ASX autotallissa

Vs: ASX autotallissa

Nyt ajettu vika ulos eli öljyvalo syttyi liiasta öljynmäärästä johtuen auto pikana delttaan ja nyt ne sitten tiesivät mikä mättää!!! ongelma oli PUUTTUVA päivitys eivät viimeksi sitä tajunneet pakkopölttö tehtiin myös ja uuet öljyt ja suodatin. Tulipa muuten eriluontoinen kone muutenkin hiljasempi käyntiääni ja alkaa vääntämään alempaa tai ainakin tuntuu siltä ja se on pääasia 8)
 
Vs: ASX autotallissa

Mavil sanoi
Nyt ajettu vika ulos eli öljyvalo syttyi liiasta öljynmäärästä johtuen auto pikana delttaan ja nyt ne sitten tiesivät mikä mättää!!! ongelma oli PUUTTUVA päivitys eivät viimeksi sitä tajunneet pakkopölttö tehtiin myös ja uuet öljyt ja suodatin. Tulipa muuten eriluontoinen kone muutenkin hiljasempi käyntiääni ja alkaa vääntämään alempaa tai ainakin tuntuu siltä ja se on pääasia 8)

jotenkin ei yhtään yllätä, etenkin jos olet konalan deltassa asioinut. melko kuutamolla tuntuvat olevan siellä :( (tosin tekivät kyllä mullekin tuon päivityksen aikanaan). viimeks eräs masentaja ei käsittääkseni löytänyt laturia konehuoneesta, kun auto piti käydä näyttämässä paikalla ensin takaisinkutsukampanjan takia, vaan joutui pyytämään kokeneemman kaverin apuun. mun apu ei kelvannut. itse vaihto-operaatio sujui myöhemmin ongelmitta. olenkin käynyt huolloissa suosiolla muualla ekan kerran jälkeen, tuo konala olisi vain lähimpänä.

pääsin eilen vilkaisemaan faceliftattua asx:ää. korimuutokset olivat livenä ihan ok, sisällä suurimpina parannuksina näytti olevan paremmat verhoilumateriaalit ja uudistettu ruori, kuvista päätellen samanlainen kuin uudessa outlanderissa (kyseinen auto oli toiseksi halvin bensa). heitin myös pikku lenkin sitikan asx-kopiolla. sekin oli jollain hengettömällä bensakoneella, mutta ainakin ohjauksen olivat onnistuneet pilaamaan mitsuun verrattuna, sikäli mikäli muistan oikein bensa-asx:n koeajon. sisämateriaaleiltaan tuo ilmeisen hinnat-alkaen sitikka oli ok.
 
Vs: ASX autotallissa

Meidän autosta ne sentään laturin löysi tai ainakin vaihtoivat sen ;D ehkä nyt myös tuo kulutus tippuu kanssa ainakin eilen oli ok lukemat 5.0l/100km 245km matkalla josta 160km motaria sateessa ja tuulessa ajotietokoneen mukaan joka on aika hyvin pitänyt kutinsa. Missä tää feislifti oli esillä? Jyväskylän suurajoissa oli nolla-autoina niitä sitikoita hyvältä näyttivät ja kuulostivat oli ehkä vähän enemmän ahtoa suhinasta päätellen. Itekkin miettinyt racechipin poksia onko kokemuksia isällä volvossa ainakin pelittää tod.hyvin.
 
Vs: ASX autotallissa

mega-autossa lahdessa oli tulossa esittelyautoksi faceliftattu asx ja kyllähän se on ilmeisesti jo ihan virallisesti myynnissä, vaikkei esillä ollutkaan.
 
Vs: ASX autotallissa

Uudessa Deltan mainoslehdessä mainostettiin Forte polttoainejärjestelmän puhdistuskäsittelyä. Ajattelin kokeilla ASX dieseliin, onko kukaan kokeillut ja jos niin millä tuloksilla?
 
Vs: ASX autotallissa

spee sanoi
Uudessa Deltan mainoslehdessä mainostettiin Forte polttoainejärjestelmän puhdistuskäsittelyä. Ajattelin kokeilla ASX dieseliin, onko kukaan kokeillut ja jos niin millä tuloksilla?
Aiheesta lisää: http://www.tecalemit.fi/tuotteet/korjaamotarvikkeet/moottorin-sis%C3%A4puhdistus-fort%C3%A9
 
Vs: ASX autotallissa

Tekis niin mieli!!
Onko kukaan ostanut tai kuullut miten toimii asx:ssä? Isällä ainakin volvossa toiminut yli vuoden ilman ongelmia.

http://www.racechip.de/chiptuning/mitsubishi/asx/asx./1-8-di-d-110kw/index.php
 
Vs: ASX autotallissa

Morjensta!!

Tässä ois kovasti kiikarissa 2011 asx mallia inform. 20 tkm ajettu, ensihuolto just tehty!
Jos kehtaatte nakata tohon miinukset ja plussat autosta niin olisin erittäin tyytyväinen. Päivitykset mitä on tullunna??
Audista luopuminen tuntuu tuskalta, mutta alkaa olla jo sen verran paljo kilometrejä että uus ois tarkotus laittaa ja vaihtaa merkkiä
Oliko asx:ssä Ketjukone?
- Kiitos
 
Vs: ASX autotallissa

tänään käytin tuon asx:n 90tkm huollossa, joutui olosuhteiden pakosta menemään deltaan. huollon hinta ilman ylimääräisiä vaihdettavia osia oli vaivaiset 940€ (4wd diesel). ;D hivenen kirpaisee, vaikka työsuhdeauto onkin.. kalliita kilometrejä, mutta pysyypähän auto kunnossa.

kysäisin huvikseni huoltosopimuksen hintoja. äkkiseltään laskettuna olisi kyllä kannattanut ottaa, sillä 60tkm vuosittaisella ajomäärällä sopparin hinta on (tällä hetkellä) muistaakseni 177€/kk (uuteen outtikseen (diesel) 211€/kk). ja kyllähän tuossa tavallaan pitenee takuukin, ainakin omassa tapauksessani oletetulla kolmen vuoden pitoajalla 150tkm menee kyllä jo aiemmin rikki ja takuu loppuu. tulihan noista huoltosoppareista töissä mainittua silloin, kun auto hankittiin, mutta samapa tuo mulle on..

hyvin on kyllä tötterö toiminut, ei vielä ainuttakaan varsinaista vikaa. vian tapaisia ominaisuuksia kylläkin.. :p
 
Vs: ASX autotallissa

Tuli ostettua tuo ASX nyt sitten. Ihan pakasta vedettynä. ensimmäinen joka vie huomion on tuo moottoritiellä tuo ohjaustehostin.. Vähän turhan jämäkäksi vetää sen isommassa nopeuksissa.. Nyt ajettu koko autolla noin 170km. Muuten ollut mukava ajaa :)
 
Vs: ASX autotallissa

On kyllä kovia hintoja nuo huollot meidän asx oli just 60tkm huollossa ja sekin oli ns. iso huolto jonka listahinta oli 680e! Ymmärrän huolesi nimim. nahkuri siis tuosta deltan "huollosta" kuudenkymmenentonnin huoltoon kun kuuluu jäähdytysnesteen vaihto, olivat kyllä vaihtaneet mutta määrä oli 1.5l vajaa ei oikeen lämmennyt kun vaimo ajeli viikko sitten huollon jälkeen -24 ilmalla vantaalta hyvinkäälle oli kuulemma sormet jäässä. Eli KIITOS DELTA AUTO KONALA!
:driver
 
Vs: ASX autotallissa

Jep, mulla 45 000 huollon jälkeen valutti seuraavana päivänä öljyt pihalle, oli asentaja " unohtanu laittaa öljypropun tiivisteen paikoilleen". Kertokaas nyt, mistä löytys pääkaupunkiseudulta Mitsubishi huolto joka on hyväksi koettu ja missä huolto hoituu ilman suurempia ongelmia.
 
Vs: ASX autotallissa

spee sanoi
Jep, mulla 45 000 huollon jälkeen valutti seuraavana päivänä öljyt pihalle, oli asentaja " unohtanu laittaa öljypropun tiivisteen paikoilleen". Kertokaas nyt, mistä löytys pääkaupunkiseudulta Mitsubishi huolto joka on hyväksi koettu ja missä huolto hoituu ilman suurempia ongelmia.

Lahdessa on ainakin suomen ammattitaitoisin mitsubishi -asentaja mega-autossa.
 
Vs: ASX autotallissa

spee sanoi
Jep, mulla 45 000 huollon jälkeen valutti seuraavana päivänä öljyt pihalle, oli asentaja " unohtanu laittaa öljypropun tiivisteen paikoilleen". Kertokaas nyt, mistä löytys pääkaupunkiseudulta Mitsubishi huolto joka on hyväksi koettu ja missä huolto hoituu ilman suurempia ongelmia.
Ja tämä pieni erehdys tekee koko huoltopaikasta huonon?
Tuskin löytyy sellaista korjaamoa, missä ei tuollaista tai jotain vastaavaa inhimillistä erehdystä olisi joskus käynyt.
Vahinkojahan ei saisi sattua, mutta kaikille niitä vaan sattuu.

PS. En ole kyseinen mekaanikko, enkä millään muullakaan tavalla liity tähän tapaukseen. Kommentti on kirjoitettu täysin yleisellä tasolla, tätä tapausta vain esimerkkinä käyttäen.
 
Vs: ASX autotallissa

Parasta Mitsu-asentajaa en tunne, toiseksi parhaan kylläkin :D ;D

Asiaan. Pexin kanssa samaa mieltä, vahinkoja sattuu kaikille. Se miten asia hoidetaan vahingon tapahduttua kertoo aika paljon firman "hyvyydestä".
 
Vs: ASX autotallissa

peukku täältäkin "lahden parhaalle mitsuasentajalle". :D

itseäni ottaa tuossa delta-autossa päähän tietynlainen asiakkaan aliarviointi (tai mikälie olisi oikea sana kuvaamaan tunnetta). esim. jos olen ajanut kikottimella 90 tkm ja pyydän huollon yhteydessä tarkistamaan, onko alustassa väljää edessä, koska olen kuulevinani ajoittain jotain ääntelyä sieltä suunnalta, niin en välttämättä tarvitse asiallisen vastauksen perään lausetta "ovi- ja muissa säilytyskoteloissa olevat irtotavarat saattavat aiheuttaa ääntä". kai nyt jumalauta sentään osaan erottaa alustasta ja autossa olevista roinista tulevat äänet. minulle riittää, että sanotaan, että alusta on kunnossa.

ja saatan olla pikkusielu, mutta jos huollossa lasketaan rengaspaineita 0,5 baria, minkä selvästi huomaa ajossa (negatiivisessa mielessä), niin en ole tästäkään kovin iloinen. toki suurimmalle osalle asiakkaista on varmaan hyvä katsoa rengaspaineet, koska eivät kuitenkaan tätä itse tee vapaaehtoisesti.

ja se huvitti myös viime kesänä, kun asentaja avasi pellin katsoakseen laturista merkinnän, minkä perusteella laturi mahdollisesti vaihdetaan, niin herra joutui hakemaan kokeneemman kaverinsa apuun, koska ei löytänyt konehuoneesta kyseistä komponenttia. minun apu ei kelvannut. no, itse laturin vaihto-operaatio sujui ongelmitta.

kokemukseni deltasta perustuvat pelkästään pitskuun, eikä sielläkään rehellisesti sanottuna mitään varsinaisia ongelmia ole ollut (tällä vähäisellä kokemuksella). mutta evoani en kyllä sinne veisi huollettavaksi. ;D
 
Vs: ASX autotallissa

Kyseinen Mega-auton asentaja on varmastikkin pätevin heppu huoltamaan mitsuja jonka olen tavannut. :palvo

Deltasta on ainoastaan yksi kokemus mutta se jäi positiivisen puolelle, etenkin Vehon touhuun verrattuna. E. Hartikaisen varaosamyyjältä saamaani palvelua on kyllä pakko kehua tässä vaikka hinnat olikin ihan mahottomia.

Riiviö vois hakea minut joku päivä koeajamaan sitä ASX:ää.
 
Vs: ASX autotallissa

Eilen tuli ostettua tuo 13 mallin asx. Cleartec invite + 1.6 bensa.
EKat kilsat ajettua, mieleen jäi pikkasen kova melu renkaista- Tottu kuiten melko nopiaa.
Vähän epätasaista tietä ajettaessa, sisustassa pientä natinaa joka taitaa olla normaalia japseille.
Ei ainakaan 223 tkm ajetussa audissa ollu natinoita.
no pikkujuttuja!
Ja ei ole kyllä mikään raketti, että pykältää joutuu ohitustilanteissa.

Siinäpä ne isoimmat miinukset.

Muuten tuntuu todella hyvältä ja kunha saapi enemmän kilometrejä alle niin alkaa varmasti miellyttämää enempi.
Kulutus näyttää todella maltilliselta.

Onko kukaan käyttäny bluetoothia esim kännykän kautta musiikin kuunteluun?? Onko minkälainen homma asentaa`?
 
Vs: ASX autotallissa

nahkuri sanoi
ja saatan olla pikkusielu, mutta jos huollossa lasketaan rengaspaineita 0,5 baria, minkä selvästi huomaa ajossa (negatiivisessa mielessä), niin en ole tästäkään kovin iloinen. toki suurimmalle osalle asiakkaista on varmaan hyvä katsoa rengaspaineet, koska eivät kuitenkaan tätä itse tee vapaaehtoisesti.

Ymmärränkö oikein, että huollosta lähtiessä rengaspaineet oli 0,5 bar alle suositusten?
 
Vs: ASX autotallissa

Uge sanoi
Ymmärränkö oikein, että huollosta lähtiessä rengaspaineet oli 0,5 bar alle suositusten?
ei, varmaan laskivat ihan suositusten mukaisiksi johonkin luokkaan 2,4 bar tms. (en muista tarkasti). omaan makuun tuo on vain liian vähän ja lähemmäs 3 bar parantaa ajettavuutta maantiellä huomattavasti (talvirengaskoko 215/65/16), eikä ole kyllä kuluttanut renkaitakaan epätasaisesti. mutta tokihan se pitäisi muistaa huollossa itse sanoa, ettei halua paineita laskettavan.
 
Vs: ASX autotallissa

Miten tuommonen sisustassa oleva "resonointi" vaikuttaa takuuseen, vänkärin puolella meinaa olla pientä nitinää ja natinaa ikkunan ja a pilarin yhteydessä. Häirittee melkosesti ku resonoi joku ja ei oikeen osaa paikallistaa mikä se vois olla. Eli miten takuu suhtautuu tuommoseen ongelmaan? Onko kellään ollut minkäänlaista kierrosten seilaamista ilmastoinnin ollessa päällä`?
 
Vs: ASX autotallissa

Hjaurus sanoi
Eilen tuli ostettua tuo 13 mallin asx. Cleartec invite + 1.6 bensa.
EKat kilsat ajettua, mieleen jäi pikkasen kova melu renkaista- Tottu kuiten melko nopiaa.
Vähän epätasaista tietä ajettaessa, sisustassa pientä natinaa joka taitaa olla normaalia japseille.
Ei ainakaan 223 tkm ajetussa audissa ollu natinoita.
no pikkujuttuja!
Ja ei ole kyllä mikään raketti, että pykältää joutuu ohitustilanteissa.

Siinäpä ne isoimmat miinukset.

Muuten tuntuu todella hyvältä ja kunha saapi enemmän kilometrejä alle niin alkaa varmasti miellyttämää enempi.
Kulutus näyttää todella maltilliselta.

Onko kukaan käyttäny bluetoothia esim kännykän kautta musiikin kuunteluun?? Onko minkälainen homma asentaa`?
Itse olen kuunellut bluethootin kautta kuunnellut koko ajan musiikkia (iphone). Ja hyvin on toiminut. Ja ei ole vaikea liittää. Tosin kun ostin tuon asx -12 mallin niin deltassa automyyjä liitti sen minun puolestani. Purin liitoksen puhelimesta ja kokeilin itse. Tosi helppoa. Englantia pitää sössöttää sen puhetunnistuksen kautta. Eli painat sitä puhe nappulaa ratista ja sit kun se on sanonut mitä sanoo. Sanot itse vain pair (liitä). Ja seuraat ohjeita ( jotka ovat englanniksi).
 
Vs: ASX autotallissa

Juu onha tuota tullu sössötettyä jo jonniverran ja parit nrot tallennettua sinne nii saapi soittaa, Vaa musa hommat ei ole vielä onnistunu. Pitää kokeilla kertaallee vielä yhdistellä ja jos ei ala pellaamaa nii viiä sitte deltaa ja antaa viisaimpie selvitellä.
 
Vs: ASX autotallissa

Onko Intence mallissa hälyytintä, kertokaa???????? Saako kojelautaan vilkuttamaan punaista valoa, kun on hälyytin päällä?
 
Vs: ASX autotallissa

vee8 sanoi
Onko Intence mallissa hälyytintä, kertokaa???????? Saako kojelautaan vilkuttamaan punaista valoa, kun on hälyytin päällä?
hälytinhän on lisävaruste. Ainakin ohjekirjan mukaan. Jos ei erikseen mainita että olisi hälytin niin sitten intense mallissa ei ole.
 
Vs: ASX autotallissa

terve...

uutena ASX vm. 2011 diisselin omistajana heräsi kysymys keskikulutuksen nollautumisesta; onko tämä softaongelma kenties vai ominaisuus kun koneen sammuttamisen jälkeen polttoaineen keskikulutuslukema aina nollautuu ?

Ei kai se näin pitäisi mennä ?!
 
Vs: ASX autotallissa

El Bastardo sanoi
terve...

uutena ASX vm. 2011 diisselin omistajana heräsi kysymys keskikulutuksen nollautumisesta; onko tämä softaongelma kenties vai ominaisuus kun koneen sammuttamisen jälkeen polttoaineen keskikulutuslukema aina nollautuu ?

Ei kai se näin pitäisi mennä ?!

kyllä tuo vähän omituiselta kuulostaa, jos todella nollaantuu heti sammuttamisen jälkeen. asetuksistahan sen saa valittua, nollaantuuko automaattisesti (suht pitkän seisonta-ajan jälkeen, mitä en muista tarkasti) vai manuaalisesti.
 
Vs: ASX autotallissa

El Bastardo sanoi
terve...

uutena ASX vm. 2011 diisselin omistajana heräsi kysymys keskikulutuksen nollautumisesta; onko tämä softaongelma kenties vai ominaisuus kun koneen sammuttamisen jälkeen polttoaineen keskikulutuslukema aina nollautuu ?

Ei kai se näin pitäisi mennä ?!

Ottaa autonkäsikirjan käteen ja lukee sieltä siitä. Ja muutenkin ku sen lukis niin tietäis omasta autosta enemmän. Sellainen kun jokaisen auton mukana tulee.
 
Vs: ASX autotallissa

kiitos nahkurille ja webtrapille pitkiä hermoja... kas kun kaikki ei ole niin automiehiä että heti toisena päivänä auton alle saatuaan jaksaisi selata manuaalin läpi ja ihmetellä moista, varsinkin kun on tää netti ja tällainen palsta jossa selkeesti on tietäviä "mitsumiehiä".

Ny vkonloppuna otan opuksen käteen ja lukaisen ainakin pari sivua. ASX on kiva peli ajaa... ;D
 
Vs: ASX autotallissa

El Bastardo sanoi
kiitos nahkurille ja webtrapille pitkiä hermoja... kas kun kaikki ei ole niin automiehiä että heti toisena päivänä auton alle saatuaan jaksaisi selata manuaalin läpi ja ihmetellä moista, varsinkin kun on tää netti ja tällainen palsta jossa selkeesti on tietäviä "mitsumiehiä".

Ny vkonloppuna otan opuksen käteen ja lukaisen ainakin pari sivua. ASX on kiva peli ajaa... ;D

Sanotaan näin et kyllä itekkin lukaisin oman auton opuksen heti ostettuani ja kun vähän selailee niitä perus asioita niin jäi kyllä mieleen...
Ku monella nykyään on sellainen tapa, et kysytään. Vaikka se vastaus oliskin ihan siinä auton omassa käsikirjassa. Ja olis selvinnyt samassa ajassa kun mitä kirjoittaa tuota viestiä. :peukku

Mut teretulemast Mitsujen pariin, ja asx on kyllä ihan mahtava auto näin suomimalleista. ;D
 
Vs: ASX autotallissa

kellään tietoo mikä siellä koelaudan sisällä napsuu vänkärin puolella epätasasella ajellessa ? oisko joku johdon liitin joka hakkaa tulipeltiin tai koelaudan muoveihin, en oo ite vielä niin stessannu että jaksais alkaa aukoon paikkoja :nykii
 
Vs: ASX autotallissa

duunari sanoi
kellään tietoo mikä siellä koelaudan sisällä napsuu vänkärin puolella epätasasella ajellessa ? oisko joku johdon liitin joka hakkaa tulipeltiin tai koelaudan muoveihin, en oo ite vielä niin stessannu että jaksais alkaa aukoon paikkoja :nykii
Oletettavasti hanskakotelon kansi resonoi, lähinnä sen lukitusmekanismi (lukko). Kotelon takaa en ole löytänyt irrallisia johtoja tai liittimiä. Tietenkin on mahdollista, että repsikan airbackin johdot ottaisivat hanskakotelon yläosaan kiinni. Johdotus on kyllä melko kireällä tuolla suunnalla ettei kiinniotto mahdollisuutta pitäisi olla.
 
Vs: ASX autotallissa


heitin tänään pikku lenkin faceliftatulla nelikko asx:llä. ihan vaan mielenkiinnosta, että vaikuttaako "uudistettu" alusta äkkiseltään kuinka paljon paremmalta vanhaan verrattuna. kyllähän se ehkä hivenen nätimmin otti pikku epätasaisuudet vastaan, mutta maantiellä ei eroa huomannut.

hivenen erikoista on se, että tällä hetkellä parhaassa instyle-varustetasossa on nahkapenkit, muttei navia. stereoissakaan ei ole enää subia, eikä bluetoothia.

pakko kyllä taas ihmetellä, kuinka hengetön nykyinen kuristettu 116 hv moottori on 150 hv versioon verrattuna. tuli oikeen hyvä mieli siitä, että ajelen mieluummin yli 100 tkm ajetulla prefacelift intensellä, kuin uudella instylellä. :)
 
Vs: ASX autotallissa - Bluetooth

sellaista kysymystä että toimiiko teillä muilla BT ongelmitta ASX'ssä ?

Omassa 2011 diisselissä välillä ei yhdistä soittoa ollenkaan auton BT'n kautta ja välillä taas katkaisee BT yhteyden soiton/puhelun ollessa päällä.
Voihan tämä johtua puhelimestakin mutta liian usein käy moista eli ei voi luottaa toimintaan. Puhelin on Nokia E72.

???
 
Vs: ASX autotallissa - Bluetooth

El Bastardo sanoi
sellaista kysymystä että toimiiko teillä muilla BT ongelmitta ASX'ssä ?

Omassa 2011 diisselissä välillä ei yhdistä soittoa ollenkaan auton BT'n kautta ja välillä taas katkaisee BT yhteyden soiton/puhelun ollessa päällä.
Voihan tämä johtua puhelimestakin mutta liian usein käy moista eli ei voi luottaa toimintaan. Puhelin on Nokia E72.

???

Hyvin on toiminut, kolmella eri nokialaisella ja yhdellä samsungilla.
 
Vs: ASX autotallissa


jep, ei ole ollut ongelmia yhteydessä BT:n osalta. paria nokialaista, ipod touchia ja ipadia olen käyttänyt lähinnä musiikin kuunteluun, kun eihän ainakaan tuolla intensen handsfreellä tee yhtään mitään (paitsi jos olisi mykkä, eikä puhelimeen tarvitsisi puhua ollenkaan). tai kyllähän vastapuolikin kuulee, jos jaksaa huutaa tarpeeksi kovaa..
 
Vs: ASX autotallissa

Bt pelannu hyvin. Puhelimena samsung3. Minkäläisiä rengaspaineita suosittelette 215/65/16 dunlopille. Talvirattaissa pidin 3.0 joka nurkassa ja nyt vaihdoin kesärattaat. Ohjekirjassa suositellaa 2.4 ja 2.2. Sama rengaskoko mutta miten noi isot erot?
 
Vs: ASX autotallissa

Onko kukaan käyttänyt Askia asuntovaunun veturina? Voitaisiin vaihtaa kokemuksia aiheesta. Itselläni Matkaajan 7000:n ja vedettynä reilut 1000km.
 
Vs: ASX autotallissa


2011 4wd intense käytetty tänään 105 tkm huollossa. nyt tehtiin ekaa kertaa jotain ylimääräistä, eli vaihdettiin etupalat. itse autossa ei edelleenkään ole ollut mitään vikaa. :peukku
 
Vs: ASX autotallissa


Onko kenelläkään kokemuksia jälkiasennetuista webastoista Diesel ASX:n? Millaisia (merkki/malli) vikakoodin lukijoita on käytössä ja toimivat ASX:n kanssa?

Mittarissa nyt noin 50 tkm ASX diesel 150 hv mallissa, ja omien laskujen mukaan polttoaineen kulutus vaihtelee n. 6-7l/100km välillä. Ei ole kummempia ongelmia ilmennyt.
 
Vs: ASX autotallissa

tomppa74 sanoi
Onko kenelläkään kokemuksia jälkiasennetuista webastoista Diesel ASX:n?

Tuohon työkulkineeseen uutena laitoin webaston.
Mallikohtaisella asennusarjalla tuli ekalla kerralla melkeen hyvä. Melkeen siks, että tehtaan ohjeen mukaan laitettuna ei mahtunut puskuri kiinni, ennen kuin otti lampunpesimen pois. :-\ (No en tietenkään tarkistanut, kun luotin ohjeeseen....... :D)
Itse laite toimii mainiosti, kunhan ohjelmoi IPCU:n uusiksi, niin sai puhaltimeen riittävästi kierroksia.
20 pakkasilla reilu puolentunnin lämmitys riittää mainiosti.
 
Vs: ASX autotallissa

Olisi pieni ongelma tuon usbin kanssa tuossa asx:ssä (2012) jossa on rockford fosgate popit. Eli jos haluan toistaa piuhan kautta iphonen musat. Ennen toimi ja yhtäkkiä lopettanut toimintansa. Eli näyttöön tulee vain ipod loading ja jumahtaa siihen. Ajelin helsingistä lahteen ja yritin kattoa että jos matkan aikana vaikka suostuisi aloittamaan musiikin toiston mutta ei. Kokeillut monta kertaa mutta ei vaan lähde toimimaan. Bs:n kautta toimii moitteetomasti mutta jos haluaa esim katsoa juutubesta videota niin ääni tulee vähän myöhässä. Piuha kanssa tuli samaan aikaan. Sen takia ny kysyisin että mitä tehdä.
 
Vs: ASX autotallissa

minä taas....ASX vm. 2011 diisselin omistaja.... :peukku

kiesillä ajettu vajaat 30tkm ja tuossa männä viikolla syttyi ajossa moottorinkuva kojetauluun eikä sammunut vaikka heitin kuperkeikkaa ja tein muita temppuja. Zekkasin sulakkeet vielä kotona eikä valo sammu.

Noh, auto Deltalle ja läppäri kiinni 10min. jonka jälkeen huoltomies sanoi ettei tiedä mikä vikana mutta hän nollasi vian, odotellaan josko uusiutuisi ja tutkitaan sitten tarkemmin. Siitä sitten huollon tiskille ja ehdotus huoltomyyjältä; "maksapa 87 euroa tästä toimenpiteestä" - johon minä että "en viitsisi maksaa, eikö tässä ole maahantuojan takuu 5v. päällä ?"
Hän siihen että "en minä tiedä" johon minä että "kysyppä sieltä maahantuojalta jos tässä on joku ongelma".
No ei kysynyt vaan antoi asian olla.
En ole ottanut maahantuojaan yhteyttä takuusta mutta onko teillä vastaavia kokemuksia mitä tuo Mitsun takuu oikein sisältää; myös nämä softaviatko ?
 
Vs: ASX autotallissa

No totta helevetissä siitä tarvi mittää maksaa. ITe käytin ihan normaalissa tarkistuksessa autoa, kun nykii välillä.
Ei huoltomiehen mukaan nykiny. No paska kone, pienillä tehoilla niin nykii se. EI oo voimaa.
Mutta ei nuista 5v/150 tkm tarvi mitää maksaa, jos ei ite oo koheltanu jotain paskaksi.
tekniikka ja voimansiirto on takuunalaisia.
 
Vs: ASX autotallissa

Meidän asx taitaa olla susi! Juuri kun olin soittamassa delttaan hiukkassuodattimesta kun se taas polttaa sitä n60km:n välein ,niin lämmityslaitteen puhallin lakkasi toimimasta. taitaa mennä merkki vaihtoon pikkuhiljaa muuten kiva peli mutta liikaa kaikkea vikaa.
 
Vs: ASX autotallissa

Mavil sanoi
Meidän asx taitaa olla susi! Juuri kun olin soittamassa delttaan hiukkassuodattimesta kun se taas polttaa sitä n60km:n välein ,niin lämmityslaitteen puhallin lakkasi toimimasta. taitaa mennä merkki vaihtoon pikkuhiljaa muuten kiva peli mutta liikaa kaikkea vikaa.

Onkohan sulla ollu siinä aina oikeat öljyt? Väärä öljy pilaa sen hiukkasloukun todella nopeesti etenki jos ajaa vaan lyhyttä kaupunki ajoa.
 
Vs: ASX autotallissa

Öljyt ovat olleet sitä mitä konalan delta sinne on kaatanut :driver Lämmityslaitteen vastus rikki osa tilattu hollannista nyt puhallin kytketty täysille että ikkunat pysyy läpinäkyvinä. hiukkassuodattimeen laitettu taas uusi päivitys ja tehty pakkopoltto ajo ei ole edes lyhyttä kaupunkiajoa. Käytiin tänään ajamassa mazda cx-5 oli tosi jees :peukku
 
Vs: ASX autotallissa


mullakin on ruvennut toi työsuhdeasx (minkä luovutan pois viikon kuluttua töiden loppuessa) polttamaan hiukkassuodatinta liian tiheään. koskaan aiemmin ei ole vastaavaa ongelmaa ollut. kyselin deltasta muutama päivä sitten, että pitäiskö tehdä jotain, kun öljytkin alkavat jo olemaan mittatikun "hätärajalla". ohjeeksi antoivat vaan, että seuraile niitä öljyjä, ei tuo niin vakavaa ole. edellisestä 105 tkm huollosta on kulunut vasta n. 6 tkm.

eilen kävin sitten näyttämässä haljennutta kattoikkunaa maahantuojan edustajalle, joka löysikin siitä kiven(?)iskun, mitä en itse löytänyt (eikä konalan deltan äijäkään). eli ei mene takuuseen, mutta toisaalta mulle ihan sama tässä vaiheessa. pyysin sitten asiantuntijaa vilkaisemaan öljytilanteen, kun asia sen verran kaiveli. no, tuomio oli se, mitä odotinkin. eli öljyt vaihtoon samantien ja ruiskutusmäärän opetusta tms.. eipä se tietenkään enää eilen iltapäivällä onnistunut missään, mutta maanantaille sain onneksi ajan. ja takuuseen menee. ensin pitää vaan heittää about 700 km juhannusreissu ja toivoa, ettei öljyvalo syty.

mietin kyllä hetken, jos tuon lunastaisi itselleen käyttöautoksi, mutta nyt ei perse mitenkään kestä. tähän astihan (111 tkm) tuo on toiminut mainiosti ja olen siitä tykännyt. mutta kyllähän kaikkeen kyllästyy. ;D

tuosta sais muuten ihan kivannäköisen tötterön, kun madaltaisi sopivasti ja laittaisi jotkut hyvät pyörät. testailin huvikseni evo x:n bbs:iä alle. vähän koomisen näköinen tuolla rengastuksella (245/40/18), mutta hyvin mahtu pyörimään. vanteen speksit taitaa olla 8,5x18 ET38.

asx%20bbs.jpg


asx%20bbs2.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom