Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen
Autojen myynnin kannalta, tämä on pelkästään erittäin hyvä asia.
Vehossa ei ole oltu myyntituulella vuosiin. Ei Mitsun pieni markkinaosuus johdu mistään muusta kuin tuosta. Kun monissa muissa euroopan maissa on valmistaja usein myynyt yli tavoitteidenkin. Kuten 06 julkaistu Pajeron uudistus myi jotain 10 000kpl vuodessa yli myyntitavoitteen, kokonaisuudessaan kai jotain 30 000 per vuosi, vaikka muutos vielä 06 oli aika pieni kun konettakaan ei paljon päivitetty. Eli pelkkä kosmeettinen päivitys ja varustelun parannus nosti myyntiä todella roimasti, 2009 mallihan sitten päivitettiin vasta kunnolla tekniikaltaankin.. Suomessa silti tuokin malli myynyt todella aneemisesti. Sama juttu L200:en ja Outlanderin kanssa. Uusikoppainen outtishan oli norjassakin myydyin citymaasturi jonkin aikaa, ja saksassakin voitti useita merkittävien tahojen vertailuja. Silti, Suomessa älyttömän harvinainen laite CR-V:hen verrattuna. ???
Myyjässä se on ollut vika. Ei edes yritetä myydä. Mitään käytännön markkinointia ei ole. Pelkästään nettisivut, jotka nekin ovat täynnä asiavirheitä ja vanhaa tietoa, varsinkin tekniikan osalta. Ei moni edes tiedä, että Mitsun edustus on Veholla, tai siis oli.
Deltalla sentään ollut todella myyvä asenne merkkiensä suhteen, joten itse olisin hyvällä mielin. Ei ole mitään muuta menetettävää, kuin ehkä se vaikutelma, kun merkki siirtyy mersuliikkeestä ladaliikkeeseen.