Pienten lasten isille/äideille

Vs: Pienten lasten isille/äideille

^Pakko sanoo et just eilen ostettii kympillä eräät heittelyrattaat noille lentomatkoille. Ei tarvii kalliimpia tuhota..
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Meitä kulkee 5 ihmistä ihan säännöllisesti EA:lla. Tuommonen Duoflex on selkä menosuuntaan vänkärin penkin takana ja vänkärin penkille sopii tämmönen reilu 185 pitkä istumaan, mutta ei se ihan kaikkein mukavin asento ole. Duoflexissä matkaa 1,5v poika ja kohta pittää kääntää penkki kun alkaa olemaan jalat koukussa tai sitten pojan pitää lopettaa tuo pituuskasvu.. ;D takana keskellä matkustaa nuorimmainen 2kk ihan perus kaukalossa ja telakka oli kaikkein helpoin kinnittää tuohon keskipaikan 2-piste vyöhön ja siihen on kohtuu kivutonta kaukalo nostaa. Tuo duoflex ei siinä oikein toimis turvavöiden takia ainakaan selkä menosuuntaan. kuskin takana istuu sitten tuo 10v nappula, koska kuskin penkin taakse ei kauheesti turvaistuimia ainakaan selkä menosuuntaan laiteta jos kuski on yli 170cm pitkä. Hyvin pojat soppii taakse ja vaimo hieman lyhyempänä tuohon vänkärin penkille. Ongelma mahtaa muodostua siinä vaiheessa kun tuo pienimmäinen kasvaa ulos kaukalosta ja pitää olla kaksi tuommosta duoflexin tyyppistä penkkiä. Silloin tuo keskimmäinen poika saa viimeistään kääntyä naama menosuuntaan ja siirtyä keskelle, niin on edes jonkinmoinen toivo saada vyöt kiinni.

Takakonttia riittää farkku EA:ssa kohtuullisesti. Menee esim vaunut helposti, mutta tuommoset tuplarattaat viekin sitten koko kontin. Ja jos yöreissulle lähdetään, niin pitää jo vakavasti harkita vaunujen tai rattaiden kotia jättöä, että sopii laukut mukaan. Suksiboksi on suunnitelmissa, mutta kun pitäis saada semmoinen silmää miellyttävä malli ennenkuin sen autoni katolle suostun laittaan.

Jos muuten sattuu olemaan kuvia EA:sta boksin kanssa, niin niitä olis mukava nähdä. Vois vähän sitten miettiä että minkä mallisen sitä hommais. Tällä hetkellä mielessä on matala ja leveä auton väriin maalattu boksi.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Jännä homma kun ei pennut olevinaan mahu näihin autoihin. Sillon ku minä ja varmaan valtaosa meistä foorumilaisista on ollu pikkulapsia niin autot on ollu pieniä ja hyvin minäki oon sopinu lancerin kokoseen autoon, esim. Kadet, bx... Enkä nyt halua että kukaan rupee saivartelee vertauksesta lancer - bx. Mulla on ollu mm. Kaks lasta istuimineen evon takapenkillä ja ihan hyvin ovat sopineet sinne ja niin normaalin lapsen pitääkin mahtua jollei sovi niin kannattaa varmaan tarkistaa mitä sille kakarallensa syöttää. Ei oo tarkotus suututtaa ketään mut halusin vaan sanoo oman mielipiteeni näin sivuata seuranneena. Rattaitakin on erilaisia ja kyllä se muksu kulkee kokoontaittuvassa mallissakin.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Basbarduu sanoi
Jännä homma kun ei pennut olevinaan mahu näihin autoihin. Sillon ku minä ja varmaan valtaosa meistä foorumilaisista on ollu pikkulapsia niin autot on ollu pieniä.

Samaa naureskeli faija kun kerroin et oon isompaa autoa miettiny. Ollaan nelihenkisen perheen voimin tehty lapinreissut sun muut kuitenkin aikoinaan kaksiovisella Toyota Tercelillä suksineen, pulkkineen ja kaikkineen.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

sellanen huomio että nykyajan pennut on 5-10% isompia ku me ollaan oltu pentuina... vaikka ei siis mitään ylipainoa olisi...

olehan mäkin 10cm isää ja äiteetä pitempi, ennuste omilla pennuilla on että olisivat mua 5-10cm pitempiä...

165 -> 175 -> 185 tyyliin meidän suku.... :nykii
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Ja kyllähän ne lapset, mutta nuo penkit.. Ei tuossa galantissa ole sen tilavampaa vänkärin paikalla vaikka lapset on kotona. Se penkki kun vie kuites ihan rutosti tilaa..
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Mr mmc sanoi
sellanen huomio että nykyajan pennut on 5-10% isompia ku me ollaan oltu pentuina... vaikka ei siis mitään ylipainoa olisi...

olehan mäkin 10cm isää ja äiteetä pitempi, ennuste omilla pennuilla on että olisivat mua 5-10cm pitempiä...

165 -> 175 -> 185 tyyliin meidän suku.... :nykii
hmm. sellainen huomio myös, että nykyajan pennut kasvavat vasta turvaistuinajan jälkeen vanhan käyrän ohi. Kyllä nuo vastasyntyneet ovat aikalähellä samaa kokoa kuin olivat 70 ja 80 luvullakin ja käyrä ei muutenkaan hirveästi eroa kouikään mennessä jos siis puhutaan normaalipainoisista lapsista.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Basbarduun kanssa periaatteessa samoilla linjoilla. Periaatteessa. Mutta kun rupeaa miettimään niin silloin turvallisuus ei ollut ihan samalla tasolla kuin nykyisin, ja itsellä ei mielestäni ole ollut tossa "turvaistuin iässä" ikinä muuta kuin styroksinen koroke. Nykyiset turvavyöistuimet esim. tukee sivuiltakin, tulee Isofixeillä penkkiin kiinni, ohjaa turvavyön niin ettei tuu kaulalle (kun olin pieni niin ylävyöhän meni aina selän puolelta?) ja ihan aikuisten oikeesti esim. sivukolareissa lisää ihan kolariturvallisuuttakin. Lisäksi kun on noi pääntuet niin jos skidi nukahtaa niin ei pää retkota vaan voi nojailla siihen sivuun.

Tytöllä on sitten turvaistuin mikä on hullu harppaus turvallisuudessa kun vertaa vanhoihin styroksikorokkeisiin. Selkä menosuuntaan ja asento semmonen että esim. perä/nokkakolarissa käytännössä torso pysyy paikallaan ja vain jalat/kädet pääsee heilumaan.

Mutta kyllä osa noista turvaistuimista on tarpeettoman isoja. Mutta jos yhtään jaksaa googlaa noita kolaritestejä niin ei ne edes oo sen parempia, itseasiassa ei ne oikeen voikkaan olla. Koska meidän noi on "testivoittajia" etenkin euroopassa tehdyissä testeissä ja noi on yhet siroimmat, mitä markkinoilla on. Ja esim. Basbarduun autoon mahtuis ihan heittämällä, eikä olis ongelmia pojan jalkojenkaan kanssa. Ei toi mun CS lanceri oikeastaan oo takatiloiltaan yhtään sen tilavampi. Ainut miten sinne ehkä vähän saa enemmän tilaa on selkänojan asennolla, se kun on säädettävä tossa. Tohon CS lancerin takapenkille siis mahtuu tämmönen 180cm kaiffari ihan hienosti istumaan, tosin en oo ikinä istunu siellä auton liikkuessa..

Kyllä sit on joko vaimon valinnoissa tai omassa päässä vikaa jossei tommosella Lancerin kokoisella autolla saa kahta "istuinikäistä" lasta kuljetettua :D Eri asia jos sinne pitäs saada mahtumaan kolme. Tosin muistaakseni CS lancerissa on esim. leveämpi takapenkki kuin saman ikäsessä Accordissa, vaika ulkoisesti Acco on paljon massiivisempi.

Ja jos kakkosautona perheessä on joku vähemmän tilava niin esim. Nuna rattaat mahtuu AIVAN JOKAISEEN AUTOON konttiin, vaikka lätkäkassin kanssa. Väitän että esim. Toyota Yariksen konttiin menee niitä kolme-neljä, jos haluaa laittaa. Vaimo on tän viimeisen lapsen kanssa jotenkin siirtyny noihin Emmaljungan vaunuihin/vaunu-rattaisiin mutta aiemmin kun oli Herqules merkkiset, mitkä taittu pienempään tilaan, niin se + 2 lätkäkassia mahtui hyvin Mutsin T-Sport Yarikseen (2004) kun lähettiin lomamatkalle (ihan bensakustannussyistä, mulla oli sillon vielä Prelude)

OT: Basbarduu mäkin oon istunu monesti Bexin kyydissä pienenä kun on matkustettu :D Meil oli sillon yhteen väliin BX 1.9 GTi :)
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

silloin kun minä olin lapsi niin kuljettiin 127:n takapenkillä ILMAN vöitä (niitä kun ei autossa ollut) :)

omalla pojalla joka täyttää ens kuussa 2 vuotta (juu, sama joka kiipesi tikapuita pitkin isovanhempien katolle juhannuksena) on besafe izi combi istuimena. vie tilaa ihan pirusti, etupenkkiläisellä jalkatila pienenee huomattavasti. Mutta on myös turvallinen.

alkaa vaan käymään pieneksi, joten uuden osto on edessä. tästä jollekin edullisesti hyvät arvosanat saanut turvaistuin!
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

MVa~1 sanoi
Jos muuten sattuu olemaan kuvia EA:sta boksin kanssa, niin niitä olis mukava nähdä. Vois vähän sitten miettiä että minkä mallisen sitä hommais. Tällä hetkellä mielessä on matala ja leveä auton väriin maalattu boksi.

Mulla on sitte ylimääräsenä kattotelineet jos on tarvis, mikäli siis sulla ei oo kiskoja valmiina. Nää on sellaset Thulen ovenkarmien sisäosiin tulevat.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Omat muksut tällähetkellä 5 ja 3 vee. Hyvin tulivat toimeen pienen Baltian kierroksen Outlanderin takapenkillä. Enskesälle on harkinnassa pidempi automatka 1-2vko keleistä riippuen pohjoiseen tai etelään. Pitää varmaan hommata muksuille tai ainakin vanhemmalle oma (halpa)pädi ja kuulokkeet (samalla ne sitten menis kotona omassa ja vaimon käytössä), nykypäivänä lienee turha enää asennella autoon dvd- soittimia ja erillisiä näyttöjä?
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

simonsays sanoi
omalla pojalla joka täyttää ens kuussa 2 vuotta (juu, sama joka kiipesi tikapuita pitkin isovanhempien katolle juhannuksena) on besafe izi combi istuimena. vie tilaa ihan pirusti, etupenkkiläisellä jalkatila pienenee huomattavasti. Mutta on myös turvallinen.

alkaa vaan käymään pieneksi, joten uuden osto on edessä. tästä jollekin edullisesti hyvät arvosanat saanut turvaistuin!
Meillä sama. Mutta käyppä liikkeessä kattomassa. Tämä on nykymittapuulla PIENI turvaistuin :D CS Lancussa toi ei kyllä vaikuta kahden tapin (minä 180cm ja vaimo 175cm) jalkotiloihin millään tavalla. Itseasiassa tyttö istuu nyt mun takana ja kyllä siihen vielä säätötabletti + muuta rompetta mahtuu siihen penkkien väliin :)

Ajan tosin melko ryhdikkäässä asennossa (mua ei myöskään tapaa välttämättä kenossa keskikonsoliin päin, en oo enää niin räppi jou ikäinen, että se olisi enää cool)
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

simonsays sanoi
silloin kun minä olin lapsi niin kuljettiin 127:n takapenkillä ILMAN vöitä (niitä kun ei autossa ollut) :)

Itsekin kun oli lapsi niin ei kukaan edes tiennyt mistään turvaistuimista tai ajatellut että takapenkillä pitäs käyttää turvavöitä kun niitä ei useimmissa autoissa edes ollut. Pienillä autoilla mekin on matkustettu kersana ja makoiltiin takapenkillä pitkin poikin. Koskaan en ole turvaistuimessa istunut, mutta se ei tarkoita, että omat kersat ei niissä joutuis istumaan. Nopeudet on melkolailla samoja kuin siihenkin aikaan ja pientenkin autojen turvallisuus parantunut merkittävästi vuosien myötä. Henkilökohtaisesti en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että ensimmäisen lapsen syntyessä on pakko hankkia farmari kun tarvitaan lisää tilaa....niin varmaan.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Nonni.. Nyt on sit muutama päivä testailtu tuota Gracon Logico S Base kaukaloa, missä on tollainen kiinteästi autoon asennettava telakka. Laadukkaan ja turvallisen oloinen kaukalo kyllä. Kaukalon saa nopeasti autosta pois yhtä vipua vetämällä ja autoon laittaminen käy vain laskemalla kaukalo jalustalleen. Kaupunki käytössä tohon on saatavilla pikalukolliset rattaat, mihin saa kaukalon asennettua myös suoraan vain laskemalla kaukalo paikalleen. Kätevää ja helppoa jos vertaa ainaiseen turvavöiden virittelyyn yms.

Ainoa miinus on kyllä tuo jalusta+kaukalo -yhdistelmän koko autossa. Laitoin ensin yhdistelmän kuskin penkin taakse mutta jouduin samointein siirtämään sen toiselle puolelle, kun ajoasento meni mahdottomaksi ja kaukalon pois ottaminen oli miltei mahdotonta. Apukuskin penkin takana homma toimii jotenkuten, koska apukuski on hiukan lyhkäisempi. Siitä huolimatta toivoisin enemmän tilaa istuma-asennosta tinkimättä. Kuski 186cm, apukuski 175cm ja autona (kuitenkin isohko farkku) EA Galant.

T.S. EA Galanttia pienemmän auton omistaja: Kannattaa testata sopivuus jalustan kanssa ennen hankintaa! Toki kaukalon saa asennettua ilman jalustaakin ja silloinhan tätä ongelmaa ei tule.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Tämmönen hankinta tulevia 2v. synttäreitä varten. Rattia ja pölykapselit lähti jo maalaukseen ja koriin vielä teipataan jotain reteetä. ;)

_img900.jpg
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

lancer evo-r sanoi
Tämmönen hankinta tulevia 2v. synttäreitä varten. Rattia ja pölykapselit lähti jo maalaukseen ja koriin vielä teipataan jotain reteetä. ;)

_img900.jpg
On komia :peukku Meillä on vaan polkutraktoreita tytöillä :D
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Kävin Motonetissä ja osui silmään sieltä Sparcon turvaistuimet, eikä vähiten tuon merkin vuoksi... Onko kellään sellasta? Tarvittais uusi penkki mini-äijälle. En nyt äkkiseltään löytänyt mitään törmäystestejä. Eikä ole hinnallakaan pilattu.

Meillä on nyt Be-safen izi combi, mutta tuntuu aika kankealta ja isolta penkiltä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/512006/Sparco-Turvaistuin-9-36-kg-Harmaa
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Ainakin Recaro on onnistunut todistamaan että laadukkaita autonpenkkejä valmistava firma ei osaa tehdä testien mukaan turvallisia lastenistuimia. Tosin voi olla että Galanttiin tulee likalle silti Recaro kun semmonen ois ilmaseks tarjolla. Isi tahtoo kan :D

BTW tuo Be-Safen IZI combi on moninkertainen testivoittaja, meinasitko heivaa sen mäelle? Vaihdatko Recaroon? :D
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Mäkin olen lukenut ettei noi ole niitä turvallisimpia jakkaroita Sparcot ja Recarot. Mä en kanssa Be-Safesta luopuisi, sellasissa meidänkin poitsut istui niin kauan kuin jakkaroita tarvivat.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Tuo Be-safe on ihan hyvä, kun mennään selkä menosuuntaan ja se on iso-fixeillä kiinni. Mutta se vie ihan jumalattomasti tilaa, kun sen kääntää toisinpäin. Vaikka luulis olevan just päinvastoin. Se alusta on niin massiivinen. Ja jotenkin se ei istu ainakaan tuohon Accordiin oikein napakasti, siis naama menosuuntaan vöillä kiinnitettynä. Joku vähän sipposempi penkki tarvittais, kun poitsulla alkaa olla polvet suussa selkä menosuuntaan mentäessä.

Be-safen hinnalla taitaa saada 5 kpl Sparcoja. En ala sitä mihkään vaihtaa, jos sitä vielä joskus tarvii. Eihän sitä ikinä tiedä. Toi oli tiedossa, että Recaro ei ole pärjännyt testeissä, mutta tuo Sparco on ihan uus tuttavuus. Työn puolesta tulee katseltua kolareita vähän liikaakin, ja jotenkin tuntuu, että kun kunnolla mäjähtää niin on ihan sama mikä istuin siellä on. Tämä nyt vaan oma mielipide. Tottakai sitä omalle lapselleen haluaa kaikkein parasta. Ja tähän se aina näissä keskusteluissa meneekin. Ja nuo penkkien myyjät osaa kyllä käyttää sitä argumenttia hyväkseen.

Oltiin äsken poitsun kanssa liikkeellä evolla ja otin veneestä turvaistuimen käyttöön. Ostin sen kaupan ilmoitustaululta, en muista merkkiä. Ai että kun on näpsäkkä istuin, mutta en tota viitti kyllä vakituiseen käyttää, kun sitä on modailtu tuohon veneeseen sopivaksi. Ja on aika hepposen oloinen.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Niinhän se noissa turvaistuimissa yleensä onkin, että mitä näpsäkämpi ja kevyempi sen turvattomampi. Ne testivoittajat on niitä pirun epäkäytännöllisiä möhkäleitä. ;D Mua aikanaan suoraan sanottuna v*tutti siirrellä niitä jakkaroita autosta toiseen. Eihän siinä mitään jos on vaan yksi auto ja jakkaraa ei tartte siirrellä mutta meilläkin jakkaroita vaihdeltiin useiden autojen välillä. Onneksi ei enää tarvi miettiä noita.

Ja varmasti se on just niin että jos kunnolla mäjähtää niin se on ihan sama millasessa kaukalossa sitä istuu, mutta kaippa se onkin niissä pienemmissä kolareissa joissa se ero tulee.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Meillä tytöt kulkee Kiddy:n Guardian istuimissa. Eipä noistakaan oikeastaan pahaa sanottavaa ole. Möhkäleitä hieman ovat jos paljon tarvitsee siirrellä, mutta kuitenkin melko kevyitä. Meillä ne on oikeastaan aina tuolla Mitsun takapenkillä.

Hyvin ovat tyttöjen tarpeiden mukaan kasvaneet. Ainoa miinus tulee tuosta uudemmasta penkistä jossa istuinpäällisen nepparikiinnitys on niin että hankaa auton omaan istuimeen. Itse pidän harsoa aina sen istuimen alla, niin ei sitä painaumaa siihen auton penkkiin pääse muodostumaan.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Juu näinhän se menee. Noista kaukaloiden telakoistakin oli jossain testissä juttua että irronnut hitsaussilmukat isofixeista ja lähtenyt liikkeelle kolareissa. Meillä vaimo sen johdosta köyttää aina pidemmille/maantiematkoille kaukalon lisäksi turvavyöllä, sen kun saa samaan aikaan. Mitä sitä ei tekis noiden pienien ipanoiden turvaksi.

En tiiä, ei meillä Lancerissa oo ahdasta ollut kummankaan Be-Safessa istuneen kanssa naama menosuuntaankaan. Eri asia toki jos vanhemmat olisi molemmat >190cm mutta me ollaan tämmöset 180/175 pätkät ja en tykkää lean-back ajoasennosta. Tosin kun muinoin koeajoin noita eri autoja niin Lancerissa oli enemmän tilaa takana, kun Accossa.

Juuri em. syystä harkitsen ottavani Recaron Galanttiin. Normaalistihan 99% ajoista kun skidit on kyydissä niin mennään viinawagonilla, mut aina joskus joutuu ottamaan nappulat Galantin kyytiin. Tosin mä pulttaan nykysin BeSafen alta 30sec autosta autoon, kun on sen verran tullut sitä harjoteltua. Meillä siis vaihdellaan yleensä kahden jakkaran paikkaa, kun kaukalo tulee sit yleensä vöillä.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Mun vanhemmat osti omaan autoon just Recaron penkin ja se oli kyllä pärjännyt hyvin Autoliiton testeissä. Eli kannattaa katsoa se oma malli ja miten se on pärjännyt. Siellä on aikamoista heittelyä merkkien sisällä arvosanoissa.

Tossa Recarossa (joka on siis vähän isommille ja nenä menosuuntaan istuttava) bonuksena kaiuttimet päätuissa.. :driver
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Nyt kun on itsekin päässyt harjoittelemaan tätä lajia niin suurin yllätys on tullut siitä kuinka paljon ainakin tuollainen Gracon kaukalo vie selkä menosuuntaan asennettaessa tilaa nimenomaan pitkittäissuunnassa. Apparin etupenkin saa ottaa isossakin autossa sen verran eteen, että alkaa olla melkein tukala istua etupenkillä.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Graco on varmaan isoin noista kaukaloista. Meilläkin oli sama.

Täytyy nyt vielä yrittää sovitella tuota Be-safea Hondaan. Sekin on veemäistä, kun penkki käännetään naama eteenpäin, niin alkaa selkänojien potkiminen. Apparin penkin joutuu vetämään senkin takia niin eteen, ettei miniukko monottele selkänojaa.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Ale sanoi
Mun vanhemmat osti omaan autoon just Recaron penkin ja se oli kyllä pärjännyt hyvin Autoliiton testeissä. Eli kannattaa katsoa se oma malli ja miten se on pärjännyt. Siellä on aikamoista heittelyä merkkien sisällä arvosanoissa.

Tossa Recarossa (joka on siis vähän isommille ja nenä menosuuntaan istuttava) bonuksena kaiuttimet päätuissa.. :driver

Kattelin totakin. Se on varmaan tämä:
www.muksutalli.fi/epages/muksutalli.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120202-11092-82726-1/Products/6142
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Me taas käytiin katsomassa uusimman mallista space wagonia, jos vaikka vaihtais ennen kuin toi toinen muksu syntyy. Mahtuis paremmin sitten 2 lasta, toinen istuimessa ja toinen kaukalossa + 2 koiraa kulkemaan.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

lancer evo-r sanoi
Tämmönen hankinta tulevia 2v. synttäreitä varten. Rattia ja pölykapselit lähti jo maalaukseen ja koriin vielä teipataan jotain reteetä. ;)

_img900.jpg

Heiiiiii meille kans ! Mistä tämmösiä saa?
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Teemu T. sanoi
Kattelin totakin. Se on varmaan tämä:
www.muksutalli.fi/epages/muksutalli.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120202-11092-82726-1/Products/6142

Recaro Monza Nova IS. Isofixeillä ja "turvakaarella" mutta muuten kai sama.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Onko 3 gen Pajeroon kukaan laittanut turvakaukaloa? Kapean tallin ja sen myötä lastattavuuden takia kaukalo tulisi olemaan kuskin takana. Miten olette kiinnittäneet kaukalon? Isofixejä ei ole, eikä siihen kai saakaan. Googlettamalla löytyi mitä ihmellisempiä remmi/vaijerivirityksiä jolla kaukalo oli köytetty penkin yli ja ohi kuormakiinnityspisteisiin kontin puolelle.

Ottaakko koko penkki pois ja telakka kunnolla kiinni auton lattiaan ja/tai penkin kiinnityspisteisiin..?


Kaukaloa tarvii vasta loppukesästä, mutta kai tämä nyt on tämmöstä "kun ei muutakaan voi" touhua ::) Ja kyllä, ensimmäinen.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Tero.T sanoi
Onko 3 gen Pajeroon kukaan laittanut turvakaukaloa? Kapean tallin ja sen myötä lastattavuuden takia kaukalo tulisi olemaan kuskin takana. Miten olette kiinnittäneet kaukalon? Isofixejä ei ole, eikä siihen kai saakaan. Googlettamalla löytyi mitä ihmellisempiä remmi/vaijerivirityksiä jolla kaukalo oli köytetty penkin yli ja ohi kuormakiinnityspisteisiin kontin puolelle.

Ottaakko koko penkki pois ja telakka kunnolla kiinni auton lattiaan ja/tai penkin kiinnityspisteisiin..?


Kaukaloa tarvii vasta loppukesästä, mutta kai tämä nyt on tämmöstä "kun ei muutakaan voi" touhua ::) Ja kyllä, ensimmäinen.

Meillä on Gracon kaukalo kuvan mukaisella telakalla. Kiinnitetään vöillä, eikä tarvitse isofixejä, mutta toimii silti täysin kuin isofix-telakka. Samanlainen molemmissa autoissa, joista tosin kumpikaan ei ole Pajero. Mutta eipä siinä Pajerossa ole mitään niin ihmeellistä, etteikö toimisi hyvin siinäkin.

Ja kyllähän kaukalon voi kiinnittää suoraan myös auton vöillä ilman telakkaakin. Ei siinä kovin paljon kannata alkaa omia viritelmiä säätämään.

graco_logico%20s%20hp%20(5).jpeg
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Meillä on kanssa tuo Brion Primo autossa. Tosin lapsen laskettuaika on ensiviikon lauantaina että sitä odotellessa :)
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Kiitoksia näistä. Kuvia katellessa tuli vaan mieleen, että onko siinä jotain hankaluutta kiinnitysten suhteen.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Tero.T sanoi
Kiitoksia näistä. Kuvia katellessa tuli vaan mieleen, että onko siinä jotain hankaluutta kiinnitysten suhteen.

Tosi simppeli kiinnitys. Ja bonuksena tietysti se, ettei normaalisti tarvitse irroitella koskaan.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Nokonzok on oikeassa, todella simppeli. Meillä tuo brio on vöillä+tuo isofix-kiinnityksellä oleva tuo telakka. Saa helposti nappia painamalla irti ja otettua mukaan. :)
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Tuommonen meillä. En tiedä saako kunnolla selvää kun pimeällä otettu. Mutta piäis ottaa parempia kuvia päivällä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_162039255310399.jpeg
    IMG_162039255310399.jpeg
    62.3 KB · Lukukerrat 285
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Itelle tuli kanssa sellainen olo, että wtf, kun yritti perehtyä noihin netin kautta aikoinaan. Mutta loppujen lopuksi aikas yksinkertaisia juttuja, kun pääsee tuohon maailmaan sisään.

Käyt siis ostamassa kaukalon, jossa on ehdottomasti telakka. Ja kiinnitys vöillä. Graco on hyvä ja halpa. Saa niitä isofixejä ilmeisesti jälkeenkinpäin, jos hitsaa. Mutta ei taida olla järkeä.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Onhan Isofixillä tavallaan etunsa. Eli jos auto on ja pysyy perheessä ja muksuja on ja tulee niin miksei isofixejä kiinni, Aina tosin riski ruostumiseen, jos jotain hitsaa koriin. Mut joo, jehun telakka/kaukalo myös Brio Primo.
 
Vs: Pienten lasten isille/äideille

Omat valinnat meidän juniorille. Molemmat isofixillä:

Pituussuunnassa vähän tilaa vievä kaukalo:
http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/turvaistuintestit/cybex-aton-2-telakka-2012/

Kaukalon jälkeen "loppuun" asti riittävä istuin (tämä ei sovi niille jotka haluavat kuskata lastaan selkä edellä kaukalonkin jälkeen). Meillä siirryttiin tähän hieman alle 1:n vanhana.
http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/turvaistuintestit/cybex-pallas-2-fix-2011/
Tämä penkki kannattaa testata omaan autoon ennen ostoa. Vaatii turvavyöltä pituutta palkin kanssa ja turvavyön solki pitää olla keskemmällä kuin isofixin kiinnityspiste (muuten solki jää penkin alle). Isofixista huolimatta siis käytetään myös turvavyötä.

Penkit olen tilannut tuolta: http://www.kikiwelt.de/
Suomalaisten liikkeiden hinnat ovat lähinnä humoristisia verrattuna noihin Saksan hintoihin. Esim tuon Pallas 2fixin ostin aikanaan rahteineen hintaan 259€ ja tamperelainen kivijalkaliike (Babystyle) tinkasi noin 399€ ovh:sta kokonaiset 5€ ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kukin tietysti ostaa mistä haluaa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom