Lancer GTI -93, Febiz

Febiz

Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Takaspoilerin kitit oli ehtinyt hyvin kovettumaan 13 vuoden aikana, kun kaivoin spoilerin ullakolta esiin ja jatkoin jalkojen muotoilua kesälomailtojen iloksi.
IMG_20210619_144801.jpg
Ostaessa kiinnikkeinä oli lyöntimutterit väärin asennettuina ja ne oli korkannut irti. Lattarautakiinnikkeet ja lasikuitukorjaukset olin tehnyt, mutta jalkojen viimeistelyyn ei ole aikaisemmin into riittänyt. Nyt vielä vähän viimeistelyä ja hiontavärin ruiskutus. IMG_20210706_181513.jpg
Omasta mielestä toi siipi sopii lanceriin tosi hyvin.
IMG_20210706_201857.jpg
Tämän jälkeen pitäis palata teknisten ongelmien kimppuun ja saas nähdä kauanko innostus riittää.
Auton kabiini on ollut poikien leikkipaikkana aika rajuissakin leikeissä, mutta ihmeellisesti kaikki on säilynyt ehjänä.
 

Febiz

Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Verestin ruiskumaalausmuistoja 10 vuotta vanhoilla maaleilla tähän spoileriin kun ei siinä mitään menettänytkään.
Ostin nyt ainoastaan lisää tinneriä ja tislattua vettä. Pohjamaaliruiskun olen jossain vaiheessa hankkinut uuden.

Pohjatöistä tuli ihan suht hyvät, mutta hiontapohjamaali loppui kesken. Lisäksi se kuivui tosi kauan ja pelkäsin kuivuuko ollenkaan.
IMG_20210713_185823.jpg

Vedin sinistä väriä pintaan ja sekin loppui vähän kesken.
Ruiskuttelin vielä lakan pintaan, niin tuli kaikki työvaiheet tehtyä ja pääsin purkinpohjista eroon.

Näin lähelle asennusta tuo spoileri ei ole minulla vielä päässytkään, mutta saattaa se nytkin vielä päästä takaisin ullakolle.
IMG_20210714_215152.jpg

Toissasyksynä olin aloitellut vaihdelaatikon irrottelua purkutöillä, mutta sitten tarvinkin työvälineitä käyttiksen ruostesuojaushommaan ja lancerin laskin takaisin pyörilleen. Nyt mietin jatkaisinko sitä vai bensapumppu ensin kuntoon...ja millä aikataululla.
 
Viimeksi muokattu

Febiz

Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Kävin kesälomareissun varrella ostamassa vähän osia yhdestä purkuautosta.

Oleellisimpana tarpeena oli takaluukun saranasetti varsinkin, jos maltan joskus rei'ittää kontin spoileria varten.
Vanhasta olen poistanut toisen vääntötangon, kun kevennetty luukku pomppasi turhan räväkästi ylös.
Tanko oli aiemmin jo olemassa, mutta olinkin poistanut myös sen kiinnitysosat.
IMG_20210720_191743.jpg

Purkuautosta löytyi syvä mokkaratti punaisilla tikkauksilla, joka on nykyään toiseksi miellyttävin vaihtoehto ja kun hyväkuntoisia evo3:n ratteja ei ole tullut vastaan.
Lisäksi mustaksi maalatut aurinkolipat, joissa maali on pysynyt paremmin kuin omissa vanhoissa.
IMG_20210720_191708.jpg

Lisäksi kaikki sähköikkunoiden mekanismit ja nappulat. Takahissit ei ole ehjät, mutta on erilailla rikki, kuin poistamassani takaoven mekanismissa.
IMG_20210720_192020.jpg
 

Febiz

Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Maalasin aamupäivällä kontin saranahässäkän mustaksi ja vaihdoin paikalleen. Nyt kontti taas pomppaa pystyyn turhan rivakasti.

Iltasella tunkkasin perän ylös ja irrotin bensatankin. Siellä olikin liruteltavana vielä 15 litraa bensaa, mutta muuten purkuhomma meni ihmeen näppärästi.
Positiivinen asia on se, että tankin sisältä taisi löytyä syyllinen bensapaineongelmaan.
Pumpun siivilä oli ruostemönjästä tukossa.
IMG_20210721_194832.jpg

Tankki on ihan suht siistissä kunnossa. Ajattelin pestä ja maalata sitä.
IMG_20210721_195753.jpg

Auton pohja on tankin yläpuolelta myös ihan siisti. Nyt sinne on helppo ruiskutella alustamassaa.
IMG_20210721_200713.jpg

Ihmettelen miksei tässä autossa ole takapenkin alla luukkua, josta pääsisi bensapumppuun käsiksi tankkia irrottamatta ja mietin tekisikö nyt itse sellaisen luukun.

Bensapumpussa ei välttämättä ole vikaa, mutta taidan ostaa sinne Walbro 255LPH:n.
Johdotuksissa en nopealla vilkaisulla havainnut mitään vikaa.

 
Viimeksi muokattu

Febiz

Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Kun projektiin tulee näin pitkiä taukoja, niin tämä päiväkirja onkin ihan hyödyllinen, että muistaa mikä tilanne on.

Tein luukun bensapumpun kohdalle ja siitä olikin jo hyötyä sekä ruiskutin alustamassaa tankin yläpuolelle.
IMG_20210729_190054.jpg

Tankin yläpuolen fiksasin.
IMG_20210722_135620.jpg IMG_20210727_211607.jpg

Tilasin Walbro gss342 bensapumpun ja se olisikin ollut plug&play, mutta tankki ei ollut riittävän syvä, eli pumppu ei mahtunut tankkiin.
Sitten olikin tuhottava alkuperäiset letku- ja sähköliitännät ja viriteltävä omat, että sai pumppua ylemmäs.

Konehuoneessa on liittimiä ym. irrallaan, mutta kiinnitin akunkengän ja käänsin virrat päälle. Jostain syystä pumppu ei inahtanut, eikä mitatessakaan pumpulle tullut virtaa.
Otin virran suoraan akusta ja sain nostettua bensapaineet 3 baariin.

Takaosaan tekemäni uusien bensaletkujen klemmariliitokset näytti pitävän, mutta bensakiskon liitos yleismallisella laipalla bensapaineensäätimeen alkoi taas vuotaa.
IMG_20210730_173319.jpg

Seuraavaksi voisi ruostesuojata takaosan kokonaan nyt, kun perä on ylhäällä ja sitten siirtyä konehuoneeseen jollain aikataululla.
 
Ylös Bottom