Outlander phev ostoa harkitsevat

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Tykkäykset
18
Nonnii. Tuli kaupat MY14 -mallista aj. 67tkm kaikilla herkuilla. Tuodaan kotiin toiselta puolelta Suomea, Accord Tourerin jätän vielä kakkosautoksi toistaiseksi. PHEVissä on remote climate ynnä vielä lohko- ja sisälämmitin, että on entinen omistaja satsannut.
Onneksi olkoon! jos saanen kysyä niin oliko pahan hintainen? (tiedän, tieto lisää tuskaa mutta on se kiva tietää onko hinnat paljon muuttunut, oma vm14 ja 138tkm ja kaikki muut varusteet löytyi paitsi kaistavahti ja adaptiivinen vakkari puuttui maksoi ~22k)
 
Liittynyt
27 Huhtikuu 2020
Tykkäykset
3
Barath, viisisataa yli sinun, tässä on tarvitsemani vetokoukku ja kahdet hyvät renkaat vanteineen, ad. vakkari ja kaistavahti on. Myyjä lupasi vielä kustantaa suomenkielisen manuaalin kuittia vastaan, pitää etsiä jostain, tässä tapauksessa marmorilta varmaan. Ruotsin tuontia tämä.
 

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Tykkäykset
5
Mielenkiintoinen vertailu. Itselleni ostin -14 Hollannin tuonnin viime syksynä. Oli ajettu 76t ja kaikilla mahdollisilla herkuilla + valkoinen nahkasisusta. Hintaa oli 24k€. Akun kunto hyvä (SOH 92%).
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Tykkäykset
18
Nonni, tulihan sitä sitten maksettua ylihintaa mutta kun kiire oli löytää kiesi alle peuran paskoman tilalle. noh toivotaan että seuraavan 8 vuotta saa ajaa ihan perus huolloilla vain
 
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Tykkäykset
7
En tuomitsisi yli- tai alihintaiseksi vain vertaamalla hintaa, varusteita ikää ja kilsoja. Kävin itse katsomassa varmaan viittä samanikäistä autoa aika samoilla spekseillä, kaikki tuontiautoja. Hintahaitari oli useamman tonnin, mutta se oli perusteltua. Esim. halvimmassa autossa oli melko epäsiisti sisusta, huoltokirjassa 50 tkm aukko ja mukana vain yhdet renkaat vanteineen. Yksi oli suunnilleen samanhintainen kuin ostamani, mutta ulkokuoressa paljon enemmän käytön jälkiä. Tuollainen 5v vanha ja 100 tkm ajettu auto alkaa yleiskuntonsa osalta usein olla jo aika yksilö, ja ainakin itse voin olla aika tarkka tuon siisteyden suhteen, kun kyse on jäljistä jotka vaativat jotain isompaa kuin pesua ja siivoamista.

Ostin lopulta sen kalleimman. Siistein kunto, parhaat varusteet, täydellisin huoltokirja ja hyväkuntoinen akku painoivat vaa'assa enemmän kuin eurot.

Ja auto on siis 10/2014 käyttöönotettu ruotsintuonti aika täydellisellä varustuksella vetokoukkua, nahkajakkaroita ja adaptiivista vakkaria myöten. Ostin 10/2019 ja tuolloin mittarissa 126 tkm. Koeajolla pääsin vajaa 40 km sähköllä ja vähän myöhemmin sain luettua SOH:n joka oli 87 %. Mukana kahdet hyväkuntoiset renkaat ja hinta oli ostettaessa toimituskuluineen 22600 euroa.
 
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Tykkäykset
8
Joo, itsellä meni aikalailla päinvastoin, halu kokeilla sähköhärpäkettä ja ostin kaikista halvimman mitä oli. Mittarissa 250tkm ja hinta n. 15000 €. Varusteet oli vaaleat nahat, kattoluukku, adaptiivinen vakkari, kaistavahti, remote lämmitys, vetokoukku, 2x alut + hyvät nastarenkaat. Kesärenkaat vähän siinä ja siinä. Huonoa oli akun kapasiteetti 65% paikkeilla (nyt 86,6% mutta se taas toinen juttu) ja jotain jälkiä ja kolhuja, mutta en kyllä muutenkaan mikään auton kiillottaja ole, joskus tulee pestyä kun sotkee itsensä tarpeeksi.
 

roimppu

Member
Club Member
Liittynyt
7 Joulukuu 2010
Tykkäykset
0
Löytyisikö watchdogia keltään Lahdesta ja kiinnostusta käydä katsomassa phevin akun kunto eräästä ostokohteesta? Korvausta vastaan tietenkin. Yv:llä saa kiinni.
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Tykkäykset
3
Tervehdys kaikille. Täällä on kuume päällä ja ei se näköjään buranaa syömällä helpotu :D
Harkinta on päällä ja kohta voi sanoa, että myös hankinta. Kaksi tarjousta on jo pöydällä tämän vuoden mallista ja siis pakasta vedettyjä on molemmat. Varustelu on Instyle.
Uhka vai mahdollisuus?
 
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
Tykkäykset
7
Sekä että. Itse reilu 11tkm ajaneena voin sanoa että paras auto tähän asti. Maavaraa saisi olla omaan käyttöön enemmän. Lisäksi tuo neliveto ei herätä vielä luottoa vaikka joku sitä täällä kehuikin. Autoilun kulut tippuneet reilusti. Autossa on paljon hyvää mutta on hieman tylsähkö.
 
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Tykkäykset
4
Tervehdys kaikille. Täällä on kuume päällä ja ei se näköjään buranaa syömällä helpotu :D
Harkinta on päällä ja kohta voi sanoa, että myös hankinta. Kaksi tarjousta on jo pöydällä tämän vuoden mallista ja siis pakasta vedettyjä on molemmat. Varustelu on Instyle.
Uhka vai mahdollisuus?
Sanoisin uhka sillä Mitsun taru autoissa Euroopassa loppuu 2021. Mutta jos saat uuden noin 30% alle ovh ja ajat sen loppuun niin ehkäpä sitten voinet hankkiakin. Minä tosin en hankkisi.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
25
Sanoisin uhka sillä Mitsun taru autoissa Euroopassa loppuu 2021. Mutta jos saat uuden noin 30% alle ovh ja ajat sen loppuun niin ehkäpä sitten voinet hankkiakin. Minä tosin en hankkisi.
Juuri näin, riippuu hinnasta ja siitä kuinka pitkään autoa pitää. Tuo Mitsun ikävä päätös laskenee arvoa kiihtyvästi lyhyellä tähtäimellä. Harmi, sillä voimalinjapuolella on ollut parhaimmistoa, toki tehoa saisi olla enemmän.
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Tykkäykset
3
Sekä että. Itse reilu 11tkm ajaneena voin sanoa että paras auto tähän asti. Maavaraa saisi olla omaan käyttöön enemmän. Lisäksi tuo neliveto ei herätä vielä luottoa vaikka joku sitä täällä kehuikin. Autoilun kulut tippuneet reilusti. Autossa on paljon hyvää mutta on hieman tylsähkö.
Tänään otin auton koeajoon ja täytyy myöntää, että ulkonäkö lupaili vähän parempaa. Ei tullut mitään "vau"reaktiota kun kotia kohti ajelin. Nykyinen auto on iso maasturi dieselinä ja siihen verraten voi sanoa että jää outlanderi kakkoseksi. Suurin syy miksi tätä nyt harkitaan, on juuri tuo kulujen pienentäminen, nykyisessä on verot yli 1000€ :mad:
Työmatka on meillä molemmilla 10km/sivu, joten sähköllä pitäisi pärjätä.

Nyt auto on latauksessa, joten kohta lähdetään tutustumaan autoon koko porukalla ja päätös ostosta tehdään heti sen jälkeen.
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Tykkäykset
3
Ja tosiaan tarkoitus on auto pitää pitkään. Itsellä ensimmäinen uusi auto ja kilometrejä ei varmasti hirveästi vuoden aikaan tule. Luulen että 10tkm vuoteen on aika lähellä todellisuutta.
 
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
Tykkäykset
7
Eikä markkinoilla taida ainakaan vielä olla hirveästi valinnanvaraa tuossa hintaluokassa. Tilava maasturi neliveto jossa vetokykyäkin 1500kg + plug in hybrid. Ilmeisen luotettaviakin nämä ovat. Tosin eilen huomasin ensimäisen vian, vänkärin puolen sisävalo pimeänä..
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Tykkäykset
3
Ei se kuume muuten lähtenyt, kuin kaupat tekemällä. Kaksi viikkoa odotellaan, niin päästään uutta testaamaan
Vanha auto on pathfinder ja sisätiloja kun vertailtiin niin pehvissä on isommat tilat. Etumatkustajalle on kunnon tilat ja samaten takapenkkiläisellä on enemmän tilaa kun pathfinderissa. Ainoa ero on kontissa finderin eduksi, se on älyttömän iso.
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Tykkäykset
3
3,5vk jouduttiin autoa odottamaan ja keskiviikkona saatiin se lopulta liikkeestä ulos ajettua. Onneksi meillä molemmilla oli työnantajat sitä mieltä, että autoa saa pitää johdon nokassa ilman eri korvausta. Aika on nyt varattu myös kovapinnoitukseen, joten senkin puolesta saa sitten talvi tulla. Makin on kampa Instyle varusteilla.
 
Liittynyt
13 Lokakuu 2020
Tykkäykset
0
Itsellä kovasti olisi kanssa autokuumetta puskemassa. Onko noissa 2litraisissa vm17-18 pheveissä suuriakaan eroja näihin uudempiin 2.4litraisiin? Lähinnä että maksaako toistakymmentä tonnia enemmän uudesta/uudehkosta outlanderista jos käytännössä ajo ja käyttökustannukset ovat samat esim my17 phevissä? Onko tästä topicia jo aiemmin? Itsellä ei ainakaan silmään osunut...
 
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
Tykkäykset
7
2.4 atkinson työkiertoa käyttävä moottori on pienempi kulutuksinen, hiljaisempi ja tehokkaampi. Taka-akselilla lisäksi vääntävämpi sähkömoottori. Eroja on, mutta ei ole itsellä kokemuksia vanhemmasta 2 litraisesta mallista. Niin ja se ajo-akun lämmitys 19-20 malleissa suomi-autoissa instyle/instyle sport varustetason autoissa.
 
Ylös Bottom