Evo 6:n vakio jarrut

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Lyhyesti kysyttynä onko ne oikeasti niin huonot? Aamusta pienen riuhtasun jälkeen vähän napakampi jarrutus niin tuntu, että poljinta saa ihan tosissaan painaa ???
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

evo6 sanoi
Lyhyesti kysyttynä onko ne oikeasti niin huonot? Aamusta pienen riuhtasun jälkeen vähän napakampi jarrutus niin tuntu, että poljinta saa ihan tosissaan painaa ???
On ellei ne ole purettu atomeiksi ja huollettu kunnolla välillä...
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Itselläni on ollut periaate että auto kuin auto, niin kunnollinen jarruhuolto on ollut ensimmäisten tehhtävien listalla.
Varsinkin jos kovempaa ajoa harrastaa niin nesteet ehdottomasti vaihtoon.

Jos ne jarrut on kunnossa, niin kyllä niissä pitoa riittää.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Itse ajelin tuolla Alastarolla omalla Evo 6:lla ja alla vakiot brembot suht kuluneilla paloilla ja vanhoilla nesteillä. Japanissa näemmä oli vaihdettu uudet orggis levyt eteen.

Oma kokemukseni tolla vanhalla setillä auto toimi suht hyvin 2-3 kierrosta ja sen jälkeen kun ajoi yhden jäähdyttelykierroksen niin oli mahdollista taas toistaa ne 2 nopeaa kierrosta.

Helpoin tapa parantaa jarrutehoa Evossa on vaihtaa ne jarrunesteet uusiin kunnollisiin. Itse otin hieman arvokkaamman vaihtoehdon ja ostin RBF 600 nesteeksi. Ei halvin mutta hyvää tavaraa. Mielestäni myös Castrol teki jotain jarrunesteitä.. En juuri muista mitä. Toki voin muistaa myös väärin.

Se mitä MLR foorumiin on uskomista niin moni ajaa vakio bremboilla missä on päivitetyt palat ja kuulemma riittää satunnaiseen rata-ajoon ja pääasialliseen katuajoon.

Vaihtoehtoja paloiksi on tarjottu: Fedoro DS2500, Project Mÿ ja Carbotech XP8

Täytyy katsoa jos kerkee vielä tänä vuonna radalle testaa uusia paloja + nesteitä ja vertailemaan miten käyttäytyminen muuttui.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Tämän otsikon alle sopii varmaan kysymys: Onko Evoihin saatavilla keraamisia jarrulevyjä? Itse olen yrittänyt netistä hakemalla hakea, enkä ole löytänyt. Muilla merkeillä (Audi, Ferrari) on sekä tuntuma että teho todettu huomattavasti perusjarruja paremmaksi. Ihmettelen tosiaan jos Evon kaltaiseen autoon ei moisia ole olemassa...
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

evoluutio sanoi
Tämän otsikon alle sopii varmaan kysymys: Onko Evoihin saatavilla keraamisia jarrulevyjä? Itse olen yrittänyt netistä hakemalla hakea, enkä ole löytänyt. Muilla merkeillä (Audi, Ferrari) on sekä tuntuma että teho todettu huomattavasti perusjarruja paremmaksi. Ihmettelen tosiaan jos Evon kaltaiseen autoon ei moisia ole olemassa...

Hinta. Valmistusprosessi on kallista ja ottaa paljon aikaa. Porsche Boxster taitaa olla halvin auto mihin saa CCB- keraamisia jarruja, siihenkin ne maksavat n. 8000€ ekstraa. Ei taida vielä olla kysyntää niin paljoa että kannattaisi aftermarkettina tehdä, harvoilla siihen olisi varaa kun noinkin harvinaisesta asiasta kyse. Täytyy muistaa että kesti melkein 20v ennen kuin niitä saatiin edes normaaleihin autoihin kilpavehkeistä. Joten kauan menee että saadaan normaalivehkeistä jälkimarkkinoille?
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Jarruissa taikasana on nimenomaan jarrupalat. Huonoilla paloilla paraskaan jarrusatula ei voi toimia. Ne jarrut eivät ole missään tapauksessa huonot kun palat ja levyt ovat kunnossa.

Nesteiden vaikutusta liioitellaan, eroa on lähinnä siinä kestääkö neste lämpötilat kiehumatta vai ei, mikä tietysti on tärkeää kovassa ajossa. Poljintuntumaan normaaleilla DOT 4 / 5.1 nesteillä ei kokemukseni mukaan paljon vaikutusta ole. Oikea ilmaus sensijaan on tärkeä tekijä.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

ast sanoi
Nesteiden vaikutusta liioitellaan, eroa on lähinnä siinä kestääkö neste lämpötilat kiehumatta vai ei, mikä tietysti on tärkeää kovassa ajossa. Poljintuntumaan normaaleilla DOT 4 / 5.1 nesteillä ei kokemukseni mukaan paljon vaikutusta ole. Oikea ilmaus sensijaan on tärkeä tekijä.

Toinen millä on ainakin kaksipyöräisissä paljon vaikutusta on jarruletku, jos parempaa tuntumaa haluaa.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Olin syksyn aikan kaksi kertaa kemorassa ajamassa.
Ekalla kertaa oli autossa japanin pojan jarrunesteet,kolme-neljä rinkiä ja jarrut alkoi kadota.
Sitten vaihdoin nuo motulin RBF 600 nesteet,seuraaville ratapäiville,mutta en huomannut että olisi jarrut siitä yhtään parantuneet,samaten ne alkoi heiketä muutaman nopean kierroksen jälkeen.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Siis, nesteet ei jarruja paljoa paranna. Siinä vaiheessa kun niistä tulee ongelma niin on menossa jo aivan vituiksi kun jarrupoljin painuu pohjaan.
Levy ja varsinkin palat vaikuttaa lämmönkestoon.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

No kyllä ne nesteet silloin vaikuttaa jos edelliset on kerenneetä kosteutta itseensä imeä, sitä on aivan turha vähätellä. Eihän ne jarrutehoon suoranaisesti vaikuta mutta sitten kun se neste rupeaa kiehumaan niin ei auta vaikka kuinka olisi höpöhöpö palat ja levyt. Kuitenkin noita jarrunesteitä taidetaan aika laiskasti vaihdella. Muistelisin sellaista yleisohjetta että kahden vuoden välein/40tkm. Osasyynä juurikin niiden jarrujen jumimiseen ja korroosioon ainakin männissä on se kosteus joka sinne jarrunesteeseen on kerääntynyt. Ei se pelkkä jarruneste sitä aiheuta, päinvastoin se estää sitä korroosiota.

Mutta sillä että laittaako sinne jotkut über hipo mehut vai tavalliset DOT4/5.1 niin ei kovinkaan suurta merkitystä satunnaisilla ratavierailuilla ole. Kunhan neste on puhdasta ja tuoretta. :driver

Teräspunosletkut ovat toinen usein unohdettu parannus. Ainakin itseni yllätti kuinka paljon vaikutti jarrutuntumaan.

Mutta varmasti suurin vaikutus on paloilla. Niissä ne suurimmat erot varmaan kovassa käytössä.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

teräspunosletkut on todella hyvä päivitys. tietää vasta ku o verrannu ite kovassa ajossa..
itelle tulossa keväällä noi letkut, rbf600 nesteet ja carbotech xp8 palat. pitäis olla hyvä combo radalla.

näil vakiokamoilla alastarolla sillo alkukesästä pysty vetää 2-3 nopeeta silt alko mennä pedaali jo pohjaa.
mut syynä kaikki noi 3 asiaa mitkä päivittyy. vakiopalat ei kestä -> rupee sulaa jne.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Lauantaina olin rallis taas vaihteeks huollos ja ny vastattiin evo6.5:sen huoltamisesta... No ekan ek:n jälkee tuli soitto et jarruja ei lainkaan! onneks huolto oli ja tutkittii ja vikaa ei löytynyt. AP Racingin isot satulat sekä hyvät palalatkin vielä. Ilmaus ja seuraavalta siirtymältä tuli viesti "ny tuntuu toimivan"... 2kpl 5km erikoiskokeita seuraavana ja heti ongelma toistui.
Syyksi paikallistettiin viimeisessä huollossa liian vanhat jarrunesteet (mitää muuta vaihtoehtoa ei jäänyt) Motul 600:set sielläkin oli ja itse käytän samoja myös siviiliautossa.
Eli on sillä nesteel vaikutusta ja toi Motulikaan ei helposti kerää vettä..tosin jokainen neste joka on päässyt "kiehahtamaan" on senjälkeen huonompaa ja sitoo vettä itseensä (näin olen ymmärtänyt ainakin)

Edit..."vaikkei jarruja ollu" ni yleiskisan voiton kuski ajoi :driver :peukku
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Sillon kun on nesteet niin huonossa kunnossa että kiehuu työsylinterin päässä tykkää poljin painua pohjaan -> sinne mentiin.
Sen itse jarrutuntuman kannalta sillä ei ole väliä että onko siellä vettä, mineraaliöljyä, dottia vai kenties hiilihapotonta pepsiä. Nesteet ei kuitenkaan yleisesti ottaen paljoa kasaan painu.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

MakeM sanoi
Toinen millä on ainakin kaksipyöräisissä paljon vaikutusta on jarruletku, jos parempaa tuntumaa haluaa.


En kyllä huomannut mainittavaa vaikutusta teräspunosletkuilla verrattuna orggisletkuihin. Uudemman Evon Brembo jarrut oli ainakin Evo 4:ssa huomattava parannus. Tietty paremmat nesteet tuli myös laitettua. Noilla olen rata ajossa pärjännyt ongelmitta, ehkä en sitten ole ajanut vielä lujaa ???
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

MakeM sanoi
Sillon kun on nesteet niin huonossa kunnossa että kiehuu työsylinterin päässä tykkää poljin painua pohjaan -> sinne mentiin.
Sen itse jarrutuntuman kannalta sillä ei ole väliä että onko siellä vettä, mineraaliöljyä, dottia vai kenties hiilihapotonta pepsiä. Nesteet ei kuitenkaan yleisesti ottaen paljoa kasaan painu.
Hyvä jarruneste ei sido vettä itseensä..vesi kiehahtaa jo 100asteessa, kun hyvä jarruneste 300 asteen yläpuolella...voit miettiä mitä eroa nois sitte on...
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Argh, pointtina oli nyt se että varsinaiseen jarrutustuntumaan se siellä oleva neste ei kyllä vaikuta millään tavalla, ennenkuin se tosiaan kiehuu tai muuta jolloin poljin painuu pohjaan. Kaikki jarrunesteet sitovat kyllä vettä, osa enemmän ja osa vähemmän.

Se jarrun tuntuma on ei-rankassa ajossa ihan samanlainen, oli siellä nyt tosiaan pepsiä tai suoraan uudesta purkista valuteltua DOT 5.1:stä.

Radalle tai ylipäätänsä autoon en toki mitään limonadia suosittele.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Tietysti nesteet pitää vaihtaa riittävän usein, ratakäytössä vähintään pari kertaa kesässä. Mutta sillä ei suurta vaikutusta ole tuntumaan onko pöntössä halvinta DOT 4:sta vai kalleinta kisanestettä. Toinen niistä tietysti kiehuu aikaisemmin.

Teräspunosletkujen vaikutus Evo 4 jarrutuntumaan oli aika pieni. Ero on varmaan isompi jos vakioletkut alkavat olla heikossa hapessa.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Mulla on jarruissa varmaan alkuperäiset 10 vuotta vanhat palat joten ei ne varmaan parhaassa iskussa enään ole vaikka niillä ei ole kuin se 26tkm ajettu. Nesteiden vaihto tosiaan voisi olla fiksu operaatio.
Sitten ehkä vähän amatöörimäinen kysymys (joita mulla riittää ;D ) eli onko haittaa jos vaihtaa vain siinä jarrunestesäiliössä olevat nesteet vai pitääkö valuttaa nesteet sieltä jarrujen päästä jotta kaikki nesteet myös jarruputkissa vaihtuisi?
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

evo6 sanoi
Mulla on jarruissa varmaan alkuperäiset 10 vuotta vanhat palat joten ei ne varmaan parhaassa iskussa enään ole vaikka niillä ei ole kuin se 26tkm ajettu. Nesteiden vaihto tosiaan voisi olla fiksu operaatio.
Sitten ehkä vähän amatöörimäinen kysymys (joita mulla riittää ;D ) eli onko haittaa jos vaihtaa vain siinä jarrunestesäiliössä olevat nesteet vai pitääkö valuttaa nesteet sieltä jarrujen päästä jotta kaikki nesteet myös jarruputkissa vaihtuisi?

Kaikki vaihtoon.. :) Niin mä olen tehnyt ja käsketty tekemään. :)
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Juu kaikki vaihtoon ja eikä saa sekoittaa keskenään eri nesteitä.
En olisi tätäkään uskonut ellen olisi itse nähnyt,eri nesteet aiheutivat jonkinlaisen reaktion omassa jarrujen päivityksessä.
Neste alkoi savuamaan/höyryämään kun joutui kosketuksiin toisen nesteen kanssa.
Mielenkiintoista mutta totta.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Mitä lie ollut siellä aikaisemmin, mutta DOT 3, DOT 4 ja DOT 5.1 nesteet ovat kyllä sekoituskelpoisia keskenään. DOT 5 EI ole.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

evo6 sanoi
Lyhyesti kysyttynä onko ne oikeasti niin huonot? Aamusta pienen riuhtasun jälkeen vähän napakampi jarrutus niin tuntu, että poljinta saa ihan tosissaan painaa ???

Jos siellä ei olekkaan orkkis palat vaan jotain muuta ? Palat jotka alkaa toimiin vasta lämmettyään.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Itellä kanssa vitosessa jarrut pehmeni n.35 kierroksen jälkeen Alastarolla japanin nesteillä.. jäähdyttelin kyllä välillä. Nyt imin uudet Hondan DOT4 liemet sisään.. Vanhat oli jo selkeesti tummuneet. Lauantaina Ahvenistolla näkee kestääkö vetää.. vaikkei siellä tosin jarruja niin paljon ainakaan omalla vauhdilla tarvitse mitä alastarolla.


Uudet levyt pitäisi omaan vielä satsata lähiaikoina.. ovat alkaneet täristää hitusen.. Ilmeisesti Alkup. brembo levyt menee ainakin herkästi kieroksi?
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Juu ei toki siis putkeen 35 nopeaa.. välillä oli pakko hellittää/jäähdyttää jotta sai myös ö lämmöt pysymään kurissa. Jarrutus tekniikassa olisi myös skarpattavaa vielä paljon ihan nopeuden puolesta. Tiettävästi myös nopea "täys" jarrutus on kevyempi jarruille mitä sellainen semi veltto puolestä välistä suoraa alkava loikottelu. Itellä on kierrosajat alastarolla siinä 1,33/1,34 tasossa joten ei mitään f1 vauhtia mennä vielä.. tosin kumitkin vuodelta -01 -> ei parhaat. Tosi hyvin evo silti rata ajoa sietää. 8) Ens kesäksi kunnon semisliksit niin 1,30 täytyy mennä puhki.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

frede sanoi
Juu kaikki vaihtoon ja eikä saa sekoittaa keskenään eri nesteitä.
En olisi tätäkään uskonut ellen olisi itse nähnyt,eri nesteet aiheutivat jonkinlaisen reaktion omassa jarrujen päivityksessä.
Neste alkoi savuamaan/höyryämään kun joutui kosketuksiin toisen nesteen kanssa.
Mielenkiintoista mutta totta.

Ahaa, koska noinkin näköjään voi sitten käydä niin on varmaan hyvä sekoittaa uutta ja vanhaa jossain astiassa vähän ja kattoo tapahtuuko mitään asiaan kuulumatonta. Siis silloin kuin ei tiedä mitä jarrunestettä siellä on kuten nyt omassa tapauksessa.

Ärsyttää kun on niin amatööri näissä auto hommissa kun joka asiasta joutuu googlen ottamaan esille kuten nyt tässä jarrunesteiden vaihdossa. Mutta tottakai se vaikeaa on luonnollisesti jos ei koskaan aikaisemmin ole hommaa tehnyt. Toiseen autoon (ford focus) tein vaihdon helpomman kautta eli vaihdoin vain säiliössä olevat jarrunesteet.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

evo6 sanoi
Toiseen autoon (ford focus) tein vaihdon helpomman kautta eli vaihdoin vain säiliössä olevat jarrunesteet.
Mitäs tuo sittten auttoi fortsonissa? Samanlainen suljettu järjestelmä sielläkin on. Ei sieltä satulalta tule toista putkea takaisin että se neste kiertäisi kunnolla... Eli AINA pitää ilmata satulasta kunnes tulee vain puhdasta (uutta) jarrunestettä.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Harri K sanoi
Mitäs tuo sittten auttoi fortsonissa? Samanlainen suljettu järjestelmä sielläkin on. Ei sieltä satulalta tule toista putkea takaisin että se neste kiertäisi kunnolla... Eli AINA pitää ilmata satulasta kunnes tulee vain puhdasta (uutta) jarrunestettä.

Emmä tiiä auttoko mitään mutta 120tkm huoltoon kuului jarrunesteen vaihto ja korjausoppaassa oli selitetty kaksi tapaa tehdä ko. operaatio joista valitsin helpomman.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

evo6 sanoi
Emmä tiiä auttoko mitään mutta 120tkm huoltoon kuului jarrunesteen vaihto ja korjausoppaassa oli selitetty kaksi tapaa tehdä ko. operaatio joista valitsin helpomman.

Tuo tapa on kyllä lähinnä jarrunesteiden täyttö :)
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Itellä meni vaihto sillein et painekäyttösellä öljypumpulla ilmausnippaan kiinni ja vetää nesteet pois samalla täyttäen säiliöstä.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Iski laiskuus pahemman kerran (voi johtua tuosta "rankasta" risteilystä) ;)

Eli minkä paksunen letku on hyvä tuossa brembojen ilmauksessa?
Pitäis olla niin tiivis, ettei imisi ilmaa nipan ja letkun välistä.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Vinkuu jonkin verran itsellä hitaissa jarrutuksissa nuo jarrut, palat on kuittejen mukaan vaihdettu kesällä.
Mutta tosiaan taitaa olla ehkä ominaista. itsellä seatis kanssa vinku jarrut talvisin hitaissa jarrutuksissa, niin paljon kumminkin sää talvella vaihtuu ja kerää kosteutta jarrut ja niin edelleen.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Vois vissiin näitä jarrujakin vähän huoltaa/huollattaa ennen kesää. Onko noissa jarruletkuissa eroja jos sellaset uudet hommaisi. Ebaystä löyty goodridge 49£, HEL merkkisiä letkuja 59£ hintaan ja Do-Luck merkkiä 63£ hintaan.

Ja mitä jarrunestettä sinne nyt sitten kannattaa laittaa. Hakea biltemasta jotain perus mössöä 1e litra vai jotain hipohipotuning nestettä 50e litra? Joku sano että se motulin jarruneste olisi hyvää mutta kulahtaisi nopeammin kuin moni muu. Eli mitä litkua tilalle?
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

evo6 sanoi
Ja mitä jarrunestettä sinne nyt sitten kannattaa laittaa. Hakea biltemasta jotain perus mössöä 1e litra vai jotain hipohipotuning nestettä 50e litra? Joku sano että se motulin jarruneste olisi hyvää mutta kulahtaisi nopeammin kuin moni muu. Eli mitä litkua tilalle?

Motul RBF-600, vaihto vähintään kerran vuodessa, mieluummin 2 jos käy radalla.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

ast sanoi
Motul RBF-600, vaihto vähintään kerran vuodessa, mieluummin 2 jos käy radalla.
Onko mahdollista jollain muulla nesteellä juuri välttää tätä 2 kertaa vuodessa vaihtoa?
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

ast: kerros mikä tuos o "huonoa" et pitää vaihtaa kerran vuodes?
Sitooko vettä vai mite?

Meinaa oon itse käyttäny ja tuntuu et tarvis kyl vaihtaa ny viime vuoden jarrurempan jälkee ku joteki tuntuma heikentyny....
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Kaikki jarrunesteet sitoo vettä ihan pirun hyvin.
oli se sitten tavallista tai "kisanestettä"

eli mitä puhtaampaa (vaihda usein) se on niin paremmin toimii.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Näin itsekkin olen ymmärtänyt että oli neste mitä tahansa niin yhtä hyvä vedensitomisominaisuudet on.

Toki riippuu miten kovaa ajaa radalla, että tuleeko sitä huomattua jos ei vaihda joka vuosi tai useammin.

Itse ainakin olen vielä liian tottumaton oman auton tehoihin jotta huomaisin eroa vielä vuoden vanhoissa nesteissä..
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

No käy hakemassa purnukan tuota Motul RBF-600. Noita myydään näköjään 0,5L purkeissa mutta paljos sitä muuten menee?
Ja sitten laitan tilaukseen tollaset uudet jarruletkut niin eiköhän sitten olla valmiita ekoille ratapäiville :peukku
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Pointtihan on siinä että jos neste kiuhuu niin poljin pamahtaa kutakuinkin pohjaan. Kuka haluaa kokea sen neulansilmää lähestyttäessä? Hyvillä jarrupaloilla jarrunesteen lämpötilatkin saa nousemaan toiseen malliin kuin joillain peruspaloilla.

Katukäytössä vuosi pari varmaan menee, mutta neste on niin halpaa ja helppoa vaihtaa että miksei vaihtaisi kerran vuoteen. Vaihtavathan jotkut öljytkin 5000 km välein katukäytössä mikä on totaalisen turhaa.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

0.5 riittää juuri ja juuri tyhjään systeemiin jos ei tärvää paljon hukkaan. Kun purkki on kerran avattu se on käytännössä pilalla joten kannattaa yrittää selvitä yhdellä tai vaihtaa kytkimen nesteet samalla :)
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

ast sanoi
0.5 riittää juuri ja juuri tyhjään systeemiin jos ei tärvää paljon hukkaan. Kun purkki on kerran avattu se on käytännössä pilalla joten kannattaa yrittää selvitä yhdellä tai vaihtaa kytkimen nesteet samalla :)

Juuri näin.

Itse taisin ostaa varmuudeksi kolme.. muistaakseni..

Eli samalla kun jarrunesteet vaihtoi niin samalla kytkimenkin vaihtoi. :)
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

ast sanoi
Kun purkki on kerran avattu se on käytännössä pilalla joten kannattaa yrittää selvitä yhdellä tai vaihtaa kytkimen nesteet samalla :)

offtopic: Notta ku en o löytäny sitä kytkinneste säiliötä ::)

mutjoo..vaihtaa pitäis siis iteki. Poljin selvästi menee syvempää ku viime kesänä uusilla nesteillä...jarrupalat yms on kuiteki kunnos ku just tarkistin.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

ast sanoi
Motul RBF-600, vaihto vähintään kerran vuodessa, mieluummin 2 jos käy radalla.
Kannattaa kokeilla ATE:n "Blueta",paperilla on alhaisempi kiehumispiste kuin Motulilla,mutta käytännössä taas toistepäin.

Eikä ota itseensä niin lämmöstä->harvempi vaihtoväli.

Mopoissa ainakin moni siirtynyt Motulista ATE:en,koska on niin paljon parempaa.

Ja (kuulemma) koostumuksensa vuoksi ei käy niin paljoa kumienkaan päälle.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

Joo Aten blueta jossai kilpureissaki käyttävät.
Evoissa taasen Endlessin nesteitä paljon näkee.
 
Vs: Evo 6:n vakio jarrut

evo6 sanoi
Onko mahdollista jollain muulla nesteellä juuri välttää tätä 2 kertaa vuodessa vaihtoa?

Ainoa vaihtoehto ellei paras on Castrol SRF. Maksaa tosin kaksikertaa enemmän kuin muut mutta työt jää vähemmälle.
 
Takaisin
Ylös Bottom