Outlander phev ostoa harkitsevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AaaVee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

AaaVee

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2017
Tervehdys! Oli rekisteröidyttävä foorumille kyselemään ja näin aiheelliseksi perustaa uuden ketjun kysymyksineni, koska en saanut phev käyttökokemusten ketjusta vastausta enkä halua sitä ketjua tukkia tyhmillä kysymyksillä. Kovasti herättänyt kiinnostusta tälläinen phev ikälopun ja loppuunajetun mersun tilalle (-03 ja +300tkm). Kattelin, että tietyin edellytyksin olisi mahdollista hankkia noita tällähetkellä myynnissä olevia 2014 vuoden malleja. Mutta muutama kysymys mietityttää kovasti ja tässä muutama tärkein.

-Ne akut. Mikähän on niiden laita n. 150tkm ajetussa ja mikä on niiden laita viiden vuoden kuluttua jos ajan 30tkm vuoteen.?

- Mistä näihin saa osia ja onko tässä autossa omat osansa vai käyvätkö normaalin outlanderin osat tähän pl. hybridijärjestelmä? (jarrut, jouset jne..)?

-voiko tuota yleensä edes itse huoltaa vai tekeeko hybridijärjestelmä tästä mahdotonta? Sähköiskuvaara tai joku muu este.

Kymmeniä kysymyksiä varmaan olisi vielä, mutta nämä kai tärkeimmät.

Yp. Saa siirtää ja poistaa jos tämä ei omaa ketjua tarvitse tai vastaukset löytyvät foorumia lukemalla. Olen yrittänyt kuitenkin etsiä vastauksia ennen foorumille kirjoittelua.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Itselläni 80 000tmk ajettu -13 malli. En ole huomannut akuissa mitään muutosta, odotin itse nopeampaa "kulumista". Aika näyttää mikä on tilanne neljän vuoden päästä, kun akuista takuukin loppuu. Nähtävästi akut ovat moduuleita, joita voi vaihtaa vaikka osin. Ymmärsin, että auto on rakennettu normaalin Outlanderin pohjalle, joten luulisi osien olevan samoja. Hieman ärsyttää tuo huoltoväli 20 000km/1v, jotenkin vaikuttaa rahastukselta. Toivottavasti tulee nopeasti muitakin huoltajia Pheville.
Vielä akuista, nähtävästi pikalataus ei ole hyväksi akuille ja muutenkin edellisen omistajan lataus tavat voivat vaikuttaa akkujen kulumiseen. Esim pitkät ajat akut tyhjinä?
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Kiitos vastauksesta. Taidan minäkin kohta omistaa phevin. (siitä lisää toisessa ketjussa). Yksi automyyjäkin sanoi, että kyllä on normaalin outlanderin pohjalle tehty tämä phev. Harmi kun unohdin kysyä, että olikos tää muuten ketjukone? jostain luin että olisi.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Käsittääkseni akuissa on jonkin sortin reservi, eli kuluminen ei ainakaan heti suoraan korreloi käyttökokemukseen.
FB:n PHEV ryhmässä eräs käyttäjä on raportoinut tasaisesta 0.26%/kk "kulumisesta".
Ohessa linkki josta voi käydä lataamassa hiljattain julkaistun ilmaisen PHEV watchdog sovelluksen josta näkee mm. Tuon akusto tilan.
https://drive.google.com/file/d/0BwtieZzWGqeWbUVtNkhWaU5vVk0/edit

Sovellus saa tietonsa odb2 väylän kautta eli tarvitset myös BT odb2 donglen.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Itse ajoin 170 tkm Outlander phev:llä. nyt alla Kodiaq TDI 4x4 DSG 190 ajettu vajaa 10 tkm, nyt alkaa vasta tajuamaan kuinka huono auto PHEV oli ajettavuudeltaan ja varusteluiltaan, hintaansa nähden siinä on aivan hirveät sisustusmateriaalit/toteutus. En voi suositella PHEV :tä ihmisille jotka ajavat autolla paljon pitkiä matkoja.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

ssnord12 sanoi
En voi suositella PHEV :tä ihmisille jotka ajavat autolla paljon pitkiä matkoja.

Jep, tuohon tarpeeseen suomessa vastaa mykydieselit edelleen paremmin. Outlanderissa PHEV.ssä on uutta ja kallista teknologiaa, minkä vuoksi sisustusmateriaaöeista on joutunut tinkimään. Toki 2017 malli on ihan eri auto kuin 2013 malli myös ajettavuudeltaan, minulla on ollut molemmat. Lisäksi varustetasoja on kaksi, kumpihan tässä on ollut kyseessä.

Jos ajaa paljon lyhyitä matkoja ja aika-ajoin vaatii tilaa, nelivetoa ja pidempää ajokamtamaa. On outlander PHEV nappivalinta.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Anaconda sanoi
Jep, tuohon tarpeeseen suomessa vastaa mykydieselit edelleen paremmin. Outlanderissa PHEV.ssä on uutta ja kallista teknologiaa, minkä vuoksi sisustusmateriaaöeista on joutunut tinkimään. Toki 2017 malli on ihan eri auto kuin 2013 malli myös ajettavuudeltaan, minulla on ollut molemmat. Lisäksi varustetasoja on kaksi, kumpihan tässä on ollut kyseessä.

Jos ajaa paljon lyhyitä matkoja ja aika-ajoin vaatii tilaa, nelivetoa ja pidempää ajokamtamaa. On outlander PHEV nappivalinta.

Itselleni tuo -17 malli ei tuonut vaihtointoa nykyiseen -15 malliin nähden. Sama auto se pohjimmiltaan on. Ehkä mahdollisesti jo lähitulevaisuudessa tuleva täysin uusi Outlander saa innostumaan. Oman ajettavuutta olen parantanut suuremmalla vannekoolla ja matalaprofiilisemmalla rengastuksella. Alkup. on mielestäni liian löysä noin painavaan autoon, sortuu kurveissa alle ja tekee ajosta nypyttävää. Noilla renkailla myös sähkörange parani hieman, ilmeisesti vanhoissa oli vain enemmän vastusta löysyyden vuoksi. Kaukovalot hoituvat ledeillä, näkee hirvet ja muut kulkijat. Sisustaa olen parannellut muutamilla lisähankinnoilla, samaan tapaan kun mitsu on tuota uudempaa vuosikertaa elävöittänyt.

Kaiken kaikkiaan paluuta diesel-autoon ei ole, Vw-konsernin autot eivät ole olleet kymmeneen vuoteen laadun heikkouden vuoksi vaihtoehto. Seuraava on vähintään hybridi, ehkä täysin sähköinenkin. Lexus toki kiinnostaa aina, kun sen (Rx 450h) parista pomppasin taas Mitsun pariin, parhaan plugari-toteutuksen vuoksi.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Tuosta, ilmeisesti loppuvuodesta 2019 tulevasta uudesta mallista on sen verran tietoa liikkeellä, että sähkörange olisi tuplattu 100 km:iin ja vetopainoa olisi luvassa 2000 Kg. Ihan valideja kannustimia vaihdolle, ehkä omalla kohdalla ostohetkestä asti mitattu 3 l/100 km keskikulutus vähän alenisi. Sinänsähän tuo aikataulu menee aika hyvin sen kanssa yksiin että facelift tuli 2016, 2017 malliin vähän lisäuudistuksia, kuten kirottu sähköinen käsijarru. Noinhan se tuppaa japseilla menemään. Ilmeisesti Nissan - Renault konserniin liittyminen on hieman hidastamassa tahtia, kun samat tekniset ratkaisut halutaan konsernin käyttöön.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

itsellä oli mallin -14 Intense plus jolla meni tuo 170tkm. keväällä oli kuukauden vielä alla MY17 Instyle navi "kaikilla" varusteilla ajoin sillä 9 tkm ja aivan yhtä surkeat ajoominaisuudet ja eteenkin tämä navigaattori/tietone aivan käsittämättön alkeellinen yli 50t euron autossa. No nyt on päästy mitsuista eroon mutta tulipahan kokemusta taas yhdestä automerkistä.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Eikös -17 mallissa ole android auto ja sen kautta goofle maps navi?
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Muutaman kuukauden kuluttua tulee autolla neljä vuotta täyteen ja olen ollut tyytyväinen. Edelliset 15- vuotta V70 Volvolla ja pidän PHEVIN ajokokemuksesta enemmän, kuin V70:n. Sisätilat kyllä hieman "vanhahtavat". Luin juuri kaverista, joka on ajanut Teslalla 400 000km ja akut toimivat vieläkin moitteettomasti, onkin mielenkiintoista nähdä miten nämä akut kestävät.

Aika hurjalta tuntuu, jos saavat uuteen malliin 100:n km rangen sähkölle, paljonkohan autolla on silloin painoa, akkuja pitää olla tuplasti lisää.

SUosittelen autoa, mutta jälleenmyyntiarvo on kysymysmerkki, mutta aina on vi....nut, kun on kuullut myyjän tarjouksen autosta vaihdossa uuteen :)
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Kävin tänään tarkistamassa Mitsun huollosta akkujen hintoja.. n. 1100€ pelkkä akku ja koko akusto 7000€ - ja tähän ei kuulu vaihto.. mietin vain ns. worst case scenario..

:-\

Harkitsen siis käytetyn ostoa
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Vuosimallin 2014 PHEVillä olen vajaat kaksi kuukautta ajanut, lyhyttä ja pitkää matkaa. Edellinen auto oli Honda CRV diesel vm 2007. Honda oli hyvä auto ja tästä tykkään vielä enemmän. Voin suositella.

Perheen toinenkin auto on ladattava hybridi, rouvan käytössä on Opel Ampera vm 2012 - toki se on ajettavuudeltaan sporttisempi kuin Mitsu. Painopiste on matalampi joten kulku on erilaista Mitsuun verrattuna esimerkiksi mutkaisella tiellä.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Terve,
Työpaikan vaihto laittaa auton vaihtoon myös.
Senverran mielessä vihertää, että PHEV kiinnostaisi. Lisäksi olettaisin, että lompakko tykkäisi myös.
Tsekkailin jo muitakin plugin -vaihtoehtoja, mutta koska autoon pitää mahtua kontrabasso, sekä perään pitää ajoittain saada kärry, moni muu putosi pois listalta alkuunsa.
Kiikarissa siis joko Toyota Avensiksen tapainen perinteinen valinta, tai Outlander PHEV.

Työmatka tulee olemaan 50km per sivu, josta 20km 80km/h rajoitusta, ja 30km moottoritietä. (tai vaihtoehtoisesti 60/70/80 km/h rajoituksia, jos valitsee ns maisemareitin, ja jaksaa viihtyä autossa vartin pidempään)
Kotona pääsee lataamaan 10A(16A, jos tekee hieman sähkötöitä), ja työpaikalle on tulossa kuulemma latausmahdollisuus.
Perheen muut ajot ovat hyvin suureksi osaksi melko lyhyttä pätkää kaupungilla (2-5km per sivu, yleensä kyllä työpäivän päälle, joten varmaan alkaa olla akku vähissä ilman välilatauksia).
Pidempää ajoa melko harvoin, arvaisin että max n 10% ajosta. (vuotuiset kilometrit kaikkineen 30 tkm)
Tallia ei ole, joten talvikäyttö kyllä hieman askarruttaa.
Lukemieni palstan juttujen perusteella Outlander PHEV tuntuisi sopivan tuohon puuhaan hyvin, varsinkin lohko+sisätilanlämmitin -kombolla tai webastolla. Ja jollain keulamaskin tukkeella talveksi.

Uteliaisuuden kohteena olisi käytetty, muutaman vuoden ikäinen Outlander, kilometrit jossain 100tkm -150tkm välissä.
Ja ajatuksena ei olisi vaihdella autoa alituiseen, vaan pitää 3-5v, tai jopa ns 'loppuun' asti.

Kysymyksiä:
-Onko kellään samaa ajoprofiilia, ja kulutuksen seurantaa esim vuoden ajalta. Saisi kuvaa etukäteen mahdollisesta polttoaineen hintaedusta esim Avensiksen oletettua 7l/100km kulutusta vastaan.
-Mitä vikoja alkaa esiintyä kilometrien ja vuosien lisääntyessä? (EV -puolen viat eivät kamalasti huoleta, mutta mitä muita? )
-Onko jotain vakiojuttuja, jotka pitää erityisesti tarkastaa käytettyä ostaessa?
-Ruostuvatko, mistä ensin?
-Onko tullut vastaan PHEV Outlanderia esim 300tkm ajettuna, oliko vielä auton näköinen?
-Onko käytännön kokemuksia webaston tms jälkiasentamisesta, hintoineen? (käytetyissä melko harvassa näköjään on polttoainelämmitintä valmiina)
-Suosituksia pääkaupunkiseudun Outlander PHEV -pätevistä huoltopaikoista? (Asun Hyvinkäällä, ja duunit ovat Vantaalla)
-Onko lähiaikoina alueella jotain PHEV -Outlander -miittejä? Olisi mielenkiintoista kuunnella omistajien tarinoita ja vinkkejä ennen hankintaa.
-Löytyykö ketään Hyvinkääläistä PHEVistiä, joka olisi lähipäivinä kiinnostunut esittelemään autoaan, ja kertomaan ne huonotkin puolet? ;) Esim tarjoamani kahvin tai lounaan ääressä.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

JuhaPetteri sanoi
-Onko käytännön kokemuksia webaston tms jälkiasentamisesta, hintoineen? (käytetyissä melko harvassa näköjään on polttoainelämmitintä valmiina)
-Suosituksia pääkaupunkiseudun Outlander PHEV -pätevistä huoltopaikoista? (Asun Hyvinkäällä, ja duunit ovat Vantaalla)
-Onko lähiaikoina alueella jotain PHEV -Outlander -miittejä? Olisi mielenkiintoista kuunnella omistajien tarinoita ja vinkkejä ennen hankintaa.
-Löytyykö ketään Hyvinkääläistä PHEVistiä, joka olisi lähipäivinä kiinnostunut esittelemään autoaan, ja kertomaan ne huonotkin puolet? ;) Esim tarjoamani kahvin tai lounaan ääressä.

Kannattaa kysyä tarjousta Webaston asennuksesta Uudenmaan Autovarustelulta.
Minä olen käyttänyt meidän ASX:ää huolloissa Lahden Mega-Autossa vaikka sinne onkin vähän matkaa niin huollot on suoritettu täysin moitteitta.
Pk-seudulla on kahvimiitti parittomien viikkojen maanantaina mutta viime aikoina siellä on ollut hiljaista eikä miitti ole mitenkään rajattu vain yhteen automalliin vaan se on kaikille merkin harrastajille.
Asun itse Hyvinkäällä ja olen nähnyt jo pari vuotta sitten tolpalla PHEVin juusto katolla luulisi että sieltä kysymällä saisi jotain tietoa.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Ajelen joskus Hvinkäältä Helsinkiin, niin kulutus on jotakuinkin 5,5litran tuntumassa. Minun mielestä Pheviä ei kannata ostaa ”säästö” mielessä, mutta muuten on hankinnan arvoinen auto. Toki, jos ajo on pääsääntöisesti lyhyttä, niin säästöäkin tulee. Jos haluat voin kyllä autoa esitellä. Laita viesti, niin katsotaan millon homma onnistuu.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Kiitos, Tiko tarjouksesta!
Eräs Outlander kiikarissa, ja hyvällä onnellamahdollisesti saadaan huomenna kaupat tehtyä.
Mutta kaikki EV rangen pidennysvinkit kiinnostavat (jos vielä on jotain, jota ei ole jo tuossa talvikäyttö -threadissa käyty läpi)

Onko kaikissa Intense Plus malleissa se sähköinen pre-heat -toiminto? Sitä en koeajolla tajunnut kokeilla, kun lähtö oli lämpimästä tallista.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Käytetty Outlander PHEV vm 2014 harkinnassa. Kannattaako tällaista ladattavaa hybridiä hankkia, jos ainoa latausmahdollisuus kotona on lämpötolpan kautta?

Ymmärrän kyllä, että tuo lataaminen on hidasta mutta onko se muuten mahdollista? Kuumeneeko pistoke?

Toisena pohdiskelen, missä kaikkialla on pk-seudulla Outlander PHEV:n latausmahdollisuus? Kun Outlander PHEV:ssä on CHAdeMo-liitäntä. Mitä olen markettien pihoilla vilkuillut niin ovat monet CCS- tai Tyyppi 2:n liitännällä.

Sorry jos näihin on jo vastaukset toisaalla.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Olisi tarpeen tietää millaiset kaapeloinnit siihen tolppaan tulee. Pitäisi olla väh. 2,5 mm kaapelilla. Jotain osviittaa antaa, jos näet mikä sulake/ampreeriluku pömpelissä on, 16A on ok, kun Mitsun oma latauskalikka käyttää 10A virtaa.

Mitsua voi ladata Type 2 liitäntäisistä pömpeleistä, kunhan hankkii oikeanlaisen johdon (Type 2 --> j1772, hinta lienee nykyään jossain 200 - 400 Eur), latausaika n. 2,5 h. Chademo pikalatureita on pk-seudulla muutamia (joillakin ABC-asemilla, Kampissa, Tikkurilassa, Pitskussa, Konalan Hesessä...), noita käyttäessä vaan kannattaa kat.soa, ettei lataus maksa enempää kuin bensa, hinnoittelu on pehvillä ajaville suolaista
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Ostin vastanyt latauskaapelin, jolla voin ladata autoa julkisista latauspisteistä. Olen pärjännyt ilman jo neljä vuotta.
Havaitsin, että bensalla ajo on halvempaa, kuin ladata autoa Virran latauspisteistä. Onko näin koko suomessa?
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

tiko sanoi
Ostin vastanyt latauskaapelin, jolla voin ladata autoa julkisista latauspisteistä. Olen pärjännyt ilman jo neljä vuotta.
Havaitsin, että bensalla ajo on halvempaa, kuin ladata autoa Virran latauspisteistä. Onko näin koko suomessa?
ilmaisia pisteitä on mm. isojen markettien pysäköintitaloissa yms
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Näin on, mutta parkkipaikoilla yms taitavat olla tuon Virran pisteitä. Käyn yhtä kurssia ja keskuksen parkkipaikalla on latausasema. Lataus maksaisi vajaat 9€ tyhjästä täydeksi, tuolla rahalla ajan bensalla aika lailla pidemmälle, kuin akuilla. Käytän palvelua, jos parkkipaikka on täysi ja muihin paikoille ei mahdu.
Varsinainen sähköhän ei maksa näissä asemissa paljon, mutta esim tässä velotetaan 2€ tunnilta lisää.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Alkaa näköjään toteutua se sähköautoilijoiden rahastus jos etuajassa.
Niiden latauspaikkojen rakentaminen maksaa paljon Euroja.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Moro,

Olen harkitsemassa Phevin ostomista, mutta pari kysymystä olisi. Olen kyllä lukenut nämä kaikki threadit läpi ja jotain ero siellä jo tullut vastaan esim. äänieritys ja ev-nappi. Eli onko noiden vanhempi ja uudempi koppasten ero niin huomattava, että kannattaa maksaa melkein 10000 euroa enemmän uudesta. Omaan silmään tuo uudempi paremman näköinen tosin.
Onko kellään laittaa huoltohintoja ja huollon väliä? Onko se 20tkm tai 1 vuosi?
Koeajamassa kävin vanhemman mallisen ja vaikutti kyllä pätevälle pelille. Itsellä suurinosa ajoista on alle 40km sivu ja työmatka vain 15km sivu eli tämäkin taitaisi aika hyvin toimia pelkällä sähköllä pois lukien talven tuomat rajoitukset.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Chf sanoi
Moro,

Olen harkitsemassa Phevin ostomista, mutta pari kysymystä olisi. Olen kyllä lukenut nämä kaikki threadit läpi ja jotain ero siellä jo tullut vastaan esim. äänieritys ja ev-nappi. Eli onko noiden vanhempi ja uudempi koppasten ero niin huomattava, että kannattaa maksaa melkein 10000 euroa enemmän uudesta. Omaan silmään tuo uudempi paremman näköinen tosin.
Onko kellään laittaa huoltohintoja ja huollon väliä? Onko se 20tkm tai 1 vuosi?
Koeajamassa kävin vanhemman mallisen ja vaikutti kyllä pätevälle pelille. Itsellä suurinosa ajoista on alle 40km sivu ja työmatka vain 15km sivu eli tämäkin taitaisi aika hyvin toimia pelkällä sähköllä pois lukien talven tuomat rajoitukset.
Akusto ja tekniikka on lähes ellei täysin sama tietääkseni. Vain tuo EV nappula ehkä suurin ero ja senkin saat "samanlaiseksi" kun liität 250e lisämokkulan eli EVtun.com:ista saatavan lisämokkulan.
Tämä vanhempimallikin on selvästi hiljaisempi kuin aiemmat bensa/diesel koriset (molemmat olen omistanut eli myös 2gen dieselin).
Huollot on vain öljynvaihto mielestäni. Eli todella halvat. 20tkm juu tai 1v.
PS. kävitkö mun 2015 auton koeajamas? On myynnissä meinaan.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Kiitos tiedoista, tuskin oli sinun ajoin Kuopion hartikaisella olevan auton.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Tuli tässä vielä tämmöinen kysymys vastaan. Eli korimallia vaihtuu ilmeisesti 2016, mutta tuo ev tulee sitten vasta 2017 malliin? Ja onko kukaan täällä laittanut tuota ev boxia, eli toimiiko niin kuin valmistaja lupaa?
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Chf sanoi
Tuli tässä vielä tämmöinen kysymys vastaan. Eli korimallia vaihtuu ilmeisesti 2016, mutta tuo ev tulee sitten vasta 2017 malliin? Ja onko kukaan täällä laittanut tuota ev boxia, eli toimiiko niin kuin valmistaja lupaa?

Korimallihan on pysynyt samana vuodesta 2013 asti, mutta faceliftejä on tullut. Se todellinen uusi korimalli tulee valitettavasti vasta n. 2020, kuluvan vuoden syksylläkin tuleva on vanhalla korilla, vaikka tekniikkaan tulee uutta. Odottavan aika on pitkä...

EV tuli 2017.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Hei,
Piti minunkin rekisteröytyä tänne kun autonvaihto on tulossa. Huomenna olisi tarkoitus käydä katsomassa yhtä Outlander PHEViä, ja hyvällä onnella se lähteekin mukaan autoliikkeestä kotiin. Kyseessä on -15 mallinen tuontiauto, jossa myyjän mukaan ei ole ns. talvipakettia. Eli siitä puuttuu tuo kauko-ohjattu esilämmitys / tuuletus (Android/IOS sovelluksella) eli jos ymmärsin oikein, siitä puuttuu moottorissa oleva sähkövastus millä pystyy esilämmittää moottorin talvisin. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt tekniikan väärin :)
Kysymykseni on siis, pystyykö tällainen asentaa jälkikäteen? Mihin hintaan? Ymmärtääkseni tuo toimii samalla latauskaapelilla millä muutenkin ladataan akkua. Myyjä ehdotti lohkolämmittimen asentamista, mutta minusta olisi hullua jos kaksi eri kaapelia pitää talvisin kytkeä.
Onko jollain kokemuksia, ehdotuksia tai ideoita tällaiseen "ongelmaan"? Muuten vaikuttaa todella hyvältä autolta, varustetaso on huippuluokkaa ja muutekin kaikin puolin hyväkuntoinen ja nätti auto. Hieman myöhään kyselen neuvoja, mutta tällainen heräteostos kun tuli niin yritän käyttää kaikkia keinoja löytää vastauksia kysymyksiini :)
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

kena81 sanoi
ymmärsin oikein, siitä puuttuu moottorissa oleva sähkövastus millä pystyy esilämmittää moottorin talvisin. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt tekniikan väärin :)
Kysymykseni on siis, pystyykö tällainen asentaa jälkikäteen? Mihin hintaan? Ymmärtääkseni tuo toimii samalla latauskaapelilla millä muutenkin ladataan akkua. Myyjä ehdotti lohkolämmittimen asentamista, mutta minusta olisi hullua jos kaksi eri kaapelia pitää talvisin kytkeä.

Moi,

asennuta polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Antaisi lämpöä myös matkan aikana, vähentäen auton bensamoottorin käyttötarvetta. Tuo auton oma esilämmitin on sinänsä tehokas, mutta toimii ainoastaan esilämmittimenä (ei matkan aikana) ja käyttö apsilla on vähintäänkin hankalaa ellei auto sijaitse heppoisen wifi verkkonsa kantaman sisällä.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

5kW Webastolle ääni täältäkin ja siihen ThermoConnect.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

kena81 sanoi
Hei,
Piti minunkin rekisteröytyä tänne kun autonvaihto on tulossa. Huomenna olisi tarkoitus käydä katsomassa yhtä Outlander PHEViä, ja hyvällä onnella se lähteekin mukaan autoliikkeestä kotiin. Kyseessä on -15 mallinen tuontiauto, jossa myyjän mukaan ei ole ns. talvipakettia. Eli siitä puuttuu tuo kauko-ohjattu esilämmitys / tuuletus (Android/IOS sovelluksella) eli jos ymmärsin oikein, siitä puuttuu moottorissa oleva sähkövastus millä pystyy esilämmittää moottorin talvisin. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt tekniikan väärin :)
Kysymykseni on siis, pystyykö tällainen asentaa jälkikäteen? Mihin hintaan? Ymmärtääkseni tuo toimii samalla latauskaapelilla millä muutenkin ladataan akkua. Myyjä ehdotti lohkolämmittimen asentamista, mutta minusta olisi hullua jos kaksi eri kaapelia pitää talvisin kytkeä.
Onko jollain kokemuksia, ehdotuksia tai ideoita tällaiseen "ongelmaan"? Muuten vaikuttaa todella hyvältä autolta, varustetaso on huippuluokkaa ja muutekin kaikin puolin hyväkuntoinen ja nätti auto. Hieman myöhään kyselen neuvoja, mutta tällainen heräteostos kun tuli niin yritän käyttää kaikkia keinoja löytää vastauksia kysymyksiini :)

mun mielestä moottorissa ei ole sähkövastusta missään mallissa? Vain tuo 5kW joka hoitaa kabiinin lämmityksen esilämmityksen aikana. Tsekkaa näytöltä löytyykö Remote climate control, mulla oli 2015 mallissa jonka just myin ja oli myös WIFI, jonka salasanat kävin Deltalta hakemassa, ei siittäkää ollut tietoa myyjällä mutta tarkistin sen itse.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Täällä toinen jolta puuttuu talvipaketti. Jälkiasenteisena tuota lämmitintä ei saa. Oma ratkaisu tähän oli webasto. Saa sitten tän ellakin pakotettua sähköajoon webaston lämmittäessä koppia.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Itse hommasin 2014 Phevin (hollantilaisen, ilman mitään talvivarusteita) tammikuussa ja köyhänä miehenä laitoin vain moottorilämmittimen. Aluksi oli hassua kytkeä auto seinään molemmista päistä, mutta äkkiä siihen tottui, eikä sen ylimääräisen piuhan paikalleen laittamisessa mene kuin hetki. Ei tuo nyt kauhean lämmin talviauto ole, mutta eipähän tule hiki, kun toppatakki päällä ajelee töihin. :D
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Tääläkin tuli Hollannista phevi ja ainakin tässä on remotet ja wifit. Niin kuin myös penkinlämmittimet.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Tulihan se Mitsu sieltä mukaan autokaupasta - enkä ole katunut ostoa vielä kertaakaan, sen verran mukavaa on tuolla ajella. Selvisi että tämäkin on Hollannista tuotu Suomeen. Talvipaketista en tiedä, mutta penkinlämmittimet kyllä on. Vuosimalli on -15 (käyt.otto -14/10). En ole löytänyt remote controlia taikka wifiä vielä. Osaako joku neuvoa mistä katsoa, tai sitten se ehkä puuttuu tästä autosta.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Täällä kanssa uusi PHEV käyttäjä. Auto on vm. 2014. Melko tavalla uutta opeteltavaa :)
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Yksi ostajaehdokas jonon jatkoksi. Mitä hintaluokkaa määräaikaishuollot ovat suurinpiirtein olleet? Itse olen melkolailla uutta ostamassa eli huoltojen hinnat ensimmäisestä määräaikaishuollosta alkaen kiinnostavat.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Taas yksi uusi ostajaehdokas! :peukku

Olisin kiinnostunut ostamaan Outlander Phev:in vuosimallia -14. Noin 150-160tkm ajettuna. Tätä foorumia lukiessa into ja mielenkiinto autoa kohtaan on ailahdellut laidasta laitaan. Ajattelinkin kysyä hieman mieltä askartavia asioita ennen kuin asettelen ostohousuja tosissani jalkaan.

Eli:
Tarkoitus olisi hakea auto Saksasta. Mitä erityistä pitää huomioida? Luin, että osalla pehvin omistajilla ei olisi etäkäyttöistä lämmitinsysteemiä valmiiksi asennettuna. Luulin, että se on ihan vakio kaikissa ja toimii puhelimella kunhan Deltasta maksaa ssid sekä salasanan. Jos lähden saksan maalle, niin miten voin varmistua helpoiten että lämmitinlaite ja etäkäyttö on mahdollista. Onko jotain tiettyä nappia/valikkoa autossa jonka seurauksena voin varmistua että voin etälämmittää autoa talvella puhelimen omaa aplikaatioita käyttäen.
Entä onko muuta huomioitavaa/eroa orkkis suomiauton ja tuontiauton varusteissa ja vehkeissä


Täällä eräät käyttäjät ovat näreissään auton talvikulutukseta. Tällä hetkellä käytössäni on -13 vuoden disel mondeo, mutta työpaikan ja asuinpaikan vaihdon jälkeen työmatka on 3-10km (riippuen toimipisteestä). Tästä syystä nykyisellään ei tule kuin 8-10tkm vuodessa ajoa, joten siinä syy miksi olen mondeota vaihtamassa. Mutta minkälainen on nyt se todellinen bensakulutus phevillä? Luin, että talvella haukkaa helposti sen 10l/100km. Lukema on suuri, mutta ainakaan Tampereen seudulla se kylmin talvi ei kestä kuin maksimissaan kuukauden, joten en pidä tuota hetkellistä suurta kulutusta kiirastulena. Kyselisinkin, että paljonko teillä on ollut vuositasolla kulutus. Kesät "ilmaiseksi" ja talvella bensalla. Ja mielellään niin, että käy selvästi ilmi onko tallisssa vai pihassa auto.

Ja vielä kolmas kysymys: Ainakin nykyisessä asuinpaikassa (Tre keskusta) joudun pitämään autoani kesät talvet ulkona tolppapaikalla. Kuinka raaka se startti on sydän talvella 06:40. Voinko luottaa siihen, että auto lähtee aina käyntiin? Ei täällä foorumilla ainakaan mistään talvihyytymisistä ole ollut puhetta. Takaraivossa tuo pian ex diesel pitää pientä jännitystä yllä. Entä kuinka kankeat hallintalaitteet ovat käyttää kylmänä?

Ja mitä eroa on Instyle navi ja Business malleissa?
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Krisheli sanoi
Taas yksi uusi ostajaehdokas! :peukku

Olisin kiinnostunut ostamaan Outlander Phev:in vuosimallia -14. Noin 150-160tkm ajettuna. Tätä foorumia lukiessa into ja mielenkiinto autoa kohtaan on ailahdellut laidasta laitaan. Ajattelinkin kysyä hieman mieltä askartavia asioita ennen kuin asettelen ostohousuja tosissani jalkaan.

Eli:
Tarkoitus olisi hakea auto Saksasta. Mitä erityistä pitää huomioida? Luin, että osalla pehvin omistajilla ei olisi etäkäyttöistä lämmitinsysteemiä valmiiksi asennettuna. Luulin, että se on ihan vakio kaikissa ja toimii puhelimella kunhan Deltasta maksaa ssid sekä salasanan. Jos lähden saksan maalle, niin miten voin varmistua helpoiten että lämmitinlaite ja etäkäyttö on mahdollista. Onko jotain tiettyä nappia/valikkoa autossa jonka seurauksena voin varmistua että voin etälämmittää autoa talvella puhelimen omaa aplikaatioita käyttäen.
Entä onko muuta huomioitavaa/eroa orkkis suomiauton ja tuontiauton varusteissa ja vehkeissä


Täällä eräät käyttäjät ovat näreissään auton talvikulutukseta. Tällä hetkellä käytössäni on -13 vuoden disel mondeo, mutta työpaikan ja asuinpaikan vaihdon jälkeen työmatka on 3-10km (riippuen toimipisteestä). Tästä syystä nykyisellään ei tule kuin 8-10tkm vuodessa ajoa, joten siinä syy miksi olen mondeota vaihtamassa. Mutta minkälainen on nyt se todellinen bensakulutus phevillä? Luin, että talvella haukkaa helposti sen 10l/100km. Lukema on suuri, mutta ainakaan Tampereen seudulla se kylmin talvi ei kestä kuin maksimissaan kuukauden, joten en pidä tuota hetkellistä suurta kulutusta kiirastulena. Kyselisinkin, että paljonko teillä on ollut vuositasolla kulutus. Kesät "ilmaiseksi" ja talvella bensalla. Ja mielellään niin, että käy selvästi ilmi onko tallisssa vai pihassa auto.

Ja vielä kolmas kysymys: Ainakin nykyisessä asuinpaikassa (Tre keskusta) joudun pitämään autoani kesät talvet ulkona tolppapaikalla. Kuinka raaka se startti on sydän talvella 06:40. Voinko luottaa siihen, että auto lähtee aina käyntiin? Ei täällä foorumilla ainakaan mistään talvihyytymisistä ole ollut puhetta. Takaraivossa tuo pian ex diesel pitää pientä jännitystä yllä. Entä kuinka kankeat hallintalaitteet ovat käyttää kylmänä?

Ja mitä eroa on Instyle navi ja Business malleissa?

Business oli muistaakseni parempi varustelu, puhelu ominaisuus nahkasisusta penkki-ilmastointi jne jne, tai ilmastoinnnista en mee takuusee mut näin muistelin, ei oo töissä ollu montaa, talvellaha noita hinnautetaa jatkuvasti hyytyneen akun vuoks korjaamolle, eli voit varautua julkisiin talvella, akut ei kestä v*****kaan, ei olla vielä siinä pisteessä missä hybridit/sähköautot olisi toimivia suomen ympäristölle, tuota olen miettinyt kun tuot suomen ulkopuolelta hybridi auton verotuksen/katsastksen kannalta, en tiedä mutta utelias itsekkin ,vaikken kylläkään hybridiä ole ostamssa jollei etanol/e98 lasketa :D ja mitä kulutukseen, itsellä 40v vanhat bensakoneet näilä näkymin vähempi klutteisia kuin uudet diesel kiat/mitsut johtuen painosta ja turhista sähkö vimpaimista, ne kuluttaa suurinpiirtein kaikki saman joten älä stressaa sitä
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Tänne kanssa tulossa ensi viikolla. Minkä hintaista on laittaa tuo Weba?
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Ei ollut minulla mitään hämminkiä startin kanssa kylmimpinä viimetalven päivinä. Aina starttasi nätisti, toki käytin remote heatingia mutta se lämmittää vain kabiinin, ei moottoria (näin minun mielestäni). 12V akku kannattaa uusia jos on vähänkin häikkää, jotku päästäneet akun tyhjäksi ja entinen akku se on senjälkeen.
-30 pakkasella se teki tosin sen että range sähköllä näytti ---- kun ei osannut jotenkin sitä laskea kun halusi käyttää vain bensaa. Talvellakin bensankulutus oli 8litran luokissa, eli ei paha (työmatkani oli 20km josta 10km moottoritietä). Kesältä ei kokemusta sillä auton myin kun se oli minulla vain 2-3kk.tta.
Autohan oli juuri tullut Hollannista tammikuussa maahan ja oli 150tkm ajettu Executive Navi malli. (illmeisesti instyle oli ulkomailla executive)
Oli navi, Rockford fosgate stereot subbarilla, sähköinen peräluukku, nahkapenkit(ei ilmastointia penkeissä,mitä ei mielestäni ole missään näissä), wifi.

Miten tiedot onko autossa wifi ominaisuus:
- Paras on kun auton vieressä olet niin katsot puhelimellasi näkyykö wifi verkkoa nimellä "Remote -xxxxxx". Jos tämä näkyy niin autossa on wifi. Salasanan saatat joutua hakemaan Delta-auton huollosta (maksaa muutama kymmmenen euroa) ellei sitä ole huolto-/käyttöohjekirjaan kirjoitettu talteen. (kannattaa tallentaa sinne saatu salasana)
- myös kojetaulun kosketusnäytöltä jos menet heating/cooling valikkoon ja jos siellä näkyy oheisen kuvan mukainen valikko niin autossa on remote lämmitys/jäähdytys.

2015 mallin tunnistat varmuudella siittä että autossa on muoviset lokasuojan levikkeet ja etupuskurissa ja takapuskurissa on eroja myös 2014 malliin.

Auton hakua Saksan sijaan neuvoisin Hollantiin tai jopa Ruotsiin (Ruotsin kruunu on nyt hyvällä kurssilla ollut hetken, tuttava haki sieltä juuri pari viikkoa sitten 2014 mallin alle 100tkm ajettu ja 19.5ke)
 

Liitetiedostot

  • remote.jpg
    remote.jpg
    116.1 KB · Lukukerrat 1,977
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Liikkeet tuovat ulkoa pää märkänä näitä PHEVEJA Suomeen. 2014 alle satkun ajettuja näytti olevan Nettiautossa 44 kpl :o
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

jussi666 sanoi
Liikkeet tuovat ulkoa pää märkänä näitä PHEVEJA Suomeen. 2014 alle satkun ajettuja näytti olevan Nettiautossa 44 kpl :o
tottakai kun ulkoa saa siihen 20ke luokkaan noita ja vero on 1500-2000e. Jää siittä katetta.
Suomeen tulevat Phevit tulee aika paljon yhde "liikkeen" kautta ja sitten jakavat keskenään niitä eri liikkeille.
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Krisheli sanoi
Täällä eräät käyttäjät ovat näreissään auton talvikulutukseta. Tällä hetkellä käytössäni on -13 vuoden disel mondeo, mutta työpaikan ja asuinpaikan vaihdon jälkeen työmatka on 3-10km (riippuen toimipisteestä). Tästä syystä nykyisellään ei tule kuin 8-10tkm vuodessa ajoa, joten siinä syy miksi olen mondeota vaihtamassa. Mutta minkälainen on nyt se todellinen bensakulutus phevillä? Luin, että talvella haukkaa helposti sen 10l/100km. Lukema on suuri, mutta ainakaan Tampereen seudulla se kylmin talvi ei kestä kuin maksimissaan kuukauden, joten en pidä tuota hetkellistä suurta kulutusta kiirastulena. Kyselisinkin, että paljonko teillä on ollut vuositasolla kulutus. Kesät "ilmaiseksi" ja talvella bensalla. Ja mielellään niin, että käy selvästi ilmi onko tallisssa vai pihassa auto.

Jätän muut kysymykset tietävämmille, mutta tartun hieman tähän:

Noilla ajoilla vaikka auto kuluttaisi kesät talvet sen 10l/100km, niin yksinkertaisella matematiikalla koko vuoden polttoainekustannukset ovat: 10 000 km *10 ltr / 100 km * 1,4 €/ltr = 1400€.

Nyt kun puhutaan ~20k€ auton ostosta, niin keskittyisin aivan muihin tekijöihin kuin kulutuksen miettimiseen. ;)

(Edit: Näyttipäs noiden lihavointien kanssa hyökkäävältä - se ei ollut tarkoitus, eikä myöskään viedä keskustelua sivuraiteelle. Tarkoitin vain sitä, että jos auto muuten miellyttää, niin sen talvikulutuksen vaikutus on maksimissaankin joitain satasia, joten asialle ei ole syytä laskea suurta painoarvoa.)
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Harri K sanoi
tottakai kun ulkoa saa siihen 20ke luokkaan noita ja vero on 1500-2000e. Jää siittä katetta.
Suomeen tulevat Phevit tulee aika paljon yhde "liikkeen" kautta ja sitten jakavat keskenään niitä eri liikkeille.
Ok tuota en tiennytkään, varmaan sitten Kamuksi? Aika montaa tuli kytättyä ja osa myyjistä oli aivan pihalla näistä ja sen minkä valitsin niin myyjä tiesi tasan tarkkaan mistä kaupungistakin se Ruotsista on. Asiasta hiukka OT. niin aaatolle.com jätti meikäläiselle hyvin erikoisen kuvan?
 
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

jussi666 sanoi
Ok tuota en tiennytkään, varmaan sitten Kamuksi? Aika montaa tuli kytättyä ja osa myyjistä oli aivan pihalla näistä ja sen minkä valitsin niin myyjä tiesi tasan tarkkaan mistä kaupungistakin se Ruotsista on. Asiasta hiukka OT. niin aaatolle.com jätti meikäläiselle hyvin erikoisen kuvan?
Ei oo Kamuxi, toki neki tuo omia mut ostavat myös tältä. Jääköö sanomatta kun en tiedä varmaksi mut näin myyjä väitti ja sain muualtaki varmistusta. Ainaki Tampereella näillä on oma "kartelli" olemassa.
Aatolle kommihan myy asiakkaiden käytös olevia autoja eli niillä on vain tiedot mitä asiakas on autosta antanut ja moni myyjä ei niistä tiedä muuta (jos sitäkään).
 
Takaisin
Ylös Bottom