Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

weedee

New Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2010
Moro evo kuskit,

Tämmösen käyn hakemassa Lahdesta kolmisen viikon päästä:

http://shogunpower.fi/stock/s120/s120.html

Alunperin piti ostaa takaveto Skyline, mutta totesin että samaan hintaan saa neljä vetävää pyörää kahden sijasta. Enkä ole koskaan takavedolla ajanut saati omistanut turbo autoa.

Ruostesuojaukseen aion ajaa välittömästi auton saatuani.

Mielenkiintoisia ajokilometrejä odotellessa ;D
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Tervetuloa Evottimen omistajaksi. :driver
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

No älkääs ny alkako kaveria mollaan foorumin käytöstä. On varmasti täpinöissään kun tulee pihaan kunnon kalustoa. ;D

Mukavia kilometrejä uuden hankinnat parissa ! :peukku
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Turveteloa!

Mihinkäs päin evo tulee asustamaan?
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

-JP- sanoi
No älkääs ny alkako kaveria mollaan foorumin käytöstä. On varmasti täpinöissään kun tulee pihaan kunnon kalustoa. ;D

Mukavia kilometrejä uuden hankinnat parissa ! :peukku

Samaa mieltä. :peukku

Tervetuloa vaan nyt uudestaa! :) Tule ihmeessä ratapäiville viimesitään kesällä! Niin ja onhan paikallisia tapaamisiakin.. :)
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Moi!

Sori en tajunnut että täällä oli oma alue näitä varten. Mun puolesta forumin "SysOp" voi siirtää tän topicin sinne mihin se kuuluu.

Uusi evotin tulee asustamaan Pohjois-Helsingissä.

Voisi vaikka tullakin. Ensin täytyy vaan opetella ajamaan tolla uudella vehkeellä. Nyt pitää vaan jaksaa sätkytellä nää 3 viikkoa tolla opelin rutkulla... ;D
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Siellä ratapäivillähän sitä on paras harjoitella ajamista ja tunnustella autoa. Omasta kokemuksesta voin kertoa että erittäin hyvän valinnan kun et Nissania ostanut. Ei siinäkään mitään vikaa ole,mutta päivittäisessä käytössä evo on varmasti mukavampi.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Onko vanhempien evojen (5 ja vanhemmat) omistajat käyttäneet autojaan määräaikaishuollossa? Osaavatko muualla kuin Veholla huoltaa näitä?
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

ST-Motors Espoossa on vissiin hyvä paja. Oma menee kuun lopussa Mäkelän Koneelle Järvenpäähän kolarikorjaukseen niin käytän samalla siellä myös huollossa, kattoo miten tuo sitten menee - luottamus kuitenkin hieman korkeampi kuin Vehoon.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

madu sanoi
Oma menee kuun lopussa Mäkelän Koneelle Järvenpäähän kolarikorjaukseen niin käytän samalla siellä myös huollossa, kattoo miten tuo sitten menee

Varaosia eivät ainakaan löydä runkonumerolla, tai ainakaan se vanhempi kaveri joka on yleensä tiskillä. Ei kuulemma voi olla runkonumero noin lyhyt... ::) Osanumeroiden kanssa onnistuu sentään. Aamulla pitäisi taas vierailla.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

weedee sanoi
Onko vanhempien evojen (5 ja vanhemmat) omistajat käyttäneet autojaan määräaikaishuollossa? Osaavatko muualla kuin Veholla huoltaa näitä?

Älä nyt veholle ainakaan vie jos haluat, että rahat riittää myös ajamiseen. Paras paikka on varmaan st-motors kuten madu tuossa sanoikin. Osat tilaat englannista niin huoltojen kokonaishinta pysyy kohtuullisena.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

weedee sanoi
Onko vanhempien evojen (5 ja vanhemmat) omistajat käyttäneet autojaan määräaikaishuollossa? Osaavatko muualla kuin Veholla huoltaa näitä?

Tää on pikemminkin niin päin, että Veholla eivät osaa huoltaa näitä, muualla kyllä.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Itse olen käyttänyt Porissa Satakunnan Autotalolla. Kyseinen liike on Mitsun merkkihuoltoliike.

Olen saanut ainakin hyvää palvelua ja varaosa-/huoltopuoli on innokkaita (tosin ei välttämättä ilmeeltään :D) hakemaan varaosaa mitsuun. He myös löytävät osanumeron perusteella mitä tarvitaan. Esim öljynsuodattimia haeskelen sieltä ja hintaa hurjat 7 EUR. :) Jos osaa ei heti löydy omasta tai Suomen varastosta niin haetaan ulkomailta tai sitten ihan osatoimituksena. Sisälokarinkin tilasin heidän kautta ja osatoimituksena tuli. Kesti hurjat 2 viikkoa. :)

Tosin olen vain vaihdattanut jarru+kytkinnesteet heillä halpaan hintaan kun toin omat nesteet. Myös asennuttanut lohkarin ja vaihdattanut moniurahihnan. Toki merkkihuollosta saa maksaa, mutta ainakin heiltä homma hoituu ja palvelu on hyvää. :)
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Laitoin mailia ST Motorsille. Soitin sinne perään ja joku ukko sieltä sano ettei hanskaa oikein sähköpostia, mutta lupasi huoltotarjousta soitella ensiviikolla. Kaveri vaikutti kyllä asiantuntevalta.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Menee offtopikiksi, mutta jättääkö tommonen vakio evo 4 millasia ns. "premium" autoja (lue audi/bmw) valoista lähdettäessä? ;D
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

weedee sanoi
Menee offtopikiksi, mutta jättääkö tommonen vakio evo 4 millasia ns. "premium" autoja (lue audi/bmw) valoista lähdettäessä? ;D
No pelkästään neliveto tekee jo sen, että paikalta kun lähtee niin ei siinä kovin montaa vastusta perusautoista löydy.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Mutta muistakkin sitten se että se kuitnekin pysähtyy yhtä huonosti kuin vajaavetosetkin.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Yhden 2.7TT Audin edelle en ehtinyt ennen seuraavia valoja kun en aluksi tajunnut lähteä kiirehtien ;D
Eihän evoissa ole vakiona kun reilu 200WHP, joten kesällä etu tulee lähinnä lyhyistä välityksistä ja kevyestä painosta.

Uudemmat taitaa kulkea sikäli paremmin että on enemmän tehoa käytössä alempana.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Vakio 2,7T:n (A6) kanssa voi lähteä liikkeelle vaikka kolmosella. Pienemmässä S4 kopassa sen kanssa joutuu jo varmaan tekee vähän töitä. Sille luvataan joku 5,7 0-100 näin ulkomuistista. Viritettynä tietty eri asia.

Itellä tuollanen A6 2,7T oli aikoinaan ja ei sitä kyllä nopeaksi voi vakiona kehua sitten missään muodossa. Muuten se kyllä oli oikein soiva peli perhekäyttöön.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Oli tie jäässä, saattoi tasottaa vähän kun suti sillä kolmosellakin. Kolmosella liikkeellelähtiessä lupaan ettet kyllä kesälläkään onnistu ;D
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Nonni. Eilen kävin auton sitten hakemassa...voi jumalan pyssyt mikä mörssäri! :) Tsih-tsäh ja satanen oli lasissa...kyllä siinä hyvin nöyrtyi niiden tehojen kanssa.

Tuohan oli siis muutoin vakio, paitsi putkisto vaihdettu.

Ensimmäinen probleema tuli kun ajoin suoraan varaosakauppaan ilmansuodinta hakemaan, nyppäsin sen enempiä kattomatta ilmansuodattimen (se neliskanttinen loota) irti. Oli varsinainen palikkakoe että sain uuden suotimen paikoilleen. Eikös se niin mennyt että se pää missä on suotimessa on vähän leveämpi tiivisteosa, tulee koneeseen päin?

Jos tulee luisun paikka mutkassa, niin palautuuko ohjattavuus kuten etuvedossa, että kytkin pohjaan ja ohjataan tien suuntaisesti? Eilen kun käännyin kotipihaan ja polkasin vahingossa liikaa kaasua, niin auto lähti poukkoilemaan sillätavalla holtittomasti, ei luisussa, mutta nimenomaan siihen suuntaan mihin ratti osoitti (olipahan selostus). Vauhtia ei ollut kuin n.30km/h. En ole etuvedolla moista ilmiötä huomannut.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Jos / kun tulee luisun paikka mutkassa niin sehän viedään kaasun kanssa siitä läpi :driver

Nyt jos neliveto on tuiki tuntematon laite niin isolle parkkikselle harjoittelemaan ennenkuin käy mitään tuolla tien päällä.

Tehoton neliveto vielä menee mutta tehokas neliveto ja tottumaton kuski on aika huono yhdistelmä, ainakin näillä keleillä mitä nyt ikkunasta näkee.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Lyhyesti; Neliveto pyrkii menemään sinne mihin ratti osottaa, kaasun löysäilyn kanssa kannattaa olla hieman varovainen. :) Täydellinen sivuluistokin oikenee vastaohjauksella ja kaasun pohjaan polkaisemisella, sensuhteen hyvin samanlainen auto kun etuveto ajaa.

Koita päästä johonkin jääradalle harjoittelemaan.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Tehokkaalla nelivedolla kaasun kanssa saa olla todella tarkkana talvella. Siinä missä etuveto menee liikaa kaasua painettaessa suoraan neliveto irrottaa kaikki tassut tiestä ja luistaa sinne mihin massa haluaa ja pinta viettää.

Jos mahdollista niin hallintaa kannattaa käydä opettelemassa vaikka jääradalla. Hyvät renkaat on myös syytä olla, itse en kitkoja mielelläni ottaisi tällaiseen autoon.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

ast sanoi
Jos mahdollista niin hallintaa kannattaa käydä opettelemassa vaikka jääradalla. Hyvät renkaat on myös syytä olla, itse en kitkoja mielelläni ottaisi tällaiseen autoon.

Itselläni on kitkat Evo 6:ssa ja saa olla "hereillä" kun ajelee. Itselläni on GSR versio jossa AYC lukko takana. Auto käyttäytyy aika aggressiivisesti liukkaissa tilanteissa eli perää tarjotaan sivulle. Mikäli ajat huono kuntoisilla teillä niin suosittelen nastoja, mutta jos ajat pääasiallisesti kuivilla pääteillä niin mielestäni kitkat ovat ihan hyvät.

Kuten jo jääradalla testasin niin kitkoilla ei oikein ole mitään pitoja. Auto joko menee 4wd luistossa koko ajan tai sitten puskee.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Itsellä löytyy myös kitkat tuosta! Ja täytyy sanoa jos ei anna kaasua niin sitten tuo puskee, mutta kun tarjoilee kaasua niin lähtee todella helposti luisuun. Viellä täytyy olla kyllä tuon kanssa tarkkana! Mut onhan se hauska laite liukkailla! Itse ainakin pyrkinyt että on tilaa ympärillä ennen kun lähtee mitään leikkiin.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Kun on tarpeeksi liukasta pelkästään ohituksessa maantiellä pitää olla varovainen. Vähän liikaa kaasua kun kääntää auton toiselle kaistalle ja helposti tulee ohjelmaa jos ei tiedä miten laitos käyttäytyy tuossa tilanteessa. Nopeahkolla ohjauksella on myös helppo korjata liikaa ennen kuin tottuu siihen ja siitä sitten alkaa heiluriliike joka voi päätyä minne vaan.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

ast,

Yritän harjoituttaa itseäni valmiiksi siihen, ettei tulisi ohituskaistalla ohjelmaa, sitten kun on liukasta.

Kävin tänään tyhjällä parkkiksella ekaa kertaa vetämässä evolla donitsia ja sellainen maku jäi että aika vakaasti se lähtee menemään sivuttain ja tosiaan kun kaasua painaa kunnolla niin lähtee ainakin jossain ajassa oikenemaan pyörien osoittamaan suuntaan.

Tosin parkkis oli onnettoman pieni, mahtui juuri vetämään ympyrää. Kuulin tutulta, että Lohjalla on olemassa ihan kunnon jäärata, missä voisi kokeilla enemmän.

Taisin eilen juuri kokea tuon heiluriliikkeen hiljaisessa vauhdissa.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

weedee sanoi
Kuulin tutulta, että Lohjalla on olemassa ihan kunnon jäärata, missä voisi kokeilla enemmän.

Onko mahdollista saada lisätietoa asiasta? Itselläni kun on kitkat autossa niin ei viitsisi kovin pitkälle lähteä jääradan takia ajamaan joten jos lohjalta sellanen löytyisi niin mielelläni lähtisin siellä muutaman kierroksen pyörähtämään?
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Joo, oispa mukava tietää paikkoja, missä vois pyöritellä täällä "etelässäkin" ku kerrankin on lunta.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

weedee sanoi
Kuulin tutulta, että Lohjalla on olemassa ihan kunnon jäärata, missä voisi kokeilla enemmän.
Missäköhän päin Lohjan järveä tuollainen rata mahtaa olla? Aikaisempina vuosina paikalliset amikset ovat käyneet Volvoillansa sutimassa radan tynkää kaupungin rantaan, mutta onkohan joku vaivautunut tekemään sitten oikean radan? Lumitilanteet huomioonottaen oudoksun kyllä ajatusta tästä... Ja vaikka jossain rata olisikin, niin kannattaa muistaa että mikäli auto ei pysykään ENEMMÄN lapasessa siellä jääradalla, niin voipi olla tarvitsee sen jälkeen hinausapua. Auto juuttuu aika mukavasti kiinni tuollaiseen 40 cm korkuiseen lumipeltoon :)
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Kyselen tarkemmin mistä löytyy, ilmoittelen tähän threadiin sitten.

Harmi ettei tuollaisia paikkoja löydy yleisesti pk-seudulta. :(
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Ajamista kannattaa ilman muuta harjoitella jääradalla kun siihen vielä mahdollisuus on. Parkkipaikalla on ihan kiva pyörittää paskarinkiä, mutta ei se ainakaan minun mielestä paljoakaan auton hallintaa opeta. Rataa löytyy kohtuullista korvausta vastaan esim. Taipalsaarelta, joka ei vielä PK-seutulaisellekaan ole aivan mahdoton päiväreissu.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Taipalsaareen lähtisin kyllä varmasti jos autosta löytyisi nastarenkaat. Kitkoilla jääradalla pyöriminen jää ihan varmasti kierrokseen tai kahteen ja niin vähäisen ajamisen takia ei viitsi kovin pitkälle ajaa. :(
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

evo6 sanoi
Taipalsaareen lähtisin kyllä varmasti jos autosta löytyisi nastarenkaat. Kitkoilla jääradalla pyöriminen jää ihan varmasti kierrokseen tai kahteen ja niin vähäisen ajamisen takia ei viitsi kovin pitkälle ajaa. :(

Mulla on ekstrapiikit, hankit vaan pikkujarrut nopeasti jostain :)
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Lainataanpas tätä keskustelua ,kun on sopiva otsikko.

Tapasin tänään aamupäivällä yhden valkoisen Evo 4:sen. Joku sen oli Tampereelta tai lähiseudulta ostanut. Komia peli ! Ja onnea uudelle omistajalle !


Uusi Evo4 kuski voisi nyt ilmoittautua ? :peukku
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Missäs päin näit? Tänään olin ulkoiluttamassa mun valkoista nelosta. ::)
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

weedee sanoi
Missäs päin näit? Tänään olin ulkoiluttamassa mun valkoista nelosta. ::)

Ei ollut sinun auto. 100 % varmaa. Myyjän kanssa jutustelin.

Auto nähty Tampereella.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

-JP- sanoi
Tapasin tänään aamupäivällä yhden valkoisen Evo 4:sen. Joku sen oli Tampereelta tai lähiseudulta ostanut. Komia peli ! Ja onnea uudelle omistajalle !
"Osuvilla" teippauksillako?
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

ST sanoi
"Osuvilla" teippauksillako?

Ei. Oli ihan tehtaan jäljiltä , ei mitään teippejä. Valkoinen missä RAYSin kulta/pronssi ? TE:t tais olla alla. Ja jos en väärin katsonut niin Bremboa oli myös kiinni. :peukku
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Tänään olin Itäkeskuksessa valoissa, minkä jälkeen nopeusrajoitus muuttuu 60 -> 80km/h. Joku pukuäijä tuli uuden 2.5T S80:n kanssa viereiselle kaistalle. Pistin ykkösen sisään ja kytkin pohjaan - odottelen valojen vaihtumista.

Kun valot vaihtuu vihreeks niin kytkin ylös ja painoin tallan pohjaan...auto jää miettimään pariksi sekunniksi mitä pitäisi tehdä ja sitten vasta menee selkä penkkiin suhinan säestämänä. Volvo paineli jo kilometrin päässä. Voi h*ora!!

Olisiko pitänyt nostaa kierrokset johonkin 3 tonnin paikkeille ennen lähtöä vai missä kävi moka.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Käsittääkseni jos haluat nopeasti lähteä niin reilusti kierroksia ja luistatat kytkimen ylös. Hajottaa kyllä paikat, mutta ei tehokkaalla nelivedolla voi lähteä ripeästi rikkomatta/kuluttamatta jotain ja tolleen vissiin hajottaa kaikkein vähiten.
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Joo te häviitte kyllä noitten teidän manuaalienne kanssa jos vastassa on vielä automaatti jolla pystyy lähtee helposti vähä ripeemmin. Manuaalill vaatii isommat kiekat lähdössä. Toi on pahin virhe minkä voit tehdä että otat eka vedon päälle ja sit kaasu ihan pohjaan. Varmasti pohtii. Voit sitten kuvitella kuinka helppo esim turboautomaatilla on kusetella porukkaa lähdöissä ;)
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Kyllä se on voiman puutetta, jos perus maantielaivalle jää lähdössä ;D
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

madu sanoi
Käsittääkseni jos haluat nopeasti lähteä niin reilusti kierroksia ja luistatat kytkimen ylös. Hajottaa kyllä paikat, mutta ei tehokkaalla nelivedolla voi lähteä ripeästi rikkomatta/kuluttamatta jotain ja tolleen vissiin hajottaa kaikkein vähiten.

Näin se taitaa olla. Mahtaisikohan sintterikytkin kestää paremmin juuri noita lähetyksiä?

mystinengalant sanoi
Joo te häviitte kyllä noitten teidän manuaalienne kanssa jos vastassa on vielä automaatti jolla pystyy lähtee helposti vähä ripeemmin. Manuaalill vaatii isommat kiekat lähdössä. Toi on pahin virhe minkä voit tehdä että otat eka vedon päälle ja sit kaasu ihan pohjaan. Varmasti pohtii. Voit sitten kuvitella kuinka helppo esim turboautomaatilla on kusetella porukkaa lähdöissä ;)

Jaa että jos ois antanu vähän vähemmän kenkää ja sit kun pyörät pyörii ni sitten vasta tallannu? Olisi saanut ehkä vähän paremman startin?

Voi olla menee joku tovi ennen kun menen röyhistelemään seuraavan kerran ;D
 
Vs: Uusi EVO4 kuski ilmoittautuu

Tuossa mietin kans noita viime aikaisia liikenne valo lähtöjä. Vaikka antais perhe Mosselle 10m eteen niin kyllä viimeistään 100m päässä mennään ohi. Siinä vaiheessa ne ilmeet ovatkin siellä toisessa autossa välillä mielenkiintoista katsottavaa...Mites nyt näin kävi..? ???
 
Takaisin
Ylös Bottom