Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Hiukan OT mutta tulipa vaan mielee..

Mitähän noi mahtais eduskunnas ajatella jos kaikki suomen henkilöautot laitettais pariks kuukaudeks liikennekäytöstä poistoon ihan vaan vastalauseeksi näille uudistuksille joista ei oo mitää hyötyä muille ku vaan kansanedustajien palkkapusseille.. :seina
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

havock sanoi
Tuo takaveto oli muuten sen 100kg painavampi ;) tässä tosin koneena on 1,2 muttei se 1,4 paljoa eroa.
Sitä tarkoitinkin vaikka toista kirjoitin ;D Pitäs vissiin lähteä kattelemaan unia, kun ei osaa enää kirjoittaa sitä mitä ajattelee ::)
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Niko Päivinen sanoi
Yhdestä paikasta voisin luopua, mutta en kolmesta. Keventäminen oli suunnitelmissa, mutta luulen että se ei mene läpi: osuus joka omapainosta otetaan pois, lisätään luultavasti kantavuuteen, eli plus-miinus-nolla. Painojen muuttaminen katsastuksella olisi kyllä hauska tietää... kalliita kiloja nuo viimeiset viisitoista...
Teoriassa laittamalla alle pienemmalla kantavuudella varustetut renkaat ja muutoskatsastamalla ne alle saadaan tiputettua kantavuutta. Tama mainittiin joko jonkun (suunnitellun?) lakimuutoksen perusteluissa, lvm:n tiedotteessa tai aken tiedotteessa/ohjeessa. (sorry, en nyt muista missa ohjeistettiin noin tekemaan) Kaytanto on sitten ??? kuten olemme katsastuksista oppineet..
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Käsittääkseni näillä ei voi kikkailla, samoin kuin ei voi vaikuttaa päästömaksuunkaan kuten saksassa. Ja tietääkseni vaikka penkkejä pois ottaisikin, kantavuus ei muutu. Kyllähän autolla saa edelleen kuljettaa n kiloa, henkilöpaikkoja vain vähemmän.
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

kummasta se nyt katsotaan?
tieliikenne massa vai suurin sallittu tekninen massa....

esim e33 glsi galantissa 1605kg ja 1720kg..... :nykii
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Mr mmc sanoi
kummasta se nyt katsotaan?
tieliikenne massa vai suurin sallittu tekninen massa....

esim e33 glsi galantissa 1605kg ja 1720kg..... :nykii
Kyllä se on tuo tekninen massa.
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

MitsuMi sanoi
Kyllä se on tuo tekninen massa.
eli suurin salluttu tieliikenne massa 1605kg
ja suurin sallittu tekninen massa 1720kg
niin omapainohan on erikseen 1230kg tuossa rottelossa...

eli ihan varma että tuon isoman mukaan? :seina
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Pitimani juurikin samaa kysella. Verotuksen kaytannot tuntien loogista olisi etta tuosta isommasta..

Jostain luin etta esimerkiksi kikkailemalla alemman kokonaismassan matalemman kantavuuden renkailla muuttuisi tieliikenteessa sallittu massa ja tekninen massa pysyisi ennallaan..
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

2000 Galant GDi STW kokonaismassa 1890 = 152,57 veroeuroa
1988 Colt GTi 1,6i kokonaismassa 1550 = 110,96 veroeuroa
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

meillä perhesiirrin...

Delica vm 92 2.5td 4x4 kokonaispaino 2500kg

Perusvero 255.50e
Diesel vero 611.11e

Yhteensä 866.60e

AI ETTÄ ON SITTE IHANAN HALPAA!!!!

Sitä se täälä lipposslovakiassa on... Jos edes 50 prosenttia yksityisistä laittais autonsa 2 viikkos liikennekäytöstä poistoon vastalauseena tuolle vero vittuilulle niin saisivathan sitte miettiä mistä se korvaava vero otetaan.. Eihän se kansalaisen vika ole että hallitus ei osaa taloutta hoitaa.. Mutta kyllä ne omat palkkansa osaa nostaa ja maksattaa mokansa meillä kansalaisilla......

Nämä ovat minun mielipiteitä
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

MakeM sanoi
Lancer Evolution III 1995:
127,75e, kokonaismassa 1885kg

Omassa otteessa on 1535kg. Eli sama kuin Veikalla.

Tuleeko nyt MakeM:lle isompi vero kuin mulla ja Veikalle? ;D ::)
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Varmaankin. Onpahan ainakin varmasti viisipaikkainen 8)

Tosin en tolla toista kertaa viittä kuskaa ja neljäänkin saa olla jo hyvä syy, ei se kovin kivaa ole.
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

lancer evo-r sanoi
Omassa otteessa on 1535kg. Eli sama kuin Veikalla.

Tuleeko nyt MakeM:lle isompi vero kuin mulla ja Veikalle? ;D ::)

Ei kyl ymmärrä miten teillä voi olla omapaino kokonaispainona :eek:
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

lancer evo-r sanoi
Omapaino 1260kg ja kokonaispaino 1535kg. Istumapaikkoja 4.

MakeM:ällä on sitten vissiin joku taksimalli kun on 8 istumapaikkaa ;D
Ei huono :peukku
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

evo3 kaikilla hiluilla omapaino 1230 ja japanin otteen kokonaispaino eli 1535kg
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Ekana kaikki yritti saada tota kokonaispainoa kauheen korkeaksi että sais monta istumapaikkaa ja nyt kaikki koittaa saada sen mahdollisimman alhaiseksi että sais mahdollisimman pienet verot :D
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Wlooffy sanoi
Ekana kaikki yritti saada tota kokonaispainoa kauheen korkeaksi että sais monta istumapaikkaa ja nyt kaikki koittaa saada sen mahdollisimman alhaiseksi että sais mahdollisimman pienet verot :D
Näin se maailman meno muuttuu.. Ne joita ennen kiusattiin vajaapaikkaisten autojen takia, onkin nyt niitä kiusaajia, jotka kiusaa muita kauheen veron takia ;D
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Kysäsimpä ake:lta että kumpaa kokonaismassaa käytetään ja sain sieltä sellaisen vastauksen että:

"lähtökohtaisesti käytetään tieliikennemassaa."
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Wlooffy sanoi
Kysäsimpä ake:lta että kumpaa kokonaismassaa käytetään ja sain sieltä sellaisen vastauksen että:

"lähtökohtaisesti käytetään tieliikennemassaa."

loistavaa :peukku 2000kg on lavurissa (oma 1430kg) ;D tekninen massa olis ollu 2800kg :nykii
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

J. Puhakka sanoi
mitäs eroa näillä on?
Tuo ero tulee kaikkein selkeimmin esiin asuntovaunuilla ja autoilla. Liikkeella ollessa kestaa xxx kiloa ja paikallaa xxx+yyy kiloa, eli asuntoauto voi olla 4 paikkanen ja tieliikenteessa sallittu massa sen mukaan ja silti siella voi olla makuupaikat jne 6:lle. Asuntovaunun kanssa taas oletetaan ettei siella ole ketaan ajon aikana sisalla, eli teknisen ja tieliikenteessa sallitun massan ero on todennakoisesti ainakin sen vaunun henkilomaaran mukainen.
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Evo VI GSR - 1620kg - 124,10 EUR -> Painon mukaan mennään .. :)

Edit: Niin siis lasku tuli tossa keskiviikkona..
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

-08 ja -09 Lancerit tuo mulle 7 euron lisälaskun jos se nykyinen vero on 130€ kpl. Ei ollenkaan paha eikä aiheuta tällä kertaa mitään isompia sydämmen tykytyksiä maksupäivänä. :driver
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Vero nousee tuolla 2500 kg kokonaispainolla 160 € !!! :seina :seina Pakko kai muuttaa urheiluautoksi. Mutta mitähän nämä imbesillit
niille keksii? Ennen loppuu koiralta kusi ennenkuin verottajalta konstit :-*
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

IIvou8 ja maksoi juuri pois tuollaisen 127e kerralla. Olisko ollut 136e neljässä osassa. Painoksi oli merkitty joku 1800kg..
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

puerco sanoi
IIvou8 ja maksoi juuri pois tuollaisen 127e kerralla. Olisko ollut 136e neljässä osassa. Painoksi oli merkitty joku 1800kg..

Taitaa olla vielä vanhan kaavan mukasia? Eikös muutos tuu vasta aikasintaan ens vuoden puolella voimaan. Ja tuossahan ei paino merkkaa mitään, kun menee noin uudessa suomimallissa päästöjen mukaan.
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Vanha juttu, mutta herätetäänpä taas henkiin. Tuossa kun tuota 89 Gallua rapannu, niin löyty siitä muutama viikko sitten otettu päästömittaus lappu ja siinä oli mm. HC päästöt 200 luokkaa (vuotta vanhemmassa mittauksessa oli ollut 150) ja 600 sai olla eli ei kattia. Sitten vuotta tuoreemmassa samalla korilla ja samalla koneella, mutta katillisissa on helposti vain kymmenesosa tuosta, mutta käyttömaksu silti kummassakin sama. Eikös tuon käyttömaksun pitänyt suosia vähäpäästöisiä autoja ;D
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Jos haluttaisiin vähentää suuripäästöisiä autoja tien päältä, katittomien autojen paino kerrottaisiin vähintään kahdella. Tai korotettaisiin lain päästörajojen suhteessa, jolloin tuli niin iso vero, että ko. autot vaihtuisivat uudempiin.

Nyt monet 70- ja 80-luvun autot pääsevät minimimaksulla, kun painavat reilusti alle tonnin. Ja päästöt ovat varmaan satakertaiset verrattuna uusiin. vastaaviin
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Kyseessä ei ole enää nämä 90-luvun päästöt, eli ilmansaasteet, vaan nykyisin kaikki kuolevat hiilidioksidiin.
Kaikella pitää välillä rahastaa. Onko tää ihmisen aiheuttama ilmaston lämpeneminen joku 2000-luvun otsonikato vai?
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Makselin juuri nuo uudet maksut :

Lancer Evolution 2007

Vanha vero : 0,350 €/pvä
Uusi vero : 0,668 €/pvä (243,82 €/vuosi)
 
Vs: Mitsut ja uusi autovero (käyttömaksu)

Täältä pystyy tarkastamaan ajoneuvojen käyttömaksuja:

http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/kaytetty_auto/default.aspx
 
Takaisin
Ylös Bottom