Vs: Huono tyhjäkäynti 4g63:ssa virinokilla (oli: tyhjäkäynnin huijaaminen 4g63:ssa)
IMM = ilmamäärämittari. En nyt tiedä miten tuossa on huohotus järjestetty, mutta yleensähän imusarjaan menee venttiilillä varustettu letku joka ei päästä painetta imusarjasta moottoriin vaan moottorista imusarjaan. Lisäksi ainakin turboissa ilmamäärämittarin ja turbon väliin tulee ilman venttiiliä oleva letku venttiilikopasta. Jos tämän letkun tökkää keräyspönttöön ja pönttö on yhteydessä ulkoilmaan niin ilmavirtaus alkaa kulkemaan ulkoilmasta huohottimen kautta ventitilikoppaan josta toisen huohottimen kautta imusarjaan. Ja tätä ilmaa ei tietenkään ole mitattu ilmamäärämittarilla saati edes ajettu kaasuläpän kautta imusarjaan.
Näin siis teoriassa, käytännöstä en tiedä, mutta eipä noita parane paljon mennä muuttelemaan jos ei ole varma mitä siitä seuraa.
IMM = ilmamäärämittari. En nyt tiedä miten tuossa on huohotus järjestetty, mutta yleensähän imusarjaan menee venttiilillä varustettu letku joka ei päästä painetta imusarjasta moottoriin vaan moottorista imusarjaan. Lisäksi ainakin turboissa ilmamäärämittarin ja turbon väliin tulee ilman venttiiliä oleva letku venttiilikopasta. Jos tämän letkun tökkää keräyspönttöön ja pönttö on yhteydessä ulkoilmaan niin ilmavirtaus alkaa kulkemaan ulkoilmasta huohottimen kautta ventitilikoppaan josta toisen huohottimen kautta imusarjaan. Ja tätä ilmaa ei tietenkään ole mitattu ilmamäärämittarilla saati edes ajettu kaasuläpän kautta imusarjaan.
Näin siis teoriassa, käytännöstä en tiedä, mutta eipä noita parane paljon mennä muuttelemaan jos ei ole varma mitä siitä seuraa.