Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Eli onko kaikissa 4g63t mallimerkinnällä olevissa mitsun koneissa samat jakopään osat?
Tai missä mitsusta löytyy samat ja että koivusen varaosa ohjelma tuntisi vielä ko. mallin?
Esim. eclipseä ei löytynyt ohjelmasta,mutta taas jollekkin -80 luvun alun galantille näytti 4g63t moottori tyyppiä,mutta liekö tuo sitten kuitenkin 8v kone?
Vai onko kenties jossain vapari 2.0 16v (4g63) koneisissa sama jakopää?
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

6-bolt (mm. GTI & VR4 Galant) ja 7-bolt (Evot) koneissa ainakin on ihan erilaiset osat vaikka idea jakopäässä onkin sama. Mahdollisesti myös 1-3 ja 4-9 välillä on eroja kun kone on kääntynyt toisin päin. Ehdotan tilaamista jostain Evon osia myyvästä firmasta Suomesta tai ulkomailta.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Evoissa 1-3, 4-6 ja 7-9 on kaikissa eri hilut.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Jaahans.
Täytyy varmaan tilailla sitten englannista osat.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Fin ranaco ? oletkos kysynyt sieltä mitä maksaa, sehän on erikoistunut liike. http://www.finranaco.com/fin/index.htm
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Tunari-82 sanoi
Jaahans.
Täytyy varmaan tilailla sitten englannista osat.

Camskilliltä oikeet osat. Sopii 100%sti. Ja ota lash adjusterssitkin, rupee kuitenkin naputtaan jossain vaiheessa.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Mielestäni niitä hydraulisia venttiilivälyksen tasaajia on aivan turhaa vaihtaa ellei ole jotain ongelmia. Itselläni ne eivät naputtaneet ennen moottoriremonttia, mutta putsasin ne silti manuaalin ohjeiden mukaan dieselillä kun olivat irrallaan. Mustaa tavaraa tuli sisältä, jokainen lähti liikkumaan asiallisesti eikä naputa nytkään ollenkaan. Mitä olisin voittanut vaihtamalla tilalle uudet?
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Twilight sanoi
Camskilliltä oikeet osat. Sopii 100%sti. Ja ota lash adjusterssitkin, rupee kuitenkin naputtaan jossain vaiheessa.

No ei nyt noinkaan. Kahdesti tuli väärän mittainen lisälaitehihna.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

ast sanoi
Mielestäni niitä hydraulisia venttiilivälyksen tasaajia on aivan turhaa vaihtaa ellei ole jotain ongelmia. Itselläni ne eivät naputtaneet ennen moottoriremonttia, mutta putsasin ne silti manuaalin ohjeiden mukaan dieselillä kun olivat irrallaan. Mustaa tavaraa tuli sisältä, jokainen lähti liikkumaan asiallisesti eikä naputa nytkään ollenkaan. Mitä olisin voittanut vaihtamalla tilalle uudet?

1mm reikä tukkeentuu helpommin kuin 3mm.

Aivan turha lähteä väittelemään asiasta näissä merkeissä. Mutta itse katson että naputtaviin välyksentasaajiin parempi korjausvaihtoehto on vaihtaa kaikki tasaajat 3mm öljykanvalla varustettuihin malleihin.

Onko 90GBP liikaa paremmista tasaajista, se on meidän jokaisen päätettävissä.

Biim sanoi
No ei nyt noinkaan. Kahdesti tuli väärän mittainen lisälaitehihna.

Pointti oli lähinnä siinä, että ne toimittaa sopivia osia. Ei tarvitse lähteä arpomaan motonetin tiskille. (esim. skylinen alapalloja yms.) Virheitä toki sattuu meille jokaiselle, niinkuin teikäläisen tapauksessa. Tuskin nyt kuitenkaan ensimmäistä lisälaitehihnaa evoon myy. Tai sitten GT-A on poikkeus, mutta tietävät varmaan tästä eteenpäin.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Twilight sanoi
1mm reikä tukkeentuu helpommin kuin 3mm.

Aivan turha lähteä väittelemään asiasta näissä merkeissä. Mutta itse katson että naputtaviin välyksentasaajiin parempi korjausvaihtoehto on vaihtaa kaikki tasaajat 3mm öljykanvalla varustettuihin malleihin.

Toki totta tuokin. Mutta jos vaihtaa 7500km välein öljyt ja käyttää kunnon öljyjä, ei tätä ongelmaa ole. Jos aiemmin käytetty pitkään öljyi ja öljykanavat tukkeentuneet, niin myös välyksentasaajan pää voi olla kulunut "kuivakäynnin" vuoksi. Tällöin osien vaihto on ajankohtaista.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Totta twiligiht. Tosin en kyllä ole edes yrittänyt mistään motonetistä evoon osia katsella.
Camskilliltä tuntuu saavan osaa ainakin suoraan hyllystä ja järkevällä rahdilla noin viikon toimitusajalla. Sitä en tiedä miten ne onnistu sössimään kahdesti ton mun hihnatilauksen. Ehkäpä gt-a on poikkeus jollain saralla.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Itse asiassa juuri tuo apulaitehihna löytynee ihan Motonetin tai minkä tahansa varaosaputkan hyllystä. Pitää vaan tietää leveys, uramäärä ja pituus. Camskillikin toimittaa Daycon hihnoja (ainakin minulle), ei alkuperäisiä Mitsubishin hihnoja eli melko sama mistä ostaa.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Biim sanoi
No ei nyt noinkaan. Kahdesti tuli väärän mittainen lisälaitehihna.
Onko sit järkee tilata tota hihnaa noin kaukaa ku paikalliselta varaosamyyjältäkin saa ,ellei tilaa sit samal jotain muitakin osia.Isellä maksoi moniurahihna evo4:een n.22euroo.Eikös 6:ssa ole sama hihna.Tosin itse piti tietää mitä haluisi eli pituus ja urien määrä
Vertailun vuoksi merkki liikkeessä sama hihna 100euroo. :eek:
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

ast sanoi
Itse asiassa juuri tuo apulaitehihna löytynee ihan Motonetin tai minkä tahansa varaosaputkan hyllystä. Pitää vaan tietää leveys, uramäärä ja pituus. Camskillikin toimittaa Daycon hihnoja (ainakin minulle), ei alkuperäisiä Mitsubishin hihnoja eli melko sama mistä ostaa.

Aivan turha ruveta väittelemään näistä asioista. Menee topicin aihe ihan sivuun.

Melkolailla samahan se on mistä ostaa, olet oikeassa. MUTTA, camskill tarjoaa hyvän sivuston,autokohtaisen haun, selkeät tuoteselosteet, varmasti sopivat osat sekä hinnat ovat kohdallaan. Camskilliltä on helpompi tilata osat omaan, suomessa hieman harvinaiseen autoon. Ja heidän kate ei ole ylisuuri, joten se kannattaa!

Varmasti saat samat osat myös suomesta, mutta vaatii sitten vähän päänvaivaa ja hakua. Eikä tasan mene kerrasta oikein. Suomessa ei vielä riitä kysyntä jotta se olisi meille harrastajille helpompaa. Ehkä sitten kun motonetin sivulla lukee Lancer Evolution CN9A.

Tuskin pystyt kiistämään että asia ei olisi näin?

Ja mitä tuohon alkuperäisosa- asiaan tulee. Esim. se kiristinpyörä/vapaarullan valmistaja esim.KOYO-Seiko tai NTN, on täsmälleen sama valmistaja kuka valmistaa alkuperäisosan OEM (Orginal equipment manufacture) sinne Mitsubishin kokoamistehtaalle ja sitäkautta meidän moottoreihin. Hyvissä tapauksissa alihankkia itsessään kuuluu Mitsubishi Heavy Industries:lle joka on Mitsubishi motor corporationin emoyhtiö. Ei sillä mitsubishi motor corporationilla ole omaa hihnavalmistajaa, alihankkialta se tulee. Oli se ulkopuolinen OEM tai MHI:n oma merkki.

Mukava selvitellä asioita... :)

frede sanoi
Onko sit järkee tilata tota hihnaa noin kaukaa ku paikalliselta varaosamyyjältäkin saa ,ellei tilaa sit samal jotain muitakin osia.Isellä maksoi moniurahihna evo4:een n.22euroo.Eikös 6:ssa ole sama hihna.Tosin itse piti tietää mitä haluisi eli pituus ja urien määrä
Vertailun vuoksi merkki liikkeessä sama hihna 100euroo. :eek:

Biim tilasi myös muita osia. Ja epäilisin että näinollen oli maksanut sen hihnan jo etukäteen. Eihän kukaan nyt pelkkää hihnaa tilaa Englannista.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Twilight sanoi
Aivan turha ruveta väittelemään näistä asioista. Menee topicin aihe ihan sivuun.

Mielestäni muiden näkemysten ja vaihtoehtojen esiintuominen ei kyllä ole väittelyä. Kerron vielä illalla ihan ilkeyksissäni oikeat hihnan mitatkin kun pääsen tarkistamaan. Ja apulaitehihna liittyy jakopääremonttiin enemmän kuin venttiilien välysten tasaimet ;D
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

ast sanoi
Mielestäni muiden näkemysten ja vaihtoehtojen esiintuominen ei kyllä ole väittelyä. Kerron vielä illalla ihan ilkeyksissäni oikeat hihnan mitatkin kun pääsen tarkistamaan. Ja apulaitehihna liittyy jakopääremonttiin enemmän kuin venttiilien välysten tasaimet ;D

Väittelyä vai ei, en tiedä. Mutta otinkin aiheesta "kopin" sen vuoksi ettei muita osia saa yhtä helposti suomesta kuin englannista. Joku hölmö voi viestistä päätellä että hei, jos kerran apulaitehihnankin saa niin saa varmasti muutkin. Mutta se taas ei ole niin helppoa kun ulkomailta tilaus. :peukku

Ota mitta ihmeessä niin saadaan oikeat hihnatkin suoraan motonetin (tai vast.) hyllystä. Voi tulla joskus tarvitsemaankin, laita myös ei- ilmastoidun mitat.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Tuli vaan mieleen, että mites esim. jakopään osalta noi takuut ja virhevastuut?
Jos on Camskill:tä tilatut osat ja kiristin kilahtaa tai hihan menee poikki -> moottori vaurio.
Kuka maksaa? Suomesta kun hakee osat, niin on sentään mahdollisuuksia hakea korvauksia.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Minuun tapauksessani tilasin kaikki jakopään osat samassa paketissa ja vain tuo lisälaitehihna oli väärän mittainen. Reklamoin ja lähettivät (ilmaiseksi tietenkin) toisenkin hihna, joka sekin osoittautui väärän mittaiseksi. Tässä vaiheessa vihelsin pelin poikki ja homma sovittiin.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

pexi sanoi
Tuli vaan mieleen, että mites esim. jakopään osalta noi takuut ja virhevastuut?
Jos on Camskill:tä tilatut osat ja kiristin kilahtaa tai hihan menee poikki -> moottori vaurio.
Kuka maksaa? Suomesta kun hakee osat, niin on sentään mahdollisuuksia hakea korvauksia.

Ihan samanlailla kuin suomessa, omistaja maksaa. Tai toki se myyjä voi maksaa sen hihnan verran sulle, mutta tuskin se koko settiä alkaa maksamaan. Tuo nyt oli jo niin huono veto vyön alle "osta suomesta, saat takuuta" puolesta.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

tepi sanoi
Ihan samanlailla kuin suomessa, omistaja maksaa. Tai toki se myyjä voi maksaa sen hihnan verran sulle, mutta tuskin se koko settiä alkaa maksamaan. Tuo nyt oli jo niin huono veto vyön alle "osta suomesta, saat takuuta" puolesta.

Se oli kysymys. Ei tartte heti vetää herneitä nenään!!!!
Ostan itsekkin osia ulkomailta, mutta juuri tästä syystä en hihnoja. Kannattaisi sunkin hiukan tutustua määräyksiin, tosin mulle on aivan sama mihin rahas käytät, osta vaikka niitä herneitä...

Tarvike osienkin pitää kestää vaihtoväli. Ja jos ei kestä ja tulee esim. moottoririkko, niin myyjä / maahantuoja on korvausvelvollinen, sääntö on voimassa koko EU-alueella, mutta tuo käsittely ulkomailla olevan firman kanssa voi olla hiukan hankalampaa. Näissä huomioidaan käyttöhyöty jne, mutta jokatapauksessa suurin osa kuluista tulee maksettavaksi muille kuin kuluttajalle.

Näitä juttuja kuitenkin käsitellään viikottain ja myös kuluttajaviraston kanta näihin hommiin on yksiselitteinen.
Kilpakäyttö on eri juttu, mutta esim "siviili" evossa ei ole mitään epäselvää asian kanssa.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

pexi sanoi
Tarvike osienkin pitää kestää vaihtoväli. Ja jos ei kestä ja tulee esim. moottoririkko, niin myyjä / maahantuoja on korvausvelvollinen, sääntö on voimassa koko EU-alueella, mutta tuo käsittely ulkomailla olevan firman kanssa voi olla hiukan hankalampaa.
Kröhöm..

Itse olen myös kuluttajamyynnin puolella,ja ainakin Kahan vastaus Gates:n jakoremmeihin takuun osalta oli 2v/50tkm,eli huomattavasti pienempi kuin monen alkuperäisosan.
Tiedä sitten kuinka paikkaansapitävä moinen lausahdus maahantuojan edustajalta oli,mutta sillä mennään mitä sanotaan..

Ja remmeleille (pylpyrät/pumppu) ei luvattu kuin vuosi/20tkm..
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

pexi sanoi
Tarvike osienkin pitää kestää vaihtoväli. Ja jos ei kestä ja tulee esim. moottoririkko, niin myyjä / maahantuoja on korvausvelvollinen, sääntö on voimassa koko EU-alueella, mutta tuo käsittely ulkomailla olevan firman kanssa voi olla hiukan hankalampaa. Näissä huomioidaan käyttöhyöty jne, mutta jokatapauksessa suurin osa kuluista tulee maksettavaksi muille kuin kuluttajalle.

Voitkin varmaan kertoa kuinka takuu on voimassa kun osat asennetaan itse ja kuinka tämä todistetaan että syynä on ollut hihna / kiristin. Mukaan kaikki auton hinaus korjaamolle, purku yms asian todistamisen vuoksi kuullostaa aika hankalalle.... Vai kuinka tämä meneekään, valaise hieman.

Voit myös valaista että korvaako takuu kaikki vaihdetut speciaali männät, kanget yms jotka menee rikki ko jutussa ???
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

ST sanoi
Kröhöm..

Itse olen myös kuluttajamyynnin puolella,ja ainakin Kahan vastaus Gates:n jakoremmeihin takuun osalta oli 2v/50tkm,eli huomattavasti pienempi kuin monen alkuperäisosan.
Tiedä sitten kuinka paikkaansapitävä moinen lausahdus maahantuojan edustajalta oli,mutta sillä mennään mitä sanotaan..

Ja remmeleille (pylpyrät/pumppu) ei luvattu kuin vuosi/20tkm..

Takuu kyllä, mutta virhevastuu jatkaa siitä, mihin takuu loppuu. Eihän OE-osallakaan takuuta ole kuin 24kk. Mutta jos vaihtoväli on esim 90tkm/60kk on hihnan ja muiden siihen liittyvien osien se kestettävä. Jos ei kestä, niin takuunkin jälkeen on osien myyjä korvausvelvollinen. Silloin mennään noihin jo mainittuihin käyttöhyöty jne. juttuihin, mutta korvamaan joutuu kuitenkin, ei kaikkea, mutta muutakin kuin sen hihnan ja rullat.
Itse olen tukku puolella (en Kahalla) ja meiltä myydään kymmeniä tuhansia jakohihnasarjoja vuodessa, joten asia on hyvin tarkasti selvitetty.

Aina voidaan jotain sanoa, mutta jos kuluttaja siitä rupeaa oikeuksiaan peräämään, niin jälleenmyyjä joutuu korvaamaan.
Meillä lasketaan käyttöhyöty pois ja maksetaan loput.

tepi sanoi
Voitkin varmaan kertoa kuinka takuu on voimassa kun osat asennetaan itse ja kuinka tämä todistetaan että syynä on ollut hihna / kiristin. Mukaan kaikki auton hinaus korjaamolle, purku yms asian todistamisen vuoksi kuullostaa aika hankalalle.... Vai kuinka tämä meneekään, valaise hieman.

Voit myös valaista että korvaako takuu kaikki vaihdetut speciaali männät, kanget yms jotka menee rikki ko jutussa ???

Asennusvirheen tms. todistamistaakka on AINA takuun antajalla, eli myyjällä/tukkurilla/valmistajalla jne. ei asentajalla. Eli osat irti ja viedään ostopaikkaan, myös ne muut rikkoutuneet moottorinosat. Meitä osat yleensä lähetetään tehtaalle ja sieltä tulee "tuomio". Jos virhettä ei pysty näyttämään toteen, on korvausvelvollisuus.

Erikois osat, esim takomännät yms. käsitellään ja sovitaan tapauskohtaisesti. Mutta periaatteessa korvausvelvollisuus on olemassa. Tosin, viritetty moottori voidaan rinnastaa kilpakäyttöön, jolloin korvausvelvollisuutta ei ole. Eli tuohon ei yksiselitteistä yleisvastausta voi antaa.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Nämä hihnavauriot voi tänäpäivänä olla paremmalla tolalla korvaavuuden suhteen mutta jokunen vuosi sitten tuli vastaan tapauksia joissa hihna ei kestänyt puoltakaan vaihtoväliä. Yhtään varmaa tapausta en tiedä että joku muu kuin auton omistaja olisi maksanut kuluja.
Onko näistä jakohihnavaurioista ihan eläviä esimerkkejä jollain olemassa että miten on korvattu?
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

uge sanoi
Nämä hihnavauriot voi tänäpäivänä olla paremmalla tolalla korvaavuuden suhteen mutta jokunen vuosi sitten tuli vastaan tapauksia joissa hihna ei kestänyt puoltakaan vaihtoväliä. Yhtään varmaa tapausta en tiedä että joku muu kuin auton omistaja olisi maksanut kuluja.
Onko näistä jakohihnavaurioista ihan eläviä esimerkkejä jollain olemassa että miten on korvattu?

Kansia, kansien koneistuksia yms. on meiltä maksettu. Ja tietysti työkuluja.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

pexi sanoi
Kansia, kansien koneistuksia yms. on meiltä maksettu. Ja tietysti työkuluja.

Eli kun tuon näytille jakopään hilppeet osien pettämisen takia niin saan esim autodatan mukaan antaman tuntimäärän mukaan työstä korvauksen ???
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

tepi sanoi
Eli kun tuon näytille jakopään hilppeet osien pettämisen takia niin saan esim autodatan mukaan antaman tuntimäärän mukaan työstä korvauksen ???

Käytännössä kyllä. Yleensä homma alkaa sillä, että vahingon tapahduttua yhteys osat myyneeseen liikkeeseen. Sitten ohjeiden mukaan eteenpäin. Tehdaskäsittely vie aikaa viikosta reiluun kuukauteen, riippuen tilanteesta. Tehtaan tuomion jälkeen maksetaan tai ei makseta.
Niillä on aika hyvä tietotaito selvittää, miksi esim jakohihna on katkennut. Liika kireys, esim on kohtuu helppo todeta. Samoin ns hajoamis järjestys, jos vaikka hihna on poikki ja nokka-akseli poikki, että kumpi petti ensin. Siksi aina kaikki hajonneet osat mukaan. Tai sitten auto jollekkin meidän osoittamalle korjaamolle. Toki, jos vaikka kiristäjän rulla on jumissa, on syy-seuraus helppo todeta.
Lähes aina me asioimme korjaamoiden kanssa, mutta ei se tilanne sinäänsä muutu, vaikka kyseessä on yksityishenkilö. Mutta esim tuntiveloitus on neuvottelu kysymys. On turha olettaa että yksityishenkilölle maksetaan 70€/h korvauksia. Samoin kaikista osista joista on maksettu korvausta, jäävät tehtaalle. Korjattavissa osissa, esim kansi, vaaditaan koneistamon tms kuitti.

Jokaisella firmalla on varmasti omat toimintatapansa, joten tätä ei kannata yleistää joka paikkassa, mutta se alkuperäinen pointti, että korvauksia voi saada, lienee tullut selväksi.
Ja edelleen minua mietityttää, miten tuon asian kanssa käy ja ennen kaikkea kuinka hankala hommaa on hoitaa, jos ne osat on esim Camskill:ltä tai muualta EU-alueelta. Jenkeistä tilatessa ei mitään käytännössä toimivaa kuluttajansuojaa ole.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Täälähän on saatu oikein kunnon vääntö aikaan ;D
Tuolta camskill.iltä meinaan osat tilata,sieltä tilasin kolmoseenkin jakopään osat.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

pexi sanoi
Käytännössä kyllä. Yleensä homma alkaa sillä, että vahingon tapahduttua yhteys osat myyneeseen liikkeeseen. Sitten ohjeiden mukaan eteenpäin. Tehdaskäsittely vie aikaa viikosta reiluun kuukauteen, riippuen tilanteesta. Tehtaan tuomion jälkeen maksetaan tai ei makseta.
Niillä on aika hyvä tietotaito selvittää, miksi esim jakohihna on katkennut. Liika kireys, esim on kohtuu helppo todeta. Samoin ns hajoamis järjestys, jos vaikka hihna on poikki ja nokka-akseli poikki, että kumpi petti ensin. Siksi aina kaikki hajonneet osat mukaan. Tai sitten auto jollekkin meidän osoittamalle korjaamolle. Toki, jos vaikka kiristäjän rulla on jumissa, on syy-seuraus helppo todeta.
Lähes aina me asioimme korjaamoiden kanssa, mutta ei se tilanne sinäänsä muutu, vaikka kyseessä on yksityishenkilö. Mutta esim tuntiveloitus on neuvottelu kysymys. On turha olettaa että yksityishenkilölle maksetaan 70€/h korvauksia. Samoin kaikista osista joista on maksettu korvausta, jäävät tehtaalle. Korjattavissa osissa, esim kansi, vaaditaan koneistamon tms kuitti.

Jokaisella firmalla on varmasti omat toimintatapansa, joten tätä ei kannata yleistää joka paikkassa, mutta se alkuperäinen pointti, että korvauksia voi saada, lienee tullut selväksi.
Ja edelleen minua mietityttää, miten tuon asian kanssa käy ja ennen kaikkea kuinka hankala hommaa on hoitaa, jos ne osat on esim Camskill:ltä tai muualta EU-alueelta. Jenkeistä tilatessa ei mitään käytännössä toimivaa kuluttajansuojaa ole.
Laitahan Pexi privana evo8 jako hilujen hinta,sillä ulkomailta en todellakaan aio ostaa.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

epestrand sanoi
Laitahan Pexi privana evo8 jako hilujen hinta,sillä ulkomailta en todellakaan aio ostaa.

Ne ostaa kellä ei ole rahaa... edit: TIMANTTITISKIN OSIIN
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Kuten aiemmin tässä ketjussa olen maininnut, työskentelen tukkupuolella. Eli meiltä ei myydä mitään suoraan kuluttajille, vaan kaikki menee jälleenmyyjien kautta.
Enkä ole edes varma onko meillä kyseistä jakopään sarjaa valikoimassa. En kirjoittanut asiasta kaupallisessa tai mainos mielessä, vaan yleisellä tasolla, kuluttajan oikeuksien näkökannalta.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

nokonzok sanoi
Näistä köyhät kyykkyyn kommenteista on jo ainakin kerran varoitettu. Tämä on se viimeinen.

Tämä oli lähinnä itseironiaa. Itse ainakin ostan Camskilliltä, ei todellakaan ole rahaa noihin timanttitiskin osiin. :D Luotan siihen että osat ovat hyvälaatuisia ja kestävät sen vaihtovälin.

Taisit noko ymmärtää väärin? Oon koko topicin puhunut camskillin puolesta.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

pexi sanoi
Kuten aiemmin tässä ketjussa olen maininnut, työskentelen tukkupuolella. Eli meiltä ei myydä mitään suoraan kuluttajille, vaan kaikki menee jälleenmyyjien kautta.
Enkä ole edes varma onko meillä kyseistä jakopään sarjaa valikoimassa. En kirjoittanut asiasta kaupallisessa tai mainos mielessä, vaan yleisellä tasolla, kuluttajan oikeuksien näkökannalta.
Sorry en tiennyt että olet tukkupuolella,onkohan tällä foorumilla sellaista joka myy/tietää noitten osien hinnan? ja ei sitä rahaa mullakaan oo ,mut en uskalla tilata ulkomailta ehkä hieman epäluuloja kun olen lukenut että joillekkin on tullut vääriä osia ja kaiken huipuksi huono lontoo. :peukku Twilli onko noi osat ulkomailta tilattuna paljonkin edullisemmat kuin suomesta ostetut?
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

epestrand sanoi
en uskalla tilata ulkomailta ehkä hieman epäluuloja kun olen lukenut että joillekkin on tullut vääriä osia ja kaiken huipuksi huono lontoo. :peukku Twilli onko noi osat ulkomailta tilattuna paljonkin edullisemmat kuin suomesta ostetut?

Kyllähän varmasti apua täältä saat ja moni mielellään auttaakin.

Jälkimarkkina- osista on kyse, eli kyllä hinta on alempi kuin alkuperäisten osien. Laadusta monet ihmiset on eri mieltä, mutta tätäkin topicia lukemalla yleisen kannan saa selville. Kyllähän alkuperäisosa on parempi, sitä tuskin kukaan voi kieltää. Mutta ei se aftermarket osa kovinkaan paljoa "huonompi" ole. Itse olen ainakin aina luottanut noihin osiin ja isommilta murheilta on vältytty. Camskill on tehnyt asian helpoksi ja valinnut varmasti oikeat osat listalleen ja sitäkautta saadaan oikeat osat meidän autoihin.

Voi heittää pari vertausta tähän mukaan, itse kysyin alkuperäisien osien hinnan Vemix Oy:ltä. Huomioikaa, näissä hinnoissa on n. 15% alennus mukana!

MR984778 JAKOHIHNA B 55,00€
MD352473 KIRISTINPYÖRÄ 46,60€
MD308086 KIRISTIN 131,00€
MD369999 KIRISTINPYÖRÄ 46,60€
MD326059 JAKOHIHNA 101,00€

Alkuperäisosat 100% sopivuus= 380,20€ (tarvitaan vielä lisälaitehihna sekä vapaarulla. Joissain tapauksissa vesipumppu).

Camskill tasap.aks. hihna (DAYCO) 26,25€
Camskill tasap.aks. kir. (KOYO) 18,75€
Camskill kiristin (OEM) 98,75€
Camskill kiristinpyörä (KOYO) 26,25€
Camskill jakohihna (DAYCO) 31,25€

Aftermarket- osat, = 201,25 (tarvitaan vielä allaolevat osat. Ja joissain tapauksissa vesipumppu)

Sitten muita osia mitä Vemix Oy ei listannut, mitkä kannattaa vaihtaa;

Camskill vapaarulla (KOYO) 30,00€
Camskill apulaitehihna (DAYCO) 18,75€

Mukaan tietysti voi heittää myös muita huoltoosia mitä laittaa samalla, esim tulpat tai erilaiset tiivisteet. Varmasti halvempia kuin alkuperäiset osat.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Twilight sanoi
Kyllähän varmasti apua täältä saat ja moni mielellään auttaakin.

Jälkimarkkina- osista on kyse, eli kyllä hinta on alempi kuin alkuperäisten osien. Laadusta monet ihmiset on eri mieltä, mutta tätäkin topicia lukemalla yleisen kannan saa selville. Kyllähän alkuperäisosa on parempi, sitä tuskin kukaan voi kieltää. Mutta ei se aftermarket osa kovinkaan paljoa "huonompi" ole. Itse olen ainakin aina luottanut noihin osiin ja isommilta murheilta on vältytty. Camskill on tehnyt asian helpoksi ja valinnut varmasti oikeat osat listalleen ja sitäkautta saadaan oikeat osat meidän autoihin.

Voi heittää pari vertausta tähän mukaan, itse kysyin alkuperäisien osien hinnan Vemix Oy:ltä. Huomioikaa, näissä hinnoissa on n. 15% alennus mukana!

MR984778 JAKOHIHNA B 55,00€
MD352473 KIRISTINPYÖRÄ 46,60€
MD308086 KIRISTIN 131,00€
MD369999 KIRISTINPYÖRÄ 46,60€
MD326059 JAKOHIHNA 101,00€

Alkuperäisosat 100% sopivuus= 380,20€ (tarvitaan vielä lisälaitehihna sekä vapaarulla. Joissain tapauksissa vesipumppu).

Camskill tasap.aks. hihna (DAYCO) 26,25€
Camskill tasap.aks. kir. (KOYO) 18,75€
Camskill kiristin (OEM) 98,75€
Camskill kiristinpyörä (KOYO) 26,25€
Camskill jakohihna (DAYCO) 31,25€

Aftermarket- osat, = 201,25 (tarvitaan vielä allaolevat osat. Ja joissain tapauksissa vesipumppu)

Sitten muita osia mitä Vemix Oy ei listannut, mitkä kannattaa vaihtaa;

Camskill vapaarulla (KOYO) 30,00€
Camskill apulaitehihna (DAYCO) 18,75€

Mukaan tietysti voi heittää myös muita huoltoosia mitä laittaa samalla, esim tulpat tai erilaiset tiivisteet. Varmasti halvempia kuin alkuperäiset osat.
VAU!!!!! Onpa hurja hinta ero noin 179€ nyt alkoi köyhä miettimään, ainakin mun palkalla tollanen hinta ero tuntuu,saa vielä perhe suuhunsa muutakin kuin makaronia.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Mulla maksoi evoon jakopään paketti ihan kaikkine hiluineen (myös vesipumppu) karvan yli 300e rahteineen. Sama vastaava tais olla vemixillä jotain 700e päälle, joten eipä ollu vaikea valita mistä ostaa.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Biim sanoi
Mulla maksoi evoon jakopään paketti ihan kaikkine hiluineen (myös vesipumppu) karvan yli 300e rahteineen. Sama vastaava tais olla vemixillä jotain 700e päälle, joten eipä ollu vaikea valita mistä ostaa.
Jos saan kysyä,niin mistä tilasit ja oliko toimitusaika kuinka pitkä?
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

epestrand sanoi
Jos saan kysyä,niin mistä tilasit ja oliko toimitusaika kuinka pitkä?

Siis tämä oli nimenomaan camskilliltä. Ne lähettää maarahtina, joten noin viikossa on perillä. Lähettävät toki mailitse träkkikoodit yms joten hyvin pysyy kartalla missä mennään. Tämän hetkinen paketti näkyy illalla olleen Köpiksen tienoilla tulossa. :)

Edit: Se kannattaa ottaa huomioon että normaaleja tavaroita lähettäessä noilla tuntuu lähetyskulut olevan sen kiinteän £20 joka kerta, joten kannattaa tilata kerralla enemmän. Itse huonomuistisena olen joutunu tilaamaan useasti ja se maksaa sen £20 joka kerta...
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Biim sanoi
Siis tämä oli nimenomaan camskilliltä. Ne lähettää maarahtina, joten noin viikossa on perillä. Lähettävät toki mailitse träkkikoodit yms joten hyvin pysyy kartalla missä mennään. Tämän hetkinen paketti näkyy illalla olleen Köpiksen tienoilla tulossa. :)

Edit: Se kannattaa ottaa huomioon että normaaleja tavaroita lähettäessä noilla tuntuu lähetyskulut olevan sen kiinteän £20 joka kerta, joten kannattaa tilata kerralla enemmän. Itse huonomuistisena olen joutunu tilaamaan useasti ja se maksaa sen £20 joka kerta...
Kiitos sulle!Nyt kun osais vielä lontoota ni panis kaikki tarvittavat osat tilaukseen ;DYritin katsoa sieltä sivulta noita jakopään osia,vaan enpä hoksannut.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Saattavat sitten soitella Camskillistä perään jos tekee isomman tilauksen. Ainakin minulle soittivat ja kertoivat mitä on hyllyssä ja mitä joudutaan odottamaan. Jonkunlainen kielitaito ei siis ole pahitteeksi.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

epestrand sanoi
Kiitos sulle!Nyt kun osais vielä lontoota ni panis kaikki tarvittavat osat tilaukseen ;DYritin katsoa sieltä sivulta noita jakopään osia,vaan enpä hoksannut.

tarviit:

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p12128

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p991

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p992

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p993

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p994

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p995

+vesipumpun jos haluut vaihtaa...

ja tosiaan kielitaitoa tarttet ja luottokortin että voit tilata....luottokortinki käytössä kannattaa olla sellane mukana joka enneki tilannu et tietää mitä mihinki syöttää..

ja ps. Osaatko sitte vaihtaa jakopään ja oikein kiristää esikiristimen sekä mites tasapainoakselin hihnan vaihdossa tapahtuva lukitus?
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Tarviit myös kiristimelle työkalun tehdä tai ostaa. Jos teet niin ihan vaikka prisman kierretanko piisaa kunhan muistaa että se on turkasen pehmeetä. Tasapainoakseli kandee muistaa laittaa oikeinpäin jos sattuu muljahtamaan..
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Harri K sanoi
tarviit:

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p12128

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p991

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p992

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p993

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p994

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p995

+vesipumpun jos haluut vaihtaa...

ja tosiaan kielitaitoa tarttet ja luottokortin että voit tilata....luottokortinki käytössä kannattaa olla sellane mukana joka enneki tilannu et tietää mitä mihinki syöttää..

ja ps. Osaatko sitte vaihtaa jakopään ja oikein kiristää esikiristimen sekä mites tasapainoakselin hihnan vaihdossa tapahtuva lukitus?
Siis että minä vaihtaisin osat ;DKyllä se on vaan niin että jollekkin se on vietävä,taitaa olla iso homma ton vaidon kanssa?se vesipumppu pitäis vielä saada kun joku viisas kerto että se kannattaa vaihtaa myös?ISO KIITOS TOSTA LISTASTA :peukku
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Vesipumpun vaihto toki riippuu mitkä kilsat sulla siellä on? Ilmeisesti jotain vajaan satkun luokkaa? Samalla vaivalla mä kyllä vesipumpunkin vaihtaisin, koska toi on vähän kelju homma. Pumppu vaan on se kallein osa tuossa.

ST-Motors tai veloittaa jakopäästä noin täyden työpäivän. Sinne minä veisin jos lähellä asuu.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Jos edullisesti haluat päästä niin et tilaa UK:sta, vaan tuolta Aasian puolelta: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170248676926&ih=007&category=10400&ssPageName=STORE:pROMOBOX:NEWLIST#LIST

Alkuperäisosina tuossa hihnat ja rullat 100 puntaa. Camskilliltä tais kaikki olla tarvikkeita? Samaiselta myyjältä tuli Legnumiin koko setti poislukien yks rulla ja apulaitehihnat. Olisko maksanu reilu 200 euroa kuluineen, mukana siis myös kiristin ja vesipumppu, kiristin jo yksinään on Veholla yli 150 euroa. :peukku

Ai sulla olikin kasi. No, olkoot tuo esimerkkinä idän hinnoista kuitenkin :)
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Mulle tuli viimeksi camskill.in paketti lentorahtina,kolmessa päivässä kotiovelle.
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

miikka sanoi
Jos edullisesti haluat päästä niin et tilaa UK:sta, vaan tuolta Aasian puolelta: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170248676926&ih=007&category=10400&ssPageName=STORE:pROMOBOX:NEWLIST#LIST

Alkuperäisosina tuossa hihnat ja rullat 100 puntaa. Camskilliltä tais kaikki olla tarvikkeita? Samaiselta myyjältä tuli Legnumiin koko setti poislukien yks rulla ja apulaitehihnat. Olisko maksanu reilu 200 euroa kuluineen, mukana siis myös kiristin ja vesipumppu, kiristin jo yksinään on Veholla yli 150 euroa. :peukku

Ai sulla olikin kasi. No, olkoot tuo esimerkkinä idän hinnoista kuitenkin :)
No ei ollut hinnankirous toi sun setti :peukku
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Harri K sanoi
tarviit:

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p12128

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p991

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p992

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p993

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p994

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p995

+vesipumpun jos haluut vaihtaa...

ja tosiaan kielitaitoa tarttet ja luottokortin että voit tilata....luottokortinki käytössä kannattaa olla sellane mukana joka enneki tilannu et tietää mitä mihinki syöttää..

ja ps. Osaatko sitte vaihtaa jakopään ja oikein kiristää esikiristimen sekä mites tasapainoakselin hihnan vaihdossa tapahtuva lukitus?
Morjens Harri! Saisitko tohon listaan vielä sen vesipumpun?
 
Vs: Evo6 jakopään osat tarvike tiskiltä?

Tuolla ei ollu jostain syystä kuin E7-8 vesipumppu:
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b677s2327p5733&tbv=MITSUBISHI_LANCER_EVO_7_8_9_CT9A_PARTS_Water_Pump_-_EVO_7_8_Mitsubishi_Lancer_EVO_1(I)_2(II)_3(III)_4(IV)_5(V)_6(VI)_7(VII)_8(VIII)_Parts,_Tuning,_Spares_&_Accessories_EVO_7_8_9_CT9A_-_Aircon/Heating_&_Cooling_Parts

Ysin pumppu pitäs varmaan erikseen tiedustella.
 
Takaisin
Ylös Bottom