Pajero Sport - esite

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Tuossa viimeviikkoisessa Tre-miitissä jaappanilaisia esitteitä plärätessä tuli mieleen, että mulla on kotona joskus viime vuonna Bangkokista mukaan jäänyt Pajero Sportin esite. Ajattelin rouhaista sen skannerin läpi, tässä muutama valikoitu sivu:
 

Liitetiedostot

  • pa1.jpg
    pa1.jpg
    189.9 KB · Lukukerrat 337
  • pa2.jpg
    pa2.jpg
    164.1 KB · Lukukerrat 329
  • pa3.jpg
    pa3.jpg
    179.5 KB · Lukukerrat 387
Vs: Pajero Sport - esite

Lisää:
 

Liitetiedostot

  • pa4.jpg
    pa4.jpg
    193.1 KB · Lukukerrat 321
  • pa5.jpg
    pa5.jpg
    169.8 KB · Lukukerrat 374
  • pa6.jpg
    pa6.jpg
    204.6 KB · Lukukerrat 325
Vs: Pajero Sport - esite

Ja vielä pari:

Niin, ja hintoja noille vielä:

PAJERO SPORT 2WD GLS
2.5 A/T
ราคา 962,000 บาท (n. 23k€)

PAJERO SPORT 2WD GT
2.5 A/T
ราคา 1,097,000 บาท (n. 26k€)

PAJERO SPORT 4WD GLS
3.2 A/T
ราคา 1,132,000 บาท (n. 27k€)

PAJERO SPORT 4WD GT
3.2 A/T
ราคา 1,267,000 บาท (n. 30k€)
 

Liitetiedostot

  • pa7.jpg
    pa7.jpg
    206.4 KB · Lukukerrat 328
  • pa8.jpg
    pa8.jpg
    185.1 KB · Lukukerrat 333
Vs: Pajero Sport - esite

Tässä Aussi esitteitä. Siellä saa vähän tuoreemmalla koneellakin, eli 180hv/400Nm 2,5 dieselillä:

http://ftp.pajeroclub.com.au/files/CHALLENGER%2016%20PAGE%20BROCHURE.pdf

Auton oikea nimihän on Challenger, mutta tietyillä alueilla sitä myydään Pajero Sporttina. Vaikkei se kyllä sporttisempi ainakaan ole. Venäjällä sitä myydään, jos venäjän länsiosia nyt euroopaksi luetaan. Mutta ei tietääkseni muualla euroopassa, valitettavasti. Suomessakin näkynyt näitä useita, venäläisten turistien lähinnä.

Review
http://www.caradvice.com.au/49926/mitsubishi-challenger-review/

Ja kunnollinen testi:
http://www.caradvice.com.au/53524/mitsubishi-challenger-review-road-test/

Aika hyvät joustot noin nykypäivän vakiomaasturiksi. Kierrejouset sekä takana, että edessä. :p Ja SS-laatikollisena, takaakin löytyy kunnollinen kytkettävä lukko.
 
Vs: Pajero Sport - esite

Juu on noita pari tulllut vastaan.

Perustuuko toi sitten ihan pickupiin? Thaikkulassa näkee vielä enemmän Toyotan Fortuner ja Sport Cruiser-malleja, joissa on usein ihan kärryjouset tallellakin vielä takana. Fortuner on kyllä ihan näppärän näköinen auto, ei siinä mitään.
 
Vs: Pajero Sport - esite

2bad4you sanoi
Perustuu L200 niinkun Pajero Sport on aina perustunut..

Tämäpä vaan on hieman hämärä käsite.. Ja olen ihmetellyt, Kaukomailla ekaa Challengeria myytiin 96 alussa, joka oli tämmöinen "part-time 4wd ala L200"(?) ja loput siitä eteenpäin SS laatikoisia full-4wd, (joita ei kai suomessa ikinä ole nähty).. Ja lehtijousia ei ole nähty yhdessäkään japanin Challengerissa. Ja eikös nämä ole L200:ssa?

Eli mikä on L200 perusta?
 
Vs: Pajero Sport - esite

2bad4you sanoi
Kannattas varmaan eurooppankin tuoda..

Huomaa hyvin että on suunnattu selkeästi muulle markkina- alueelle kuin Eurooppa. Päälimmäisenä rupes naurattaan noi rumpujarrut, muutenkin varustelu on vähän vanhentunutta.
 
Vs: Pajero Sport - esite

Twilight sanoi
Huomaa hyvin että on suunnattu selkeästi muulle markkina- alueelle kuin Eurooppa. Päälimmäisenä rupes naurattaan noi rumpujarrut, muutenkin varustelu on vähän vanhentunutta.

Kyl se rumpujarruillaki pysähtyy..ja nehän on paljon huoltovapaammatkin kun levyjarrut ;D.
 
Vs: Pajero Sport - esite

Perustuu L200:een tietyllä tapaa. Mutta kuten aussikoeajossa sanottiin, se ei millään tavalla tee siitä pelkkää karua ja yksinkertaista työkalua. Se, että se perustuu L200:een, ei tee siitä mitenkään erilaista vaikkapa nykypäivän Land Cruiserista. Perusrakenne aivan sama, erillisrunko, jäykkä taka-akseli, erillisjousitettu keula ja joka kulmassa kierrejouset. Korihan edustaa rakenteeltaan täysin nykypäivää. Euroncap testi L200:elle oli 4 tähteä, joka oli muihin pickuppeihin verrattuna erinomainen tulos. 180hv 2,5 dieselikin on loistava kun huomioi, että 106 000€ maksavassa Toyotan Land cruiserissa on 3 litran koneesta otettu 173hv!

Auto on kaikinpuolin nykyaikainen. Lukuunottamatta rumpujarruja, meluisaa konetta ja muita pieniä yksityiskohtia. Mutta kokonaisuutena, hintaansa nähden, erittäin kilpailukykyinen. Ei noin halvalta autolta voikkaan odottaa enempää.

Euroopankin markkinoille sopisi hyvin, tämän auton edeltäjä oli esim. jenkeissä hyvinkin suosittu. Nimenomaan hinta/laatusuhteen vuoksi. Siinä saa paljon autoa, halpaan hintaan. Maastossa aika peto menemään noilla joustoilla, ja lukkojakin löytyy nykymaasturiksi hämmästyttävän paljon. Ei mikään citymaasturi siis. ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom