Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
cubeqtio sanoiKonehuoneesta:
- erillinen maajohtosarja (näkyy kuvassa) -> jostain syystä sassin päällä makaa KUUMASSA yks maakaapeli? outoa
- SQV kopio dumppi?
- Tulpattu vakio bypass sisäänmeno
- vakiota pienempi akku
- Cusco look poikkituki
- akun plussanavassa olevien sulakkeiden suojakansi puuttuu
Käyttävät Briteissä pienempiä akkuja.Kylänkisasin sanoiMiksiköhän on pienempi akku?
Kylänkisasin sanoiMahtaako muut ominaisuudet/viat olla kuinka vakavia?
Kylänkisasin sanoiKuinka iso homma on tuo etuvalojen vaihto ja sumuvalon asennus? Tarkoitan, että mitä vaatimuksia ko. asioiden kanssa on, että auto menee leimalle? Ja paljonko hintaa näille tulee? En löytänyt foorumeilta osaluettelosta neloseen valoja. Vaatimustenmukaisuustodistuksenkin tarvitsee, paljonko näille hintaa?
Jon^^ sanoiSuoraan Jaappanista en viitsi autoa lähteä tilaamaan, mutta esim Japan importsilla näkyy olevan sopivahko vitonen taxfreenä myynnissä.
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4878805
Lähinnä auto pitäisi tulla käyttöautoksi, jahka sen saa valmiiksi joskus niin että sen voi katsastaa huoletta... mutta mietitään nyt joku järkevä ratkaisu, jos joskus sen elinikäisen evohaaveen saa kuitattua :driver
Jon^^ sanoiJoo etupuskuri on erittäin ruma tossa, kehtaavatkin pistää moisia :nykii
Ja onneksi tässä on aikaa hyvin kasvatella tilin saldoa tuon auton osalta. Eiköhän sitä nyt vielä muutaman kerran viitsi helteillä ajella ikkuna auki, vaikka se niskaan ottaakin vähän. Eiköhän joku mahtiyksilö osu kohdalle kun rauhassa tutkii tilannetta Mutta vitonen sen pitäisi olla jotta edes yksi murhe olisi vähemmän
nokonzok sanoiAikamoiselta rävellykseltä näyttää tuo linkin auto. Yleisellä tasolla sanoisin itse, että hankkimalla hyvän nelosen sinulla on aika monta murhetta vähemmän kuin halvemman pään vitosen kanssa.
nokonzok sanoiAikamoiselta rävellykseltä näyttää tuo linkin auto. Yleisellä tasolla sanoisin itse, että hankkimalla hyvän nelosen sinulla on aika monta murhetta vähemmän kuin halvemman pään vitosen kanssa.
Infl44tio sanoiniin ja ainahan sitä voi ostaa myös evo 3:en se on kevyempi kuin 4 ja 5
Urran sanoi^Eikös sillä just käyttöautossa olis väliä? : Vai onko niin paljon kehittyny tekniikka 3-4-5 että 4 ja 5 menis pienemmällä liemellä, despite heavier chassis?
Urran sanoi^Eikös sillä just käyttöautossa olis väliä? : Vai onko niin paljon kehittyny tekniikka 3-4-5 että 4 ja 5 menis pienemmällä liemellä, despite heavier chassis?
Mitssu sanoimutta miten on ruosteiden yms laita Briteissä/Irlannista ostetuista autoista?
Mitssu sanoiNyt olisi muutama käyty katsomassa ja yksi varteen otettava löytyin Pohjois-Irlannista JDM ja Uk:n kilvissä, mutta ongelma on nyt se, ettei kukaan tunnu tietävän miten kaupat sujuvat täällä tai edes Briteistä tuodessa. Tarvitseeko auto ensin poistaa maan rekisteristä, jotta saa laittaa omat siirtokivet (esim Saksassa pun/keltapäiset kilvet)??
Maahantuonti kävisi helpoiten, kuin ajaisin Dublinin satamaan ja sieltä rahtilaivalla Vuosaareen/Hankoon, josta sitten noutaisin auton.
Kaikki tieto/vinkit, niin rahtifirmoista kuin omista kokemuksista ovat tervetulleita
MakeM sanoiAinakin kaveri ajoi saksan kilvillä, kunnes sai suomikilvet.
-JP- sanoiJuu vientikilvillä. Auto oli kuitenkin poistettu Saksassa rekisteristä.
Mitssu sanoiOk, kiitos tiedosta ja sen verran "helpottuu", että matka jatkuu Walesiin, joten katseet siirtyy sinnepäin ja UK-tuontiin, joista varmasti monella kokemusta.
Kun autolla olisi tarkoitus ajaa UK:ssa, niin täytyykö se poistaa täällä rekisteristä ja vakuutukset ottaa Suomesta voimaan vai export-tyylinen vakuutus esim 30pv ja maan kilvillä laivaan (mitä muuten suositelette?), niin kuin Saksasta.
Katsastukseen E-hyväksyntää tarvittavat/muutettavat osat ovat lienevät (valot yms, mutta mitä vielä?), mut miten on erityisesti evo 7/8 kohdalla, onko uudempi evo 8 "helpompi" leimata vai onko huhujuttuja?
nokonzok sanoiEvo 8 "helpompi rekisteröinti" perustuu siihen, että niitä on myös EU-tyyppihyväksyittyinä ja vastaavuustodistuksen saa siten suoraan maahantuojalta. Sellaiseen ei kuitenkaan missään tapauksessa kannata ryhtyä, veroja tulee tuhottomasti enemmän, rakentelu on tiukemmin säädelty ja auto on teknisesti "vajaampi".
Harri K sanoiEiks tääkin vaan ole sitte niitä autoja koskien jotka on uutena Briteis rekisteröity? Eli JDM import 8:seista kirjottaako maahantuoja lausuntoa, jos runkonro ei ole "Eu-tyyppinen"?
Mitssu sanoiNyt olisi muutama käyty katsomassa ja yksi varteen otettava löytyin Pohjois-Irlannista JDM ja Uk:n kilvissä, mutta ongelma on nyt se, ettei kukaan tunnu tietävän miten kaupat sujuvat täällä tai edes Briteistä tuodessa. Tarvitseeko auto ensin poistaa maan rekisteristä, jotta saa laittaa omat siirtokivet (esim Saksassa pun/keltapäiset kilvet)??
Maahantuonti kävisi helpoiten, kuin ajaisin Dublinin satamaan ja sieltä rahtilaivalla Vuosaareen/Hankoon, josta sitten noutaisin auton.
Kaikki tieto/vinkit, niin rahtifirmoista kuin omista kokemuksista ovat tervetulleita
Jani T sanoiJosko nyt kirjoittais pienen raportin tuosta auton hausta tuolta UK:sta.
Eli aloin homman etsimällä sopivaa autoa pistonheads.com sivustolta (autotrader.co.uk ja lancerregister.com hyviä myös)
Sopivat löydettyäni kirjoitin sähköpostia saadakseni lisää infoa ja kuvia autoista, sen jälkeen laitoin ne omaan "paremmuusjärjestykseen" sen jälkeen tilasin lennon Helsinki-Heathrow (a 66€), lautan Harwich-Esbjerg Tanska (315€) ja laiva Tukholma-Turku (72€)
(Hotelleja katsoin myös Englannin päästä, hinnat n. 50£++/yö, vuokra-autot saman verran vrk. Joita en kuitenkaan tarvinnut koska kaverini joka asuu Lontoon ulkopuolella haki meidät kentältä ja asuimme hänen luonaan.)
Sovimme 1 vaihtoehdon omistajan kanssa että hän varaa auton minulle ja maksoin hänelle varausmaksun 50£ (Ei pyytänyt enempää, enkä olisi paljoa enempää edes maksanut) Tarkistin vielä kotosuomessa ollessani mycarcheck.com sivustolta autojen rekisterit, ja totesin yhtä lukuunottamatta olevan kunnossa (ei mitään "hakuja" päällä)
Lensimme sitten (keskiviikko) iltalennolla Lontooseen, kaveri haki meidät kentältä ja painuimme hänen luokseen nukkumaan yön yli ja aamusta suuntasimme Walesiin katsomaan ekaa vaihtoehtoa joka sitten paljastui jopa paremmaksi mitä uskalsin odottaa, eli teimme kaupat heti siltä seisomalta. Soitin myös omaan vakuutusyhtiööni Pohjolaan josta sain vakuutuksen valmistenumeroa vastaan. Tyyppi repi rek otteesta pienen luiskan itselleen (oman osansa) ja itselleni jäi loput otteesta n. 3 sivua A4 koossa, pienen kuitin kirjoitimme myös (pieni=semmonen pikkunen puhelinpöydältä yleensä löytyvä paperibloki), rahat kouraan ja omistin auton
Siitä ajelimme sitten takaisin kaverini luo ja seuraavana pvnä kävimme vaihtamassa talvirenkaat (jotka olin tilannut kaverille jo etukäteen) auton alle.
Sunnuntaina ajoimme Harwichiin, jossa tulli kysyi passit ja kenen auto on ja toivotti hyvää matkaa (ei siis kysynyt missään vaiheessa auton papereita ) Ei muuta kuin auto laivaan ja Tanskaan, jossa sitten saavuttuamme maanantaina (n. klo. 13.15) taas tulli kysyi samat jorinat eikä muuta.
Siitä ajoimme läpi Tanskan (siltamaksut 35€ ja 40€ Malmöhön, Malmössä poliisi/tulli pysäytti ja kysyi passit ja ajokortin ja miksi minulla on autossa renkaat takapenkillä ja onko takakontissa toinen pari Ja eikä taas muutaku hyvää matkaa
Sieltä jatkoimme sitten Tukholmaan rauhallisesti koska iltalaivaan (lähtö n.20.00) ei ollut mitään toivoa keretä matkan ollessa 960km ja olin varannut tiistai aamulaivalta (klo. 07.15) paikan.
Saavuimme Tukholmaan ti. aamuyöstä klo 01.30 ja torkuimme autossa check-inin aukeamista odotellessa.
Aamulla sitten checkaus ja siitä taas laivaan. Illalla saavuimme Turkuun n. klo 19.30 ja tullin kautta hakemaan käyttöönottolupaa ja sitten päästiinkin kotiin.
Eli homma on oikeastikin helppoa jos vaan viitsii aikaa käyttää hiukkasen.
Huomioita matkan varrelta:
-Jos ei satu kavereita olemaan saarella tai ei muuten halua jäädä maistelemaan nähtävyyksiä niin suosittelisin lähtemään jo tiistaina, jolloin kauppa voisi tehdä ke-to aamupäivän aikana jolloin on mahdollisuus keritä torstai illaksi Harwichiin laivaan jolloin kerkeisi jo lauantai illaksi kotiin.
-Tanskassa kannattaa tankata jos tarvitsee korkea oktaanista niin heti kun näkyy esim. Shell jossain, me jouduimme ajelemaan hetken edes takas koska Q8 ei myynyt kuin e92 ja e95 bensoja.
-Missään vaiheessa ei auton rek.otetta kysynyt kukaan, ei edes Suomessa käyttöönotto ilmoitusta tehdessä.
-Mazdagon ohjeistuksessa muistan lukeneeni että pitäis käydä DVLAn(paikallinen rek.toimisto) toimistolla, no ei tarvitse, rekisteristäpoiston voi tarpeen vaatiessa hoitaa Suomestakin.
-50£ on iso raha englannissa, jos Suomessa vaihdatte niin pyytäkää myös pienempiä seteleitä.
Nyt ei tuukkaan muuta mieleen, jos saatte jotn selvää tästä sepustuksesta niin hyvä, jos ette niin kysykää toki lisää.
Laitan myös jos/kun tulee jotain uutta mieleen
Kannattaa kysyä onko bägitön ratti rekisteriotteessa ettei tule ongelmia katsastuksessa.Tunari-82 sanoiRatti ainakin näkyy olevan vaihdettu bägittömään,liekö kolaroitu vai mutten vaan?
Kylänkisasin sanoiIltaa jälleen,
Kommentoikaa ja ehdottakaa!
Kylänkisasin sanoihttp://dl.dropbox.com/u/14916740/evo.JPG
Kuva moottorista, vähän huonohko ja kaukaa otettu mutta kyllä siitä jottai näkkee.
Vaikuttaako etulipan puuttuminen muuhun kuin ulkonäköön? Crankwalk on mittautettu huoltamolla eikä sitä ole ollut. Tietenkään ei kukaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta sellastahan se kai on näiden pelien kanssa.
-JP- sanoiHanki 5 tai 6.