Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Äxl sanoi>Eli moottori pyörittää tasauspyörästöä mistä sitten lähtee voima eteen ja taakse ja se eteen menevä akseli sit katkeaa jotenki?
En tiedä tarkemmin miten tuo on mutta tuon valon ei kuitenkaan kuulu vilkkua takavedolla.
Ja eilen traileria vetäessä tuli huomattua että sama vika tulee myös 4H asennossa.
Keskilukko kuitenkin tuntuisi toimivan (kääntyy kankeammin lukko päällä).
Varmaan on vaan joku anturi rikki mikä tuota valoa ohjaa.
Mulla palaa ko. valo vain käynnistyksen jälkeen hetken. Ei muulloin.karppinen sanoiOma paje myös vilkuttelee toisinaan sitä valoa. joskus loppuu kun vääntelee vähän keppiä ees taas
mki sanoiTäs on vähän selitelmää, Transfer kohdasta selviää ajatuksen kanssa eukku
http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua/Manuals/Transmission/pwee8914/22B.pdf
Onko nuo anturit helposti nähtävillä vai pitäneekö purkaa kovastikkin että pääsee käsiksi tuohon keskilukon anturille?mki sanoiSiellä on samanlainen synkronointi hässäkkä kuin normaali laatikossakin, synkrorenkaan siirtäjä on akselilla liukuva kahden jousen välissä, nämä pakottaa siirtäjän oikeeseen paikkaan "viiveellä".
kytkimenä toimii jotakuinkin samanlainen kuulapäinen kytkin kuin peruutusvaloissa (kaikkiaan niitä on jakoaskissa 5), se on maadottava, joten jos johdon kuori on rikki, voi alkaa merkkivalo vikkumaan. Lisäks pajerossa on joku vilkkureleistys joka saa ao. merkkivalot vilkkumaan kun jakolaatikon siirtäjät on "väli maastossa".
Onkos tuolla sivuilla muutakin yhtä mielenkiintoista kuin tuo linkki vaihteistomanuaaliin? On sen verran omituisia kirjaimia, ettei sieltä osaa etsiä mitään.
Tuohon on vasta 1kk sitten ed. omistaja vaihdattanu kaikkiin paikkoihin öljyt. Ja se sano että hänellä kans on se aina väliin vilkahellu ja sitten ollu pitkään ettei ole palannu ollenkaan ja aina möykkysellä soratiellä ku on tärissy on alkanu taas vilkahtelemaan ja näin se teki mullaki alkuunsa mutta pari päivää sitten se alkoi vilkkumaan ihan täysaikaisesti. Tänään kun kävin yli 300km reissun ja ajoin välillä normi 4-veto päällä niin valo sammui aina välillä kokonaan ja ei edes vilkutellu niinku sen ei pidäkkään tehdä sitten se taas alkoi vilkutteleen ja takavetopäällä se vilkku koko matkan ku ajoin takasin. En sit tiedä mistä vois alkaa etsiin vikaa.mki sanoiRupesin täs ite kans tuumailee.... samanhan tuo munkin tekee lämpösellä (yli 25°C) ja ku vetää kärryä pitkän matkan.... Oon kyl vaihtanu siihen peruutusvalosta katkaisijan, saattaa olla pikkasen liian lähellä.
Tarkistappa ihan ensimmäisenä jakolaatikon öljyt.... Kytkin/katkaisija siellä on kunnossa jos se kerta vilkkuu. Jossei se öljyillä parane niin sit seuraava vaihtoehto on ruuvata katkaisija irti ja laittaa kupari tai alu prikka väliin (tulee kuula vähän etämmäs siirtäjän tangosta)
korbimotors sanoiTuohon on vasta 1kk sitten ed. omistaja vaihdattanu kaikkiin paikkoihin öljyt. Ja se sano että hänellä kans on se aina väliin vilkahellu ja sitten ollu pitkään ettei ole palannu ollenkaan ja aina möykkysellä soratiellä ku on tärissy on alkanu taas vilkahtelemaan ja näin se teki mullaki alkuunsa mutta pari päivää sitten se alkoi vilkkumaan ihan täysaikaisesti. Tänään kun kävin yli 300km reissun ja ajoin välillä normi 4-veto päällä niin valo sammui aina välillä kokonaan ja ei edes vilkutellu niinku sen ei pidäkkään tehdä sitten se taas alkoi vilkutteleen ja takavetopäällä se vilkku koko matkan ku ajoin takasin. En sit tiedä mistä vois alkaa etsiin vikaa.
Sanoi se ed. omistaja että hän oli pyytäny jo viime ölkän vaihdon yhteydessä että kirivät jotain ruuvia sieltä mutta en sit tiedä tiesikö se itekkään et mitä ruuvia tarvis kiriä...
En usko että on mikään iso vika mistä on nyt kyse.
korbimotors sanoiNiin ja onko jakolaatikon öljylle ainoa paikka mistä voi katsoa onko sielä tarpeeksi öljyä niin samanlainen tarkistus roppu ku vanhemmissakin?