GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

kaahari sanoi
Onko kukaan ostanut tai edes saanut vastauksia kyselyihin tuolta Evil Empire Performancelta briteistä?

Olis aika hyvä valikoima kaikkea kamaa.. mitä ei camskilliltä löydy :p

Tilaa jenkeistä? 3sx:stä löytyy varmasti kaikki mitä tällä hetkellä tarvitset. Ja tulee 100% varmasti perille ja nopeastikin tarvittaessa. ;)
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

plodi sanoi
Tilaa jenkeistä? 3sx:stä löytyy varmasti kaikki mitä tällä hetkellä tarvitset. Ja tulee 100% varmasti perille ja nopeastikin tarvittaessa. ;)

Joo, vois olla järkevää, pitää vähän laskeskella miten hinta jää rahdin+alvin+tullin jälkeen. Ja onhan tuolla 3sx:llä vaikka mitä muutakin "tarpeellista" roinaa :p
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

niin ja jos orkkis osia niin cherry hill triplex parts halavin :peukku
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

kaahari sanoi
Onko kukaan ostanut tai edes saanut vastauksia kyselyihin tuolta Evil Empire Performancelta briteistä?

Olis aika hyvä valikoima kaikkea kamaa.. mitä ei camskilliltä löydy :p
Yritin ottaa yhteyttä niin maililla kuin puhelimitse. Ei minkäänlaista vastakaikua.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Pari vuotta sittenkään ei tuolta Evililtä saanut minkäännäköisiä vastauksia,vaikka oli +1000€ kyseessä..


Ja mitä hieman palstoja lueskelin,niin ilmeisen huono asiakaspalvelu muutenkin.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Tietääkö kukaan mitä liitteen tarra meinaa?

Hieman epäselvä, mutta siinä lukee 71229 Km ja Japanilaisia koukeroita :)

Löytyi kuskin polven kohdalta kojelaudan alta.
 

Liitetiedostot

  • WP_000090 (800x600).jpg
    WP_000090 (800x600).jpg
    233.1 KB · Lukukerrat 430
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Leimakonttorilla käyty. Kaikki muu oli tip top paitsi ABS-Merkkivalon valot palanu. Mistähän noita löytäis uusia?
Ja ennen kattia olevan lambda-anturin johto oli poikki ihan juuresta. Uskaltaako siihen laittaa tarvikelambdan? Onko 4-johtoinen?
Edit. 94 mallivuoden GTO TT kyseessä.
Edit2. Selvitin jo lambda ongelman, enää nuo merkkivalojen diodit kiinnostaisi?
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Kalle-koo sanoi
Leimakonttorilla käyty. Kaikki muu oli tip top paitsi ABS-Merkkivalon valot palanu. Mistähän noita löytäis uusia?
Ja ennen kattia olevan lambda-anturin johto oli poikki ihan juuresta. Uskaltaako siihen laittaa tarvikelambdan? Onko 4-johtoinen?
Edit. 94 mallivuoden GTO TT kyseessä.
Edit2. Selvitin jo lambda ongelman, enää nuo merkkivalojen diodit kiinnostaisi?

Vaikka lambda-ongelma jo selvisikin, niin kerrotaan nyt: omaan '94 VR-4 tilasin täältä. NGK:n osanumerot ovat etummaiselle lambdalle 23549 ja taaemmalle 24050. Näissä on valmiiksi oikeat liittimet.

ABS-merkkivalon sijaintia en muista, mutta katso itse tuosta alta että mikä se polttimo on.
 

Liitetiedostot

  • GTO_mittaristo.jpg
    GTO_mittaristo.jpg
    124.3 KB · Lukukerrat 396
  • polttimot.jpg
    polttimot.jpg
    72.9 KB · Lukukerrat 389
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

DaJackal sanoi
Vaikka lambda-ongelma jo selvisikin,

Noista lambdoista,

antaako vikakoodia tms jos ei ole kunnossa?

onko kaikissa gto/3000gt nuo 2 kpl lambdoja vuosimallista jne riippumatta?
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

kaahari sanoi
Noista lambdoista,

antaako vikakoodia tms jos ei ole kunnossa?

onko kaikissa gto/3000gt nuo 2 kpl lambdoja vuosimallista jne riippumatta?

Vähän pakkohan sieltä on vähintään nuo 2 kpl löytyä, molemmille bankeille. Joissain on jo 4, eli löytyy myös katin jälkeen lambdat; tähän puoleen en ole tutustunut kun ei omassa autossa onneksi ole.

Tämä on mutuilua, mutta luulisin että antaa vikakoodia jos on täysin pimeänä. Virheellisesti toimivasta ei välttämättä.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

94 GTO:sta löytyy 4 kpl, ja mulla takimmainen secondary johto aivan anturin juuresta poikki, en vaivautunut edes vikakoodeja katselemaan :D
Mutta kyllä varmasti antaa vikakoodin jos jompi kumpi ensimmäisistä lakkaa toimimasta, taaemmista en ole niin varma, liittyy kai enemmän päästöjen tarkkailuun ne.

stock-sensor-oxygen-diagram-500.gif
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Juu, ei ne taaemmat tee mitään muuta ku tsekkailee että onko katti kunnossa. En usko että tulee vikakoodia noista vaikka nykisit pois mokomat.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

kaahari sanoi
onko kaikissa gto/3000gt nuo 2 kpl lambdoja vuosimallista jne riippumatta?

Kyllä on eroja vuosimallista ja tuontimaasta riippuen.

DaJackal sanoi
Vähän pakkohan sieltä on vähintään nuo 2 kpl löytyä, molemmille bankeille. Joissain on jo 4, eli löytyy myös katin jälkeen lambdat;

94 jdm gto:ssa mulla on vain 1kpl vakiona (downpipessa). Sit alkuperäisessä britti 3000gt:ssä on 2kpl(precateissa). Eurooppa malleissa on jostain syystä enemmän lambdoja kuin japaninmarkkinamallissa. Neljään eri vuosmalliin olen tutustunut läpikotaisin ja yhdessäkään ei ole 4kpl lambdoja ollut, niitä yksilöitä siis odotellessa. :)

Kalle-koo: Onko se sun gto alkuperäinen britti? Jotenkin sellainen muistikuva että nuo liekkalan tuomat tonnarit ovat olleet aikalailla alkuperäisiä brittejä, samoin kuin my bros:n tuomat.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

plodi sanoi
Kalle-koo: Onko se sun gto alkuperäinen britti? Jotenkin sellainen muistikuva että nuo liekkalan tuomat tonnarit ovat olleet aikalailla alkuperäisiä brittejä, samoin kuin my bros:n tuomat.

Ei, vaan JDM alunperin. Nyt vähän rupes ihmetyttämään, kuuluuko siellä 4 ollakkaan?
Sellaset sieltä kuitenkin löytyy, pitää viikonloppuna kattoa meneekö piuhat edes kiinni minnekkään vai onko
antureilla vaan tukittu DP:n reiät :eek:
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Puhuin sitten huolella p*skaa :D
Ei ollutkaan kun 1 kappale lambdoja. Oletin niitä olevan ainakin se 2 turbojen jälkeen ja sitten vielä 2 kattien jälkeen,
kun 3 lambdaa ei ollut vaihtoehto. Nyt vähän ahdistaa kun ostin tarvikelambdan. Toivottavasti pelaa kuitenkin hyvin.

Pitäis vielä arvot mittailla mitä se antaa.

Edit. Ja ei palanut CEL...
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Kalle-koo sanoi
Nyt vähän ahdistaa kun ostin tarvikelambdan. Toivottavasti pelaa kuitenkin hyvin.

Kai sulla on kuitenkin siihen piakkoin laajakaista tulossa tilalle? Ei sen siinä tapauksessa pitäis ahdistaa, eiköhän se sen aikaa kestä...
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Jouni_K sanoi
Kai sulla on kuitenkin siihen piakkoin laajakaista tulossa tilalle? Ei sen siinä tapauksessa pitäis ahdistaa, eiköhän se sen aikaa kestä...

Kyllä. Auto liikenteessä varmaan lokakuun loppuun, jos sen aikaa pelaa niin hyvä :D
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Ei sitten mennyt päästöistä läpi GTO taaskaan, nyt syynä liian korkea HC tyhjäkäynnillä.

Mitkä tulpat käy virittämättömään 94 TT:hen jotka löytyis esim motonetistä?
Edit. Tilasin viereiseen varaosapuljuun NGK BCPR6ES-11 tulppia, oli 5 kertaa edullisemmat kuin NGK PFR6J-11!

Jos tulpat olis päässy karstottumaan tai jotain kun lambda oli paskana.
HC pitoisuudet oli edellisessä mittauksessa pari viikkoa sitten tosi alhaiset lambdan ollessa poissa pelistä...
Onko muita ideoita mitä kannattaa tarkistaa?
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Ja tämmöiset oli päästöt:

11.9

Tyhjäkäynti Kierroksilla
CO% 0,01 0,03
CO2 13 12,8
HCppm 8 5
O2 2,5 2,8

Lambda 1,11

Sitten vaihdoin ehjän lambdan ja tiivistin vuotavan laipan putkistosta.

27.9

Tyhjäkäynti Kierroksilla
CO% 0,2 0,2
CO2 15,2 14,7
HCppm 200 30
O2 0,3 0,2

Lambda 1,00
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Unohtuiko laippaa tiivistettäessä kissa hyllylle? ;D
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

DaJackal sanoi
Unohtuiko laippaa tiivistettäessä kissa hyllylle? ;D
Tähän liittyen, niin jos kissa edelleen paikallaan, olethan antanut kunnolla kenkää, että katti riittävän lämmin?
Jos tarvii noita päästöjä tutkia, saattaisin saada aikaa korjaamolta, jossa voidaan noita mittailla veloituksetta...
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Kissa on autonalla ja ajelin puolisen tuntia konttorille, kyllä se siinä ajassa lämpee, ja päästöjäkin mittailtiin pitkä tovi, tuntu että
oikeen halus päästää auton läpi mut minkäs teet.

Jounin ehdotus on mainio, mutta koska ajoaikaa on enää ensi maanantaihin, vaihdan ensiksi tulpat, ja
jos ne on sen näköset yksikään että vika löyty sieltä, sitten menen vaan koittamaan uudestaan.

Jos menee reisille, sitte täytyy ruveta oikein urakalla pähkäilemään.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Kalle-koo sanoi
Kissa on autonalla ja ajelin puolisen tuntia konttorille, kyllä se siinä ajassa lämpee

Ei muuten lämpene, jos et aja rajulla tyylillä. Kokeilepa, jos vielä seuraavalla kerralla on ongelmia, niin antaa kunnolla kierroksia hetken aikaa. Kyllä siinä muuttuu mittaustulokset, kun kissa lämpenee toimintakuntoon. Nämä huomiot ihan omista kokemuksista, ajoin myös puolisen tuntia päästömittaukseen, jossa piti kyllä polkea, että saatiin katti toimimaan kunnolla.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Jouni_K sanoi
Ei muuten lämpene, jos et aja rajulla tyylillä. Kokeilepa, jos vielä seuraavalla kerralla on ongelmia, niin antaa kunnolla kierroksia hetken aikaa. Kyllä siinä muuttuu mittaustulokset, kun kissa lämpenee toimintakuntoon. Nämä huomiot ihan omista kokemuksista, ajoin myös puolisen tuntia päästömittaukseen, jossa piti kyllä polkea, että saatiin katti toimimaan kunnolla.

Joo juurikin kerkesin lueskelemaan että niin se taitaapi olla.

Nyt rupes mietityttämään joskos katti/katit on hajonnu lambdan ollessa sökönä, ei olis ensimmäinen katti joka muuttuu kasaksi hiiliä...
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Sama homma legnumissa, saa varmaan puolisen tuntia niitä päästöjä ottaa jos rauhaksiin vaan kierroksia pitelee ;D
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Itse kävin viimeksi ennen leimaa ottamassa nelisen 80-120km/h vetoa kaasu pohjassa kolmosella, ja ekaa kertaa meni konttorilla läpi ilman lämmittelyä :) Sama varmaan auttaa näissäkin tosiaan.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Noh, luottavaisin mielin mennään poljin lattiassa maanantaina mittaamaan.
Tarkistin äsken pcv venttiilin irroittamalla sen, jotain siellä sisällä helisi kun heilutteli ja
puhaltamalla toisesta päästä meni ilma läpi, ja toisesta ahdisti reilusti mutta meni kuitenkin vähän läpi. Kuuluuko näin olla, enkö vaan jaksa puhaltaa tarpeeks :D
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Entisellä VR4:lla sai kans kierrättää 3-4 vaihteella siellä viidessä tonnissa motarilla n.10km matkan ennenku päästöt oli enemmän ku hyvät :peukku
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Nyt kun oikeen muistelen parin kuukauden taakse niin jouduin kesken katsastuksen käydä heittämässä
legnumilla lenkkiä, ei ollut lähelläkään rajoja ennen sitä... Noh, tehdään tuo tulppajumppa nyt kuitenkin, ei siitä haittaakaan luulis olevan.
Harmi vaan että se on tehty niin helpoks...
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Noilla Late:n ohjeilla vaan. Ei se katti oikeesti lämpeä huonostikaan normi ajussa. Pahaltahan se tuntuu huudattaa 3:sella lappu lattiassa moottoritietä kilometri tolkulla, mut toimii. :peukku

Päästöt kannattaa aina mielestäni mitata muualla kuin konttorilla. Mittaus maksaa konttorilla lähes 3x enemmän kuin halvimmalla korjaamolla, ja muutenkin kun aika on sovittu etukäteen niin on helppo ajaa katti oikeesti kuumaks --> suoraan halliin mittaukseen. Mukavampihan se on konttorille mennä päästölapun kanssa kun tietää ettei siitä pomppaa ainakaan leima. :)

Tulppien vaihtoonkin turtuu kun tarpeeks tekee, joskus aikoinaan ekan kerran kun vaihto niin v*tutti.. Nykyään tulee koneita vaihdettua useammin kuin tulppia niin no problem. ;D
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Millä kierrosluvulla teillä on tyhjäkäynti, mulla on n.800rpm, onko liian korkealla?
Ja säädetäänkö sitä ruuvista vai joutuuko kikkailemaan enemmän?
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Juurikin näin eli päästömittaus valmiiksi ennen konttorille menoa :peukku

hyvä se tyhjäkäynti on. Mulla ainaki ku ajelen ilmastointi auto asennossa (ei econ) seilaa melkosesti tyhjäkäynti ainaku kompura pamahtaa pyörimään niin tyhjäkäynti nousee hetkellisesti.

Pitäs muuten maanantaina käyttää leimalla :p
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Ainoo mikä tossa on että konttorit tarkastaa noita korjaamoiden päästölappuja eli mittaavat sitte omaan laskuun noita päästöjä, kyyliä kun ovat. Varsinkin vähän erikoisemmassa autossa.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Aika harvinaista on että mittaavat päästöt uudelleen, pitää olla kova epäilys jos niin tekevät.

Prkl mä oon konttorilla just tällä hetkellä. ::) leimauksen lisäks muutoskatsastus 19" vanteille. ja eri pari vanteet tietysti alla noiden hemmetin etujarrujen takia. ;D
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

plodi sanoi
Aika harvinaista on että mittaavat päästöt uudelleen, pitää olla kova epäilys jos niin tekevät.

Prkl mä oon konttorilla just tällä hetkellä. ::) leimauksen lisäks muutoskatsastus 19" vanteille. ja eri pari vanteet tietysti alla noiden hemmetin etujarrujen takia. ;D
Joo, eipä se kai ihan tyypillistä ole, että mittaisivat uusiksi. Jotain epäilyttävää täytynee arvoissa olla.

Ja tarkoitit vissiin: hemmetin hyvien etujarrujen takia. ;) ;D
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Ajoin viime viikolla n.45km normaalia valtatie ajoa katsastukseen ja katsuri sanoi päästöjen olevan todella alhaiset.

Auto on täysin vakio ja kaikki kissat on paikallaan.
Tulpat vaihdettu huoltokirjan mukaan n.25k sitten ja tankissa perus 98.
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Samurai sanoi
Ajoin viime viikolla n.45km normaalia valtatie ajoa katsastukseen ja katsuri sanoi päästöjen olevan todella alhaiset.

Auto on täysin vakio ja kaikki kissat on paikallaan.
Tulpat vaihdettu huoltokirjan mukaan n.25k sitten ja tankissa perus 98.

jos kaikki kissat on kiinni nii pitääki mennä vaikka kylmällä koneella läpi ja meneeki

mutta jos on singe kissa modi nii sitte ei
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Jouni_K sanoi
Ja tarkoitit vissiin: hemmetin hyvien etujarrujen takia. ;) ;D

Juurikin näin. ;) Vanteet ovat vain huonoja.

Samurai sanoi
Ajoin viime viikolla n.45km normaalia valtatie ajoa katsastukseen ja katsuri sanoi päästöjen olevan todella alhaiset.

Auto on täysin vakio ja kaikki kissat on paikallaan.
Tulpat vaihdettu huoltokirjan mukaan n.25k sitten ja tankissa perus 98.

Sulla on 6vuotta tuoreemmat katit kuin esim mulla ja monella muulla. ;) Oma auto meni 4vuotta sitten ihan iisisti läpi päästöistä ilman kummempia lämmitelyitä, mutta nykyään vaatii sit todella kovan lämmityksen. Tietysti viritysastekin noussu vuosien varrella, mutta katit on samat edelleen (katsastuksen ajan). :peukku Vois kai tuota joskus harkita esim kisakatin laittoa, niin ois yks asia vähemmän leimalle tehtäväks.

Btw. Leima tuli lappuun ilman ainuttakaan huomautusta, mut sen eteen taas kovasti töitä tehtiinkin. :peukku Mullakaan kun ei ehkä ihan laillisimmasta päästä tuo yksilö muuten ole.. (nyt äkkiä purkamaan viritelmät pois ja vanteet vaihtoon) ;D
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

mitsumikko sanoi
jos kaikki kissat on kiinni nii pitääki mennä vaikka kylmällä koneella läpi ja meneeki

mutta jos on singe kissa modi nii sitte ei

Ja kyllä yhdellä kissallakin tulee erittäin nätit päästöt, kunhan se kissa vaan on lämmitelty (ja kunnossa, tietenkin). :peukku
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

mitsumikko sanoi
jos kaikki kissat on kiinni nii pitääki mennä vaikka kylmällä koneella läpi ja meneeki

mutta jos on singe kissa modi nii sitte ei

Tuo on hyvä pitää mielessä. Auto on nyt ST:llä laatikon tiivistelyssä ja purettaessa katseltiin downpipe:n (precat)? katteja ja oli puhe, että ne voisi poistaa.

Muutenkin huomattiin, että oikeaan etukulmaan on joskus tullu pieni pusu. Cooleri on jokseenkin solmussa ja ylempi ahtoputki melkein kokonaan läjässä :seina

Jos jollain on hyväkuntoiset vakio coolerit hyllyssä, niin tarjousta kehiin vaan :)
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Samurai sanoi
Tuo on hyvä pitää mielessä. Auto on nyt ST:llä laatikon tiivistelyssä ja purettaessa katseltiin downpipe:n (precat)? katteja ja oli puhe, että ne voisi poistaa.

Muutenkin huomattiin, että oikeaan etukulmaan on joskus tullu pieni pusu. Cooleri on jokseenkin solmussa ja ylempi ahtoputki melkein kokonaan läjässä :seina

Jos jollain on hyväkuntoiset vakio coolerit hyllyssä, niin tarjousta kehiin vaan :)

Oikulta varmaan löytyy ......
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

mystinengalant sanoi
Ainoo mikä tossa on että konttorit tarkastaa noita korjaamoiden päästölappuja eli mittaavat sitte omaan laskuun noita päästöjä, kyyliä kun ovat. Varsinkin vähän erikoisemmassa autossa.

Toisaalta missään ei taida olla määritelty miten vähällä vaivalla niiden arvojen pitää täyttyä... :) Itsekin joudun täällä monenkin auton kohdalla korventamaan hirmuisesti että arvot saa täyttymään ja tiedän hyvin että jos ne tarkastetaan uusiksi niin arvot eivät heittämällä täyty... Mutta laput ovat aina kuitenkin rehellisesti niistä samoista autoista otettu ja ainahan asiakas tai mittaaja voi ihmeteltäessä sanoa katsastajalle että pitää vain kuumentaa vähän reippaammin... :) Elleivät halua sitä tehdä niin sitten on vaan hyväksyttävä sellaisenaan...
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Nyt on tulpat vaihdettu, aikaa sain kulumaan n.1h niin oli uudet kiinni, kasaamisessa sitten meni mitä meni kun pultteja kaiveltiin moottoritilasta :)

Yksi juttu pisti silmään. Tässä ei ollut ollenkaan EGR:ää, venttiili oli poistettu ja tulpattu, mutta
EGR putkea ei? Kuuluuko näissä JDM:issä olla EGR?

man-intake.gif


Eli imusarjan vasemmalla puolella kuvassa näkyvä EGR putken reikä oli avonainen.
Tein siihen pellistä tulpan ja tiivistin locktiten tasotiivisteellä. Luulis että avonaisesta reiästä olis jotakin haittaa, vai miten tuo järjestelmä toimii?

Edit. Kuva ei näköjään aina lataudu, tässä linkki http://www.stealth316.com/images/man-intake.gif
 
Vs: GTO / 3000gt sekalaisia kysymyksiä...

Kalle-koo sanoi
Nyt on tulpat vaihdettu, aikaa sain kulumaan n.1h niin oli uudet kiinni, kasaamisessa sitten meni mitä meni kun pultteja kaiveltiin moottoritilasta :)

Yksi juttu pisti silmään. Tässä ei ollut ollenkaan EGR:ää, venttiili oli poistettu ja tulpattu, mutta
EGR putkea ei? Kuuluuko näissä JDM:issä olla EGR?

man-intake.gif


Eli imusarjan vasemmalla puolella kuvassa näkyvä EGR putken reikä oli avonainen.
Tein siihen pellistä tulpan ja tiivistin locktiten tasotiivisteellä. Luulis että avonaisesta reiästä olis jotakin haittaa, vai miten tuo järjestelmä toimii?

Edit. Kuva ei näköjään aina lataudu, tässä linkki http://www.stealth316.com/images/man-intake.gif

En oo vielä nähnyt ensimmäistäkään jdm tuontia missä on egr paikallaan. Ja omassani ei ollut edes pakopuolella paikkaa sille egr putkelle. Vaikuttais siltä että jdm malleissa ei tätä ole, tai sit se on lähes kaikista poistettu.

En näe kuvaa, mut imusarjaan tarvitsee vain sinne neliskanttiseen lähtöön peitelevyn kun egr on poistettu. Sinne toiselle puolelle (konehuoneeseen katsottaessa oikealla) ei tarvitse mitään. Kyllä sulla on ollut pakosti oikea reikä tukittuna, muuten ois ollut paha imuvuoto. ;D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom