PHEV Box - fully electric drive

AV

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2016
Tykkäykset
0
#1
Onko kenelläkään kokemuksia otsikon mukaisesta laitteesta, tai onko kukaan edes kuullut moisesta? Sillä saa pakotettua Outlanderin sähköajotilaan poislukien kick-down toiminto. Foorumin kirjoitusten perusteella bensakoneen ei toivottu käynti tuntuu olevan auton suurin ongelma ja valituksien aihe. Mitenköhän käy auton takuulle kun siihen ripustellaan tällaisia lisälaitteita?
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Tykkäykset
1
#2
Vs: PHEV Box - fully electric drive

AV sanoi
Mitenköhän käy auton takuulle kun siihen ripustellaan tällaisia lisälaitteita?7
Täähän on siitä näppärä laite että se liitetään ohjausyksikön piuhojen väliin, eli siitä ei jää mitään pysyviä jälkiä. Varmistin vielä valmistajalta, eikä myöskään jää auton lokeihin mitään tietoja tämän käytöstä. En ole vielä tilannut mutta harkinnassa on. Laite ei poista kokonaan kylmäkäynnistysten tarvetta, mutta kuulemma vähentää niitä merkittävästi.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Tykkäykset
3
Sijainti
Espoo
#3
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Ihan näin pohdinnan aiheeksi: valmistaja ei varmaan kiusallaan sitä bensamoottoria käynnistä?

Todennäköisesti valmistajalla on ihan järkeviä syitä miksi siihen moottorin käynnistelyyn on päädytty, tuskin se parin litran kulutus satasella talvikäytössä maailmaa kuitenkaan kaataa.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
8
#4
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Käsittääkseni tuossa 2017 mallissa on ihan tehtaalla laitettu vastaava toiminnallisuus. Eli "Eco mode" on nyt "EV-Priority", jolla tähdätään mahd. vähään polttomoottorin käyttöön.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Tykkäykset
1
#5
Vs: PHEV Box - fully electric drive

MakeM sanoi
Ihan näin pohdinnan aiheeksi: valmistaja ei varmaan kiusallaan sitä bensamoottoria käynnistä?

Todennäköisesti valmistajalla on ihan järkeviä syitä miksi siihen moottorin käynnistelyyn on päädytty, tuskin se parin litran kulutus satasella talvikäytössä maailmaa kuitenkaan kaataa.
Tuon tarpeen tajuaa vasta kun autolla on ajellut pidempään talviaikaan. Voisin kuvitella että
Moottorillekin olisi parempi jos turhat kylmäkäynnistykset voisi vähentää esim. 100.sta 10.een talven aikana. Moottoria kun kuitenkin tarvitsee aika ajoin, niin ei ole vaaraa että jäisi käyttämättä kokonaan.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Tykkäykset
1
#6
Vs: PHEV Box - fully electric drive

PajeGls sanoi
Käsittääkseni tuossa 2017 mallissa on ihan tehtaalla laitettu vastaava toiminnallisuus. Eli "Eco mode" on nyt "EV-Priority", jolla tähdätään mahd. vähään polttomoottorin käyttöön.
Tuon on valkoinen EV-nappula keskikonsolissa. Käsittääkseni 2017 eco-nappula toimii kuten aiemminkin.
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2014
Tykkäykset
1
#7
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Vuoden 2017 mallissa tosiaan on lisätty "EV mode" nappula keskikonsoliin (ei korvaa mitään aiempaa toimintaa). Kuten MY17 ketjussa kuvasin, se toimii ainakin jonnekin nollan asteen tienoille niin, että estää bensakoneen käynnistymisen turhaan. Ja "turhaan" tässä tarkoitan esim. tilannetta, kun lähden kaymään muutaman kilometrin kauppareissulla. Ihan turha käynnistää moottoria lämmityksen avuksi, kun se ei edes ehdi mukaan. Ja sähkö riittää talvikelilläkin hyvin tollaisen reissuun. Tätä myötä sähköajon hyötykäyttö on itselläni lisääntynyt selvästi ja moottorin käynnistely siis vähentynyt. Erittäin hyödyllinen toiminto siis.
 

tiko

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2013
Tykkäykset
0
#8
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Auto ollut alla 11/13 lähtien ja 80 000km takana. Lämmityslaite 15 asteelle ja pois käytöstä ja kun lasit huurtuu, hieman puhallusta laseille niin ei moottori käynnisty vaikka olisi 20 pakkasta ja vauhtia 80. Näin olen ajanut akun täydestä tyhjäksi eikä moottori ole murahtanut kertaakaan. Eli talviajoa parhaimmillaan, viltti ja karvahattu kannattaa olla takapenkillä ;) Näin toimii Mitsu ilman "bokseja".
 
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Tykkäykset
6
#9
Vs: PHEV Box - fully electric drive

tiko sanoi
Auto ollut alla 11/13 lähtien ja 80 000km takana. Lämmityslaite 15 asteelle ja pois käytöstä ja kun lasit huurtuu, hieman puhallusta laseille niin ei moottori käynnisty vaikka olisi 20 pakkasta ja vauhtia 80. Näin olen ajanut akun täydestä tyhjäksi eikä moottori ole murahtanut kertaakaan. Eli talviajoa parhaimmillaan, viltti ja karvahattu kannattaa olla takapenkillä ;) Näin toimii Mitsu ilman "bokseja".
Tojossa lähes sama homma. Lämpötila "LO" asentoon, eikä moottori käynnisty. Puhalluksen ja AC:n saa päättää itse, ei huurru. Kylmää kyytiä mutta edusllista ;D.

Pakkanenkaan ei vaikuta toimintasäteeseen niin paljoa kuin yleiseisesti luullaan.
 

tiko

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2013
Tykkäykset
0
#10
Vs: PHEV Box - fully electric drive

Ajoa akuilla ihan yhtä paljon kuin kesällä, en ainakaan itse ole huomannut eroa. Auto lämmitys sähköllä tuo nähtävästi tuon eron akun kestossa.
 
Liittynyt
3 Marraskuu 2017
Tykkäykset
0
Sijainti
Keski-Pohjanmaa
#11
Vs: PHEV Box - fully electric drive

tiko sanoi
Auto ollut alla 11/13 lähtien ja 80 000km takana. Lämmityslaite 15 asteelle ja pois käytöstä ja kun lasit huurtuu, hieman puhallusta laseille niin ei moottori käynnisty vaikka olisi 20 pakkasta ja vauhtia 80. Näin olen ajanut akun täydestä tyhjäksi eikä moottori ole murahtanut kertaakaan. Eli talviajoa parhaimmillaan, viltti ja karvahattu kannattaa olla takapenkillä ;) Näin toimii Mitsu ilman "bokseja".
Peesaan tätä. Autossa ei minunkaan mielestä tarvitse talvella olla +20 lämmintä. Toki tämä vaati ajattelutavan muutosta kun oli polttomoottoriautojen kanssa tottunut lämpimään kabiiniin.
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Tykkäykset
1
#12
Mistä olette ostanut PHEV boxin autoonne?Oletteko ollut tyytyväisiä tuotteeseen? Ja mitä muutoksia&etuja boxi sai aikaan? Ja oliko asennus pelkästään laite liittimien väliin kiinni ja boxi käytössä? Itsellä 2014 PHEV. Kiitos jos joku viitsii vastailla.
 
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
22
#13
Suoraan sieltä valmistajalta, nopeasti tuli.

Helppo asennus kaasupolkimen johdon väliin. Sisätilan lämpöanturiin tulee vähän vempula palikka joka on hiukan hankala saada oikein paikalleen.

Kannattaa ehkä laittaa laitteeseen usb-johto valmiiksi, niin voi säädellä. Ulkoilman lämpötila vaikuttaa tuohon kaasupolkimeen jonkun verran, talvella ei siedä niin paljoa kaasua kuin kesällä, ettei polttomoottori hörähdä. Oikein säädettynä kuitenkin tosi miellyttävä ajaa pelkällä sähköllä.

Tuo ICEHeaterStop lämpöanturin huijaus on vähän huono, suosittelen että pistät kytkimen siihen johtoon että saa sen disabloitua. Se toimii ihan hyvin yli 5C lämpötiloissa, lämppäri saa olla asetettu +20C koko ajan. Ainoastaan käynnistysvaiheessa syytä olla lämppäri offilla siihen asti että saa Econ päälle.

Mutta talvisin tuosta on melkein enemmän haittaa kuin hyötyä. +20C pyynti on liikaa, mitä enemmän on pakkasta sitä alemmas pitää pyyntiä laskea. Jo nollakelissä joutuu aluksi laittamaan +17C ja siitä hilaamaan ylöspäin kun auto lämpenee..

Ongelma vaan se kun laite huijaa lämpöanturin näyttämään vähintään +13C vaikka oikeasti olisi kylmempi. Jos anturi sanoo 13C ja pyynti 17C, auto on mielestään jo ihan lähes tarpeeksi lämmin ja lämmittää tosi pienellä teholla. Usein ollut tilanne että monitoiminäyttö näyttää 0kw lämmitystehoa, ja kun nostan pyyntiä 0.5C niin bensamoottori hörähtää... Eli autoa ei saa lämpimäksi ollenkaan, vaihtoehdot on ajaa jääkaapissa tai hyväksyä polttomoottorin käynnistys.

Ilman lämpöanturin huijausta pystyy lähtemään vaikka 15c:stä liikkeelle ja siitä varovasti nostelee monitoiminäytön lämmityspalkkia katsellen.. Lämmittää täysillä koko ajan.

Mehevän esilämmityksen jälkeen ei ole merkitystä huijauksella, jos sisätilan lämpötila on oikeastikin yli 13C..
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Tykkäykset
1
#14
Suoraan sieltä valmistajalta, nopeasti tuli.

Helppo asennus kaasupolkimen johdon väliin. Sisätilan lämpöanturiin tulee vähän vempula palikka joka on hiukan hankala saada oikein paikalleen.

Kannattaa ehkä laittaa laitteeseen usb-johto valmiiksi, niin voi säädellä. Ulkoilman lämpötila vaikuttaa tuohon kaasupolkimeen jonkun verran, talvella ei siedä niin paljoa kaasua kuin kesällä, ettei polttomoottori hörähdä. Oikein säädettynä kuitenkin tosi miellyttävä ajaa pelkällä sähköllä.

Tuo ICEHeaterStop lämpöanturin huijaus on vähän huono, suosittelen että pistät kytkimen siihen johtoon että saa sen disabloitua. Se toimii ihan hyvin yli 5C lämpötiloissa, lämppäri saa olla asetettu +20C koko ajan. Ainoastaan käynnistysvaiheessa syytä olla lämppäri offilla siihen asti että saa Econ päälle.

Mutta talvisin tuosta on melkein enemmän haittaa kuin hyötyä. +20C pyynti on liikaa, mitä enemmän on pakkasta sitä alemmas pitää pyyntiä laskea. Jo nollakelissä joutuu aluksi laittamaan +17C ja siitä hilaamaan ylöspäin kun auto lämpenee..

Ongelma vaan se kun laite huijaa lämpöanturin näyttämään vähintään +13C vaikka oikeasti olisi kylmempi. Jos anturi sanoo 13C ja pyynti 17C, auto on mielestään jo ihan lähes tarpeeksi lämmin ja lämmittää tosi pienellä teholla. Usein ollut tilanne että monitoiminäyttö näyttää 0kw lämmitystehoa, ja kun nostan pyyntiä 0.5C niin bensamoottori hörähtää... Eli autoa ei saa lämpimäksi ollenkaan, vaihtoehdot on ajaa jääkaapissa tai hyväksyä polttomoottorin käynnistys.

Ilman lämpöanturin huijausta pystyy lähtemään vaikka 15c:stä liikkeelle ja siitä varovasti nostelee monitoiminäytön lämmityspalkkia katsellen.. Lämmittää täysillä koko ajan.

Mehevän esilämmityksen jälkeen ei ole merkitystä huijauksella, jos sisätilan lämpötila on oikeastikin yli 13C..
Mistä olette ostanut PHEV boxin autoonne?Oletteko ollut tyytyväisiä tuotteeseen? Ja mitä muutoksia&etuja boxi sai aikaan? Ja oliko asennus pelkästään laite liittimien väliin kiinni ja boxi käytössä? Itsellä 2014 PHEV. Kiitos jos joku viitsii vastailla.
Onko tuolta porukka tilannu boxin?
Luotettava paikka?
 
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Tykkäykset
1
#17
Joo, tuo on juuri se valmistajan oma kauppa.[/QUO
Joo, tuo on juuri se valmistajan oma kauppa.
Kiitos Zuikkis vastauksista.
Tänään laitoin boxin kiinni itselle. Tuo ice heater oli mulla RHD. Se jäi hiukan irti ritilästä noin 2-3mm. Oliko muilla myös RHD eikä LHD? Pikkasenhan tuo boxi helpottaa liikkeelle lähtöä. Mutta jos nostaa kierrokset valkoiselle pover alueelle rele naksahtaa ja bensan kulutus ei ole enää 0. Oliko joku jotenkin osannut muokata boxin asetuksia? Jos on voisiko vähän neuvoa tarkemmin. Tarviiko siihen jonkun ohjelman ja johdon ,jolla voi ohjelmoida boxin uudestaan? Ja pystyykö homman tekemään ihan omatoimisesti?
 
Ylös Bottom