Mistä olet iloinen?

Vs: Mistä olet iloinen?

Mr mmc sanoi
siitä että naapurin maatilalliselle/koneyrittäjälle kelpaa mun pikku traktori lainaan...
myönti ihan suoraan ettei uusilla valtroilla pysty tekee ruiskutusta eikä perunan multaamisia ;D
ja nyt se soitti ja kysy uskaltaako nostaa kuormaimella apulanta säkkiä... :D

lämmittää ihan mieltä pieni asia :)
Tuo on muuten tosi, että uudet traktorit ovat suurelta osin kelpaamattomia pottuhommiin jos perunat istutettu vanhemmilla potunlaittokoneilla. Nyky traktorit ovat monesti niin isoja ja leveä renkaisia, että tahtovat polkea pottupenkit.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

MitsuMi sanoi
Tuo on muuten tosi, että uudet traktorit ovat suurelta osin kelpaamattomia pottuhommiin jos perunat istutettu vanhemmilla potunlaittokoneilla. Nyky traktorit ovat monesti niin isoja ja leveä renkaisia, että tahtovat polkea pottupenkit.

samaten rikkakasvien torjunta, jos ajat tuollasella uudella ~6tonnia painavalla niin ei kyllä nouse jäljistä ylös esim. ohra...
naapurin mukaan tuollanen parin tonnin painoinen leveillä renkailla on paljon parempi siihen...
toki jos ennen kylvöä myrkytetään niin samahan se on miten painavalla ajelee :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mr mmc sanoi
siitä että naapurin maatilalliselle/koneyrittäjälle kelpaa mun pikku traktori lainaan...
myönti ihan suoraan ettei uusilla valtroilla pysty tekee ruiskutusta eikä perunan multaamisia ;D
ja nyt se soitti ja kysy uskaltaako nostaa kuormaimella apulanta säkkiä... :D

lämmittää ihan mieltä pieni asia :)
Kertokaahan mulle että minkäs takia te taas multasitte niitä perunoita?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

http://image.nettix.fi/extra/bikeimg/1331201_1331300/yamaha-xt-1331283_b_3beacc36bf602902.jpg wink wink, ja olo on ku 15 vuotiaalla :) nyt vaa niitä aurinkoisia kelejä!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Urran sanoi
Kertokaahan mulle että minkäs takia te taas multasitte niitä perunoita?

en sen tarkemmin tiedä varmaksi mutta, aika pintaan kylvetään
ja kun varsi kasvaa niin mullataan että tulee tilaa perunoille etteivät tule pintaan
ja kuohkee maa mihin kasvaa...

naapurin ukolla on ollu tapana tehä kahteen kertaan äläkä kysy miksi mutta
sillä on oikeesti todella tuottava se pienehkö peruna ala, riittää heidän talouteen (3 aikuista + pari lasta) koko vuodeksi.....

ja pottumaan koko on 6kpl 15metrin riviä...
ja sitä perunaa on tuolla tyylillä paljon per varsi :nykii
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Urran sanoi
Kertokaahan mulle että minkäs takia te taas multasitte niitä perunoita?

Mr mmc sanoi
en sen tarkemmin tiedä varmaksi mutta, aika pintaan kylvetään
ja kun varsi kasvaa niin mullataan että tulee tilaa perunoille etteivät tule pintaan
ja kuohkee maa mihin kasvaa...

tämä tehdään välttämään vihreitä lastuja sipsipussissa ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

^Joo siis nimenomaan sitä jälki multausta ihmettelen. Sehän testatusti EDISTÄÄ sen perunan homehtumista, vaikka vanha kansa väittää toisin. Käsittääkseni perunathan pestään ja sitten mullataan uusiks? Eli tämän vanhan perinteen takia teidän vaimot pesee teidän perunat uudestaan..

Ymmärrän toki ton multauksen kun vielä ovat maassa.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Urran sanoi
^Joo siis nimenomaan sitä jälki multausta ihmettelen. Sehän testatusti EDISTÄÄ sen perunan homehtumista, vaikka vanha kansa väittää toisin. Käsittääkseni perunathan pestään ja sitten mullataan uusiks? Eli tämän vanhan perinteen takia teidän vaimot pesee teidän perunat uudestaan..

Ymmärrän toki ton multauksen kun vielä ovat maassa.

Täh? En minä ole vanhalta kansalta koskaan kuullut että perunat pitäisi pestä ja sitten mullata uusiksi, sehän on käsittääkseni markettien keksintö, jolle ainakin minun tapaamani vanhemmat ihmiset aina naureskelevat. Aina kun kuulen jonkun puhuvan perunan multauksesta niin ymmärrän sillä automaattisesti sen, että perunapenkin päälle ajetaan (tai ehkä "kynnetään" olisi parempi sana) lisää multaa etteivät perunat kasvaessaan tulisi pintaan.

Lisäksi, näin logiikkaasi sen kummemmin kyseenalaistamatta:

Mr mmc sanoi
siitä että naapurin maatilalliselle/koneyrittäjälle kelpaa mun pikku traktori lainaan...
myönti ihan suoraan ettei uusilla valtroilla pysty tekee ruiskutusta eikä perunan multaamisia ;D

MitsuMi sanoi
Tuo on muuten tosi, että uudet traktorit ovat suurelta osin kelpaamattomia pottuhommiin jos perunat istutettu vanhemmilla potunlaittokoneilla. Nyky traktorit ovat monesti niin isoja ja leveä renkaisia, että tahtovat polkea pottupenkit.

Tämä ei mielestäni jättänyt juuri epäilystä siitä, kummasta multaamisesta nyt puhuttiin. Vai tehdäänkö tuo pestyjen perunoiden jälkimultaus useinkin traktorilla? ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

^Hei. Mä en tiedä mihin seksileluihinkin maajussit käyttää voimanlähteenä traktoria :D Melko universaalisti siihen saisi jos mimmosen härpättimen kiinni.

Ei se mitään logiikkaa vaadi, vain silkkaa tietämättömyyttä.

Itse oon siis törmänny muutamaan artikkeliin missä nimenomaan keskustellaan siitä kuinka vanha kansa sanoo että perunat tulisi mullata pesun jälkeen, ennen kuinne laitetaan varastoon/kellariin. Ja tämä olisi siirtynyt nykypolville, ja maajussit edelleenkin tekisivät tätä, vaikka sen on todistettu edistävän niiden homehtumista..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Mitäköhä sitä ny lomalla tekis.... no eiköhän siinä muuta ku jotain maalipintaa taas ;D

Hoidat vaikka ne kiveniskemät kuntoon nyt ensin.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Advan AD08 tilattu, 500€ Suomesta sarja koossa 235/45/17 :-*

Ei hirveästi kannata noita camskilliltä tilailla kun tuohon rahaan saatavilla täältä.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

janza sanoi
Advan AD08 tilattu, 500€ Suomesta sarja koossa 235/45/17 :-*

Ei hirveästi kannata noita camskilliltä tilailla kun tuohon rahaan saatavilla täältä.

Mistä?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

MSRH sanoi

Sukulaisen kautta otin. Mutta rengaskauppa.net myy noita myös, ei pitäisi olla paha hinta kun 225/45/17 irtoo myös halvemmalla kun Camskilliltä. Jos sopivaa kokoa ei löydy niin kannattaa tiedustella.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Vetarin vaihto poisti kääntyessä täryytyksen, bensalinjat toimii sekä pumppu, nyt vaan alko uudet ongelmat...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

1000kpl heinäpaaleja tallissa :peukku Ja kyllä meinaa tuntee kropassa taas tehneensä töitä!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Harri K sanoi
1000kpl heinäpaaleja tallissa :peukku Ja kyllä meinaa tuntee kropassa taas tehneensä töitä!

pakko kyl sanoo että olen onnelinen noista isoista pyörö paaleista... miten helppoa onkin....
ellei sitten lumisen talven tuoma kiroaminen miten hakee pellolta ahdista... ;)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

En tiedä kuuluisko laittaa tonne "mieltä painaa"-osioon, mut huomenna pitäisi mennä naimisiin... :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

lancer evo-r sanoi
En tiedä kuuluisko laittaa tonne "mieltä painaa"-osioon, mut huomenna pitäisi mennä naimisiin... :)


eiköhän se kuitenkin ole iloinen asia..kai ;)

Paljon onnea tulevalle avioparille!!!! :peukku

...itse en ole uskaltanut kosia edes vielä...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

lancer evo-r sanoi
En tiedä kuuluisko laittaa tonne "mieltä painaa"-osioon, mut huomenna pitäisi mennä naimisiin... :)
Onnea vaan.Siitä se kurjuus alkaa ;D

Itse olen iloinen että sain naapurikyselyt tehtyä autotalli projektia varten ja osan lupa papereista aluilleen.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mr mmc sanoi
pakko kyl sanoo että olen onnelinen noista isoista pyörö paaleista... miten helppoa onkin....
ellei sitten lumisen talven tuoma kiroaminen miten hakee pellolta ahdista... ;)
Myyntii kaikki menevät ja pikkupaalit on kovaa kauraa hevosmiehille ainaki täälläpäin :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Toinen ABS anturi lähtenyt Jenkeistä tänne, jos nyt tulis oikee. Ainakin palvelu pelaa Rockautolla.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

E39 tuli maalaamosta ja on kyllä aika komean näköstä kun koko keula on laitettu uusiksi :driver

Viikonloppuna kasailemaan loput osat paikalleen :-*
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Älähän miikka naarmuta heti keulaasi ;D

Ilmastointi toimii galantissa taas.... saas nähdä kuinka kauan vaan, välttäkää viimeiseen asti esim sitä kuivaimen vaihtoa. Ammattimiehen mukaan ihan turha vaihtaa...ei se vaihtamalla parane.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Kertoiko sitten jotain hyviä syitä tai perusteluja miksei siitä olis mitään hyötyä...? :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
saas nähdä kuinka kauan vaan, välttäkää viimeiseen asti esim sitä kuivaimen vaihtoa. Ammattimiehen mukaan ihan turha vaihtaa...ei se vaihtamalla parane.

Sarkasmia?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Nyt on kova! :peukku

http://taskumuro.com/entiset-nokialaiset-jatkavat-meegon-kehitysta-ja-lupaavat-myyntiin-meego-alypuhelimia
 
Vs: Mistä olet iloinen?

talli rakennusta saatu sisältä vähän muutettua avarammaksi, ja soviteltua jo nosturia sisälle... ;D
Huomen timantti laikka laulaa, ja valetaan vähän lisää perustaa nosturille :D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Kesäloma alkoi :D Pomo päästi vielä tänään aikasemmin kotiin.Ajoin pää paikalle viemään tuntilapun ja olin siitä lähdössä kun tuli mulle ja muille höpisemään että pitäisi rekasta purkaa roinat pois kyydistä ja käydä tekemään uutta kuormaa valmiiksi.Pomo meni nurkantaakse jolloin mitsu jyrähti käyntiin ja huusin jätkille että oli jo kerran sanonut että voin lähtä loman viettoon 8)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

miikka sanoi
Nyt on kova! :peukku

http://taskumuro.com/entiset-nokialaiset-jatkavat-meegon-kehitysta-ja-lupaavat-myyntiin-meego-alypuhelimia

Toivottavasti onnistuvat saamaan tuotteita ulos mahdollisimman pian. :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

-JP- sanoi
Toivottavasti onnistuvat saamaan tuotteita ulos mahdollisimman pian. :peukku

Tässä kiinnostava haastattelu, joka lupaa kyllä ihan hyvää 8)

http://www.intomobile.com/2012/07/11/interview-jussi-hurmola-ceo-jollamobile-audio-and-text-available/
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tänään pitäis siirtyä mitsumiehestä takas Saabistiksi. Pitäis lähteä helsingistä kohtapuoliin hakemaan turbo-tonnaria :driver
 
Vs: Mistä olet iloinen?

kesäloma vol.2 alkaa :peukku ja näyttää siltä että ensiviikolla evossa on alla uudet renkaat :driver
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Aamulla huollosta lähteny ahdin ehti just ja just matkahuoltoon enneku se meni kiinni :peukku
Lauantaisin Treel pitävät kesäl matkahuollon kiinni...

On se fööni komea ja kuin uusi :peukku Huomen bolt-on!
 
Takaisin
Ylös Bottom