Lancer GTI -93, Febiz

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Tänään tuli tarkistettua johto kerrallaan pinniltä alkaen, että ecun johdot on jatkettu oikeaan, ennen ecun siirtoa toimivaksi todettuun johtoon, eli kytkennän pitäisi olla toimiva.
Lisäksi vaihdoin yhden jatkoksen johdon ja siirsin vielä yhden maadoituksen alkuperäisen ecun maadoituspisteeseen.
IMG_20230916_155842.jpg
Aiemmin olin jo kaivanut konehuoneen puolelta johdot esiin ja mittaillut pinni 81 antureiden 5V signaalijohtoa katkaisemalla johdon.

IMG_20230916_155037.jpg
Tämän johdon signaalissa on jotain hämärää ja liian korkeaan jännitteeseen vaikutta mafin liitin.
Mutta vaikka liitin on irti tai myös toisella mafilla kokeiltuna antureiden antamat arvot on kutakuinkin tapissaan, vaikka johdon jännite putoaa alle 5V:n.
IMG_20230916_154337.jpg
Lambda-anturi liittyy samaan hässäkkään, ja onhan senkin arvo yli asteikon, eli 1V:n.

Näillä näkymin myös ensitalven harrastuksena on ecun liittyvien sähköongelmien setviminen.
 
Viimeksi muokattu

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Ei ole tullut autoon juuri koskettua, vaikka viimeisenä helpohkona vikapaikkana mielessä oli mafin virheellinen johdotus. Katselin kuitenkin, että taitaa ne nyt olla ihan oikein.
Konehuoneen antureiden liittimet on ollut irrallaan, mutta äsken piruuttani laitoin ne kiinni ja kokeilin mitä käy.

Autossa on nyt huonompi akku paikallaann, mutta kyllä sen sai sahattua käyntiin, kun aikani yritin.
CE-valo palaa ja kierroslukumittarin viisari ei hievahda, joten ei tämä itsestään ole korjaantunut.

Onhan tässä tullut mieleen, että olen saanut ecun rikki.
Space starin ecu minulta myös löytyy, mutta sen pinnit taitaa olla erijärjestyksessä, enkä ole kohtuu vaivalla saanut sitä koskaan selvitettyä, että voisi kokeilla.
 
Ylös Bottom