Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
On ellei ne ole purettu atomeiksi ja huollettu kunnolla välillä...evo6 sanoiLyhyesti kysyttynä onko ne oikeasti niin huonot? Aamusta pienen riuhtasun jälkeen vähän napakampi jarrutus niin tuntu, että poljinta saa ihan tosissaan painaa ???
evoluutio sanoiTämän otsikon alle sopii varmaan kysymys: Onko Evoihin saatavilla keraamisia jarrulevyjä? Itse olen yrittänyt netistä hakemalla hakea, enkä ole löytänyt. Muilla merkeillä (Audi, Ferrari) on sekä tuntuma että teho todettu huomattavasti perusjarruja paremmaksi. Ihmettelen tosiaan jos Evon kaltaiseen autoon ei moisia ole olemassa...
ast sanoiNesteiden vaikutusta liioitellaan, eroa on lähinnä siinä kestääkö neste lämpötilat kiehumatta vai ei, mikä tietysti on tärkeää kovassa ajossa. Poljintuntumaan normaaleilla DOT 4 / 5.1 nesteillä ei kokemukseni mukaan paljon vaikutusta ole. Oikea ilmaus sensijaan on tärkeä tekijä.
MakeM sanoiToinen millä on ainakin kaksipyöräisissä paljon vaikutusta on jarruletku, jos parempaa tuntumaa haluaa.
Hyvä jarruneste ei sido vettä itseensä..vesi kiehahtaa jo 100asteessa, kun hyvä jarruneste 300 asteen yläpuolella...voit miettiä mitä eroa nois sitte on...MakeM sanoiSillon kun on nesteet niin huonossa kunnossa että kiehuu työsylinterin päässä tykkää poljin painua pohjaan -> sinne mentiin.
Sen itse jarrutuntuman kannalta sillä ei ole väliä että onko siellä vettä, mineraaliöljyä, dottia vai kenties hiilihapotonta pepsiä. Nesteet ei kuitenkaan yleisesti ottaen paljoa kasaan painu.
evo6 sanoiMulla on jarruissa varmaan alkuperäiset 10 vuotta vanhat palat joten ei ne varmaan parhaassa iskussa enään ole vaikka niillä ei ole kuin se 26tkm ajettu. Nesteiden vaihto tosiaan voisi olla fiksu operaatio.
Sitten ehkä vähän amatöörimäinen kysymys (joita mulla riittää ;D ) eli onko haittaa jos vaihtaa vain siinä jarrunestesäiliössä olevat nesteet vai pitääkö valuttaa nesteet sieltä jarrujen päästä jotta kaikki nesteet myös jarruputkissa vaihtuisi?
evo6 sanoiLyhyesti kysyttynä onko ne oikeasti niin huonot? Aamusta pienen riuhtasun jälkeen vähän napakampi jarrutus niin tuntu, että poljinta saa ihan tosissaan painaa ???
No eihän tuo nyt ole edes paha suoritus. ;D Ei ihan neljääkymmentä kierrosta kestänyt?Saki sanoiItellä kanssa vitosessa jarrut pehmeni n.35 kierroksen jälkeen Alastarolla japanin nesteillä..
frede sanoiJuu kaikki vaihtoon ja eikä saa sekoittaa keskenään eri nesteitä.
En olisi tätäkään uskonut ellen olisi itse nähnyt,eri nesteet aiheutivat jonkinlaisen reaktion omassa jarrujen päivityksessä.
Neste alkoi savuamaan/höyryämään kun joutui kosketuksiin toisen nesteen kanssa.
Mielenkiintoista mutta totta.
Mitäs tuo sittten auttoi fortsonissa? Samanlainen suljettu järjestelmä sielläkin on. Ei sieltä satulalta tule toista putkea takaisin että se neste kiertäisi kunnolla... Eli AINA pitää ilmata satulasta kunnes tulee vain puhdasta (uutta) jarrunestettä.evo6 sanoiToiseen autoon (ford focus) tein vaihdon helpomman kautta eli vaihdoin vain säiliössä olevat jarrunesteet.
Harri K sanoiMitäs tuo sittten auttoi fortsonissa? Samanlainen suljettu järjestelmä sielläkin on. Ei sieltä satulalta tule toista putkea takaisin että se neste kiertäisi kunnolla... Eli AINA pitää ilmata satulasta kunnes tulee vain puhdasta (uutta) jarrunestettä.
evo6 sanoiEmmä tiiä auttoko mitään mutta 120tkm huoltoon kuului jarrunesteen vaihto ja korjausoppaassa oli selitetty kaksi tapaa tehdä ko. operaatio joista valitsin helpomman.
evo6 sanoiJa mitä jarrunestettä sinne nyt sitten kannattaa laittaa. Hakea biltemasta jotain perus mössöä 1e litra vai jotain hipohipotuning nestettä 50e litra? Joku sano että se motulin jarruneste olisi hyvää mutta kulahtaisi nopeammin kuin moni muu. Eli mitä litkua tilalle?
Onko mahdollista jollain muulla nesteellä juuri välttää tätä 2 kertaa vuodessa vaihtoa?ast sanoiMotul RBF-600, vaihto vähintään kerran vuodessa, mieluummin 2 jos käy radalla.
ast sanoi0.5 riittää juuri ja juuri tyhjään systeemiin jos ei tärvää paljon hukkaan. Kun purkki on kerran avattu se on käytännössä pilalla joten kannattaa yrittää selvitä yhdellä tai vaihtaa kytkimen nesteet samalla
ast sanoiKun purkki on kerran avattu se on käytännössä pilalla joten kannattaa yrittää selvitä yhdellä tai vaihtaa kytkimen nesteet samalla
Kannattaa kokeilla ATE:n "Blueta",paperilla on alhaisempi kiehumispiste kuin Motulilla,mutta käytännössä taas toistepäin.ast sanoiMotul RBF-600, vaihto vähintään kerran vuodessa, mieluummin 2 jos käy radalla.
evo6 sanoiOnko mahdollista jollain muulla nesteellä juuri välttää tätä 2 kertaa vuodessa vaihtoa?
evo6 sanoiNo käy hakemassa purnukan tuota Motul RBF-600. Noita myydään näköjään 0,5L purkeissa mutta paljos sitä muuten menee?