Gran turismo keskustelua

Vs: Gran turismo keskustelua

Chiqi_ sanoi
Ehei.. kun KAIKKI autot olisi premium. Vaikkakin sitten tarkottaisi sitä että muutama sata autoa olisi karsittu.. Suoraan gt4:sta autojen siirtäminen GT5 on vaan laiskuutta. Ylipäätään hitusen naurettavaa että yhdessä pelissä on eri laatuisia autoja...

No ois ollut ees konepelti, sekin riittäs, ala forza 1 edes :D, tai se geneerinen sisäkulma
 
Vs: Gran turismo keskustelua

lancer evo-r sanoi
:reality Peli ei ole vielä edes ilmestynyt ja täällä rutistaan että kun eivät ole viitsineet tehdä kunnollista peliä. Autot sitä ja autot tätä... :p Loppupelissä se on kuitenkin vain peli eikä mikään huipputarkka tosielämän autokilpailu. Muistatteko vielä aikaa jolloin oli 8bit Nintendo ja Days of thunder oli huippu grafiikkaa? :D

Ei kai kukaan pakota ostamaan sitä jos on niin huono?

Minä ainakin ostan sen heti kun se on kaupoissa ja kerron sit mielipiteen. ;D

Katsos kun siinä on se pointti että tässä on 6 vuotta tehty "täydellistä ajokokemusta", niin jotain odotuksiakin ehkä on..
Täytyy kyllä sanoa että pelin omistanaane an muista että days of thunder ois ollut hyvä peli, tai huippugrafiikkaa :D, 8-Bit nintendo kyllä oli hyvä.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Kevin Butler ;D
http://blog.us.playstation.com/2010/11/18/it-only-does-revolutionary-racing-experiences/

Ja samalla nillittajat saavat videosta tiedon kenen syyta on etta niita autoja piti olla 1000..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

lancer evo-r sanoi
:reality

Muistatteko vielä aikaa jolloin oli 8bit Nintendo ja Days of thunder oli huippu grafiikkaa? :D

Ei kai kukaan pakota ostamaan sitä jos on niin huono?

En nyt kyllä mitenkään saa päähäni , että kumpikaan noista olis mitenkään erikoisia olleet.... AMiga oli kuitenkin melko pitkään aika kova mittari.

Ja Test Drive 2 "SE" Auto peli. PC puolelle sitten ilmestyi Need for Speed niminen peli sarja , Sony tuli sen jälkeen kuvioihin tuomalla markkinoille Grand Turismo nimisen rävellyksen....

Tuossa noita Autopelin aateleita muistellen 20 vuoden ajalta tapahtumia.

Nintendohan tarkoittaa suomeksi = Verkonpainoa. ;D
 
Vs: Gran turismo keskustelua

C64, Medalist ja Pitstop II. Sen autenttisempaa ajokokemusta saa hakea ja renkaiden kuluminenkin selviää kätevästi niiden väristä ;D

Tässä vähän pähkäilen pitäisikö ostaa Xboxiin ratti ja Forza 3 vai myydä koko roska ja ostaa PS3+GT5+ratti...

Forza 2 oli ihan hyvä tuntumaltaan lainaratilla, mutta jotenkin ei sitä jaksanut pelata pitkään. Tiedä sitten jaksanko mitään peliä.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
C64, Medalist ja Pitstop II. Sen autenttisempaa ajokokemusta saa hakea ja renkaiden kuluminenkin selviää kätevästi niiden väristä ;D

Tässä vähän pähkäilen pitäisikö ostaa Xboxiin ratti ja Forza 3 vai myydä koko roska ja ostaa PS3+GT5+ratti...

Forza 2 oli ihan hyvä tuntumaltaan lainaratilla, mutta jotenkin ei sitä jaksanut pelata pitkään. Tiedä sitten jaksanko mitään peliä.

Itse varmaan ostaisin Forza 3 (tai no on jo, btw, ois ylimääräinen (mulla on 2)) ja Ratti, mutta kun se ratti on vaan perkeleen tyyris. (alupolkimilla 450e kai)..
en tiedä kyl valmistetaanko niitä ees enää. (vastaus on ei :(, eli pitää käytettynä hommata, ne teki sitä vaan sen 10000 kpl kai)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

lancer evo-r sanoi
:reality Peli ei ole vielä edes ilmestynyt ja täällä rutistaan että kun eivät ole viitsineet tehdä kunnollista peliä. Autot sitä ja autot tätä... :p Loppupelissä se on kuitenkin vain peli eikä mikään huipputarkka tosielämän autokilpailu.

Ei kai kukaan pakota ostamaan sitä jos on niin huono?

Minä ainakin ostan sen heti kun se on kaupoissa ja kerron sit mielipiteen. ;D

Veit jalat suustani. Odotan että peli tulee olemaan huomattavasti realistisempi ja maukkaampi kuin nykyinen "autopelini", GT4. Se että jossain ei ole sitä ja tätä ei vie pois sitä tosiasiaa että peli on perkeleen hauska pelattava. Pääasia tekijöilläkin näyttää kuitenkin olleen että ajotuntumaan ja varsinaiseen sisäiseen fysiikkamallinnukseen on satsattu, eikä pelkkään ulkokuoreen, niinkuin esimerkkinä nyt nämä itketyt non-premium-autot.

Kukaan ei pakota tätä ostamaan, kuten ei iphonekaan mutta jos intuitioni vie taas oikeaan niin paljon on hauskoja hetkiä edessä 8). Forza-pelaajat voivat sitten joko jäädä rannalle itkemään tai sitten ostaa jumalkonsolin ja taipua GT5:n edessä..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

dani sanoi
Veit jalat suustani. Odotan että peli tulee olemaan huomattavasti realistisempi ja maukkaampi kuin nykyinen "autopelini", GT4. Se että jossain ei ole sitä ja tätä ei vie pois sitä tosiasiaa että peli on perkeleen hauska pelattava. Pääasia tekijöilläkin näyttää kuitenkin olleen että ajotuntumaan ja varsinaiseen sisäiseen fysiikkamallinnukseen on satsattu, eikä pelkkään ulkokuoreen, niinkuin esimerkkinä nyt nämä itketyt non-premium-autot.

No on ainakin ollut 7 vuotta aikaa odotella sitä täydelistä ajokokemusta. :peukku
Non-Premium autoista itkeminen on ihan asiaa, koska taas ne perus sonyt, kovasti luvataan luvataan luvataan, ja käteen jää luu, vähän niinku konsolin kanssakin.

Ja jotenkin luulen että ei mahda GT5 "fysiikat" paljon pärjätä forza 3:En "richard burn rally" fysiikoille :D, mut aika näyttää. Täydelistä ajokokemusta pitää sit vaan hakea lentäen radan päällä eikä auton sisällä :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Ja jotenkin luulen että ei mahda GT5 "fysiikat" paljon pärjätä forza 3:En "richard burn rally" fysiikoille :D, mut aika näyttää. Täydelistä ajokokemusta pitää sit vaan hakea lentäen radan päällä eikä auton sisällä :)

Kuten jo tiedätkin, premium-autoissa voit pelata sisäkuvakulmalla. Mutta eihän se tietenkään käy, pakko on ajaa vain sellaisilla malleilla joissa sitä ei ole, ihan vaan sen takia että se on mahdollista.

"Muutenhan tuo kävis mutta kun ei käy".
 
Vs: Gran turismo keskustelua

dani sanoi
Kuten jo tiedätkin, premium-autoissa voit pelata sisäkuvakulmalla. Mutta eihän se tietenkään käy, pakko on ajaa vain sellaisilla malleilla joissa sitä ei ole, ihan vaan sen takia että se on mahdollista.

"Muutenhan tuo kävis mutta kun ei käy".

Ajan Forzassakin melko pitkälle Mitsuilla. Ja näin olen tehnyt myös GT4, Ja on kovin vähissä nuo mahdollisuudet ajaa sisäkuvakulmasta Mitsulla, tai edes konepeltikuvasta.
EI erityisemmin herätä tunteita jotkut lossiferrarit jne mitä siinä premiumina on.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

jepjepjoojooplaaplaa

VPD:stä laitoin tilaukseen. Katsellaan minkälainen peli on kyseessä ja jos osottautuu ihan paskaksi niin laitetaan ALL MIGHTY X360 ja INVINCIBLE Forza 3 tilalle.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

dani sanoi
Kuten jo tiedätkin, premium-autoissa voit pelata sisäkuvakulmalla. Mutta eihän se tietenkään käy, pakko on ajaa vain sellaisilla malleilla joissa sitä ei ole, ihan vaan sen takia että se on mahdollista.

Itselle tulee vaan mieleen että ei ole jaksettu tehdä kaikkea kunnolla... En niinkään purnaa sitä että jotkut autot on huonompia vaan ylipäätään noista eroista.. mitä järkeä?
Ja kun kerran "ei ole pakko ostaa" kommenttia on käyetty puolustelussa niin ei kai mutta ei se tuon pelin puutteita silti poista :D ja tosiaan olen kyllä pelin tilannut itsekkin että en ole jäämässä rannalle itkemään forza kuskina.... ::)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
C64, Medalist ja Pitstop II. Sen autenttisempaa ajokokemusta saa hakea ja renkaiden kuluminenkin selviää kätevästi niiden väristä ;D

;D :peukku

Ja mikä vauhdin tunne !! Kyllä tuli vedettyä Pitstoppia kumineliöt punaisena... Tuli sellainenkin mieleen kuin SpyHunter , J Pöntinen autoilu peli.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Tällä porukkaa jo manaa GT5 vaikka ei oo ees kokeileen päässyt ;D
Itse ainakin odotan innolla. Eipä kiinnosta kauanko peliä on tehty. Pää asia että ajaminen maittaa!
Kohta vedetään!! :driver
 
Vs: Gran turismo keskustelua

nikob sanoi
Tällä porukkaa jo manaa GT5 vaikka ei oo ees kokeileen päässyt ;D
Itse ainakin odotan innolla. Eipä kiinnosta kauanko peliä on tehty. Pää asia että ajaminen maittaa!
Kohta vedetään!! :driver

Mä ajelen sut fipatilla ojaan.. ;)

Nojoo.. heti ku peli kädessä ni GAME ON! :D
 
Vs: Gran turismo keskustelua

-JP- sanoi
;D :peukku

Ja mikä vauhdin tunne !! Kyllä tuli vedettyä Pitstoppia kumineliöt punaisena... Tuli sellainenkin mieleen kuin SpyHunter , J Pöntinen autoilu peli.

http://www.youtube.com/watch?v=KZ5DnNbSC60 tää oli kyllä kova peli C64, kaksinpelinä varsinkin, huomas kyllä parhaiten että jos ajaa liian lujaa mutkaan niin kipiää käy :driver
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Pelia pelanneen kommentteja taas.
Everything we know about feel of the cars from previous games has been rewritten, so to say - torque, weight, lateral movement, way of braking, accelerating - everything is so unique to each car, as never before. Exploring the whole universe of different types of cars will now have a whole new meaning

Ai niin, melkein unohdin..
Karts can be raced on any road track
;D

(Oikeesti, tuon kartsin olisi voinut jattaa siihen GT6, niin kuin oli tarkoitus, kuulemma tehtiin sitten valmiiksi jo GT5 kun oli paassyt vuotamaan etta vakertavat moisia.. :mad:)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Hyeena sanoi
Pelia pelanneen kommentteja taas.
Ai niin, melkein unohdin.. ;D

(Oikeesti, tuon kartsin olisi voinut jattaa siihen GT6, niin kuin oli tarkoitus, kuulemma tehtiin sitten valmiiksi jo GT5 kun oli paassyt vuotamaan etta vakertavat moisia.. :mad:)

Fysiikoihin en kommentoi mitään mutta samaa mieltä noista karteista vaikka itse niitä mielenkiinnolla odotankin.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
http://www.youtube.com/watch?v=KZ5DnNbSC60 tää oli kyllä kova peli C64, kaksinpelinä varsinkin, huomas kyllä parhaiten että jos ajaa liian lujaa mutkaan niin kipiää käy :driver

Kyllä ! :peukku Sitten oli niitä Sprint (..jotain?) Ja tietenkin ajo pelien kunigas Kickstart !! Mikä tajunnan räjäyttävä fysiikan mallinnus !! :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

nikob sanoi
Tällä porukkaa jo manaa GT5 vaikka ei oo ees kokeileen päässyt ;D

Huom ! 5 vuotta sitten piti ilmestyä ajopelien kuningas GT5. Sen jälkeen kun pelin tekijät kusivat omaan taskuunsa ja mitään ei ole ilmestynyt niin koko GT5 pelistä on mielestäni tullut lähinnä "ISO VITSI".

En edes odota mitään. Ja kukin voi tuomita pelin miten haluaa ,mutta ihan turha odottaa mitään. Jos muutama perus asia on jo ennakko tietojen mukaan päin helvettiä niin ei voi mikään King of the Hill tuo GT5 olla.

Loppu vuosi varmaankin taistellaan seuraavien asioiden parissa :

- Vanhempien rattiohjaimien tuen puute.
- Netti peli on ihan yhtä paska kuin Prologuessa.
- Buginen kuin mikä ja pätsiä lataillaan pitkin talvea.
- Ja ainakin alle kirjoittaneella vahva tunne siittä ,että olihan tämä tiedossa ja nähty..
- Loading loading loading loading loading loading loading.....!!!

Niin kyllä minä sen ostan. Yritän kestää ja pelata todennäköisesti siihen asti kunnes FPS rintamalla tulee päivityksiä.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

-JP- sanoi
Huom ! 5 vuotta sitten piti ilmestyä ajopelien kuningas GT5. Sen jälkeen kun pelin tekijät kusivat omaan taskuunsa ja mitään ei ole ilmestynyt niin koko GT5 pelistä on mielestäni tullut lähinnä "ISO VITSI".

En edes odota mitään. Ja kukin voi tuomita pelin miten haluaa ,mutta ihan turha odottaa mitään. Jos muutama perus asia on jo ennakko tietojen mukaan päin he*v***iä niin ei voi mikään King of the Hill tuo GT5 olla.

Loppu vuosi varmaankin taistellaan seuraavien asioiden parissa :

- Vanhempien rattiohjaimien tuen puute.
- Netti peli on ihan yhtä p*ska kuin Prologuessa.
- Buginen kuin mikä ja pätsiä lataillaan pitkin talvea.
- Ja ainakin alle kirjoittaneella vahva tunne siittä ,että olihan tämä tiedossa ja nähty..
- Loading loading loading loading loading loading loading.....!!!

Niin kyllä minä sen ostan. Yritän kestää ja pelata todennäköisesti siihen asti kunnes FPS rintamalla tulee päivityksiä.

+1
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Ohho, ihanko että on eri autoilla erilaiset käyttäytymiset, tuttu myös forza 1:Esta jo :D
Lainataampa samaa jamppaa vuoden takaa, aiheena Forza 3..
Playing it for days.

It is great. That good, yes.

Floating cars in replay? Who gives a damn?

Physics is unbelievably convincing, even on the piece of crap called Microsoft Force Feedback wheel. I still can't believe it is the same wheel I used for playing all other X360 driving games.

It delivers something that many other driving games fail to deliver: a proper handling of race cars compared to street cars and beautiful online options.

Heck, even drivers I drove against in few last days were driving fair and honest, which is almost unbelievable. OK, it will go to hell after release, but there are plethora of Private Lobby options for everybody.

Great game, great job done, worth every penny.

I do not want to compare it with GT5:p because it does not support G25 wheel and do not want to participate or fuel any craptalk in GTvsForza manner.

Forza Motorsport 3 is a milestone game for Turn10, it delivers great foundations for their future work and it sets some of the standards that competiton still have to catch-up.

We may all presume that future will bring us games that will deliver even more in various fields compared to FM3, but as for now - it is a great driving/racing game.

And with full first hand insight to many small flaw it has - but every game has it - when everything is taken into concern it would be pure and deliberate ignorance to bash such an great overall package as FM3 is.

No, mutta GT5 on Sonyn peli eika Microsoftin joten sen taytyy olla paskaa, ja kaikki sita kehuneet ovat vaan fanboy eivat tieda paremmasta.. ;)

Viela loppuun huumoristinen laukaus jota puhakka varmaan mielellaan jatkossa lainaa: Minun tahan astisella pelikokemuksella, seka GT5 etta Forza3, forza vie 99-1. GT5 saa yhden pisteen siita hyvasta etta sen saa jollekkin muulle alustalle kuin Microsoft (ja Forzalta vahennetaan).
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Hyeena sanoi
Lainataampa samaa jamppaa vuoden takaa, aiheena Forza 3..
No, mutta GT5 on Sonyn peli eika Microsoftin joten sen taytyy olla p*skaa, ja kaikki sita kehuneet ovat vaan fanboy eivat tieda paremmasta.. ;)

Viela loppuun huumoristinen laukaus jota puhakka varmaan mielellaan jatkossa lainaa: Minun tahan astisella pelikokemuksella, seka GT5 etta Forza3, forza vie 99-1. GT5 saa yhden pisteen siita hyvasta etta sen saa jollekkin muulle alustalle kuin Microsoft (ja Forzalta vahennetaan).

Eikä oo päässyt testaa Forzaa fanatecin ratilla.. voih.. voih.. Siitä ei peliporno parane, tosin nytkun rattia ei enää saa niin ei taida päästä itsekkään moista omistamaan..
Ja Hmm, käsittääkseni GT5 ei ole vielä kukaan kehunut (paitsi fanipojat).. arvostelut lienee toistaiseksi vähissä. Koska käsittääkseni melko vähänä on pelin jo saaneet, ja varmasti Sony-Fanipojat kehuu peliä yhtä fanaattisesti kuin mitä tahansa muutakin Sonyn "jumalpeliä", vaikka pelissä ei ois muuta kuin päävalikko.

Ja on kyllä täysi vääryys jos kaikki mitä on luvattu ja jätetty toimittamatta ko. arvosteluissa jätetään huomioimatta. Tosin fanipojat luultavasti arvostelee sen taivaisiin ihan vain siksi että Duke N.. Gran Turismo 5 vihdoin on täällä. Mutta aika näyttää. En sano mitään juuta enkä jaata ennenkuin itse saan pelin testiin.

Ja SimRacingTonight (SRT) kertonee sit jonkin totuuden kun ovat pelanneet tarpeeksi, Jos saa enemmän ku Forza niin sittenhän se on parempi omalta osaltaan, itsellä kuitenkin arvostelussa aika paljon korpeaisi nuo Standard Autot ja pari muutakin asiaa. Se konepeltikuva ei olisi ollut liikaa vaadittu, mut liekkö riittää pleikan tehot :)

Jälkimmäistä viittausta en ymmärrä. Minun tähän astisella kokemuksella Forza 3 vie esim. GT5P melko pitkälle 90-10. Ja tuota Tämä on Microsoftin ja Tämä Sonyn viittausta en myöskään ymmärrä, Ekanakin peli on Turn 10 Studioksen, kai tässä jotain valmistajafanitusta kai haetaan. Itse en fanita mitään merkin takia, toisin kuin eräät.

JP:en aiempi postaus summas myös omat ajatukset tuossa aimemin.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Tänään oli tullu sähköpostiin ilmoitus cdon:ilta "Haluamme ilmoittaa, että tilauksesi on lähetetty tänään varastoltamme ja toimituksen pitäisi saapua sinulle lähipäivinä." Ens viikolla sitten pääsee :driver
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Jep, ensiviikolla kolahtaa postilaatikkoon peli. Johan sitä on reilu vuosi pidetty ennakkotilauksessa...
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Dodiih, "hyvältä vaikuttaa" kolarit/vauhti ei tunnu missään ja hyvä että jos ees hidastaa menoa.. Ja eikä oo ees gameplay rewindiä.. (ala forza/shift jne)
Tervetuloa vuoteen 2004.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

nikob sanoi
Itselle ei kyseinen video auennut ::)

Jos tarkoitat tuota Taxigamerin striimiä niin eihän se voikaan aueta kun ei se ole onlinessä.

J. Puhakka sanoi
Ja eikä oo ees gameplay rewindiä.. (ala forza/shift jne)
Tervetuloa vuoteen 2004.

Nii-in, vähän on tuokin kakspiippunen juttu. Dirt2:ta olen tässä lähiaikoina pelannut (kun alelaarista löytyi parilla kympilää) josta siis tämä "rewind" toiminto löytyy ja onhan se ihan kätevä hermojen säästämiseksi ollut, esim. tilanne että olet ajanut pitkän kisan ja jossain viimeisistä mutkista teet virheen ja auto on ollut pitkin metikköä. Ei muutakun flashback ja kaikki on taas kunnossa eikä tarvitse ajaa koko kisaa uusiksi. TOISAALTA jotkut "hcsimufanit" saattaisi sanoa tuota sitten "huijaamiseksi" mitä se ei omasta mielestäni ainakaan ole, lähinnä vaan hermojen/peli-ilon säästämistä...
GT5:sen tekijät ovat tätä asiaa miettiessään pyöritelleet varmaan mielessään tätä "Real driving simulation plaplaa" lausetta, mutta jos näin on niin missä on kunnon vauriomallinus vai eikö se kuulu em. lauseeseen sitten ollenkaan... :eek: .
Ei nyt sen enempää videoiden perusteella viitsi haukkua/kehua, katsotaan sitten uudestaan kun pelin saa käsiinsä mikä toivottasti on ensi viikon aikana. Peli tuli tilattua vasta viime viikon torstaina VPD:stä joten saa nähdä..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

lancer evo-r sanoi
Onneksi ei ole tuota. Todella tyhmä systeemi.

Jep, ja jokainen joka nuin väittää ei tiedä mitään mistään (tai lähinnä virtuaali-ajamisesta). :peukku (Kuten sanoin, olin itsekkin eka tätä vastaan, mutta jälkikäteen voi sanoa että esim joku nurburing sujuu noin 1000x paremmin kun on ns. joka mutka hakemalla haettu, vs "ajampa vähän varovaisemmin että en aja vahingossakaan ulos") Mut toki odottaisin jonkun argumentoinnin että miksi se on tyhmä systeemi?

a) Sitä ei ole pakko käyttää
b) Se opettaa ajamaan paremmin (ie. ajamaan kovempaa, paremmin kun uskaltaa ottaa riskejä tuntemattomallakin radalla, ja sitä kautta opettaa ajaa paremmin, jos tekee ajovirheen tietää heti missä virhe tuli, ja voi yrittää samantien uusiksi kenties paremmalla ajolinjalla) (+ tämmöset tulokset eivät tule yhdellekkään top-boardille ilman merkintää)
c) Vähentää turhaa v*tutusta (ai miksikö, se että vedät 50 läpin kisassa viimesellä kierroksella ulos ja hankaat sen 50 läppiä sen takia uusiksi, kun ai-boost saa GT4 tapaan taas viimeisillä kierroksilla lisävauhtia kuin taijanomaisesti), tähän palaa niin järki varsinkin GT4:essa ja juuri tuon edelisen asian takia, ihan sama vaikka vetäs jotain +15 min aikaa, niin kun alkaa vipat kierrokset lähestyämään niin yhtä-äkkiä AI on jossain 10s päässä.
c1) Samaten vähentää myös varmasti sitä pientä v*tutusta kun AI varmasti on jotain GT4 "parasta ajokokemusta"-luokkaa) eli AI:ta joka jossain vaiheessa ajaa laput silmässä perään vaikka jarruttelis jarruvaloja kilometri ennen mutkaan (jos vaan sattuu olemaan sillä "parhaalla ajolinjalla" tietokoneen mielestä)

Mut kuten sanottu, kaikki jotka väittävät että tyhmä systeemi, ei tiedä mitään sen käytännöllisyydestä (tai ei oo pelanneet moisia pelejä, ja/tai jumittuneet GT4/GT5P ja pitävät sitä parhaana simulaattorina ikinä) :driver

ps. Ei taas muistanutkaan miten huono tuo GT4 oli ennenku testas.. (ja tuli nämä asiast just mieleen mistä tuossa kirjoitin)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Joo itekki tulee forzan rewindiä käytettyä just tuossa tapauksessa ku tietokone ajaa kontista läpi panssarivaunutaktiikalla. Voi sitten seuraavalla kerralla yrittää väistää sitä.

Tuo on ollut iät ajat kaikista ahdistavin puoli noissa autopelien singleplayerissä. GT4:sessa vielä ne tehosakot siihen päälle.. :<<

Multiplayerissä moinen rewind ei luonnollisesti onnistu, ahdistaahan se sielläkin jos joku käyttää autoasi kiintopisteenä, mistä saa kimmokkeen kivasti mutkan sisääntuloon. Tuosta ei oikein pääse kun valkkaamalla peliseuransa paremmin.

Voihan tuo ollakkin huijausta moinen ominaisuus, mutta kuten Puhakka tuossa mainitsi niin en minä tiedä onko sekään oikein että vedät jonkun endurancen ja kisan lopussa tietokone paukauttaa auton paskaksi, ja häviät sitten sen takia. Forzassa ainakin pahassa mällissä hajoaa auto sellaiseen kondikseen että ei sillä ole mitään mahiksia pärjätä, köröttelet jotain kuuttakymppiä jossain nyrrellä..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Mut kuten sanottu, kaikki jotka väittävät että tyhmä systeemi, ei tiedä mitään sen käytännöllisyydestä (tai ei oo pelanneet moisia pelejä, ja/tai jumittuneet GT4/GT5P ja pitävät sitä parhaana simulaattorina ikinä) :driver

En ole jumiutunut gt sarjaan tai pidä sitä parhaana, pelaan forza3:sta joten kokemustakin tuosta on ja silti minun mielestä typerä systeemi. Jos ei muuten opi ajamaan kun kahnaamalla samaa kurvia uudestaan ja uudestaan rewindillä niin huh huh.. Yleensä sen radan oppii ihan normaalisti ajamallakin. Ja kun tavoite on realistinen peli niin en ymmärrä miten siihen sopii joku kelausnappi... laitetaa perää sitte vielä nopeutusnappi suoria varten... Arcade peleihin tuollainen sopii mutta edes semisimuihin mielestäni ei.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Tää on kans aina älytöntä vääntämistä näiden pelisarjojen välillä. Miks ei voi pelata molempia ja pitää molemmista? Itellä ainakin ollut Forzat ja Gran Turismot ja pidän kyllä molemmista peleistä.

Puutteita toki löytyy molemmista. Loppujen lopuksi kun ajattelee niin GT2:n jälkeen lähes jokainen Gran Turismo on ollu lievä pettymys. Forzassa melkein taas toisinpäin.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Chiqi_ sanoi
En ole jumiutunut gt sarjaan tai pidä sitä parhaana, pelaan forza3:sta joten kokemustakin tuosta on ja silti minun mielestä typerä systeemi. Jos ei muuten opi ajamaan kun kahnaamalla samaa kurvia uudestaan ja uudestaan rewindillä niin huh huh.. Yleensä sen radan oppii ihan normaalisti ajamallakin. Ja kun tavoite on realistinen peli niin en ymmärrä miten siihen sopii joku kelausnappi... laitetaa perää sitte vielä nopeutusnappi suoria varten... Arcade peleihin tuollainen sopii mutta edes semisimuihin mielestäni ei.

"Kun tavoite on realistinen peli", niin tavoite joka ei tainnut täyttyä vielä yhdessäkään GTx pelissä. Sillä GTx pelithän on ollut enemmän arcade pelejä kuin esim Forza ihan aina, joten sinänsä ihmetyttää että Forzassa on rewind ja tässä "super-realistisessa, tai "semi-realistisessa" granturismossa" ei ole, se vain on että jätkillä on kädet paskassa ja nyt kävi näin. Mitään ei ehditty tekemään ja luvattiin liikaa, ja pelikin piti kirjoittaa pari kertaa uusiksi odotellessa kun kilpailijat meni ohi oikealta ja vasemmalta. (kelaus päällä)

Ja hieno olkinukke tuo "Kelaus suorillekkin", melkein onkin sama asia ;D :peukku
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
Tää on kans aina älytöntä vääntämistä näiden pelisarjojen välillä. Miks ei voi pelata molempia ja pitää molemmista? Itellä ainakin ollut Forzat ja Gran Turismot ja pidän kyllä molemmista peleistä.

Puutteita toki löytyy molemmista. Loppujen lopuksi kun ajattelee niin GT2:n jälkeen lähes jokainen Gran Turismo on ollu lievä pettymys. Forzassa melkein taas toisinpäin.

Näinpä, mutta fanipoika(tm) ajatteluun just ei mahdu yksinkertaisesti se että voi olla jotain parempaa kuin GT5. (Onhan sitä henkeä pidätellen jo 6 vuotta odoteltu)
(ie. Kaikki mitä forzassa on: on tyhmää, ja kaikki mitä GT5 ei ole ei tarvita yms.)

Itsellä ei moista ongelmaa ole, pystyn kevyesti pelaamaan molempia (Ja todistin juuri äskön pointin, GT4 oli paljon hirveempi kuin muistin (ei oo varmaan Forza 1 jälkeen tullut pelattua), ekassa mutkassa jo tuli AI pelaajat paksiin), mutta rehellisesti sanottuna Forzat kyllä on ainakin tähän asti ollut ihan eri planeetalta. (Paremmalla tavalla)
Ja näyttäs sama jatkuvan myös GT5 osalta kun nuo kaikki multifailit ottaa laskuun jo ennen ku on pelannut edes peliä.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Chiqi_ sanoi
Jos ei muuten opi ajamaan kun kahnaamalla samaa kurvia uudestaan ja uudestaan rewindillä niin huh huh.. Yleensä sen radan oppii ihan normaalisti ajamallakin. Ja kun tavoite on realistinen peli niin en ymmärrä miten siihen sopii joku kelausnappi... laitetaa perää sitte vielä nopeutusnappi suoria varten... Arcade peleihin tuollainen sopii mutta edes semisimuihin mielestäni ei.

Siinä on hyvin kiteytetty toi kelaussysteemin typeryys. :p

No mut kuitenkin tänään ostin ennakkoon pelin. Kympin halvemmalla kuin sai.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Mut kuten sanottu, kaikki jotka väittävät että tyhmä systeemi, ei tiedä mitään sen käytännöllisyydestä (tai ei oo pelanneet moisia pelejä, ja/tai jumittuneet GT4/GT5P ja pitävät sitä parhaana simulaattorina ikinä) :driver

Kuulun kategoriaasi "ei oo pelanneet moisia pelejä", joten en tiedä äänioikeudestani. Kumminkin mielestäni yksi autopelien suola ja hyvin oleellinen asia häviää tuollaisella kelaustoiminnolla, nimittäin hermokontrolli. Enkä tarkoita sitä, että hermon täytyy kestää jatkuvasti vituiksi ajetun yhden ja saman mutkan hinkaamista, vaan sitä mitä esim. oudommalla radalla viimeisellä kierroksella kärkipaikalla ajettaessa kysytään. Ja tieto siitä, ettei huijausmahdollisuutta ole, vasta opettaakin ajamaan. Tiedän toki sen ettei Forzassakaan ominaisuutta ole pakko käyttää, mutta sepäs se vasta hermoja ja itsehillintää vaatiikin.

No oli miten oli, realistinen tai ei, mutta mielestäni tuommoiset ajansiirtohommelit kuulostaa ihan Need For Speedin jutuilta, sopii hyvin siihen NOS napin viereen ;D.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

MikkoM sanoi
Kuulun kategoriaasi "ei oo pelanneet moisia pelejä", joten en tiedä äänioikeudestani. Kumminkin mielestäni yksi autopelien suola ja hyvin oleellinen asia häviää tuollaisella kelaustoiminnolla, nimittäin hermokontrolli. Enkä tarkoita sitä, että hermon täytyy kestää jatkuvasti vituiksi ajetun yhden ja saman mutkan hinkaamista, vaan sitä mitä esim. oudommalla radalla viimeisellä kierroksella kärkipaikalla ajettaessa kysytään. Ja tieto siitä, ettei huijausmahdollisuutta ole, vasta opettaakin ajamaan. Tiedän toki sen ettei Forzassakaan ominaisuutta ole pakko käyttää, mutta sepäs se vasta hermoja ja itsehillintää vaatiikin.

No siis, niin, tuo kelaushan ei edeleenkään muuta kuin sen että nuita ratoja ei tarvi hangata kokoajan uusiksi virheen takia, en minäkään kelaa joka kerta ku ajan mutkan leveäksi tai tietokone ohittaa (kuten ilmeisesti ominaisuuden dissaajat olettavat), ne kuuluu peliin. Ja hermokontrolli on ihan yhtä käytössä myös kelausominaisuuden ollessa taustalla. Viimeiset kierrokset on aina tuskaa ja todelakin huomaa miten pelkästään viimeiset kierrokset aiheuttaa hyvinkin pulssin nousua (vaikka kelata voisikin virheet), mutta pelastaa hermojen menetyksen siinä kohdassa kun se pahin käy. (jos käy). Kelaaminen vaan pistää vähän huonommankin sohvakuskin ajamaan ALL-IN. (Se on itse asiassa hieno fiilis, kun vaan 100% zonella, ja oikeastaan unohtaa pelaavansa peliä)

Se on kai myös yksilöllinen asia, toiset käyttää varmaan kokoajan kelausta. Itsellä ei tuu käytettyä kun se tavallaan kestääkin niin turkasen kauan. (kelaus on aina joku ~10-30s taaksepäin kisaa), + ajat eivät jää muistiin jos oikoo/kelaat/kolaroit.

Toisaalta, hauska että GT miehet itkee realismin nimissä jostain kelauksesta, mutta silti on OK että tiehen piirtyy maagiset ajolinjat ja mahdollisesti jarrutuslinjatkin, mutta mitäpä sitä ei tekisi "täydellisen ajokokemuksen" nimissä. Ja autoista saa absit/luistonestot/spinnauksen-estot jne päälle niihinkin joissa semmoisia ei ole.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Ja tuota Tämä on Microsoftin ja Tämä Sonyn viittausta en myöskään ymmärrä, Ekanakin peli on Turn 10 Studioksen, kai tässä jotain valmistajafanitusta kai haetaan. Itse en fanita mitään merkin takia, toisin kuin eräät.
Olet itse kokoajan puhunut Sonyn pelista, kun se on Polyphony Digitalin. En myoskaan fanita merkin takia, mutta kuten olen aiemmin kantani toisaalla ilmaissut niin Microsoftin suhteen olen AntiFanBoy, en fanita Sonya (monet sen toimista on ihan samalla linjalla Microsoftin touhujen kanssa), mutta jos ei suostu koskemaan Microsoftin tuotteisiin niin vaihtoehdot ovat vahissa (ja ne molemmat jaljella olevat siis loytyvat hyllysta).
Kommentin huumori ei tainnut aueta, joten avataan, eli en ole valmista GT5:tta pelannut viela sekuntiakaan. ( :mad: heti tulee rapisemaan pojot arvostelussa kun maahantuoja paatti etta minun arvioni ei ole niin tarkea ettenko kerkeisi tekemaan sita sen jalkeen kun peli on yleisessa jakelussa ;D )

J. Puhakka sanoi
Ja SimRacingTonight (SRT) kertonee sit jonkin totuuden kun ovat pelanneet tarpeeksi, Jos saa enemmän ku Forza niin sittenhän se on parempi omalta osaltaan, itsellä kuitenkin arvostelussa aika paljon korpeaisi nuo Standard Autot ja pari muutakin asiaa. Se konepeltikuva ei olisi ollut liikaa vaadittu
Jep, totuus nahdaan sitten kun alkaa tulemaan oikeita arvioita, talla hetkella kentalta kuuluu niin paljon ristiriitaista tietoa etta ei oikein tieda koska fanipojat trollaa ja mika on totta. Yksi esimerkki on tuo konepeltikuva standardeissa, talla hetkella liikkuu tieto etta osassa on se ja osassa kattokamera..
Tuota aiemminkin lainaamani Amar212:sta pidetaan yleensa puoluettomana testaajana, mutta hanella on taipumusta innostua uusista asioista.

Kylla, omissa arvioissani standard-autojen sisakuvakulman puute tulee rokottamaan pisteita.
Myoskin vauriomallinnus nayttaisi antavan aihetta pisteiden rokotukseen, tiedot ovat selkeasti ristiriitaisia joten eivat ainakaan ole luvattua tasoa, varmaa tietoa on etta linsenssi-ajoissa sita ei ole ollenkaan (Amar212). Jotkun lahteet vaittavat etta tayden vauriomallinnuksen paalle saamiseen tarvitaan lvl 20, jos noin on niin en todellakaan ymmarra ratkaisua..
10/10 arviota on minulta siis ainakin turha odottaa, enka pitaisi yhtaan taysia pisteita jakavaa arviota luotettavana.
Myoskin Amar212:n ennakkoarvio antaa ymmartaa etta pelin tayteen lyttaamiseen ei ole perusteita.

J. Puhakka sanoi
, mut liekkö riittää pleikan tehot :)
Olet hanakasti itse lyomassa taalla Fanboy-korttia peliin, mutta valilla vaan tuntuu etta tuollaiset jatkuvat trollaukset viittavaat selkeasti sen kortin oikeaan osoitteeseen...
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Hyeena sanoi
Olet itse kokoajan puhunut Sonyn pelista, kun se on Polyphony Digitalin. En myoskaan fanita merkin takia, mutta kuten olen aiemmin kantani toisaalla ilmaissut niin Microsoftin suhteen olen AntiFanBoy, en fanita Sonya (monet sen toimista on ihan samalla linjalla Microsoftin touhujen kanssa), mutta jos ei suostu koskemaan Microsoftin tuotteisiin niin vaihtoehdot ovat vahissa (ja ne molemmat jaljella olevat siis loytyvat hyllysta).

Olet hanakasti itse lyomassa taalla Fanboy-korttia peliin, mutta valilla vaan tuntuu etta tuollaiset jatkuvat trollaukset viittavaat selkeasti sen kortin oikeaan osoitteeseen...

Juuh, no tuolta kannalta joo, mutta Turn 10 ei ole niin sidoksissa Microsoftiin kuin mitä Polyphony Digital on Sonyyn (tai mikä tahansa Sonyn "oma" studio). Eli tarkennetaan tuota kans, Sony on hehkuttanut peliä jotta on saanut (mielestäni) osittain epäonnistunutta konsoliaan myytyä jo 6 vuotta, sama kävi kakkosen kanssa, (vaikka laite ei feilannutkaan, mut kaikki mahdolliset sonyn lupaukset vaan olivat katteettompia, (GT4, MGS2 anyone?) ).

Sony vaan on failennut itse koska ei ole tarpeeksi isolla ruoskalla hakannut kamikaziin vauhtia, meinaan ihan varmasti AIKAA on ollut tehdä peli aika monta kertaa vaikka uusiksi.. (ja varmasti onkin tehty enemmän tai vähemmän).. Tai sitten toinen on uhri. Esim luin tuossa taannoin että GT5 tuottaa ensimmäisestä myydystä pelistä lähtien voittoa. (Koska GT5P on myynyt NIIN HYVIN ;D), käsittämätöntä, ja en usko että tulevaisuudessa tilanne tulee muuttumaan. Rahat pois köyhiltä. (Tai sit GT5 posse on tehnyt hommia melko rauhalliseen tahtiin, ei tuommosta 6 vuoden kehitysaikaa oikein mikään selitä)

Amar212 sanoi kanssa että peli nykii tietyissä tilanteissa. Siksi mainitsin sarkastisesti tuosta "riittääkö tehot"-kortista, ja onhan GT5 pelisuunnitteiljakin sanonut että "laitteen rajat" on saavutettu, mitä lie sit meinaakaan, mut myönnetään että tuossa "riittääkö tehot"-heitossa oli semmonen 10% trollaus mukana 8)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Toisaalta, hauska että GT miehet itkee realismin nimissä jostain kelauksesta, mutta silti on OK että tiehen piirtyy maagiset ajolinjat ja mahdollisesti jarrutuslinjatkin, mutta mitäpä sitä ei tekisi "täydellisen ajokokemuksen" nimissä. Ja autoista saa absit/luistonestot/spinnauksen-estot jne päälle niihinkin joissa semmoisia ei ole.
Jos muhun viittasit, niin en osaa ihan itku tosissani näitä ottaa. Enkä kyllä välttämättä jaksaisi viikosta toiseen todistella sitäkään, kuinka huono on vielä julkaisematon GT5 pelikään.
Noista ajoavuista sen verta, mun mielestä peleissä on huomattavasti vaikeampaa nähdä kunnon ajolinja, verrattuna tosielämään. Yhden mutkan nyt tietty näkee ottaa, mutta mutkayhdistelmiä yms. useamman apexin kokonaisuuksia ei näe ihan samalla tavalla kuin tosielämässä olisi mahdollista. Ajolinjaa suuntaavat "jarrutusjäljet" yms. paikkaa musta hyvin tätä keinomaailman rajoittuneisuutta, antaa niinkun enemmän sitä näkymää.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

MikkoM sanoi
Jos muhun viittasit, niin en osaa ihan itku tosissani näitä ottaa. Enkä kyllä välttämättä jaksaisi viikosta toiseen todistella sitäkään, kuinka huono on vielä julkaisematon GT5 pelikään.
Noista ajoavuista sen verta, mun mielestä peleissä on huomattavasti vaikeampaa nähdä kunnon ajolinja, verrattuna tosielämään. Yhden mutkan nyt tietty näkee ottaa, mutta mutkayhdistelmiä yms. useamman apexin kokonaisuuksia ei näe ihan samalla tavalla kuin tosielämässä olisi mahdollista. Ajolinjaa suuntaavat "jarrutusjäljet" yms. paikkaa musta hyvin tätä keinomaailman rajoittuneisuutta, antaa niinkun enemmän sitä näkymää.

Ei ollut shun viitattu vaan ihan yleisesti, kun tarpeeksi kauan vääntää kättä/röllää milloin kenenkin kanssa etsien sitä asiallista keskustelua, niin huomaa kyllä tietyn kuvion argumentoinnissa/fanipoikien kommenteissa. (Esim. Matkapuhelimissa se kulunein klisee on juuri tämä "käyttökokemus", ja GT5 suhteen se taas on tämä "realismi selittää puutteet"-linja)

Mutta toisaalta itse mainitsit juuri tuossa juuri yhden syyn miksi kelaus on kätevää, nuo voi katsoa ihan tosissaan ajamalla niitä, Laskee sitä uudelleenhankauksen määrää kummasti. Ja sinänsä se kelaus vaikka voisi olla trainingissa, mutta on se silti miljoona kertaa kätevämpää ku että "menipä paskasti, ajampa kierroksen uusiksi ja kokeilen uusiksi, tai käysää ja auto ympäri + väärään suuntaan rataa ja otetaanpa uusiksi".. Tämän tarkoitus on tuoda myös ne uudet pelaajat nopeammin peliin sinuiksi, ei varmasti jotain Tofu Touria koko ikänsä ajanutta kuskia hotsita kelauksen käyttö, mutta varmasti rata-nyyppää paljonkin :peukku

(Ja kuten tuossa aiemmin sanottiin, voishan tuommonen kelaus olla vaikka sidoksissa vaikeustasoon / lisenssiin / you name it, ei se oo keltään pois)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

GT-sarjassahan noita mutkayhdistelmia on perinteisesti rassattu lisenssi-ajoissa, toki valikoima on rajattu, mutta tarkoitus onkin oppia yleisesti ajamaan. Lisenssinhan saa jopa tuurilla, joten tumpelompikin pasee eteenpain, mutta gold taso vaatii jo oikeaa osaamista (ja siita palkitaan).

Kyllahan tuollainen rewindaus auttaisi nakemaan etta mika meni pieleen, GT5P:n kanssa, kun otin sen askettain hyllysta taas esiin, meni hetki ihmetellessa etta mika mattaa kunnes sai sopivan replayn josta huomas etta vika on ratin ja nayton asetuksissa, liikaa viivetta eika renkaat olleet siina kulmassa kuin itse luuli..

Noita ajolinja avusteita tulee monesti harjoitellessa kaytettya, ihan vaan sen takia kun ei se peli kuitenkaan onnistu taysin valittamaan sita ajamisen tunnetta, jarrutusten ajoitus menee itsella usein noissa peleissa pieleen vaikka oikeassa elamassa radalla ei nain tapahdu (tai siis, enhan ma nyt niin hyva ole etta ne olis taydellisia ;D, mutta ne tuntuvat osuvan reilusti paremmin kohdalleen kuin mita peleissa).
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Mutta toisaalta itse mainitsit juuri tuossa juuri yhden syyn miksi kelaus on kätevää, nuo voi katsoa ihan tosissaan ajamalla niitä, Laskee sitä uudelleenhankauksen määrää kummasti.
Eipä se taaksepäin kelaaminen sitä ajolinjan "pelinäkymää" juuri lisää, oikopolku ulkoa opetteluun enemmänkin. Siihen hommaan varmaan ihan pätevä.



Hyeena sanoi
Noita ajolinja avusteita tulee monesti harjoitellessa kaytettya, ihan vaan sen takia kun ei se peli kuitenkaan onnistu taysin valittamaan sita ajamisen tunnetta, jarrutusten ajoitus menee itsella usein noissa peleissa pieleen vaikka oikeassa elamassa radalla ei nain tapahdu (tai siis, enhan ma nyt niin hyva ole etta ne olis taydellisia ;D, mutta ne tuntuvat osuvan reilusti paremmin kohdalleen kuin mita peleissa).
Justiinsa näin. Ajolinja-avut voisi parhaimmillaan korvata sen, mitä peleissä ei ole mahdollista arvioida silmällä. Tiedä sitten tuleeko GT5:n 3D muuttamaan tilannetta, saadaanko ajopeliin enemmän arvioitavaa syvyyttä?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Aika monta vastausta jo trollaamisesta, faniböymeiningeistä ja miksi GT5 feilaa.. ja KUKAAN ei oo ees pelannut vielä..?

:D

Voi voi voi..

Itse odotan omaa kopiotani pelistä.

Mielestäni Richard Burns Rally on yksi realistisimmista peleistä.. Tai sitten SimRac:n oma simu. Siinä jotain mitä tavoitella! :)
 
Takaisin
Ylös Bottom