EA Galantin madallus, pohdiskelua

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Nyt olen painiskellut viimeisen viikon itseni kanssa aiheesta "pitäisikö tuota autoa madaltaa vaiko eikö", niin kysytään nyt sitten muiltakin mielipidettä.

Eli käyttöautosta on kysymys (-97 V6 sedan, ei siis nivoja ongelmana) ja se status pitäisi säilyttää, ts. tarvittaessa pitäisi päästä liikkumaan pikkaisen huonommallakin tiellä. Ei tuolla nyt kuitenkaan mitään kärrypolkuja olla ajamassa, joten sen puolesta varmaankin semmoinen 25-30mm tontitus onnistuisi vielä varmaankin hyvin. Etuiskarit menee nyt vaihtoon kun ovat mokomat vuotaneet (uudet Sachsit tilattu ja saapuneet), ja siinä samallahan vaihtuisi kätevästi jo 2/4 jousistakin, joten tässä välissä tuo madallus olisi hyvä tehdä. Samoin auto pitää käydä kuitenkin nykyisille 17" vanteille vielä muutoskatsastamassa, niin samalla tekisi sitten ihan tuon ison muutoskatsastuksen eli alustalle kanssa. Budjetti ei ole kauhean suuri, joten siksi en halunnut harkita säädettävää alustasarjaa. Lisäksi, jos sellaisen hommaisi niin sitten lähtisi kuitenkin tuo auton laittaminen käsistä. ;D Tavoitteena olisi saada hieman parannettua ulkonäköä ja tukevoitettua autoa maantieajossa vielä entisestään. "Pariin" asiaan kaipaisin vastauksia:

1. Millaisia (mielellään hyväksi havaittuja) vaihtoehtoja madallussarjaksi on olemassa? Löysin nopealla haulla seuraavia:

H & R -30mm
FK -35-40mm (liikaa?)
TA Technix -40mm (myöskin liikaa?)
Saksan ebay-ihme -30mm
Eibach -30mm
Lowtec -30mm

Näistä Eibachin satsi houkuttelisi eniten, koska merkki on käsittääkseni hyväksi havaittu ja hintaero muihin ei ole kauhean iso.

2. Nykyiset vanteet ovat 7"x17" ET40. Eihän raavi kiinni mistään 215/45 kumeilla? Oikealta puolelta tuntuu kuuluvan jyrkissä käännöksissä (esim. parkkiksella) hieman kitinää jo nyt, mutta en näe siellä mitään mihin ottaisi kiinni joten epäilisin syypääksi elämänsä ehtoopuolella olevaa iskaria.

3. Roiskeläppiä en haluaisi lähteä poistamaan missään tapauksessa, sillä pakosta joutuu aina välillä ajamaan jokusen kilometrin soratietäkin. Onko nuo miten herkkiä nappailemaan kiinni johonkin madalluksen jälkeen? Vielä ei ainakaan ole ollut ongelmia.

Ainakin tuossa L. Knuuttilan autossa (minkä kuva viimeistään aiheutti tähän korimalliin rakastumisen) on -30mm jousisarja ja roiskeläpät on paikoillaan. Eikä tuo mitenkään epäkäytännölliseltäkään näytä. (Kuva.)

4. Mitäs lappuja näihin pitää olla mukana konttorilla? Tarvitaanko tämän ikäisessä TÜV-todistus, vai riittääkö jos vien jousipaketin katsurille nähtäväksi että toteaa sen olevan tarkoitettu ko. autoon? (Jotenkin arvelisin, että Eibachin satsin kanssa näitä ongelmia ei olisi...)

5. Kuinka paljon arviolta joutuu laittamaan prikkoja takatukivarsiin, että saa camberit kohdalleen? Taakse on kylläkin tulossa uudet tukivarret ja epäkeskopultit, koska nykyisiä ei saa auki sitten millään.

6. Yleisesti kokemuksia ko. korimallia madaltaneilta. Paljonko madalsit ja minkä merkin sarjalla? Vastasiko luvattu madallus toteutunutta madallusta? Tuliko autosta merkittävästi parempi ajaa? Tuliko naapuri kateelliseksi? Saatko enemmän? Jos kyllä, niin mitä? ::)
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

...ja minulla jatkokysymys aiheeseen liittyen, nykyisellään kun on perä sopivalla korkeudella mutta keula liian ylhäällä: Poistaako madallussarja tämän "keulimisen", miten on ihmisillä käynyt?
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

nostokurki sanoi
...ja minulla jatkokysymys aiheeseen liittyen, nykyisellään kun on perä sopivalla korkeudella mutta keula liian ylhäällä: Poistaako madallussarja tämän "keulimisen", miten on ihmisillä käynyt?

Vaikkei kys. korimalliin liitykkään niin:

Ainakin CS-W Lancerissa poistui toi keuliminen Eibach Pro Kit:in toimesta. Ja mitä näistä voisi todeta: Auto ei juurikaan madaltunut, perä ei ainakaan :peukku Ja ihmettelen miksi tämä auto ei ole ollut näin hyvä ajaa jo tehtaalta. Pintakovuus (mitä ei verraten saksan kilpailijoihin ollut lähes ollenkaan) poistui lisää, mutta jouset on paljon jäykemmät mitä kovempaa tullaan (paremmin toteutettu progressiivisuus).

Ja mulla tuli ainakin TÜV lappu mukana.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

tyyppihyväksyntä lappu pitää olla ja sen saa maahantuojalta.
itse madalsin D2 satsilla muistaaksee 100mm eestä ja takaa 80mm.. Kumit oli 225/40x18" mutta vanteen et:tä en tähän hätään muista, otti kiinni vain jos ratti oli käännetty täysin suuntaan tai toiseen.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Tällä hetkellä näyttäis vahvasti siltä että pistän tuon Eibachin pro-kitin tilaukseen. Ainakin Urranin perhelanceriin Eibachin satsilla saatu vaikutus kuulostaa juuri siltä, mitä haen.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Sanoista tekoihin. Eibach pro-kit tilattu saksanmaalta. Hinta posteineen 206 euroa.

Kunhan saadaan kiinni, niin pistän sitten kokemukset ja vähän kuvia, että nostokurki voi itse päätellä poistuuko keuliminen. Voi tosin viedä hetken, kun ajattelin odotella että tulee teltta-autosta takatukivarret niin laittaa sitten samalla. 1,5 vko sitten tilattu ja 3-4 vko oli toimitusaika-arvio. Epäilen tosin arviota optimistiseksi - edellisen kerran kun minulle puhuttiin varaosaliikkeessä noin 4 vko toimitusajasta niin meni 2,5 kk, joten lähdetään nyt siitä että jos heinäkuussa olisi valmista. ;D
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

DaJackal sanoi
Sanoista tekoihin. Eibach pro-kit tilattu saksanmaalta. Hinta posteineen 206 euroa.

Kunhan saadaan kiinni, niin pistän sitten kokemukset ja vähän kuvia, että nostokurki voi itse päätellä poistuuko keuliminen. Voi tosin viedä hetken, kun ajattelin odotella että tulee teltta-autosta takatukivarret niin laittaa sitten samalla. 1,5 vko sitten tilattu ja 3-4 vko oli toimitusaika-arvio. Epäilen tosin arviota optimistiseksi - edellisen kerran kun minulle puhuttiin varaosaliikkeessä noin 4 vko toimitusajasta niin meni 2,5 kk, joten lähdetään nyt siitä että jos heinäkuussa olisi valmista. ;D

Olisin voinut suositella omakätistä rälläkkämadallusta. ;D

Saa just sellasen ku tulee ja ominaisuudet on just mitä sattuu.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Ilotalo sanoi
Olisin voinut suositella omakätistä rälläkkämadallusta. ;D

Saa just sellasen ku tulee ja ominaisuudet on just mitä sattuu.

Kaipa se muovigalantissa olisi mennyt tuokin, kun ei siitä kuulemma kuitenkaan saa godliken veroista ajettavaa.

Jos jousista loppuu vara, niin voidaanko sitten tarvittaessa ottaa iskareistakin rälläkällä pala pois että saadaan helmat tarpeeksi alhaalle? ;D
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

DaJackal sanoi
Kaipa se muovigalantissa olisi mennyt tuokin, kun ei siitä kuulemma kuitenkaan saa godliken veroista ajettavaa.

Sori offtopic, mut repesin ;D.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

DaJackal sanoi
Kaipa se muovigalantissa olisi mennyt tuokin, kun ei siitä kuulemma kuitenkaan saa godliken veroista ajettavaa.

Juu ei millään, harmi ku tommosil romuil joutuu ajaa. DaJackal olikin muistanut mutta painotan sitä että kannattaa uusia ne iskarit heti kun auto tuntuu vähänkin "löysältä". Madallusjouset + kuluneet iskarit = huono yhtälö.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Juu, etuiskarit vaihtuu siis Motonetistä ~55e/kpl kustantaviin Sachsin Super Touringeihin. Takaiskarit säilyy näillä näkymin samoina (KYBit, taitaa olla tuohon kertaalleen vaihdettu), mutta pitää kattoa jousia asennellessa että onko päässy väsähtämään. Eivät ainakaan vuoda niinkuin etuiskarit, mutta jos ovat elähtäneet niin vaihdetaan sitten takaiskarit kans. Ei nekään ollu Motonetissä ku viiskymppiä kpl.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Onko asia edennyt mihinkään suuntaan? Kova hinku olisi oma saada tonttia lähemmäs... Varsinkin keulan osalta...!
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

nostokurki sanoi
Kova hinku olisi oma saada tonttia lähemmäs... Varsinkin keulan osalta...!
Ja sitten on myös kova hinku saada päänvaivaa lisää. Kyllä tuo EA:n keula omasta mielestä jo vakiona ruopii tarpeeksi helposti kivetyksia yms. epätasaisuuksia ;D Talvella kun ajo lumipöppyrässä, niin hyvin sinne keulan alle pakkautu tavaraa ja nousi eturenkaat ilmaan ja lapio kaivuuseenhan sitä pääsi :D
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Jouset ja iskarit odottaa tossa eteisessä. Tällä viikolla pitäisi saada deltalta uudet takatukivarret, vaihdetaan samalla vaivalla sitten vähän enemmän kalikkaa. Tällä tai ensi viikolla pitäisi saada alle, jos vain tuo alicen auto etenee suunnitellusti (perheessä ois kiva olla yks ajokuntoinenkin auto ;D). Laitan sitten "before-after" kuvatuksia.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Joo vahvistus muuten siihen että Pro-Kit vie keulimisen mennessään. Katsuri laittoi otteeseen että:

Mitta vanteen keskiosasta pyöränkaareen
Etu: 320
Taka: 320

:peukku
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Itse "tilasin" tänään Harlineltä H&R -30mm satsin, pitäisi huomenna olla jo noudettavissa kun suoraan varastosta löytyi :) valmistus on kuulemma lopetettu jo ajat sitten, että ne mitä myyvät, ovat vanhojen varastojen peruja... Hintaa jäi 199 euroa. Tuskin tuo H&R ihan huonokaan on, mitä olen intterwepistä lueskellut :) toivottavasti keuliminen poistuu...
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Alla on. Ei keuli enää :peukku

_smaller.jpg
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

pistetäämpäs nyt tännekin jos joku muukin aprikoi... EA Galant taka kallistuksenvakaajan päät: Orkkisosan hinnasta ei tietoa, AD-varaosasta tilaustavaraa 31,90/kpl. Korvaava versio löytyy Honda Civic 96-01 vuosimalleista, etukallistuksenvakaajan yhdystanko. Motonet hyllynumero 18-1359. Jonkin verran järeämpää tekoa kuin galantin orkkis, mutta mitoiltaan täysin vastaava. :)
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Minkäslainen homma on madallusjousten asennus tälläisessä -97 farkku V6 Galantissa? Tulossa on Eibachin -30mm setti.
Muuttuuko pyörän kulmat?
Onko noista alustan osista tai muutenkaan koko autosta olemassa jossain jotain räjäytyskuvia?

Jos löytyy Uudenmaan alueelta joku halukas korvausta vastaan jouset asentamaan niin voi ilmoittautua : D
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

ainahan pyöränkulmat joutuu säätämään tai ainakin tarkistamaan madalluksen jälkeen..
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

penigue sanoi
Minkäslainen homma on madallusjousten asennus tälläisessä -97 farkku V6 Galantissa? Tulossa on Eibachin -30mm setti.
Muuttuuko pyörän kulmat?
Onko noista alustan osista tai muutenkaan koko autosta olemassa jossain jotain räjäytyskuvia?

Jos löytyy Uudenmaan alueelta joku halukas korvausta vastaan jouset asentamaan niin voi ilmoittautua : D

No sullahan on siinä lohjalla simonsaysin korjaamo www.maahu.fi luulis et se on pätevä asentaa jouset :D

Pyöränkulmat pitää säätää ja takana menee varmasti camberit vanhasta 97 farkusta liian isoiksi. Niihin löytyy korjauskeino mutta tuo pyöräntuenta on semmonen ettei se vaan ntoimi niin hyvin matalana. Ihan fakta, ei tule täydellistä vaikka säätääkin kulmat.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Lainataas vaikka tätä aihetta, laittelin tossa EA farkku Galanttiin väsähtäneiden nivojen tilalle tilaukseen saschin sedanin iskarit ja ajattelin samalla kevyttä madallusta tollasella http://www.futurez.fi/fi/shop/show_pr/17700/hr-madallusjousisarja-no--29519-1 setillä ja ihan varmistukseksi kyselisin että mitä ne katsastuksessa sanoovat jos farkussa on sedaniin tarkotetut jouset ja mitä lappusia tarvitsee näyttää jokin tuv lappu ilmeisesti ja mahdollisesti pyöränkulmien tarkastus lappu?
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Eibachin -30mm madaltavan Pro-kitin kun tilasin Saksasta niin hintaa jäi toimituskuluineen ~200e, mukana tuli kaikki tarvittavat TÜV-paperit ja vieläpä setti pultteja ja prikkoja + ohjeet takapyörien camber-kulmien säätämiseksi kohdalleen. :peukku
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

saisko niitä näkyviin tänne niitä ohjeita? kiinnostais kokeilla auttaako se säätö tuohon perän vetelyyn talvella
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Ville T. sanoi
saisko niitä näkyviin tänne niitä ohjeita? kiinnostais kokeilla auttaako se säätö tuohon perän vetelyyn talvella

Laita taakse ylätukivarren (sen hevosenkengän) ja korin väliin prikkoja. Madallettuun 6-8mm ja madaltamattomaan 4-6mm näin perstuntumalta heitettynä. Tarttet pidemmät pultit, M10x1.25x35 on varsin hyvä koko. Suosittelen ruostumattomia. :)

Ja mitä tulee perän vetelyyn talvella, niin kyllä auttaa.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Onkos kukaan käytännössä testannut käykö tuo Legnumiin käypänen BC:n sarja perus (4g63) farkku G:hen?

Oliko Skydiverin farkussa BC:t millä muutoksilla?

Muoks: Näky olevan BR setti Skydiverillä, mut kävisikö tuo Legun V1 minkälaisilla muutoksilla?
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

CatodiuM sanoi
Onkos kukaan käytännössä testannut käykö tuo Legnumiin käypänen BC:n sarja perus (4g63) farkku G:hen?

Oliko Skydiverin farkussa BC:t millä muutoksilla?

Muoks: Näky olevan BR setti Skydiverillä, mut kävisikö tuo Legun V1 minkälaisilla muutoksilla?

Juu Legnum/Galant VR4 BR:t on alla ja ne käy ihan suoraan sen kuin laittaa vaan. Ja V1 käy yhtä lailla, jos on Leguun käypänen sarja. Farmariin suosittelen ottamaan tilauksessa mukaan jäykkyyden säätöä varten jatko-varret tolppien päihin. Teet vain pienet käypäset reiät niihin penkin takana oleviin muoveihin, niin saat säätönupikat kabiini puolelle siististi ja on sitten takapään jäykkyyden säätö tarvittaessa huomattavasti helpompaa kun ei tarvitse aina purkaa muoveja ensin tieltä.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

tuli kans ostettua ea gallu. maasturi on ainakin edestä, mistäs porukka on näitä eibachin sarjoja galantteihin ostellu. 200e oikeasti laadukkaasta sarjasta, ei ole todellakaan paljon. ;D edessä taitaa olla juurikin se 100mm +-25mm rakoa ja sehän se ei käy päinsä näin muuten hienossa autossa. :) ebay vai mikä? elkää vastatko että kvg, katsoin jo googlesta. ^^

Edit

Omanihan on tosiaan 2.0.. käyköhän nuo 2,4gdin ja v6 jouset siihen? myöskin katsurin mielestä?
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

http://www.ebay.de/itm/Eibach-Federn-Pro-Kit-fur-MITSUBISHI-GALANT-VI-EA-E6028-140-/360442551209?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AGalant+VI&hash=item53ec0cdba9

Tuolta itse tilasin (postikulut oli muistaakseni 30€). ASAn mukaan erilaisia jousia on vuosimallista ja varustelutasosta riippuen montaakin erilaista mutta nähdäkseni 2.0 / 2.5 välillä ei itsessään ollut eroavaisuuksia. Veikkaisin siis että kyllä ne sinne pitäisi käydä. Katsurihan niistä tosin ei tykkää kun ei ole sertifikaatissa 2.0-koneista mainittu.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

päevvää

soittelin konttorille, sano vaan että jouset käypi jos vaan on tüv lapussa tyyppihyväksyntä numero sama. mites 2,4gdi ja v6 miehet mikä on teiän tyyppihyväksyntä numero? :D omastanihan löytyy e4*95/54*0014*01 jos sattuis olemaan sama ku muissa niin sittenhän ongelma olisi ratkaistu :D
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/32013/2299/E6028-140.PDF

Voisi olla mahdollistakin, riippuen siitä kuinka hyvin katsuri osaa saksaa? ;) Lopusta puuttuu tuo *01 mutta muuten sama.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Tuo tyyppihyväksyntänumeron laajennusosa saa olla mitä vain kun se on tuossa merkitty parilla pisteellä. Tuon numeron lisäksi oleellinen tieto on toki akselimassat, ettei kantavuus ylity. Ja toki tarkka leimaaja katsoo että jousista löytyy sama mallimerkintä kuin noista tyvin lapuistakin ;)
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

miikka sanoi
Tuo tyyppihyväksyntänumeron laajennusosa saa olla mitä vain kun se on tuossa merkitty parilla pisteellä. Tuon numeron lisäksi oleellinen tieto on toki akselimassat, ettei kantavuus ylity. Ja toki tarkka leimaaja katsoo että jousista löytyy sama mallimerkintä kuin noista tyvin lapuistakin ;)

Itse tekstissä tosin mainittiin että etujouset käy kaikkiin 4-sylinterisiin mutta takajouset vain V6/GDI. Tähän vain viittasin tuolla "riippuu siitä kuinka hyvin katsuri osaa saksaa".

Mutta jos tosiaan mennään pelkän TÜV-numeron perusteella niin sen puolesta saa siis laittaa. :peukku
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Hommasin omaan Galanttiini Intraxin 40mm madaltavat jouset eteen ja taakse. Ja siis jousethan kuulemma ovat kakslitraseen sedan-koppaseen, mutta tuskin hirveitä eroja löytyy kun farkkuun lyön kiinni.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Jonessiivi sanoi
Hommasin omaan Galanttiini Intraxin 40mm madaltavat jouset eteen ja taakse. Ja siis jousethan kuulemma ovat kakslitraseen sedan-koppaseen, mutta tuskin hirveitä eroja löytyy kun farkkuun lyön kiinni.

jos takana normi-iskarit niin menee mut leimalla voi tulla ongelmia....tarkka inssi huomaa et ei oo farkkuun käypäset lapun mukaan. Näin kävi omalla kohalla...ei tosin intraxin jouset
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Mul lukee tos TUV-Lapussa vaa toi sama numero ku yllämainittu, e4*95/54*0014* ja merkki/malli Mitsu Galant. Muut onki saksaa ja numeroita milleinä. Katotaa ny miten käy... Mistä se tosta lapusta sen kattois ja ei hyväksyisi?

Niin ja taakse on tulossa uudet GTS-iskarit. Edes vakiot. "Bis 120kw", eli V6 asti saa laittaa nämä. Kai..... Prkl jos tulee sanomista ny sit, ei olis aikaa eikä varsinka rahaa mihkä ylimääräsee kikkailuu.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

En ole Intraxin lappua nähnyt, mutta ainakin tuossa ylempää löytyvässä Eibachin TÜV-paperissa on eri jousinumerot sedan/farkku ja 2.0/GDI & V6. Ei muuta kuin asemalle kokeilemaan tuuria, joskus menee läpi mikä vain ja joskus taas ei meinaa kelvata edes 100% oikeat laput... ::)
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

massat ei riittäny ja sit siin luki "limousine" joka kuulemma tarkottaa sedan tyyppistä
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Mul on paljon yksinkertasemman olonen toi mun PDF filu tosta tuv-todistuksesta. Siin on yksistä jousista eteen ja taakse tiedot, ja puhutaan yleisesti vaa Mitsu Galantista, samat numerot todistuksessa ja jousissa... :) Käyn tänään katsastusasemalla ja kysyn, otan jouset mukaan. Mut ei lue mistää eri korin malleista mitään, auton merkistä ja mallista vaan tossa. Tiiä sitte jos ne mitat kusee sit kun ne on alla ja lapussa lukee erit ni mitähä se siihe tuumaa...
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Nonni, kävin näyttää lappuja ja jousia ja sano vaan että homma ookoo. Eipä se paljoa niitä tuv-lappuja pläränny ees, sano melkein heti et joo se on iha hyvä noi. Ei muuta ku alle vaa ja kovaa ajoa.. ;)
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Jouset bongasin tästä listasta: http://www.autotarvike.fi/madallussarjat-alustasarjat.html . Hintaahan tuli tosiaan toi 125e + n. 15e matkahuolto-kuluja. Ihan ookoo jos kerra alkuperänen hinta oli hieman alta 300e! Huomenna oon menossa kaverin tallille rassaan ja saunomaan. Voin laittaa ennen/jälkeen kuvat jos jotai kiinnostaa tietää. Eilen tuli GTS:n taka-iskarit saksasta ovelle. 8)

Nii joo, noi jannut unohti laittaa tuv-laput mukaan jousien kans, mut asiallisesti lähetti ilmeisesti maahantuoja sitte maililla PDF-filun ja tulostelin sen tohon jousien seuraks ku vähä vinguin et olis tarvettaki kuulemma niille papruille.

(Hassuinta tässä on se että saan jouset ja takaiskarit samaan hintaan ku yhden uuden nivomaatin taakse. :D Tai no, halvemmallahan tässä päästiin.)
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Hyi apua! Ostin siis nivomattien tilalle sedanin takaiskarit, tarviiko sinne ne jousilautasetkin erikseen hommata?? Että ne ei käy noista nivoista siihen?

E: ilmeisesti käy samat lautaset... Hmmmh..
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

säikähdin jo että herranenaika sun jouset ei käy. ;) nimim. 2.0 glsi sedan EA mallia maasturi.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

voiha nenä! soitin tuonne rengastien autotarvikkeelle ja kehuivat että joo myytiin jälkiveloituksella mh:n kautta viimenen satsi 17pv viime kuuta. kele ku eivät voi sitte päivittää tuota sivustoaan. Tais Jonessiivi viiä viimeset jouset :D
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Juu ne on nyt mun Galantin alla ne jouset... 8)

Laitan kuvia tänään myöhemmin, komee tuli kiesistä. Meni alle iha heittämällä koko setti, jouset kävi joka nurkkaan ja taakse ne uudet sedanin iskarit kävi myös, ei ongelmia.. Takaa auto nousi muutaman sentin, edestä laski varmaan 5-7 senttiä. Mut ottaa siis huomioon että perää ei pitäny enää ylhäällä muut kun väsyneet orkkisjouset nivoista, joten toi ajaminen oli keulimista paikasta toiseen vaan, tie näky vasta sadan metrin päästä edestä ku keula peitti näköalan. ;D Takana oli vanhat iskarit nii tiukassa et eka tapeltiin yli tunti vaan lekalla paukuttaen että irtois akselilta, sitte vaa kylmästi rälläköitii ne sieltä irti.

Ainut mikä nyt jäi sitte harmittaa tässä asiassa on tämä uusi ilmennyt vika oikeella edessä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45774.0 .

Noooh, katotaa ny mitä tehdää ja koska seuraavaks, tuskin toi auto nyt lievään tärinään on heti huomenna hajoomassa... Ja katsastussetä on sitte toivottavasti kiltisti tosta asiasta ettei tarvi nyrkkeillä. On säästöpossu meinaa ny tyhjä taas tältä erää.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

nxp2j6.jpg


Valitan kun tuli noi isot kuvat ja kamalalla kuvanlaadulla, mut eiköhä noista jotain selkoa saa. 15" alut alla. Kohta katsastusmiehelle näyttää...

EDIT: Ja märkä leima tuli lappuun... :driver Joutunee jollain kikalla korottaan hieman keulasta ettei nainen mysöö puskurii ekaan hidasteeseen, ja muutenkin jos rauhottuis sit toi vemputus edestä. Myös ohjauskulmien säätö tarvii tehä lähiaikoina sit.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

"Koulutat" vaan naisesi ajamaan tuolla niin ei tarttee turhaan korotella ;) Näin oli meiänkin taloudessa parisen vuotta kunnes emäntä sai oman auton. Eipä ole sen jälkeen enää uskaltanut tuolla miun laitteella ajella jos ei ole ihan pakko :D
 
Takaisin
Ylös Bottom