Kiitokset Kawalle raportista, toiset ne puhuu ja toiset tekee. Taidat olla jälkimmäisiä

Harkitsin nimittäin itse hiljattain samaa, mutta arki ei sallinut tällä kertaa seikkailua, aika samoilla spekseillä oltaisiin menty. Vaikka mä ajattelin että olisin lentänyt perjantaina, ostanut auton lauantaina - tosin se olisi ehkä kaatunut tuohon paikalliseen Trafiin. Sain kuitenkin Mitsun sieltä alle, nimittäin rekkamies toi sen Hollannista Antwerpeniin ja sieltä se laivattiin Hankoon. 102 tuhatta ajettu instyle plus mikälie 2015 lopussa rekisteröity 2016 malli kaikilla herkuilla oli verottomana siinä 15 kiloa. Siihen kuljetus ja autovero päälle, sekä ALV jota en maksanut koska ostin sen yritykselle. Lopulta kahden auton Helga raportit katsoin ja toisen valitsin. Tarvitaan vielä talvirenkaat Suomessa, tosin niitä nyt aina välillä tarvii suomiautoihinkin ostaa. Kesärenkaissa oli Helga raportin mukaan 4-5mm pintaa ja siltä se näyttää itsellekin. Maksu meni eurooppalaisella pankkisiirrolla, laitoin kuitin sähköpostilla ja he tietysti odottivat pari päivää että maksu näkyi heidän tilillään.
Lisälaitteita oli hieman liikaakin, kuten muutkin Hollannin tuonnissa olevan Cobran hälärin kanssa eläneet ovat huomanneet. Auto viivästyi muutaman päivän kun sataman poijjaat eivät olleet saaneet ajonestoa pois päältä ja lastaus ei ekalla yrittämällä onnistunut. Maksoi vain vähän harmaita hiuksia. Tää oli tämmöinen kokeilu, niinkuin monella muullakin näiden kanssa. Me tarvitaan kyllä tota vetokoukkua ja kyydissä on vähän kaikkea, lapsia, koiria ja koukussa joskus hevonen niin hauska nähdä minkälaiseksi tuo muodostuu. Ajoakkua en vielä lukenut, ehkä sitten joskus. Tästä foorumista on ollut näin jälkikäteen hyvä vertaistuki tuon Cobran ihmettelyyn ja muutenkin siihen että sitä Jarrua pitää tosiaan painaa kun starttaa. Niin laitanpa oman kokemukseni näin että jos siitä joku vaikka hyötyy.
Koitan sen hälärin poistattaa jossain kunhan kerkiän, toistaiseksi sen kanssa on elettävä. Mutta vähän menee ajatus tuosta keyless hommasta jos tietyn sekuntimäärän jälkeen ajonesto menee päälle jos et ole startannut autoa. Aika epäkäytännöllistä vaikka kauppakassien yms kanssa, mutta ehkä tää on semmoinen ensimmäisen maailman ongelma.
Kuluista tosiaan sen verran että toista tonnia maksoi taikoa se auto sieltä Hollannista tänne PK seudulle ja piti ostaa auto näkemättä. Tosin se Helga raportti on aika kattava. Suomessa koeajoin paria, mutta täkäläiset autoliikeet eivät onnistuneet tekemään MITÄÄN tarjousta kun yritin autoa ostaa niin ajattelin että ei sitten ja ostin Hollannista. Myönnän että mulla oli vaihtoauto tarjolla joka kyllä myös myytiin erikseen, ehkä se vaikutti tiettyjen firmojen halukkuuteen mitään tarjota. Laakkonen muuten teki ihan hyvän tarjouksen, mutta ei ollut Mitsua vastapalloon niin jäi kaupat tekemättä.
Käyttöönottoilmoitus verottajalle sähköpostilla ja siirtokilvet toki piti täällä hakea, kaupungin viskaaleille tieto että pysäköintilupa siirtyy siirtokilville (meni alle yksi työpäivä kun sähköpostin heille laitoin). Jos oikein osaisi optimoida niin ne siirtokilvet hoitaisi samalla reissulla kun käy autoa rekalta hakemassa mutta koska ensimmäinen kerta niin tein varmuuden vuoksi etukäteen. Vakuutukset IF:ltä, vähän kalliimpaa kuin mitä halvimmat täällä foorumilla on olleet mutta oli kiire ja oon ennestään niiden asiakas, pitää kilpailuttaa kun tässä ehtii ja kykenee sitten varsinaisen rekisteröinnin kanssa. Hauska knoppitieto että autoveroa varten etsiessäni tietoja ne löytyi semmoisesta luottokortin kokoisesta smart cardista jossa oli auton tiedot ja muut merkinnät. Hanskalokerossa kirjekuoressa mun nimellä, ja monella eri kielellä, myös suomeksi teksti "rekisteritodistus, tekninen osa" tjsp. Arvoin sinne CO2 päästöiksi wanhalla mittaustavalla 42g/100 kun automyyjän papereissa näin luki. Autoveroa on odotettavissa kait siinä 1500EUR give or take.