taas näistä Forte tököteistä...

Miguel

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2006
Sijainti
Vantaa
Lueskelin noita juttuja Forten käytöstä mutta kysysin että onko kellään kokemusta/tietoa todella paljon ajettujen autojen Forte käsittelystä? Itellä 91 gallussa 470tuhatta kohta mittarissa :-\ Ja nakutus on varsinkin kylmänä aika karmivaa. Huomenna olis öljynvaihto edessä ja ajattelin tätä Forten litkua kokeilla. Vähän kyllä hirvittää. Kertokaas kokemuksia.



Miika
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

Ei se mitään ainakaan riko mikä ei olisi jo rikki ollut. Korkeintaan sitten paljastaa sisuskalujen kunnon jos öljyn seassa tulee muutakin kuin normi"saastaa".
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

ite kokeilin just sen forten nostimille tarkoitetun aineen--> EI vaikutusta ???
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

Juuri vaihdoin eilen öljyt(Lancer EXE -91) ja uusien sekaan laitoin jotain Slider 2000 PTFE Concentrate -liuosta. Lupaa pienempää kulutusta, kulumista, öljyn lämpötilaa ja päästöjä. Sarjassamme lisää lupauksia: enemmän tehoa, hiljaisempi käyntiääni.. Diipadaapa..

En nyt ensimmäisenä 100km aikana mitään eroa ole huomannut, mutta toisaalta eipä ole loota hajonnutkaan :peukku. Kaippa tuo vähentää mekaanista kulumista jonkin verran luulen ma. Niin ja liuoksen ovat tehneet britit.
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

tein viime kesänä 2.0l mondeoon -98 öljynvaihdon mukana forten kone pesun.
tökötit sisään vanhojen sekaan ja tunti tyhjäkäyntiä, vanhat pihalle ja uudet tilalle.. :)
kyllä se vähä hiljeni eikä tikittäny enää.. :) :peukku
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

silverstone sanoi
tein viime kesänä 2.0l mondeoon -98 öljynvaihdon mukana forten kone pesun.
tökötit sisään vanhojen sekaan ja tunti tyhjäkäyntiä, vanhat pihalle ja uudet tilalle.. :)
kyllä se vähä hiljeni eikä tikittäny enää.. :) :peukku

Eikös se forte aine pidä laittaa UUSIEN öljyjen sekaan eikä vanhojen... ???
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

Kyllä nuo moottoriputsausmömmöt laitetaan juuri vanhojen öljyjen sekaan, annetaan käydä tovin ja sit vaihdetaan uudet öljyt sisään. Ja lukekaahan vanhat jutut ensin..esim.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13658.0
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

kapsu sanoi
Kyllä nuo moottoriputsausmömmöt laitetaan juuri vanhojen öljyjen sekaan, annetaan käydä tovin ja sit vaihdetaan uudet öljyt sisään.
juuri näin.. :)
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

just laitoin forten top end treatment aineen koneeseen ja avot nakutus väheni huomattavasti,mutta seuraavassa öljyn vaihdossa ensin huuhdellaan motor flushilla ja sitten uuden öljyn sekaan top end aine.
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

Sattuukos joku teitää jyväskylän seudulta paikkaa missä myydään forten tököttejä?

Ja jonkinlaista hintatasoa muistissa..?
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

Save82 sanoi
Sattuukos joku teitää jyväskylän seudulta paikkaa missä myydään forten tököttejä?

Ja jonkinlaista hintatasoa muistissa..?

Muistaakseni hinta oli jotain 25e korvilla noilla suuttimien pesuaineilla, eiköhän ne öljyn lisäaineet oo samaa luokkaa.
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

Todii...

Nyt on forte motor flush -käsittely tehty, ja moottori hiljeni huomattavasti sekä pientä aavistusta olis väännön lisääntymisestä. No ainakin kone ottaa herkemmin kierroksia nyt. Top en treament unohtu kokonaan ostaa joten siitä en voi vielä mitään sanoa. Pitänee käydä ostamassa kun tulee liikkeen ohi ajettu ja katsoa sitä mitä se vaikuttaa....
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

Miguel sanoi
Lueskelin noita juttuja Forten käytöstä mutta kysysin että onko kellään kokemusta/tietoa todella paljon ajettujen autojen Forte käsittelystä? Itellä 91 gallussa 470tuhatta kohta mittarissa :-\ Ja nakutus on varsinkin kylmänä aika karmivaa. Huomenna olis öljynvaihto edessä ja ajattelin tätä Forten litkua kokeilla. Vähän kyllä hirvittää. Kertokaas kokemuksia.



Miika

Omaan colttiin tehtiin tasureiden takia forte engine flush huuhtelu sekä ennen sitä joku halvempi vastaava.
(Vanhoihin öljyihin) Jotain apua oli, autohan ei lähtenyt kylmillä ilmoilla ollenkaan enää käyntiin. Ei puristuksia.
Parannusta tuli, mutta hyvin vähän. Tasaajat meni lopulta vaihtoon. Jos ei nakutukseen auta niin
putsaapahan jonkun verran konetta.

Sitten hieman offtopiccia: Täytyy sanoa, että kyllä on mitsu potkinut päähän aika pahasti.
Tuon tasurirempan jälkeen kone alkoi sylkemään öljyä mittatikun kautta pihalle. Aika reilusti...
Konehuone öljyn peitossa konepeittoa myöden. Heti nousi epäilys, että olisiko nostimissa jotain vikaa kun olivat tarvikeosia,
mutta huohotinventtiilin ja mittatikun vaihdon jälkeen tuntuu, että hyvin pysyy paikoillaan vaikka välillä innostuu polkemaan.
Nyt ei tosin poljeta kun oikea eturengas vain kahdella mutterilla kiinni. ::) Kaksi pinnapulttia uusiksi. Jengat meni.
Tai oikeastaan olivat jo menneet. Talvirenkaita vaihtaessa asia tuli ensimmäistä kertaa liikkeessä esille. Nyt vaihdoin mutterit
lyhyempiin niin tulivat metallilastujen säestämänä ulos... Tietääkö kukaan onko pultit kuinka tiukassa?
Mitähän mitsu seuraavaksi keksii pään menoksi. Hauska auto kaikinpuolin muuten.
 
Vs: taas näistä Forte tököteistä...

Noissa koneissa on sitten melko pienet öljyn tuloreiät kanteen. Jos ne menee tukkoon jostain pienestä paskanpalasta, voi nokka leikata kiinni tai muuta kivaa. --> kannattaa miettiä niitä fortteja öljynjoukkoon.
 
Takaisin
Ylös Bottom