Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

RotaxiRotta

New Member
Liittynyt
7 Huhtikuu 2012
Olis ajatuksissa ostaa evo nelonen tulevana kesänä, ois mukava kuulla porukan mielipiteitä kyseisestä autosta kuka tuollaisen omistanut / omistaa, että onko ihan täysi pommi? Paljon on koneremontteja tehty noihin mitä myynnissä pyörii, joten tulee mieleen et onko moottorit huonoja?
Voimansiirron kestävyys? Kulutus? Vakuutusmaksut? Muuta tarpeellista tietoa?:)
Autoa olisi tarkoitus käyttää ympäri vuoden.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Moottorissa on kaksi heikkoa paikkaa: kampiakselin päittäislaakeroinnin kuluminen eli ns crankwalk ja männänrengasvälien murtuminen väärin viritetyissä nakutuksen seurauksena.

Jälkimäinen on helppoa korjata paremmilla männillä, ensimmäinen voi uusiutua eli öljyihin, käyttöön ja remontin laatuun kannattaa kiinnittää huomiota. Sinänsä moottori paremmilla männillä ei ole sen huonompi kuin uudemmissakaan Evoissa.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Onko evo vitosessa jo parempi moottori?! Kun näkyy olevan myynnissä myös sellaisia evo nelosia missä on tuo vitosen moottori. Ei nimittäin huvittas heti alkuunsa rueta moottoria aukomaan jos kyseisen kapistuksen hommaa.. Kestääkö tuo kone sit yhtään paremmin kun antaa olla sen vakiona? Ainaki alkunälkään riittäs nuokin 280 hepoa.. :)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Evo 5:ssä on sama motti mistä on alakerran crankwalk ongelma korjattu.Omassa nelkussa juuri tuo ongelma ilmaantui mutta selvisi vielä uudella akselilla+laakereilla.Muuten oma kesti ihan hyvin päivittäisessä käytössä vakiona.Viritysten jälkeen en ajellut kuin kuukauden eli siitä en osaa enempää kertoa mutta eipä ole uudesta omistajastakaan mitään kuulunut joten tuskin ainakaan heti on räjähtänyt.Voiman siirrossa heikoin lenkki on kytkin.Nätisti kun ajelee ilman kovia lähtöjä niin kestää ihan hyvin.Ja kuten aiemmin mainittiin niin hyvät aiemmat huollot vaikuttaa jo paljon.Tee vaikka diili että mittautatte ne päittäis välykset ennen kauppoja ja sit keskustelette lopullisesta hinnasta.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Mut jos ostan sellaisen nelosen joka on vitosen koneella niin mittaus ei siis tarpeellinen? Mut männissä edelleen ongelmia?
Mites tuo oikealta ajettavuus, tottuuko siihen ikinä? ??? Entäs tuohon kulutuspuoleen onko vastauksia?
Tietysti pitää se ymmärtää, että jos hakisin auto joka on mahdollisimman luotettava niin sit pitäs hankkia joku perhewaageni... ;D
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Jos viitosen kone niin näiltä osin huoli pois.Oikeelta ajaminen on helppo juttu paitsi mutkatiellä ohituksissa.Tottuu nopeesti kyllä.Kulutus on kaikki mitä tankkii laittaa tai mulla oli matka ajossa noin 10l satkulla mutta jos meinaa leikkiä tai ajaa radalla niin sit se on melkosen paljon enemmän.Meinasitko yksityiseltä vai jobbarilta hommata?Kato myös että moottorin vika valo ei pala ja ayc:n merkkivalo syttyy ja sammuu kun käynnistät auton eikä syty ajon aikana.Ayc juttu koskee tietty vain GSR mallia jota oletan sinun kuitenkin katselevan.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Tosiaan männät kestävät kyllä viitosessa ja uudemmissa. Kulutus rauhallisessa maantieajossa talvirajoituksin alle 9, sekalaisessa ajossa kympin pintaan tai enemmän. Tästä ja muusta löytyy varmasti lisää juttua haulla.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Kulutukseen, ajoin tuossa seka-ajoa 540km josta reilupuolet maantiellä ja loput kaupungissa. Kulutus oli 13,4 litraa/100km. Tuossa saa jo vähän hassutellakin, eli pienempäänkin pääsee :)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Maestro sanoi
Kulutukseen, ajoin tuossa seka-ajoa 540km josta reilupuolet maantiellä ja loput kaupungissa. Kulutus oli 13,4 litraa/100km. Tuossa saa jo vähän hassutellakin, eli pienempäänkin pääsee :)
Mulla on kutosessa vuoden keskikulutus 11.7L/100km ja tähän mahtuu muutamat ratapäivätkin.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Jos nimimerkin Rotaxi liittyy BRD kelkkojen moottoreihin ja kokemuksiin niistä, niin silloinhan moottoriongelmat pitäisi olla jo tuttuja. Crankwalk:it ja mäntä ongelmathan ovat silloin jo peruskauraa, kun nuo Rotaxin moottorithan ovat tunnettuja kiinnileipomisista ;D
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Siihenhän tuo nimimerkki viittaa, mut toistaseks on rotax:in moottori pysyny kasassa kelkkavanhuksessani.. ;)
Liikkeeltä ajattelin auton ostaa niin on paremmin pieni taistelu vara jos menee paskaks heti, tulin kyllä vakuuttuneeksi siitä että autosta pitää löytyä tuo evo viiden moottori. Tai jos nelosella löytyy sopuhintaan eli puolilmaseks niin voishan siihen sit vaihtaa moottorin ku entinen laukeaa, paljonhan nuo evo viiden koneet maksaa? Niin ja GSR mallia metsästän, kun eipä noita RS malleja paljon ole tarjolla. Onko tuossa GSR-mallissa minkäänlaisia lukkoja perissä kun siitäkin löysin vähä kahdenlaista tietoa!?
Eihän tuo kele ihan ilmalla kule mut enpä edelleenkään ole etsimässä taloudellisinta familytojotaa.. ;D
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Ja kannattaahan siihenkin varautua että ei nuo yllä mainitut viat ole ainoita mitä tämän ikäisissä "harrastepeleissä" ilmenee. Vanhoja autojahan nämä joten kulutusosatkin kyllä vaativat uusimista, eikä ne ole aina ihan ilmaisia, mutta eivät nämä Evot nyt mitään rakettitiedettä ole kuitenkaan.

Jos ei peukalo ole keskellä kämmentä ja on asennoitunut siihen että joutuu ne välillä likaamaan niin varmasti kyllä saa sille vaivalle vastinetta! :)

Kuitenkin suurin osa autoista on vähän ajettuja (50-150tkm) joten kyllä tälläisen oikeastikkin siistin ja hyvän yksilön saa samaan hintaan kuin huonon ja epäsiistinkin. Alkuperäiskuntoinen Japanista tuotu olisi varmasti varmin valinta olemattoman ruosteen ja ylimääräisen virittelyn puutteen takia. Joten eikun sopimaan koeajoja ja kokeilemaan eri yksilöitä niin saa parhaan kuvan millaista tarjontaa on olemassa ;)

Itse ostin vajaa vuosi sitten omani tax-freena ja kytkinvikaisena 5500€, autolla oli ajettu 93tkm ja kunto oli kuin pakasta vedetty. Tosin onhan tuohon joutunut tekemään kaikenlaista nyt jälkeenpäin ajateltuna, vaikkakin suurin osa on ollut ylimääräistä ennalta ehkäisevää remonttia.

Kuitenkin ole ollut tyytyväinen autoon, on ollut itsellä ihan jokapäiväisenä käyttöautona ja verrattuna esim. Subaruihin, matkustusmukavuus on paljon parempi ja mitä nyt kavereita kuunnellut niin kulutuskin on hieman pienempi normaaliajossa. Itse olen päässyt maantiellä 9l/100km paikkeille ja kaupungissa ehkä 13l/100km jos rauhassa ajaa. Talvisin kannattaa varautua +20l/100km lukemiin jos autolla aikoo ajaa niin kuin sillä on tarkoitettu :)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Haanpää sanoi
Kuitenkin ole ollut tyytyväinen autoon, on ollut itsellä ihan jokapäiväisenä käyttöautona ja verrattuna esim. Subaruihin, matkustusmukavuus on paljon parempi ja mitä nyt kavereita kuunnellut niin kulutuskin on hieman pienempi normaaliajossa.

Aijaa, omien kokemuksien perusteella Subaru on vakiona hiljaisempi ja mukavampi. Kulutus taitaa olla tosin korkeampi.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

MakeM sanoi
Aijaa, omien kokemuksien perusteella Subaru on vakiona hiljaisempi ja mukavampi. Kulutus taitaa olla tosin korkeampi.

Ainakin perustuen kolmeen eri autoon joista yksi 2-ovinen WRX STi Type-R, toinen 4-ovinen WRX STi Type-RA ja kolmas normaali WRX joista mielestäni jokainen oli meluisampi auto verrattuna Evoon. Mutta tietenkin putkistoissakin on eroja mutta kyllä jotenkin laadukkaampi vaikutelma on silti mielestäni Evossa :)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

RotaxiRotta sanoi
Mites tuo oikealta ajettavuus, tottuuko siihen ikinä? ??? Entäs tuohon kulutuspuoleen onko vastauksia?

Tähän kun vastaa, että jos 18v postin tyttö osaa ajaa oikealta ohjattavalla niin.....
Mitä kulutukseen tulee niin jotenkin kuulostaa utopistisilta tollaset alle 10L satasella pääseminen kun itsellä se kulutus on siellä 13L paremmalla puolella aina.

RotaxiRotta sanoi
Liikkeeltä ajattelin auton ostaa niin on paremmin pieni taistelu vara jos menee paskaks heti,

Liikkeitä sitten on monenlaisia ja aina kun evoissa ongelmaa ilmenee niin kyse on 99%:sti aina tietyn liikkeen tuomista huippukuntoisista englannin helmistä.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

evo6 sanoi
Liikkeitä sitten on monenlaisia ja aina kun evoissa ongelmaa ilmenee niin kyse on 99%:sti aina tietyn liikkeen tuomista huippukuntoisista englannin helmistä.

Tämä kannattaa myös muistaa. Ei olisi ensimmäinen, toinen tai edes viimeinen tapaus jos olisi ongelmia. Parikin kaveria hakenut Evot kyseisestä paikasta ja molemmissa on tullut moottoriremontti alle kuukauden aikana eteen.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Ja vastataan nyt mistä liikkeestä 99.9% varmuudella uskon porukan puhuvan. SJ-Import, mitä sitä salailemaan.

Parempi se nimi on heti kättelyssä olla esillä niin voi mahdollisesti siitä tietoa hakea eikä tarvitse arvuutella. Hyvin monelta kuitenkin on tosta huonoja kokemuksia suhteessa positiivisiin, nämä kuitenkin on yksilöiden mielipiteitä niin voihan niitä vapaasti kirjoitella :)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Ja mitä nyt seurannut niin ne autot eivät ole päällisin puolinkaan mitään kovin helmiä tuola SJ-Importsilla. Joten kyllä kääntyisin mieluummin ostamaan suoraan Japanista tuodun yksilön, jota ei välttämättä kehuta täydellisesksi ja uudenveroiseksi koska sitä nuo harvoin ovat kuitenkaan.

Kannattaa varata sitten ajatusta sillekkin että autoon lienee hyvä tehdä kattava huolto, ruostesuojaus sekä vaihtaa normaalit kuluvat osat rekisteröintiä varten, joten pelkkien verojen ja valojen hinnalla ei autoa saa liikenteeseen.

Itsellä meni kaikkine huoltoineen, muutoksineen, ruostesuojauksineen, talvivarusteineen ja rekisteröintikatsastuksineen vajaa 9000€ että auto oli liikenteessä täysin toimivana ja valmiina talveen :) Ja verot olivat viime syksynä 93tkm ajettuun neloseen 1997€.

Tuohon hintaan kyllä saa valmiiksi rekisteröityjäkin autoja, ja pari tonnia lisää niin saa jo vitosenkin.

E: On muuten Janzalla pirun makean näköinen FQ ^^ :p
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Haanpää sanoi
E: On muuten Janzalla pirun makean näköinen FQ ^^ :p

Tack, Englannin helmiä toikin. Vähän vaan sieltä Evo 8 valikoiman hintavammasta päästä kylläkin.

Tosiaan ei noi kaikki Brittiautot ole huonoja, helkutin tarkka saa vaan olla kun sieltä hankkii. Voisi melkein sanoa 90% olevan kuraa, tuollakin tosiaan tuppaa hinta menemään aika lailla käsikädessä sen auton kunnon kanssa.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Työkalut kyllä pysyy kädessä, että sen suhteen ei pelota jos jotain leviää mut ei taloudellisesti paljon nappaa jos ostokkaasta ensimmäisenä räjähtää moottori.. Osia tuohon katiskaan ei varmaan juuri muualta tarvitse kysellä ku merkkiliikkeeltä!?
Tuo kulutuspuoli ei kyllä houkuttele, ku osa jo väläyttää ettei alle 13L pääse, en kyllä oikein sitä pureskele et normiajollakin vetäs noin paljon keittoa.
On tullut just tuonkin SJ-Importin autoja katseltua mut ilmeisesti ei sit paras mahdollinen paikka ostaa autoa.. :( Mittatilaustyönä minulle haettu auto japanista ei kiinnosta kun tiiä millasen kipon saa ja siks toisekseen rekisteröinti rumbaan ei riitä aika eikä hermot, varsinkaan kun ole siitäkään asiasta mitään tietoa et mitä kaikkea se vaatii ennenku rattelo on kilvissä. Onko noissa sit jo miten ruosteongelmaa päällisin puolin ku tosiaan ei mikäään kovin uusi auto kyseessä?!
Tuo postin tyttö vertaus osu ja upposi oikealta ajettavuuden suhteen... ;D
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

RotaxiRotta sanoi
Työkalut kyllä pysyy kädessä, että sen suhteen ei pelota jos jotain leviää mut ei taloudellisesti paljon nappaa jos ostokkaasta ensimmäisenä räjähtää moottori.. Osia tuohon katiskaan ei varmaan juuri muualta tarvitse kysellä ku merkkiliikkeeltä!?
Tuo kulutuspuoli ei kyllä houkuttele, ku osa jo väläyttää ettei alle 13L pääse, en kyllä oikein sitä pureskele et normiajollakin vetäs noin paljon keittoa.
On tullut just tuonkin SJ-Importin autoja katseltua mut ilmeisesti ei sit paras mahdollinen paikka ostaa autoa.. :( Mittatilaustyönä minulle haettu auto japanista ei kiinnosta kun tiiä millasen kipon saa ja siks toisekseen rekisteröinti rumbaan ei riitä aika eikä hermot, varsinkaan kun ole siitäkään asiasta mitään tietoa et mitä kaikkea se vaatii ennenku rattelo on kilvissä. Onko noissa sit jo miten ruosteongelmaa päällisin puolin ku tosiaan ei mikäään kovin uusi auto kyseessä?!
Tuo postin tyttö vertaus osu ja upposi oikealta ajettavuuden suhteen... ;D

Varaosia saa suhteellisen hyvin muualtakin kuin Delta-Autosta. Esim. AKR-motorsports ja Printsport Suomessa ja sitten Camskill.co.uk Briteissä mistä saa kanssa melkein mitä vaan. Ja aftermarket osia on myös ihan Suomessakin saatavilla, tosin taitaa hinnat olla edukkaampia kuitenkin ulkomailta tilattaessa.

Kulutus on ainakin itselläni ollut alle 10l/100km maantie ajossa, ja onhan monet tuola kulutustopicissa puhuneet pääsevänsä samaan tai alemmaskin. Ajotavasta se on kiinni. Kyllä sitä soppaa sitten kuluu jos autolla ajaa kokoajan urku auki ;)

Päällisin puolin ei taida paljoakaan ruostua, mutta Englannin-tuonti autoissa ainakin on ollut alustassa ja koteloissa ruosteita, riippuen tietty missä päin maata auto on ollut ja onko suojattu vai ei. Mutta Japsi-tuonnit on pääosin ruosteettomia riippuen tietty samoista seikoista kuin yllä mainitsin. Taitaa herkiten alkaa ruostumaan runkopalkkien saumoista/runkopalkeista ja aikanaan tietty ihan pohjalevystäkin jos ei suojaa asianmukaisesti. Omassa autossa ei ollut pilkkuakaan oikeata ruostetta näkyvillä missään (uskokaa pois :D) kun tuo purettiin ja pestiin ja rapsittiin puhtaaksi suojausta varten.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

RotaxiRotta sanoi
Työkalut kyllä pysyy kädessä, että sen suhteen ei pelota jos jotain leviää mut ei taloudellisesti paljon nappaa jos ostokkaasta ensimmäisenä räjähtää moottori.. Osia tuohon katiskaan ei varmaan juuri muualta tarvitse kysellä ku merkkiliikkeeltä!?
Tuo kulutuspuoli ei kyllä houkuttele, ku osa jo väläyttää ettei alle 13L pääse, en kyllä oikein sitä pureskele et normiajollakin vetäs noin paljon keittoa.
On tullut just tuonkin SJ-Importin autoja katseltua mut ilmeisesti ei sit paras mahdollinen paikka ostaa autoa.. :( Mittatilaustyönä minulle haettu auto japanista ei kiinnosta kun tiiä millasen kipon saa ja siks toisekseen rekisteröinti rumbaan ei riitä aika eikä hermot, varsinkaan kun ole siitäkään asiasta mitään tietoa et mitä kaikkea se vaatii ennenku rattelo on kilvissä. Onko noissa sit jo miten ruosteongelmaa päällisin puolin ku tosiaan ei mikäään kovin uusi auto kyseessä?!
Tuo postin tyttö vertaus osu ja upposi oikealta ajettavuuden suhteen... ;D

Kyllä noihin osia löytyy todella monesta paikkaa. Camskill lienee se yleisin valinta ja hintatasoltaankin kohtuullinen, joten merkkiliikkeen orja ei tarvitse (eikä kannatakaan) olla.

Esim. Mamasan tuo kyllä auton Japanista vaikka avaimet käteen-periaatteella, jolloin ei itse tarvitse rekisteröintirumbaa käydä. Ja taxfreenähän SJ-importtikin taitaa ainakin pääosin autonsa myydä. Se "rumba" ei muuten ole kovinkaan kauhea, melko turhaan pelottelevat varsinkin nykyään kun takavaloissa kelpaa Japanin hyväksynnät jne. Ainut vaihdettava osa on valoissa tällöin itse ajovalot.

Ruosteongelmia esiintyy etenkin brittiautoissa usein, suoraan Japanista hommaamalla saa miltei poikkeuksetta parempikuntoista ainakin siinä suhteessa.

Ja mitä siihen usein käsiteltyyn oikealta ajamiseen tulee niin totta kai jokainen oppii ajamaan oikealta. Monille kysymys on siitä, että haluaako niin tehdä.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

DaJackal sanoi
Kyllä noihin osia löytyy todella monesta paikkaa. Camskill lienee se yleisin valinta ja hintatasoltaankin kohtuullinen, joten merkkiliikkeen orja ei tarvitse (eikä kannatakaan) olla.

Esim. Mamasan tuo kyllä auton Japanista vaikka avaimet käteen-periaatteella, jolloin ei itse tarvitse rekisteröintirumbaa käydä. Ja taxfreenähän SJ-importtikin taitaa ainakin pääosin autonsa myydä. Se "rumba" ei muuten ole kovinkaan kauhea, melko turhaan pelottelevat varsinkin nykyään kun takavaloissa kelpaa Japanin hyväksynnät jne. Ainut vaihdettava osa on valoissa tällöin itse ajovalot.

Ruosteongelmia esiintyy etenkin brittiautoissa usein, suoraan Japanista hommaamalla saa miltei poikkeuksetta parempikuntoista ainakin siinä suhteessa.

Ja mitä siihen usein käsiteltyyn oikealta ajamiseen tulee niin totta kai jokainen oppii ajamaan oikealta. Monille kysymys on siitä, että haluaako niin tehdä.

Ja tosiaan ainakin omassa Evo IV:ssa oli valmiiksi E-hyväksytyt etuvilkut, sivuvilkut ja takavalot, en tiedä sitten onko kaikissa, mutta ei niitä tähän oltu erikseen vaihdettukaan. Itse jouduin vaihtamaan vain ajovalot ja niihin korkeudensäädön ja laittamaan takasumuvalon toiseen peruutusvalon paikkaan, hankkimaan vaatimuksenmukaisuus todistuksen sekä täyttämään muutamia papereita normaalin rekisteröinti katsastuksen lisäksi. Ei siis lainkaan niin hankalaa mitä monet pelottelevat. Tietenkin tässäkin asiassa on poikkeuksia, että missä autoa näyttää. On niillä insseilläkin aina omia visioitaan että mitä pitää olla ja mitä ei.

Mutta kyllä tarjontaa on ihan rekisteröidyissäkin autoissa, mutta kuten sanoin niin kannattaa kokeilla useampaa kuin yhtä niin saa vertailupohjaa hieman.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Ihan pakko nyt liittyä tohon kulutuskeskusteluun, mulla ei oo läheskään noin korkeita kulutuksia vaikka ihan reippaasti ajan ja täyskaasukiihytyksiä tulee tehtyä, eikä rajottimella käyntikään oo niin ihmeellistä varsinkaa viikonloppupyörityksessä.

Oon nyt kirjottanu kaikki tankkaukset ja kilometrilukemat siitä lähtien ku ostin auton, ja nyt oon ajanu vähän reilu 9000 kilometriä kolmessa kuukaudessa.

Alla muutamia otteita kulutuksesta:

140 096km tankattu täyteen
140 358km 25 litraa täyteen
140 568km 26 litraa täyteen
140 933km 38 litraa täyteen
141 181km 23 litraa täyteen

Eli tos on kilometrei tullu 1085, ja 98 bensaa menny 112 litraa.
Kulutus siis vähän reilun 10l/100km.

Välillä sit satunnaisia piikkejä, mut jos puhutaa keskikulutuksesta esim. 1000km ajalta. Tohonki kyl vaikuttaa et mis käytössä evo on, käyttiksessä kulutus luonnollisesti paljon pienempi, ku vaikka viikonloppu/ratapyörityksessä. Eli perun kaikki puheeni kulutuksista ton takia :D

Esim tosta jatkuu, 141 181km -> 141 348km -> 167km ja tankkiin meni 28 litraa ;D

Edit: Ja lisäyksenä, mua ei ainakaan haittaa maksaa ~5 euroa enemmän sadalta kilometriltä bensasta verrattuna normaaliin autoon, se on se ajamisen ilo ja tuntu evolla! ;)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Joo ei tuo kulutus millään hybridi tasolla oo mutta ite kun ekan evon hommasin niin en oo viittiny kulutuksia laskea. se on nimenomaan se ajamisen ilo mikä nuilla vehkeillä on kun ajelee. ;) suosittelen kyllä että jos mieli tekee evo ostaa niin siitä vaan kun mieleinen yksilö löytyy. ja mitä oikelta ohjaamiseen tulee niin varmasti oppii ajamaan
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Vielä vois niinkin hölmön kysymyksen heittää, että onko nämä yleensä viidelle rekisteröity? Ku joissakin ilmoituksissa oikein revitellään sillä et on viidelle rekisteröity, ite kyllä kuvittelin et ne on lähes kaikki sitä luokkaa jos ei ole rata-ajokiks muutettu. :eek:
Tottahan se on että ei pidä PITÄS rueta itkemään jos vähä enempi lientä menee ku tavan paska-autolla... ;D Pitäs päästä jossain vaiheessa ajamaan kyseistä peliä niin näkis nouseeko kuume entisestään, alustavasti oli mielessä hankkia auto vasta syssyllä niin ehtiihän tässä katselemaan, ketuttaa vaan ku näillä Joensuun seuduilla ei noita ole näkynyt myynnissä, ei kehtais 500km ajaa koeajon takia eessuntaas..
Sen verran hirvittää se auton rekisteröinti rumba että kyllä se on valmiiksi kilvitettynä saatava. Olisko sit suosituksia mikä liike osaa hoitaa asian hyvin jos sit pyytäs hakemaan auton vaikka jaappanista ja hoitasivat rekisteröimisen!?
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

RotaxiRotta sanoi
Vielä vois niinkin hölmön kysymyksen heittää, että onko nämä yleensä viidelle rekisteröity? Ku joissakin ilmoituksissa oikein revitellään sillä et on viidelle rekisteröity, ite kyllä kuvittelin et ne on lähes kaikki sitä luokkaa jos ei ole rata-ajokiks muutettu. :eek:

Rekisteröinnissä oli aikaisemmin hankaluuksia massojen kanssa ja siten autoja on kilvissä 3-5 paikkaisena riippuen siitä mikä sattui olemaan vaatimustaso asemalla. Yleensä aiemmin rekisteröidyt ovat 3-4 paikkaisia. Maahantuojalta on vuoden verran(?) saanut massatodistusta millä auton saa rekisteröityä tai muutoskatsastettua 5 paikkaiseksi.

Massatodistuksella rekisteröidyssä on suurempi kokonaismassa ja siten vähän korkeammat käyttömaksut kuin Japanin otteen massoilla rekisteröidyissä 3-4 paikkaisessa.
 
Vs: Mitsubishi Lancer Evo 4

Pakko nyt kommentoida tohon britti evoihin. Mulla nyt sattuu olemaan briteistä tuotu III (itse mukana hakemassa) ja ei tällä hetkellä ole minkäänlaista ruoste ongelmaa. Kyllä tuolta jaappanin maalta löytyy myös tota kuraa mut niistä vaan ei puhuta.

Kulutuksen suhtaan ton III kulutus on 9-12 välillä eli samoilla lukemilla mennään kun IV
 
Vs: Mitsubishi Lancer Evo 4

calle sanoi
Pakko nyt kommentoida tohon britti evoihin. Mulla nyt sattuu olemaan briteistä tuotu III (itse mukana hakemassa) ja ei tällä hetkellä ole minkäänlaista ruoste ongelmaa. Kyllä tuolta jaappanin maalta löytyy myös tota kuraa mut niistä vaan ei puhuta.

Kulutuksen suhtaan ton III kulutus on 9-12 välillä eli samoilla lukemilla mennään kun IV

Tottakai ruostepalloja on Japanissakin mutta sieltä asti autoa hankittaessa taitaa kynnys olla suurempi ja vaatimukset kunnon suhteen kovemmat. Lisäksi Japanin agentit, jotka tarkastaa autot vaikuttais ottavan työnsä erittäin vakavasti ja kriittisesti.

Nämä ovat vain minun henkilökohtaisia mielipiteitä.

Toivon että Nokonzok tai joku muu asiaan perehtyneempi korjaisi mikäli olen väärässä.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

RotaxiRotta sanoi
Olisko sit suosituksia mikä liike osaa hoitaa asian hyvin jos sit pyytäs hakemaan auton vaikka jaappanista ja hoitasivat rekisteröimisen!?

Oman GTO:n osalta tuonti Japanista Suomeen hoitui KBC Garagen (www.kbcgarage.com) toimesta ja malliikkaasti meni kaikki. Hoitavat myös halutessasi rekisteröinninkin. Yrityksen kotipaikka on Leppävirralla, joten hakumatkaakaan ei niin paljoa tulisi, kuin vaikka pääkalloseudulle.
 
Vs: Mitsubishi Lancer Evo 4

Basbarduu sanoi
Tottakai ruostepalloja on Japanissakin mutta sieltä asti autoa hankittaessa taitaa kynnys olla suurempi ja vaatimukset kunnon suhteen kovemmat. Lisäksi Japanin agentit, jotka tarkastaa autot vaikuttais ottavan työnsä erittäin vakavasti ja kriittisesti.

Nämä ovat vain minun henkilökohtaisia mielipiteitä.

Toivon että Nokonzok tai joku muu asiaan perehtyneempi korjaisi mikäli olen väärässä.

Noin karkeasti tämän voi tiivistää siihen, että hyvä ja halpa on kaikkialla maailmassa kaksi eri tuotetta. Itse tietysti hieman puolueellinen, mutta siihen on syynsä miksi itse en Englannista autoja tuo. Kunto on keskimäärin huomattavan paljon parempaa Japanin suunnalla ja kuntoraportteihin voi todella luottaa, niin kuin Basbarduu tuossa sanoikin. Englannista toki löytyy myös hyviä ja Japanista saa huonoakin. Näyttäisi kuitenkin jostain syystä olevan niin, että aika paljon enemmän on ongelmia noiden britti-ihmeiden kanssa.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Mulla on britti evo ja voi poijaat tuota ruosteen määrää, on mätää semmosissa paikoissa jota en tässä vaiheessa viitti julkasta :)pakoputkes oli selvä raja kuinka syvällä se on ollu, varmaankin jossain rannikon tulvassa..
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Nyt rupes ajatuksissa kummittelemaan jo tuo evo vitonenkin, kun ehkä enemmän silmää miellyttäs sen korin muotoilu, mut vaikea kuvista sanoa kumpi lopulta on hienompi, täytys tosiaan päästä renkaita potkimaan.. :)
Sit tulee lopullinen konkurssi jos siihen sortuu, mut onhan tässä kesä aikaa miettiä jos ei kuume nouse liian kovaksi niin tiiä mikä evo on jo syksyllä kierroksessa vai onko mikään.. ;D
Olisko mitään hinta veikkauksia heittää, paljon tuollainen evo 4 tai 5 jaappanista tuotuna jonkun toimesta + rekisteröitynä suomeen tulis maksamaan?
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

RotaxiRotta sanoi
Nyt rupes ajatuksissa kummittelemaan jo tuo evo vitonenkin, kun ehkä enemmän silmää miellyttäs sen korin muotoilu, mut vaikea kuvista sanoa kumpi lopulta on hienompi, täytys tosiaan päästä renkaita potkimaan.. :)
Sit tulee lopullinen konkurssi jos siihen sortuu, mut onhan tässä kesä aikaa miettiä jos ei kuume nouse liian kovaksi niin tiiä mikä evo on jo syksyllä kierroksessa vai onko mikään.. ;D
Olisko mitään hinta veikkauksia heittää, paljon tuollainen evo 4 tai 5 jaappanista tuotuna jonkun toimesta + rekisteröitynä suomeen tulis maksamaan?

Itsellä paloi vitoseen rekisteröidessä rahaa noin 5000 euroa.

-Rekisteröintikustannukset noin 300e
-Vastaavuustodistus 275e
-Verot 2700e
-Valot 462e
-Huolto yli 200e (Kaikki öljyt ja nesteet, termostaatti jne. Jakohihna oli alle 10tkm sitten vaihdettu joten ei tarvetta.)
-Talvirenkaat + vanteet 1040e (Tässähän olisi oikeasti voinut säästää)

Näiden lisäksi puuttumaan jäi ruostesuojaus (vähintään 500-600e) sekä uudet kesärenkaat.

Autostahan tosiaan sitten 2500km kuluttua (n. 2kk) kilahti kone ja töistä tuli lomautuslappu yllättäen joten auto jäi seisomaan parkkipaikalle. Vajaa 2kk myynnissäolon jälkeen se noudettiin pihasta kun varaa ei ollut korjata. Tämä siis opettavana tarinana kun lähdetään Evo 4 ostamaan ja venytetään budjetti äärimmilleen 5:sen takia.

Vaihdossa tuli auto joka kylläkin on oikeasti sellainen josta tykkään, mutta rahallisesti ajateltuna koko hommassa tuli 4000-5000e takkiin kuitenkin.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Onpa ollu paska tuuri... :(
Ilmeisesti tuo sinun tapaus oli nettiautossa myynnissä ja täytyypä sanoa että oli hieno evo.
Jos saa udella niin paljon auton kauppahinta oli kun ostit sen (japanistako?)?
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Brittituonteihin senverta myös kommentoitava että kyllähän sielläkin on ns. fresh importteja eli JDM malleja Japanista tuotuna lähivuosina, eli eivät ole ehtineet olla koko auton ikäänsä Briteissä.
Omanikin on ollut vuoden Irlannissa ja nyt Suomessa, eikä ruostetta ole Japanintuonnista eroavaisesti.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Auto oli brittituonti, muistaakseni 2007 tai 2008 uitettu britteihin ja siellä ollut yhdellä omistajalla. Kunnoltaan tuo vastasi pitkälti japanintuontia ja monista asioista päätellen huoltakin pidetty ihan hyvin. 8200e tuosta suomessa maksoin, mittarissa 76tkm. Eiköhän noita moottoreita kuitenkin myös japanintuonneistakin kilahtele, ei näitä autoja kuitenkaan kovin kauniisti varmaan missään käytetä ja kyllä näissä alkaa ikäkin jo painamaan.

Onneksi auto sai hyvän kodin ja tulee varmasti näkymään jossain kohtaa hyvinkin paljon tehokkaampana :)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Loppujen lopuksihan ei kilvitetyillä nelosella ja vitosella ole kovinkaan paljoa eroa hankintahinnaltaan. Kuitenkin kun puhutaan käytetyn auton kaupasta niin moni on varmasti suoralla rahalla valmis miettimään hintaa, kun tälläisillä autoilla ei ole niin suurta käteisostajakuntaa kuin normaaliautoilla. Mutta siis huonoja vitosia on olemassa siinä missä nelosiakin, joten kannattaa laittaa kaikki vaihtoehdot samalle lähtöviivalle.

Itseä miellyttää eniten EVO V ulkonäkö pulleine muotoineen mutta nelonen oli budjetille ainoa vaihtoehto joten päädyin sellaiseen. Eikä sekään kyllä huonon näköinen auto ole missään muodossa, joten tyytyväinen olen ollut. Murheita on ollut itselläkin mutta toisaalta kyse on harrasteautosta niin siihen oli alusta pitäenkin varautunut.

Pähkinän kuoressa itse en kalleinta nelosta ostaisi, koska todennäköisesti siitä joku yrittää jokaisen laittamansa euron saada takaisin ja taas halvinta vitostakaan en välttämättä koska siihen jollakin on tiedossa ehkä paljonkin laitettavia euroja. Poikkeuksia ja oikeita tilaisuuksia on olemassa tietenkin mutta noin se usein menee. Taitaa nelosen OIKEA hinta olla kilvissä 9-10k€ ja vitosen ehkä 12-13k€
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Oman 4:sen möin ainakin omasta mielestä todella edullisesti käteiskaupalla.Toivotaan että uusi omistaja on saanut nautittua siitä.Hintaa sille jäi karvan alle 10 kilo euroa vaikka oli juuri alakertaan laitettu uutta laakeria ja kampuraa.Samoin uusi kytkin ja vauhtis oli vaihdettu sekä suuttimet ja ecu kera AMW:n säädätysten.Hyvä peli se oli kuitenkin.Totta kai niistä pyydetään kovia hintoja mutta kun jättää nettiautossakin kaikken kaatopaikka kuormien ehdottelun vaihdoksi ja tarjoaa käteistä niin varmasti ae hinta on toinen.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Lainataas tätä ketjua. Elikkä pitkään olen katsellut nuita Evo nelkkuja japanista ja tarkoitus olisi sellainen hankkia sieltä Jaappanin maalta. Mutta rupesin myös katselemaan noita euroautoja kuten mersun c36 amg:tä ja bemarin m3. Eihän ne nelivetoja tietysti ole. Mutta kun näitä ketjuja lueskellut niin aika paljon näyttäisi olevan kaikennäköistä ropoiltavaa näissä evo nelkuissa? Ja ei ole minulla niin hirveästi kokemusta näistä nelipyöräisistä.. Isäukolla on, mutta ei häntäkään jaksa koko ajan vaivata. Eli kumpi olisi parempi jos ei ole hirveästi kokemusta autojen ropaamisesta. Itseäni kyllä himottaisi tuo evo nelivetonsa takia jo näin talvia ajatellen.. Ja tosta huoltamisesta ja korjaamisesta, niin ainahan tekemällä sitten oppii :)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Meeppä BTCF puolelle lueskelemaan M3 juttuja, yhtälailla niissäkin on vikoja ;D. Suosittelen koeajamaan kaikki vaihtoehdot ja tekemään päätöksen koeajon mukaan. Nyt puhutaan kumminkin yli 10v sporttiautoista jotka ovat varmasti saanut enemmän tai vähemmän kenkää elämänsä aikana ja vikoja/huollettavaa tulee sata varmasti. Mesestä en osaa sanoa, mutta Bemari Evoon verrattuna on mukavampi, hiljaisempi ja huomattavasti laadukkaampi sisältä. Evo taas on räväkkä liikkeissä ja sisältä mun mielestä ihan hirveä, mutta just toi kulkupuoli saa unohtamaan rengasmetelin ja muoviosien räminän ;D.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Varmasti kaikissa autoissa on jotain laitettavaa ajan mittaan.Muutaman satasen käyttikseenkin on uponnut jo kohta autonhinta kaikkien pikkujuttujen takia.Jos pelkää että auto hajoaa niin bussi tai fillari on sit hyvä vaihtoehto :D
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Jep "vanhoja poljettuja rassejahan" nämä on kuten myös M3 ja C36 sun muutkin. Tietty yksilöissä on aina eroja joten ei se tarkoita sitä että jos yksi hajoaa niin kaikki hajoaa. Tai hajoaahan kaikki aikanaan mutmut..

Se on sit eriasia että kertooko BMW ja MB miehet autoissansa esiintyvistä "ominaisuuksista" kysyttäessä, vai onko vastaus vaan että kyllä tää mun BMW/MB on varmasti parempi kun joku Evo 8)

Tosiaan kyllä 90-luvun Corolla on sellainen auto joka kannattaa hankkia jos haluaa luotettavan käyttöauton. Jos sen sijaan haluat tosi hauskan ja erottuvan pelin niin sitten voisi jo suositella jotain muuta :peukku
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Kannattaa yleisesti myös muistaa se mikä menee ihan perus käyttikseenkin, hyvin huollettu ja historiaa tiedossa oleva saattaa olla paljonkin parempi kuin esimerkiksi 20-30tkm vähemmän ajettu. Aina on mukavaa jos tiedossa on edes hieman joltain ajalta auton historiaa.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

näin muutaman e36 m3 kokemuksen perusteella ja yhden c mersun jotka kulkeutuneet käsieni lävitse voin sanoa että hyvästä oikeasti hyvästä m3 joutuu pulittamaan +15 tonnia tänä päivänä niitä 8 donan hinnat alkaen joka lukio juuson ja pertin polettamia vessoja ei kannata edes harkita remppaa edessä useiden eurojen edestä ja sama pätee mersuihin amg lisän huomaa aina veholla asioidessaan kun osia ei löydykkään sieltä homonetin tiskiltä sama pätee m3 seen ja mitä tulee evo 4 kannattaa suosiolla varautua budjetissa että heti ensi töikseen heivaa sen 4 oman koneen pois keulilta ja hommaa suoraan 5 tai 6 tekniikan eikä jää noppistelemaan ja odottelemaan että mikä kaunis päivä crank walkki yllättää ja silloin kaikilla on niin mukavaa :) ja viimosia rahoja ei tämmösiin vanhoihin linttoihin kannata laittaa ainakun jotain hajoaa niin aina on se erikois auto lisä siellä osan perässä
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Joo.. Ja ideana oli siis eraan firman kautta tuoda Japanista jompikumpi, joko evo nelkku, tai tuo c36 amg, ja ihan aidosti hyvakuntoisena. Ei siis niita lukio juuson ja pertin raiskaamia vekottimia suomesta ;). Ja kylla nyt nayttaisi etta tuon evon suuntaan kallistutaan, on se niin perhanan mukavan oloinen vehje! Pitaa viela nyt kevaan/kesan mittaan kayda koejamassa molempia ja katsella sitten viela uudestaan.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Samaten ne japanin autot,sielä hinnat alkaen osastolla on jonkun paikallisen lukio Juuson raiskaamia.
Se hieman kalliimpi voi tulla loppupeleissä halvemmaksi,varsinkin jos joutuu työt teettää ulkopuolisella.
Markalla saa markan tavaran :)
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

KRT sanoi
mitä tulee evo 4 kannattaa suosiolla varautua budjetissa että heti ensi töikseen heivaa sen 4 oman koneen pois keulilta ja hommaa suoraan 5 tai 6 tekniikan eikä jää noppistelemaan ja odottelemaan että mikä kaunis päivä crank walkki yllättää ja silloin kaikilla on niin mukavaa :) ja viimosia rahoja ei tämmösiin vanhoihin linttoihin kannata laittaa ainakun jotain hajoaa niin aina on se erikois auto lisä siellä osan perässä

Itse olen nyt yli 50tkm ajanut 0,5-1,5mm crankwalkkaavalla koneella, plus mitä japaninpoika on ennen sitä ajanut tuolla yli millin crankwalkilla. Eli ei se välttämättä ihan niin akuuttia ole. Mutta siihen riskiin kannattaa tietysti varautua, että joutuu joskus sen koneen rakentamaan tai vaihtamaan.
 
Vs: Ostamassa Mitsubishi Lancer Evo 4, kokemuksia?

Joo. Ja siis tarkoitus on sieltä japanista tuoda aidosti hyväkuntoinen, ei ns. hinnat alkaen malli.
 
Takaisin
Ylös Bottom