Kenellä jo talvitassut alla?

Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Oho käyny pien ajatus katkos ;D No kaikki varmaan ymmärsi mitä tarkoitin. Nyt ois transitissakin tavitassut alla :)
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Itse laittelin kanssa kun tuo säätiedoitus alkaa lupailemaan aamupakkasia ja lumisateita tänne etelään ??? ???
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

itellä ollut jo viikon alla :p ennakointiako.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Skydiver sanoi
Älä hyvä mies muijaasi noin kohtele... ;D

Tällä viikolla on tarkoitus laittaa ainakin toiseen autoon talvirenkaat paikalleen, niin uskaltaa lähteä keski-Suomeen ajamaan.

Kyllähän tänne uskaltaa ajella ;D kitkat ollu jo noin vuoden alla.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Tuli kanssa lauantaina laitettua kitkat alle. Tosin onhan mulla koko kesän ollut kitkat alla kun ajoin loppuun nuo vanhat :D
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

No jos ilmat vaan pysyy tälläsenä lue vettä perk***e joka päivä ja vaikka tuliski lunta niin sehän sulaa pois vielä mut jos alkais laittelee enskuun alussa.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Viime vkl vaihdoin kallistuksen vakaajan linkit ja samalla pyöräytin talvinahat alle kun työmatka alkaa joka arki klo 05.10 ja oli jo muutama -3 asteen aamu.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Tännekin luvattiin pakkasta öiksi ja aamuiksi, niin piti varautua. Tätä pääkalloseudulla suhaavaa ei talvi yllätä, vieläkään.
 

Liitetiedostot

  • IMG_1763_small.jpg
    IMG_1763_small.jpg
    79.8 KB · Lukukerrat 381
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

7OHdj.jpg


Mopoautokokosilla kitkakumeilla rullailtu kohta viikon verran! Hyvään hintaan sai rengasliikkeen hyllyssä pari vuotta lojuneet ku joku oli tilannu skidinsä mopoautoon mutta ei sit tullu koskaan hakemaan eikä noin pikkasia mihkään muihin autoihin oikein haluta. Huvittava mitenkä nyt ohjaustehostinkin jaksaa paikallaan pyöriessä toimia, matalaprofiilisilla sentin leveemmillä triplakaseilla ei oikeen meinannu ;D
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Galant ja Lancer sai talvikumit tänään alle vaikka ei noilla Galantissa nyt alla olevilla nastoilla paljoo eroa huomaa kesärenkaisiin. taitaa olla jopa vähän liukkaammat. Kovettunu jotenki toi kumi ja nastat melkeen kaikki poissa. kaikenlisäks kulunut kummallisesti aalloille noi kulutuspinnat.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Galanttiin tuli laitettua tänään ja emännän autoon pitäs huomen vaihtaa. Pajeroon pitäs kans laittaa mut on niin pienet jopa nuihin 235/75 - 15 renkaisiin verrattuna ettei taho viihtiä. ;D
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Itse vaihtelin tänään galantin alle.

Olin ostanut clas ohlsonilta mutterinvääntimen. Vääntöä luvattiin 420nm, mutta eipä tuolla saanut ees pyörän muttereita auki :D

http://www.clasohlson.com/fi/Mutterinv%C3%A4%C3%A4nnin-Cotech/Pr407969000

Noh eipä ollut iso tappio.

Isompi mielenkiinto oli kyllä se että nyt alkoi kuulumaan sellainen ujellus, että tuntuu kuin kaikki pyöränlaakerit olisi mennyt samalla rikki. Noh onhan tuolla jo etunavat valmiina joissa uudet laakerit. Pitäisi vaan päästä vaihtamaan ne alle.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

mystinengalant sanoi
Hyvä väri :peukku
Nyt en ymmärrä, kyllähän lähes kaikki renkaat ovat mustia??? ;) ;D

Mutta vanteista, toimii myös omaan silmään. Ei vaan pidä näitäkään hirveän läheltä tarkastella... ;D
Budjetilla tehty melko epäsiisteistä vanteista hieman siistimmät. Nylonlaikkaa putsaamiseen ja Bilteman kali-kali-suihketta päälle.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Liekö pysyy siedettävästi pelkällä sprayllä? Pohjamaalin kanssa on ainakin pysynyt hyvin..

EDIT: Ah, käytitkin :)
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

MakeM sanoi
Liekö pysyy siedettävästi pelkällä sprayllä? Pohjamaalin kanssa on ainakin pysynyt hyvin..

EDIT: Ah, käytitkin :)
:eek:fftopic
Noh, ei se silti kamalan kestävä pinta ole, pari pientä kolhua jo saanut maalia irtoamaan. Olisi pitänyt vain käyttää huomattavasti enemmän aikaa pohjatöihin ja vetäistä vielä lakka päälle, niin saattaisi jopa hieman kestääkin. Mutta nämä nyt tällä kertaa näin, budjetilla ja pikaisesti. Ja kun vanteet pohjimmiltaan eivät ole mitenkään hyväkuntoiset, niin en nähnyt tarpeelliseksi talvivanteiden kanssa panostaa...
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Talvirenkaiden vaihto... poikamaista hätäilyä... tuossa aamuista työmatkaa väliltä kolho - keuruu.. :driver

-Eki
 

Liitetiedostot

  • Työmatka1.JPG
    Työmatka1.JPG
    70 KB · Lukukerrat 253
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Jouni_K sanoi
:eek:fftopic
Noh, ei se silti kamalan kestävä pinta ole, pari pientä kolhua jo saanut maalia irtoamaan. Olisi pitänyt vain käyttää huomattavasti enemmän aikaa pohjatöihin ja vetäistä vielä lakka päälle, niin saattaisi jopa hieman kestääkin. Mutta nämä nyt tällä kertaa näin, budjetilla ja pikaisesti. Ja kun vanteet pohjimmiltaan eivät ole mitenkään hyväkuntoiset, niin en nähnyt tarpeelliseksi talvivanteiden kanssa panostaa...

small


Näin hyvin pysyy spraylla....

Perkele kun jostain saisi lainaksi 5x114,3:n talvirenkaat pariksi päiväksi tai sitten on yks vihainen asentaja orimattilassa. :seina Ei todellakaan ole asiaa noille teille kesäkumeilla. Sporttiin vaihdoinkin eilen goodyearit alle jo (ihan tuliterät) ja orkkisaluilla. Ai että kun istuu nätisti siellä sisällä pyöräkotelossa eikä lennä paskat ulos niin herkästi kylkiin <3
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

mystinengalant sanoi
p**k**e kun jostain saisi lainaksi 5x114,3:n talvirenkaat pariksi päiväksi tai sitten on yks vihainen asentaja orimattilassa. :seina Ei todellakaan ole asiaa noille teille kesäkumeilla.

Miksei? Ihan vastaavaa tietä kuin Orimattilassa ajelin aamulla lumisateessa kesärenkailla, 60 km/h yli ei tosin uskaltanut nostaa suorallakaan. Muutenkaan ei talvirenkaille paljon käyttöä olisi ollut kun kehä III:lta eteenpäin mentiin 10-40 km/h nopeudella.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

mikko6 sanoi
Eilen vaihdoin ja nyt sitä lunta tuleekin koko päivän;
[*img]http://img831.imageshack.us/img831/3692/20121025134302.jpg[/img]
Työpäivän loppumista odotellessa :peukku

Eilen sain kanssa alle, eikä yhtäkään päivää / tuntia liian aikaseen.. :) 5" hävis vannekokoa samalla.. ;D
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Eilen täällä myös, pari tuntia renkaiden vaihdon jälkeen alko sitten sitä lunta tulla. Eli sopivaan aikaan tuli nuo alle ;D
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

ast sanoi
Miksei? Ihan vastaavaa tietä kuin Orimattilassa ajelin aamulla lumisateessa kesärenkailla, 60 km/h yli ei tosin uskaltanut nostaa suorallakaan. Muutenkaan ei talvirenkaille paljon käyttöä olisi ollut kun kehä III:lta eteenpäin mentiin 10-40 km/h nopeudella.

Noh mä en luota autooni, taitoihini ja tuuriin niin paljoa. Ja ei ole törmäysturvaakaan tuossa jota tullut rakenneltua kuitenkin aika paljon.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

tänään ilmeisesti pitää talvikiekot vaihtaa tilalle. mystiselle voisin muuten järkätä pariksi päiväksi talvisarjan lainaan mutta liian pienet vanteet. 14 tai 15"
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Pakko kyl hihitellä taas, ku jengi liukastelee autoilla.
Vaihteeksi taas itsehän yllätin talven jo 2viikkoa sitten :D
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

eipä toi nyt sinäänsä yllättänyt. Hauskaa vaan kun pitkästä aikaa vähän liukuu :D (ilman että renkaat kuluu pirusti)
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

akio sanoi
tänään ilmeisesti pitää talvikiekot vaihtaa tilalle. mystiselle voisin muuten järkätä pariksi päiväksi talvisarjan lainaan mutta liian pienet vanteet. 14 tai 15"

no mitä mä sillä teen. kylänmies ilmeisesti lainaa mulle :peukku
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Prkl, tänään oli vielä aamulla kesärenkaat alla ja lunta oli melko paljon. Eihän siitä ajosta sitten tullut mitään kun ei noilla kesärenkailla pystynyt kääntymään & Jarruttamaan ollenkaan...
Loppujen lopuksi piti tilata hinaaja joka vei sitte koululle ja sielä vaihdoin renkaat. Nyt on alla melkein uudet Continentalit ( ja ruosteiset 13" vanteet :D )

Niin ja ihan yleisesti hämeenlinna oli ainakin täynnä autoja jumissa ja penkassa jne, kotimatkallakin näkyi vielä 2 autoa jotka oli törmänneet puuhun ja liikennemerkiin.
yhden rekankin näin aamulla kun oli jäänyt jumiin ylämäkeen.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Piti vaihtaa prkl ku piti päästä liikenteeseen :D
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

No nyt on komiat BBS:t alla, kiitos "tatskalle".... ei niitä pitoja nyt ihan mielettömästi siltikään ole, ihan pääkallokeli!
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Joop tulipa vaihettua pajeroonki nuo pienet nastarattaat alle. Täytyy kyl sanoa ettei vieläkään michelin mitenkään vakuuta, paremmin piti fedimat viime talvena kun nuo nyt, vaik on suht hyvässä kunnossakin.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

mystinengalant sanoi
Näin hyvin pysyy spraylla....

Tuskin pohjamaalia käytetty? :)
Mulla oli nyt ekan kesän jälkeen yhdessä vanteessa yhdestä kohdasta lähtenyt kiveniskemästä maali pois. Muuten yhtä paskat kuin maalauksen jälkeenkin.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

MakeM sanoi
Tuskin pohjamaalia käytetty? :)
Mulla oli nyt ekan kesän jälkeen yhdessä vanteessa yhdestä kohdasta lähtenyt kiveniskemästä maali pois. Muuten yhtä paskat kuin maalauksen jälkeenkin.

Niin siitä en tiiä mutta talvivanteet on kovemmilla kun kesävanteet.....suola tekee ihmeitä....
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

tuli tosiaan vaihdettua omaankin autoon nastat alle. Yllätys oli hyvä kun muistelin etää mulla oli hankookit mutta olikin goodyearit.
Että mä tykkään noista valkoisista vanteista. Kevyetkin vielä
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

akio sanoi
tuli tosiaan vaihdettua omaankin autoon nastat alle. Yllätys oli hyvä kun muistelin etää mulla oli hankookit mutta olikin goodyearit.
Että mä tykkään noista valkoisista vanteista. Kevyetkin vielä

Sopii sun autoos tuo sävy! Ajelin sportilla pienen testilenkin uusilla ultragripeillä... ai että kun oli hiljasta 100:sen nopeudessa :) Aikamoinen ero kun vertas noihin mun lainarenkaisiin :)
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Vaihdoin tänään talvinakit ja makelta keväällä ostetut vanteetkin pääs ekaa kertaa alle.

Ensivaikutelma misukan kitkoista: positiivinen (mukavan pehmeä toi siirtymä pidon ja luiston välillä nastoihin verrattuna) 8)
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

petevuan sanoi
Vaihdoin tänään talvinakit ja makelta keväällä ostetut vanteetkin pääs ekaa kertaa alle.

Ensivaikutelma misukan kitkoista: positiivinen (mukavan pehmeä toi siirtymä pidon ja luiston välillä nastoihin verrattuna) 8)

Sain kuvankin aikaiseksi talvivanteista.. en nyt tiedä käykö nuo edes, mut onpahan paremmat kuin peltivanteet ainakin.
2012-10-27_15-58-58_258_small.jpg
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

petevuan sanoi
Sain kuvankin aikaiseksi talvivanteista.. en nyt tiedä käykö nuo edes, mut onpahan paremmat kuin peltivanteet ainakin.

Helvetin hienot ;D
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Haha. Toi galantti kaipaa tietysti aika isoa vannekokoa, ja harmaa harmaassa autossa on ehkä vähän makuasia :)
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Tänään tuli vaihdeltua. Hyvinhän tuota tosin pärjäsi lumessa kesätassuillakin, kunhan muisti välttää isompia mäkiä (tai ainakin niihin pysähtymistä) ja jarruttaa hyvissä ajoin.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Talvisetuppia. Tuli makian hiljanenkin autosta talvitassuilla ;D Viellä varrotaan uusia muttereita, kohan kusti polkee ne mulle joskus.

20121028_173307.jpg
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

mystinengalant sanoi
No nyt on komiat BBS:t alla, kiitos "tatskalle".... ei niitä pitoja nyt ihan mielettömästi siltikään ole, ihan pääkallokeli!

Nytpä on BBS:t oman auton alla!
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

Sapporoon ei tule tällä haavaa talvirenkaita veivattua alle, se kun viettää talven vällyjen välissä. Hyvä vaan, perjantaina tullut lumimäärä on nyt sulanut karmeeksi sohjopaskaksi jossa ei huvita edes kävellä.

Talvipulkassa onkin sitten nyt nastat alla, kelistä riippuen on mahiksena veivata siihen vaihtoehtoisesti 16-tuumaiset vanteet alle kitkoilla. Sohjossa ajelen kyllä mieluummin nyt vaikka nastoilla ilman kapseleita, tosin pemarin orkkiskapselit onkin hakusessa siihen.
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

MäTSi sanoi
Talvisetuppia. Tuli makian hiljanenkin autosta talvitassuilla ;D Viellä varrotaan uusia muttereita, kohan kusti polkee ne mulle joskus.

20121028_173307.jpg

Sopii kyllä helvetin hyvin tohon siniseen väriin! Nätti peli..... missäköhän mun rimssit on :)

Huomaa kyllä että Urran on kärsimässä sielä turkissa (palaa raukka ihan karrelle kun ei muuten nää aurinkoa koskaan) kun ei ole kommentoinut vannekuvaa!
 
Vs: Kenellä jo talvitassut alla?

mystinengalant sanoi
Maalissa, laitetaan kuva tänne tavallisten kuolevaisten puolellekkin. Huomenna jos laittais renkaat alle.
hyvä ettet mennyt säväyttämään jollain pinkillä tai neonvihreällä ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom