Vs: evo v purku ja kevennysvinkit
Ovipellin jäykisteet on päistä pisteillä ja ovipellissä massalla muutamasta kohtaa.
Mun mielestä kuitusissa ovissa menee paljon rahaa harakoille, pitäs joskus punnita paljonko noi omat peltiset painaa mutta tuntuvat käteen kyllä aika köykäsiltä. Olin kahden vaiheilla alanko reijittämään vielä "kantit" mutta en jaksanut. Jos alat reijittämään, niin siistimpää jälkeä kuin poralla tulee tälläsellä... www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/28512100/
Keulaltahan tossa painoa pitäs saada pois.
-Puskurin palkki pois
-koneen/ laatikon pitkittäispalkin tilalle putkesta köykäsempää.
-Orkkis lämmityslaite pois ja tilalle jotain pienempää, varsinkin jos kojelauta jää pois niin saa siistimmän näköisen, itsellä käytössä veneen lämppäri pienellä kennolla.
-Ajovalot, kuituiset dummyt tilalle. Itsellä on vasemman tilalle tehty suppilo ilmanputsarille.
-konepellistä kaikki tukirakenteet pois, ei paljoa säästä koska on alumiinia mutta ne on tossa käytössä täysin turhat ja samalla väkisinkin pääsee eroon konepellin lukosta.
-toinen pyyhkijä pois ja rakentaa yhden pyyhkimään isommalta alalta.
-sähköpeilit painaa aika reilusti
-korvaa kojelaudan takaa poikkipalkki turvakaariin tulevalla putkella
Takapäästä ei niin helpolla painoa saakkaan pois.
-puskurin päätyjen takaa poterot pois ja suora pelti tilalle. Puskurin alakulmat joudut jotenkin sitten tukemaan.
-takaluukku on törkeän painava siipineen
-varapyöränkotelon tilalle alumiinia
-takakelkan tilalle putkesta tehty (ei sovi sun budjettiin valmiina ostettuna)
-jos tankki konttiin niin mahd. alas "roikkumaan", eikä niin kuin yleensä lattian päälle.
-johtosarjasta tietysti vain pakolliset jätetään
-b- ja c-pilareista voit porailla vöiden yms. kiinnityspeltejä pois
-takaluukun kynnyksestä sisemmät pellit pois
-tarvitseeko putken tulla taakse asti vai kyljestä ulos? Riittävä vaimennus?
Itse en luopuisi lasisesta tuulilasista! Polycarbonaatti ei pysy kauaa täysin kirkkaana ja vääristää aavistuksen jos ei ole kunnolla tehty.
Jos muotitat takakyljet, tuleeko niihin kiinteät kaarilevikket? Kannattaisko samalla vaivalla teettää aavistuksen pulleammat?
p.s. onks sulla jo radalle renkaita/ vanteita?