Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Vs: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa

Toi lambda arvo kierroksillakin kyl viittais sihen reikään mikä on juur ennen takapönttöä ja aika liki sitä missä on tuo anturi mikä haistelee arvoja. Sieltä se happi ainakin kierroksilta tulee, olen ollu todistamassa kahta samanlaista vikaa kun on liian korkeet happiarvot, muunmuassa omassa evo kolmosessa aikoinaan samassa kohtaa saman kokoinen reikä ja happi arvot vituillas, kun reijän tukki niin arvot ok.

Ite epäilisin happiarvon johtuvan tosta, kun kierroksilla kaikki muut arvot oli ihan ok. alakierroksilla en sitte tiä sanoa mitään, mutta ite uskoisin happiarvon heittävän ton reijän sijainnin ja koon takia. Ite tiän sijainnin ja koon, kun ite olen polttanut liian paljon sitä rautaa siitä kohtaa mihin hitsasin ton kannakkeen :-X :-[
 
Vs: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa

jcarlson sanoi
Lambda arvo putken päästä mitattuna on vain laskennallinen. Viittasin siihen että jos putkiston alkupäässä oleva lambda saa virhetietoa, siihen ei pikkureikä loppupäässä vaikuta mitään.

Joo, eikun tuossa 2000rpm mittauksessa kun otetaan lambda niin siitäkin tuli hylsy ja se aika varmasti johtui juurikin tuosta paikkaamastani reijästä.

pexi sanoi
Miten ne sitten on? Ja miten ne imu- ja pakoventtiilit oikeasti ovat YKK:ssa? Molemmat varmaan auki, mutta kummat enemmän?

Pitää nyt huomenna katsoa ne luvut, mutta melko varmasti imu on auki enemmän kuin pako.
 
Vs: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa

Jatkan vielä noista aukioloista. Ne nokkapyörät tosiaan säädettiin Sporttiautossa ja minusta olisi hieman kummallista, jos ne olisi säädetty niin, että tyhjäkäynti olisi sen takia mennyt reisille. Silloin olikin niin, että imupuolen säädöt säilyivät sellaisina kun ne suoraan orkkispyörilläkin, eli samoilla ennakoilla. Sensijaan pakopuolta laitettiin vain pari astetta suuntaan tai toiseen. Yleisesti ottaen säädettävillä nokkapyörillä ei juuri saatu mitään teho/vääntölisäystä. Asiasta käyty keskustelua täällä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24582.0 Tuolla totean mm., että imu on 6 asteen ennakolla ja tyhjäkäynti röpötti jo silloin ennen säätöä.

Yritän tänään vielä katsoa Evoscanilla, jos saisin sen toimimaan. Mulla on tässä asiassa jo ammattiharrastetaito loppunut enkä enää osaa keksiä mitään mitä tehdä. :seina :seina Lisäksi saan nyt vähän ristiriitaista tietoa, että ovatko nuo nokat nyt niin kireät että ne aiheuttavat tuon tyhjäkäynnin vai ei, kun toinen sanoo toista ja toinen toista...
 
Vs: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa

Tuiisa sanoi
Yritän tänään vielä katsoa Evoscanilla, jos saisin sen toimimaan. Mulla on tässä asiassa jo ammattiharrastetaito loppunut enkä enää osaa keksiä mitään mitä tehdä. :seina :seina Lisäksi saan nyt vähän ristiriitaista tietoa, että ovatko nuo nokat nyt niin kireät että ne aiheuttavat tuon tyhjäkäynnin vai ei, kun toinen sanoo toista ja toinen toista...

vaihda nokat ja kokeile, jos alkaa käymään tasaisesti vakio nokilla niin sit sulla on aika rajut nokat ;)
 
Vs: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa

Mr mmc sanoi
vaihda nokat ja kokeile, jos alkaa käymään tasaisesti vakio nokilla niin sit sulla on aika rajut nokat ;)

Ei nyt voi olla kovin rajut nokat (264 / 263° 10.35 / 9.80mm) eikä niistä ole tullut juuri mitään tehoakaan lisää.

Toiseksi nokkien vaihto on ihan v*tun iso homma enkä oikeasti uskalla alkaa. Kun katselin tuolta noita asennusohjeitakin, niin puhutaan, että koko kone pitää olla irti ja kampuraa myöden purettuna ( http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7433.msg50786#msg50786 ). Ei oo mun juttu tuo.

Alkaa kädet nousta pystyyn...
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Jos ton koneen rakenne on samanlainen kuin Evo 4:ssa ja uudemmissa niin nokat vaihtaa parissa tunnissa ensikertalainenkin jos on autojen kanssa yhtään pelannut. Arskan juttu on lähinnä perusteellista moottorin rakentamista ajatellen tehty milloin tarkistellaan että venttiilit mahtuvat aukeamaan jne. No kyllähän ne vakionokilla mahtuvat. Säädettävissä nokkapyörissä vaan ei nolla aina tarkoita sitä että ne olisivat vakiopyöriä vastaavassa ajoituksessa. Nokkapyörätkin kyllä vaihtaa samalla. Tärkeintä on katsoa että ajoitus on vielä oikein käsin pyöritettäessä kasauksen jälkeen. Jos tasapainoakselit on poistettu niin homma on vielä helpompaa kun ei tarvitse varoa öljypumpun takana olevan akselin pyörähtämistä.

http://www.youtube.com/watch?v=ex-43BYrjP0
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

ST tuossa aikaisemmin jo kysyikin, että onko alipainevuodot varmasti varmistettu, että niitä ei ole. Kovin on tuttuja oireita nuo tyhjäkäynnillä päästöongelmat, kun itsellä oli Galantissa sen jälkeen kun olin tukkinut EGR:än huolimattomasti ja sulkulaipan välistä vuosi. Kovilla kierroksilla päästöt meni läpi, mutta tyhjäkäynnillä olivat sekaisin ja muutenkin auto toimi kovilla kierroksilla ihan hyvin. Sen lisäksi, että päästöt olivat sekaisin, niin tyhjäkäynti myös humpasi jonkin verran.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

MitsuMi sanoi
ST tuossa aikaisemmin jo kysyikin, että onko alipainevuodot varmasti varmistettu, että niitä ei ole. Kovin on tuttuja oireita nuo tyhjäkäynnillä päästöongelmat, kun itsellä oli Galantissa sen jälkeen kun olin tukkinut EGR:än huolimattomasti ja sulkulaipan välistä vuosi. Kovilla kierroksilla päästöt meni läpi, mutta tyhjäkäynnillä olivat sekaisin ja muutenkin auto toimi kovilla kierroksilla ihan hyvin. Sen lisäksi, että päästöt olivat sekaisin, niin tyhjäkäynti myös humpasi jonkin verran.

Täytyy myöntää, että tuo alipainevuoto jäi vähän huonosti tutkimatta. Katson tänään tuon EGR:n ja samalla imusarjan kiinnityksen (olen sen irrottanut parikin kertaa). Imusarjan ei ainakaan pitäisi kovin paljon vuotaa, kun sain koneen sammumaan sulkemalla tk-ruuvin. Mulla on siellä EGR:ssä kuparilevy sulkemassa ja toivottavasti se ei ole mitenkään sulanut rikki... Kyllä nuo kuvailemasi oireet sopivat juurikin tähän autoon. Onko jotain muita "hyviä" alipainevuodon kohtia kuin imusarjan kiinnitys ja tuo egr? Kaipa sen KL-kotelonkin voisi sitten samalla irrottaa ja katsoa.

Sellainen asia tuli mieleen, että nokka-akselit vaihtanut paja rikkoin tuon imunokan asentotunnistimen ja jouduin sen takia odottamaan jonkin aikaa auton valmistamista. Voiko sitä asentotunnistinta laittaa mitenkään väärin, jolloin tuo ongelma tulisikin sieltä? Koska tuo huono käynti alkoi juuri tämän pajan jälkeen.

ast sanoi
Jos ton koneen rakenne on samanlainen kuin Evo 4:ssa ja uudemmissa niin nokat vaihtaa parissa tunnissa ensikertalainenkin jos on autojen kanssa yhtään pelannut. Arskan juttu on lähinnä perusteellista moottorin rakentamista ajatellen tehty milloin tarkistellaan että venttiilit mahtuvat aukeamaan jne. No kyllähän ne vakionokilla mahtuvat. Säädettävissä nokkapyörissä vaan ei nolla aina tarkoita sitä että ne olisivat vakiopyöriä vastaavassa ajoituksessa. Nokkapyörätkin kyllä vaihtaa samalla. Tärkeintä on katsoa että ajoitus on vielä oikein käsin pyöritettäessä kasauksen jälkeen. Jos tasapainoakselit on poistettu niin homma on vielä helpompaa kun ei tarvitse varoa öljypumpun takana olevan akselin pyörähtämistä.

http://www.youtube.com/watch?v=ex-43BYrjP0

Vaihdoin itse nuo säädettävät nokkapyörät ja mulla meni siihen ihan pirusti aikaa, että sain sen jakohihnan kiristimen oikeasti kireälle. Enkä ole vieläkään keksinyt siihen mitään millä sen saisi.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Hei, voiko alipainevuotoa tarkistaa mitenkään helposti, esim. paineilmalla suoraan imusarjan reijästä? Vai siirränkö tämän tuonne puolityhmiin kysymyksiin. ;D
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Hei, voiko alipainevuotoa tarkistaa mitenkään helposti, esim. paineilmalla suoraan imusarjan reijästä? Vai siirränkö tämän tuonne puolityhmiin kysymyksiin. ;D

fairy vettä sumupulloon ja paineilmaa imusarjaan ja sumuttelemaan, kuplii jos vuotaa
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Vaihdoin itse nuo säädettävät nokkapyörät ja mulla meni siihen ihan pirusti aikaa, että sain sen jakohihnan kiristimen oikeasti kireälle. Enkä ole vieläkään keksinyt siihen mitään millä sen saisi.

Meneehän siihen aikaa jos otat jakopään paloiksi. Mutta sitä ei tarvitse tehdä jos ei ole hihnan vaihdon aika.

Jos purat jakopään niin kiristin painetaan kasaan Mitsubishin erikoistyökalulla (30 cm M8 kierretanko johon hitsattu mutteri päähän) hitaasti max 1/4 kierros kerrallaan kun vastus alkaa tuntumaan. Kiristimen rullan asento taas säädetään Mitsubishin erikoistyökalulla jossa on kaksi piikkiä mitkä menevät rullassa oleviin reikiin. Itse käytin 90 asteen leuoilla olevia lukkorengaspihtejä kun moottori oli irti. Moottori paikallaan on vähemmän tilaa.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Hei, voiko alipainevuotoa tarkistaa mitenkään helposti, esim. paineilmalla suoraan imusarjan reijästä? Vai siirränkö tämän tuonne puolityhmiin kysymyksiin. ;D
Itse metsästin alipainevuodon suihkauttamalla starttipilottia mahdollisiin vuotokohtiin auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kierrokset pomppasi heti kun vuotokohta löytyi :peukku
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Mr mmc sanoi
fairy vettä sumupulloon ja paineilmaa imusarjaan ja sumuttelemaan, kuplii jos vuotaa

Ok, kokeillaan. Täytyy myöntää, että oikein toivon löytäväni vian.

ast sanoi
Meneehän siihen aikaa jos otat jakopään paloiksi. Mutta sitä ei tarvitse tehdä jos ei ole hihnan vaihdon aika.

Jos purat jakopään niin kiristin painetaan kasaan Mitsubishin erikoistyökalulla (30 cm M8 kierretanko johon hitsattu mutteri päähän) hitaasti max 1/4 kierros kerrallaan kun vastus alkaa tuntumaan. Kiristimen rullan asento taas säädetään Mitsubishin erikoistyökalulla jossa on kaksi piikkiä mitkä menevät rullassa oleviin reikiin. Itse käytin 90 asteen leuoilla olevia lukkorengaspihtejä kun moottori oli irti. Moottori paikallaan on vähemmän tilaa.

Menee vähän OT: Ahaa, nyt kun katselin tuon videon, niin muistin, että siellähän tosiaan on tuollainen kiristimen poistomahdollisuus myös 4g63:ssa. Jotenkin olin unohtanut sen ja ajattelin, että menee koko jakopään purkamiseksi, niinkuin taisi mennä nokat vaihtaneella pajallakin. Saako noita mitsu erikoistyökaluja mistää? Mäkin yritin noilla lukkorengaspihdeillä, mutta kone oli paikoillaan, eikä siitä tullut mitään. Voisi hankkia ennen seuraavaa hihnanvaihtoa.

Hihnakin on tosiaan ihan uusi kun vaihdoin sen talvella jolloin laitoin nokkapyörät. Autollahan ei ole ajettu 7 kuukauteen.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Mulla on siellä EGR:ssä kuparilevy sulkemassa ja toivottavasti se ei ole mitenkään sulanut rikki...
Itse vaihdoin kuparilevyn rosteri levyyn ja tiivistin sen kuumuutta kestävällä tiivisteliimalla. Tuli vain mieleen tuosta kuparilevystä, että kuparihan (sulkulaippa) on jalompimetalli ja alumiini (imusarja) epäjalompi metalli ja eikös se jotenkin niin ollut että näiden pintojen ollessa kosketuksissa epäjalompi syöpyy... eli tässä tapauksessa olisi imusarja eli ei toivottava.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:s

Pitänee ruuvata koko EGR pois ja katsoa lähemmin.

Suihkuttelin tuota starttipilottia minne sain ilman vaikutusta. Sitten kevyesti suodatinta kohti myös ilman vaikutusta. Lopulta suoraan suodattimesta sisään, jolloin kone sammui. Erikoista...
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Aika erikoista, koska starttipilotihan on herkästi palavaa kasua, joten sehän pitäis hetkellisesti nostaa kierroksia palotilaan joutuessa eikä sammuttaa autoa ??? Mutta kyllä minä kuitenkin varoin suihkuttamasta sitä putsarinkaan läpi, koska sehän menee sitä kautta ilmamamassamittarin läpi ja se ei varmaankaan tykkää moisesta aineesta. Saattohan se johtua siitä se sammuminen jos ilmamassamittari meni sekaisin siitä. Minulla oli siinä sulkulaipankohdalla, niin selkeä alipainevuoto, että kun suihkautti siihen lähellekkään starttipilottia, niin näkyi oikein kuinka kaasu imeytyi siitä sisälle ja nosti kierroksia. Niin ja tuli vielä mieleen, että minulla oli vielä semmoinen tilanne, että kylmänä kierrokset eivät pompanneet vaan kun moottori oli lämmin. Ilmeisesti se kuparilevy lämmetessä laajeni ja meni sen verran mutkalle, että EGR-venttiilin pulttien puolestavälin pääsi falskaamaan.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

MitsuMi sanoi
Aika erikoista, koska starttipilotihan on herkästi palavaa kasua, joten sehän pitäis hetkellisesti nostaa kierroksia palotilaan joutuessa eikä sammuttaa autoa ??? Mutta kyllä minä kuitenkin varoin suihkuttamasta sitä putsarinkaan läpi, koska sehän menee sitä kautta ilmamamassamittarin läpi ja se ei varmaankaan tykkää moisesta aineesta. Saattohan se johtua siitä se sammuminen jos ilmamassamittari meni sekaisin siitä. Minulla oli siinä sulkulaipankohdalla, niin selkeä alipainevuoto, että kun suihkautti siihen lähellekkään starttipilottia, niin näkyi oikein kuinka kaasu imeytyi siitä sisälle ja nosti kierroksia. Niin ja tuli vielä mieleen, että minulla oli vielä semmoinen tilanne, että kylmänä kierrokset eivät pompanneet vaan kun moottori oli lämmin. Ilmeisesti se kuparilevy lämmetessä laajeni ja meni sen verran mutkalle, että EGR-venttiilin pulttien puolestavälin pääsi falskaamaan.

Itsekin luulin, että se sotki ilmamassamittarin, mutta kun auto oli ilman sitä niin sain sen sammumaan myös suihkuttamalla sitä kaasuläppäkotelon kohtaan josta tyhjäkäynti ottaa ilmaa. Onkohan mun kaasussa jotain vikaa? Tää on Turtle Waxin tuote ja ainesosa oli muistaakseni dietyleenieetteri, motonetista 5.90 purkki. En uskalla suihkuttaa suoraan tuleen...

Irrotin tänään EGR:n ja kaasuläppäkotelon. Laitoin EGR:ään uuden tiivisteen, mutta eipä se kupari siellä ollut mitään ehtinyt syövyttämään. Lisäksi putsasin imusarjan pään ja kaasuläppäkotelon välisen kohdan joka oli viimeeksi hieman huolimattomasti putsattu. Laitoin siihenkin väliin uuden tiivisteen ja tiivistetahnaa. Kasasin kaikki takaisin ja pöräytin käyntiin. Ei vaikutusta ainakaan kylmällä koneella. En ehtinyt lämmittelemään kun kello alkoi olla niin myöhä ja auto pitää naapurustoa kiusaavaa ääntä ;)

Osaako kukaan heittää arvioita kuinka kovan alipaineen tyhjäkäynti saa aikaan sinne imusarjaan? Se vähän auttaisi ymmärtämään millaisia voimia vastaan tässä tahitaan.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Osaako kukaan heittää arvioita kuinka kovan alipaineen tyhjäkäynti saa aikaan sinne imusarjaan? Se vähän auttaisi ymmärtämään millaisia voimia vastaan tässä tahitaan.

jos lie mitään apua, mutta legnumissa pyörii siinä -0.7 -0.8 välillä alipaine tyhjäkäynnillä. Tuskin se hirveästi eroaa neloskoneesta ???
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Katselin noiden säädettävien nokkapyörien lukemia ja pakopuoli on pari astetta viivästettynä ja imu on 9 astetta ennakolla. Ainakin kun laitoin pyörät, niin ne olivat 6 astetta imupuolella ennakolla ja jotenkin muistaisin, että niitä ei sitten sporttiautossa liikutettu minnekään. Vain pakopuolta viivästettiin hieman, jolloin pikkasen menetettiin tehoa, mutta saatiin lisää vääntöä. Onko noissa luvuissa mitään mitä pitäisi ihmetellä?

Ihmeainetta se starttipilotti Turtlelta. Suihkuttelin sitä tänään saunan pesään ja jos sitä suihkuttaa kaukaa niin se vain pöllyttää tulta. Jos sitä suihkuttaa riittävän läheltä riittävän paljon niin se saa aikaan rajun leimahduksen (ja lähes sydiksen). En nyt oikein usko, että se toimii niinkuin pitäisi. Koska jos sitä suihkuttaa ennen kaasuläppää niin saa koneen sammumaan. Mitenkään en saanut konetta piristymään sillä. En usko, että se auttaa mua yhtään löytämään alipainevuotoa, jos sellainen jossain on.

Edit: Löysin tuoteselosteen, jonka mukaan King Start Power (starttipilotti) tuotteessa on muitakin aineita kuin dietyylieetteriä, mitä tossa turtlen tuotteessa oli pelkästään. Siinä on mm. pentaania ja propaania/butaania. Veikkaisin, että se saattaisi workkiä. Lähden siis etsimään sitä :)
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Edit: Löysin tuoteselosteen, jonka mukaan King Start Power (starttipilotti) tuotteessa on muitakin aineita kuin dietyylieetteriä, mitä tossa turtlen tuotteessa oli pelkästään. Siinä on mm. pentaania ja propaania/butaania. Veikkaisin, että se saattaisi workkiä. Lähden siis etsimään sitä :)
No saman asianhan mahtanee ajaa mikä tahansa helposti syttyvä kaasu. Eilen kun katselin tallin hyllylle ja silmiin pisti jarrun puhdistusneste purkki, joka oli spray muodossa, niin herkästi syttyvän logot oli siinäkin eli mahtaiskohan tuo jarrunpuhdistus ainekkin saada saman efektin aikaiseksi (eli kierrokset pomppais ylöspäin eikä sammuttais moottoria ;D). Täytyy sanoa, että ei se Turtlen starttipilotti mahda olla kovin kätevää ainesta sitten siinäkään käytössä mihin se on alunperin tarkoitettu, jos se kerta sammuttaa koneen autosta :nykii
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Katselin noiden säädettävien nokkapyörien lukemia ja pakopuoli on pari astetta viivästettynä ja imu on 9 astetta ennakolla. Ainakin kun laitoin pyörät, niin ne olivat 6 astetta imupuolella ennakolla ja jotenkin muistaisin, että niitä ei sitten sporttiautossa liikutettu minnekään.

Mistä nuo nokka-akselien ajoitukset (ennen ja jälkeen dynon) ovat peräisin? Onko ne laitetttu nokkavalmistajan ohjeen mukaan noin vai kasatessa katsottu heittokellolla tms? Itse olen aina ollut siinä luulossa, että virinokatkin tulisivat lähtökohtaisesti melko lähelle samaa pistettä kuin vakionokat (kun ei kaikilla asiakkailla välttämättä ole säädettäviä pyöriä) -siihen nähden yhdeksän astetta suuntaan taikka toiseen kuulostaa aika rajulta....
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Kävin hakemassa Fixukselta kilpailevaa merkkiä, jossa on dietyylieetterin lisäksi sekä butaania että pentaania mukana ja melkein sama efekti. Nyt en saanut autoa sammumaan sillä, mutta käynti menee niin heikoksi, että on ihan kintaalla sammuminen. Mulle ei tule mitään muuta mieleen kuin se, että se käy niin rikkaalla, että auto sammuu jos tulee lisää poltettavaa ilman happea. Dietyylieetterissä ei ole nimeksikään happea, mutta pentaanissa ja butaanissa ei ollenkaan. En vain sitten tiedä, mikä se lisäaine on mitä noissa käytetään kun toisella sammuu ja toisella ei, eikä sisällysluettelon aineista tule vielä 100 prosenttia.

Niko Päivinen sanoi
Mistä nuo nokka-akselien ajoitukset (ennen ja jälkeen dynon) ovat peräisin? Onko ne laitetttu nokkavalmistajan ohjeen mukaan noin vai kasatessa katsottu heittokellolla tms? Itse olen aina ollut siinä luulossa, että virinokatkin tulisivat lähtökohtaisesti melko lähelle samaa pistettä kuin vakionokat (kun ei kaikilla asiakkailla välttämättä ole säädettäviä pyöriä) -siihen nähden yhdeksän astetta suuntaan taikka toiseen kuulostaa aika rajulta....

Ennen dynoa laitoin ne siten, kun orkkikset oli ja dynossa sitten haettiin vain parhaat arvot veivaamalla edestakas rullilla.

Jos muuten tyhjäkäyntiruuvin vetäisee kiinni tyhjäkäyntimoottorin ollessa käytössä, niin pitäisi auton sammua myös siinä tapauksessa? Näin ei nimittäin tapahdu vaan auto käy heikosti. Kokeilin myös ruuvata sen mahdollisimman auki, jolloin se kävi hetken kovempaa, mutta sitten säätyi normaaliin tyhjäkäyntinopeuteen.

Autossa on muuten NGK BPR7ES tulpat. Ovatko ne ok? En tiedä tulpista mitään, otin vain samanlaiset kuin siellä oli.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

No jos imuvuotoa alkaa metsästämään, niin onko sillä merkitystä, että pyrkiikö tuo staffi nostamaan kierroksia tai sammuttamaan moottorin. Jos moottorin käynti vain muuttuu kun suihkauttaa potentiaalisiin vuotokohtiin, niin sehän merkitsee sitten sitä että siinä se vuoto on.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Kävin hakemassa Fixukselta kilpailevaa merkkiä, jossa on dietyylieetterin lisäksi sekä butaania että pentaania mukana ja melkein sama efekti. Nyt en saanut autoa sammumaan sillä, mutta käynti menee niin heikoksi, että on ihan kintaalla sammuminen. Mulle ei tule mitään muuta mieleen kuin se, että se käy niin rikkaalla, että auto sammuu jos tulee lisää poltettavaa ilman happea. Dietyylieetterissä ei ole nimeksikään happea, mutta pentaanissa ja butaanissa ei ollenkaan. En vain sitten tiedä, mikä se lisäaine on mitä noissa käytetään kun toisella sammuu ja toisella ei, eikä sisällysluettelon aineista tule vielä 100 prosenttia.

Ennen dynoa laitoin ne siten, kun orkkikset oli ja dynossa sitten haettiin vain parhaat arvot veivaamalla edestakas rullilla.

Jos muuten tyhjäkäyntiruuvin vetäisee kiinni tyhjäkäyntimoottorin ollessa käytössä, niin pitäisi auton sammua myös siinä tapauksessa? Näin ei nimittäin tapahdu vaan auto käy heikosti. Kokeilin myös ruuvata sen mahdollisimman auki, jolloin se kävi hetken kovempaa, mutta sitten säätyi normaaliin tyhjäkäyntinopeuteen.

Autossa on muuten NGK BPR7ES tulpat. Ovatko ne ok? En tiedä tulpista mitään, otin vain samanlaiset kuin siellä oli.

siis sulla on säädetty dynossa vakio nokilla ? ja sit heitit samoille arvoille virinokat? eli et säätänyt
dynossa virinokilla ja pyörillä?

jos siis olet säätänyt nokkapyörät vakio nokilla ja heittäny ne suoraan virinokille niin ihan 100%
on säädöt pielessä. varsinkin noin rajuilla asteilla :nykii

ja välttämättä se paras teho & vääntö ei ole jyrkillä nokilla tyhjäkäynti ystävällinen.
tuota jcarlsonin kertomaa overlaipia tulee helpostikin tyhjäkäynillä ja siksi arvot persiillään.

tuota en ikinä ole saanut sammumaan starttipilotilla autoa :nykii
kiertää kyllä ihan kiitettävästi :nykii vaikka läppäkiinni. (4000rpm otti galantti aikoinaan kaasuläppä kiinni)
mihin siis sumutat sitä? sitä kun sumuttaa imusarjaan ja alipaine letkuihin jos kierokset nousee sumuttaesas johokin letkuu, siinä ON alipaine vuoto.

sitä ei sumuteta kaasuläppään
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

MitsuMi sanoi
No jos imuvuotoa alkaa metsästämään, niin onko sillä merkitystä, että pyrkiikö tuo staffi nostamaan kierroksia tai sammuttamaan moottorin. Jos moottorin käynti vain muuttuu kun suihkauttaa potentiaalisiin vuotokohtiin, niin sehän merkitsee sitten sitä että siinä se vuoto on.

Niin, se tässä onkin hankalaa, että mitään selvää muutosta ei tuolla suihkuttelulla syntynyt ja koska pieni suihkaus suoraan ilman putsariin ei myöskään saanut muutosta aikaan, niin pienestä imuvuodostakaan tuskin tulee muutosta, jos ilma pääasiassa kuitenkin kulkee ilmanputsarin läpi. Lisäksi kun kone käy niin pomppien, että muutokset huomaaminenkin on hieman hankalaa. Mutta olen nyt suihkutellut kohta kaksi purkkia sinne varmuuden vuoksi.

Yritän saada välillä tuon Evoscanin toimimaan.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Mr mmc sanoi
siis sulla on säädetty dynossa vakio nokilla ? ja sit heitit samoille arvoille virinokat? eli et säätänyt
dynossa virinokilla ja pyörillä?

Ei, autossa oli kiinni virinokat ja säädettävät nokkapyörät, jotka oli laitettu samoisiin asteisiin kun vakiopyörät olivat kun ne vaihdoin. Eli ne olivat täysin samoissa asennoissa kun vakiopyörät. Sitten mentiin rullille ja alettiin etsimään tehoa, jota ei juurikaan tullut. Tämän jälkeen nokkiin tai nokkapyöriin ei ole koskettu.

Mr mmc sanoi
tuota en ikinä ole saanut sammumaan starttipilotilla autoa :nykii
kiertää kyllä ihan kiitettävästi :nykii vaikka läppäkiinni. (4000rpm otti galantti aikoinaan kaasuläppä kiinni)
mihin siis sumutat sitä? sitä kun sumuttaa imusarjaan ja alipaine letkuihin jos kierokset nousee sumuttaesas johokin letkuu, siinä ON alipaine vuoto.

sitä ei sumuteta kaasuläppään

Auton ollessa täysin kasassa olen sumutellut sitä kokeeksi suoraan ilmanputsariin (kuten purkin ohje suosittelee) nähdäkseni sen todellisen vaikutuksen. No, vaikutus oli edellä kuvatun kaltainen. Sitten kun mulla oli autoa purettu niin paljon, että pelkkä kaasuläppä oli näkyvillä, mutta kiinni (tyhjäkäynti) niin sumutin sitä sinne, koska sieltä se tyhjäkäynti imee sitä ilmaa ja taas sammui. Olen aika satavarma, että jos sumutan sitä suoraan alipaineputkeen niin taas sammuu.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Auton ollessa täysin kasassa olen sumutellut sitä kokeeksi suoraan ilmanputsariin (kuten purkin ohje suosittelee) nähdäkseni sen todellisen vaikutuksen. No, vaikutus oli edellä kuvatun kaltainen. Sitten kun mulla oli autoa purettu niin paljon, että pelkkä kaasuläppä oli näkyvillä, mutta kiinni (tyhjäkäynti) niin sumutin sitä sinne, koska sieltä se tyhjäkäynti imee sitä ilmaa ja taas sammui. Olen aika satavarma, että jos sumutan sitä suoraan alipaineputkeen niin taas sammuu.

eikö käyntiin vaikuta jos ottaa imuilmaputken irti?
jos ei niin sulla on ilmamäärämittari rikki tai johdot tms irti siitä
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Jos teho ei kerran juurikaan lisääntynyt nokkia kääntelemällä, niin eikö ne silloin kannattaisi kääntää takaisin vakionokkien ajoituksiin? Ainakin päästö- ja tyhjäkäyntijutut voisivat korjaantua. Merkkaa nykyiset ajoitukset ylös ja kääntää leiman jälkeen takaisin niihin jos siltä tuntuu...
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Mr mmc sanoi
eikö käyntiin vaikuta jos ottaa imuilmaputken irti?
jos ei niin sulla on ilmamäärämittari rikki tai johdot tms irti siitä

Kyllä se vaikuttaa, se käy vain entistä epätasaisemmin silloin. Siis todella huonosti.

Niko Päivinen sanoi
Jos teho ei kerran juurikaan lisääntynyt nokkia kääntelemällä, niin eikö ne silloin kannattaisi kääntää takaisin vakionokkien ajoituksiin? Ainakin päästö- ja tyhjäkäyntijutut voisivat korjaantua. Merkkaa nykyiset ajoitukset ylös ja kääntää leiman jälkeen takaisin niihin jos siltä tuntuu...

Tämä tyhjäkäynti oli samanlaista röpöttelyä ennen nokkapyörien kääntelyäkin, eli en usko, että pyörien siirto takaisin muuttaa käyntiä, mutta senkin kokeilu tulee tässä vielä eteen.

Sain vihdoin tuon Evoscanin toimimaan. Se jotenkin liittyy ilmeisesti tähtien asentoon. Luin sieltä heti alkuun vikakoodit:
- Oxygen sensor
- Intake temperature sensor
- Throttle position sensor
- ISC motor position sensor
- Engine coolant temperature sensor
- Cranksaft position sensor
- Camshat position sensor
Sitten nollasin koodit ja pöräytin hetkeksi käyntiin ja katselin noita arvoja kun ne siinä ruudulla juoksi. Ensinnäkin ilman lämpötila näytti 42 astetta mikä kuullostaa ihan järkevältä kun kone ja konetila on lämmennyt. Kaasuläpän asento näytti jostain syystä about 10 kun kaasu oli kokonaan kiinni. Jäähdytin nesteen lämpö näytti noin 80 astetta, mikä on ihan järkeenkäypä kun kone on lämmin. Muuten arvot näyttivät olevan ihan ok, mitä nyt happiarvot pomppivat kovasti tyhjäkäynnillä.

Sitten luin perään uudestaan vikakoodit ja sain samat kuin edellä, mutta lisäksi tuli vielä:
- Ignition coil
- Ignition circuit
Ja johdot ovat kyllä kiinni kun ne juuri tarkistin, kun katsoin tulpat.

Nyt on jo iso suru puserossa. :seina
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Vaikuttaa järjettömältä, tuossahan on suunnilleen kaikki moottorin anturit vikakoodeina. Olisiko ECU tullut tiensä päähän? Jos saat toisen ecun lainaan niin kannattaisi kokeilla.

Lambdan jännitteen pitäisi sahata 0.5 voltin molemmin puolin koko ajan. Ei-lämmitettävät eivät joskus jaksa tyhjäkäynnillä antaa järkevää arvoa. Huomaa yleensä siitäkin että kun käyttää ensin kierroksilla niin tyhjäkäynti muuttuu hetken päästä kun lambda jäähtyy liikaa.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Kokeilin taas erinäisiä asioita. Irrotin tk-moottorin ja väänsin kierrokset tuonne 1500rpm, jolloin näillä starttipiloteilla olikin se toivottu vaikutus. Eli niillä sai nostettua kierroksia reiluun kahteen tonniin. Suihkuttelin sitä nyt sinne kl-koteloa kohti ja sain kierrokset nousemaan! Nyt sinne kuitenkin tuli sellainen pilvi sitä kaasua, että on tosi hankala sanoa mistä välistä se imee. Kun eilen vaihdoin niitä tiivisteitä, niin huomasin, että kl-kotelon ja kulmaputken välisen silikoniletkun kiristin menee loppuun asti, eli käyn nyt hakemassa siihen paremman kiristimen. En kuitenkaan voi uskoa, että kl-kotelo voisi vuotaa tai se EGR kun mielestäni vedin ne niin tiukkaan kun alumiiniin uskaltaa.

Nuo vikakoodit kyllä arvelluttavat. Evoscanhan ei ole aina osannut lukea vikakoodeja ja nyt se sitten pukkaa tuollaisia koodeja, joiden perusteella minusta auton ei pitäisi kyllä kulkea millään kierroksilla nätisti. Lisäksi sellaiset arvot, mitä pystyy järjellisesti tulkitsemaan ovat minun mielestäni kaikki aivan ok lukuja (esim. intake temp, throttle pos, coolant temp). En tiedä mistä kone lukee rpm:n (luulisin että tuolla crankshaft sensorilla), mutta senkin antama arvo vastasi sitä minkä korvilla kuuli ja evoscanilla näki. Lisäksi en saanut temppuiltua sellaista vaihetta lainkaan, että nuo koodit olisivat hävinneet vaan se luki ne sieltä aina. Ylipäänsä mitä tulee noihin vikakoodeihin, niin jos niissä antureissa olisikin jotain vikaa, niinei kai ecu välittäisi järkeviä arvoja evoscanille? Eli itse olisin veikkaisin, että ainakin osa vikakoodeista on Evoscanin virhe.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Kannattaa kokeilla muutamaa eri versiota. Mikä Evoscan oli nyt käytössä?
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Itse saattaisin kyllä vilkaista jo ECU:n kuntoa edes silmämääräisesti, että onko siinä konkat vuotaneet tai jotain muuta epämääräistä. Eihän missään autossa voi olla kaikki sensorit viallisia. Ja jos ECU näyttää ihan täyspäiseltä, niin suhtautuisin hyvin epäluuloisesti tuon Evoscannin yhteensopivuuteen autosi kanssa. Tämän jälkeen uhraisin sen muutaman kympin ja kävisin teettämässä varman vikakoodiluvun merkkiliikkeessä.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

ast sanoi
Kannattaa kokeilla muutamaa eri versiota. Mikä Evoscan oli nyt käytössä?

Uusin, evoscan v2.6 beta19. Aikaisempi versio mikä oli (ei-beta) ei toiminut lainkaan, enkä siis saanut vikakoodeja luettua. En ole niitä muistaakseni saanut sillä koskaan luettua, mutta normaalia dataa se on kyllä antanut.

MitsuMi sanoi
Itse saattaisin kyllä vilkaista jo ECU:n kuntoa edes silmämääräisesti, että onko siinä konkat vuotaneet tai jotain muuta epämääräistä. Eihän missään autossa voi olla kaikki sensorit viallisia. Ja jos ECU näyttää ihan täyspäiseltä, niin suhtautuisin hyvin epäluuloisesti tuon Evoscannin yhteensopivuuteen autosi kanssa. Tämän jälkeen uhraisin sen muutaman kympin ja kävisin teettämässä varman vikakoodiluvun merkkiliikkeessä.

Merkkiliikkeen koodinlukijat on OBD2 eivätkä lue tämä mun autoa. Kokeilin kerran. En nyt oikein usko, että vikaa voisi olla ECU:ssa kun tuntuisi hullulta, että käynti on tasaista 1500 rpm:stä ylöspäin ja kone ottaa kierroksia todella hyvinkun vähän polkaisee.

Hain uuden kiristinrenkaan kl-kotelon ja imuputken väliin eikä tullut muutosta. Sellanen juttu tuli mieleen, että Uitto valitteli, että auto purkaa akun itsekseen. Luin äsken virrankulutusta ja sain arvoksi pyöreän nollan, eli oliskohan Uitolla ollu joku valo jäänyt päälle tms...
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Tuiisa sanoi
Merkkiliikkeen koodinlukijat on OBD2 eivätkä lue tämä mun autoa. Kokeilin kerran.
No miten nuo merkkiliikkeet sitten pystyvät lukemaan vanhojen Mitsujenkin logeja? Eikös tuo OBD2 ole tullu vasta tuossa vuosituhannen vaihteessa.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:s

94 eteenpäin alkoi tulla jenkeissä OBD2:sia. olisiko tuiisalla joku kiero "välimalli" missä on kumpaakin systeemiä sekaisin?
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Käsittääkseni Mitsun 94+ OBD II Ecut juttelevat myös MUT II/III protokollalla. Evoscannista voi valita kumpaa käytetään.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:s

Joo mutta toi MUT protokolla taisi olla jotenkin kiero tai out of standard juuri tuona välivuotena, esim. evoscannista ei löytynyt sille tukea ennen kun 2.3b:n jälkeen.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Olin tuolla Rinta-Joupin merkkihuollossa joskus kokeilemassa ja silloin itsekin epäilin (liittimen ulkonäön perusteella), että autossa on OBD2. Sitä varmaan olettivat myös huoltomiehet ja tuomio oli tyly, ei toimi. Myöhemmin sitten kuulin Evoscanista ja kyllä se toimi alusta pitäen. Jostain versiosta aikasempi kuin toi 2.3.

Se tuossa hieman ihmetyttää, että se lukee dataa kun päällä on "Open port 1.3x" ja "Mitsubishi MUTIII", vaikka tää piuha on kyllä oikeasti 16 pinninen ja auto on DSM, jonka pitäisi kait käyttää tuota sekasikiö-MUT:ia (valikossa "DSM/3000GT/Ecl. MUTovrOBDII"). Sitten kun luen vikakoodit, niin tuolla DTC-metodissa on päällä "MUTII EFI", joka on aikalailla ristiriidassa noiden toisten asetusten kanssa. En kuitenkaan saanut sitä vikakoodia luettua noilla muillakaan vaihtoehdoilla eikä siellä ole MUTIII EFI:ä.

Mitähän sitä vielä kokeilisi ennenkuin vaihdan ne nokka-akselit? Niitä ennakkoja voisi kokeilla perusarvoissaan tietysti, jos saan auton ylös kun tää madallus ja korisarja tekee sen, että ei tonne alle mene mikään tunkki. Olisi kiva saada nokkapyörät vaan YKK:hon. Kokeilen nyt vielä varmuuden vuoksi, että onko siellä AP-vuoto.

Niin, vielä tosta ECU:n rikkinäisyydestä. Jos nyppään kampiakselin tai nokkien asentotunnistimen irti niin auto ei käynnisty, joten vähän tuntuu oudolta että niissä olisi joku vika, koska luulisin, että johdon irrottaminen olisi vikaa vastaava ongelma eikä auto käynnistyisi?
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

- Engine coolant temperature sensor

Anturi basana, johto irti, hapettunut liitos tms.?
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

otas videota siitä tyhjäkäynnistä ja upi juutuubiin, niin saa muut käsityksen siitä, että miten toi tyhjäkäynti elää.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Uldiz sanoi
- Engine coolant temperature sensor

Anturi basana, johto irti, hapettunut liitos tms.?

Checked. Kaikenlisäksi antaa järkevää dataa evoscanilla, eli 80-85 astetta kone lämpimänä.

UITTO- sanoi
otas videota siitä tyhjäkäynnistä ja upi juutuubiin, niin saa muut käsityksen siitä, että miten toi tyhjäkäynti elää.

Voishan notta tuota.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

http://www.youtube.com/watch?v=hgocUyCjOyI

Tuolta löytyy perustyhjäkäynti 850 rpm. Kone oli lämmin ennen käynnistystä ja siinä on tk-moottori siis kiinni. Tk-moottori toimii ihan ok kun kone on kylmä ja laskee kierrokset tuonne alas vasta kun lämmöt nousee. Erityisesti videon kohta 40 sekunnista eteenpäin näyttää hyvin sen huonon käynnin.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:s

sytty pätkii ja polttaa putkessa kiitettävästi, eli jostain menee palamatonta bensaa ja ilmaa läpi.
alkaisin kyllä etsimään vikaa tulppien puolelta, tulpanjohdoista, syt vahvistus yksiköstä ecusta
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:s

Mr mmc sanoi
sytty pätkii ja polttaa putkessa kiitettävästi, eli jostain menee palamatonta bensaa ja ilmaa läpi.
alkaisin kyllä etsimään vikaa tulppien puolelta, tulpanjohdoista, syt vahvistus yksiköstä ecusta

Vaiko onko ne sittenkin vaan ne nokat liian kireät? Tulpat on tosiaan hyvät ja kokeilin nyt myös toisilla johdoilla ilman muutosta. Kone käy nätisti kun kierroksia nostaa, joten eikö se ole silloin poista sytytysongelmat listalta?

Vaihdoin yhden pultin kl-kotelosta, jonka epäilin tuhonneen jengansa ja laitoin uuden pultin ja vastapuolelle mutterin. Nyt ei enää starttipilottikaan saanut kierroksia nousemaan kun sitä suihkutteli kl-koteloon. Kaasua jos kauan päästää niin se haisee nenässä ja menee kyllä sinne suodattimen lävitse jossain vaiheessa ja pitää kierroksia ylhäällä pitkään. Eli jos siellä oli joku alipainevuoto, niin ei tuntuisi olevan enää, mutta koneen käytökseen se ei vaikuttanut mitenkään.

Alan kyllä olla aika täynnä tätä autoa :seina :seina :seina :seina Pakko kait vain repiä ne nokat ulos ja vaihtaa vanhoihin. En kyllä ymmärrä miten ne voi olla niin kireät.
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Kuulostaa aika samalta kun esim. evo 280-nokilla, että en tiedä onko muuta vikaa sitten..

http://www.youtube.com/watch?v=V2tFfdsZlHk
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)

Mutta eikös sulla ollut se "catchcan",ja siinä "vapari"-filsu.?


Sehän ainakin sekoittaa IMM:ää,nim.merkillä kokemusta on..
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:s

Mr mmc sanoi
sytty pätkii ja polttaa putkessa kiitettävästi, eli jostain menee palamatonta bensaa ja ilmaa läpi.
alkaisin kyllä etsimään vikaa tulppien puolelta, tulpanjohdoista, syt vahvistus yksiköstä ecusta
muttakun toi sytty sit taas polltaa kaiki kun saa kierroksia yli 1500rpm.

Onko tuolla sitte kartat erikseen tyhjäkäynnille? Kun toi 1500rpm rajan jälkeen sytty pelaa niinku pitääkin. Tai ainakin käynti korjaantuu täysin tasaseks..
Toi nyt oli varmaan jo 500kerta kun toi asia tuli todettua :D Mutta epäilyttää toi tyhjäkäyntimoottori.. saako megalla säädettyä tyhjäkäynnille karttoja?
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:s

UITTO- sanoi
muttakun toi sytty sit taas polltaa kaiki kun saa kierroksia yli 1500rpm.
PCV-vena toimii vain TK:lla/moottorijarrutuksella,eli alipaineella,jolloinka "yhteys" imusarjaan on->IMM sekoaa.

Kierroksilla tuo ei tiedä mistää mitään..
 
Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:s

ST sanoi
PCV-vena toimii vain TK:lla/moottorijarrutuksella,eli alipaineella,jolloinka "yhteys" imusarjaan on->IMM sekoaa.

Kierroksilla tuo ei tiedä mistää mitään..

IMM?!? Selitä! Aikasemmin totesin, että moottori huohottaa (PVC vena käy kuumana ja putket käy kuumana) erittäin voimakkaasti kun tyhjäkäynti röpöttelee, mutta korkeilla kierroksilla huohotus lakkaa.

Ps. Tollasia lyhenteitä ei saa haettua millään tempuilla kunnolla. Tai sitten vaan osaa, mikä sekin tässä kohtaa näyttää enemmän kuin todennäköiseltä.
 
Takaisin
Ylös Bottom