Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

sengo sanoi
Tänään käytin sitten oman Gto:ni konttorilla.. Tuomiona:
-Etuvalot pitää vaihtaa
-Parkkivalot pitää vaihtaa??! ???
-Sumuvalot poistaa?
-Valmistajan kilpi säädösten vastainen, pitää jossain kuulemma tehä/teettää uus kilpi?? ???

Ja vuoden -92 malli on, joten ei tarvitse taakse sumuvaloa.

Näytin sitten katsastussedälle semmosta lappua, mikä on tehty kun auto on siirretty japanin kilvistä englannin kilpiin. Ajatuksena että ei tarvitse hankkia sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta. Päätelmä meni sikäli oikein, että sitä ei tarvitse hankkia, mutta nyt kokonaismassan ja omanmassan erotus oli niin pieni, että takapenkki pitäisi poistaa, ja auto rekisteröidä kahdelle.

Eli kysymyksenä: Onko mahdollista että saan vielä rekisteröityä sen auton neljälle, ja mitä siihen tarvitaan? vaatimuksenmukaisuustodistus? Mistä? Ja paljonko maksaa?

Esim. japanimportsilta semmoisen saisi, mutta hyödyttääkö se enää mitään?

Kokonaisuudessaan rekisteröintikatsastus kesti lähemmäs kolme tuntia, voi v*ttu että oli tarkkaa puuhaa! ;D
ja hintaa 180€

Vastailkaahan viisammat!

Millä tavalla valmistajan kilpi oli säädösten vastainen?
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

sengo sanoi
Tänään käytin sitten oman Gto:ni konttorilla.. Tuomiona:
-Etuvalot pitää vaihtaa

Tietenkin pitää.

sengo sanoi
-Parkkivalot pitää vaihtaa??! ???

Jos e-lätkää ei ole niin näin se menee.

sengo sanoi
-Sumuvalot poistaa?

Ks. yllä.

sengo sanoi
-Valmistajan kilpi säädösten vastainen, pitää jossain kuulemma tehä/teettää uus kilpi?? ???

Ei tarvitse tehdä kilvelle mitään. Valmistajan kilpi pitää olla, mutta JDM vehkeistä puuttuu painotiedot. Kyseinen vaatimus on kuitenkin tyyppihyväksynnän peruja, eikä sitä siten vaadita tyyppihyväksymättömissä autoissa. Jos hankalaksi menee, voit tehdä kilven itse printtaamalla vaaditut tiedot paperille ja liimaamalla sen kontaktimuovilla tulipeltiin. Tämä on AKEn hyväksymä tapa, mutta oikeasti tosiaan sitäkään ei tarvitse.

sengo sanoi
Näytin sitten katsastussedälle semmosta lappua, mikä on tehty kun auto on siirretty japanin kilvistä englannin kilpiin. Ajatuksena että ei tarvitse hankkia sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta. Päätelmä meni sikäli oikein, että sitä ei tarvitse hankkia, mutta nyt kokonaismassan ja omanmassan erotus oli niin pieni, että takapenkki pitäisi poistaa, ja auto rekisteröidä kahdelle.

Eli kysymyksenä: Onko mahdollista että saan vielä rekisteröityä sen auton neljälle, ja mitä siihen tarvitaan? vaatimuksenmukaisuustodistus? Mistä? Ja paljonko maksaa?

Esim. japanimportsilta semmoisen saisi, mutta hyödyttääkö se enää mitään?

-92 malliset eivät muutenkaan tarvitse todistuksia. Painotodistuksia et saa mistään. Ainoa keino on hankkia euromallin technical info manuaalista painotiedot ja toivoa, että konttorisetä hyväksyy ne. Kertomasi perusteella sulla on vastassa katsuri, jolle ne ei kuitenkaan käy. Kannattaa ehkä kuitenkin kokeilla.

Ja haulla ollisi löytynyt näihinkin kaikki tiedot, mutta menköön nyt tämän kerran.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

nokonzok sanoi
Ei tarvitse tehdä kilvelle mitään. Valmistajan kilpi pitää olla, mutta JDM vehkeistä puuttuu painotiedot. Kyseinen vaatimus on kuitenkin tyyppihyväksynnän peruja, eikä sitä siten vaadita tyyppihyväksymättömissä autoissa. Jos hankalaksi menee, voit tehdä kilven itse printtaamalla vaaditut tiedot paperille ja liimaamalla sen kontaktimuovilla tulipeltiin. Tämä on AKEn hyväksymä tapa, mutta oikeasti tosiaan sitäkään ei tarvitse.

Tekeekö JDM jonkun poikkeussäännön valmistajan kilpeen, sitähän ei 1992:ssa muistaakseni vielä vaadita? Massatiedotkin vasta 1998 ->>

Osaksi siksi kiinnostaisi tietää miten kilpi on säädösten vastainen ???
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

No tiesin että valot pitää vaihtaa, mutta ajattelin mainita kaikki mitä siellä konttorilla tuli.

Ja lähinna haluaisin GTO:n omistajien kommenntia siitä mitä he ovat pistäneet parkkivalojen tilalle? Katsastuksen ajaksi jotkut dot-merkinnällä olevat lamput vai?

Se kiinnostaisi myös tietää onko muiden pitänyt se takapenkki poistaa?

Ja tuli muuten mieleen, että saako autoon jossa on alunperin ollut airbag ratissa, laittaa sellaista rattia jossa bagia ei ole?

Jos täällä ei kirjotettais niin älyttömästi offtopicia, niin pelkästään tämän topicin selaamalla olis varmaan vastaukset löytynyt.

mutta kiitos silti nokonzok kun vielä tämän kerran jaksoit vastata :)
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

sengo sanoi
Ja tuli muuten mieleen, että saako autoon jossa on alunperin ollut airbag ratissa, laittaa sellaista rattia jossa bagia ei ole?

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D520F796-BA09-446B-BB4B-D58A7C9BB5A7/0/10242082008Turvavarusteenpoistaminen.pdf
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

-91 kilvissä, eikä tarvinnut vaihtaa kuin ajovalot suuntauksen vuoksi. Sumareita mulla ei ole ja parkeissa ei ole edes DOT-merkintää, mutta ymmärrystä löytyi silti eikä vaihtoon mennyt. Painot katottiin suoraan jostain eurotonnarin taulukkopainosta, ei brittiotteessa edes taida olla painoja. Eli periaatteessa vähemmällä olisit päässyt ilman sitä Nipponin paperia siinä välissä. Takapenkkien poistosta en ole edes kuullut GTO:n osalta.

Hyvä konttori sulla, kerro vielä mikä mahtaa olla mesta niin tietää muut välttää.

Mulla olis varmaan käynyt yhtä hienosti kun ensin kävin Keravan A-katsastuksessa. Siellä kans nuori kaveri tursus virkaintoa joka aukosta, joten vaihdoin konttoria heti kättelyssä.

Mulla tuo lysti maksoi 120e ja kesti tunnin. Ja tuosta ajasta täytettiin lappuja 45min.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

savihousu sanoi
Takapenkkien poistosta en ole edes kuullut GTO:n osalta.

Ihan samalla tavalla se tonnareita koskee kuin muitakin vehkeitä. Sulla on käynyt hyvä tuuri.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

nokonzok sanoi
Ihan samalla tavalla se tonnareita koskee kuin muitakin vehkeitä. Sulla on käynyt hyvä tuuri.

No johan ne eurotonnarien rekisteröinnin aikana meinas 2-paikkaseksi, sillä nykyinen lainsäädöntä ei tunne enää merkintää 2+2 paikkaa(eli 2 tilapäiseen kuljetukseen tarkoitettua istuinta) Mut kuiteki 4 paikkainen se auto on euromallina.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

savihousu sanoi
Hyvä konttori sulla, kerro vielä mikä mahtaa olla mesta niin tietää muut välttää.
Eli konttori on Kajaanin K1, tuskinpa tänne kovin moni on tulossa katsastamaan autoaan. :) hinnatkin varmaan suomen korkeimmasta päästä.
Katsastusmies oli muuten ihan asiallinen, mutta oli vaan niin pirun tarkka. Audin käytin tuolla konttorilla, eikä ollut mitään ongelmia.

Se ei ees eilen saanut vielä papereita tehtyä, ja tänään kun kävin hakemassa paperit, niin sanoi ettei sitä tyyppikilpee tarvii tehä.

Mulla on mittarissa 154t mailia, kun auto on japanista tuotu englannin kautta suomeen(englannissa oli pari vuotta, jona aikana vaihdettu mailimittaristo), niin se setä merkkas lappuihin et 154tkm. Sitten kysyin että: "täh, mullahan pitää paljon enemmän maksaa veroja, kun mittarilukema kilometreissä ois lähempänä 250tkm", niin sanoi että ne laittavat vaan pelkän luvun, eikä rupee laskemaan paljonko mailimäärä on kilometreinä. Eivätkä ilmeisesti voi siihen lappuun kirjottaa että 154t mailia wtf. :seina Tullissa sitten merkattiin tullitädin kans lappuihin et 154t mailia, en tiiä vaikuttaako mitään. :D

Sanoi eilen et pitää valmistajalta hankkia paperit, jossa on eri massat mitä siinä japani-englanti lapussa. Pitikin tyhmyyttään mennä sitä näyttämään :-\ Mistähän noita euromallien technical infoja saa?

Eikö ole mitenkään mahdollista muutoskatsastaa gto:ta nelipaikkaseks, koska sehän käytännössä on täysin eurotonnaria vastaava?
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

sengo sanoi
Ja lähinna haluaisin GTO:n omistajien kommenntia siitä mitä he ovat pistäneet parkkivalojen tilalle? Katsastuksen ajaksi jotkut dot-merkinnällä olevat lamput vai?

Oikealla E-hyväksynnällä olevat parkit kiinni siksiaikaa jonnekkin puskurin reikään kiinni.. niillä on myös minimikorkeus joten kannattaa kattoa se.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

sengo sanoi
Mulla on mittarissa 154t mailia, kun auto on japanista tuotu englannin kautta suomeen(englannissa oli pari vuotta, jona aikana vaihdettu mailimittaristo), niin se setä merkkas lappuihin et 154tkm. Sitten kysyin että: "täh, mullahan pitää paljon enemmän maksaa veroja, kun mittarilukema kilometreissä ois lähempänä 250tkm", niin sanoi että ne laittavat vaan pelkän luvun, eikä rupee laskemaan paljonko mailimäärä on kilometreinä.

Noin se menee, loppupeleissä kuitenkin selkein homma kun merkataan aina se lukema mitä mittaristossa on. Jos jokainen katsari kirjaisi kilsat omalla tyylillään niin voi tulla äkkiä aika sekasotkua joidenkin autojen kohdalla.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

miikka sanoi
Noin se menee, loppupeleissä kuitenkin selkein homma kun merkataan aina se lukema mitä mittaristossa on. Jos jokainen katsari kirjaisi kilsat omalla tyylillään niin voi tulla äkkiä aika sekasotkua joidenkin autojen kohdalla.

No ei oo kyllä kovin reilua. Miettii et jos jollain autolla on oikeesti ajettu vaikka 150t mailia, ja merkataan 150tkm. eli jotain vajaa 100tkm vähemmän. Siihenhän voi autosta riippuen tulla tuhansia euroja enemmän veroo.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

No tullillehan sä ne ilmoitat. Mulla otettii huomioon muistaakseni se.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

sengo sanoi
No ei oo kyllä kovin reilua. Miettii et jos jollain autolla on oikeesti ajettu vaikka 150t mailia, ja merkataan 150tkm. eli jotain vajaa 100tkm vähemmän. Siihenhän voi autosta riippuen tulla tuhansia euroja enemmän veroo.

Tulli ne kilometrit ottaa verotusta varten ylös, ei katsastusasema. Tullin kanssa voi sitten selvitellä mailit ja kilometrit jos tarvetta on. Katsastuksessa koko kilometrien antaminen ei ole pakollista vaan siitä voi kieltäytyä.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

miikka sanoi
Tulli ne kilometrit ottaa verotusta varten ylös, ei katsastusasema. Tullin kanssa voi sitten selvitellä mailit ja kilometrit jos tarvetta on. Katsastuksessa koko kilometrien antaminen ei ole pakollista vaan siitä voi kieltäytyä.

Nii just, p*rkele ku sitä ei mitään tiiä ennen ku muilta kuulee :) Jospa se tulli verottaa sen 150t mailin mukaan, pitäs kaiken jären mukaan jäädä ihan kohtuulliseksi verosumma.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Mulla oli lukemat maileina ja ilmoitin ne ite muutettuna kilsoiksi ja kilsoina ne myös kirjattiin katsastuksen yhteydessä. Eli vissiin taas kiinni siitä kuinka helpoksi/hankalaksi konttorilla halutaan asia tehdä...
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

savihousu sanoi
Mulla oli lukemat maileina ja ilmoitin ne ite muutettuna kilsoiksi ja kilsoina ne myös kirjattiin katsastuksen yhteydessä. Eli vissiin taas kiinni siitä kuinka helpoksi/hankalaksi konttorilla halutaan asia tehdä...

Nyt tuli veropäätös, ei ainakaan kauaa menny.. Ja mailit oli käännetty kilometreiksi tullissa. :peukku
Unohdin merkata että ohjaus on oikealla puolella.. Verosummaks tuli 2500€, onkohan ne älynnyt että ohjaus on oikealla puolella? Mallimerkintänä 3000gto. Eihän tuo kyllä pahalta summalta kuulosta. Toisaalta joku 111tkm ajettu -91 gto on saanut 3000€ ::)

Jotkut isot pojat kirjottelee että päätöksistä kannattaa valittaa, miten lie? eihän se mitään maksakkaan. kai.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Niistä tullin veropäätös lapuista löytyy valitusohjeet viimeisiltä sivuilta. Näin ainakin ennen ollut. ::)
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Voisinpa taas kysellä tyhmiä liittyen jollain tasolla gto:n rekisteröintiin.

- Mitä pitää purkaa/irroittaa että sumuvalot lähtee irti? active aero edestä?
- Etuvalot vaihtaessa pitää varmaan irroittaa se luukun päällä oleva pelti, vai miten ne sopii vaihtamaan helpoiten?

Nuo kysymykset sen takia koska auto on tällä hetkellä kylmässä tallissa, enkä haluais pakkasessa alkaa harjottelemaan valojen vaihtamista. Olisi kiva jos kerralla onnistuisi.

En löytäny näihin vastuksia haulla..
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Kiitoksia kaikille auttaneille, nyt on yksi GTO enemmän suomen kilvissä. :driver
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

95 GTO: ssa on edessä keltaiset parkki/vilkku yhtistelmä valot ja erilliset projektori ajovalot
Ajovalot meni läpi muuttamalla valokuvio kun niistä löytyi E merkintä mutta parkeista tuli hylsy koska parkit ei vissin saa olla keltaisia
Miten tämä on toteutettu facelift 3000GT malleissa, onko erilliset valkoiset parkkipolttimot vilku-umpioissa vai onko parkit ajovaloumpiossa?
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Anderz sanoi
95 GTO: ssa on edessä keltaiset parkki/vilkku yhtistelmä valot ja erilliset projektori ajovalot
Ajovalot meni läpi muuttamalla valokuvio kun niistä löytyi E merkintä mutta parkeista tuli hylsy koska parkit ei vissin saa olla keltaisia
Miten tämä on toteutettu facelift 3000GT malleissa, onko erilliset valkoiset parkkipolttimot vilku-umpioissa vai onko parkit ajovaloumpiossa?

Ainakin on näkynyt viritelmää missä laitettu ajovaloumpioon erillinen parkkilamppu, tai sitten laitettu kokonaan erilliset parkkivalot. Itse asiassa mitenkähän tuossa omassa -99 nokkaisessa, ei taida olla parkkeja lainkaan :eek: eikä ole katsastuksessa ollut ongelmaa (vai onkohan nyt joku oikosulku, pitää huomenna tarkistaa). Lisäpitkät on, siihen tietysti tilalle mahdollista laittaa parkit. Tänä vuonna sai jo xenonitkin menemään puhumalla läpi, ei tarvi aina katsastukseen polttimoita vaihdella.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Anderz sanoi
95 GTO: ssa on edessä keltaiset parkki/vilkku yhtistelmä valot ja erilliset projektori ajovalot
Ajovalot meni läpi muuttamalla valokuvio kun niistä löytyi E merkintä mutta parkeista tuli hylsy koska parkit ei vissin saa olla keltaisia
Miten tämä on toteutettu facelift 3000GT malleissa, onko erilliset valkoiset parkkipolttimot vilku-umpioissa vai onko parkit ajovaloumpiossa?

Itsellä -94 Gto:ssa oli sama ongelma. Ostin motonetistä halvat pienet parkkiumpiot, kaksipuolisella teipillä puskurin aukkoon kiinni, virrat otin juuri sinne vilkun kantaan menevästä piuhasta ja leimalle. ;) ja leiman jälkeen tietysti helvettiin koko valot.. :peukku
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Elina75 sanoi
Ainakin on näkynyt viritelmää missä laitettu ajovaloumpioon erillinen parkkilamppu, tai sitten laitettu kokonaan erilliset parkkivalot. Itse asiassa mitenkähän tuossa omassa -99 nokkaisessa, ei taida olla parkkeja lainkaan :eek: eikä ole katsastuksessa ollut ongelmaa (vai onkohan nyt joku oikosulku, pitää huomenna tarkistaa). Lisäpitkät on, siihen tietysti tilalle mahdollista laittaa parkit. Tänä vuonna sai jo xenonitkin menemään puhumalla läpi, ei tarvi aina katsastukseen polttimoita vaihdella.

No onhan siinä parkit tietty, vilkkujen yhteydessä. 99 konversiota tehdessä juuri pohdiskelin kummalla menis varmemmin läpi, keltaisilla parkeilla vai valkoisilla vilkuilla, ja päädyin että keltainen polttimo sisään ja ei ole valitusta tullut.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Lisäyksenä edelliseen tekstiin vielä niin ihmettelin itsekin pitkään että eikö ks. vehkeessä ole ollenkaa parkkeja ennen kuin huomasin ne katkotut johdot vilkkujen kannan luota. Voisin kuvitella ainakin että keltaiset parkit ovat todella rumannäköiset, siksi varmasti omastakin mitsusta katkottu ne johdot joskus. :peukku
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

plodi sanoi
Lisäyksenä edelliseen tekstiin vielä niin ihmettelin itsekin pitkään että eikö ks. vehkeessä ole ollenkaa parkkeja ennen kuin huomasin ne katkotut johdot vilkkujen kannan luota. Voisin kuvitella ainakin että keltaiset parkit ovat todella rumannäköiset, siksi varmasti omastakin mitsusta katkottu ne johdot joskus. :peukku

Tuolta ne näyttää:

http://mitsu3000gt.qnet.fi/
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Elina75 sanoi
Tuolta ne näyttää:

http://mitsu3000gt.qnet.fi/

Eli 99 mallissa on vilkku integroitu, 95 mallissa on erillinen vilkku/parkkiumpio. Kiitokset vastauksista.
Laitetaan varmaan joku tarvike parkkivalo teipillä kiinni, voi sitten repiä pois rekisteröinnin jälkeen :peukku
Sit kun on enemmän aikaa rakentaa niin tulee ehkä angeleyes rinkulat umpioihin
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Anderz sanoi
95 GTO: ssa on edessä keltaiset parkki/vilkku yhtistelmä valot ja erilliset projektori ajovalot
Ajovalot meni läpi muuttamalla valokuvio kun niistä löytyi E merkintä

Hei, mitenkäs tuo valokuvion muuttaminen tapahtuu? Itsellä on tuo homma edessä, kunhan auto Suomeen ehtii.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Eli ensin pitää umpiot laittaa uuniin että saa auki. Alkuperäinen cutoff levy on valettu aluminia ja se on myös on kaarrettu, ks kuvaa (Kuva on otettu edestä linssin suunnalta)
Tämä tarkoittaa että ainoa keino valokuvion muuttamiseen on rakentaa oma kaarettu cutoff levy alkuperäisen tilalle. Rittää kuitenkin että rakentaa ylin osa uusiksi niin on helpompi löytää levylle oikea paikkaa kun sen voi kiinnittää alkuperäiseen. Ylhäällä oleva levy voi ottaa kokonaan pois

Lähi ja kaukovalot ei voi suunnata erikseen noissa, siksi pitää olla tarkkana että uusi levy tulee samalle korkeudelle kuin alkuperäinen. Sitten tarvitset vielä korkeussäätö kabiiniltä kun auto on 97
 

Liitetiedostot

  • 69851_1613445866566_1548870062_31513079_2009164_n.jpg
    69851_1613445866566_1548870062_31513079_2009164_n.jpg
    56.5 KB · Lukukerrat 622
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Ja tuo rajauslevyhän on jotain "roskavalualumiinia",eli tod helppoa työstää,itsekkin yhden tuollaisen muutoksen tehnyt.

Yllättävän helppo homma loppujen lopuksi,kunhan vain olet varovainen "lasin" kanssa!

Ei meinaan ole lasia,vaan perspexiä,eli lämmön/vääntämisen/kemikaalien suhteen kannattaa olla varovainen..
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Kertokaapas viisaammat. Kävin tänään tullissa heittämässä Englannista tuodun 1.3.94 rekisteröidyn JDM GTO:n paperit johon painot jäi merkkaamatta.
Onko ainut mahdollisuus tilata vastaavuustodistus jostakin ja lähettää se tulliin, vai käykö niille vain ilmoitus?

Nyt kun tarkkaan muistelen, niin tulli kaveri sanoi että voit laittaa sähköpostilla. Mutta skannatun paperin vai vain kilomäärät?

Ja noista valoista sen verran, takana on peruutusvaloiksi vaihdettu e-hyväksytyt pallukat, mutta muuten on vain dot-merkinnät kaikissa.
Täytyykö takavalot vaihtaa, vai onko niin että GTO:hon ei ole "olemassa" e-hyväksyttyjä valoja, vaikka onkin...
Sumarikin on oikealla puolella, ja ilmeisesti sen pitäisi olla vasemmalla, tätyyköhän senkin paikkaa sitten vaihtaa...

Ja edestä kuvio uusiksi + parkit pois vilkuista ja puskuriin jotkut hyväksytyt kiinni, sen verran jo tajusinkin aiemmista.

Tiedän että on varmasti samat asiat käyty 100 kertaa läpi, on vaan sen verran kiirus että ei kerkeä kaikkia topicceja selata läpi :)
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Tulli ottaa ne massat mitä rekisteröintikatsastustodistukseen merkitään, alkavat kohta kyselemään kopiota siitä.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Kalle-koo sanoi
Kertokaapas viisaammat. Kävin tänään tullissa heittämässä Englannista tuodun 1.3.94 rekisteröidyn JDM GTO:n paperit johon painot jäi merkkaamatta.
Onko ainut mahdollisuus tilata vastaavuustodistus jostakin ja lähettää se tulliin, vai käykö niille vain ilmoitus?

Nyt kun tarkkaan muistelen, niin tulli kaveri sanoi että voit laittaa sähköpostilla. Mutta skannatun paperin vai vain kilomäärät?

Ja noista valoista sen verran, takana on peruutusvaloiksi vaihdettu e-hyväksytyt pallukat, mutta muuten on vain dot-merkinnät kaikissa.
Täytyykö takavalot vaihtaa, vai onko niin että GTO:hon ei ole "olemassa" e-hyväksyttyjä valoja, vaikka onkin...
Sumarikin on oikealla puolella, ja ilmeisesti sen pitäisi olla vasemmalla, tätyyköhän senkin paikkaa sitten vaihtaa...

Ja edestä kuvio uusiksi + parkit pois vilkuista ja puskuriin jotkut hyväksytyt kiinni, sen verran jo tajusinkin aiemmista.

Tiedän että on varmasti samat asiat käyty 100 kertaa läpi, on vaan sen verran kiirus että ei kerkeä kaikkia topicceja selata läpi :)

Taitaa ne haluta sen vastaavuustodistuksen jota saat esimerkiks pakettiautopojilta. Mut voihan sitä kokeilla kepillä jäätä ja ilmoittaa ite ne massat vaan. ;D

94 vuosimalli ei tarvitse e-hyväksyttyjä valoja, dot riittää. Takasumuvalo siirrä rekisteröintikatsastukseen vasemmalle puolelle.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Täähän alkaa kuulostamaan jo hyvältä!

Taidan ihan piruuttani laittaa viestiä tulliin ja katsoa mitä ne sanoo ;D

Huomasinpa tossa että kun tohon on laitettu momon ratti, ja jos ei air bägittömyydestä mitään sano, torvesta aivan varmasti, ei nimittäin ole kytketty...
Noh, Perjantai/lauantai kun ottaa vähän soppaa niin pari johtoa siinä samalla kytkeytyy hyvin sukkelaan.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Kalle-koo sanoi
Täähän alkaa kuulostamaan jo hyvältä!

Taidan ihan piruuttani laittaa viestiä tulliin ja katsoa mitä ne sanoo ;D

Huomasinpa tossa että kun tohon on laitettu momon ratti, ja jos ei air bägittömyydestä mitään sano, torvesta aivan varmasti, ei nimittäin ole kytketty...
Noh, Perjantai/lauantai kun ottaa vähän soppaa niin pari johtoa siinä samalla kytkeytyy hyvin sukkelaan.

Eihän srs merkkivalo pala mittaristossa? Jos palaa niin ota polttimo pois. Ja jos sulla on vänkärin puolella myös airbag, niin laita esimerkiks joku tarra sen srs merkin päälle niin ei aiheuta inssille hämmennystä jos toisella puolella näkyy airbag ja toisella puolella ei. :peukku Tälleen on oma gto mennyt leimasta läpi jo 5vuoden ajan suomessa.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

plodi sanoi
Eihän srs merkkivalo pala mittaristossa? Jos palaa niin ota polttimo pois. Ja jos sulla on vänkärin puolella myös airbag, niin laita esimerkiks joku tarra sen srs merkin päälle niin ei aiheuta inssille hämmennystä jos toisella puolella näkyy airbag ja toisella puolella ei. :peukku Tälleen on oma gto mennyt leimasta läpi jo 5vuoden ajan suomessa.

Auton myyjä otti siinä ostotilanteessa valot pois kun asiasta huomautin. Pitää joku banaani-tarra siihen iskeä, kiitos vinkeistä :D
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Täällä itäsuomessa päin taas ovat olleet hyvinkin tarkkoja tuosta SRS-valosta, ei mene läpi jossei valo vilkahda käynnistettäessä... eikä varsinkaan rekisteröintikatsastuksesta.

Mutta ainahan kannattaa kokeilla jos kävisi tuuri. :)
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

DaJackal sanoi
Täällä itäsuomessa päin taas ovat olleet hyvinkin tarkkoja tuosta SRS-valosta, ei mene läpi jossei valo vilkahda käynnistettäessä... eikä varsinkaan rekisteröintikatsastuksesta.

Mutta ainahan kannattaa kokeilla jos kävisi tuuri. :)

Perkele, unohdin ihan että sen pitää syttyä startatessa :-X

Kellään ei varmaan ole bägillistä rattia lojumassa nurkissa?
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

^Milleriltä jenkeistä voinee kysäistä jossei lähempää löydy. Ainakin jenkki-ebayssa näkyy noita olevan, tosin yleensä myyvät näköjään ratin ja bägin erikseen.

Ihmettelen myös hieman tuota SRS-merkin peittämistä tarralla, sillä onhan siinä se bägin "luukku" kojelaudassa kuitenkin näkyvissä... vai minkä A3-kokoisen p***unkuvan olette siihen liimanneet? ;D

Kannattaa irrottaa se ratti ja katsoa että on bägin kellon jousi (vai mikä se clock spring nyt sitten virallisesti suomeksi onkaan) paikallaan vai onko korvattu jollain adapterilla. Jos ei ole niin sitten joutuu laittamaan senkin ostoslistalle. Myös sen SRS-valon saattaa joutua nollaamaan sitten kun bägillinen ratti on paikallaan (vaatii MUT-II vehkeet).
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Kalle-koo sanoi
p**k**e, unohdin ihan että sen pitää syttyä startatessa :-X

Kellään ei varmaan ole bägillistä rattia lojumassa nurkissa?

Löytyy 1st gen bägillinen ratti 65e +postit
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Täällä on toisinaan ollut myynnissä esim. Legnumin ratteja. Esim täällä Juhanilla on yksi kiinni romussa... Sopinee paikalle ja on ainakin paremman näköinen kuin 1 gen ratti. Itselläni tosiaan oli tjyyninki-ratti kiinni, mutta takakontissa orkkis. Ratin sain vaihdettua helposti itse, mutta SRS-valon nollausta ei onnistuttu tekemään edes siskon miehen autokorjaamolla, vaan vaati käynnin Deltalla.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

DaJackal sanoi
^Milleriltä jenkeistä voinee kysäistä jossei lähempää löydy. Ainakin jenkki-ebayssa näkyy noita olevan, tosin yleensä myyvät näköjään ratin ja bägin erikseen.

Ihmettelen myös hieman tuota SRS-merkin peittämistä tarralla, sillä onhan siinä se bägin "luukku" kojelaudassa kuitenkin näkyvissä... vai minkä A3-kokoisen p***unkuvan olette siihen liimanneet? ;D

Kannattaa irrottaa se ratti ja katsoa että on bägin kellon jousi (vai mikä se clock spring nyt sitten virallisesti suomeksi onkaan) paikallaan vai onko korvattu jollain adapterilla. Jos ei ole niin sitten joutuu laittamaan senkin ostoslistalle. Myös sen SRS-valon saattaa joutua nollaamaan sitten kun bägillinen ratti on paikallaan (vaatii MUT-II vehkeet).

Tuohan on vain katsurin hämäystä, niin välttyy turhalta selkkaukselta. Täällä savossa kun tuikkaa tonnarin viedä leimalle niin insseillä on pikkusen muutakin hukassa kuin syttymätön airbagin merkkivalo. ;D ;D

Kyselin joskus paikallisen katsastus aseman inssiltä noista airbagien poistamis hommasta. Ja tälläiset pointit jäi mieleen, jos auto on vanhempi kuin -96 ja samaa mallisarjaa on tehty ilman bageja niin poistaminen on laillista. Mielestäni osa -91vm on tehty kokonaan ilman bageja. Ja -93vm löytyy pelkällä kuskin puolen bagilla, niin kuin toisessa tonnarissani. :peukku
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

plodi sanoi
Tuohan on vain katsurin hämäystä, niin välttyy turhalta selkkaukselta. Täällä savossa kun tuikkaa tonnarin viedä leimalle niin insseillä on pikkusen muutakin hukassa kuin syttymätön airbagin merkkivalo. ;D ;D

Kyselin joskus paikallisen katsastus aseman inssiltä noista airbagien poistamis hommasta. Ja tälläiset pointit jäi mieleen, jos auto on vanhempi kuin -96 ja samaa mallisarjaa on tehty ilman bageja niin poistaminen on laillista. Mielestäni osa -91vm on tehty kokonaan ilman bageja. Ja -93vm löytyy pelkällä kuskin puolen bagilla, niin kuin toisessa tonnarissani. :peukku


mitä mää oon googletellu nii kaikki jopa 1990v ekat mallit on ollu airbagillä.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Sellanen tuli mieleen, kun ei täti konttorilla oikein sanonu juuta eikä jaata, että pitääkö katsastus vielä aloittaa
5 tai 10pv sisällä käyttöönotosta? Vähän ristiriitasta infoa kun luin myös että noista rajoista olis luovuttu? Ja mitä ihmettä tarkoittaa "aloittaa katsastus" muuta kuin että haetaan hylsy
ja ajoaika muuttuukin max 3:sta kk yhteen kuukauteen?
UK:n leima meni umpeen 15.5.2012.

Noista massoista vielä. Laitoin sille Meriläiselle spostia asiasta mutta tietenkin on lomalla 12.8 asti.
Edelleen hän on ainut jolta noita todistuksia saa ilman että joutuu maksamaan 345€ pakettiautopojille?
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Kalle-koo sanoi
Sellanen tuli mieleen, kun ei täti konttorilla oikein sanonu juuta eikä jaata, että pitääkö katsastus vielä aloittaa
5 tai 10pv sisällä käyttöönotosta? Vähän ristiriitasta infoa kun luin myös että noista rajoista olis luovuttu? Ja mitä ihmettä tarkoittaa "aloittaa katsastus" muuta kuin että haetaan hylsy
ja ajoaika muuttuukin max 3:sta kk yhteen kuukauteen?
UK:n leima meni umpeen 15.5.2012.

Noista massoista vielä. Laitoin sille Meriläiselle spostia asiasta mutta tietenkin on lomalla 12.8 asti.
Edelleen hän on ainut jolta noita todistuksia saa ilman että joutuu maksamaan 345€ pakettiautopojille?
Mulle ainakin kerrottiin, että ei toi 10 päivän sisällä katsastuksen aloittaminen ei enää ole voimassa.
Ja itse en aloittanut katsastusta tuon ajan sisällä.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Enkä taida minäkään käydä pennosiani tuhlaamassa hylsyyn kun parissa viikossa saan kaikki tarvittavat osat kasaan,
paitsi ilmeisesti tuon massatodistuksen...
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Itse aloitin verotuskäsittelyn satamassa autoa hakiessani, mikä ei itse asiassa kannata, sillä siirtämällä verotuskäsittelyn alkua siirtää myös verotuspäivää, mikä lisää auton ikää verotuspäivänä. Millä tietenkin on verotusarvoa alentava vaikutus. Täti tullissa vain kysyi, aloitetaanko se, johon sen kummemmin ajattelematta sanoin, että aloitetaan vain.

Tullilta saatavat tarrakilvet ovat tästä riippumatta voimassa sen maks. 3 kk, jonka aikana on toki verotettava ja rekisteröitävä auto. Itse sain tullilta aikaa ensin kuukauden, jonka jälkeen soitolla sain lisäaikaa aina pari viikkoa kerrallaan kertomalla hieman epämääräisesti muutosten/korjausten ja katsastuksen edistymisestä. Ainakin omalla kohdalla verotuspäätös tuli nopeasti, jonka jälkeen verot maksettua sai kilvet, kun katsastus oli suoritettu hyväksytysti. Aloitin siis katsastuksen n. 2 kk käyttöönoton jälkeen, eikä siitä mitään sanomista tullut.

Mene siis konttorille vasta kun olet mielestäsi tarvittavat muutokset tehnyt.

En tiedä, saako Meriläiseltä vastaavuustodistuksia, siitä pitää erikseen kysyä. Häneltä saa todistuksen, jolla hyväksytään vastaavuustodistuksen lukemat myös Suomessa. Itse siis tilasin pakettiautopojilta vastaavuustodistuksen ja Meriläiseltä todistuksen massoja varten.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Jouni_K sanoi
Itse aloitin verotuskäsittelyn satamassa autoa hakiessani, mikä ei itse asiassa kannata, sillä siirtämällä verotuskäsittelyn alkua siirtää myös verotuspäivää, mikä lisää auton ikää verotuspäivänä. Millä tietenkin on verotusarvoa alentava vaikutus. Täti tullissa vain kysyi, aloitetaanko se, johon sen kummemmin ajattelematta sanoin, että aloitetaan vain.

Tullilta saatavat tarrakilvet ovat tästä riippumatta voimassa sen maks. 3 kk, jonka aikana on toki verotettava ja rekisteröitävä auto. Itse sain tullilta aikaa ensin kuukauden, jonka jälkeen soitolla sain lisäaikaa aina pari viikkoa kerrallaan kertomalla hieman epämääräisesti muutosten/korjausten ja katsastuksen edistymisestä. Ainakin omalla kohdalla verotuspäätös tuli nopeasti, jonka jälkeen verot maksettua sai kilvet, kun katsastus oli suoritettu hyväksytysti. Aloitin siis katsastuksen n. 2 kk käyttöönoton jälkeen, eikä siitä mitään sanomista tullut.

Mene siis konttorille vasta kun olet mielestäsi tarvittavat muutokset tehnyt.

En tiedä, saako Meriläiseltä vastaavuustodistuksia, siitä pitää erikseen kysyä. Häneltä saa todistuksen, jolla hyväksytään vastaavuustodistuksen lukemat myös Suomessa. Itse siis tilasin pakettiautopojilta vastaavuustodistuksen ja Meriläiseltä todistuksen massoja varten.

Hyvää infoa, kiitokset.
 
Vs: Mitsubishi GTO rekisteröinti??

Jos joku tuskailee vastaavuustodistusten kanssa, niin ainakin
Helsingin suunnalla K1 Konalassa tilaa todistuksia reilun 200€ hintaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom