MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Hei,

Nikon hyvästä ajatuksesta aukeaa nyt uusi topikki.

Olisiko kiinnostusta osallistua 1000-2000eur budjetin "rata-auto" leikkimieliseen kilpailuun.

Ajatuksia:
- ratakierrosten määrästä saa pisteitä
- ratapäiviin osallistuminen - pisteitä
- päivän nopein - pisteitä
- oltava tieliikennekelpoinen ja "katsastettavissa"
- kestävyys (samalla tekniikalla koko kausi)
- autolla ajetaan radalle ja takaisin - pisteitä
- turvavarusteet poisluetaan budjetista
-- penkit, kaaret, turvavyöt
-- kaaret ei pakolliset
- Mitsubishi/MMC-peräinen auto

Kommentteja
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Ajetaan CUP-tyylisesti, mutta kustannuksien alentamiseksi esim. 1/N tai 2/N ratapäivää jätetään kultakin osallistujalta pois laskuista, näin ollen ei ole pakko raahautua niihin kaikkein kauimmaisiin ratapäiviin väkisin.

Ei virallista ajanottoa vakuutus- yms. disclaim syistä, vaan jokainen ottaa omat aikansa -jos ottaa (kuten tähänkin asti). Kaikkiin osioihinhan ei ole kenenkään pakko osallistua.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Niko Päivinen sanoi
Ajetaan CUP-tyylisesti, mutta kustannuksien alentamiseksi esim. 1/N tai 2/N ratapäivää jätetään kultakin osallistujalta pois laskuista, näin ollen ei ole pakko raahautua niihin kaikkein kauimmaisiin ratapäiviin väkisin.

Ei virallista ajanottoa vakuutus- yms. disclaim syistä, vaan jokainen ottaa omat aikansa -jos ottaa. (Kuten tähänkin asti).

Touche.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Niko Päivinen sanoi
Polttoaineena diesel -lisäpisteitä?

Mielestäni polttoaine voisi olla mikä tahansa ilman vaikutusta pisteisiin. Vai miksi dieselistä pitäisi saada lisäpisteitä?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Basbarduu sanoi
Mielestäni polttoaine voisi olla mikä tahansa ilman vaikutusta pisteisiin. Vai miksi dieselistä pitäisi saada lisäpisteitä?
No jos tulee esim 87 diesel Space Wagonilla niin..
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Oijoi. Olis käyntivikainen coltti tarjolla.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

-JP- sanoi
Kun näin parituntia sitten ensimmäiset postaukset alkoi ajatukset saada tulta , mutta nyt tässä/tästä uudesta keskustelusta ei tule juuri muuta ajatusta kuin ,että :

"Whats the Fucking point of this ?"

Yhteenveto lyhyesti :

On leikkimielinen kilpailu johon ihmiset osallistuvat ja sijoittavat rahaa , jossa kerätään pisteitä , mutta joka ei kuitenkaan ole mikään kilpailu ,koska mitään kilpailu tapahtumaa ei ole.

Itse ainakin kisaisin itseä varten ja olishan se mukava vertailla aikoja muiden kanssa jos tän tyyppistä meininkiä pääsis toteuttaa. Tässähän myös "voittaa" ajatustasolla se joka laittaa vähiten rahaa peliin, eli sijoittaa vähemmän. Kyllähän se ois herkkua ajaa aikoja ja vaikka ihan oikeita kisojakin "kunnon kalustolla", mutta jos olisi tarkoitus edes jollain tasolla päästä vertailukelpoisiin tuloksiin esim. tämän kerhon kovimpien ratakuskien kanssa vaatisi se lottovoiton/helvetin kovan palkankorotuksen ja liikaa aikaa harrastaa ja rakentaa.

Kyllä sitä voisi tyhmempääkin harrastaa, ja harrastuksessahan nimenomaan on asiasta nauttiminen, ei voittaminen.

En mä polttoaineesta lisäpisteitä antais.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

some points:
- kuka määrittää mitä maksaa aihio? jos toisesta koneen vaihtanut tms? mikä sen arvo on?
- lohkon plommaustyö?
- voimansiirron plommaus?
- kuka tietää mitä lukkoa tms on lootan sisällä? (kustannukset?)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Oma projekti:
-Galant 300e
-männät & kanget & turbo 200e
-rembon jarrut 500e
-vanteet ja renkaat 300e
-koneistus työt 400e
Ahto putket/cuuleri ja tarvikkeet ~200e
Olkavarret ja nivelet~200
Oma työ xxx
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Todellakaan ruveta mitään plommaamaan, kyllä osallistujien sanaan täytyy luottaa. Lukkoa koskien samoin. Aivan samoin kuin kierrosajoissakin (voidaanhan sitä tietty aina rohkaista tallentamaan video tai kierrosaikoja, mutta ei vaatia). Koska ei tässä ole mitään kivitaloja palkintona, korkeintaan lievä henkselinpaukutteluoikeus foorumilla. Jos ei jollekin XYZ osalle löydy yksiselitteistä ja järkevää hintaa, niin minun puolestani MUUT osallistujat saisivat silloin määrätä sen hinnan. Samoin jos esitetyt hinnat ovat räikeasti alakanttiin. Pieni kauhun tasapaino pitänee homman kurissa, sehän toimii molempiin suuntiin. Esimerkki: jos kilvettömän GTI:n saa 500e:lla, niin ei siitä otetun koneen hinta nyt ainakaan voi olla euroakaan yli sen. 500e se sen sijaan voi olla.

Kukaan ei pakota ketään sijoittamaan rahaa yhtään mihinkään: ne ketkä tajusivat mistä tässä oli kysymys, voivat niin halutessaan tehdä, muut voivat jäädä ihmettelemään plommeja ja homman järkevyyttä (mitä järkeä sitä nyt ylipäätään on ajaa samaa rataa ympäri, nähtyhän se on jo)?

Tiedättekö muuten mikä on aina kaiken uuden kehittämisen suurin jarru? Ihmisen mieli. Se on niin paljon helpompaa ruveta keksimään syitä sille MIKSI EI, kuin sille MIKSI KYLLÄ. Vink vink. Muistakaa nyt mistä homma alkoi: rata-ajon hinnasta, ja minun mielestäni myös osittain siitä, että vieläkin leijuu se outo harhaluulo, että ratapäiville ei voi tulla ilman 350+hp autoa. Ja tämä projekti voisi lieventää sitä harhaluuloa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Jos itellä ei oo tuota 1000-2000€ käytettävänä ni varmaan sallittais ns. "kimppa-autot"? Tiedoks et poistan sit kaikki pervot offtopik kuittailut tosta jos ne ei oo mun mielestä hauskoja.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Kimppa-autot, miksei. Sehän vaan entisestään madaltaisi kynnystä, eli nimenomaan tukisi SITÄ ALKUPERÄISTÄ AJATUSTA.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

2 hlö per auto? :) Sehä ois aika jees.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Ei kai sillä väliä montako.... eihän se yksi auto sen enempää radalta vie tilaa, vaikka sillä olisi viisi omistajaa/kuljettajaa?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Jarrut: budjettiin vai "turvavarusteisiin"? Hankala kysymys..... pohdittava...
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Entäs lahjoituksena saadut "viri" osat?

Minusta menee kategoriaan:

Jos ei jollekin XYZ osalle löydy yksiselitteistä ja järkevää hintaa, niin minun puolestani MUUT osallistujat saisivat silloin määrätä sen hinnan. Samoin jos esitetyt hinnat ovat räikeasti alakanttiin.

Eli muiden armoilla. Muutenhan kaikki osat on äkkiä "lahjana saatu." Osallistujien "jurylle" voisi esittää sitten hyviä perusteluja mahdollisesti alemmalle hinnalle... ;D
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Tuli vielä yksi aspekti tähän hommaan liittyen. Eli tän tyyppisellä kalustolla voi hyvinkin aloittelijana alkaa rakentamaan, kokeilemaan ja virittelemään ilman suurta rahallista menetystä, jos jotain vähän menikin pieleen. Turvallisutta tietenkään unohtamatta. Lasken itseni aloittelijaksi.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Tuli vielä yksi aspekti tähän hommaan liittyen. Eli tän tyyppisellä kalustolla voi hyvinkin aloittelijana alkaa rakentamaan, kokeilemaan ja virittelemään ilman suurta rahallista menetystä, jos jotain vähän menikin pieleen. Turvallisutta tietenkään unohtamatta.

Jep. Lainaus tuolta toisesta ketjusta:

Ei sitä (rata-autoa) kukaan pakota sen kummemmin rakentamaan. Esim. budjettiraaseri-Galantin ainoat "rakentelut" (normaali huoltojen lisäksi) olivat pyöränkulmien säätö, etupoikkituki, ja Yokon S-Drive renkaat (TÄYSIN katurenkaat). Autolla ajettiin 80 tkm, kesä, talvet, työmatkat, kauppa-ajot, rata-ajot. Lasken siis Galantin TÄYSIN tuohon "siviiliauto"-kategoriaan (ja se olisi silti mennyt komeasti tuohon n. 1000 e luokkaan). Isoin säästö itseasiassa syntyykin siinä, kun se siviiliauto toimi samalla rataleluna JA kauppakassina -näin ei tullut mieleenkään lähteä tekemään mitään overkill-virityksiä, koska käytettävyys ja luotettavuus olisi kärsinyt liikaa, ja/tai autoa ei olisi enää saanut leimattua.

Säännöt (esim. pisteytys) tulisikin pyrkiä hoonaamaan sellaisiksi, että säännöt korostaisivat/tukisivat luotettavuutta ja vakio-osien käyttö (mahdollisimman pitkälle). Sopivalla autovalinnalla pääsee jo pitkälle, ja se toimii SILTI vielä siviiliajoissa aivan hyvin.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Sääntöihin: autot on (tekniikkaa myöten) esiteltävä foorumilla "kauden" päätteeksi. Toimii samalla "omavalvontana", ja saadaan foorumillekin toimintaa.

Hinta..... 2 ke on ehkä liikaa, mutta onko 1 ke taas jo liian vähän? 500e auto + 400e renkaat menee jo melkein yli? Vai?
Renkaita kuitenkin kuluu väkisin, jos meinaa enemmän ajella.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Siitä hinnasta pitää äänestää jossain vaiheessa. Kunhan ensin makustelee tuota toteutusta hieman lisää.

Mulle tuli mieleen joku 1200-1300e, mutta se (mieli) voi vielä muuttua. Täytyy viilata tätä koko konseptia ensin.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Lyhytkin endurance on vaan autolle äärimmäisen kuluttavaa. Jarruille, renkaille, moottorille, kaikelle. En minä ainakaan itse lähtisi sellaiseen koitokseen, jos/kun kerran samalla autolla olisi tarkoitus ajaa vielä kotiinkin. Esim. renkaiden ja jarrujen kulumista voi normaali ratapäivillä säädellä varsin tehokkaasti ajamalla lyhyempiä stinttejä, vs. kolme tunnin endurance. Auton trailerointi taasen kusee koko perusajatuksen, kustannuksia myöten.

Ja eihän tätäkään varten tarvitse/tarvitsisi ERIKSEEN vuokrata mitään moottorirataa, vaan nimenomaan hyödyntää niitä puolityhjiä ratapäiviä -joihin joka tapauksessa vuokrataan rata, tulee tästä konseptista mitään tai ei.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Niko Päivinen sanoi
Sääntöihin: autot on (tekniikkaa myöten) esiteltävä foorumilla "kauden" päätteeksi. Toimii samalla "omavalvontana", ja saadaan foorumillekin toimintaa.

Hinta..... 2 ke on ehkä liikaa, mutta onko 1 ke taas jo liian vähän? 500e auto + 400e renkaat menee jo melkein yli? Vai?
Renkaita kuitenkin kuluu väkisin, jos meinaa enemmän ajella.

Rengashomma on mun mielestä vähän niin ja näin, jossain ostetussa autossa saattaa olla jo alla sopivat sporttiset renkaat millä joku vetää vaikka vuoden setin, toinen joutuu ostamaan uudet renkaat vanteineen. Olisko joku "hyvitys" renkaista paikallaan, eli erikseen ostetut renkaat nostaa summaa mutta jollain prosentilla? Ilmankaan ei voi ajaa... ;D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

dani sanoi
Rengashomma on mun mielestä vähän niin ja näin, jossain ostetussa autossa saattaa olla jo alla sopivat sporttiset renkaat millä joku vetää vaikka vuoden setin, toinen joutuu ostamaan uudet renkaat vanteineen. Olisko joku "hyvitys" renkaista paikallaan, eli erikseen ostetut renkaat nostaa summaa mutta jollain prosentilla? Ilmankaan ei voi ajaa... ;D

Vaikea sanoa, toisaalta se pieni "rengasarpa" toisi vähän jännitystä ja taktikoinnin paikan siihen auton ostoonkin.... ostaako auto hyvillä renkailla vai hyvällä moottorilla, koska tuohon hintaluokkaan ei välttämättä saa molempia samaan aikaan... :)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Budjetin ylitys: miinuspisteitä. Riittävän suuri budjetin ylitys: hylky? Budjetin voi joutua ylittämään esim. yllättävän tekniikkarikon takia.
Luotettavuus korostuu. Esim: jos joutuu uusimaan (käytetyn) laatikon kolme kertaa, niin laatikoihin käytetty raha on pois muualta, esim. renkaista. Ja jos on onnistunut löytämään riittävän edullisen aihion, niin budjetissa on enemmän varaa korjauksiin, ilman pelkoa budjetin ylityksestä.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Suorituskykyyn liittymättömiä/suorituskykyä laskevia osia ei lasketa budjettiin: esim. jos joku on laittanut tonnin autoon tonnin poppikoneet (koska samalla käyttis), niin tonnin poppikoneita ei lasketa budjettiin. Tai lisä-äänieristeitä. Tai lohkolämppäriä. Tai jälkiasennus-keskuslukitusta. Koska/jos samalla käyttis.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

-JP- sanoi
En nyt kyllä ymmärrä mitä ajat takaa täällä "budget trackcar" konseptilla ? Jos voisit vaikka aloittaa ,että miten tuo piste lasku oikein toteutetaan ja pisteytetään ?

Entä ihmiset joilla on jo nyt yli 2000€ ratapäivä auto tai käyttis jolla ehkä tekisi mieli radalle lähteä ? Pitäisikö heidän hankkia jokin edullisempi auto ,että voisivat radalle tulla pisteyttämään autonsa ?

Ratatoimikuntako hoitaa pistelaskun ja valvoo "budjettia" ?

Ei tämä ole mikään valmis konsepti. Kaikkiin kysymyksiin ei ole vielä vastausta (ja siksi aikaakin on jätetty reilu vuosi). Tässä ketjussa sitä on tarkoitus hioa, YHDESSÄ. Mitäkö haen takaa? Eikö se nyt ole aika selvää: haluan rohkaista porukkaa radalle, keinolla millä hyvänsä. Myös uutta porukkaa.


-JP- sanoi
Jos nyt pysähdyt miettimään mitä olet kirjoitellut viimeisen vuorokaudenaikana ja katsot tuota MLR500 hommaa , niin huomaat ,että tuollaisen yksittäisen Tapahtuman järjestäminen olisi helpompaa ja yksinkertaisempaa , veikkaan ,että löytyisi varmaankin innokkaita talli ja harrastus porukoita osallistumaan juurikin tuollaiseen yksittäiseen tapahtumaan ,koska kustannukset ovat varsin selkeästi rajattu.
Se pieni "voitonnälkä" meissä kaikissa jollain tapaa on sisällä.

Se ettei auto kestä pientä endurancea niin ei sillä kannatta kyllä kovin pitkältä ratapäivillekkään ilman traileria lähteä. Saahan Endurance kisassa pysäyttää auton ja käydä vaikka syömässä välillä ,jos siltä tuntuu tai ei paikat kestä.

Pääasia ,että harrastetaan porukalla ja pidetään hauskaa.

En todellakaan vastusta tuota MLR500-tapaista kisaa. Totesin vaan, että en ole itse kiinnostunut ajelemaan pellolla kolmea tuntia. Toivottavasti moni muu on. Järjestäkää ihmeessä sellainen kisa, lupaan kyllä tulla katsomaan. Itseasiassa, tälle peltoendurancellehan kannattaa ehdottomasti pistää oma ketju* pystyyn, turha siitä on tässä ketjussa hämmentää. Siitä olen kyllä edelleen eri mieltä, että kolme tuntia putkeen ajoa vastaisi mitenkään lyhyempiä settejä rasitukseltaan. Lämpö se kuitenkin on, joka tappaa koneet, renkaat, ja jarrut. Ja sitä tuossa yhteen putkeen ajaessa kertyy väkisin, mutta toisaalta lämpöä saa tosi helposti pois: pelkästään ajamalla lyhyempiä stinttejä, ja jäähdyttelemällä välillä.

*edit: endurance-ketju aloitettu, ei muuta kuin pukkaamaan tapahtumaa:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=53883.msg446334#new
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Eipä minulla muuta kuin että jatkakaa. Tämä kuulostaa erittäin tervetulleelta idealta! :peukku

Saatan ehkä harkita itsekin osallistumista säännöistä, kalustosta ja aikavaroista riippuen.

Mitenkäs jos se 2ke olisi kausibudjetti? Jos menee yli -> miinuspisteitä. Kauden alussa esitellään kalusto ja tehdään tarvittaessa porukkapäätökset autojen/osien arvosta. (Esim. jos on ostanut auton jo useampi vuosi sitten, niin nykyinen arvo lienee vähemmän kuin mitä on aikanaan maksanut - tai jos on ostanut halvalla romun ja ehtinyt korjata ja huoltaa sitä jo vuosikausia.) Sitten kauden lopuksi jokainen tiimi esittää "tilinpäätöksen".

JP: En ymmärrä miksi tämän pitäisi kelvatakseen olla sellainen juttu millä saadaan kaikki ja joka ikinen radalle. Oleellista on se, että se voisi parantaa osallistujatilannetta. Jos kannustetaan ryhmän X ihmisiä radalle, niin eihän se ole millään tavalla muilta pois. Okei, ne ihmiset joilla on 10ke käyttis eivät saa tästä lisämotivaatiota, mutta entä sitten? Tuskin se ainakaan huonontaa kiinnostusta siinäkään ryhmässä. Paremminkin päin vastoin kun tapahtumaan saadaan lisää porukkaa. (Massa vetää puoleensa lisää massaa, jo fysiikan lakienkin mukaisesti.) ;D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

DaJackal sanoi
JP: En ymmärrä miksi tämän pitäisi kelvatakseen olla sellainen juttu millä saadaan kaikki ja joka ikinen radalle. Oleellista on se, että se voisi parantaa osallistujatilannetta. Jos kannustetaan ryhmän X ihmisiä radalle, niin eihän se ole millään tavalla muilta pois. Okei, ne ihmiset joilla on 10ke käyttis eivät saa tästä lisämotivaatiota, mutta entä sitten? Tuskin se ainakaan huonontaa kiinnostusta siinäkään ryhmässä.

Tälle +1. En oikein tajua tätä vastaan haraamista ja kampittamista, ei tähän ole kenenkään pakko osallistua, jos ei kiinnosta. Eikä kenenkään osallistumisen pitäisi olla muilta pois. Lisäksi, käytännössä kerholta ei vaadittaisi JUURI MITÄÄN ylimääräistä eforttia tämän toteuttamiseen. En myöskään oikein usko, että kukaan (2+ke auton omistaja) jäisi ratapäiviltä pois tämän mahdollisesti toteutuessa? Ja jos aikoo jäädä, niin kannattaa nyt olla sitten ajoissa äänessä...
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Täähän olis kiva. Jostain ku löytöis halvalla dynyn jaraiskais sen tähän käyttöön. Kilvet ja sisusta mäkeen :p
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Ja mitä pistelaskuun tulee, niin siihenkään ei välttämättä tarvitse ratatoimikuntaa vaivata: jokainen laittaa tapahtuman jälkeen foorumille (omaan ketjuun) esmes kierrosajan, kierrosmäärän, ajoiko radalle ja pääsikö takaisin himaan. Riippuen vähän siitä mitä kaikkea siihen pistelaskuun nyt sitten otetaan. Osallistujat voivat sitten vaikka yhdessä ynnäillä pisteensä.

EDIT: ja samalla ajatuksella, voihan sitä silloin leikkimielisesti osallistua epäviralliseen pistelaskentaan, vaikka auto menisikin sen XYZ euro rajan yli. Eli jos raja on vaikkapa 1500e, ja oma auto noteerataan nettiautossa vaikkapa 2500e arvoiseksi, niin voihan sitä silti omaksi ilokseen laskeskella pisteitä ja vertailla aikoja ja kierrosmääriä...
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Tässä olis kyllä ideaa.
Piti jo tälle talvelle ostaa toinen käyttöauto, kun tuosta emännän kauppakassista meinaa tippua levikkeet tielle ja hiacea ei jaksa pitää kuitenkaan koko talvea ajossa. Niin oli nettiautossa hakuagentti jossa oli vaan hinta <300e ja farkku (Tarvitsee mahdollisesti kuljettaa koiria). Kyllä tuollakin hinnalla löytyi yllättävän paljon ihan potentiaalisia autoja, tosin vähemmän mitsuja. Mutta kyllä löytyi mm. yksi -98 lancer 1.6 automaatti kaksilla renkailla ja leimassa oleva. Eli sieltä saattaa kyllä löytää helmiäkin jos vaan jaksaa odotella.

Mutta itse asiaan, niin autoa ei tullut ostettua ja ajatus kytee että ostaisi ensi talvelle viimeistään, niin samallahan se toimisi budjetti raaserina.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Sanonpa kirosanan täällä "VOLKSWAGEN". Muistelisin, että FFP:llä on ollut jotain samantyylistä ja konkretisoitunutta juttua noiden II-koppaisten Golffien kanssa. Siellä taitaa olla joku sarjakin, jota he ajavat kolopalloilla. Ehkä se oli vähän pidemmälle vietyä, mutta kuitenkin.

Edit:
Tuosta löytyi:
http://www.ffp.fi/index.php?mid=16
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

^ vaikka linkin avattuani hitusen oksennusta roiskahtikin näppikselle, niin minusta ajatuksena tuo cup on aika mainio. Tuo on tosin pitemmälle viety, kuin se mitä itse ajattelin tästä MCF versiosta.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

http://www.mitsubishi-motors.com/motorsports/e/96challengecup/ ;D


Meikäläisittäin sopiva kalusto voisi olla 5gen Coltit ja Lancerit 1.6 16V tekniikalla.


Pitää kyllä myöntää, että ajatus on kiinnostava :peukku
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

4G92 (tai 4g93) ei juu olis huono kone tähän sarjaan.... vai mitä Toni?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Niko Päivinen sanoi
4G92 (tai 4g93) ei juu olis huono kone tähän sarjaan.... vai mitä Toni?
Ei todellakaan.

Potenttia virittää hieman halvalla, toimintavarma, ei lämpöongelmia yms.

Ja peruskäytössä menee höyryillä.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

akio sanoi
Täähän olis kiva. Jostain ku löytöis halvalla dynyn jaraiskais sen tähän käyttöön. Kilvet ja sisusta mäkeen :p
Jo ajatus oli että auto on liikennekelpoinen ja kilvissä...
Käyttiksen virkaakin hoitava
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

akio sanoi
Täähän olis kiva. Jostain ku löytöis halvalla dynyn jaraiskais sen tähän käyttöön. Kilvet ja sisusta mäkeen :p

Miinuspisteitä ;).
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Jahvetti sanoi
Jo ajatus oli että auto on liikennekelpoinen ja kilvissä...
Käyttiksen virkaakin hoitava
No okei jätetään kilvet :D
 

Maxx

Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Ei helvata, pitää varmaan kaivella Harmaa Kostaja lumihangesta ja ruveta kasaileen :D
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Nyt mä sen keksin. SAUDI!
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Huolloista pitäs sulkee pois öljyt sekä jakohihna, kiva nyt gti tason vehkeissä 5tkm kilsan välein vaihdella öljyjä ja varsinkin jos auto käyttiksenä ja kilometrejä tulee.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Kuluvien huolto-osien (suodattimet, hihnat, jarruosat, öljyt) vaihto ei kuuluisi minusta budjettiin. Varsinkin jos tarkoituksena on/olisi rohkaista ajamaan käyttiksellä, silloin kilsoja tulee radan ulkopuolella enemmän kuin radalla. Ja kyllähän tavoitteena nimenomaan olisi saada luotettavia ja toimivia autoja radalle, eikä sellaisia, joilla sääntöjen vuoksi joutuu/joutuisi ajamaan öljyvalo vilkkuen. Senkään vuoksi huolto-osia ei minusta kannata laskea budjettiin. Eikä uudella jakohihnalla sitä paitsi pääse yhtään sen kovempaa kuin (ehjällä) vanhallakaan....

Niin ja esim. moottorin, laatikon, kannen, kampuran, kiertokangen, männän, lohkon yms. vaihtoa ei MITSUBISHEISSA lasketa normaalien huoltojen piiriin, vaikka se joissain talvihousu-merkeissä varmasti lasketaankin. Eli HUOLTOA ei voi käyttää minään porsaanreikänä koneswappeihin.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Uuuh... vaikea päättää mielessään sopivaa aihiota: joku vanhempi (alle -92): yleensä kevyempi, ei-vähäpäästöinen, mutta toisaalta yleensä/usein joku vajaaventtiilinen ja huonoilla jarruilla + saatavuus ylipäätään huono nykypäivänä

vai

joku -90 -> : saatavuus parempi, toimisi käyttiksenä paremmin, yleensä jo moniventtiilikone, ruisku, ja kohtalaiset tai helposti päivitettävät jarrut jo vakiona.

Kummassakin on puolensa. Vanhemmissa on painon ja lainsäädännön puolesta potentiaalia, mutta myös paljon enemmän työtä. Ja uudemmissa päin vastoin. Hankalaa.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Välimallin Galant! 16v koneella kaikki(plus tietty v-koneet mutta onko ne radalle hyvät...), jopa 1.8 vois olla koneen puolelta ihan maukas mutta niissä taitaa olla kaikissa rummut takana. Kevyt kori kokoisekseen. Ainoo että etelän hedelmät takuulla happamia.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Välimallin Galantteja on tosiaan vilkuiltu "sillä silmällä" (melkein mikä vaan kone, 1.8-2.5), C5-C6 Colt/ Lancer, CB, CA Colt/Lancer..... Space Runner (jos löytäis), Carisma 1.8 (ei GDI), mutta ne on harvinaisia. Niin paljon vaihtoehtoja. Teoriassa.
 
Ylös Bottom