evo v purku ja kevennysvinkit

Clutchkick

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2011
joo elikkäs kaikki mahdollinen paino pitäs saada pois..

takapuskurin kiinnityspisteet? oon ny irrottanu kontin sisältä 4pulttia puskuriinpäin sekä lattiasta palkin pultit? lokasuojassa ruosteiset eikä tahdo vissii auttaa muu ku laikka.. muita?

ovet ajattelin teurastaa täysin et sisukset pois ja pc ikkunat, takakyljet, takaluukku ja puskuri kuidusta, pellit siis alta pois.
muita vinkkiä?
kojetaulu ei tuu paikallee, et mittaristo ja ehkä puhallin jää..

mitä paikkoja kannattaa jäykistää? turvakaaret tulee..
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Ovet voit vaihtaa myös kevyemmiks.

Kardaanin voit myös vaihtaa kevyempään.

Sitten löytyy : moottorin alempaa kannatinta kevyempänä ja muistaakseni Perä päähänkin oli joitain kevyempiä kannattimia.

Akkun voit vaihtaa kevyempään.. (varmaankin jo olet vaihtanut?)

Olikos E5:ssä alumiini etulokarit ? Jos ei niin muoviset/vastaavat tilalle.

Kattopellin saa myös kuituisena.

Konepellin saa kevyempänä.


Korin jäykistys : Kun nyt kerran purat koko auton niin kysy ralli jampoilta jokinlaiset yleisohjeet , miten kokokori jäykiste hitsataan. Tälläpääset jo pitkälle. Työläs ,mutta ei sulla varmaankaan kiire ole auton kanssa.



Yllämainituilla jutuilla lähtee n.60 Kg pois. Toki tililtäkin häipyy muutama kilo€.
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

No alumiiniloksut ei kyllä paina mitään, eli muovilla ei pääse yhtää kevyemmäks niissä kyllä.
Mut vitoses vissii on vielä peltiä nekin kyllä?

Pienenpi turvatankki.
AYC pois ja RS perä tilalle.
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Harri K sanoi
No alumiiniloksut ei kyllä paina mitään, eli muovilla ei pääse yhtää kevyemmäks niissä kyllä.

No jos kevennetään ja löytyy rahaa ja vaaka niin kyllä kuitu lokarit ovat kevyemmät. Toki... ei paljoa... ;)
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

-JP- sanoi
No jos kevennetään ja löytyy rahaa ja vaaka niin kyllä kuitu lokarit ovat kevyemmät. Toki... ei paljoa... ;)

kuitua on monenlaista ;) Ei kyl kuttaperkka ole ainakaa alua paljo kevyempi. Ysin loksua monta kertaa kantaneena voin sanoo ettei paina paljo mitään. Hiilarit sitte erikseen toki mut niin on hintakin ;D
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=41692.0
tuonne kun joku viittis päivitellä osia niin olis sit vertauskuvaa tietyistä osista.
täytyy itekki päivitellä nyt kun on niin pirusti osia irti.
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Harri K sanoi
No alumiiniloksut ei kyllä paina mitään, eli muovilla ei pääse yhtää kevyemmäks niissä kyllä.
Mut vitoses vissii on vielä peltiä nekin kyllä?

Vitosessa on alumiiniloksut, ainakin mulla :)
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

joo keulan osista on vaikee lähtee keventään, rahaa ei ole, joten budjetti laihdutus kyseessä, mitä tommonen gsr painaa?
tietää vähä verrata jos joskus pääsee puntariin

takaovet tulee varmaan kuitua mutta etuovet taitaa jäädä vakiot ulkokuoreltaan
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Stop the press! Se on tuo Brittien numerolahjakkuus tuollasta. Suora copypaste Lancerregisteristä :-[ ;)
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

kuvittelin painavemmaksi.. tavote olis tossa 1100kg, mut varmaan ihme jos 1200 saa :)
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Kaaret kun on tulossa niin takaluukusta lattiat pois,takapuskurin alta pellit pois,etusisälokarit (metallit) pois. Koneessa ilmastoinnin ja laturin kiinnikkeet tosi painavat valurautajäkälät. Ym. Jos tuulilasi jää lasinen niin senkin sai Kai ohueamman teetettyä? Ellei evossa jo ollu?
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

laineracing sanoi
Jos tuulilasi jää lasinen niin senkin sai Kai ohueamman teetettyä? Ellei evossa jo ollu?

GSR:ssä normaalipaksuinen lasi.
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

joo, pienesti sisäinen ääni huutaa ettei liikaa leikkaasi paloja mutta pakko kait se on ku pelkkään rata-ajoon tähtää nolla budjetilla :D
tuulilasikin luultavasti polya samaten takalasi

jos noita kylkiä alkaa muotittaa ni tarviiko niitä kukaa muu?
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Kuljettajastakin mahdolliset ylimääräiset pois?
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Tää ny tuleeki luisukäyttöön mutta idea sama,lightweight.
http://teamlmd.1g.fi/kuvat/E36+Junnu-Edition/2012-11-03+15.56.27.jpg

http://teamlmd.1g.fi/kuvat/E36+Junnu-Edition/2012-11-03+15.13.59.jpg
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

kuskin kevennys on työläämpi :)
mitenkäs tankin laittaa jos noin tekee.. ei taida mennä säännöistä :/
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

laineracing sanoi
Tää ny tuleeki luisukäyttöön mutta idea sama,lightweight.
http://teamlmd.1g.fi/kuvat/E36+Junnu-Edition/2012-11-03+15.56.27.jpg

http://teamlmd.1g.fi/kuvat/E36+Junnu-Edition/2012-11-03+15.13.59.jpg

tähän tyylii tulee kans toi oma luisupulkka, valmistuu joskus vuonna kivi ja miekka :)
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

toiki riippuu lompakosta :) puhkasin eilen etuoven ja poistin välipellin, samaten teen joka ovelle, vielku sen putken sais jotenki pois, jätin edessä nastan paikat et saa orkkisovipaffin tarvittaessa, sit reikäporalla reikiä kaikki mahdollisiin
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Ovipellin jäykisteet on päistä pisteillä ja ovipellissä massalla muutamasta kohtaa.

Mun mielestä kuitusissa ovissa menee paljon rahaa harakoille, pitäs joskus punnita paljonko noi omat peltiset painaa mutta tuntuvat käteen kyllä aika köykäsiltä. Olin kahden vaiheilla alanko reijittämään vielä "kantit" mutta en jaksanut. Jos alat reijittämään, niin siistimpää jälkeä kuin poralla tulee tälläsellä... www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/28512100/

Keulaltahan tossa painoa pitäs saada pois.
-Puskurin palkki pois
-koneen/ laatikon pitkittäispalkin tilalle putkesta köykäsempää.
-Orkkis lämmityslaite pois ja tilalle jotain pienempää, varsinkin jos kojelauta jää pois niin saa siistimmän näköisen, itsellä käytössä veneen lämppäri pienellä kennolla.
-Ajovalot, kuituiset dummyt tilalle. Itsellä on vasemman tilalle tehty suppilo ilmanputsarille.
-konepellistä kaikki tukirakenteet pois, ei paljoa säästä koska on alumiinia mutta ne on tossa käytössä täysin turhat ja samalla väkisinkin pääsee eroon konepellin lukosta.
-toinen pyyhkijä pois ja rakentaa yhden pyyhkimään isommalta alalta.
-sähköpeilit painaa aika reilusti
-korvaa kojelaudan takaa poikkipalkki turvakaariin tulevalla putkella

Takapäästä ei niin helpolla painoa saakkaan pois.
-puskurin päätyjen takaa poterot pois ja suora pelti tilalle. Puskurin alakulmat joudut jotenkin sitten tukemaan.
-takaluukku on törkeän painava siipineen
-varapyöränkotelon tilalle alumiinia
-takakelkan tilalle putkesta tehty (ei sovi sun budjettiin valmiina ostettuna)
-jos tankki konttiin niin mahd. alas "roikkumaan", eikä niin kuin yleensä lattian päälle.
-johtosarjasta tietysti vain pakolliset jätetään
-b- ja c-pilareista voit porailla vöiden yms. kiinnityspeltejä pois
-takaluukun kynnyksestä sisemmät pellit pois
-tarvitseeko putken tulla taakse asti vai kyljestä ulos? Riittävä vaimennus?

Itse en luopuisi lasisesta tuulilasista! Polycarbonaatti ei pysy kauaa täysin kirkkaana ja vääristää aavistuksen jos ei ole kunnolla tehty.

Jos muotitat takakyljet, tuleeko niihin kiinteät kaarilevikket? Kannattaisko samalla vaivalla teettää aavistuksen pulleammat?

p.s. onks sulla jo radalle renkaita/ vanteita?
 

Liitetiedostot

  • ovet.JPG
    ovet.JPG
    235.5 KB · Lukukerrat 2,166
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Jusa: Siististi tehty ovien kevennys :peukku
Mitäs muuta kivaa on autossa? Kenen kaaret?
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Harri K sanoi
Jusa: Siististi tehty ovien kevennys :peukku
Mitäs muuta kivaa on autossa? Kenen kaaret?

Piti kysyä jo aiemmin.... joku FIA HC ? .....vähemmällä kevyempi....? Vaikkakin komeet ovet ja auto. :peukku
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

toi kylkien kuidutus on vielä auki.. mutta jos tekee niin pulleemmat sitten, kaverilla olis 7-9 oikeestaa kaikistaosista muotit jos jotain kiinnostaa

vasemman puolen ovet on ny irti ja laikalla vetäny takaovesta kaiken mahdollisen jos vakiolukko jää, mutta jos sen laittaa kiinteesti kii ni lisää saa leikata, etuovesta on leikattu vasta sen verran että orkkispaffit menee kii, mutta toi jusan oma näytti nii hyvältä että vedän saman..
eilen irrottelin takapuskurin ja ayc, mätää pelliä näky reilusti joten laikka laulaa pian taas, takakontin lattian ajattelin vetää pois että saa tankin kiinnityksen suunniteltua alas

renkaat ja vanteet pitää kattoa sit vipana, jonkusortin rengas sponssi saatii mutta tarkempaa tietoa ei viel oo, yritän ny kopan tehä sitä mukaa kuosiin ens syksyksi jos vaikka veis sit hts ja xtreme näytille
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

307270_10151357290998679_843741170_n.jpg

Siinä apparin ovi ennen siistimistä ja uutta väriä, sisäpuoli tulee mustalla, kaaret ulkoväriin joka on vielä iso ?
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Tällästä tänää, purkasin tankin, pensaa valu kontin pohjalle, mut haittaakse?
rälläkkä kätee ja irti :D
734139_10151363280723679_1137550296_n.jpg

320949_10151363281008679_749149994_n.jpg


tähän siis tulee putkikehikko mahdollisimman alas, tankki on vaan vielä iso Kysymysmerkki koska jotkut sanoo ettei jaz kestä viinaa??
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

Eikös se ole niin että viina kestää virallisesti vain rst tankki, ei edes alumiininen. Kyllä JAZ:kin todistetusti kestää, vaahdot kannattaa vaihtaa vaan paremmin sopiviksi.
 
Vs: evo v purku ja kevennysvinkit

kumpikaan olis järkevin vaihtoehto, budjettia vahdaten varmaa jazin pitäminen
 
Takaisin
Ylös Bottom