Evon koneen kesto

Zom

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2008
Kuinka hyvin evojen koneet kestää 350-400hv tehon vakio sisuskaluilla? Melkein kaikissa katsomissani evoissa on n.360hv perus muutoksilla.

Edit: Yleensä näissä on myös kytkin vaihdettu paremmaksi.
 
Vs: Evon koneen kesto

Vanhemmat huonosti, uudemmat paremmin. Mistä mallista kyse?
 
Vs: Evon koneen kesto

ast sanoi
Yleisesti ottaen 350 hv ei tuota ongelmia noille moottoreille, useimmiten 400 hv on vielä suht luotettavan rajoissa.

Kiertokangethan siellä taitaa olla kovilla lähinnä väännön takia (~500nm)
Vakiokytkin antaa jossain vaiheessa periksi mutta mulla on ainakin toistaikseksi kestänyt.
 
Vs: Evon koneen kesto

puerco sanoi
Kiertokangethan siellä taitaa olla kovilla lähinnä väännön takia (~500nm)
Vakiokytkin antaa jossain vaiheessa periksi mutta mulla on ainakin toistaikseksi kestänyt.

MLR lueskellessani niin V-VI kanget ainakin pettää niin ja vakio kytkin kanssa.

Männät, kanget ja kytkin vaihtoo ja lisää ahtoa. :driver
 
Vs: Evon koneen kesto

cubeqtio sanoi
MLR lueskellessani niin V-VI kanget ainakin pettää niin ja vakio kytkin kanssa.

Männät, kanget ja kytkin vaihtoo ja lisää ahtoa. :driver

Aika paljon on autoja 350-400hv välillä vakio kangilla. Siis myös näitä V-VI versioita. Eli kestää, jos kestää. Tosin kyllä se kipuraja tosiaan alkaa tuossa 350-400hv tienoilla tulla vastaan ja kannattaa veivien vaihtoa harkita. Ja kun rajoilla liikutaan, pitää säätöjen olla kohdallaan. Ei paljoa anna anteeksi, jos naulaa. Männät kestää taas tuonne 500hv luokkaan, joten ne ei siellä ensinnä yleensä petä. Tosin pelkkien veivien vaihto varsinkin vitoseen aihettaa turhia ponnisteluja, kun kestävämpiä mäntiä saa kohtuu rahalla ja menee kiinni samassa remontissa. Ja samalla kun on pata auki, niin tietty laakerit ja pultit uusiks. Kansi kannattaa tarkastaa samalla kanssa. Ja tiivisteet vaihtaa ja ja ja... Riskit tietty lisääntyy aina tehoja lisättäessä. Kaikki hajoaa ajan mittaa, myös vakiona.
 
Vs: Evon koneen kesto

Tuli tätä juuri luetta MRL:stä ja Evo 5/6 koneille pidettiin 380hv rajana, jotkut tosin ajaneet hieman päälle 400hv:lla. Rapakon takana ajavat uudemmilla evoilla GT35R:illä 500hv tehoilla avaamattomalla koneella. Kanget pettävät ainakin näistä vanhemmista moottoreista.

Vääntöhän kanget rikkoo ensisijaisesti, joten jos sen saa pidettyä siedettävällä tasolla niin riittävät aina pidemmälle. Vääntöäkin pystyy nyky ahtopaineensäätimillä leikata, nostaa ahtopaineita vääntöhuipun jälkeen jolloin vääntö pysyy alhaisena mutta teho kasvaa ahtopaineiden myötä kierroksilla.
 
Vs: Evon koneen kesto

Ysejä on vaikka kuinka paljon 380-400 hv tehoilla eikä niistä poikkeuksellisen paljon kankia ole porsinut. Kasista on vaikeampi irrottaa yhtä paljon tehoa ahtimen ja erilaisen kannen/nokkien vuoksi siksi niissä on yleensä vähemmän.

Noissahan on siis jo erilaiset kiertokanget kuin uudemmissa.
 
Vs: Evon koneen kesto

Ei se "suuri" vääntö voi rikkoo kankia kun Nasselaisssa on se 590-650Nm jokaisessa vääntöä ja vakiokamat sisässä ;)
 
Vs: Evon koneen kesto

Ei varmaan N-ryhmäläiset pääse polttoaineesta johtuen nakuttamaan juurikaan. Vääntöön niiden kyllä luulisi hajoavan, sillä niihin kankiin kohdistuva voimahan sen kampiakselin vääntömomentin aiheuttaa :)
 
Vs: Evon koneen kesto

Harri K sanoi
Ei se "suuri" vääntö voi rikkoo kankia kun Nasselaisssa on se 590-650Nm jokaisessa vääntöä ja vakiokamat sisässä ;)

No ei äkkiseltään uskois.

No ite ainakin tiedän yhden ysin josta tuli kampi lohkon kupeesta läpi, oli kait isomman puhaltimen asennuksessa mennyt alipaine letkut sekaisin ;D, ja tais kestää todella pienen koeajo lenkin
 
Vs: Evon koneen kesto

MakeM sanoi
Ei varmaan N-ryhmäläiset pääse polttoaineesta johtuen nakuttamaan juurikaan. Vääntöön niiden kyllä luulisi hajoavan, sillä niihin kankiin kohdistuva voimahan sen kampiakselin vääntömomentin aiheuttaa :)
Kyl Nassel ajellaan iha 98bensallakin ja boksis on eri ohjelma sillo vaa. Ja sillonki väännöistä on 50-70Nm vain pois..et yli 500Nm ollaa sillonki... ::)
Ja edellee..vakiokanget ja männät...siis evo9 kysees.
 
Vs: Evon koneen kesto

Harri K sanoi
Kyl Nassel ajellaan iha 98bensallakin ja boksis on eri ohjelma sillo vaa. Ja sillonki väännöistä on 50-70Nm vain pois..et yli 500Nm ollaa sillonki... ::)
Ja edellee..vakiokanget ja männät...siis evo9 kysees.

Eikös sitä silloin nimenomaan "ajella" eli ei paljoo siirtymiä kummempaa tapahdu vai onko noin?
 
Vs: Evon koneen kesto

Maxxximus sanoi
Eikös sitä silloin nimenomaan "ajella" eli ei paljoo siirtymiä kummempaa tapahdu vai onko noin?

häh? kuinha sä siirtymil saat 98 bensat kisabensan tankkiin :D Ei kuule ei...
Ihan testiä ajetaan 98 bensalla eli täys rääkillä! Kisabensa on ~6e/litra...98 saa sen alta 1.5e/litra ...ja kun kulutus on se +50l/100km niin äkkiä laskee kummal tekee mieli testiä ajaa ::)
 
Vs: Evon koneen kesto

Anteeksi tietämättömyyteni... aattelin ennemmän tuota auton siirtelemistä kisapaikalle, pajalle huoltoon ja muut tälläset "ei niin tärkeät siirrot". Nytpähän tämäkin on tiedossa että testit ajetaan tuolla menovedellä.
 
Vs: Evon koneen kesto

Maxxximus sanoi
Anteeksi tietämättömyyteni... aattelin ennemmän tuota auton siirtelemistä kisapaikalle, pajalle huoltoon ja muut tälläset "ei niin tärkeät siirrot". Nytpähän tämäkin on tiedossa että testit ajetaan tuolla menovedellä.

eipä mitää..mielelläni kerron :)
Meillä Motec:n boksissa on 3 eri ohjelmaa koko ajan sisällä ja vaihtokytkimellä valitaan oikea. Eli 2 eri kisabensaa+98:n säädöt.
Eipä sitä tankkia aleta aina tyhjentää sentakia että siirtoajoo laitettais eri bensat. Eli kisaa ennen jos on 98:t ollu tankis ni tankki vaa ajellaa/käytellää tyhjäks ja sitte Carlessia tankkiiin :driver
Ei siis aina ajeta testejä 98:lla (varsinkaa jos halutaan auton täysi kisavire/tuntuma saada)
 
Vs: Evon koneen kesto

Krister sanoi
Vääntöäkin pystyy nyky ahtopaineensäätimillä leikata, nostaa ahtopaineita vääntöhuipun jälkeen jolloin vääntö pysyy alhaisena mutta teho kasvaa ahtopaineiden myötä kierroksilla.
Tähän kiinnostaisi puuttua. Onkos tuo käytännössä toteutettavissa ihan normaalilla hukkaportin solenoidilla ja säädettävällä ruiskulla?
 
Vs: Evon koneen kesto

KaeVuRi sanoi
Tähän kiinnostaisi puuttua. Onkos tuo käytännössä toteutettavissa ihan normaalilla hukkaportin solenoidilla ja säädettävällä ruiskulla?

Riippuu ihan ruiskusta, mutta esimerkiksi Evo 5+ vakio-ECU:lla onnistuu tavoitellun ahtopaineen säätäminen kierrosluvun mukaan.
 
Vs: Evon koneen kesto

Vaikuttaahan tuohon tosiaan varmaan kiihtyvyydet myös, jolloin se teho tulee mukaan kuvioihin.
 
Vs: Evon koneen kesto

ast sanoi
Riippuu ihan ruiskusta, mutta esimerkiksi Evo 5+ vakio-ECU:lla onnistuu tavoitellun ahtopaineen säätäminen kierrosluvun mukaan.

lmeisesti myös esim kolmosen vakio ecussa.
 
Vs: Evon koneen kesto

Harri K sanoi
Ei se "suuri" vääntö voi rikkoo kankia kun Nasselaisssa on se 590-650Nm jokaisessa vääntöä ja vakiokamat sisässä ;)
Selvästi sanottu mutta pakko silti kysyä: Onko varma fakta että N:läisissä on vakiokamat sisässä? Vakioautoiksihan niitä sanotaan mutta olen kyllä käsittänyt että aika paljon poikkeaa sivilievoista. Ei oo vaihdelaatikkokaan sama...
 
Vs: Evon koneen kesto

Eikös se ole niin että nasselaisissa on pakko olla koneessa vakiokamat? Näin olen itse ymmärtäny ja kuullut ihan tekijöiltäkin. Mutta eikös se konekkin avata tietyn ek kilometrien jälkeen ja vaihetaan kanget+männät+muut huollot?
 
Vs: Evon koneen kesto

tässä vähän leikitelly ajatuksella että vaihtaisi jotkut (miedot) nokat evo9:siin.

niin onko se liian riskaa peliä tuon vakio alakerran kanssa?jos puhutaan noin 420-440hp/550-600nm tehoista.

ja haluaisin nyt fakta tietoa,ei mutua.onko jollain kokemusta tai tietoa siitä missä nuo vakio sisuskalut antaa periksi oikeasti?

puhutaan nyt auton perus käytöstä(normi reippaat kiihdytyksen yms..)ei mitään raiskaamista.ja autoa huolletaan miten näitä nyt pitää huoltaa,eli suht usein.
 
Vs: Evon koneen kesto

uusis sanoi
tässä vähän leikitelly ajatuksella että vaihtaisi jotkut (miedot) nokat evo9:siin.

niin onko se liian riskaa peliä tuon vakio alakerran kanssa?jos puhutaan noin 420-440hp/550-600nm tehoista.

ja haluaisin nyt fakta tietoa,ei mutua.onko jollain kokemusta tai tietoa siitä missä nuo vakio sisuskalut antaa periksi oikeasti?

puhutaan nyt auton perus käytöstä(normi reippaat kiihdytyksen yms..)ei mitään raiskaamista.ja autoa huolletaan miten näitä nyt pitää huoltaa,eli suht usein.

Eikö toi vaatis jo uuden turbon ja aika kovat ahtopaineet?
 
Vs: Evon koneen kesto

osku sanoi
Eikö toi vaatis jo uuden turbon ja aika kovat ahtopaineet?

Suuttimet kyllä ja pirun hyvän mappauksen, mutta ainakin tuo ajaraja on saavutettavissa vakioahtimella MIVEC koneella hyvien nokkien kanssa :)
 
Vs: Evon koneen kesto

turbohan on hyvä evo ysissä ja pitäs piisata jonkin verran yli 400.

lähinnä kiinnostaa miten toi pata/sisuskalut kestää lisätehoa putki+ohjelma modin jälkeen.

tästä asiasta kun ollaan erimieltä ja näitä nokkien vaihto evoja on kumminkin joitakin kpl ihan orkkis koneen kanssa.
mutta suurin osa on taas sitä mieltä että ei missään nimessä enempi ulos kun 400hp/500nm.

että ihan jos jollain on tietoa/kokemuksia miten on kestänyt ja toiminut isommilla tehoilla ysi ;)
 
Vs: Evon koneen kesto

mulla oli 403/511 omassani. kesti siihen asti ainakin kunnes vaihdoin sisuskalut.
 
Vs: Evon koneen kesto

uusis sanoi
turbohan on hyvä evo ysissä ja pitäs piisata jonkin verran yli 400.

lähinnä kiinnostaa miten toi pata/sisuskalut kestää lisätehoa putki+ohjelma modin jälkeen.

tästä asiasta kun ollaan erimieltä ja näitä nokkien vaihto evoja on kumminkin joitakin kpl ihan orkkis koneen kanssa.
mutta suurin osa on taas sitä mieltä että ei missään nimessä enempi ulos kun 400hp/500nm.

että ihan jos jollain on tietoa/kokemuksia miten on kestänyt ja toiminut isommilla tehoilla ysi ;)

Pistäppä kyselyä http://www.lancerregister.com.

Saat varmasti vastauksia ja paljon. :) "Engine" tai "Technical" alle vaa kyssärii menee!
 
Vs: Evon koneen kesto

Kun rajoilla mennään niin eiköhän se ole aika yksilökohtaista. Itseä moiset tehot vakiohilppeillä hieman hirvittäisi, mutta rohkea rokan syö. Ei se sisuskalujen päivitys ysin hintaisessa autossa niin kallis operaatio ole, ettei sitä kannattaisi tehdä. Sitten voi ruuvata vaikka hieman enemmänkin.
 
Vs: Evon koneen kesto

uusis sanoi
onko jollain kokemusta tai tietoa siitä missä nuo vakio sisuskalut antaa periksi oikeasti?

Ei ole tainnut kukaan testata mikä se keston ylä raja on ? Ja taitaa olla hivenen vaikea asia muutenkin : Mikä asetetaan keston rajaksi ? Laukee dynolle , mutta saadaan huippulukema talteen , 100 Km , 1000 Km , 10000 Km vai 100000 Km ?

Voin kyllä osallistua talkoisiin , jos joku luovuttaa ysinsä testi käyttöön. Maksan osan dyno kustannuksista ja lupaan tarjota myös muuta apua tarpeen mukaan.

Testi : Ajetaan/säädetään Evo 9 dynolla niin tappiin kuin se voidaan välittämättä kestosta. Nähdään sit tuo maksimiteho vakio padalla. Parannetaan ilman otto , suuttimet , PA-pumppu. Jotain tollasta... Jos ei hajoo vielä Dynolle niin seuraamme kilometri määrän karttumista , ennen kuin kone antautuu.

Halukkaita ?
 
Vs: Evon koneen kesto

Jos haluat vastauksen että kestää niin kysy jenkeiltä :)

Osa hajoaa jo vakionakin, osa kestää suuriakin tehoja ainakin jonkun aikaa. Ei näissä ole mitään rajaa minkä jälkeen se automaattisesti hajoaa heti ja sitä ennen kestää vaikka maailmanloppuun asti.
 
Vs: Evon koneen kesto

-JP- sanoi
Ei ole tainnut kukaan testata mikä se keston ylä raja on ? Ja taitaa olla hivenen vaikea asia muutenkin : Mikä asetetaan keston rajaksi ? Laukee dynolle , mutta saadaan huippulukema talteen , 100 Km , 1000 Km , 10000 Km vai 100000 Km ?

Voin kyllä osallistua talkoisiin , jos joku luovuttaa ysinsä testi käyttöön. Maksan osan dyno kustannuksista ja lupaan tarjota myös muuta apua tarpeen mukaan.

Testi : Ajetaan/säädetään Evo 9 dynolla niin tappiin kuin se voidaan välittämättä kestosta. Nähdään sit tuo maksimiteho vakio padalla. Parannetaan ilman otto , suuttimet , PA-pumppu. Jotain tollasta... Jos ei hajoo vielä Dynolle niin seuraamme kilometri määrän karttumista , ennen kuin kone antautuu.

Halukkaita ?

:peukku :peukku :peukku ;D

Kyllä se vain näin on, että haettaessa tuota maksimi tehoa, ennenkuin kone laukeaa on täysin mahdotonta antaa tarkkaa rajaa. Noita muuttujia kun on tässä tapauksessa "ääretön" määrä. Jokainen kone on yksliö jo tehtaalta tullessaan, jossain moottorissa kannen kohdistus hieman sivussa, alkaa esim palotilan reuna hehkumaan = nakutus = räjähdysssss. Sitten on Ilman lämpötilä jossa -JP- mainitsema dynotus tehdään, ilmankosteus jossa dynotus tehdään, periaatteessa korkeus merenpinnasta jossa dynotus tehdään, onko kone 100 000 jaettu vai 10 000 ajettu.

Ja sitten tärkeimpänä, mikä on se kuun asento aurinkoon nähden sillä hetkellä kun dynotus tehdään ja onko foliohattu päässä, koska tämä elementti tuntuu myös olevan usesti tärkein näissä motorsport piireissä.
Sitten on vielä ratkaisevana tuo -JP- jossain thredissä mainitsema, Olteko nakkikioskin kingi vai Kimi Räikkönen Jr vai jotain siltä väliltä. Muuttujia on siis "ääretön" määrä

Eli ei muuta kuin testaamaan, hommaat/teet nakutuskuulokkeet/nakutusmittarin, laajakaistasen seosmittarin, bensapainemittarin yms. Ja niillä pääset jo pitkälle.
Sitten kun se raja tulee vastaan, niin ei siinä hajoa kuin moottori ja niistä on aina selvinnyt rahalla, koskaan ei ole tarvinnut "luonnossa" maksaa :)
Tässä taas tulee kyseeseen se Raha joka Ratkaisee.
Laittaakko moottoriin ensin noin 1000€ - 1500€ vaihtaa suoraan ne männät,veivit, laakerit, tiivisteet yms.Vai ottaakko riski siitä, että pääsee etsimään uutta lohkoa + mäntiä yms.

Eli ainoastaan raha ratkaisee.
 
Vs: Evon koneen kesto

laajakaista-lambdalla ja mittarilla mitattaessa tulee muistaa että sehän ei mittaa seosta vaan jäännöshappea.

jos sulla on yks pytty rikkaalla ja toinen tosi laihalla niin mittari saattaa näyttää ihan normilukemia ja samaan aikaan mäntään sulaa reikä.



...tuli vaan tässä mieleen :)
 
Vs: Evon koneen kesto

simonsays sanoi
laajakaista-lambdalla ja mittarilla mitattaessa tulee muistaa että sehän ei mittaa seosta vaan jäännöshappea.

jos sulla on yks pytty rikkaalla ja toinen tosi laihalla niin mittari saattaa näyttää ihan normilukemia ja samaan aikaan mäntään sulaa reikä.

...tuli vaan tässä mieleen :)

Tuo on taivaan tosi :)

Tästä syystä aina, kannattaisi vähintään käyttää suuttimet tarkistettavana / mitattavana, ennenkuin alkaa konetta löylyttämään. Halpa projekti siihen nähden, että on ainakin yksi todennäköisyys poistettu joka tuota pirullista mäntäpistiäistä aiheuttaa
 
Vs: Evon koneen kesto

Kapteenivamma sanoi
Tuo on taivaan tosi :)

Tästä syystä aina, kannattaisi vähintään käyttää suuttimet tarkistettavana / mitattavana, ennenkuin alkaa konetta löylyttämään. Halpa projekti siihen nähden, että on ainakin yksi todennäköisyys poistettu joka tuota pirullista mäntäpistiäistä aiheuttaa

OT: olisko mitään vinkkejä missä ko. suutin huolto kannattaisi tehdä suomenmaalla? ja onko kovin kallis paukku?
Kiitos :)
 
Vs: Evon koneen kesto

Maxxximus sanoi
Eikös se ole niin että nasselaisissa on pakko olla koneessa vakiokamat? Näin olen itse ymmärtäny ja kuullut ihan tekijöiltäkin. Mutta eikös se konekkin avata tietyn ek kilometrien jälkeen ja vaihetaan kanget+männät+muut huollot?
Noin 1500 km ja kone puretaan mut toiset taaplaa eri tavalla.
 
Vs: Evon koneen kesto

Kannattaa myös muistaa kun tuota huipputehoa vain tuijotetaan, että kun se vakio ahdin vedetään ihan tappiin ja kun sieltä vielä senkin jälkeen taijotaan ne viimeiset hevosvoimat pihalle, voi kulku ollakin oikeasti heikompi pisemmässä vedossa mitä hieman miedommilla maksimitehoilla/paineilla. Lämmöt nousee, ecu säätää sytkää ja tehot häviää. Se ahdin kun olisi kuitenkin hyvä pyöriä edes jotenkin siellä kartalla.
 
Vs: Evon koneen kesto

Samppa sanoi
Kannattaa myös muistaa kun tuota huipputehoa vain tuijotetaan, että kun se vakio ahdin vedetään ihan tappiin ja kun sieltä vielä senkin jälkeen taijotaan ne viimeiset hevosvoimat pihalle, voi kulku ollakin oikeasti heikompi pisemmässä vedossa mitä hieman miedommilla maksimitehoilla/paineilla. Lämmöt nousee, ecu säätää sytkää ja tehot häviää. Se ahdin kun olisi kuitenkin hyvä pyöriä edes jotenkin siellä kartalla.

Jep, etenkin tuo lämpö tekee pitemmän päälle sen että voi tulla napua. Onhan se dynossa mahdollista vetää "hetkellisesti" hyvät hepat, mutta radalla rääkätessä auto voi joko "puutua" tehosta tai sitten vaan poksahtaa. Evoissa nyt on se nakuanturi jonka avulla ecu sitten vaihtaa miedommalle ennakolle jos naputtaa.. mutta se vaan tarkoittaa että tehot katoaa..

Myydäänhän VAG -konsernin autoihin näitä "diskoperunoita" jolla otetaa tehoja. Heräävät ajoissa ja ovat koko ajan mukana.. Kukaan ei ikinä kerro mitä pakopaineet ovat.. ja miten lämmin pakosarja on.. ja miten pitkään ratarääkkiä se kestää.. Tälläsiä on isot pojat jutelleet..
 
Vs: Evon koneen kesto

mulla-on-näppis-paskana-että-älkää-ihmetelkö-näitä-viivoja :p

tämähän-on-vähän-huono-kysymys-kyllä-myönnän-on-niin-monta-asiaa.muuttuvaa-tekijää-ja-sitten-yksilöt.

no-ok-sittenhän-siinä-vois-toimia-näin-että-ei-ota-ihan(maximi)-tehoja-vaan-laajennetaan-käyttöaluetta-noilla-nokilla-ja-saadaan-hyvät-tehot/kone-kestää(ehkä)ok.mutta-ajettavuudesta-tulee-mainio-ja-ahtoja-ei-tarvi-niin-paljoa-kun-vakio-nokilla ;D

miltäs-kuulostaisi :driver
 
Vs: Evon koneen kesto

uusis sanoi
Miltäs kuulostaisi ?

Unohtaisin kyllä nuo nokat tässä vaiheessa ja keskittyisin muihin asioihin. Mut tämä vaan tälläinen minun henk.koht. näkemys...


EDIT: Tiesitkö ,että tuolla member puolen keskusteluissa näitä asioita on puitu ,jo vuosia. Kannattaa käydä lukemassa.
 
Vs: Evon koneen kesto

-JP- sanoi
EDIT: Tiesitkö ,että tuolla member puolen keskusteluissa näitä asioita on puitu ,jo vuosia. Kannattaa käydä lukemassa.

Mutta kun se jäsenyys maksaa sen 16 euroa ;D
 
Vs: Evon koneen kesto

Veikka sanoi
Mutta kun se jäsenyys maksaa sen 16 euroa ;D

Jep. alle 10 min kestää Evolla polttaa saman arvoinen määrä polttoainetta. Jäsenyys kestää 1 vuoden... ::)
 
Vs: Evon koneen kesto

Tota tota en löytäny keskustelua että miten paljon ja voiko ollenkaan nostaa ahtoja tosta vitosesta? niinku jos on putkistoa lukuunottamatta vakio peli kyseessä. Laajakaista on kyllä tulossa ennen kun rupeen mitään kikkailee. Kyselin vaan näin alustavasti.
 
Vs: Evon koneen kesto

Evoluutio5 sanoi
Tota tota en löytäny keskustelua että miten paljon ja voiko ollenkaan nostaa ahtoja tosta vitosesta? niinku jos on putkistoa lukuunottamatta vakio peli kyseessä. Laajakaista on kyllä tulossa ennen kun rupeen mitään kikkailee. Kyselin vaan näin alustavasti.

Fuel cut tulee vastaan hyvin pian riippuen vähän käytetystä ilmansuodattimesta. Voi myös käydä laihalla keskialueella jo nyt joten en nostaisi yhtään tarkistamatta seosta ja nakutusta.
 
Vs: Evon koneen kesto

-JP- sanoi
Unohtaisin kyllä nuo nokat tässä vaiheessa ja keskittyisin muihin asioihin. Mut tämä vaan tälläinen minun henk.koht. näkemys...


EDIT: Tiesitkö ,että tuolla member puolen keskusteluissa näitä asioita on puitu ,jo vuosia. Kannattaa käydä lukemassa.

tiedän ja pitäisi liittyä.en ole saanut aikaiseksi sitä :p
 
Vs: Evon koneen kesto

ast sanoi
Fuel cut tulee vastaan hyvin pian riippuen vähän käytetystä ilmansuodattimesta. Voi myös käydä laihalla keskialueella jo nyt joten en nostaisi yhtään tarkistamatta seosta ja nakutusta.
Juu no jos laajakaista on niin siitähän näkee ne seokset ja mulla on tollanen simotan vv-filtteri. Mitenkäs eikös tossa ole joku nakutus anturikin ja miten se käytännössä toimii?
 
Vs: Evon koneen kesto

Olen kyllä jp:n kanssa samoilla linjoilla, eli oikotietä onneen ei ole.

suosittelen ensin päivittämään sisuskalut ennen kuin alkaa suunnittelemaan muuta viritystä.
 
Takaisin
Ylös Bottom