Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
Ei ole eikä sillä saa säädettyä seoksia edes oikealle hehtaarille varsinkaan ahdetussa. Sitäpaitsi eikös tuo nyt maksakin saman verran kuin kunnollinen laajakaista?

Alkaen 85€...tiiä sit paljonko tulee kaikkineen. Innovaten sarjaa saa näemmä 195€...hyvähän tuo ois olla niin ei käy kalpaten yhtäkkiä...
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Alkaen 85€...tiiä sit paljonko tulee kaikkineen. Innovaten sarjaa saa näemmä 195€...hyvähän tuo ois olla niin ei käy kalpaten yhtäkkiä...

No jos itse oikeasti meinaat jotain säätää niin laajakaista ei kyllä ole vain hyvä vaan pakollinen. Jos taas käytät jossain dynosäädössä niin siellä on omat anturit etkä silloin välttämättä tarvitse laajakaistaa autoon.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
No jos itse oikeasti meinaat jotain säätää niin laajakaista ei kyllä ole vain hyvä vaan pakollinen. Jos taas käytät jossain dynosäädössä niin siellä on omat anturit etkä silloin välttämättä tarvitse laajakaistaa autoon.

Lähinnä aattelin, että vaikka säädättäiskin autoa jossain niin tuon kautta hyvin näkee jos tulee ilmavuotoja yms. niin ei heti kilahda kone
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Jos haluaa, että säätää itse/kaveri säätää = Laajakaista pakollinen

Jos taas auto säädetään jossain firmalla jolla on jo omat laitteet (esim dyno ja erillinen laajakaista) = et tarvitse

Se on kato priti mäts niiku tollee. :)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

itte kyllä pitäny melkein pakollisena ja ensimmäisenä varusteena noissa turbovehkeissä sitä laajakaistamittaria, ei tartte arvailla ikinä että käykö laihalla vai rikkalla kun seoksen näkee tarkasti koko ajan. itsellä evossa ollut nyt pari vuotta kiinni innovate LC-1 mittarilla ja hyvin on pelannut, suosittelen.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Laitetaan nyt tähän topicciin kun kyseessä evo V. Elikkäs auto ollut n.kk itellä ja ostaessa auto kulki yli 200km/h mutta nyt nappaa nopeusrajotinko kiinni 190 kohilla??? tunnostaa että tulee :seina vastaan... Mikähän aiheuttanut moisen?? Ja tunnostaa ettei lähde ihan samallalailla kun ennen??!! Kulutuskin ehkä vähän noussut?! "vian" ilmestymisen jälkeen??!! Olen vaihtanut ilmansuodattimeen (hks) uuden suodatinosan, kerran käynyt akku tyhjänä (jäi valot päälle) akku boosterilla käyntiin... Kokeiltiin katsoa obd lukijalla vikakoodeja..ennen kun täältä luin että pitää olla evoscan, oisko tuo obd lukija jotenni sekottanut ecua?!
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Kerro tarkemmin onko normi ecu vai ei?
Ei se rajotin sieltä kyllä mihikää poistu/ole välillä päällä ellei softaa ole vakioecuu vaihdettu.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Harri K sanoi
Kerro tarkemmin onko normi ecu vai ei?
Ei se rajotin sieltä kyllä mihikää poistu/ole välillä päällä ellei softaa ole vakioecuu vaihdettu.

Illmeisesti normi ecu?! ei tietoa mitä tehty eculle, eikä myyjäkään mitään sanonut.. pitääpäs soittaa myyjälle ja kysästä onko hänellä tietoa tuosta ecusta?! Ihmetyttää itseäkin miksi ja mistä tuo ilmiö johtuu tai mikä aiheuttanut?? eikait mene "fuelcut" tilaan??
Auto tullut keväällä japanista ja ostin kaverilta joka tuotattanut ja tehnyt valo yms. muutokset.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Itelläki loppuu meno kun neula painuu 180kmh nurkille niinku :seina ...mut mulla on sellanen fiilis että rengaskoolla pystyy vähän huijaamaan tuota huippunopeutta että jos oot renkaita vaihdellu niin vois vähä vaikuttaa
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ei oo rengastukselle tehty mitään.. pitää lähtä ottaan akun kaapelit irti joksihi tunniksi jos ois vaikutusta...
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Jos vakio rengastus ja vakio boksi niin 184kmh on vakio nopeusrajoitin. Eli melkein 190kmh.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

maurichia sanoi
itte kyllä pitäny melkein pakollisena ja ensimmäisenä varusteena noissa turbovehkeissä sitä laajakaistamittaria, ei tartte arvailla ikinä että käykö laihalla vai rikkalla kun seoksen näkee tarkasti koko ajan. itsellä evossa ollut nyt pari vuotta kiinni innovate LC-1 mittarilla ja hyvin on pelannut, suosittelen.
Vähän pitää esittää kritiikkiä, koittakaa kestää. Omasta evosta löytyy kanssa rivi mittareita ja onhan ne kiva olla niin voi katsoa että kaikki pelaa. Mites kun olet radalla, tai ehkä vähän kilpailet jonkun kanssa paikoissa, jossa niin ei saisi tehdä. Keskityt täysin siihen tilanteeseen, etkä varmaan kerkiä kaikkia mittareita vähän väliä vilkuilemaan? Seos ja öljynpaine voi muuttua niin nopeasti, että kun muutaman sekunnin päästä katsot mittaria, niin on jo liian myöhäistä.

Aloin vaan miettimään, että onko ne niin tärkeitä kuin oletetaan että ne on? Jos omaa autoa ei ole säädetty, niin seosmittarista kyllä näkee käykö laihalla ja tarvitseeko mennä säätöön, ettei käy hassusti.

Jokainen voi miettiä kuinka usein seuraa mittareita radalla, tai vaikka ihan kadulla. Kun alkaa miettimään, niin en ainakaan itse seuraa nii usein, että kerkeisin mitään tekemään jos öljynpaine tippuu.

Ihan vaan ajatuksena kaikille!
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Bosch sanoi
Vähän pitää esittää kritiikkiä, koittakaa kestää. Omasta evosta löytyy kanssa rivi mittareita ja onhan ne kiva olla niin voi katsoa että kaikki pelaa. Mites kun olet radalla, tai ehkä vähän kilpailet jonkun kanssa paikoissa, jossa niin ei saisi tehdä. Keskityt täysin siihen tilanteeseen, etkä varmaan kerkiä kaikkia mittareita vähän väliä vilkuilemaan? Seos ja öljynpaine voi muuttua niin nopeasti, että kun muutaman sekunnin päästä katsot mittaria, niin on jo liian myöhäistä.

Aloin vaan miettimään, että onko ne niin tärkeitä kuin oletetaan että ne on? Jos omaa autoa ei ole säädetty, niin seosmittarista kyllä näkee käykö laihalla ja tarvitseeko mennä säätöön, ettei käy hassusti.

Jokainen voi miettiä kuinka usein seuraa mittareita radalla, tai vaikka ihan kadulla. Kun alkaa miettimään, niin en ainakaan itse seuraa nii usein, että kerkeisin mitään tekemään jos öljynpaine tippuu.

Ihan vaan ajatuksena kaikille!

Eihän noita EM. tilanteissa kerkeä oikeasti seuraamaan, itse ainakaan en kerkeä. Normaalissa ajossahan noita tulee vilkuiltua ja niissä niitä kerkeää seuraamaan. Parhaat mittarit olisi missä on summeri tietyn arvon ylitykselle ja niissäkin mieluiten säädetty turvalliseksi se raja eikä kriittiseen pisteeseen.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Zlade sanoi
Laitetaan nyt tähän topicciin kun kyseessä evo V. Elikkäs auto ollut n.kk itellä ja ostaessa auto kulki yli 200km/h mutta nyt nappaa nopeusrajotinko kiinni 190 kohilla??? tunnostaa että tulee :seina vastaan... Mikähän aiheuttanut moisen?? Ja tunnostaa ettei lähde ihan samallalailla kun ennen??!! Kulutuskin ehkä vähän noussut?! "vian" ilmestymisen jälkeen??!! Olen vaihtanut ilmansuodattimeen (hks) uuden suodatinosan, kerran käynyt akku tyhjänä (jäi valot päälle) akku boosterilla käyntiin... Kokeiltiin katsoa obd lukijalla vikakoodeja..ennen kun täältä luin että pitää olla evoscan, oisko tuo obd lukija jotenni sekottanut ecua?!
Onko kyseessä brittituonti? Jos on niin onko mailikonvertteri poistettu tuossa välissä?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Bosch sanoi
Vähän pitää esittää kritiikkiä, koittakaa kestää. Omasta evosta löytyy kanssa rivi mittareita ja onhan ne kiva olla niin voi katsoa että kaikki pelaa. Mites kun olet radalla, tai ehkä vähän kilpailet jonkun kanssa paikoissa, jossa niin ei saisi tehdä. Keskityt täysin siihen tilanteeseen, etkä varmaan kerkiä kaikkia mittareita vähän väliä vilkuilemaan? Seos ja öljynpaine voi muuttua niin nopeasti, että kun muutaman sekunnin päästä katsot mittaria, niin on jo liian myöhäistä.

Aloin vaan miettimään, että onko ne niin tärkeitä kuin oletetaan että ne on? Jos omaa autoa ei ole säädetty, niin seosmittarista kyllä näkee käykö laihalla ja tarvitseeko mennä säätöön, ettei käy hassusti.

Jokainen voi miettiä kuinka usein seuraa mittareita radalla, tai vaikka ihan kadulla. Kun alkaa miettimään, niin en ainakaan itse seuraa nii usein, että kerkeisin mitään tekemään jos öljynpaine tippuu.

Ihan vaan ajatuksena kaikille!

Jos säätää itse ecua niin laajakaista - jos ei niin ei tarvitse kuin säätötilanteessa dynossa. Kuten sanoin. :p

En minä itsekkään mittareita seuraile. Ö-paine ja ö-lämpö huutaa kuin syötävä jos limitit menee ja seossuhdetta en vilkuile radalla. Katon mielummin logista. Ahtopaine nyt sattuu olee hollilla, mutta sekin mielestäni vähän turha.. Etenkin jos tietää mitä on säädetty.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

cubeqtio sanoi
Jos säätää itse ecua niin laajakaista - jos ei niin ei tarvitse kuin säätötilanteessa dynossa. Kuten sanoin. :p

En minä itsekkään mittareita seuraile. Ö-paine ja ö-lämpö huutaa kuin syötävä jos limitit menee ja seossuhdetta en vilkuile radalla. Katon mielummin logista. Ahtopaine nyt sattuu olee hollilla, mutta sekin mielestäni vähän turha.. Etenkin jos tietää mitä on säädetty.

vähä niinku offtopic mut mulla on tuossa sivupalkissa hks vesi ja öljynlämpömittaerit japanissa asennettu. Valot tulee niihin hienosti vaan ne on aina siinä 80 asteen hollilla molemmat...liekö ok lukemat aina vai voi olla ettei niitä oo mihinkää antureihin koskaan kytketty vaan ihan malliksi vain ;D ?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
vähä niinku offtopic mut mulla on tuossa sivupalkissa hks vesi ja öljynlämpömittaerit japanissa asennettu. Valot tulee niihin hienosti vaan ne on aina siinä 80 asteen hollilla molemmat...liekö ok lukemat aina vai voi olla ettei niitä oo mihinkää antureihin koskaan kytketty vaan ihan malliksi vain ;D ?

Jos termari on 82 asteinen niin eiköhän se noin 80 astetta ole normiajossa ihan alueella.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Maestro sanoi
Onko kyseessä brittituonti? Jos on niin onko mailikonvertteri poistettu tuossa välissä?

Japanin tuonti kyseessä.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Eli ajatuksena on tilata tuo evoscan ohjema+kaapeli, foorumia selatessa törmännyt openport 2.0 ja 1.3U kaapeleihin... mitä eroa nuilla on?!
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Zlade sanoi
Eli ajatuksena on tilata tuo evoscan ohjema+kaapeli, foorumia selatessa törmännyt openport 2.0 ja 1.3U kaapeleihin... mitä eroa nuilla on?!

Jos sinulla on vanhempi evo (Evo 4-6) niin tarvitset 2.0 kaapelin jotta voi logata ja flässätä. 1.3u kaapeli käy uudempiin evoihin.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Ja onhan niissä sen verran muutakin eroa että 2.0 kaapelissa on oma prosessori ja micro-sd korttipaikka ilman läppäriä tapahtuvaa loggausta yms. varten.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
Ja onhan niissä sen verran muutakin eroa että 2.0 kaapelissa on oma prosessori ja micro-sd korttipaikka ilman läppäriä tapahtuvaa loggausta yms. varten.

Jep - totta tuo.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Jep eli itellä evo V siis tilauslistaan lisätään tuo 2.0 kaapeli :) se on tuo lukemisen ymmärtäminen välillä hakusessa :seina :seina
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Onko eteläpohjanmaalla jotai neroa jolla olis kalut apexin säätöön? tai edes sen tarkastukseen??
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Clutchkick sanoi
Onko eteläpohjanmaalla jotai neroa jolla olis kalut apexin säätöön? tai edes sen tarkastukseen??
Soita tuonne
http://www.finranaco.com/
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

jees, ei muistanu koko firmaa :D
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

joo ehkä vähä turha kysymys mutta kiinnostais tietää minkä valmistajan poikkituki tuo kuvassa oleva on? kun ei näy olevan mitään merkkiä, kellää samanlaista?
 

Liitetiedostot

  • Kuva027.jpg
    Kuva027.jpg
    120.2 KB · Lukukerrat 831
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Lainataas vähän topikkia täältäkin suunnalta, eli kysyisin että onko mitään käytännön hyötyä poistaa putkivireille säädetystä IV Evosta katalysaattoria? Autossa HKS/Fujitsubo downpipe+loppuputkisto ja välissä tod.näköisesti alkuperäinen tai sitten hiukan suurempi katti. Mielessä olisi tehdä de-cat putki tilalle, mutta onko siitä oikeasti mitään hyötyä, sitä kysyisin viisaammilta? :)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Sanokaas joku mihinkä saisin vedettyä maadoitusjohdon kuskin jalkatilassa. Ihan pikkunen johto on kyseessä.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Basbarduu sanoi
Sanokaas joku mihinkä saisin vedettyä maadoitusjohdon kuskin jalkatilassa. Ihan pikkunen johto on kyseessä.

Sulakerasialla tais olla joku kiinnitys tappi, mihin saa aika nätisti tai jos yltää niin samaan paikkaan kun mankan maa.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Läheltä menee aihetta joten,kellään tietoa mistä voisi saada vitosen etupuskurin verkkoa tai ainakin lähelle samanlaista?
Konepellin scooppiin tarvisi uudet verkot.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

sopiiko kutosen etupuskuri viitoseen ???
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Hablu sanoi
Läheltä menee aihetta joten,kellään tietoa mistä voisi saada vitosen etupuskurin verkkoa tai ainakin lähelle samanlaista?
Konepellin scooppiin tarvisi uudet verkot.

Otin iteltä pois tuon keskiaukon verkon mutta en oo varma onko menny roskien mukana..
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Rehveli sanoi
sopiiko kutosen etupuskuri viitoseen ???

Sopii.

Osta multa vähän kolhittu puskin pois lipalla. :)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

cubeqtio sanoi
Sopii.

Osta multa vähän kolhittu puskin pois lipalla. :)

Tai multa myös vähän kolhittu valmiiksi valkoinen mutta ilman lippaa.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

cubeqtio sanoi
Sopii.

Osta multa vähän kolhittu puskin pois lipalla. :)
Kattelinki sitä tuolla pyyntipuolella :) harkinnassa vasta.. :) Olis noi kesävanteet viel ostettava ja renkaatki ja kaikkee kivaa muutakin menoa :D hienosti menny kun koittanu tässä euroja keräillä nii kaik hajoo sitä mukaa :seina
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Rehveli sanoi
Kattelinki sitä tuolla pyyntipuolella :) harkinnassa vasta.. :) Olis noi kesävanteet viel ostettava ja renkaatki ja kaikkee kivaa muutakin menoa :D hienosti menny kun koittanu tässä euroja keräillä nii kaik hajoo sitä mukaa :seina

Pistä privalla tarjousta tulemaan.. :)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Minkä kokoinen tuo vakio putkisto on? Heittäkää ees arvioita?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Basbarduu sanoi
Minkä kokoinen tuo vakio putkisto on? Heittäkää ees arvioita?

2"? Mehupilliä..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom