Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Rehveli sanoi
Kävin tänää vaihdattamas talvitassut kanssa alle ja syttys AYC valo samalla käynnillä :seina

Pyörittelit pyöriä ja avaimet oli virtalukossa ON-asennossa? Veikkaan jotai tämmöstä ku sain saman aikaan Galantissa joskus.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Harri K sanoi
Pyörittelit pyöriä ja avaimet oli virtalukossa ON-asennossa? Veikkaan jotai tämmöstä ku sain saman aikaan Galantissa joskus.
En mä niiit mitään kauheest pyöritelly ja radioasennos tais olla kyl virratki. täytyy perehtyä kun pääsee joskus kotio.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantin hinkkaus valmis vihdoin ja viimein ::)

Tästä lähdettiin
_smaller.jpg


Tämän kautta
_smaller.jpg


Ja tähän päädyttiin
_smaller.jpg


Vesileikkejä ;D
_smaller.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evo VII omistajatkin pääsevät nyt nauttimaan livemäppäyksestä sopivalla rom id:llä kun tuli portattua tämä ominaisuus myös tephra v7 rommille 90550701. Noita rupeaa nyt olemaan moneen autoon (7-9) käypästä ja osaan voi jopa hieman valitakin haluaako jaappanilaista, ameriikkalaista vai ihan eurooppalaista.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantista pimeni toinen ajovalo, joten vaihdoin lyhkäisiin Nightbreakerit. En kyllä huomannut merkittävää eroa tuninkipolttimoihin, vaikka maksoivat 20 euroa enemmän... Noh, tietääpä mitä jatkossa ostaa :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kylläkin eilinen projekti...

Puolitoista vuotta sitten ammattilaisen asentama lohkolämppäri. Liitintä ei oltu suojattu, vaikka jopa defan ohjeessa niin sanotaan ja sulanuthan se oli. Syyläristä oli runnottu ripoja kasaan, pinseteillä ja pienellä meisselillä sai siististi oiottua. Irroitin siis syylärin korjauksen ja lisätilan takia. Loppuhuipennuksena vesimarkka löytyi lohkon sisältä :nykii Varmaan oli tarkoituksella sinne lyöty virtauksia parantamaan :seina
_medium.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

artova sanoi
Kylläkin eilinen projekti...

Puolitoista vuotta sitten ammattilaisen asentama lohkolämppäri. Liitintä ei oltu suojattu, vaikka jopa defan ohjeessa niin sanotaan ja sulanuthan se oli. Syyläristä oli runnottu ripoja kasaan, pinseteillä ja pienellä meisselillä sai siististi oiottua. Irroitin siis syylärin korjauksen ja lisätilan takia. Loppuhuipennuksena vesimarkka löytyi lohkon sisältä :nykii Varmaan oli tarkoituksella sinne lyöty virtauksia parantamaan :seina

Prkl, kyllä se vaan on niin että kaikki pitää tehdä itte niin saa mieleisen.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Outlanderin etupyöränlaakeri vaihtui. Laakerin lukitussokka oli ehkä se haastavin kohta kun oli jämähtänyt niin piukkaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pietari sanoi
Prkl, kyllä se vaan on niin että kaikki pitää tehdä itte niin saa mieleisen.

Valitettavan totta... Evo ollut kaksi kertaa laitettavana muualla, molempien jälkiä joutunut korjaamaan. Kyseessä vielä tunnetut evo-korjaamot. Määräaikaishuoltoon olen vienyt auton kerran elämäni aikana. Silloin oli kynnykset ja ovenpielet hyvin voideltu ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ja tänään vaihdoin ylemmät takatukivarret: Voi vi**ujen vi**u. :seina
Kuka kilipää on suunnitellut että sen taaemman pultin vastamutteri on takakelkan sisällä vain ohuen peltilirpakkeen pitämänä??!
Voi arvata kuinka käy kun pultit ruostuneet. Pyörimäänhän se lähtee siellä mukana...

Ei oo mikään helppoa tämän yksilön kanssa... Kohta alkaa huumori loppumaan tuon auton kanssa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

_AH_ sanoi
Ja tänään vaihdoin ylemmät takatukivarret: Voi vi**ujen vi**u. :seina
Kuka kilipää on suunnitellut että sen taaemman pultin vastamutteri on takakelkan sisällä vain ohuen peltilirpakkeen pitämänä??!
Voi arvata kuinka käy kun pultit ruostuneet. Pyörimäänhän se lähtee siellä mukana...

Ei oo mikään helppoa tämän yksilön kanssa... Kohta alkaa huumori loppumaan tuon auton kanssa.


Juu tuota samaa olen joskus itsekkin miettinyt, et mikä vinosilmä tuon on hyväksynyt sinne.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tuli pestyä auto vimosen päälle päältä sekä sisältä ja megun aineet päälle! Kieltämättä tuli nättiä jälkeä... :) nyt kelpaa pitää autoa tallisa muutamia päiviä. :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

valot vaihdettu niin näkeekin jotain, etusivuikkunat vaihdettu, välijäähy ja ilmansuodatin vaihdettu. sellainen sunnuntai
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdettu vasemmanpuoleisen etu ikkunan vasin nostimen kun oli vaijeri poikki. Samalla rasvattu kaikki nostimien hissit kun ei ollut minkään valtakunnan rasvaa käytetty noissa :seina. Massattu ovien sisältä kotelosuojalla.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

artova sanoi
Valitettavan totta... Evo ollut kaksi kertaa laitettavana muualla, molempien jälkiä joutunut korjaamaan. Kyseessä vielä tunnetut evo-korjaamot. Määräaikaishuoltoon olen vienyt auton kerran elämäni aikana. Silloin oli kynnykset ja ovenpielet hyvin voideltu ;D
Et ole ainoa evo jolla ongelmia lohkarin kanssa :D
Itellä pakosarjan lämpö tehny tehtävänsä lohkarin kanssa
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vetarinsuojakumin vaihdoin uuteen kun vanha oli murtunut ja päästänyt rasvaa...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Rojekti E88n keskuslukon korjasin menihän siinä näperrellessä. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Puunasin Outlanderin orkkisvanteita kesärenkailla puhtaaksi kotelosuojasta, toivottavasti sitä mönjää on autossa yhtä paljon kun oli vanteissakin ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?


prkl, pitäs varmaan jättää pienimmätkin asennushommat suosiolla muille. ;D vaihdoin asx:ään parkkipolttimoiksi kiinanledit, olihan tuossakin taas tehty helpoksi polttimoiden vaihto (jopa evossa onnistuu paremmin parkkien vaihto sisälokasuojan kautta). :seina kaiken lisäksi onnistuin tietenkin tiputtamaan puskurin sisälle ajovalojen suojan, minkä jouduin irroittamaan, että pääsin edes jotenkin parkkipolttimoon käsiksi näillä kätösillä. :seina olihan homma kaivaa se suoja esiin sisälokarin kautta. samassa ajassa joku ois varmaan tehnyt tyyliin täydellisen konerempan. ;D

positiivista on se, että enää ei häiritse hehkulankaparkit. :peukku toivon, että noi ledit kestävät, 10kpl:n pussissa kun oli ilmeisesti pari jo valmiiksi rikkinäistä lediä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nahkuri sanoi
10kpl:n pussissa kun oli ilmeisesti pari jo valmiiksi rikkinäistä lediä.

Vai olivatko jotain wedge-kannalla olevia ja paria koitit väärin päin?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evoa puunannut koko päivän,pitäs kaveria hää kuskiksi huomenna.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuli asennettua vihdoin ja viimein se lohkolämmitin! Ja samaan syssyyn liukastuin rasvamontun reunalta alas monttuun, hiukan paikat hellänä nyt :mad: Niin ja myin kesärenkaat myös, ne nähdään jatkossa valkoisen Evo V alla :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jotain mittarihässäkkää räpellelly...niin siis tota lämppärin tilalla olevaa..
 

Liitetiedostot

  • Mittari.JPG
    Mittari.JPG
    81.6 KB · Lukukerrat 459
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pietari sanoi
Evo VII omistajatkin pääsevät nyt nauttimaan livemäppäyksestä sopivalla rom id:llä kun tuli portattua tämä ominaisuus myös tephra v7 rommille 90550701. Noita rupeaa nyt olemaan moneen autoon (7-9) käypästä ja osaan voi jopa hieman valitakin haluaako jaappanilaista, ameriikkalaista vai ihan eurooppalaista.

Mitäs mitäs?? Nyt alkaa olemaan jo kaikki mitä vaan tarvii :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

[jo sanoi
Mitäs mitäs?? Nyt alkaa olemaan jo kaikki mitä vaan tarvii :D

Etkös sä ollut sd konversiota tekemässä? Seiskan firmiksen pohjalle tehtynä ei sellaista (eli 9055+sd+live) ainakaan mulla ole eli sulle parhaiten sopii joko 9653 tai 9626 pohjainen joista kummastakin löytyy sd+live versio. Nuo kasin firmiksethän uppoaa seiskan ecuun ilman ongelmia. 9626 versiosta joudut heittämään pienen donation tephralle mutta toisaalta sen etuina et saa kuin toimivan SAS ohjauksen eli aika sama käyttää tuota 9653 versiota.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evoon tuli pientä puslahommaa tehtyä, koska toisenpuolsen etummainen kolisi ja taaimmaiset näytti aika rupisilta. Eteen:
1365evo456_frontarm_rearbush.jpg

1588evo16_frontbottomarm_frontbushkit.jpg


Taakse tuollaiset ylätukivarret molemmille puolille. Piti olla original sparepart, mut v1tun marjat mikään orkkis ollut... no parempi kuin väljät vanhat.
1516evo23_rear_upper_arm.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Naoattiin kaverin kanssa pajerosta laatikko pois,pääsee tutkimaan että mikä kilahti.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ollu viime aikoina pitkästyttävää, kun ei ole ollut rassattavaa, kun mikään ei tunnu särkyvän ;D (ei edes Galanttikaan kop kop). Pelottaa, että onkohan tämä tyyntä ennen myrskyä ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pietari sanoi
Etkös sä ollut sd konversiota tekemässä? Seiskan firmiksen pohjalle tehtynä ei sellaista (eli 9055+sd+live) ainakaan mulla ole eli sulle parhaiten sopii joko 9653 tai 9626 pohjainen joista kummastakin löytyy sd+live versio. Nuo kasin firmiksethän uppoaa seiskan ecuun ilman ongelmia. 9626 versiosta joudut heittämään pienen donation tephralle mutta toisaalta sen etuina et saa kuin toimivan SAS ohjauksen eli aika sama käyttää tuota 9653 versiota.

Juu ja tajusin vasta että meni toinen kaapelikin kappaleiksi eli ei ole kuin op2 tällä hetkellä.
Edelleen vain ongelma tuon 9653 kanssa, ecuflash kaatuu mulla enkä löydä enää xml:stä mitään vikaa.
Sori OT.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

VR4 alustaa joutui vähän nostamaa talvirientoja varten, ja tulipa pyyhkijätkin päivitettyä nyt on sellaiset champpionin rungottomat sulat. Niin ja se pakoputkisto tuli laitettua takas kiinni (eli vakio pois, modattu tilalle.) milloinkan sitä katin vois ostaa?? ;) ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Webtrap_86 sanoi
VR4 alustaa joutui vähän nostamaa talvirientoja varten, ja tulipa pyyhkijätkin päivitettyä nyt on sellaiset champpionin rungottomat sulat. Niin ja se pakoputkisto tuli laitettua takas kiinni (eli vakio pois, modattu tilalle.) milloinkan sitä katin vois ostaa?? ;) ;D

Onko noi Championin sulat millaset, pitäis iteki vaihtaa Leguun sulat pikkuhiljaa ja ajatellut noita rungottomia (edelliseen autooni laitoin, mutta taisi olla jotain pilipalimerkkiä kun ei kummoiset olleet).
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Zous sanoi
Onko noi Championin sulat millaset, pitäis iteki vaihtaa Leguun sulat pikkuhiljaa ja ajatellut noita rungottomia (edelliseen autooni laitoin, mutta taisi olla jotain pilipalimerkkiä kun ei kummoiset olleet).

kyllä ne ainekin vaikuttaa olevan ihan jees, tosin harmillista vaan ku siin on se tuulen ohjain pieni lipare, niin ei saa jdm versiona ainekaan paikallisesta puljusta.
Toinen on 53cm pitkä ja toinen 45cm. ja justjust mahtuu 55/48 mutta reunat ei välttis pyyhi enää noilla mitoilla.

makso jotain 30€luokkaa pari.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Webtrap_86 sanoi
tosin harmillista vaan ku siin on se tuulen ohjain pieni lipare, niin ei saa jdm versiona ainekaan paikallisesta puljusta.
Boschilaiset on ns "molempikätisiä".
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Webtrap_86 sanoi
Niissä on laatu ongelmia ollut viimeaikoina A LOT!

joten ohitin ne.
Niin on.

Mutta paremmat nekin on kuin Championit,huomaat ~kk päästä..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Öh Boshit paremmat kuin championit. Itsellä bossilaiset vetelee viimeistään 2kk jälkeen viimeisiä ja champpioneilla pärjäilee sen 6kk.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Moottorin kasailua, uutta laakeria sisään niin eiköhän tuolla taas talvi mennä :driver
Keväällä kun sitten ois toinen moottori kasassa toivottavasti pikkusen eri romppeilla ;)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mightylizard sanoi
Öh Boshit paremmat kuin championit. Itsellä bossilaiset vetelee viimeistään 2kk jälkeen viimeisiä ja champpioneilla pärjäilee sen 6kk.
Sama täällä,kuukauden jälkeen alkoi bossilaiset hyppimään tuulilasilla kuin olisi ollut kuiva lasi,kävin kysymässä huvikseen motonetistä että mitenkä tehdään ku olivat kuukauden vanhat,kävi katsomassa tilanteen ja sanoi että haetaanhan uudet tilalle ku ei nuilla tee mitään. Nykyiset Valoet onkin kestänyt nyt vuoden päivät ihan hyvin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Taitaa itselläkin olla jo yli vuoden Valeon rungottomat eikä pahaa sanottavaa :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pikkasen on pahaa sanottavaa noista Valeon rungottomista:
Chryslerin Grand Voyageriin kun ei käy ihan kivutta muut kun bossit... Valeon sulkaan on pitäny tehä sellanen 6x3x3,5cm "mokkula" että on saatu sulka varteen kiinni ::) On muuten koomisen näkönen kun tollanen musta kökkö viuhtoo näkökentässä :seina Häiritsee ihan oikeasti.
Boschin sulassa se kökkäre on jotakuinkin puolta pienempi!?! Voi olla pienempikin, mutta täysin huomaamaton joka tapauksessa...
Championin ja Bilteman kanssa on ongelmana sen soviteosan liiallinen leveys, eli varsi heiluu hervottomasti sulan kiinnityksessä. Välystä on yli puoli milliä, niin aiheuttaa sulan klepattamista(liikkuu alhaalta-ylhäältä-alhaalta-..) ja sen kulman vaihtelua lasia vasten :seina Biltsun kestokaan ei ole samalla tasolla noiden muiden kanssa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evo V:seen hks ssqv tuhisija ja katinkorvausputki tuli hitsailtua. Taas vähäksi aikaa :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

pyyhkijäkeskusteluun kommentoidakseni, galantissa on nyt kolmatta vuotta samat roadstarin pyyhkijät mitkä ostin kun k.o. auton sain. Ei valittamista :) halvimmat mahdolliset ja on kestäneet ehdottomasti pisimpään autossa kuin autossa... Joskus oli boschit, kesti sen 2kk ja jätti rantua äänen kanssa. Jotkut ad-varaosan kalliimmat mallit oli kans (olisiko ollut champion), mut niistä kokemukset jäi lyhyeksi kun syksyllä molemmista särkyi kiinnikeet ~2pv sisällä ja lensivät pitkin tietä. Eikä mitään takuuta, yrittivät uusia myydä. En ostanut.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nostokurki sanoi
pyyhkijäkeskusteluun kommentoidakseni, galantissa on nyt kolmatta vuotta samat roadstarin pyyhkijät mitkä ostin kun k.o. auton sain. Ei valittamista :) halvimmat mahdolliset ja on kestäneet ehdottomasti pisimpään autossa kuin autossa... Joskus oli boschit, kesti sen 2kk ja jätti rantua äänen kanssa. Jotkut ad-varaosan kalliimmat mallit oli kans (olisiko ollut champion), mut niistä kokemukset jäi lyhyeksi kun syksyllä molemmista särkyi kiinnikeet ~2pv sisällä ja lensivät pitkin tietä. Eikä mitään takuuta, yrittivät uusia myydä. En ostanut.

Onkos galanttiin vaihdettu tuulilasi jo???
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Liesituuletinta ;D

Näköjään suodinkankaan vaihtaminen kestää 4. tuntia:

- liesituulettimen putsaus ja kankaan vaihto 10min
- Moottorin irroitus laakerin rasvausta varten 5min
- Hapettuneiden moottorista irronneiden johtojen uusiminen ja joka läven putsaus/ rasvaus 2h 45min.
- Säätöyksikön tippuminen paneelista käsille muoviknipsujen pettäessä ja sähköisku näpeille ilman ennakkovaroitusta 1. sekuntti
- joku hassu itseporautuva ruuvi kiinni suunnitteluineen hökötykseen ja uudelleen kasaus pariin kertaan 60min

-Ja eiku kokkailemaan ;D

Masina toimii ja tällähetkellä ei yhtään ruuvia läpi ulko (eikä puhallinkanavasta)pinnasta.
Köyhyys ei ole ilo, mutta saituus on sairaus ;D Seuraavaa suodinkangasta en vaihda, vaan vaihdan koneen. Oma episodi vaihtoon on toki se että edellinen omistaja on liimannut härpäkkeen kiinni silikonilla maustekaappiin ;D

Ei kellään ois tarvetta pikkasen käytetylle liesituulettimelle, halvalla sais, huolto tehty ja kaikkea ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Onkos galanttiin vaihdettu tuulilasi jo???

On. Sinä kesänä kun ostin sen, oli vaihdettu.

On. Sinä kesänä kun ostin sen, oli vaihdettu.
 
Takaisin
Ylös Bottom