Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
MakeM sanoiVanhemmat huonosti, uudemmat paremmin. Mistä mallista kyse?
Zom sanoiEvo 8 ja 9.
ast sanoiYleisesti ottaen 350 hv ei tuota ongelmia noille moottoreille, useimmiten 400 hv on vielä suht luotettavan rajoissa.
puerco sanoiKiertokangethan siellä taitaa olla kovilla lähinnä väännön takia (~500nm)
Vakiokytkin antaa jossain vaiheessa periksi mutta mulla on ainakin toistaikseksi kestänyt.
cubeqtio sanoiMLR lueskellessani niin V-VI kanget ainakin pettää niin ja vakio kytkin kanssa.
Männät, kanget ja kytkin vaihtoo ja lisää ahtoa. :driver
Harri K sanoiEi se "suuri" vääntö voi rikkoo kankia kun Nasselaisssa on se 590-650Nm jokaisessa vääntöä ja vakiokamat sisässä
Kyl Nassel ajellaan iha 98bensallakin ja boksis on eri ohjelma sillo vaa. Ja sillonki väännöistä on 50-70Nm vain pois..et yli 500Nm ollaa sillonki... :MakeM sanoiEi varmaan N-ryhmäläiset pääse polttoaineesta johtuen nakuttamaan juurikaan. Vääntöön niiden kyllä luulisi hajoavan, sillä niihin kankiin kohdistuva voimahan sen kampiakselin vääntömomentin aiheuttaa
Harri K sanoiKyl Nassel ajellaan iha 98bensallakin ja boksis on eri ohjelma sillo vaa. Ja sillonki väännöistä on 50-70Nm vain pois..et yli 500Nm ollaa sillonki... :
Ja edellee..vakiokanget ja männät...siis evo9 kysees.
Maxxximus sanoiEikös sitä silloin nimenomaan "ajella" eli ei paljoo siirtymiä kummempaa tapahdu vai onko noin?
Maxxximus sanoiAnteeksi tietämättömyyteni... aattelin ennemmän tuota auton siirtelemistä kisapaikalle, pajalle huoltoon ja muut tälläset "ei niin tärkeät siirrot". Nytpähän tämäkin on tiedossa että testit ajetaan tuolla menovedellä.
Tähän kiinnostaisi puuttua. Onkos tuo käytännössä toteutettavissa ihan normaalilla hukkaportin solenoidilla ja säädettävällä ruiskulla?Krister sanoiVääntöäkin pystyy nyky ahtopaineensäätimillä leikata, nostaa ahtopaineita vääntöhuipun jälkeen jolloin vääntö pysyy alhaisena mutta teho kasvaa ahtopaineiden myötä kierroksilla.
KaeVuRi sanoiTähän kiinnostaisi puuttua. Onkos tuo käytännössä toteutettavissa ihan normaalilla hukkaportin solenoidilla ja säädettävällä ruiskulla?
ast sanoiRiippuu ihan ruiskusta, mutta esimerkiksi Evo 5+ vakio-ECU:lla onnistuu tavoitellun ahtopaineen säätäminen kierrosluvun mukaan.
Selvästi sanottu mutta pakko silti kysyä: Onko varma fakta että N:läisissä on vakiokamat sisässä? Vakioautoiksihan niitä sanotaan mutta olen kyllä käsittänyt että aika paljon poikkeaa sivilievoista. Ei oo vaihdelaatikkokaan sama...Harri K sanoiEi se "suuri" vääntö voi rikkoo kankia kun Nasselaisssa on se 590-650Nm jokaisessa vääntöä ja vakiokamat sisässä
uusis sanoitässä vähän leikitelly ajatuksella että vaihtaisi jotkut (miedot) nokat evo9:siin.
niin onko se liian riskaa peliä tuon vakio alakerran kanssa?jos puhutaan noin 420-440hp/550-600nm tehoista.
ja haluaisin nyt fakta tietoa,ei mutua.onko jollain kokemusta tai tietoa siitä missä nuo vakio sisuskalut antaa periksi oikeasti?
puhutaan nyt auton perus käytöstä(normi reippaat kiihdytyksen yms..)ei mitään raiskaamista.ja autoa huolletaan miten näitä nyt pitää huoltaa,eli suht usein.
osku sanoiEikö toi vaatis jo uuden turbon ja aika kovat ahtopaineet?
uusis sanoiturbohan on hyvä evo ysissä ja pitäs piisata jonkin verran yli 400.
lähinnä kiinnostaa miten toi pata/sisuskalut kestää lisätehoa putki+ohjelma modin jälkeen.
tästä asiasta kun ollaan erimieltä ja näitä nokkien vaihto evoja on kumminkin joitakin kpl ihan orkkis koneen kanssa.
mutta suurin osa on taas sitä mieltä että ei missään nimessä enempi ulos kun 400hp/500nm.
että ihan jos jollain on tietoa/kokemuksia miten on kestänyt ja toiminut isommilla tehoilla ysi
uusis sanoionko jollain kokemusta tai tietoa siitä missä nuo vakio sisuskalut antaa periksi oikeasti?
-JP- sanoiEi ole tainnut kukaan testata mikä se keston ylä raja on ? Ja taitaa olla hivenen vaikea asia muutenkin : Mikä asetetaan keston rajaksi ? Laukee dynolle , mutta saadaan huippulukema talteen , 100 Km , 1000 Km , 10000 Km vai 100000 Km ?
Voin kyllä osallistua talkoisiin , jos joku luovuttaa ysinsä testi käyttöön. Maksan osan dyno kustannuksista ja lupaan tarjota myös muuta apua tarpeen mukaan.
Testi : Ajetaan/säädetään Evo 9 dynolla niin tappiin kuin se voidaan välittämättä kestosta. Nähdään sit tuo maksimiteho vakio padalla. Parannetaan ilman otto , suuttimet , PA-pumppu. Jotain tollasta... Jos ei hajoo vielä Dynolle niin seuraamme kilometri määrän karttumista , ennen kuin kone antautuu.
Halukkaita ?
simonsays sanoilaajakaista-lambdalla ja mittarilla mitattaessa tulee muistaa että sehän ei mittaa seosta vaan jäännöshappea.
jos sulla on yks pytty rikkaalla ja toinen tosi laihalla niin mittari saattaa näyttää ihan normilukemia ja samaan aikaan mäntään sulaa reikä.
...tuli vaan tässä mieleen
Kapteenivamma sanoiTuo on taivaan tosi
Tästä syystä aina, kannattaisi vähintään käyttää suuttimet tarkistettavana / mitattavana, ennenkuin alkaa konetta löylyttämään. Halpa projekti siihen nähden, että on ainakin yksi todennäköisyys poistettu joka tuota pirullista mäntäpistiäistä aiheuttaa
Noin 1500 km ja kone puretaan mut toiset taaplaa eri tavalla.Maxxximus sanoiEikös se ole niin että nasselaisissa on pakko olla koneessa vakiokamat? Näin olen itse ymmärtäny ja kuullut ihan tekijöiltäkin. Mutta eikös se konekkin avata tietyn ek kilometrien jälkeen ja vaihetaan kanget+männät+muut huollot?
Samppa sanoiKannattaa myös muistaa kun tuota huipputehoa vain tuijotetaan, että kun se vakio ahdin vedetään ihan tappiin ja kun sieltä vielä senkin jälkeen taijotaan ne viimeiset hevosvoimat pihalle, voi kulku ollakin oikeasti heikompi pisemmässä vedossa mitä hieman miedommilla maksimitehoilla/paineilla. Lämmöt nousee, ecu säätää sytkää ja tehot häviää. Se ahdin kun olisi kuitenkin hyvä pyöriä edes jotenkin siellä kartalla.
uusis sanoiMiltäs kuulostaisi ?
-JP- sanoiEDIT: Tiesitkö ,että tuolla member puolen keskusteluissa näitä asioita on puitu ,jo vuosia. Kannattaa käydä lukemassa.
Veikka sanoiMutta kun se jäsenyys maksaa sen 16 euroa ;D
Evoluutio5 sanoiTota tota en löytäny keskustelua että miten paljon ja voiko ollenkaan nostaa ahtoja tosta vitosesta? niinku jos on putkistoa lukuunottamatta vakio peli kyseessä. Laajakaista on kyllä tulossa ennen kun rupeen mitään kikkailee. Kyselin vaan näin alustavasti.
-JP- sanoiUnohtaisin kyllä nuo nokat tässä vaiheessa ja keskittyisin muihin asioihin. Mut tämä vaan tälläinen minun henk.koht. näkemys...
EDIT: Tiesitkö ,että tuolla member puolen keskusteluissa näitä asioita on puitu ,jo vuosia. Kannattaa käydä lukemassa.
Juu no jos laajakaista on niin siitähän näkee ne seokset ja mulla on tollanen simotan vv-filtteri. Mitenkäs eikös tossa ole joku nakutus anturikin ja miten se käytännössä toimii?ast sanoiFuel cut tulee vastaan hyvin pian riippuen vähän käytetystä ilmansuodattimesta. Voi myös käydä laihalla keskialueella jo nyt joten en nostaisi yhtään tarkistamatta seosta ja nakutusta.