Evo 5 ahto ongelmia

Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Bosch sanoi
Johan alkaa olemaan vika :eek: Missä päin asustat jos jotain kiinnostaa käydä vilkaisemassa? Olisko mitään ideaa listata vaikka noi kaikki mitä oot tehny tai huomannu ni samaan viestiin?
:peukku
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Hangossa tämä auto on. ite oon siihen hommanut pakosarjan ja coolerin vanhojen rikkinäisten tilalle. Tuurillani olen jonkun letkun/johdon nykässy irti. autossa 3 tuuman putki korvausputkella ja takapöntöllä.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Kunhan nyt heittelen taas :

Siis kun sanot ettei ahda ? Niin sun mittarissa ei siis paineet nouse vai on oikeasti joku vika ?

Moottori kuitenkin käy kokoajan kokolaillatasaisesti ? tyhjäkäynti ? ja vaikka kävis ajamassa ja polkis niin silti käy kone hyvin , eikä pätki eikä paukuta ?

Tuossa mitä nyt lueskellu niin.... ei pitäis edes lähtee käyntiin tuo sun autos ,jos ei kerta ole missään mitään vikaa ?

Tai

Pitäis kyllä muutakin oiretta olla kuin vaan se ettei ahda ?




Oletko oikeasti miettinyt ,että käyttäisit autoas jossain missä katsottasiin missä vika on ?
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

tänne jos saisit se niin vois katsoa sitä, hankoon kun ei juuri nyt ole niin kauheasti menoa
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

auto toimii muuten ihan hyvin tyhjäkäyti on tasaista. Mutta sitten kun ajat ja antaa vähän enemmän kenkää niin kun ahdin pitäisi ahtaa niin ei mitään tapahdu. muuten auto toimii loistavasti paitsi että vissiin putki vuotaa outletin ja downpipen kohdalla.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Kuullostaako normaalilta jos vapaalla kierrätät kunnolla?
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

ei ahda edelleenkään mitään. kellon sain lainaan mutta ei ahda vieläkään.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Tiesin ettei se voi siintä johtua koska pitäis ahtaa maksimit. Yritä nyt jollain saada toimimaan.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Oma EVO 4 teki tänään sellaisen tempun että ahdot ei nouse kuin 0.64bar Auto on luonnollisesti huomattavasti laiskempi kuin aikaisemmin jolloin ahdot oli 1.04bar, mutta muuten se toimii ja käy täysin normaalisti. Ahtaessa käy kylläkin kunnon suhina mutta taitaa alumiininen turbonputki ja sienisuodatin tehdä omansa tässä asiassa.

Autossa HKS Electronic Control Valve jossa LOW asetus 0.8bar ja HIGH asetus 1.1bar. Tämän lisäksi HKS F-con ecu josta ei ole mitään sen tarkempaa tietoa sekä alkuperäinen by-pass.

Vuotoja täytyy lähteä ensimmäisenä etsimään. Ja ilmeisesti hukkiksen kellot ja tangot on kanssa ollut syypäitä näihin ahdistaviin ongelmiin..
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Toi 0,64bar olis aika lähellä sitä painetta mihin jää ilman ahtojen ohjausta, eli saattaisin kurkkia kyllä sen ECV:n toimintaa myös..
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

MakeM sanoi
Toi 0,64bar olis aika lähellä sitä painetta mihin jää ilman ahtojen ohjausta, eli saattaisin kurkkia kyllä sen ECV:n toimintaa myös..

Täysin vieras kapistus toi ecv kyllä itselle. Eilen sitä koitin räppäillä ja pääsin kyllä muuttamaan noita ahtorajoja mutta jos vika sitten olisi toisessa päässä. Ahtaa kyllä normaalin tasaisesti ja auto toimii hienosti mutta ihan yhtäkkiä nuo putosi tohon reiluun 0.6bar tienoille. Täytyy huomenissa käydä autoa läpi kun hallille pääsen.

Huomenna oli tarkoitus Harisella käydä kyseleen tehonmittausta mutta en taida käydä ennenko auto kunnossa.

E: Tulipa tehtyä pikatutustuminen tohon laitteeseen, täytyy huomenna letkut ja boksi tarkistaa konehuoneesta. Voisi hyvinkin olla letkuvika.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

MakeM sanoi
Toi 0,64bar olis aika lähellä sitä painetta mihin jää ilman ahtojen ohjausta, eli saattaisin kurkkia kyllä sen ECV:n toimintaa myös..

Komppaan tätä. Vaikuttaa että mennään hukkaportin jousen voimin.

Tämä viittais siihen, että solenoidissa on jotain häikkää tai sitten jokin letku on tukossa/poikki/irti.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

cubeqtio sanoi
Komppaan tätä. Vaikuttaa että mennään hukkaportin jousen voimin.

Tämä viittais siihen, että solenoidissa on jotain häikkää tai sitten jokin letku on tukossa/poikki/irti.

Onkos ton solenoidin toiminta mahdollista tarkistaa jotenkin? Kolme letkua siihen tulee ja kaikki ovat ainakin silmämääräisesti ehjiä. Tänään ei haikian huomisen takia jaksanut autoa kattoa mutta huomenna taas ihan työpäivä niin saattaa ajatuskin kulkea ::)
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Hetkonen... Ootas mietin.

Elikkä mikäli painetta ei tulis solenoidin kautta sinne kellolle (eli ei vuodeta ulkoilmaan mitään vaan johdetaan kaikki kellolle) niin ahtopaine = hukkaportin minimipaine = about 0,7bar. Mikäli paine vuodetaan ulkoilmaan ja yhtään ei päästetä hukkaportille = Ahtopaine on about 1,5-1,7bar riippuen jousen jäykkyydestä ja hukkaportin varren säädöstä.

Ton perusteella solenoidi ei toimis vaan vuotais kaikki suoraan hukkaportille joka pitää vain minimipaineen. Tarkista solenoidin liitäntä ja jos mahdollista niin solenoidi irti ja testaa toimiiko.

Korjatkaa jos oon väärässä. Voi tulla tälleen väsyneenä aivopieruja.. :p

http://www.kosunenracing.com/turbo.html
[quote author=Kosunen Racing]
Hukkaportti on venttiili jota ohjataan ahtopaineen ja jousivoiman avulla. Jousivoima pitää hukkaportin venttiiliä kiinni, kunnes ahtopaine voittaa jousivoiman ja hukkaportin venttiili avautuu. Hukkaportti voi olla ahtimeen integroitu ja erillinen hukkaportti. Intergroidun hukkaportin kanssa ahtopainetta muutetaan säätämällä ohjaimen ja läpän välistä tankoa.
[/quote]
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

cubeqtio sanoi
Hetkonen... Ootas mietin.

Elikkä mikäli painetta ei tulis solenoidin kautta sinne kellolle (eli ei vuodeta ulkoilmaan mitään vaan johdetaan kaikki kellolle) niin ahtopaine = hukkaportin minimipaine = about 0,7bar. Mikäli paine vuodetaan ulkoilmaan ja yhtään ei päästetä hukkaportille = Ahtopaine on about 1,5-1,7bar riippuen jousen jäykkyydestä ja hukkaportin varren säädöstä.

Ton perusteella solenoidi ei toimis vaan vuotais kaikki suoraan hukkaportille joka pitää vain minimipaineen. Tarkista solenoidin liitäntä ja jos mahdollista niin solenoidi irti ja testaa toimiiko.

Korjatkaa jos oon väärässä. Voi tulla tälleen väsyneenä aivopieruja.. :p

http://www.kosunenracing.com/turbo.html

Joo eikös se juurikin noin mene. Kaikki letkut on hyvin kiinni, sekä turbon että solenoidin puolelta. Myös liitin on kiinni ja johdot ehjät.
Enää täytyy löytää konsti jolla ton solenoidin toiminnan voi varmistaa :p
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Evoscanillahan pystyy naksuttelemaan ahto solenoidia, voi testata puhaltamalla toimiiko.


Tapatalk@iPhone
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Mr mmc sanoi
Evoscanillahan pystyy naksuttelemaan ahto solenoidia, voi testata puhaltamalla toimiiko.


Tapatalk@iPhone

Kyseessä on HKS:n oma - ei evon vakio. :)
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

cubeqtio sanoi
Kyseessä on HKS:n oma - ei evon vakio. :)

Juu HKS EVC 4 kyseessä ja tosiaan vielä ainakin ymmärtämättä miten ton solenoidin testaus onnistuu? Evoscania ei ole käytössä mutta kerta siitä ei apua ole tässä asiassa niin vielä ei se asia harmita ::) Ayc-siirtonesteet kyllä tarvisi vaihtaa eli siinä ilmausvaiheessa olisi yksi hyvä syy em. tuotteen hankinnalle.

Btw. Onkohan se alkuperäinen ahtopainesolenoidi sitten auton ilmansuodattimen alla oleva musta pötikkä mihin tulee sähköliitin sekä on tullut kaksi pientä kumiletkua?

Mitäs sitten noissa solenoidin kolmesta letkusta kahdessa olevat mötikät on, kun ei ne takaiskuja tunnu puhalluksen perusteella olevan, niin onko ne sitten jotain paineenalentimia tms.? Ilma kulkee puhaltamalla kevyesti molempiin suuntiin.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Haanpää sanoi
Juu HKS EVC 4 kyseessä ja tosiaan vielä ainakin ymmärtämättä miten ton solenoidin testaus onnistuu? Evoscania ei ole käytössä mutta kerta siitä ei apua ole tässä asiassa niin vielä ei se asia harmita ::) Ayc-siirtonesteet kyllä tarvisi vaihtaa eli siinä ilmausvaiheessa olisi yksi hyvä syy em. tuotteen hankinnalle.

Btw. Onkohan se alkuperäinen ahtopainesolenoidi sitten auton ilmansuodattimen alla oleva musta pötikkä mihin tulee sähköliitin sekä on tullut kaksi pientä kumiletkua?

Mitäs sitten noissa solenoidin kolmesta letkusta kahdessa olevat mötikät on, kun ei ne takaiskuja tunnu puhalluksen perusteella olevan, niin onko ne sitten jotain paineenalentimia tms.? Ilma kulkee puhaltamalla kevyesti molempiin suuntiin.

Otappas kuva. :)

Todennäköisesti se on se vakio solenoidi. Ei varmaan käytössä jos autossa on F-con ecu.

Kenties "suodattimia" jotka tasoittavat ilman virtausta letkuissa. Kuvaa kuvaa.. :)
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

cubeqtio sanoi
Otappas kuva. :)

Todennäköisesti se on se vakio solenoidi. Ei varmaan käytössä jos autossa on F-con ecu.

Kenties "suodattimia" jotka tasoittavat ilman virtausta letkuissa. Kuvaa kuvaa.. :)

Juu letkut ei ole kiinni siinä joten ei ole käytössä, tuli vaan ihmeteltyä sitä potikkaa tässä yks päivä kun oli irtonaisena. Ja tosiaan taitaa ahtojen ohjaus olla täysin hoideltu tolla HKS:lla, en tiedä sitten miten on yhteydessä toi F-con ja toi Ecv. Muutenkaan ei juurikaan hajua tosta ecusta, että säätääkö joku sitä Suomessa jne? Aika harvassa taisi olla kaverit joilla ohjelma ja taidot siihen?

Tossa kuva tosta HKS:N ahtosolenoidista: http://www.google.fi/imgres?q=hks+evc+boost+solenoid&um=1&hl=fi&biw=1280&bih=573&tbm=isch&tbnid=_3Ko8ANxV94CLM:&imgrefurl=http://109.203.111.46/forum/showthread.php%3Ft%3D164073&docid=urGSz7S5bonzTM&w=479&h=800&ei=TTBdTsXICY-Tswatq-CZDw&zoom=1&iact=hc&vpx=732&vpy=169&dur=2861&hovh=290&hovw=174&tx=74&ty=88&page=2&tbnh=126&tbnw=75&start=15&ndsp=18&ved=1t:429,r:3,s:15

Ja tossa kuva tosta "suotimesta": http://www.google.fi/imgres?q=hks+evc+solenoid&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1280&bih=573&tbm=isch&tbnid=i-xiD6XEser8zM:&imgrefurl=http://www.wbperformance.com/store-categories-Boost-Controller-related-Parts_3472232.html&docid=8aBps5o9bydsCM&w=170&h=170&ei=Wi9dTunIM43OsgaZqfHBDw&zoom=1&iact=hc&vpx=560&vpy=241&dur=2556&hovh=136&hovw=136&tx=108&ty=89&page=6&tbnh=121&tbnw=121&start=89&ndsp=18&ved=1t:429,r:8,s:89

Kiinnostaisi saada jerkut takaisin autoon mutta kun on kerta rytinällä niin paljon itselle uutta tekniikkaa tässä autossa ettei viitti ruveta kauheasti ropaamaan tai tekemään turhaa työtä jos jollakin olisi tietoa tai kokemusta. Tietty tietoa ja kokemusta tulisi juurikin turhalla työllä mutta kun aika on tunnetusti aina hieman kortilla :)
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Dodiin, eli "suodatin" on samanlainen tai ainakin melkein mitä itselläni MAP-anturissa eli tasoittaa paineen vaihtelua kivasti.

1 ja 2 portin avulla säädellään ahtopainetta ja 3 portti on itse ahtopaine imusarjassa jota laite seurailee. Tän perusteella se ilmeisestikkin vuotaa ilmaa hukkaportille.

Jos tavoitepaine on isompi kuin se, että portista 1 menisi suoraan läpi porttiin 2 ilma (tällöin mentäisiin hukkaportin paineella eli 0.6bar about) niin ilman kulkua portista 1 porttiin 2 rajoitetaan. Täten jousi hukkaportissa jaksaa pitää paremmin pakopuolen läppää kiinni ja ahtopaine nousee.

Jos puhallat portista 1 niin tuleeko portista 2 ilmaa lävitse? Kannattaa testata virta päällä, virta pois päällä ja auto käynnissä.

Ainiin..

Asennusohje sun laitteelle: http://www.hksusa.com/info/download.asp?id=1643#

Asetusohje laiteelle: http://www.hksusa.com/info/download.asp?id=1644#
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Kiitti! :peukku

Täytyy huomenna kokeilla! Ja voisihan tuon vehkeen ohjelmoida uusiksi. Ikinä ei tiedä mitä lagia tollaseen voi tulla. Ilmottelen miten kävi.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Haanpää sanoi
Kiitti! :peukku

Täytyy huomenna kokeilla! Ja voisihan tuon vehkeen ohjelmoida uusiksi. Ikinä ei tiedä mitä lagia tollaseen voi tulla. Ilmottelen miten kävi.

Paras tapa ois varmaan irroittaa solenoidi ja antaa sille jostain jännitettä oikea määrä.

Noh katotaas kui käy.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Solenoidi oli ehjä Tuli puhalleltua pillillä kevyesti solenoidista lähteviin letkuihin ilmaa ja johan suhisi imusarjalle menevän alipaineletkun painetasauskiekon välistä joka oli kokonaan halki. Samalla tuli todettua by-passin ja hukkiksen toiminta.

Tuon lisäksi säädin ton EVC:n noilla ohjeilla jotka laitoit ja johan alko taas menemään kiukkusesti. Nyt pysyy ahdot tasassa ja nousee nopeasti eikä suhisekkaan niin rajusti pellin alla kun on kaikki alipaineletkut uusia ja ahtoputkien klemmarit kireällä :p Kiitokset jelpistä :peukku
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Haanpää sanoi
Solenoidi oli ehjä Tuli puhalleltua pillillä kevyesti solenoidista lähteviin letkuihin ilmaa ja johan suhisi imusarjalle menevän alipaineletkun painetasauskiekon välistä joka oli kokonaan halki. Samalla tuli todettua by-passin ja hukkiksen toiminta.

Tuon lisäksi säädin ton EVC:n noilla ohjeilla jotka laitoit ja johan alko taas menemään kiukkusesti. Nyt pysyy ahdot tasassa ja nousee nopeasti eikä suhisekkaan niin rajusti pellin alla kun on kaikki alipaineletkut uusia ja ahtoputkien klemmarit kireällä :p Kiitokset jelpistä :peukku

Hieno homma!

Nyt sitten manuaalit talteen ja vaikka tulostaen niin jos menee sormi suuhun sen kanssa. :)
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

cubeqtio sanoi
Hieno homma!

Nyt sitten manuaalit talteen ja vaikka tulostaen niin jos menee sormi suuhun sen kanssa. :)

Kyllä vain, tosi selkeät ohjeet oli vaikka itse laite ei selkeä olekkaan :D Nyt on ahdot 1.25bar, en tiedä kuinka korkeita ahtoja uskaltaa käyttää turvallisesti, mutta mielummin valitsen extra kilometrejä kuin extra hevosia. Nyt voi hyvin mielin mennä rullilla käymään kun on auto kunnossa ja tuoreet litkut ja huollot kunnossa koneessa.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

No niin auttakaas te viisaammat nyt. Mulla evo5:ssa kans ahtamis ongelmia, oon koittanu sitä vähän selvitellä mut ei.
Eli ahdot nousee vain 0.5 bar, sinne asti se kerää ne kyllä hienosti. Tosiaan imupuolella vuotoja ei pitäisi olla, sitten tossa äsken otin kokonaan hukkaportin kellon ohjauksen irti nyt ahto 0.8baria. Eikös ahtojen pitäisi karata pilviin tuossa tilanteessa. Vai onko kellossa vika? vai ahdin p***a?
Pikaista tietoa ymmärrystä kaivataan ???
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

jees. vika selvisi, hukkaportinkello viallinen (jousi löystynyt,oli ruostunut melkeen puhki.)
Kulkee vähän erilailla taas, kun ahtaa kunnolla.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

pitääkö ahtokellon olla täysin tiivis ollessa kiinni asennossa? itellä sama vika 4 evossa että nostelee paineet 1.5 ja sitte nykäsee..??
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

janezz sanoi
pitääkö ahtokellon olla täysin tiivis ollessa kiinni asennossa? itellä sama vika 4 evossa että nostelee paineet 1.5 ja sitte nykäsee..??

Kuulostaa fuel cutilta eli ecu nappaa hauskuuden pois kun on liikaa rasitusta.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

jep sitähän se on mut vaikuttaako se ahtokello siihen ku se vuotaa?? ei oo paljoo tullu perehdyttyy noihi turbo vehkeisiin.. :-X
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

janezz sanoi
jep sitähän se on mut vaikuttaako se ahtokello siihen ku se vuotaa?? ei oo paljoo tullu perehdyttyy noihi turbo vehkeisiin.. :-X

Vaikuttaa.

Mikäli paine ei pääse työntämään kelloa auki niin se on pelkästään jousivoiman varassa eli toisin sanoen, kun pakopaine kasvaa tarpeeksi niin se aukeaa väkisin.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Tuli eilen havaittua taas pientä "ahto-ongelmaa" kun annoin hieman leipää Evolle motarilla ja huomasin että HKS:llä ahtopaineet säädettynä 1.2bar ahdot nousi mittarin mukaan melkein 1.5bar paikkeille ja auto alkoi nypyttämään kierroksilla. Ilmeisesti ei aine riittänyt ja meni laihalle. En sen enempää viitsinyt autoa rikkoa vaan säädin paineet kakkosasentoon eli 0.8bar jolloin vetojen kanssa ahdot nousi reiluun 1.1bar jolloin auto toimi kyllä normaalisti, mutta hiukan ihmetyttää että mistä voisi yhtäkkin moinen johtua kun auto on pelannut ja pelaa muuten normaalisti. Ei kylmä ilmakaan (-15c) noin paljoa voi vaikuttaa jos vaikuttaa ollenkaan?

Tuli Tampereella sit tarkistettua kaikki letkut ja putket jotka oli kyllä täysin ehjiä. Pesin moottorin viikko takaperin, joten se voi johtaa juurensa siitäkin, mutta luulisi että ce-valo syttyisi tai auto temppuilisi muuten?
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Voi vaikuttaa se kylmä ilma suht reilustikin. Testaa uudestaan, kun lauhtuu, ennen kuin alat isompia korjailemaan.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Samppa sanoi
Voi vaikuttaa se kylmä ilma suht reilustikin. Testaa uudestaan, kun lauhtuu, ennen kuin alat isompia korjailemaan.

Eli niin villiltä kun se kuullostaakin, niin se voi olla siitäkin kiinni? Kieltämättä onhan se imuilma aika kylmää ja tiivistä jo noissa nopeuksissa.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Jep. Tuo mun vitonen mihin on putki vaihdettu niin piikkailee ahdot näillä keleillä 1,35-1,45 Ja tasasessa vedossakin pysyy siellä 1,2-1,25 paikkeilla. Leudommalla kelillä pysyy ahdot 1-1,1bar
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Mistähän vois johtua ahtojen pieni hiipuminen kun ennen ahto 1 bar ja nyt jää 0,8 vaikka kuinka polkee. Vuotoja en oo mistää löytäny tutkimalla. Nousee siihen asti normaalisti. voisko noita ahtoletkuja paineistaa kompuralla jostai välistä ni selviäis jos vuotaa?
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Ahtovuoto tai voihan ahdinki alkaa olee lopussa. Ootko päittäisvälyksen kattonu ahtimesta?

Päittäisvälyksen tarkistus: ota imuputki ahtimelta irti ja sormella työnnä ja vedä kompressoripyörää ja arvioi liike. Jos pystyt mittaamaan niin aina parempi, mut hankala noita on ainaki ilman heittokelloa mittailla. Joku 0.2mm välys on ok (vertaa esim työntömitas millasen "napsauksen" saat tuolla välyksel aikaan)

Ahtovuotojen tarkistus:
Painepuolen testaus on syytä tehdä aina kun turboaudissa on ns. rötäysvikaa. Kunnon korjaamoilla tämä on vakiotesti aina kun epäillään paine/vacum - vikaa.

Noita kunnon korjaamoja on aika harvassa joilla tuo työkalu on.

Työkalun voi tehdä "keittiö-olosuhteissa" seuraavasti:

Mennään LVI-kauppaan (K-Rautakin menee hyvin) ja pyydetään Onnisen tukkukatalogi pöytään
ja sieltä pyydetään 80mm ilmanvahtoputkiston niin sanottu päätytulppapala. Yleensä sitä ei ole missään hyllytavarana, joten tilaustavaraksi menee. Oman ostin Oulunkylän K-Raudasta.

Seuraavaksi mennään alumiinivannekauppaan ja pyydetään alumiinivanteen metallikierteinen venttiili.

Porataan sopivalla terällä reikä päätytulpan keskelle ja ruuvataan venttiili tiiviisti kiinni. Venttiilin kiinnityksen tiivistyksessä voi käyttää vielä vaikka sopivaa sikakittiä (= HVL...).

Painetesti tehdään irroittamalla paineletku ilmamäärämittarin lähdöstä ja korvataan paikkaan
tuo rakennettu käikäle.

Paineistetaan kompuralla venttiilin läpi putkistoon varovasti ilmaa ja kuunnellaan, alkaako putkiston jostain kohdasta viheltää. (kaasuläppä kiinniasennossa). Noin 0,5bar "ahdolla" pitäisi jo vinkua, jos vuotaa.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Ja tietty kun kelit lämpenee niin ahdot tippuu.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Joo ahdin on testattu ja en havainnu siinä mitää välystä.
ah-05 sanoi
Ja tietty kun kelit lämpenee niin ahdot tippuu.
Totta tuokin, mutta eikös vitosen vakio ahdot pitäs olla tuo 1 bar.
 
Vs: Evo 7 ahto-ongelmia

Jatkan tähän topickiin vaikka aiemmin onkin käsitelty evo5. Eli kyseessä seiska, tuo gt-a.

Viimeinen nykäys tehosta tuntui puuttuvan joten laitoin ahtomittarin kiinni. Tähänhän on säädetty noin 1.5bar ajopaineet. Nyt näyttää vain 0.8, mutta ajoittain (harvoin ja lämpimänäkin) saattaa nykästäkin sinne 1.5bar. Siis ihan vaikka vitosella vedättäessä ensin aluksi tiukka 0.8, josta sitten ponkaisee ylemmäs. Yleensä lämpimänä kyllä vain 0.8bar. Toimii ajolleen täysin normaalisti ja ahdot nousee normaalisti, mutta tosiaankin tuntuvat olevan rajatut tuohon pienempään lukemaan.

Tänä aamuna huomasin sellaisen erikoisuuden, että kylmänä ahtoi aina 1-1.5bar (en kehdannut täysiä vedättää), mutta 5-10km ajon jälkeen, kun oli vähänkään lämmennyt, vain 0.8 bar. ::) Hukkiksen kello tuntui liikkuvan normaalisti sen matkan mitä ylsin sitä vetää. Bypassin vaihdoin muutama vuosi sitten RS:n metalliseen. Haiskahtaa ihan mekaaniselta vialta, että jossain jumittaa kun lämpö laajentaa?
 
Vs: Evo 7 ahto-ongelmia

Biim sanoi
Jatkan tähän topickiin vaikka aiemmin onkin käsitelty evo5. Eli kyseessä seiska, tuo gt-a.

Viimeinen nykäys tehosta tuntui puuttuvan joten laitoin ahtomittarin kiinni. Tähänhän on säädetty noin 1.5bar ajopaineet. Nyt näyttää vain 0.8, mutta ajoittain (harvoin ja lämpimänäkin) saattaa nykästäkin sinne 1.5bar. Siis ihan vaikka vitosella vedättäessä ensin aluksi tiukka 0.8, josta sitten ponkaisee ylemmäs. Yleensä lämpimänä kyllä vain 0.8bar. Toimii ajolleen täysin normaalisti ja ahdot nousee normaalisti, mutta tosiaankin tuntuvat olevan rajatut tuohon pienempään lukemaan.

Tänä aamuna huomasin sellaisen erikoisuuden, että kylmänä ahtoi aina 1-1.5bar (en kehdannut täysiä vedättää), mutta 5-10km ajon jälkeen, kun oli vähänkään lämmennyt, vain 0.8 bar. ::) Hukkiksen kello tuntui liikkuvan normaalisti sen matkan mitä ylsin sitä vetää. Bypassin vaihdoin muutama vuosi sitten RS:n metalliseen. Haiskahtaa ihan mekaaniselta vialta, että jossain jumittaa kun lämpö laajentaa?

Tai ahto solenoidi jumittaa lämpimänä.
 
Vs: Evo 7 ahto-ongelmia

Maxxximus sanoi
Mulla olis vakiosolenoidi ylimääräsenä joka joutais lainaan tai jopa lunastukseen jos vika on siinä :peukku

Voisin sen jopa lunastaa. Mun softa nimittäin vaatii sen kuristushelmen poistamisen, joten ei se samassa kunnossa sitten enää takaisin tullessa. Keksitkö sille jonkun hyvän hinnan ja pikaviestität sen niin kokeilen? Voisin sen hakea ohi ajellessani esim torstaina?
 
Vs: Evo 7 ahto-ongelmia

Biim sanoi
Oliko kellään ehdotuksia? Mitenkäs tuota solenoidia saisi testattua?

Solenoidin testaukseen oli muistaakseni ohjeet wsm:ssä.

Mullakin on tollanen solenoidi ylimääräsenä mut en oo varma toimiiko. Saa hakea omaks ja testata jos haluaa.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia


Ei tuo solenoidi kyllä mahda kallis olla uutenakaan. Koitin kaivella akaria.ru:sta mutta google translate toimii sen verran heikosti, etten saa kaivettua tuon osanumeroa esille. Sieltä tuntuu kadonneen tämän tyylinen graafinen ilme kokonaan? http://www.akadia.ru/_catalog-images/mitsubishi/japan_images/0140010-D00042.gif
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

n. 70 egee maksaa ko. solenoidi tiskiltä, varaosanumeroa ei taida löytyä itse solenoidista..
 
Takaisin
Ylös Bottom