Mikä mieltänne painaa ?

Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nahkuri sanoi
tästä tulikin mieleeni suomalainen laatuhuonekalukauppa masku, josta tilattiin heinäkuun puolivälissä pohjanmaalla tehdyt sohvapöytä, tv-taso ja työpöytä. miljoonan puhelun ja muun säätämisen jälkeen eilen sain viimiset osat, joten kaipa tästä pitäis olla sitten iloinen. ??? koko hommassa meni yhteensä vaivaiset 12 viikkoa (ja noita moduuleita ois ilmeisesti ollut koko ajan tehtaalla hyllyssä). pakko sanoa, etten ole paskempaan firmaan aiemmin törmännyt. tässäkin tapauksessa sain kamat "jo nyt" ainoastaan siksi, että soittelin itse tehtaalle ja ne lähetettiin sieltä suoraan meille. maskuunhan ei pysty soittamaan kuin varastolle, soittopyyntöihin/sähköposteihin ei vastata ja valehdellaan päin naamaa. lisäksi oli muutenkin ihme sekoilua, esim. piti itse hakea osia, mistä oli kuljetus maksettu, pari kertaa meni kamaa paskaksi kuljetuksessa ja suurimpana mokana se, että alunperin itse oikein tilaamani osat oli tilattu aivan päin he*v***iä.. :seina ainut hyvitys, mikä annettiin, kun kävi avautumassa päin naamaa, oli 50 ekin lahjakortti maskuun. se ei paljoa lohduta, kun en ole niihin putkiin enää jalallani astumassa.

ostos oli yhteishinnaltaan rapian tonnin, mutta eihän asiakaspalvelun pitäisi olla hinnasta kiinni.

Ärsyttävää mutta totta.

Yrityksen nettikauppa lupaa että saatavilla. Hinta houkutaa ja teet tilauksen. Tilauksen jälkeen osa tiluksesta saapuu 2. Päivän kuluttua ja osa jää saapumatta ilman selityksiä. Kun kyselee missä loput tilaukseen kuuluvat viipyy niin vastaus on että " just loppu varastosta.. Tulee muutaman päivän päästä" Koko summa on maksettu jo tilauksen yhteydessä... 6.viikon odottamisen jälkeen paloi käämi ja puhelu että perutaan koko kauppa ja kaikki palautetaan.

Yllättäen puuttuva osa toimituksesta tuli perille ja niiltä osin mistä eivät pystyneet pitämään toimituslupausta tuli rahat tilille korkoineen kun nosti asiasta älämölön.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
älä viitti :D juuri ruuvailin koneen irti vesisateessa L200sta... nyt olisikin kokoamista paljon edessä...
ja vettä sataa...

Kunnon sissi s**tana! :peukku :eek:
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ewopower sanoi
6.viikon odottamisen jälkeen paloi käämi ja puhelu että perutaan koko kauppa ja kaikki palautetaan.

mulle 9 viikon odottamisen jälkeen vastaus kaupan purkuehdotukseen oli se, ettei kauppaa voi purkaa, koska myyjä on provikkapalkalla. saatana, jos itse hoitaisin asiakkaani maskun tavalla, ei mulla varmasti olisi edes töitä enää. :mad: tämän jälkeen sain lahjakortin, mutta itse tilaus ei edennyt millään tavalla, koska puuttuvia kamoja ei ollut oikeasti edes tilattu tehtaalta. ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nahkuri sanoi
mulle 9 viikon odottamisen jälkeen vastaus kaupan purkuehdotukseen oli se, ettei kauppaa voi purkaa, koska myyjä on provikkapalkalla
tää pitää muistaa :D
en nyt mene vannomaan mutta muistelisin että niin kauan kun tuotetta ei ole toimitettu on asiakkaalla täysi purku oikeus. lyövät sitten "myymälän piikkiin" hävikin eikä myyjälle

tommyz sanoi
Puskuri paskaks ja jako väärin.. Nyt loppu motivaatio.. :seina
mitä puskurille kävi?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

akio sanoi
tää pitää muistaa :D
en nyt mene vannomaan mutta muistelisin että niin kauan kun tuotetta ei ole toimitettu on asiakkaalla täysi purku oikeus. lyövät sitten "myymälän piikkiin" hävikin eikä myyjälle

näin mäkin olettaisin. itse joudun kyllä laittamaan tarjoukseen toimitusajan ja jossei sitä pystytä pitämään, joudutaan siitä vastuuseen. yllätys sinänsä, että maskun tilausvahvistuksessa lukee "toimitusaika xxx". ;D tässä tapauksessa kärsivällisyyttä lisäsi se, ettei itse tuotteessa ei sinällään ollut vikaa, eikä sitä myydä missään muualla kuin maskussa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ens kerralla kun ostan huonekaluja täytyy näistä oppineena pyytää myyjää allekirjoittamaan sopimus "jos tavara myöhästyy sovitusta, korvataan asiakkaalle X € per myöhästynyt viikko"
ja tietenkin kattoa että toim.päiv. ei ole mikään xxx :D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

akio sanoi
ens kerralla kun ostan huonekaluja täytyy näistä oppineena pyytää myyjää allekirjoittamaan sopimus "jos tavara myöhästyy sovitusta, korvataan asiakkaalle X € per myöhästynyt viikko"
ja tietenkin kattoa että toim.päiv. ei ole mikään xxx :D

tai sitten vaan välttää noita sukarin putiikkeja. ;)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Nyt täytyy kyllä jo vähän avautua aiheesta. Olen nyt tässä useamman viikon koettanut saada diplomityötäni hyväksytyksi mutta valvoja ei viitsi edes lukea sitä kunnolla ja sitten vilkuilee jotain kohtaa vaan ja keksii heti korjattavaa täysin riittävästä tekstistä. Mulla alko jo yli 2 viikkoa sitten kaikennäköiset oudot lihassäryt ja nukkumiset ollut mitä sattuu yms kun herää keskellä yötä pohtimaan mitä hittoa tekisi? Deadline painaa jo seuraavaan esittelypäivään ja aikaa valuu täysin hukkaan kun nyt kys herra vaan sanoi että lähtee matkalle ja katellaan viikon päästä. Onneksi pääsee tuostakin hullujen huoneesta pois kohtapuoliin.....

Särmääminen menee siihen tasoon että herra voisi itse kirjottaa tekstinsä....
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Isot herrat soittelivat tänään että vuoden ylityöraja paukku täyteen :-[
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Vehosta soiteltiin äsken, että Hondasta pakosarja halki. Kuulemma tyyppivika diesel-Hondissa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Teemu T. sanoi
Vehosta soiteltiin äsken, että Hondasta pakosarja halki. Kuulemma tyyppivika diesel-Hondissa.
Hyvä syy päivittää isompaan?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ST sanoi
Hyvä syy päivittää isompaan?

No joo. Torstaina selviää, että meneekö tehtaan takuuseen. Tehdas on jatkanut takuuta yleisesti pakosarjaa koskien ja myöntänyt tuon tyyppivian. 1100 eur korjausarvio ???

Edit: Takuuseen meni (maksan itse puolet työstä, Hondalta tulee uudet osat ja toinen puoli työtä). Hyvä homma.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Teemu T. sanoi
No joo. Torstaina selviää, että meneekö tehtaan takuuseen. Tehdas on jatkanut takuuta yleisesti pakosarjaa koskien ja myöntänyt tuon tyyppivian. 1100 eur korjausarvio ???
Hondassa tyyppivika. Onko se joku itämainen taruolento :nykii ??? ;D Jep. Onko tuo tyyppivika kuinka laajasti kiisseli Hondissa? Nimimerkillä yksi i-DTEC pihassa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MitsuMi sanoi
Hondassa tyyppivika. Onko se joku itämainen taruolento :nykii ??? ;D Jep. Onko tuo tyyppivika kuinka laajasti kiisseli Hondissa? Nimimerkillä yksi i-DTEC pihassa.

Se on ihan aikuisten oikeasti tyyppivika. En tiedä mihinkä vuosimalliin asti tämä vika on. Valurautaisessa pakosarjassa on hitsisaumoja, jotka murtuvat. Korvaavassa uudessa osassa näitä saumoja ei ole, vaan koko pakosarja on yhtä valua. Tehdas on jatkanut pakosarjan osalta takuuta 200 tkm asti. Omalla autolla ajettu 206 tkm. Että näin...

Itse en ollut tätä edes huomannut, mutta pientä käryä kabiiniin tulee käynnistettäessä. Ajossa ei huomaa mitenkään. Vehon asentaja oli tarkastanut muun homman yhteydessä tämän. Ihan hyvä juttu. Jos autoa olisi käytetty merkkihuollossa aina, niin se olisi huomattu todennäköisesti ennen 200 tkm. Pelkän pakosarjan hinta oli suht kohtuullinen ~340 eur.

Kyllä tuossa I-DTEC:ssä varmaankin on jo se uusi pakosarja valmiina.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Teemu T. sanoi
Valurautaisessa pakosarjassa on hitsisaumoja, jotka murtuvat.

Hitsauslisäaineiden valinta ei varmaankaan ole mennyt ihan nappiin, se on tuo valuraudan hitsaaminen tarkkaa hommaa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

yksi asia (Galant) etenee niin tulee toisen (Lancer ) kanssa ongelmia. Jakopäästä tuleva ääni pahenee vaan eli pitäs sekin korjata ennenkuin mitään pahempaa tapahtuu. Siihenkin saa taas kaataa rahaa, kun olis muutenki listaa jo vaikka kuinka pitkästi : Galanttiin talvirenkaat, takakaaret, kytkin jajajajaja.... ja kun muuhunkin elämiseen olis kiva laittaa rahaa eikä vaan autoon aina.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Duuni kaveri voitti arvonnassa uuden auton (Ford)
Olis siitä myydessä saadut rahat kelvannut minullekkin.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kannen 12mm 12 kantaiset pultit.... ei sitten prkl mistään 12 kulmasta 1/2" hylsyä :seina
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
kannen 12mm 12 kantaiset pultit.... ei sitten prkl mistään 12 kulmasta 1/2" hylsyä :seina
No on sulla huonot myymälät siellä :eek: Kysy onko piippuavainta?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Muistutus:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45475.msg368519#msg368519
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45491

tarviiko enempää sanoa :seina :seina
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45491

tarviiko enempää sanoa :seina :seina


miten orpo olo ilman autoa.... :seina ällästä puuttuu osia... ja työt haittaa harrastusta.... :seina
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Kytkin alkaa antautua ja ecuflash sanoo että: J2534 error [ERR_TIMEOUT]
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Kytkin alkaa antautua ja ecuflash sanoo että: J2534 error [ERR_TIMEOUT]

Sano hyvästi järkevälle käytettävyydelle. Inf:n autossa oli vissiin ihan ok kytkin mut on se kyl vähä kostoo lähtee pomppimalla liikkelle.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

mystinengalant sanoi
Sano hyvästi järkevälle käytettävyydelle. Inf:n autossa oli vissiin ihan ok kytkin mut on se kyl vähä kostoo lähtee pomppimalla liikkelle.
Exedyn stage2 asetelma (eli Ralliart) ja vakiolevy sisään ja ei eroa huomaa mut pitoa on :peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Sachs olis kyllä ekana mielessä. Mut tää alkaa taas karata offariks. Pitää koittaa ettiä haulla joku kytkin threadi paremmalla aikaa mut hyviä vinkkejä saa laitella vaikka yv:llä.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Siis ei huoh... Tänään evolla kylällä kävin vähän ajelemassa ni joha alko kuulumaa sellasta kolinaa ja raksutusta vasemmalle kääntyessä että pisti vähä ketuttaa.. :seina Saa sit nähdä mitä sieltä on menossa/mennyt hajalle... tuntuu että tuo auto järjestää kyllä aina sillon tällön jotain kivaa tuhannella eurolla...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Niin se Legnumi män lunariin,, :'( Kyl voi ihmistä pistää vihaks.. No saimpahan ees hetken kurvailla unelma autolla!
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kikZ sanoi
Niin se Legnumi män lunariin,, :'( Kyl voi ihmistä pistää vihaks.. No saimpahan ees hetken kurvailla unelma autolla!
Aijai! Mitä kävi?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Huoh.. Jotenkin olen surullinen tästä autojen kehittymissuunnasta. Päästöperusteinen autoverotus on tehnyt mahdottomaksi hankkia uutta autoa jossa neliveto ja minulle sopivat suorituskyvyt. Ei ole evon suorituskyky enää saatavilla minun palkkapussilla jos uutta autoa halajaa.


Autovero ei kohtele autoharrastajia samalla tavalla kuin 50-150tkm vuodessa ajavia joilla kulutus alle 5litraa. Tähän verotukseen se autoharrastus minun osalta ei kuole, vaan ostan tulevaisuudessa autoni käytettynä ja Suomesta.

Miksi ei voisi olla esim. Kiinteästi asennettu GPS laite joka mittaa ajettuja kilometrejä näihin
" erikoisautoihin" joissa yli normien päästöt? Esimerkiksi raja 10tkm/ vuosi jonka jälkeen korotettu käyttömaksu/km . Ostaja maksaisi laitteen hinnan ja asennuksen uuteen autoon ja auton siirtyessä pois käytöstä lopullisesti sen saisi panttina takaisin.

Saataisiin alhaisempi hankintahinta ja näkyvyyttä suomen autokantaan ???
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ewopower sanoi
Miksi ei voisi olla esim. Kiinteästi asennettu GPS laite joka mittaa ajettuja kilometrejä näihin
" erikoisautoihin" joissa yli normien päästöt? Esimerkiksi raja 10tkm/ vuosi jonka jälkeen korotettu käyttömaksu/km . Ostaja maksaisi laitteen hinnan ja asennuksen uuteen autoon ja auton siirtyessä pois käytöstä lopullisesti sen saisi panttina takaisin.
Tähän asti oli ihan asiaa mutta et kai todellakin halua jotain gps autoosi ja isoveljeä vahtimaan?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ewopower sanoi
Huoh.. Jotenkin olen surullinen tästä autojen kehittymissuunnasta. Päästöperusteinen autoverotus on tehnyt mahdottomaksi hankkia uutta autoa jossa neliveto ja minulle sopivat suorituskyvyt. Ei ole evon suorituskyky enää saatavilla minun palkkapussilla jos uutta autoa halajaa.


Autovero ei kohtele autoharrastajia samalla tavalla kuin 50-150tkm vuodessa ajavia joilla kulutus alle 5litraa. Tähän verotukseen se autoharrastus minun osalta ei kuole, vaan ostan tulevaisuudessa autoni käytettynä ja Suomesta.

Miksi ei voisi olla esim. Kiinteästi asennettu GPS laite joka mittaa ajettuja kilometrejä näihin
" erikoisautoihin" joissa yli normien päästöt? Esimerkiksi raja 10tkm/ vuosi jonka jälkeen korotettu käyttömaksu/km . Ostaja maksaisi laitteen hinnan ja asennuksen uuteen autoon ja auton siirtyessä pois käytöstä lopullisesti sen saisi panttina takaisin.

Saataisiin alhaisempi hankintahinta ja näkyvyyttä suomen autokantaan ???

Teet niinkuin tuttu aikoinaan tuolla itäsuomen syrjäkylillä, haki harrasteautoonsa siirtokilvet jos teki mieli ajella :D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ewopower sanoi
Huoh.. Jotenkin olen surullinen tästä autojen kehittymissuunnasta. Päästöperusteinen autoverotus on tehnyt mahdottomaksi hankkia uutta autoa jossa neliveto ja minulle sopivat suorituskyvyt. Ei ole evon suorituskyky enää saatavilla minun palkkapussilla jos uutta autoa halajaa.


Autovero ei kohtele autoharrastajia samalla tavalla kuin 50-150tkm vuodessa ajavia joilla kulutus alle 5litraa. Tähän verotukseen se autoharrastus minun osalta ei kuole, vaan ostan tulevaisuudessa autoni käytettynä ja Suomesta.

Miksi ei voisi olla esim. Kiinteästi asennettu GPS laite joka mittaa ajettuja kilometrejä näihin
" erikoisautoihin" joissa yli normien päästöt? Esimerkiksi raja 10tkm/ vuosi jonka jälkeen korotettu käyttömaksu/km . Ostaja maksaisi laitteen hinnan ja asennuksen uuteen autoon ja auton siirtyessä pois käytöstä lopullisesti sen saisi panttina takaisin.

Saataisiin alhaisempi hankintahinta ja näkyvyyttä suomen autokantaan ???
JDM evo ja siihen jos "saat" pienemmät painot niin menee painon mukaan ja verotus vuosittain vähän halvempi ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ewopower sanoi
Miksi ei voisi olla esim. Kiinteästi asennettu GPS laite joka mittaa ajettuja kilometrejä näihin
Niin ja tällä systeemillä saisi näppärästi mm. sakot pienistäkin 1km/h ylityksistä lähetettyä automaattisesti suoraan kotiin :peukku ... ::)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Aijai! Mitä kävi?


Tuossa moottoritien tietyömaan kohilla joku undulaatti olis pysähtynä sihen tielle, mie kerkesin just pysähtyä, mut takaan tuleva tilataksi ei kerenny tehä mitään,, Prkl. Kyllä vaan huvitti kun legun keula ja perse ihan rutussa ja eessä olevassa pemarissa just ja just yks naarmu.. ;) Takan oleva taksi kans keulasta ihan rikki.

Ja ei ollu manuaalivaihteinen versio..
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kikZ sanoi
Tuossa moottoritien tietyömaan kohilla joku undulaatti olis pysähtynä sihen tielle, mie kerkesin just pysähtyä, mut takaan tuleva tilataksi ei kerenny tehä mitään,, Prkl. Kyllä vaan huvitti kun legun keula ja p*rse ihan rutussa ja eessä olevassa pemarissa just ja just yks naarmu.. ;) Takan oleva taksi kans keulasta ihan rikki.

Ja ei ollu manuaalivaihteinen versio..
persiiseen ajaja maksaa lystin :peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kikZ sanoi
Niin se Legnumi män lunariin,, :'( Kyl voi ihmistä pistää vihaks.. No saimpahan ees hetken kurvailla unelma autolla!

Satuinki ajelemaa työautolla just tosta ohi ku tilanne oli tapahtunu ja kattelinki että legu oli perästä ja keulasta aika hyvin romuna :-\ Yks hieno legnumi nyt vähemmän, sääli kun meni lunarii :(

Voin kyllä sanoa että on muuten ollu sydän kurkussa pari kertaa ku siinä samassa kohtaa ite ollu stopissa ja perästä tullu joku, toivonu vaa että tajuais. Tulee turhan äkisti välllä stoppeja siinä :mad:
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kikZ sanoi
Tuossa moottoritien tietyömaan kohilla joku undulaatti olis pysähtynä sihen tielle, mie kerkesin just pysähtyä, mut takaan tuleva tilataksi ei kerenny tehä mitään,, Prkl. Kyllä vaan huvitti kun legun keula ja p*rse ihan rutussa ja eessä olevassa pemarissa just ja just yks naarmu.. ;) Takan oleva taksi kans keulasta ihan rikki.

Ja ei ollu manuaalivaihteinen versio..
Sattuko olemaan vielä vetokoukullinen bemari. Tuli vain mieleen, kun silloin uuden mallin Starletti kajautti veljen Camryn perään. Camryssä oli vetokoukku ja takapuskuri tarvi vain maalata. Starletti lähti hinausautolla kolaripaikalta, kun syyläristä tuli veet kartanolle ja muutenkin keula lyheni siihen syyläriin asti.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

No peräänajajan vakuutuksiinhan kaik män ja sillee, mut perkele vakuutusyhtiön äijä sano ettei pysty arvioimaan autoa kun on niin "harvinainen".. Otti sen vanhan passatin mukaan ja arvio senmukaan.. Hikiset 6000 suostuu maksamaan ja soitin ja kaikki renkaat pitää viedä sinne, muuten hinta alenee,, ihmetouhua..

Joo, on kyl aina jännät paikat siinä kohassa, varsinkin nyt kun jo kerran on kolahtanu,, koko aika tulee taustapeiliin kytättyä et " KAI TOI URPO TAJUAA JARRUUTTTAAAAAAA !!! "
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kikZ sanoi
No peräänajajan vakuutuksiinhan kaik män ja sillee, mut p**k**e vakuutusyhtiön äijä sano ettei pysty arvioimaan autoa kun on niin "harvinainen".. Otti sen vanhan passatin mukaan ja arvio senmukaan.. Hikiset 6000 suostuu maksamaan ja soitin ja kaikki renkaat pitää viedä sinne, muuten hinta alenee,, ihmetouhua..

Älä missään tapauksessa hyväksy tarjousta, kannattaa riidellä asiasta ja hankkia hintanäkemystä jostain muualta vaikkapa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ast sanoi
Älä missään tapauksessa hyväksy tarjousta, kannattaa riidellä asiasta ja hankkia hintanäkemystä jostain muualta vaikkapa.

Juuri näin, ensimmäistä tarjousta ei todellakaan kannata hyväksyä. Se on nimittäin juuri sitä, ensimmäinen tarjous.
 
Takaisin
Ylös Bottom