Nyt on Saksan tuliaisella (2800 TDIC pitkä malli 1997) menty n. 17 tkm eli taulussa on 227 tkm. Tähän asti ilman mitään murheita. Mökkireissulla alkoi kuitenkin tapahtua kummia.
Sienestämään lähtiessä käynnistyi, kävi hetken huonosti ja sammui (Ongelma 1). Siihen pitkä starttaus (ilmaus?), lähti normaalisti käymään ja eikun kanttarellien perään. No sitten nousi lämmöt tosi nopeasti (Ongelma 2), meni mittari lähes tappiin. Sammutin ja totesin että paisuntasäiliö on tyhjä ja syylari muuten kylmä paitsi yläosa ihan kuuma. Siihen nestettä lisää, vähän odottelua ja jatkamaan. Muutaman kilsan ajelu meni ihan hyvin, lämmöt vähän seilasi, mutta kanttarelleja löydettiin.
Seuraavana päivänä lähdettiin kotiin päin. 50 km meni ihan hyvin, lämmöt ja käynti normaalit. Sitten maantieajon jälkeen ensimmäisiin valoihin hiljentäessä veto loppui ja auto sammui lennossa, bonuksena muhkea savupilvi (mielestäni suht. normaalia sinimustaa, ei ainakaan valkoista). Jälleen sama kuin edellisenä päivänä: pitkä starttaus ja käy normaalisti. No sitä sitten jatkui muutaman sadan metrin välein, välillä sain startattua lennossa vaihteella, välillä startilla, jolloin käynnistäminen kesti ehkä reilu 5 sek. Hermot oli mennyt jo ajat sitten ja suunta oli kohti pajaa. Viimeiset 5 km meni taas ihan normaalisti.
Pajalla diagnoosi: vuotava veispumppu ja siitä johtuva liian alhainen nestemäärä. Meikäläisen tekninen taitamus rajoittuu panssarivaunukuskin 330 päivää pitkään oppimäärään, mutta silläkin pohjalla vähän epäilin. Käskin tarkastaa polttoainepuolen letkut (olivat kuulemma ok) ja p-a suodatin vaihdettiin samalla.
No siitä sitten liikkeelle, mutta seuraavana päivänä 20 kilsan ajon jälleen taas voima pois ja sammuminen lennossa. Sain jälleen vaihteella käymään ja suuntasin 20 km takaisin päin, edellisestä viisastuneena suoraan timanttitiskille. Ei ongelmia matkalla. Ajan sai perjantaiksi, ja koska ongelmia ei ollut esiintynyt, ajoin vielä kotiin (tyhmäkö?).
Nyt olisi siis hyville neuvolle käyttöä. Ongelma 2 lienee käsitelty, mutta mikä saattaisi aiheuttaa ongelma 1:n? Onko näiden kahden asian välillä mahdollisesti joku yhteys? Onko nyt se kuuluisa kansiremppa tulossa?
Kannattaako
1. viedä merkkihuoltoon?
2. merkkihuollon aika perua ja pitää pari päivää koneenrassauslomaa?
3. viedä nyrkkipajalle, jos vika selviää ennen perjantaita?
4. viedä auto merkkihuoltoon ja pitää pari päivää veneilylomaa? (varjossa 22 klo 10.30 aamulla ja A paistaa)?
Jos 1 tai 4, niin kannattaako maksaa luottokortilla ja muuttaa Floridaan 5 vuodeksi, jonka jälkeen petoksen vanhennuttua muuttaa takaisin ja tuoda verovapaa Pajero muuttoautona?
Neuvoista tai edes rohkaisevista kommenteista etukäteen kiittäen
Panssarimies
Sienestämään lähtiessä käynnistyi, kävi hetken huonosti ja sammui (Ongelma 1). Siihen pitkä starttaus (ilmaus?), lähti normaalisti käymään ja eikun kanttarellien perään. No sitten nousi lämmöt tosi nopeasti (Ongelma 2), meni mittari lähes tappiin. Sammutin ja totesin että paisuntasäiliö on tyhjä ja syylari muuten kylmä paitsi yläosa ihan kuuma. Siihen nestettä lisää, vähän odottelua ja jatkamaan. Muutaman kilsan ajelu meni ihan hyvin, lämmöt vähän seilasi, mutta kanttarelleja löydettiin.
Seuraavana päivänä lähdettiin kotiin päin. 50 km meni ihan hyvin, lämmöt ja käynti normaalit. Sitten maantieajon jälkeen ensimmäisiin valoihin hiljentäessä veto loppui ja auto sammui lennossa, bonuksena muhkea savupilvi (mielestäni suht. normaalia sinimustaa, ei ainakaan valkoista). Jälleen sama kuin edellisenä päivänä: pitkä starttaus ja käy normaalisti. No sitä sitten jatkui muutaman sadan metrin välein, välillä sain startattua lennossa vaihteella, välillä startilla, jolloin käynnistäminen kesti ehkä reilu 5 sek. Hermot oli mennyt jo ajat sitten ja suunta oli kohti pajaa. Viimeiset 5 km meni taas ihan normaalisti.
Pajalla diagnoosi: vuotava veispumppu ja siitä johtuva liian alhainen nestemäärä. Meikäläisen tekninen taitamus rajoittuu panssarivaunukuskin 330 päivää pitkään oppimäärään, mutta silläkin pohjalla vähän epäilin. Käskin tarkastaa polttoainepuolen letkut (olivat kuulemma ok) ja p-a suodatin vaihdettiin samalla.
No siitä sitten liikkeelle, mutta seuraavana päivänä 20 kilsan ajon jälleen taas voima pois ja sammuminen lennossa. Sain jälleen vaihteella käymään ja suuntasin 20 km takaisin päin, edellisestä viisastuneena suoraan timanttitiskille. Ei ongelmia matkalla. Ajan sai perjantaiksi, ja koska ongelmia ei ollut esiintynyt, ajoin vielä kotiin (tyhmäkö?).
Nyt olisi siis hyville neuvolle käyttöä. Ongelma 2 lienee käsitelty, mutta mikä saattaisi aiheuttaa ongelma 1:n? Onko näiden kahden asian välillä mahdollisesti joku yhteys? Onko nyt se kuuluisa kansiremppa tulossa?
Kannattaako
1. viedä merkkihuoltoon?
2. merkkihuollon aika perua ja pitää pari päivää koneenrassauslomaa?
3. viedä nyrkkipajalle, jos vika selviää ennen perjantaita?
4. viedä auto merkkihuoltoon ja pitää pari päivää veneilylomaa? (varjossa 22 klo 10.30 aamulla ja A paistaa)?
Jos 1 tai 4, niin kannattaako maksaa luottokortilla ja muuttaa Floridaan 5 vuodeksi, jonka jälkeen petoksen vanhennuttua muuttaa takaisin ja tuoda verovapaa Pajero muuttoautona?
Neuvoista tai edes rohkaisevista kommenteista etukäteen kiittäen
Panssarimies