Evo 5 ahto ongelmia

Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Viitsisikö joku kaivaa varaosanumeron tuolle boost control solenoidille? GT-A ja 09/02.

Osanumero on: MR212636
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Vaihdoin tuon edellä mainitun solenoidin ja ahtokäytös palasi normaaliksi. Eli vika oli siinä. Kiitos auttaneille. :) Solenoidin hinta oli 63,50e ja Hollannin varastolta löytyi.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Dani84 sanoi
ei ahda edelleenkään mitään. kellon sain lainaan mutta ei ahda vieläkään.

Nostellaas vanhaa aihetta kun löytyi täältä vastaavanlainen vika.

Tuli vaihdossa evo6, apexi power fc ja greddy profec b spec2 ainoina muutoksina Japanian maalta lähtöisin.

Ahtaa vaan ~0,3bar max. mitä ylemmäs vedättää niin ahdot hiipii sinne 0,3 tienoille.

Profeccia säädetty -> ei vaikutusta
Profec solenoidi ohitettu -> ei vaikutusta
Tänään purkasin ahtimen lämpöpellin ja koitin liikkuuko kellon tanko, liikkuu ihan normaalisti.

Auto on seissyt aika pitkään ennen mulle tuloa. Myös vuotoja ja letkuja tsekkaillut, vaikuttais ehjiltä kaikki.

Profecissa ja PowerFC asetuksista löytyi sen verran että on n. 1bar ollut painetta ainakin joskus. :)
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

henkkka sanoi
Nostellaas vanhaa aihetta kun löytyi täältä vastaavanlainen vika.

Tuli vaihdossa evo6, apexi power fc ja greddy profec b spec2 ainoina muutoksina Japanian maalta lähtöisin.

Ahtaa vaan ~0,3bar max. mitä ylemmäs vedättää niin ahdot hiipii sinne 0,3 tienoille.

Profeccia säädetty -> ei vaikutusta
Profec solenoidi ohitettu -> ei vaikutusta
Tänään purkasin ahtimen lämpöpellin ja koitin liikkuuko kellon tanko, liikkuu ihan normaalisti.

Auto on seissyt aika pitkään ennen mulle tuloa. Myös vuotoja ja letkuja tsekkaillut, vaikuttais ehjiltä kaikki.

Profecissa ja PowerFC asetuksista löytyi sen verran että on n. 1bar ollut painetta ainakin joskus. :)
Pistä letku suoraan turbon nipalta hukkaportille, katso mitä ahdot näyttää. Kuullostaa, niinkuin hukkaportti ei menisi ollenkaan kiinni.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Koitin myös ottaa kellolta letkun irti kokonaa, eikös sillon kellon pitäs pysyä kiinni? Ei vaikuttanut sekään mitään.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Ota sokka irti hukkaportin läpän vivusta ja tanko pois vivusta. Tangossa pitäisi olla sellainen 1/3 - 1/2 reiän verran esijännitystä. Jos vika ei ole tässä niin sitten ahdin taitaa olla valmista kamaa tai todella massiivinen vuoto jossain.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Kiristin tankoa hieman, aika kevyesti kello kyllä liikkuu kun kädessä oli, edelleen ahdot 'hiipii' ylös, nyt kylläkin jo 0,7bar sai ulos, mutta tosi hitaasti nousee.

Koitan vielä kiristää vähän tankoa, siinä nyt snadisti esijännitystä, mutta todennäköisesti kellokaupoille. :driver
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Powerfc ei vaikuta ahtoihin millään lailla, ellei ole lisävarusteena oleva boost kit controllia.

Profeccia varmaan osatkin käyttää, mutta isosta ympyrästä pyörittäessä tulee "pää-ahdot" Muistaakseni noin 80% oli mulla 1.8bar vakioturbolla. 0% pitäisi olla sitten pelkällä kellolla, eli 0.9bar?

henkkka sanoi
Nostellaas vanhaa aihetta kun löytyi täältä vastaavanlainen vika.

Tuli vaihdossa evo6, apexi power fc ja greddy profec b spec2 ainoina muutoksina Japanian maalta lähtöisin.

Ahtaa vaan ~0,3bar max. mitä ylemmäs vedättää niin ahdot hiipii sinne 0,3 tienoille.

Profeccia säädetty -> ei vaikutusta
Profec solenoidi ohitettu -> ei vaikutusta
Tänään purkasin ahtimen lämpöpellin ja koitin liikkuuko kellon tanko, liikkuu ihan normaalisti.

Auto on seissyt aika pitkään ennen mulle tuloa. Myös vuotoja ja letkuja tsekkaillut, vaikuttais ehjiltä kaikki.

Profecissa ja PowerFC asetuksista löytyi sen verran että on n. 1bar ollut painetta ainakin joskus. :)
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Juu, viittasinkin siihen, että FC:n asetuksista löytyi raja-arvoja n. 1bar ahtopaineelle, siis mapattu sinne kiloon asti todennäköisesti tuo ECU.

Eipä tuolla nyt tule reviteltyä ennenkuin saan jakohihnan vaihdettua ja sen jälkeen tutkailla lisää tuota ahto-ongelmaa ja kun sen saa pelaamaan niin säätöön. :)

Tarkistan vielä tuo siiven kunnon, mutta onko suosituksia mistä kellon hommais, mikäli siihen päädytään?
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Eikös se silloin ahtaisi liikaa jos se kello jummittaisi tai vuotaa?

Omassa ihmettelin saamaa vikaa kun ei ahtanut kuin 0.6b ja heräsit hitaasti. Vika löyty pakoputkenpäässä olevasta killeristä. Ahdisti liikaa kuin oli vain n.30mm reikä putkessa sen kanssa. :p
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

lancer evo-r sanoi
Eikös se silloin ahtaisi liikaa jos se kello jummittaisi tai vuotaa?

Omassa ihmettelin saamaa vikaa kun ei ahtanut kuin 0.6b ja heräsit hitaasti. Vika löyty pakoputkenpäässä olevasta killeristä. Ahdisti liikaa kuin oli vain n.30mm reikä putkessa sen kanssa. :p

Ei se kello jumitakkaan, aattelin vaan jos se olis löystynyt, eli aukeaa helposti.

Ilmoittelen tänne kun vika löytyy.
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Korjataan nyt vielä sen verran, ettei powerfc:ssä ole mitään raja-arvoja ahtopaineelle, ELLEI ole käytössä boost control kittiä. Mikään ei vaikuta mihinkään ilman tuota.
Niin jos meinasit että joku laittanut sinne PFC:n raja-arvoihin 1bar ja sen perusteella päättelet käytetyt maksimipaineet? Samalla kaavalla mullakin on yliahtoja, koska PFC näyttää 1,1bar ja käytän kuitenkin 2bar =)

PFC käyttää loadia, eli kuormaa joka lasketaan ilmamäärästä. Kartta on kuitenkin yleensä tehty "loppuun" asti, joten periaatteessa PFC ei tiedä ajatko 0.1 vai 3bar ahdoilla. Suosittelen kuitenkin säädättämään auton ennenkuin menee nostamaan ahtopaineita, mutta periaatteessa säätöä ei tarvita.

henkkka sanoi
Juu, viittasinkin siihen, että FC:n asetuksista löytyi raja-arvoja n. 1bar ahtopaineelle, siis mapattu sinne kiloon asti todennäköisesti tuo ECU.

Eipä tuolla nyt tule reviteltyä ennenkuin saan jakohihnan vaihdettua ja sen jälkeen tutkailla lisää tuota ahto-ongelmaa ja kun sen saa pelaamaan niin säätöön. :)

Tarkistan vielä tuo siiven kunnon, mutta onko suosituksia mistä kellon hommais, mikäli siihen päädytään?
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

Itsellä evo nelosessa ahdot 0.8bar putkisto ja ilmanotto vaihdettu. Ahtaa ihan normaalisti, mutta hyytyy tuohon 0.8bar. Letkut näytti ehjiltä. Hukkista en ehtinyt tutkimaan enempää. Paljonko putkiviritteisen pitäisi ahtaa? ???
 
Vs: Evo 5 ahto ongelmia

l4ncer sanoi
Itsellä evo nelosessa ahdot 0.8bar putkisto ja ilmanotto vaihdettu. Ahtaa ihan normaalisti, mutta hyytyy tuohon 0.8bar. Letkut näytti ehjiltä. Hukkista en ehtinyt tutkimaan enempää. Paljonko putkiviritteisen pitäisi ahtaa? ???

Jos siinä on ihan vakio-ecu ja vakio ahtopainesolenoidi niin eipä tuo kovin kaukana oikeasta varmaan ole.

ECU ei tiedä paljonko ahtopaine on, se pyrkii ahtopainesäädöllä pitämään tietyn kuorma-arvon. Kuorma-arvo on käytännössä suorassa suhteessa moottoriin menevään ilmamäärään. Eli jos muutosten jälkeen sama ilmamäärä menee moottoriin pienemmällä ahtopaineella niin silloin ECU laskee ahtopainetta.
 
Takaisin
Ylös Bottom