Työttömän arkirutiinit

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
No mitäs työttömät touhuaa päivät päästään.Miten sen ajan kuluttaa,kun ei ole työkiireitä.Itsekkin joudun kohta liittymään kyseiseen porukkaan,kun noi tyt nyt loppuu.Omalla kohdalla tosin riittää touhua,kun asun omakotitalossa ja on talli,mikä on täynnä kaikenlaisia projekteja.On niitä projekteja tosin pihallakin.Kuitenkin iso osa väestä asustaa kerrostaloissa,eli harrasta nyt siinä jotain muuta,kuin kaljanjuontia.Eli kun meitä kuitenkin on paljon,miten kulutamme aikaa.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

harriveikko sanoi
No mitäs työttömät touhuaa päivät päästään.Miten sen ajan kuluttaa,kun ei ole työkiireitä.Itsekkin joudun kohta liittymään kyseiseen porukkaan,kun noi tyt nyt loppuu.Omalla kohdalla tosin riittää touhua,kun asun omakotitalossa ja on talli,mikä on täynnä kaikenlaisia projekteja.On niitä projekteja tosin pihallakin.Kuitenkin iso osa väestä asustaa kerrostaloissa,eli harrasta nyt siinä jotain muuta,kuin kaljanjuontia.Eli kun meitä kuitenkin on paljon,miten kulutamme aikaa.

No, itse en tällä hetkellä työtön ole, mutta sekin on tullut koettua. Ja kerrostalossa olen koko ikäni asuskellut. Autoropauksethan esim. on aika pitkälti kesän ja hyvien kelien hommia koska parkkipaikalla kaikki on tehtävä. Mitäpä sitä työttömänä...aamut tulee yleensä nukuttua niin pitkään että siinä meneeki jo puoleenpäivään että enää "työpäivää" muutama tunti jäljellä kun heräilee. Muuten sitten tuli harrasteltua eriasteista kuntoilua ja vastapainoksi videopelejä ja muuta viihdettä :). Eipä itsellä tulut mieleenkään istua päivät pitkät kantabaarissa keskarin kanssa...
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Penskat pitavat kiireisena niin kauan kun hereilla ovat, ja kun eivat ole niin ei voi kampassa meteloida joten tulee sitten norkoiltua taalla ja parilla muulla foorumilla. Ja on tuolla n.5 teraa katsomattomia tallenteita digibokseilla..
Pihallekkaan voi menna mitaan jarkevaa duunaa niin kauan kun penskat on mun kontolla, kerrostalon iloja..

Sitten on tietty se normaali kaava mika aluksi vei enemman aikaa, nykyisin enaan vahemman, eli tyopaikka ilmojen katselu ja hakemusten lahettely.
Alan firmojen metsastys ja niihin avoimien hakemusten lahettely. Etc. Noihinkin saa menemaan yllattavan paljon aikaa jos ei tyydy kayttamaan valmista pohjaa..
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Mulla meinas aluksi kans lipsahtaa nukkumisen puolelle, mutta pikkuhiljaa sitä alko heräämään aamulla ku eukko ja poika lähtivät töihin/kouluun. Siinä sitten päivän mittaan tuli yleensä käytyä jonku kaverin luona, ku niitäkin työttömänä on tai sitten notkuttua kanta-huoltiksella kahvilla. tenava ku pääsi koulusta puolenpäivän jälkeen niin sitten läksyjen ja välipalan yms. pienen parissa kunnes eukko pääsi töistä.

Tai sitten tallilla omaa tai kavereiden autoja rassaamassa. Sitä hommaa saakin tehdä paljon jos sattuu vahingossa jollekkin sanomaan, että vois aikansa kuluksi korjailla ku ei oo muutakaan tekemistä. oishan siinä tietty ollu hyvä bisnes nyhtää rahaa auton korjaamisesta, mutta kun verottaja sen kieltää.. ei sitä auton laittoa kuites ole niin paljoa että kannattaa firma tai t:mi ees perustaa. Tehdään ilmaiseksi ja kulutetaan aikaa

onneksi nyt on ees vähän työn sarkaa, että ei ihan mökkihöperöksi tule. Toki sesonkiaika meni ohi, joten saattaa olla paljon vapaapäiviä tiedossa.

ja semmoisen huomasin, että kun tarpeeksi kauan on työttömänä, niin ei oikeen mikään enää kiinnosta. Mullaki ois kouluhommia ihan riittämiin ja kaiken näköisiä työpaikkoja on ollu työkkärin sivuilla, mutta kouluhommista ei tullu yhtään mitään ja työhakemuksia kun täytti niin silloin jo tuntu, että ei oikein kiinnostais. nyt kun on ollu vähän aikaa töissä, niin joka aamu herää täynnä virtaa ja on mukavaa mennä töihin..
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Ei ole vielä oikein mitään arki rutiineja muodostunu. Ihmeissään ollu kun ei mihinkään ole kiirus. Alkaa menemään vaan vähän uni rytmit sekaisin kun ei ymmärrä mennä nukkumaan ja sit nukkuun tuonne puoliin päiviin.

No ehkä tässä nämä pyhätkin ovat sekoittaneet.

Mut tällähetkellä : Mallua ja kahveeta , siinä ollu ajan vietteet. :)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Joulusta lähtien ollu taas lomautettuna (olin myös viime keväänä maaliskuu-kesäkuu). Nyt oon lähinnä siivoillu paikkoja, ropaillu autoja autotallissa, pelaillu tietokoneella ja välil käyny faijan kaa mökkeilemässä / metsurin hommissa. Joinakin päivinä kun jaksaa nii lähtee asioimaan kaupungille / tapaamaan kavereita. Unirytmi meinas alussa vähän karata, mut nyt oon saanu siit taas vähän kiinni kun pitää antibioottikuuri ottaa aamu kuudelta :D

Tän päivän ohjelma:
Jospa sitä pelailis taas parit tunnit, sitte menis autotalliin puuhastelemaan auton pariin jokskin kuudeks tunniks, siivoilee samal vähä tallia ja varastoa. :)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

14-vuotiaasta asti oon ollut töissä aina kun on vaan koulusta kerinny. Opiskeluaikana ei ollu oikeastaan juuri koskaan lomaa. Nyt on sentään normaalit vuosilomat. Yks talvi oli vähemmän töitä, mutta eipä sitä jaksanu silloinkaan opiskeluun panostaa sen enempää kuin muutenkaan. Silloin opettelin nettipokeria että olis saanu jostain rahaa, mutta eipä silläkään tuntipalkoille päässy. Ehkä jos olis jaksanu pitempään harjotella... Seuraavana keväänä vaihdoin sitten firmaa ja taas oli hommia ihan tarpeeks.

Oikeastaan olen välillä jopa haaveillu työttömäksi jäämisestä. Olis niin kiva olla se aika työttömänä kun ansiosidonnaista riittää. Vois nukkua ensimmäisen kuukauden ja sen jälkeen laitella kotona paikat kuntoon ja harrastaa. Siinä on vaan se huono puoli ettei voi olla mitenkään varma että niitä töitä saa siinä vaiheessa kun ansiosidonnainen loppuu. Että parempi vaan yrittää pysytellä töissä.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

No tällai talvella ja pakkasilla iso osa päivästä menee talon ja mökin lämmittämiseen. Siinä sit sivussa on netissä ja tutkailee musajuttuja, ja tietty kuuntelee uutta/vanhaa musiikkia tai maalailee/piirtää. Toi lämmittäminen on vähän tylsää puuhaa kun ei voi oikein kunnolla lähtee mihkään ja silti ei tarvis koko ajan olla muurin vieressä ni sit tulee tehtyy tollasia "ajantäytejuttuja"..Sit vaan lenkille ja uimaan, siinä se viis-kuus tuntia menee lepposasti. :) Sit saaki lepäillä lopun iltaa ja kattoo urheiluu tms telkusta. Ihan kivaa. :)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

MVa~1 sanoi
ja semmoisen huomasin, että kun tarpeeksi kauan on työttömänä, niin ei oikeen mikään enää kiinnosta.

Tuli huomattua viimeksi kun olin työtön sama homma... vielä en oo ehtiny nii pitkälle mutta.. no vähä vaikuttaa siltä et sekin edessä..

Itellä menee päivät pelaillessa ja kavereiden luona käydessä/kahvilla lähinnä toistaiseksi ainakin.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

tekis mieli jäädä työttömäksi...
ja jäisinkin ellei tulisi karensia...

alkaa olemaa tätä *askaa täys täällä työmaalla...
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Mr mmc sanoi
alkaa olemaa tätä *askaa täys täällä työmaalla...

Tuttu tunne ! Onneksi maailmantalous tuli apuun.

Mut mut kuitenkin vähän fifti siksti , mikä sitten loppujen lopuksi on paras ratkaisu ?
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

-JP- sanoi
Tuttu tunne ! Onneksi maailmantalous tuli apuun.

Mut mut kuitenkin vähän fifti siksti , mikä sitten loppujen lopuksi on paras ratkaisu ?

ite oon päätelly, että eipä sitä taida olla koskaan tyytyväinen mihinkään. syksyllä töiden loppuessa sitä oli itsekin suht loppu, mutta nyt taas alkaa olemaan jo kypsä tähän työttömyyteen.. kai se pitäs vaan osata ottaa tämä loman kannalta. ja ajatella, että ehkä sen on tavallaan "ansainnut", kun on kuitenkin koko ikänsä tehnyt v*tusti hommia.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

tuolta mikä mieltä painaa topikista sitä saa lukea mun työpaikan hienouksia...

noh...

mun arki rutiini työttömänä olis suht mukava ;D

8.30 herätys
8.30-9.30 aamukahvit ja eväät
9.30 eläimet ulos ja tallin siivous
12.00 päivällinen
13.00 vois autoja tai traktoria laitella + rakenus hommiakin olis
17.00 iltaruoka
18.00 jatkaa töitä pihalla (kesäaikana) talviaikana uuninlämmitystä puun kantoa
20.00 saunan lämmitys
22.00 telkkari ja nukkumaan jossain välissä...

päivittäiset hommat tosin vaihtuu... joka toinenpäivä pitää hevoset juoksuttaa....

että alkais nyt tienaamaan rahaa toi lämpönen... vois oikeesti jäädä kotia 8)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Sitä ajattelee että sitten tekis auto projektia yms. jos olis työttömänä,mutta sitten kun niin käy niin huomaa että ei olekkaan rahaa kuin hätinä siihen pakolliseen arjen pyörittämiseen.
Silloin kun on paremmin rahaa ja töitä,ei oikein kerkeä harrastaa ja päinvastoin.
Ite olin tuossa pakkolomilla jokatoinen viikko maaliskuu-elokuu välillä.
Siinähän ne päivät meni tuota ~1v tytärtä hoitaessa,kun emäntä oli töissä.
Lisäksi jotain pientä raksa hommaa tuli tehtyä sukulaisille.
Ei sen puoleen,olihan se ihan mukavaa vaihtelua,työ arkeen.
Ainut mikä alkoi kiristää hermoja,oli se että liitosta tuli ekat rahat vasta heinäkuun alussa.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Tunari-82 sanoi
Ainut mikä alkoi kiristää hermoja,oli se että liitosta tuli ekat rahat vasta heinäkuun alussa.

Niin nähtäväksi jää seuraavan nousukaudenaikana paljonko eri liitoilla ja työttömyyskassoilla on jäseniä...?

Sinne vaan Poliitikkojen per**isiin meidän rahat työnnetään , jotta voisivat auttaa pörssi-yhtiöitä viemään meidän työpaikat Sloboille ,Inkkareille ja vinosilmille.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Sinne ne vähätkin työpaikat menee.Kaverikin joutu työttömäksi,kun firma siirty,olikohan romaniaan,kuitenkin johonkin uuteen eu maahan.Palkkakustannukset vielä sielä on alemmat,mutta nehän nousee parissa vuodessa.Saakohan yritys koskaan takasin sitä minkä koneiden vienti makso ja tarvihan sinne tilatkin saada.Ettei vaan herrat syönny pas..aa.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Eipä tässä ihmeempiä tehdä, koitetaan välillä opiskella ja etsiä jos sais keikkaduunia. Onneksi aina välillä onnistuu saamaan satunnaisia keikkaduuneja.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Tässähän se päivä kuluu mökkiä lämmittäessä, puita kantaessa, autoja rassatessa, maatilalla kaikkea hommaa, seuraavien talvien lämmityspuita pitää jo alkaa tekemään, metsänhoidollisia hommia välillä, netissä kerkii joskus käymään. Rakennusprojektejakin olis tehtäväksi kun vaan olis rahaa...
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Jos vain tarvittava raha tulis "taivaasta" niin voisin olla koko loppuelämäni työttömänä... :( :) Ei tarvi edes yhtään valehdella tai liioitella kun epäilen etten ehkä sittenkään saisi elinaikanani tehtyä kaikkia juttuja mitä suunnitelmissa olis... Olen elämäni aikana ollut aika paljon työttömänäkin ja päivääkään ei ole tarvinut ihmetellä että millähän sitä oikein sais ajan kulumaan... :( :)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Meillä oli juuri yötä oikei elämätapatyötön.Kaverilla ei ole asuntoa,ei oikeesti yhtään mitään.Keikkuu millon missäkin.Juteltiin illalla Masan työttömyydestä,sano että on ollu ilman töitä jo yli kaksikymmentä vuotta.Alkuun haeskeli hommia,mutta ekan vuoden jälkeen ei sekään kuulemma enää huvittanu.Meni tavallaan siitä hommasta hohto.Töitä ja kursseja on tarjoiltu,mutta ei enää vuosiin.Rahaa saa sen pienen peruspäivärahan,mikä sitten kuulemma menee päivässä parissa.Eikä toi ajankuluttaminen kuulemma tuota tuskaa.Nyt Masa lähti aamusta Tampereelle,sai tutulta rekkakusilta kyydin ja sillä on sielä kuulemma hyvä majapaikka,missä voi olla vaikka kuinka kauan.Hemmetti mä en kyllä osaa ajatella,millanen ajatuksenjuoksu on kaverilla,joka ei edes ajattele töitä.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Varmuuden vuoksi sen verran tarkennusta omalle kohdalleni,etten todellakaan olis joutilaana vaan tarkoitan että "töitä" olis ihan omasta takaa niin paljon,ettei enää palkkatöistä olis väliksi jos raha tulis vaikka sitten lottovoitosta... :) Eli loppuelämäksi riittäisi jotain rakennettavaa ja tekemistä eikä varmasti koskaan tarvis olla joutilaana ellei haluaisi... :)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Vaikka itsekkin olen intohimoinen rakentelija, niin paljonkohan tulisi teetätettyä ulkopuolisilla jos ois rahaa olla ilman töitä ja rakennella kaikkea mahdollista. Esim jos nyt sorvauttaa/teetättää palikoita johonkin rakennelmaan, kuten Samitsu oot tehnyt tuon auran kanssa niin tulisiko samalla tilattua ne kaikki osatvalmiiksi toisiinsa hitsattuna niin, että ei tarvis ku laittaa vain autoon paikoilleen..??
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Itselle iskisi ainakin vakava kiusaus tilata hiluja valmiina. Eli suunnitella ja tehda about piirustukset ja sitten vaan hilut tilaukseen jostain. Yksi tekija tuohon on tosin se ettei ole valineita ja osaamisessakin on puutteita. Toisaalta, valineita saa rahalla ja osaamista kun harjoittelee ;)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Kyl minulla taas ainakin on halu suunnitella ja tehdä itse juttuja-jos ostaisi vain valmiita juttuja niin jää se tekemisen "ilo" pois... Ja monesti saa "paremman" kun tekee itse jotain mittatilaustyönä juuri omiin tarkoituksiin sopivaksi ja oman mielen mukaiseksi... :) Tottakai jos olis varaa niin jotain asioita voisi "ulkoistaa" kuten isompien rakennusten perustusten ja runkorakenteiden teettäminen,mutta kaiken muun mieluiten tekisin itse vaikka joskus olis vielä rahaakin... Ja jos ajattelee vaikka auton rakentamista niin voishan laitetun autonkin hankkia "valmiina" mutta ei se sitten olis enää kovin oma projekti... :) Eli juuri se olis mukava tilanne jos olisi vain rahaa hankkia tarvikkeita,ja aikaa tehdä niistä mitä huvittaa... :)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Mitkäs on työttömän viikonloppu rutiinit?
Sanoin itseni irti ja viimeinen päivä oli perjantaina. Maanantaina menen kylläkin kuittaamaan toisen firman haalarit mutta tässä nämä kaksi päivää ollaan sit työttömänä.
Eilen illalla arvelin sipasta pienet koomat joutessaan kun väittäävät että olisi sitä aikaa enemmän.. 3 olutta muistin hörppiä Nöpöä rassatessa ja sit saunan kautta nukkumaan.
Tänään ja huomenna kerkeis vielä kokeilla jotain uutta :peukku
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Imperio sanoi
Mitkäs on työttömän viikonloppu rutiinit?
Sanoin itseni irti ja viimeinen päivä oli perjantaina. Maanantaina menen kylläkin kuittaamaan toisen firman haalarit mutta tässä nämä kaksi päivää ollaan sit työttömänä.
Eilen illalla arvelin sipasta pienet koomat joutessaan kun väittäävät että olisi sitä aikaa enemmän.. 3 olutta muistin hörppiä Nöpöä rassatessa ja sit saunan kautta nukkumaan.
Tänään ja huomenna kerkeis vielä kokeilla jotain uutta :peukku

Siinä ja siinä , ettei olla vitt*ilun puolella , mutta koitappa seuraavaa jos et muuta keksi :

Hanki jostain ase ja ammu vasempaan jalkaasi. ;)
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Ma oon talla viikolla kehittany uuden rutiinin, penskojen ollessa nukkumassa ma oon viettanyt aikaani GT4:n parissa..
Harmi vaan kun ei tuo tue G25 rattia taysipainoisesti, mutta muuten on tullut nurburgringilla fiilisteltya kalustolla johon ei ole varaa (etenkaan kun tyoton ei rahoitusta saa).
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

-JP- sanoi
Siinä ja siinä , ettei olla vitt*ilun puolella , mutta koitappa seuraavaa jos et muuta keksi :

Hanki jostain ase ja ammu vasempaan jalkaasi. ;)
Siinä mitään vittuilua ole.
Eikä tässä rapulassakaan. Ei sekään muuttunu paremmaksi. Ei auta kun porskuttaa eteenpäin...
Niin huonosti ei oo asiat eikä ikinä tule olemaan että pitäs vasemmat varpaat hävittää ja rueta automaatilla ajamaan ;D
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Tänään oli eka päivä lomautettuana, tänään oli kyllä tekemistä kun kävi hakemassa lomautuslapun ja hoiteli muita hommia...
Tässä on kovin pohtinut mitä kaikkea sitä tekisi kun kerrankin on aikaa. Kaikki talviurheilu välineet on tullut kaivetuksi esille ja täytyy mennä lumilautailemaan monen vuoden tauon jälkeen :) Nyt on kerrankin aikaa harrastaa.
Ottaa vaan tosissaan päähän kun asuu kerrostalossa eikä ole mitään mitä voisi roplailla ja tehdä jotain järkevää itselleen kun on sitä aikaa, tosin mökillä on pikku prokkisia tiedossa..
Se tässä on ikävää kun ei tiedä koska pääsee seuraavan kerran töihin, voi mennä hyvin puolikin vuotta... Sitten voi olla itseni tuntien pää pikkasen sekaisin. Ei vaan toimettomuus sovi mulle... Tai sitten puolen vuoden päästä ei todellakaan kiinnosta enää työt ;D
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

No tuossa oon nyt tän viikon aikana tehny kotona pieniä ehostus toimenpiteitä huusholliin ja pelaillu konsoli pelejä. Sais kyllä tulla jo kevät niin pääsis tohon pihaan myllään sitä.

Toistaiseksi vielä pärjänny viikot ilman miestä väkevämpää , mutta hermot välillä jostain syystä kireällä. En tiedä vielä syytä , minä kun en yleensä kotoa edes käy töissä vaan olen työmaalla/töissä sit koko ajan kun niitä on. Joten muutenkin tämä kotona oleminen on vähän ihmeellinen juttu.... ???

Saa jotain pientä eroa arjen ja viikonlopun välille kun nappailee tuotteita. :peukku
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Imperio sanoi
Maanantaina menen kylläkin kuittaamaan toisen firman haalarit mutta tässä nämä kaksi päivää ollaan sit työttömänä.

Kannattaako noista nyt niin kauheasti kehuskella ennen kuin homma on oikeasti alkanut? Kerran käynyt itselle niinkin että ilmoitettiin ettei tarvitsekaan tulla töihin. Varsin hauskaa kun on irtisanonut itsensä. Toiste en samaa virhettä tee!
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

ast sanoi
Kannattaako noista nyt niin kauheasti kehuskella ennen kuin homma on oikeasti alkanut? Kerran käynyt itselle niinkin että ilmoitettiin ettei tarvitsekaan tulla töihin. Varsin hauskaa kun on irtisanonut itsensä. Toiste en samaa virhettä tee!

No kyllähän se kannattaa olla nimet uusissa papereissa ennekuin menee itseään irtisanomaan. Onhan se suullinenkin sopimus on yhtä sitova, mutta toteen näyttäminen on hankalampaa. Ja jos ilmoittavat ettei tarvitsekaan tulla, niin irtisanomisajalta palkaa normaalisti.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

No joo.
Tässä sitä nyt sitten ollaan työttömänä,tosin alko vasta toinen viikko,mutta kuitenkin.
Kyllä mulla toistaseksi touhua riittää,on noita rästiin jääneitä hommia,mitä tässä aloin tehdä.Kuitenkin kaipaan jo saamaristi töihin.Ei tää mitään mukavaa kyllä ole,tällänen lojuminen.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

Tässäpä on tullu oltua pakkolomalla jo joulukuusta asti. Joinakin viikkoina ei tee mieli tehä muutaku kämpillä olla ja nukkua. Nyt on tässä pari viikkoa vanhaa projekti-auto laitellu kun kerranki sain innostuksen. Aika vittumaista hommaa raaputella miranolia autosta pois. Ei ole enään onneksi ku pari viikkoa että pääsee taas töihin. Täytyyki lähteä tästä suoraa tallille laittamaan se vanha herra siihen kuntoon että voi kiikuttaa loppukuusta maalarille.
 
Vs: Työttömän arkirutiinit

joopajoo.. Ei sitä lomautusta kestänyt kahta viikkoakaan, oli kivaa ;D Kerkesi tekemään rästiin jääneitä hommia ja ottamaan rennosti.. Joutui vaan niin paskalle työmaalle töihin että tosissaan vit*taa
Mutta kyllä jos pidempään olisi ollut lomautettu olisi varmasti tullut aika pitkäksi
 
Takaisin
Ylös Bottom