Vs: taas näistä Forte tököteistä...
Miguel sanoi
Lueskelin noita juttuja Forten käytöstä mutta kysysin että onko kellään kokemusta/tietoa todella paljon ajettujen autojen Forte käsittelystä? Itellä 91 gallussa 470tuhatta kohta mittarissa :-\ Ja nakutus on varsinkin kylmänä aika karmivaa. Huomenna olis öljynvaihto edessä ja ajattelin tätä Forten litkua kokeilla. Vähän kyllä hirvittää. Kertokaas kokemuksia.
Miika
Omaan colttiin tehtiin tasureiden takia forte engine flush huuhtelu sekä ennen sitä joku halvempi vastaava.
(Vanhoihin öljyihin) Jotain apua oli, autohan ei lähtenyt kylmillä ilmoilla ollenkaan enää käyntiin. Ei puristuksia.
Parannusta tuli, mutta hyvin vähän. Tasaajat meni lopulta vaihtoon. Jos ei nakutukseen auta niin
putsaapahan jonkun verran konetta.
Sitten hieman offtopiccia: Täytyy sanoa, että kyllä on mitsu potkinut päähän aika pahasti.
Tuon tasurirempan jälkeen kone alkoi sylkemään öljyä mittatikun kautta pihalle. Aika reilusti...
Konehuone öljyn peitossa konepeittoa myöden. Heti nousi epäilys, että olisiko nostimissa jotain vikaa kun olivat tarvikeosia,
mutta huohotinventtiilin ja mittatikun vaihdon jälkeen tuntuu, että hyvin pysyy paikoillaan vaikka välillä innostuu polkemaan.
Nyt ei tosin poljeta kun oikea eturengas vain kahdella mutterilla kiinni. :
Kaksi pinnapulttia uusiksi. Jengat meni.
Tai oikeastaan olivat jo menneet. Talvirenkaita vaihtaessa asia tuli ensimmäistä kertaa liikkeessä esille. Nyt vaihdoin mutterit
lyhyempiin niin tulivat metallilastujen säestämänä ulos... Tietääkö kukaan onko pultit kuinka tiukassa?
Mitähän mitsu seuraavaksi keksii pään menoksi. Hauska auto kaikinpuolin muuten.