Vs: Pajeron jakolaatikon merkkivalo vilkkuu 22 km ajon jälkeen
Nostetaanpa aihetta, kun samat oireet itselläkin. Tuliko selvyyttä miksi keskilukon valo alkaa vilkuttaa reilun 20km 2wd ajon jälkeen?
Itselläni vikakoodiksi antaa 35, freewheel engage switch system Open circuit/Short circuit/Malfunction of switch. Testasin "freewheel" anturia ja ainakin se yhdisti. Sitten mittasin vastusarvot "freewheel clutch" solenoideilta, jotka oli 34,8 ja 33,4 ohmia. Korjauskirja antaa arvoiksi 35-45 ohmia. Alipaineletkut näyttivät ainakin päälisin puolin ihan hyviltä. Neliveto kytkeytyy nätisti päälle ja pois. Mitäs seuraavaksi? Jotenkin viittaa kuitenkin alipainevuotoon..?
Tämmösen löysin osoitteesta: http://4epikanini.webs.com/gen3pajero4x4system.htm
"In the case of a flashing center diff light only (all green lights off and only the center diff light is flashing - going to 4H makes no difference to the lights) after driving for about 20-25km it is usually the one solenoid sending vacuum to the actuator in 2H or the vacuum pipes thereof being old and collapsing on itself because of the vacuum and allowing the actuator to release after a while.
Mostly the flashing center amber light after a few kilometers can be cured by renewing the vacuum solenoids by the airbox, the vacuum pipes and possibly the actuator if the diaphragm might have a leak."