Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Öljyn lämmöistä:

Onkos tommonen 70-75 astetta liian vähän öljyn lämmöölle kun ajaa normisti?? tietää vaan laittaa paffia sitte lauhdttimen eteen.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
Öljyn lämmöistä:

Onkos tommonen 70-75 astetta liian vähän öljyn lämmöölle kun ajaa normisti?? tietää vaan laittaa paffia sitte lauhdttimen eteen.
Eiköhän sielä ole termostaatti,eli vasta kun öljyt alkaa kuumeta niin termari aukee ja öljy alkaa kiertää jäähdyttimen kautta?
Tämä on hiukka mutu pohjalta,mutta en usko että öljynjäähdyttimen peittämiselle on tarvetta.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

k. eiku aattelin vaan että jos on liian kylmiä litkuja ettei auheita sitä kautta ainakaan nakutuksia
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

No niin, jostakin sattuneesta syystä joutuu kyselemään aika paljon näihin Evo kolmosiin liittyviin asioihin ;D

No nyt on tämä rengas ongelma selvitetty, taitaa tuo 15 tuumanen olla aika ihanteellinen koko vielä jollain 190-195/60 vai 205/60 kumilla.

Jokos ootte niitä lohkareita asentaneet, ja millainen homma se oli loppu peleissä ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

195/60-15 tuli itselle asennettua. Pyörii vielä kivasti alla vaikka autoa onkin madallettu reippaasti.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kenelläkään isoja vanteita, esim 18" evossa? Taikka esim 17" ja takana saksantyylisesti leveämmät takana.
Tietoja kaipailisin renkaista ja vanteista, tulevat madalluksen kanssa alle.

Nelivedon takia jos takana olis leveämmät, esim edessä 8" ja takana 9", käyttäisin samankokoisia renkaita edessä ja takana.
Renkaista kun tuli puhe niin taitaa vähän ot:eek:lla... :-\
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Edelliseen viitaten... :) Mikä ET kolmoseen on hyvä? Siis juurikin noilla 17" ja 18" vanteilla ja madalluksen kans. :D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
Kenelläkään isoja vanteita, esim 18" evossa? Taikka esim 17" ja takana saksantyylisesti leveämmät takana.
Tietoja kaipailisin renkaista ja vanteista, tulevat madalluksen kanssa alle.

Nelivedon takia jos takana olis leveämmät, esim edessä 8" ja takana 9", käyttäisin samankokoisia renkaita edessä ja takana.
Renkaista kun tuli puhe niin taitaa vähän ot:eek:lla... :-\

Kuten tiedätkin, nelivedon takia renkaat pitää olla samankokoiset. Tohdinko kysyä minkä takia haluaisit taakse leveämmät vanteet mutta kuitenkin saman kokoiset renkaat?

En äkkiseltään osaa sanoa offsetistä, mutta 9" vanne kolmoseen on kyllä todella leveä. Saattaa tulla tilanahtautta jo ihan lokarinkaarien kanssa. Hieman kapeammat 18" vanteet kolmoseenkin menee ilman suurempia ongelmia.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Pakko kysyä että miksi väkisin pitää saada pilattua ajo-ominaisuudet 18" vanteilla? 17" ihan max!
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Pakko kysyä että miksi väkisin pitää saada pilattua ajo-ominaisuudet 18" vanteilla? 17" ihan max!

Jos hakee pelkkää show:ta ja ajaminen ei olekaan se pääasia näissä evoissa ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Pakko kysyä että miksi väkisin pitää saada pilattua ajo-ominaisuudet 18" vanteilla? 17" ihan max!

Ja jos yhtään meinaa rallia ajaa hiekalla, niin 16 tuumaa maks, mielellään 15 tumaa, sama lumella :).
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Etukaarihan kolmosessa on tuuman isompi kuin perus Lancerissa mut onko takakaaressa eroa?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Kuten tiedätkin, nelivedon takia renkaat pitää olla samankokoiset. Tohdinko kysyä minkä takia haluaisit taakse leveämmät vanteet mutta kuitenkin saman kokoiset renkaat?

Tarkoitan että renkaiden halkaisija on lähes sama.. eli taakse leveämmät mutta pienemmällä profiililla. Taulukosta näkee nopeaa mikä on parin millin heitolla samankokoinen. Kertokaahan niitä et-lukuja millä pyörii 17" parhaiten madallettuna!?

En ajele rallia hiekalla, talvella 15". Kesäksi monia 17" mielessä ja kaksi 18" sarjaa.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
Tarkoitan että renkaiden halkaisija on lähes sama.. eli taakse leveämmät mutta pienemmällä profiililla. Taulukosta näkee nopeaa mikä on parin millin heitolla samankokoinen. Kertokaahan niitä et-lukuja millä pyörii 17" parhaiten madallettuna!?

En ajele rallia hiekalla, talvella 15". Kesäksi monia 17" mielessä ja kaksi 18" sarjaa.

Sen halkaisijan on oltava täsmälleen sama. Hanki vaan samankokoiset niin ei tule turhia ongelmia voimansiirron kanssa.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Sen halkaisijan on oltava täsmälleen sama. Hanki vaan samankokoiset niin ei tule turhia ongelmia voimansiirron kanssa.

Ihan sen enempää faktaa tietämättä, mutta puhutaanko nyt timpurin vai metallimiehen "täsmälleen" käsityksestä.. ;)

Kyllähän renkaissakin eroja on

-Eki
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

eki75 sanoi
Ihan sen enempää faktaa tietämättä, mutta puhutaanko nyt timpurin vai metallimiehen "täsmälleen" käsityksestä.. ;)

Kyllähän renkaissakin eroja on

-Eki

En tiedä. Itse olen lakimies, joten käsitteen "täsmälleen" määritelmä riippuu ihan siitä, mitä sovitaan :)

Sanotaanko nyt näin, että en lähtisi laittamaan eri kokoisia renkaita, vaikka ne taulukon mukaan olisivatkin ympärysmitaltaan samoja. Samanlaisten renkaiden tehdastoleranssit evon voimansiirto varmaankin sietää.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Jokos ootte niitä lohkareita asentaneet, ja millainen homma se oli loppu peleissä ?

Mulla on Defan lohkolämmitin ja se asennettiin Fin-ranacolla, kun ostin auton. Hinta asennettuna taisi olla jotain 300 euron paikkeilla.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Olisiko jollakin laittaa kuvaa evo ykkösestä... Mä en googlettamalla millään löydä!!!
Olisi mielenkiintoista nähdä...

Saako tota kolmosta ollenkaan silleen, että se ratti olisi siellä missä kuuluukin, elikkä vasemalla puolella..
Tähän mennessä jokaisessa myynti ilmoituksessa on ollut ohjaus oikealla puolella.....
(ai typeriä kysymyksiä taasen ::))
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Itse tuli ostettua bensa webasto jo hyllyyn odottaman autoa. Ei tartte jatko johtoja vedellä ja saa kaupankin pihalla lämpimäksi. Polttoainettahan se hiukan syö mutta eiköhän sitä kulu muutenkin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Sassy sanoi
Olisiko jollakin laittaa kuvaa evo ykkösestä... Mä en googlettamalla millään löydä!!!
Olisi mielenkiintoista nähdä...

Saako tota kolmosta ollenkaan silleen, että se ratti olisi siellä missä kuuluukin, elikkä vasemalla puolella..
Tähän mennessä jokaisessa myynti ilmoituksessa on ollut ohjaus oikealla puolella.....
(ai typeriä kysymyksiä taasen ::))
Eikö ne evot 1-3 ole kaikki samanlaisia autoja koriltaan, mutta lähinnä tekniikka päivitystä löytyy näiden väliltä ::) Korjatkoon viisaammat Evo spesialistit jos olen väärässä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

GDI rules sanoi
Eikö ne evot 1-3 ole kaikki samanlaisia autoja koriltaan, mutta lähinnä tekniikka päivitystä löytyy näiden väliltä ::) Korjatkoon viisaammat Evo spesialistit jos olen väärässä.
Kori sama,puskurit,helmat ja spoileri on muuttunut ulospäin näkyvistä osista.
Tuolla pääsee jonkinlaista kuvaa tihrustamaan ja vertaamaan tietoja:
http://www.lancerregister.com/mlr_showmodel.php
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Sassy sanoi
Saako tota kolmosta ollenkaan silleen, että se ratti olisi siellä missä kuuluukin, elikkä vasemalla puolella..
Tähän mennessä jokaisessa myynti ilmoituksessa on ollut ohjaus oikealla puolella.....
(ai typeriä kysymyksiä taasen ::))

Kaikissa kolmosissa on ratti väärällä puolella paitsi konversiolla saa ratin sinne mihin se kuuluukin ;D eli tehdään vaihtotemppu toiselta puolelta toiselle. Noi evot mitkä on ollut/on myynnissä on näitä Japanin tuonteja.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

cristan sanoi
Kaikissa kolmosissa on ratti väärällä puolella paitsi konversiolla saa ratin sinne mihin se kuuluukin ;D eli tehdään vaihtotemppu toiselta puolelta toiselle. Noi evot mitkä on ollut/on myynnissä on näitä Japanin tuonteja.

Joo tosiaan noi on jollain tavalla räpelletty vasemmalle puolelle ohjattavaksi.

Voipi olla aikamoista riskipeliä tuo homma noitten kanssa, osa voi olla ihan minkälaista räpellystä vaan, ja osa kunnon ammattitaidolla rekennettuja.

Ei tuo rhd homma paha ole ollenkaan, ettei sitä kannata pelätä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Mulla on Defan lohkolämmitin ja se asennettiin Fin-ranacolla, kun ostin auton. Hinta asennettuna taisi olla jotain 300 euron paikkeilla.

No onko tuo asennus olevinaan sitten niin vittumainen homma että se kannattaa laittaa jossakin liikkeessä ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Sassy sanoi
Olisiko jollakin laittaa kuvaa evo ykkösestä... Mä en googlettamalla millään löydä!!!
Olisi mielenkiintoista nähdä...

Saako tota kolmosta ollenkaan silleen, että se ratti olisi siellä missä kuuluukin, elikkä vasemalla puolella..
Tähän mennessä jokaisessa myynti ilmoituksessa on ollut ohjaus oikealla puolella.....
(ai typeriä kysymyksiä taasen ::))

EVO I myyntiesite : http://www.lancerregister.com/mlr_brevo1.php
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
Joo tosiaan noi on jollain tavalla räpelletty vasemmalle puolelle ohjattavaksi.

Voipi olla aikamoista riskipeliä tuo homma noitten kanssa, osa voi olla ihan minkälaista räpellystä vaan, ja osa kunnon ammattitaidolla rekennettuja.

Ei tuo rhd homma paha ole ollenkaan, ettei sitä kannata pelätä.

Uitto kuinka monesta sulla on ollut kokemusta? Veikkaan ei yhdestäkään.

Mun mielestä ei kannattaisi kirjotella mitä mieleen tulee, tai ainakin ilmoittaa että ilmaisee vain oman mielipiteen eikä mitään faktaa...
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tunari-82 sanoi
Kolmosessa kuulemma pääsee rajoittimesta eroon,vaihtamalla mittariston jostain "suomi" lancerista.
Ei omakohtaista kokemusta, mutta isot pojat kerto näin.
No joo tieto. Nopeusrajoitin katoaa evo 3, vaihtamalla gti tai vastaavan euromittariston.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
No onko tuo asennus olevinaan sitten niin vittumainen homma että se kannattaa laittaa jossakin liikkeessä ?
No sitä voi ensin koittaa ettiä taskulampun kans lohkosta plommia ja sitte ku löytää sen nii kuvittelet sinne viälä jotain asentavas, ei maksa vaivaa. Letku lämmitin helpoin vaihtoehto. Todettu.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Trootsoy sanoi
No joo tieto. Nopeusrajoitin katoaa evo 3, vaihtamalla gti tai vastaavan euromittariston.

Jos sinne nakkaa gti mittariston, näyttääkö nopeusmittari + muut mittarit oikein?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

wesa sanoi
Uitto kuinka monesta sulla on ollut kokemusta? Veikkaan ei yhdestäkään.

Mun mielestä ei kannattaisi kirjotella mitä mieleen tulee, tai ainakin ilmoittaa että ilmaisee vain oman mielipiteen eikä mitään faktaa...
Voi pahoittelen..

Katohan tuolta missä on myytävänä tuo lhd evo III virossa, niin katohan mitä sinne on kirjoteltu, etten ole ainoa ku on noin sanonu.

Mut mistä sitä tietää että miten se on tehty, jos ei ole itse tehnyt rojektia/ole nähnyt dokumentteja projektista ja sen edistymisestä. Osa voi olla mitä räpellystä vaan ja osa ammattitaidolla tehty. Ei tuo ole mielipide mielestäni.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

wesa sanoi
Uitto kuinka monesta sulla on ollut kokemusta? Veikkaan ei yhdestäkään.

Mun mielestä ei kannattaisi kirjotella mitä mieleen tulee, tai ainakin ilmoittaa että ilmaisee vain oman mielipiteen eikä mitään faktaa...

Toi Uiton kommenttihan on hyvä!! Konversion voi tehdä hyvin tai huonosti tai jotain siltä väliltä. Jos tuollaista LHD evo3:sta, tai mitä tahansa konvertoitua autoa, on ostamassa, on todellakin syytä olla kriittinen, varsinkin, jos ei ole mitään dokumentteja projektista. Kannattaa muistaa että konversiossa kosketaan moneen oleelliseen, auton hallintaan vaikuttavaan osaan. Lisäksi tulipelti on varsin tärkeä osa koria. Jos noissa hommissa on jotenkin oikaistu, tulee autosta helposti "surmanloukku", sekä itselle, että muille tielläliikkujille.

Tämä EI tarkoita sitä että kaikki konversiot olisi tehty huonosti, mutta se riski on olemassa.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Trootsoy sanoi

Juuri kaveri pisti omaan Evo III:nsa 240 km/h mittariston, muokattu taustalla kait alkuperäisestä kolmosen mittaristosta ja jotai räpellyksiä tehty siihen sisälle.
Kyllä siinä on oma säätämisensä että saa kiekka- ja nopeusmittarin kalibroitua. Kaveri käytti nopeusnäyttöä nopeusmittarin säätöön ja pakokaasutesteriä kiekkoihin. Nyt pitäisi olla aika tarkat jälleen.
Sellainen hauska juttu vaan kävi että kun nopeudenrajoitin heivattiin, niin kone ahtaa reilusti enemmän kuin ennen. Jos ei ahtomittari nyt yht'äkkiä ole ryhtynyt kusemaan, niin 4. ja 5. vaihteella max. ahdot hyppäs vakio 0.7 -> 1.0. Alemmilla vaihteilla nousu ei kuitenkaan tainnut olla yhtä suuri. Muilla kokemuksia samasta tilanteesta?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

KaeVuRi sanoi
Juuri kaveri pisti omaan Evo III:nsa 240 km/h mittariston, muokattu taustalla kait alkuperäisestä kolmosen mittaristosta ja jotai räpellyksiä tehty siihen sisälle.
Kyllä siinä on oma säätämisensä että saa kiekka- ja nopeusmittarin kalibroitua. Kaveri käytti nopeusnäyttöä nopeusmittarin säätöön ja pakokaasutesteriä kiekkoihin. Nyt pitäisi olla aika tarkat jälleen.
Sellainen hauska juttu vaan kävi että kun nopeudenrajoitin heivattiin, niin kone ahtaa reilusti enemmän kuin ennen. Jos ei ahtomittari nyt yht'äkkiä ole ryhtynyt kusemaan, niin 4. ja 5. vaihteella max. ahdot hyppäs vakio 0.7 -> 1.0. Alemmilla vaihteilla nousu ei kuitenkaan tainnut olla yhtä suuri. Muilla kokemuksia samasta tilanteesta?

mull ainaki kaasuttaessa nousee tonne 0,7-0,8 ja sitte ku runtua alkaa olla jo enempi ku 5500 ni alkaa nousemaan siittä. punavalo syttyy yhden kohalla, ja sillon saaki vaihtaa jo vaihdetta, et ottaa piikin yhteen vaikka normisti ahtaakin 0,7

Mulla on tuo minesin ecu, jossa rpm limitteri 8500 ja muut limitterit pois, ahtoputkista hks:n rs saja ja hks ssqv bov, tiedä mahtaako noilla olla vaikutusta asiaan.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
mull ainaki kaasuttaessa nousee tonne 0,7-0,8 ja sitte ku runtua alkaa olla jo enempi ku 5500 ni alkaa nousemaan siittä. punavalo syttyy yhden kohalla, ja sillon saaki vaihtaa jo vaihdetta, et ottaa piikin yhteen vaikka normisti ahtaakin 0,7

Mulla on tuo minesin ecu, jossa rpm limitteri 8500 ja muut limitterit pois, ahtoputkista hks:n rs saja ja hks ssqv bov, tiedä mahtaako noilla olla vaikutusta asiaan.

Kylhä toi Mines vois jo vaikuttaa asiaan suurestikin, jos kiertää enemmän, nii kyl se niit ahtoi vähä voi päälle viel paukuttaa. Ittel nopeusrajoitin viel kiinni, mut ahtaa joka vaihteel 0,8 heti jostain 4000 rpm:stä alkaen (huom enemmän ku Sudon Evossa samoilla putkivireillä). Mut en oo koskaan huomannu et ahtais noin paljoa. Kun eikös ne vakioahdot ole 0,7 piikkeineen?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

KaeVuRi sanoi
Juuri kaveri pisti omaan Evo III:nsa 240 km/h mittariston, muokattu taustalla kait alkuperäisestä kolmosen mittaristosta ja jotai räpellyksiä tehty siihen sisälle.
Kyllä siinä on oma säätämisensä että saa kiekka- ja nopeusmittarin kalibroitua. Kaveri käytti nopeusnäyttöä nopeusmittarin säätöön ja pakokaasutesteriä kiekkoihin. Nyt pitäisi olla aika tarkat jälleen.
Sellainen hauska juttu vaan kävi että kun nopeudenrajoitin heivattiin, niin kone ahtaa reilusti enemmän kuin ennen. Jos ei ahtomittari nyt yht'äkkiä ole ryhtynyt kusemaan, niin 4. ja 5. vaihteella max. ahdot hyppäs vakio 0.7 -> 1.0. Alemmilla vaihteilla nousu ei kuitenkaan tainnut olla yhtä suuri. Muilla kokemuksia samasta tilanteesta?
No yleensä ku mittaristosta nyppii neulat(joutuu tekeen josvaihtaa taustat, ja jos käsitin oikein että näin on tehty), nii niitä joutuu hetken leipoo että ne näyttää suurin piirteen oikein, kokemusta on.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Millaisia ahtopaineita sisuksiltaan vakiolta kolmoselta uskaltaa pyytää jokapäiväisessä ajossa?
Mihin asti vakioturbon tuotto riittää; 350-400hv?
Varmastikin 350:n paikkeilla olisi syytä vahvistaa sisuskaluja, mitäs palikoita sieltä ensiksi laukeaa?
Vakiokytkin taitaa olla suht riittävä hieman vakioidussakin pelissä, olikos sen kesto ~500hv/~700nm?

Minkäslaisia aikoja nämä pikku-Evot on menneet vartilla, jostain olin lukevinani putki&lastuvireisen (n.300hv koneteho?) kolmosen menevän korkeita 12:sia. Pitääkö paikkansa? Melkoisen kova aika lähes vakiolle yli kymmenen vuotta vanhalle 'perheautolle.' :D

Ylläpito/huoltokuluiltaan Evo Kolmonen ei taida olla kovinkaan paha, kun käsittääkseni aika paljon palikkaa perus-Lancerista, ym. käy tähän?
Tietysti erikoisauto on aina kalliimpi pitää kuin Korilla, sen ymmärrän, mutta vanhojen Evojen ylläpitokulut ei ilmeisesti kovin paljoa poikkea ikäisistään perusautoista? ..nimim. kauhistuneena vierestäseuranneena kaverin E36 M3:n konevikoja ja niiden korjauskustannuksia.. ;D

Kiitokset jo etukäteen, ja pahoitteluni erittäin sekavasta viestistä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

vle sanoi
Millaisia ahtopaineita sisuksiltaan vakiolta kolmoselta uskaltaa pyytää jokapäiväisessä ajossa?
Mihin asti vakioturbon tuotto riittää; 350-400hv?
Varmastikin 350:n paikkeilla olisi syytä vahvistaa sisuskaluja, mitäs palikoita sieltä ensiksi laukeaa?
Vakiokytkin taitaa olla suht riittävä hieman vakioidussakin pelissä, olikos sen kesto ~500hv/~700nm?

Minkäslaisia aikoja nämä pikku-Evot on menneet vartilla, jostain olin lukevinani putki&lastuvireisen (n.300hv koneteho?) kolmosen menevän korkeita 12:sia. Pitääkö paikkansa? Melkoisen kova aika lähes vakiolle yli kymmenen vuotta vanhalle 'perheautolle.' :D

Ylläpito/huoltokuluiltaan Evo Kolmonen ei taida olla kovinkaan paha, kun käsittääkseni aika paljon palikkaa perus-Lancerista, ym. käy tähän?
Tietysti erikoisauto on aina kalliimpi pitää kuin Korilla, sen ymmärrän, mutta vanhojen Evojen ylläpitokulut ei ilmeisesti kovin paljoa poikkea ikäisistään perusautoista? ..nimim. kauhistuneena vierestäseuranneena kaverin E36 M3:n konevikoja ja niiden korjauskustannuksia.. ;D

Kiitokset jo etukäteen, ja pahoitteluni erittäin sekavasta viestistä.

osat on lähinna samat kuin 91-92 Dynamic Galantissa/VR4 Galantissa perus huolto osat siis.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

vle sanoi
Millaisia ahtopaineita sisuksiltaan vakiolta kolmoselta uskaltaa pyytää jokapäiväisessä ajossa?
Mihin asti vakioturbon tuotto riittää; 350-400hv?
Varmastikin 350:n paikkeilla olisi syytä vahvistaa sisuskaluja, mitäs palikoita sieltä ensiksi laukeaa?
Vakiokytkin taitaa olla suht riittävä hieman vakioidussakin pelissä, olikos sen kesto ~500hv/~700nm?

Minkäslaisia aikoja nämä pikku-Evot on menneet vartilla, jostain olin lukevinani putki&lastuvireisen (n.300hv koneteho?) kolmosen menevän korkeita 12:sia. Pitääkö paikkansa? Melkoisen kova aika lähes vakiolle yli kymmenen vuotta vanhalle 'perheautolle.' :D

Ylläpito/huoltokuluiltaan Evo Kolmonen ei taida olla kovinkaan paha, kun käsittääkseni aika paljon palikkaa perus-Lancerista, ym. käy tähän?
Tietysti erikoisauto on aina kalliimpi pitää kuin Korilla, sen ymmärrän, mutta vanhojen Evojen ylläpitokulut ei ilmeisesti kovin paljoa poikkea ikäisistään perusautoista? ..nimim. kauhistuneena vierestäseuranneena kaverin E36 M3:n konevikoja ja niiden korjauskustannuksia.. ;D

Kiitokset jo etukäteen, ja pahoitteluni erittäin sekavasta viestistä.

Turpo riittää melko tarkaan 400hv. Ahtoa kestää vakiopalikat 1,3bar, mutta 1,1bar on turvallisemmilla vesillä. Itellä ainaki oli vakioahdot 0,7-0,8bar ja kun kiersi muutaman ringin rataa ni 1,1bar :p -->en suosittele sitä nostettavaksi vakio osilla.

Vaihtoon kannattaa pistää ainakin, jos virittää meinaa; männät + veivit + kunnon laakerit ja kunnon kannentiiviste. Koko paketille tuloo hintaa ~1000e, jos maailmalta tilaa. Kytkin kans antautuu jo vakiotehoolla kun paikaltaan lähtöö agressiivisesti..

Jossain kirjas oli, jos oikeen muistan, että vakio evo3 menöö 12,8 vartille.

Uskon että suorituskyky riittää monelle ku laittaa ilmanoton, putken ja lastun, jolloin teho on ~300hv tai vähä yli.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

jos vaihtaa kolmoseen, kuutos evon männät ja kanget niin kestää yli1,5bar ahtoja 8) 7 tai 8evojen hilut vielä paremmin!
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Minkäs merkkisiä vapaavirtaus suodattimia teillä on Evoissa ja minkä merkkisiä kannattaisi vältää ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mites muuten tuo etulippa on kiinni, ja nyt kun oma ei vielä ole tullut niin paljos siitä lipan alareunasta on matkaa maahan ?

Onkos jollain jotakin kotivideo matskua jostain rata ajoista jne. Youtuben videot on katottu jo muutamaan otteeseen ;)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Minkäs merkkisiä vapaavirtaus suodattimia teillä on Evoissa ja minkä merkkisiä kannattaisi vältää ? 
Apexin kitti mulla.
Mites muuten tuo etulippa on kiinni, ja nyt kun oma ei vielä ole tullut niin paljos siitä lipan alareunasta on matkaa maahan ?
Kahdeksalla pultilla tais olla, nappasin sen irti parkkiksella polvet ruvella kontaten :) meni hommaan joku 10 minuuttia.
Pakko oli ottaa irti ettei jää matkalle kun oli tuli tota lunta sen verran ettei ois sen kanssa päässy edes paikalta liikkeelle, saati sitten et se ois jääny jonkun jääkokkareen uhriksi :)
Maavara parani joku 5 senttiä ;)

Ahtoja meikällä nostettu 0.9bar tosin mittari näyttää reilua ykköstä välillä. Koneeseen vaihdettu metallinen kannen tiiviste ja arp:n pultit.

Edit: ainiin ja se talvirengas koko on 195/65-15, tosin nappas takasisälokareihin tossa kerran kun oli pari frendiä kyydissä takapenkillä ja tuli vähän "hypyytettyä" se 196/60-15 on varmaan aika passeli.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

anttituning sanoi
jos vaihtaa kolmoseen, kuutos evon männät ja kanget niin kestää yli1,5bar ahtoja 8) 7 tai 8evojen hilut vielä paremmin!

Kutosen ja kasin omistaneena pitäisin noita arvoja kovan puoleisina. Kutosen elimillä en menisi yli 1,5 barin.

Mikä siinä on, että pitää mennä aivan rajalle? Eikö niitä tarpeellisia osia voi vaihtaa hyvissö ajoin, jolloin autolla voi runttaa menemään paljon huolettomammin. Tai vaihtoehtoisesti tyytyä aavistuksen pienempään.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nijnorz sanoi
Apexin kitti mulla.

Onko Apexilla valmis laippa tuohon massamittariin vai onko ite tehty?

Ite väsäsin tollasen edelliseen autoon... Onko edes sama suodatin?
19305_1176133347.jpg
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom