PHEV Box - fully electric drive

AV

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2016
Onko kenelläkään kokemuksia otsikon mukaisesta laitteesta, tai onko kukaan edes kuullut moisesta? Sillä saa pakotettua Outlanderin sähköajotilaan poislukien kick-down toiminto. Foorumin kirjoitusten perusteella bensakoneen ei toivottu käynti tuntuu olevan auton suurin ongelma ja valituksien aihe. Mitenköhän käy auton takuulle kun siihen ripustellaan tällaisia lisälaitteita?
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: PHEV Box - fully electric drive

AV sanoi
Mitenköhän käy auton takuulle kun siihen ripustellaan tällaisia lisälaitteita?7

Täähän on siitä näppärä laite että se liitetään ohjausyksikön piuhojen väliin, eli siitä ei jää mitään pysyviä jälkiä. Varmistin vielä valmistajalta, eikä myöskään jää auton lokeihin mitään tietoja tämän käytöstä. En ole vielä tilannut mutta harkinnassa on. Laite ei poista kokonaan kylmäkäynnistysten tarvetta, mutta kuulemma vähentää niitä merkittävästi.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Ihan näin pohdinnan aiheeksi: valmistaja ei varmaan kiusallaan sitä bensamoottoria käynnistä?

Todennäköisesti valmistajalla on ihan järkeviä syitä miksi siihen moottorin käynnistelyyn on päädytty, tuskin se parin litran kulutus satasella talvikäytössä maailmaa kuitenkaan kaataa.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Käsittääkseni tuossa 2017 mallissa on ihan tehtaalla laitettu vastaava toiminnallisuus. Eli "Eco mode" on nyt "EV-Priority", jolla tähdätään mahd. vähään polttomoottorin käyttöön.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: PHEV Box - fully electric drive

MakeM sanoi
Ihan näin pohdinnan aiheeksi: valmistaja ei varmaan kiusallaan sitä bensamoottoria käynnistä?

Todennäköisesti valmistajalla on ihan järkeviä syitä miksi siihen moottorin käynnistelyyn on päädytty, tuskin se parin litran kulutus satasella talvikäytössä maailmaa kuitenkaan kaataa.

Tuon tarpeen tajuaa vasta kun autolla on ajellut pidempään talviaikaan. Voisin kuvitella että
Moottorillekin olisi parempi jos turhat kylmäkäynnistykset voisi vähentää esim. 100.sta 10.een talven aikana. Moottoria kun kuitenkin tarvitsee aika ajoin, niin ei ole vaaraa että jäisi käyttämättä kokonaan.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: PHEV Box - fully electric drive

PajeGls sanoi
Käsittääkseni tuossa 2017 mallissa on ihan tehtaalla laitettu vastaava toiminnallisuus. Eli "Eco mode" on nyt "EV-Priority", jolla tähdätään mahd. vähään polttomoottorin käyttöön.
Tuon on valkoinen EV-nappula keskikonsolissa. Käsittääkseni 2017 eco-nappula toimii kuten aiemminkin.
 

terracot

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2014
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Vuoden 2017 mallissa tosiaan on lisätty "EV mode" nappula keskikonsoliin (ei korvaa mitään aiempaa toimintaa). Kuten MY17 ketjussa kuvasin, se toimii ainakin jonnekin nollan asteen tienoille niin, että estää bensakoneen käynnistymisen turhaan. Ja "turhaan" tässä tarkoitan esim. tilannetta, kun lähden kaymään muutaman kilometrin kauppareissulla. Ihan turha käynnistää moottoria lämmityksen avuksi, kun se ei edes ehdi mukaan. Ja sähkö riittää talvikelilläkin hyvin tollaisen reissuun. Tätä myötä sähköajon hyötykäyttö on itselläni lisääntynyt selvästi ja moottorin käynnistely siis vähentynyt. Erittäin hyödyllinen toiminto siis.
 

tiko

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2013
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Auto ollut alla 11/13 lähtien ja 80 000km takana. Lämmityslaite 15 asteelle ja pois käytöstä ja kun lasit huurtuu, hieman puhallusta laseille niin ei moottori käynnisty vaikka olisi 20 pakkasta ja vauhtia 80. Näin olen ajanut akun täydestä tyhjäksi eikä moottori ole murahtanut kertaakaan. Eli talviajoa parhaimmillaan, viltti ja karvahattu kannattaa olla takapenkillä ;) Näin toimii Mitsu ilman "bokseja".
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: PHEV Box - fully electric drive

tiko sanoi
Auto ollut alla 11/13 lähtien ja 80 000km takana. Lämmityslaite 15 asteelle ja pois käytöstä ja kun lasit huurtuu, hieman puhallusta laseille niin ei moottori käynnisty vaikka olisi 20 pakkasta ja vauhtia 80. Näin olen ajanut akun täydestä tyhjäksi eikä moottori ole murahtanut kertaakaan. Eli talviajoa parhaimmillaan, viltti ja karvahattu kannattaa olla takapenkillä ;) Näin toimii Mitsu ilman "bokseja".

Tojossa lähes sama homma. Lämpötila "LO" asentoon, eikä moottori käynnisty. Puhalluksen ja AC:n saa päättää itse, ei huurru. Kylmää kyytiä mutta edusllista ;D.

Pakkanenkaan ei vaikuta toimintasäteeseen niin paljoa kuin yleiseisesti luullaan.
 

tiko

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2013
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Ajoa akuilla ihan yhtä paljon kuin kesällä, en ainakaan itse ole huomannut eroa. Auto lämmitys sähköllä tuo nähtävästi tuon eron akun kestossa.
 

on360pistefi

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2017
Sijainti
Keski-Pohjanmaa
Vs: PHEV Box - fully electric drive

tiko sanoi
Auto ollut alla 11/13 lähtien ja 80 000km takana. Lämmityslaite 15 asteelle ja pois käytöstä ja kun lasit huurtuu, hieman puhallusta laseille niin ei moottori käynnisty vaikka olisi 20 pakkasta ja vauhtia 80. Näin olen ajanut akun täydestä tyhjäksi eikä moottori ole murahtanut kertaakaan. Eli talviajoa parhaimmillaan, viltti ja karvahattu kannattaa olla takapenkillä ;) Näin toimii Mitsu ilman "bokseja".

Peesaan tätä. Autossa ei minunkaan mielestä tarvitse talvella olla +20 lämmintä. Toki tämä vaati ajattelutavan muutosta kun oli polttomoottoriautojen kanssa tottunut lämpimään kabiiniin.
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Mistä olette ostanut PHEV boxin autoonne?Oletteko ollut tyytyväisiä tuotteeseen? Ja mitä muutoksia&etuja boxi sai aikaan? Ja oliko asennus pelkästään laite liittimien väliin kiinni ja boxi käytössä? Itsellä 2014 PHEV. Kiitos jos joku viitsii vastailla.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Suoraan sieltä valmistajalta, nopeasti tuli.

Helppo asennus kaasupolkimen johdon väliin. Sisätilan lämpöanturiin tulee vähän vempula palikka joka on hiukan hankala saada oikein paikalleen.

Kannattaa ehkä laittaa laitteeseen usb-johto valmiiksi, niin voi säädellä. Ulkoilman lämpötila vaikuttaa tuohon kaasupolkimeen jonkun verran, talvella ei siedä niin paljoa kaasua kuin kesällä, ettei polttomoottori hörähdä. Oikein säädettynä kuitenkin tosi miellyttävä ajaa pelkällä sähköllä.

Tuo ICEHeaterStop lämpöanturin huijaus on vähän huono, suosittelen että pistät kytkimen siihen johtoon että saa sen disabloitua. Se toimii ihan hyvin yli 5C lämpötiloissa, lämppäri saa olla asetettu +20C koko ajan. Ainoastaan käynnistysvaiheessa syytä olla lämppäri offilla siihen asti että saa Econ päälle.

Mutta talvisin tuosta on melkein enemmän haittaa kuin hyötyä. +20C pyynti on liikaa, mitä enemmän on pakkasta sitä alemmas pitää pyyntiä laskea. Jo nollakelissä joutuu aluksi laittamaan +17C ja siitä hilaamaan ylöspäin kun auto lämpenee..

Ongelma vaan se kun laite huijaa lämpöanturin näyttämään vähintään +13C vaikka oikeasti olisi kylmempi. Jos anturi sanoo 13C ja pyynti 17C, auto on mielestään jo ihan lähes tarpeeksi lämmin ja lämmittää tosi pienellä teholla. Usein ollut tilanne että monitoiminäyttö näyttää 0kw lämmitystehoa, ja kun nostan pyyntiä 0.5C niin bensamoottori hörähtää... Eli autoa ei saa lämpimäksi ollenkaan, vaihtoehdot on ajaa jääkaapissa tai hyväksyä polttomoottorin käynnistys.

Ilman lämpöanturin huijausta pystyy lähtemään vaikka 15c:stä liikkeelle ja siitä varovasti nostelee monitoiminäytön lämmityspalkkia katsellen.. Lämmittää täysillä koko ajan.

Mehevän esilämmityksen jälkeen ei ole merkitystä huijauksella, jos sisätilan lämpötila on oikeastikin yli 13C..
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Suoraan sieltä valmistajalta, nopeasti tuli.

Helppo asennus kaasupolkimen johdon väliin. Sisätilan lämpöanturiin tulee vähän vempula palikka joka on hiukan hankala saada oikein paikalleen.

Kannattaa ehkä laittaa laitteeseen usb-johto valmiiksi, niin voi säädellä. Ulkoilman lämpötila vaikuttaa tuohon kaasupolkimeen jonkun verran, talvella ei siedä niin paljoa kaasua kuin kesällä, ettei polttomoottori hörähdä. Oikein säädettynä kuitenkin tosi miellyttävä ajaa pelkällä sähköllä.

Tuo ICEHeaterStop lämpöanturin huijaus on vähän huono, suosittelen että pistät kytkimen siihen johtoon että saa sen disabloitua. Se toimii ihan hyvin yli 5C lämpötiloissa, lämppäri saa olla asetettu +20C koko ajan. Ainoastaan käynnistysvaiheessa syytä olla lämppäri offilla siihen asti että saa Econ päälle.

Mutta talvisin tuosta on melkein enemmän haittaa kuin hyötyä. +20C pyynti on liikaa, mitä enemmän on pakkasta sitä alemmas pitää pyyntiä laskea. Jo nollakelissä joutuu aluksi laittamaan +17C ja siitä hilaamaan ylöspäin kun auto lämpenee..

Ongelma vaan se kun laite huijaa lämpöanturin näyttämään vähintään +13C vaikka oikeasti olisi kylmempi. Jos anturi sanoo 13C ja pyynti 17C, auto on mielestään jo ihan lähes tarpeeksi lämmin ja lämmittää tosi pienellä teholla. Usein ollut tilanne että monitoiminäyttö näyttää 0kw lämmitystehoa, ja kun nostan pyyntiä 0.5C niin bensamoottori hörähtää... Eli autoa ei saa lämpimäksi ollenkaan, vaihtoehdot on ajaa jääkaapissa tai hyväksyä polttomoottorin käynnistys.

Ilman lämpöanturin huijausta pystyy lähtemään vaikka 15c:stä liikkeelle ja siitä varovasti nostelee monitoiminäytön lämmityspalkkia katsellen.. Lämmittää täysillä koko ajan.

Mehevän esilämmityksen jälkeen ei ole merkitystä huijauksella, jos sisätilan lämpötila on oikeastikin yli 13C..
Mistä olette ostanut PHEV boxin autoonne?Oletteko ollut tyytyväisiä tuotteeseen? Ja mitä muutoksia&etuja boxi sai aikaan? Ja oliko asennus pelkästään laite liittimien väliin kiinni ja boxi käytössä? Itsellä 2014 PHEV. Kiitos jos joku viitsii vastailla.
Onko tuolta porukka tilannu boxin?
Luotettava paikka?
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Oliko tämä luotettava paikka tilata? ACB1A7B8-0A7F-45BE-B725-A55D040EA7A9.png
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Joo, tuo on juuri se valmistajan oma kauppa.[/QUO
Joo, tuo on juuri se valmistajan oma kauppa.
Kiitos Zuikkis vastauksista.
Tänään laitoin boxin kiinni itselle. Tuo ice heater oli mulla RHD. Se jäi hiukan irti ritilästä noin 2-3mm. Oliko muilla myös RHD eikä LHD? Pikkasenhan tuo boxi helpottaa liikkeelle lähtöä. Mutta jos nostaa kierrokset valkoiselle pover alueelle rele naksahtaa ja bensan kulutus ei ole enää 0. Oliko joku jotenkin osannut muokata boxin asetuksia? Jos on voisiko vähän neuvoa tarkemmin. Tarviiko siihen jonkun ohjelman ja johdon ,jolla voi ohjelmoida boxin uudestaan? Ja pystyykö homman tekemään ihan omatoimisesti?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Nyt kun Pehvanlämmittimellä sai lämppärin aiheuttaman ICE-käynnistelyn kuriin, alkoi kiinnittää enemmän huomiota kaasupolkimeenkin.

Mullahan on PHEVbox ollut jo vuoden verran. Joskus viime kesänä sitä säätelin että on parametrit kalibroitu niin että kaasun voi huoletta tällätä pohjaan (kickdown-rajalle) ja polttomoottori ei starttaa. Mutta talvellahan tuo polttiksen käynnistymisen raja laskee alemmas, ja ei se taas enää toiminutkaan. Eli tässäkin sama "puolalaisuus" kuin ICEheaterstopissa, toimii ehkä keski-euroopan leudossa säässä mutta suomessa pitäisi ulkolämpötilan vaikutus ottaa huomioon.

Mainittakoon tässä kohtaa että Pehvanlämmitin ei vaikuta asiaan mitään, edelleen lähtee polttomoottori päälle talvikelissä jo kun power-mittarin neula on suunnilleen PHEV-tekstin P-kirjaimen kohdalla.. Noin sentti ennen valkoisen alueen alkua. Kesäkelillä sietää mennä siihen ihan vihreän ja valkoisen rajalle. Ilmeisesti se on siis akun lämpötilasta kiinni, eikä ulkolämpötilasta.

https://evtun.com/phev-box.html

Valmistajan sivulta löytyy valmiita esimerkkikarttoja. Tuolla pisti silmään kartta
"Alternative setup: NORMAL mode is EV mode"

Eli ECO-moodin sijasta NORMAL-moodi on rajoitettu tuohon valkoisen ja vihreän rajalle. Silloin ECO-moodilla raja on vielä pienempi.

Laittelin tuon kartan sisään, nyt toimii talvikelissä ECO-moodissa niin että neula pysähtyy juuri oikeaan kohtaan, ei lähde polttomoottorille. Normal-moodi varmaan toimii kesällä sitten! Eli nyt ECO/NORMAL -valinta onkin talvi/kesä -valinta.. :)
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Nyt kun Pehvanlämmittimellä sai lämppärin aiheuttaman ICE-käynnistelyn kuriin, alkoi kiinnittää enemmän huomiota kaasupolkimeenkin.

Mullahan on PHEVbox ollut jo vuoden verran. Joskus viime kesänä sitä säätelin että on parametrit kalibroitu niin että kaasun voi huoletta tällätä pohjaan (kickdown-rajalle) ja polttomoottori ei starttaa. Mutta talvellahan tuo polttiksen käynnistymisen raja laskee alemmas, ja ei se taas enää toiminutkaan. Eli tässäkin sama "puolalaisuus" kuin ICEheaterstopissa, toimii ehkä keski-euroopan leudossa säässä mutta suomessa pitäisi ulkolämpötilan vaikutus ottaa huomioon.

Mainittakoon tässä kohtaa että Pehvanlämmitin ei vaikuta asiaan mitään, edelleen lähtee polttomoottori päälle talvikelissä jo kun power-mittarin neula on suunnilleen PHEV-tekstin P-kirjaimen kohdalla.. Noin sentti ennen valkoisen alueen alkua. Kesäkelillä sietää mennä siihen ihan vihreän ja valkoisen rajalle. Ilmeisesti se on siis akun lämpötilasta kiinni, eikä ulkolämpötilasta.

https://evtun.com/phev-box.html

Valmistajan sivulta löytyy valmiita esimerkkikarttoja. Tuolla pisti silmään kartta
"Alternative setup: NORMAL mode is EV mode"

Eli ECO-moodin sijasta NORMAL-moodi on rajoitettu tuohon valkoisen ja vihreän rajalle. Silloin ECO-moodilla raja on vielä pienempi.

Laittelin tuon kartan sisään, nyt toimii talvikelissä ECO-moodissa niin että neula pysähtyy juuri oikeaan kohtaan, ei lähde polttomoottorille. Normal-moodi varmaan toimii kesällä sitten! Eli nyt ECO/NORMAL -valinta onkin talvi/kesä -valinta.. :)
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Moikka. Itsellä arvot muistaakseni nyt
37,100,100,7
Sähköllä menee niin kauan kun akkua riittää. Eikä enään vahinko käynistyksiä.
Minkälaiset arvot muilla on käytössä.

011948AA-98D5-44E5-B46C-F3905E19CC7D.png
011948AA-98D5-44E5-B46C-F3905E19CC7D.png
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Se on siis ihan tuo PHEVboxin säätöohjelma, löytyy tuolta evtun-sivustolta.

Kise79, mullakin on tuo eka arvo 37, mutta kick-arvot on 90,95. Saatko sitä täystehomoodiin enää ollenkaan tuolla 100,100-asetuksella?

Tossahan siis idea että kun pedaalin painaa sen kickdown-kynnyksen yli, rytkähtää polttomoottori päälle ja sen jälkeen pedaalin toiminta palautuu täysin alkuperäiseksi niin isojen tehojen hallinta on helpompaa. Sitten kun pedaalia nostaa niin paljon että mennään tuon "kick stop"-arvon alle, mennään takaisin mummomoodiin missä tehot rajattu niin että pysyy vihreällä..
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Se on siis ihan tuo PHEVboxin säätöohjelma, löytyy tuolta evtun-sivustolta.

Kise79, mullakin on tuo eka arvo 37, mutta kick-arvot on 90,95. Saatko sitä täystehomoodiin enää ollenkaan tuolla 100,100-asetuksella?

Tossahan siis idea että kun pedaalin painaa sen kickdown-kynnyksen yli, rytkähtää polttomoottori päälle ja sen jälkeen pedaalin toiminta palautuu täysin alkuperäiseksi niin isojen tehojen hallinta on helpompaa. Sitten kun pedaalia nostaa niin paljon että mennään tuon "kick stop"-arvon alle, mennään takaisin mummomoodiin missä tehot rajattu niin että pysyy vihreällä..
Kokeilen noita sun arvoja seuraavax. Ajan tosi vähän bensalla. Luulen ,että noi sun arvot paremmat.
 

hansa

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2020
Sijainti
Phev 2016
Eli nyt kun tuli ostettua tuo phev boksi , niin mitä mun pitää tehdä sille , videossa näytetään vain kun kaasupolkimeen asennetaan tuo liitin ja se on siinä.
Eli tarviiko ohjelmoida mitään ja jos ,niin miten ?
Ja mikä tuo lämpötilanappihomma oli?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Jos toimii hyvin niin ei tarvi ohjelmoida. Pitäisi kickdown-pykälässä pystyä ajamaan ilman että polttis hörähtää. Jos hörähtää niin sitten säädetään.

Sillä lämpöanturipiuhalla ei oikein tee mitään, jätä irti. Paremmin toimii ilman. Piuha kiinni auto ei lämpiä mutta silti höräyttää polttiksen, toimii siis juuri päinvastoin kuin pitäisi.. se ehkä keski-Euroopan lauhassa ilmastossa toimii, mutta ei Suomessa.

Lämpötilan huijaukseen parempi tuo allekirjoitukseni linkistä löytyvä pehvanlämmitin..
 

hansa

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2020
Sijainti
Phev 2016
Hienoa ,kiitos . Postissa vielä boksi tulossa ja kokeilen ensin pistää vain paikalleen ja sitten katsotaan tarviiko alkaa kikkaileen. Onko tähän ohjelmointiin joku oma laite vai miten tuo tapahtuu ?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Ihan micro-usb piuha vaan tarvitaan, ohjelman saa ladattua tuolta valmistajan sivuilta.

Kannattaa ehkä muokata boksia sen verran että piuhan saa kiinni kantta avaamatta. Sitten voi usb-johdon jättää vaikka kiepille kojelaudan sisään, helppo säätää ilman purkamista.
 

hansa

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2020
Sijainti
Phev 2016
Jaahas, miten tuo watchdog appi pitäisi laittaa toimintaan . Bluetooth on autossa ja puhelimessa päällä , eikä lähe lukemaan ohjelma mitään autosta ?
 

RikTen

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2020
Jaahas, miten tuo watchdog appi pitäisi laittaa toimintaan . Bluetooth on autossa ja puhelimessa päällä , eikä lähe lukemaan ohjelma mitään autosta ?
Menikö väärään ketjuun? Käytä ryhmän hakua ja käy ihmeessä myös ohjelman www-sivulla. WD ei keskustele auton Bluetoothin kautta, vaan OBD-porttiin tulevan lukijapalikan, jos tässä oli väärinymmärrys.
 

Timo Nykänen

New Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2020
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Auto ollut alla 11/13 lähtien ja 80 000km takana. Lämmityslaite 15 asteelle ja pois käytöstä ja kun lasit huurtuu, hieman puhallusta laseille niin ei moottori käynnisty vaikka olisi 20 pakkasta ja vauhtia 80. Näin olen ajanut akun täydestä tyhjäksi eikä moottori ole murahtanut kertaakaan. Eli talviajoa parhaimmillaan, viltti ja karvahattu kannattaa olla takapenkillä ;) Näin toimii Mitsu ilman "bokseja".

Kuinka monta palkkia lämmityslaitteen näytössä näkyy, kun annat hieman puhallusta laseille? Kuinka usein käytät ilmastointilaitetta talven mittaan sen vuoksi, että sitä pitää aika ajoin käyttää? Odottelen tässä ekaa talvea ja otan kaikki hyvät vinkit vastaan säästeliästä ajoa varten.
Timo
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Kuinka monta palkkia lämmityslaitteen näytössä näkyy, kun annat hieman puhallusta laseille? Kuinka usein käytät ilmastointilaitetta talven mittaan sen vuoksi, että sitä pitää aika ajoin käyttää? Odottelen tässä ekaa talvea ja otan kaikki hyvät vinkit vastaan säästeliästä ajoa varten.
Timo

Tuo Tikon kirjoitus on kyllä turhan optimistinen kyllä hörähtää käyntiin aivan varmasti jos pakkasta tuo -20 vaikka kuinka kikkailee ilmastoinnilla. Ainoa mikä oikeasti toimii on tuo Zuikkiksen Pehvanlämmitin.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Itse asiassa Tikon viestissähän sanotaan "lämmityslaite 15 asteelle", kyllä silleen pysty ajamaan pelkällä sähköllä. 15 asteella lämppäri on pois päältä kokonaan, puhallus toimii mutta -20C ulkolämpötilassa puhallusilman lämpötilakin on -20C.. :) Eli myös se lämmityslaitteen palkki pysyy nollilla, yhtään wattia ei mene lämmitykseen.

Mutta varmasti hörähtää joo jos lämpötilapyyntiä nostaa tuosta edes 15.5C:hen..

"Pehvanlämmitin" tosiaan mahdollistaa että pyynti voi olla vaikka +28C ja silti pelkällä sähköllä mennään, ja silti puhaltaa lämmintäkin.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
No joo mutta käytännössä täysin mahdotonta ajella noin. Enkä todellakaan halua dissata muiden mielipiteitä mutta mielummin tyrmää tuoreiden Phevin omistajien liian ruusuiset kuvat heti tykkänään :devilish: Ja vielä yksi vastalause alkupään viesteihin, että kyllä sillä pakkasella on iso vaikutus rangeen ei voi minkään...
 

Pena111

New Member
Liittynyt
30 Elokuu 2019
Sijainti
Keskisuomi
No joo mutta käytännössä täysin mahdotonta ajella noin. Enkä todellakaan halua dissata muiden mielipiteitä mutta mielummin tyrmää tuoreiden Phevin omistajien liian ruusuiset kuvat heti tykkänään :devilish: Ja vielä yksi vastalause alkupään viesteihin, että kyllä sillä pakkasella on iso vaikutus rangeen ei voi minkään...
Noin se vaan on.
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
No autohan on hybridi, eli jos täysin pelkällä sähköllä haluaa ajella niin sitten kannattaa varmaan valita siihen tarkoitettu auto. kyllä itsekin tulee päivittäiset ajot lähestulkoon täysin ajettua sähköllä mutta jos polttiksen tarvitsee käynnistyä niin sitten sen täytyy
 

Tpa

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2019
Moro,

Yleensä luen vaan näitä foorumeita, mutta pitääpä laittaa tänne yks kysäri. Onko tuosta PHEV boksista käytännössä nyt mitään hyötyä.
Valmistajahan lupaa kaikkia, mutta mites teillä käytännössä. Kaasuun vastaavuus? rajoittaako se käytännössä vaan tuota kaasun liikettä/ECUlle menevää anturitietoa, jotta käyrä tasaantuisi. Saa vissiin säädettyä myös räväkämpään suuntaan, jotta reagoisi herkemmin kaasuun. Hyötyykö tuosta EV napista käytännössä jotakin? Jos jollain on laittaa suoraan ranskalaisin viivoin pari plussaa, niin varmasti moni muukin osaa siitä heti päätellä kannattaako tuollainen hommata.
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Komppaan edellistä kirjoittajaa. Ostin tuon vehkeen loppuvuodesta 2019 pääosin sen lämmityslaitteen toimintaan vaikuttavan lisäpalikan vuoksi. Totesin että ei toimi luvatusti vaan käynnistelee polttomoottoria aivan epäloogisesti, joten palautin kikkaran viikon testailujen jälkeen.

Pehvanlämmitinmodauksesta sen sijaan ei pahaa sanottavaa. Se laittaa auton toimimaan kuten sen olisi pitänyt tehtaaltakin toimia.
 

Tpa

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2019
No näin olin täältä vähän ymmärtänytkin, mutta tulipahan nyt suoraan sanottua. Jossain jenkkifoorumeilla sitä niin kehuivat, mutta täälä oli vähä toinen ääni kellossa.
 

kimbe67

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Onkohan kukaan asentanut tai pyytänyt EV- nappi päivitystä tähän boxiin? Kustannus on jotain 70€ luokkaa. Minulla MY16 ohjauspyörän vasemmalla puolella ei toki ole yhtään tyhjää nappipaikkaa! Pitääköhän rouhia reikä, että sellaisen saa siihen ujutettua? Mutta maksaako ko. nappi vaivannäön, jotenkin tuntuu koko BOX olevan huuhaata.
 

jack71

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
En oikein selkeää vastausta löytänyt kysymykseen tämän phev boksin ja pehvanlämmittemen yhteiskäytöstä,toimiiko ne miten keskenään,eli kaasun vastetta saadaan pidemmäksi tuolla phev boksilla ja pehvanlämmittimellä saadaan sähkö ajoa pelkästään

Eli,paljonko phev boksi antaa kaasun vastetta lisää,kun myös pehvanlämmitin käytössä?

Nythän sähköllä ajaessa, ärsyttävästi vähän ennen p kirjainta menee bensis päälle
käytännössä ylämäessä menee bensis monesti päälle,jos ei huomaa seurata kaasun vastetta

Ja jos joku linkittää vielä tuon phev boksin tilaus rivin ja jonkinlaisen asennusohje videon,kiitokset etukäteen

Zuikkikselle erityis kiitos pehvanlämmittimen kehittämisestä,toimii erittäin hyvin omassa tarkoituksessa
Pistän kuvia,jahka saan rinnan kytkettyä pehvanlämmittimen ja orkkis anturin
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Eli,paljonko phev boksi antaa kaasun vastetta lisää,kun myös pehvanlämmitin käytössä?

Nythän sähköllä ajaessa, ärsyttävästi vähän ennen p kirjainta menee bensis päälle
käytännössä ylämäessä menee bensis monesti päälle,jos ei huomaa seurata kaasun vastetta

Niin siis PHEVbox ei anna "kaasun vaatetta lisää" kuten kirjoitit, vaan lähinnä päinvastoin. Se on kuin puupalikka kaasupolkimen alla. Kaasua ei pysty psinamaan niin syvälle että polttomoottori hörähtäisi.

Mutta kyllä se toki helpottaa kun ei tarvi olla niin tarkkana kaasun kanssa.

Kaasupolkimen liikeradan lopussa on (vakionakin) semmoinen kickdown-pykälä. Siitä kun painaa yli, PHEVbox poistaa rajoittimen ja polttomoottorin saa käyntiin.

Käytännössä myös lämpötila vaikuttaa siihen miten pienellä kaasulla polttomoottori lähtee. PHEVboxin rajat on säädettävä tosi alas jos haluaa että polttis ei käynnisty talvella. Auto ei noilla asetuksilla kulje yhtään mihinkään.

Pehvanlämmitin ei vaikuta asiaan millään tavoin.

Myyntilinkit ja lisäinformaatiota löytyy kyllä tästä ketjusta muutama viesti ylempää, en jaksa mobiililla alkaa copypasteamaan. :)
 
Ylös Bottom