Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Spacecar79

1.8 gdi
Liittynyt
30 Lokakuu 2008
Sijainti
pirkanmaa
ei paljon naarata, kun space starissa hajos 3viikon ajelun jälkeen kaasuläppäsäädin ja vehon mukaan remontti kustantaa noin 1500 euroa eli ois vaan pitäny ajella 400tkm ajetulla volvolla. No maksaa se liike kuulemma puolet remontista... voi piip näitä "nykyajan" autoja!! :seina
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Avaa se säädin ja laita kestomagnettii kunnolla kiinni. Voi olla ihan siitä kiinni... lue GDI juttusarjoja täältä foorumilta.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Tuo puolikin korvausta on ihan hyvä, mutta kuulostaa kyllä hullulta että asiakas joutuisi olemaan vastuussa selkeästä teknisestä viasta, ja vian aiheuttaja kun ei ole mitenkään kuluva osa. Ootko ollut kuluttajaneuvojan kanssa yhteyksissä? Mun mielestä virhevastuun tulisi kattaa kokonaisuudessaan tuollaiset viat.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Spacecar79 sanoi
ei paljon naarata, kun space starissa hajos 3viikon ajelun jälkeen kaasuläppäsäädin ja vehon mukaan remontti kustantaa noin 1500 euroa eli ois vaan pitäny ajella 400tkm ajetulla volvolla. No maksaa se liike kuulemma puolet remontista... voi piip näitä "nykyajan" autoja!! :seina

Kyllä se pitäis kokonaan saada maksettua liikkeen toimesta, riippuu tietysti vähän paljo se on ajettu ja mikä vuosimalli tarkalleen. No mulla ei ollu varaa ajaa ajella ees 200tkm ajetulla T5:llä ku öljyä meni sen verran rattoisasti. Takavetovolvot taitaakin olla parempaa tekoa...;D Kyseisestä autosta koitin itekkin virhevastuuta mutta ei kuulemma mitään väliä kun noin paljon ajettu. GDI ei tosiaan oo näitä mitsun varmimpia pelejä, mutta liike tuskin tajuaa nostaa "kuluva osa" -korttia.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja oli samoilla linjoilla, että yleensä aina tämän tyylisissä tapauksissa vastuu jaetaan. autolla on 195tkm ajettu ja ei paljon varoitellu, kun syttyi keltainen merkkivalo ja se oli siinä. autossa on täydellinen huoltovihko ja kaasuläppäkotelo on putsattu 90 ja 180tkm huolloissa, sekä öljyt vaihdettu 10-15tkm välein ja forte käsittely tehty parikertaa viimenen 5tkm sitten
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Tuo 1.8GDi on kuulema aika huono kone. Eno vainaalla oikutteli milloin mistäkin päin tuo kone. Mutta käsittääkseni tuo 1.8 ei enää ole rellun kehitelmä,eli emme voi enää syyttää ranskalaisia ;D Ja jokaisesta auto merkistä löytyy noita maanantai kappaleita,että ei vielä kannata luovuttaa :peukku Kokeile kuitenkin ensin tuota Harrin ehdotusta,jossei muutu sillä niin sitten huoltoon.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Nuhapumppu sanoi
Tuo 1.8GDi on kuulema aika huono kone. Eno vainaalla oikutteli milloin mistäkin päin tuo kone. Mutta käsittääkseni tuo 1.8 ei enää ole rellun kehitelmä,eli emme voi enää syyttää ranskalaisia ;D Ja jokaisesta auto merkistä löytyy noita maanantai kappaleita,että ei vielä kannata luovuttaa :peukku Kokeile kuitenkin ensin tuota Harrin ehdotusta,jossei muutu sillä niin sitten huoltoon.
Juu ainahan noita GDI koneita parjataan, mutta itse ollu oikein tyytyväinen siihen (ajellu semmosella liki 9 vuotta). Olenkohan minä sitten niitä harvoja, jotka osaavat semmoista konetta oikein käsitellä ;D.

Mutta topiikin aiheeseen, niin eikös liikkeestä ostetulla käytetylläkin autolla ole vähintään 6kk takuu (jos auto ostettu autokaupasta, ei koske yksityistä auton myyjää), mikä koskee juurikin tuon tyyppisiä vikoja, jotka eivät missäään nimessä ole normaalista kulumisesta johtuvia vikoja. Väittäisin kyllä, että tässätapauksessa myyjällä on vastuu hoitaa auto kuntoon kokonaisuudessaan (eli maksaa korjauksen kustannukset 100%) ja varsinkin kun vika tuli vielä noin pikaisesti auton oston jälkeen eli ei voida perustella silläkään, että olisi tullut kilometrejä poikkeuksellisen paljon. Tuon vastuu asian takia olen nimittäin kuullut automyyjien perustelleenkin miksi ei enää voida hyvittääkkään vanhoista autoista niin paljon kuin ennen.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

MitsuMi sanoi
Mutta topiikin aiheeseen, niin eikös liikkeestä ostetulla käytetylläkin autolla ole vähintään 6kk takuu (jos auto ostettu autokaupasta, ei koske yksityistä auton myyjää), mikä koskee juurikin tuon tyyppisiä vikoja, jotka eivät missäään nimessä ole normaalista kulumisesta johtuvia vikoja. Väittäisin kyllä, että tässätapauksessa myyjällä on vastuu hoitaa auto kuntoon kokonaisuudessaan (eli maksaa korjauksen kustannukset 100%) ja varsinkin kun vika tuli vielä noin pikaisesti auton oston jälkeen eli ei voida perustella silläkään, että olisi tullut kilometrejä poikkeuksellisen paljon. Tuon vastuu asian takia olen nimittäin kuullut automyyjien perustelleenkin miksi ei enää voida hyvittääkkään vanhoista autoista niin paljon kuin ennen.

Juurikin näin. Ranskan ihmeestä löytyviä vikoja ovat ainakin korjailleet pulisematta, kunhan on muistanut mainita 6kk kuluttaja takuusta.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Älä vielä kokonaan tuomitse ostostasi. Voihan se olla että esim: seuraavat neljävuotta tuo kulkee huolettomasti. Tokihan tuo harmittaa tuo ylimääräinen rahanmeno.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Ja liikkeen ei tarvi korvata sellaisia vikoja jotka voi kunnon koeajolla todeta, muta eipä tuommosta voi oikein semmosellakaan pykälällä välttää jos meni tosta noinvain varottamatta. Toisaalta ymmärrän, et autoliikkeet on vähän nihkeitä korvaamaan mitään ja ymmärettävästi, kun kuitenkin paljon autoja myyvät ja kaikkea ei voi aina tietää.. Mutta sekinhän on alanvalinta kysymys ja laki on käsittääkseni sinun puolella tässä(kin) asiassa
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Feppi sanoi
Juurikin näin. Ranskan ihmeestä löytyviä vikoja ovat ainakin korjailleet pulisematta, kunhan on muistanut mainita 6kk kuluttaja takuusta.

Siis virhevastuusta :) Takuuta harvempi firma vanhemmille autoille antaa.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

joo nyt on silleen et myyjä on löytäny 150 euroa maksavan vastaavan käytetyn säätimen eli on sillä mielellä, että pelkkää kestomagneettia ei varmaan voi tuohon säätimeen vaihtaa. No tuleehan se tietty paljon halvemmaksi näin kun pelkkä uusi säädin kuulemma maksaa veholla 1390 euroa ja työn osuu siis rontti satanen... sit on vielä epäselvää, et pitääkö ecu ohjelmoida uudestaan säätimen vaihdon jälkeen?
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

miikka sanoi
Siis virhevastuusta :) Takuuta harvempi firma vanhemmille autoille antaa.

Sama 6kk kaikissa ko. liikkeen autoissa... Näin ainkin juippi pihalla sanoi kun takuusta keskustelimme.
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

ja vielä siitä 6kk virhevastuusta: auto on siis vm-99 ja ajettu 195tkm eli kuluttajaviraston mukaan ei kannata edes harkita 100% vastuuta myyjälle vaan riitalautakunnan myönteisin päätös tulisi olemaan todennäköisesti ostaja 500euroa myyjä noin 1000euroa ja nämä esimerkit ovat kuulemma ennakkotapauksien mukaisia sovitteluja, mu kuka tietää millä päällä ne aina on ;) ja jos haluaa riitauttaa, niin sit auton korjaus vedetään jäihin ja odotellaan sitä päätöstä ensin eli kiva juttu 3-vuorolaiselle maaseudulla asuvalle perheelliselle...
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

kyl toi space star ihan kiva auto muuten on ollu ja viehän 4litraa vähemmän ainetta kuin edellinen volvo 850 2.5 20v(10-20litraa) riippuen ajotavasta eli toivotaan et tässäkin käy vielä hyvin..
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Ei kestomagneettia voikaan vaihtaa. Mut edellisen saattaa voida korjata..jos se on irronnut sieltä... Toki vika voi olla muuallakin. Sinuna ottaisin 150e osan ja toivoisin että se auttaa!
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

Spacecar79 sanoi
kyl toi space star ihan kiva auto muuten on ollu ja viehän 4litraa vähemmän ainetta kuin edellinen volvo 850 2.5 20v(10-20litraa) riippuen ajotavasta eli toivotaan et tässäkin käy vielä hyvin..

Toivotaan että tulee kunnolla kuntoon, toimiessaan oikein gdi on näppärä, noissa on ollu pientä imukanaviston tukkosuus yms ongelmaa, mutta ne kun saa pysymään aisoissa niin hauska ajella. Kannattaa vähän lueskella topicceja täältä, imukanavien ja kaasuläpän rassaus puhtaaksi ja egr:n tulppaus tekee noille hyvää.

Ja kun miettii että vaparivolvo vie noin paljon bensaa, eikä silti kulje mihinkään ;) GDI tekee sen kuiteski huomattavasti pienemmällä bensamäärällä, oikeestaa vaparivolvot on ihan järjettömiä laitteita ku turbovolvossa sama kulutus kuiteskin, ainakin bensassa. Muista nesteistä en sitte tiiä....
 
Vs: Mitsu hommattiin volvon tilalle ja nyt ollaan kusessa!

no nyt on auto saatu takaisin ja pitäs teoriassa olla kunnossa :peukku no täytyy seurata tilannetta... rahhoo ei palanu kun rontti satanen..
 
Takaisin
Ylös Bottom