Jarrupalat ratakäytössä

Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Itse ajelen carbotech xp8:lla. En ole huomannut että pölisisvät yhtään sen kummemin kuin muutkaan. Tosin mulla on tummat vanteet, niin se voi olla että en vain näe.

Mutta ne kitisee ihan alyttömästi. Uutena (tai sisäänajettuna) se kitinä oli melko kauheaa. Nyt talven mittaan se on asettunut aika siedettäväksi, mutta kyllä ne perusajossa tahtoo kitistä koko ajan. Siinä mielessä huonot kyllä.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

hieman aihetta sivuten. Tarviiko jarrulevyjä mitenkään ajaa "sisään" niinku jarrupaloja?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Maxxximus sanoi
hieman aihetta sivuten. Tarviiko jarrulevyjä mitenkään ajaa "sisään" niinku jarrupaloja?

Sisäänajo on tehtävä aina kun vaihdat levyt, palat tai molemmat. Kunnon paloilla tämä ei sitten yleensä tarkoita mitään hissuttelua ensimmäiset 200 km vaan jotain aivan muuta :)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Sisäänajo on tehtävä aina kun vaihdat levyt, palat tai molemmat. Kunnon paloilla tämä ei sitten yleensä tarkoita mitään hissuttelua ensimmäiset 200 km vaan jotain aivan muuta :)

Riippuen kunnon paloista mutta eikö se oo jotain tällee:
-Pari jarrustusta 60kmh -> 5kmh -> Jäähy -> Sama uusiksi -> Pari jarrutusta 120kmh -> 5kmh -> jäähyä

Eli siis pitää saada paikat kunnolleen lämpimäksi? :)

Kyssäri heti perään. Jos vaihtaa vain palat ja on vanhat levyt niin mikä on niihin se sisäänajometodi?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

cubeqtio sanoi
Kyssäri heti perään. Jos vaihtaa vain palat ja on vanhat levyt niin mikä on niihin se sisäänajometodi?

Sama, levyt kannattaa tosin putsata mahdollisimman hyvin vanhojen palojen materiaalista jos ei sorvissa niin ainakin puhdistusaineella jos palat ovat eri tyyppiset.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Sama, levyt kannattaa tosin putsata mahdollisimman hyvin vanhojen palojen materiaalista jos ei sorvissa niin ainakin puhdistusaineella jos palat ovat eri tyyppiset.

Mistä ja mitä puhdistusainetta?

Kyselen siksi koska ennen ei ole tarvetta ollut kyseiselle litkulle.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

cubeqtio sanoi
Mistä ja mitä puhdistusainetta?

Kyselen siksi koska ennen ei ole tarvetta ollut kyseiselle litkulle.

Vaikkapa CRC Brake Cleaneria tai jotain muuta vastaavaa. Biltema, Motonet, varaosaliikkeet, tavaratalot...
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

cubeqtio sanoi
Mistä ja mitä puhdistusainetta?

Kyselen siksi koska ennen ei ole tarvetta ollut kyseiselle litkulle.

bräkleeni tai muu raju litku. varaosaliikket kautta maan :)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Ferodon paloissa sellainen ominaisuus ,että vasta 300 - 400 Km jälkeen alkaa pitää paremmin. Varmaan muissakin samankaltaisia ominaisuuksia.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Ainakaan Carbotechillä ei ole tuollaista ominaisuutta. Kun palat ajaa sisään, antaa jäähtyä vähintään tunnin niin jarrut ovat valmiit eikä muutoksia sen jälkeen tapahdu.

Performance Frictionit tulossa itselle seuraavaksi kokeeksi.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Ainakaan Carbotechillä ei ole tuollaista ominaisuutta. Kun palat ajaa sisään, antaa jäähtyä vähintään tunnin niin jarrut ovat valmiit eikä muutoksia sen jälkeen tapahdu.

Performance Frictionit tulossa itselle seuraavaksi kokeeksi.

Kuulostaa hyvälle. :)

Kiitos tiedosta kaikille tosta brake cleaneristä.. Tyhmä pää..
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

"cubeqtio" kertoo Performance Frictionin paloille tällaiset sisäänajo-ohjeet:

the procedure for bedding in my PF's was,

50 - 30 light braking X 5

70 - 40 medium braking X 5

100 - 30 hard braking without the ABS coming in... X 3

Make sure you allow them to cool sufficiently in between each one

"ast" kertoo pidemmät MLR:n ohjeet:

Do a couple of light brakes to make sure pistons are pumped back out and system is working correctly, any problems check before going onto below...

3 or 4 medium brakes from 60 down to 10mph to warm brakes up, not too hard on these brakes as you need to build heat up gradually..

then ...

3 or 4 very very hard brakes from 80 - 10mph with a little cool time in between ( 30 secs or so )

this will bring the brakes upto full tempreature, make sure to hold on tight before doing these mind! ...then..

drive for 5 miles or so using brakes medium/hard (with a little cooling in between) to allows brakes to stay at temp, but not overheat/set on fire!!! basically just keeping them nice and warm..

then...

Drive gently for 1 mile or so braking as little as possible to allow brakes to cool and then park car ( dont hold foot on brakes when you stop!)... now allow brakes to fully cool for 1hour at least.

This should be basics of heat cycling/curing of pads done to help give maxiumum brake torque and lifespan, however it may take a couple of seesions and sometimes a few hundred or so miles to fully bed discs an pads together depending on disc condition etc.

Hope this helps, it is just a basic guide and please contact me if anyone needs more information
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Performance Friction .11 suorituskyky oli ihan asiallinen Spassa. Tiedän kokemuksesta että jos palalla pärjää siellä niin sillä pärjää myös Suomessa. Brembo satulat, .11 palat edessä ja .10 takana, tosin niiden pitäisi tässä tapauksessa olla samaa seosta.

Pientä pehmenemistä tuntumaan tuli useamman kierroksen jälkeen, mutta pito ei häipynyt.

Viime vuonna pienemmillä Evo 4 jarruilla edes Carbotech XP10 edessä ja XP8 takana eivät riittäneet vaan jarrut alkoivat kadota 2 nopean kierroksen jälkeen. Suomen radoilla ei ollut ongelmia noillakaan.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

PF 1.11

SPA :

Lämmittyään erittäin pitävä. Ei häivy pito pidemmissäkään sessiossa 7 kierrosta SPA:ta yhtä kyytiä ja jarrut ovat vielä messissä.

Nurburgring :

Spot on !! , pitää jopa sade kelillä , eikä yllätyksiä tule vastaan. Myös ns. hätärit menee ok ,tosin S-ABS hoitaa ne.

Jarru nesteet Castrol SRF.

Takapalat : Ferodo DS 2500
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Ois palojen tilaus kohta edessä, onko nuo Ferodon DS 2500 nyt hyvä valinta(joka kulmaan)? ::)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Pitäs vaihdella Ferodot paikalleen, eikös 5.1 DOT neste käy, vaik ohjekirjassa vain DOT 3 ja 4 merkinnät. Minkä aikaa palojen vaihdon jälkeen rauhallisesti?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

DOT 5.1 on yhteensopiva DOT 4 nesteiden kanssa eli sitä voi laittaa. Tosin useat hyvät ja kuumaa kestävät jarrunesteet ovat vain DOT 4 luokiteltuja, esimerkiksi Motul RBF600.

Palojen vaihdon jälkeen pitää yleensä tehdä sisäänajo joka käsittää jarrutuksia kasvavasta nopeudesta siten että jarrut saadaan kunnolla kuumaksi ja annetaan jäähtyä sen jälkeen täysin ilman jarrujen käyttöä. Tämä pätee käytännössä kaikkiin vähänkin parempiin paloihin, lisätietoja kannattaa hakea palavalmistajan nettisivulta. Vakiopalat ja halvat tarvikepalat eivät yleensä tarvitse tällaista sisäänajoa eivätkä sitä kestäkään. Rauhallinen totutusajo on myrkkyä näille hyville rata-orientoituneille paloille, palat kuluvat nopeasti, pitävät huonosti ja saattavat vinkua ennen kun ne on kunnolla sisäänajettu.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Sopiiko muut Mitsubishi Lancer/Galant 4wd 92-96 takajarrupalat evo3:seen ?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Performance Friction .11 suorituskyky oli ihan asiallinen Spassa.

Mielenkiintoista että palojen jarrupölyn muodostus on käytännössä loppunut radalla. Ensimmäisten kertojen jälkeen vanteet ja auton kyljetkin olivat mustassa pölyssä, mutta joko pöly ei tartu kuivaan autoon ja vanteisiin tai sitten sitä tulee vähemmän.

Uutena ominaisuutena on tullut järjetön kiljuminen ratapäivän jälkeen joka kestää päivän pari ennen kuin rauhoittuu.

Pito ja tuntuma ovat edelleen kohtuu hyviä ja kuluminen vaikuttaa vähäiseltä.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

xp8:t taas kesän ratahommien jälkee kiljuvat ihan helvetisti. pitää vissiin tilata tota mintex cera tec tahnaa jos se auttais vähän.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Mielenkiintoista että palojen jarrupölyn muodostus on käytännössä loppunut radalla. Ensimmäisten kertojen jälkeen vanteet ja auton kyljetkin olivat mustassa pölyssä, mutta joko pöly ei tartu kuivaan autoon ja vanteisiin tai sitten sitä tulee vähemmän.

Saman laittanut merkille. Levyt välillä näyttävät ,että olisivat ikäänkuin "Smäidässä" enemmän kuin pölyiset Eli siis sellainen "tervamainen ,pien oloinen , erikoinen" mudostuma.

Vanteissakin on enemmän kumiroiskeita kuin pölyä. Toinen asia.... Ferodot ruostuttivat tai jättivät helpommin sateen jälkeen ruosteisen pinnan , pöly siis ruostui... PF:ssä ei tätä samanlaista ominaisuutta ole pahemmin ilmennyt.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Itse myös todella tyytyväinen PF -paloihin. Auto pysähtyy nyt kuin seinään verrattuna "vakioihin".

Kiitos vielä Ast:lle vinkistä eilen. :) Nyt puree ja kunnolla!
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Saman laittanut merkille. Levyt välillä näyttävät ,että olisivat ikäänkuin "Smäidässä" enemmän kuin pölyiset Eli siis sellainen "tervamainen ,pien oloinen , erikoinen" mudostuma.

Vanteissakin on enemmän kumiroiskeita kuin pölyä. Toinen asia.... Ferodot ruostuttivat tai jättivät helpommin sateen jälkeen ruosteisen pinnan , pöly siis ruostui... PF:ssä ei tätä samanlaista ominaisuutta ole pahemmin ilmennyt.

Itselläni on myös sellaisia pyörimisen suuntaisia raitoja, mutta ne eivät aiheuta tärinää tai muutakaan ihmeellistä ja tuntuvat kuluvan pois rauhallisemmassa ajelussa.

Tosiaan paljon metallia sisältävien palojen ongelma on että jarrupölyssäkin on metallia joka ruostuu kastuessaan. Pahimmillaan kuumat metallihiukkaset sulavat vanteisiin ja auton kylkeen kiinni minkä jälkeen ne ruostuvat vielä kaupan päälle.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Laitoin tossa viimeviikolla ennen Ahveniston ratapäiviä uudet palat joka nurkkaan ja täytyy todeta että toimii niin jumalattoman hyvin, ainakin kun vertaa orkkispaskabremboihin.
Palat on Carbone Lorraine:n taakse RC8 ja eteen RC6. Nämä ei varsinaisesti ole katukäyttöön mutta toimii kadullakin jumalattoman hyvin kylmänä kun ovat sintteripalat. Vielä täytyy hyvät jarrunesteet vaihtaa vanhojen tilalle kun kuumenevat aikalailla enemmän kun orkkispalat. Ratasession jälkeen kylläkin palat hiljeni huomattavasti eli "sisäänajon" vois sanoo onistuneeksi. Ite ostin Printsportilta ja löytyy suoraan hyllystä eivätkä olleet mielestäni kauhean hintaiset. Suosittelen jos nämä seuraavat "ominaisuudet" täsmää tarpeisiin.
Kirkuu: KYLLÄ, Vinkuu: KYLLÄ, Jarrupöly: KYLLÄ, Pysähtyy kuin seinään: ISO KYLLÄ!
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Itselläni on myös sellaisia pyörimisen suuntaisia raitoja, mutta ne eivät aiheuta tärinää tai muutakaan ihmeellistä ja tuntuvat kuluvan pois rauhallisemmassa ajelussa.

Kyllä 100% sama ilmiö täälläkin. Kovempien ajeluiden jälkeen nuo raidat/smäidä luukki ja pari päivää kauppareissua niin levyt kiiltää taas. :peukku

Satulatkin puuhtaamat PF1.11 paloilla kuin FS2500.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Nyt vaihdettu Ferodot ja Valvolinen 5.1 nesteet. Tuntuma normiajossa kuin orkkissetillä, mutta nuo kiljuu hiljaa jarruttaessa. Pitikö Ferodoille tehä joku sisäänajo? ???
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Peke sanoi
Pitikö Ferodoille tehä joku sisäänajo? ???

Kaikille paloille pitää merkiin katsomatta. Ei ne Fs2500 palat mitkään erikoiset ole , joten älä ihmeitä odottele.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Linkki edelliselle sivulle: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31759.msg243447#msg243447

Voin kokemuksella sanoa, että jos sisäänajoa ei tehdä kunnolla niin jarrut eivät pysäytä niin hyvin. Oikein tehtynä ainakin oma pysähtyy vakiolevyillä ja vakiosatuloilla ja PF paloilla kuin seinään.

TÄRKEINTÄ ON SISÄÄNAJOVETOJEN JÄLKEEN PISTÄÄ AUTO PARKKIIN TUNNIKSI JOTTA JARRUT SAAVAT JÄÄHTYÄ RAUHASSA! Ja kun pysähdyt niin yritä pysäyttää auto esim käsijarrulla sillä evoissa se on "rumpu" ja ei satulassa. Tällä estetään se että palat ei jää levyyn kiinni tunnin jäähdyttelyn ajaksi.

Tosin aina kaikki katukelpoiset ratapalat vinkuvat.. Korjatkaa jos olen väärässä.


"cubeqtio" kertoo Performance Frictionin paloille tällaiset sisäänajo-ohjeet:

the procedure for bedding in my PF's was,

50 - 30 light braking X 5

70 - 40 medium braking X 5

100 - 30 hard braking without the ABS coming in... X 3

Make sure you allow them to cool sufficiently in between each one

"ast" kertoo pidemmät MLR:n ohjeet:

Do a couple of light brakes to make sure pistons are pumped back out and system is working correctly, any problems check before going onto below...

3 or 4 medium brakes from 60 down to 10mph to warm brakes up, not too hard on these brakes as you need to build heat up gradually..

then ...

3 or 4 very very hard brakes from 80 - 10mph with a little cool time in between ( 30 secs or so )

this will bring the brakes upto full tempreature, make sure to hold on tight before doing these mind! ...then..

drive for 5 miles or so using brakes medium/hard (with a little cooling in between) to allows brakes to stay at temp, but not overheat/set on fire!!! basically just keeping them nice and warm..

then...

Drive gently for 1 mile or so braking as little as possible to allow brakes to cool and then park car ( dont hold foot on brakes when you stop!)... now allow brakes to fully cool for 1hour at least.

This should be basics of heat cycling/curing of pads done to help give maxiumum brake torque and lifespan, however it may take a couple of seesions and sometimes a few hundred or so miles to fully bed discs an pads together depending on disc condition etc.

Hope this helps, it is just a basic guide and please contact me if anyone needs more information
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Kellään kokemuksia OMP:n paloista? Entäs halvat Mintexin palat, tekeekö mitään kun niitä taisi saada jo 60punnalla koko kierroksen? Tosin vaikka otsikossa onkin ratakäyttö, niin pääasiallinen auton käyttö minulla on ihan normi ajoa liikenteessä. Enkä viitsisi vanhoihin levyihin laittaa mitään monen sadan euron paloja, kun levyt menee uusintaan sitten joskus tulevaisuudessa.

Btw. jos jollain lojuu ylimääräiset Brembon(V) palat nurkissa, niin vinkkaa ::)

Edit: Laitoin sitten Mintexit tilaukseen, hintaa kertyi 90euroa kuluineen englannista ja palat siis Brembon jarruille.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Kun tuola kemorassa etujarrut nyt antutui lopullisesti,eli pinta paloista kului niin loppuun että rauta hinkkaa levyyn,joutui pistää tilaukseen uudet jarrut.
Päädyn tilaamaan camskill.iltä eteen ne reijitetyt/uritetut levyt,sekä eteen että taakse ferodon DS2500 palat.
Takana levyt oli senverta hyvät että en niitä nähnyt tarpeelliseksi uusia.
Katselin jarruosia myös indigo-gt.ltä sekä fq-performancelta mutta indigolla postikulut 100£,fq-performacenlla oli kohtuullisemmat 54£ mutta heidän nettikaupassaan ei ollut kuin eteen fp.n palat ja taakse olisi pitänyt tilata ferodot.
Lisäksi camskillin vaakakupissa painoi että heiltä tavara on tullut yleensä aina nopeasti ja auto kun pitäisi saada pakosta ajoon,ensiviikolla.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Camskilliltä mulle tuli ainakin alle 5:ssä päivässä.. :) Hyvä lafka!
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

No tänään sain jarruosat.

7e82ad968884c1bba856e7aaf96a0cb26g.jpg


Osaakos joku valottaa näiden kitinälevyjen filosofiaa,eli miksi ne on tuon muotoiset,että mäntä painaa niihin vain osaksi,eikä koko matkalta?
Nämä levyt ovat sielä päällekkäin,eli tuo musta palaa vasten ja sen päällä tuo pelti.(kuva taka levyistä)
c0134f19f5e7527a9a94c448e5d369c76g.jpg


Toinen mikä askarrutti oli se että kumminka päin nuo levyt kuuluisi pyöriä,mutta panin sitten noin päin,kun vaikutti jotenkin loogisemmalta
1772686270edb54e3b2957b26e2bb6a26g.jpg


Ja panin saman merkille kuin qube,että takapalat ainakin olivat kuluneet hieman vinoon.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

tossa hetko sit tuli vaihdettua talvivanteet renkaineen alle. samalla vaihoin uudet tarvikepalat ja niille omat jarrulevyt talvea varten. mielenkiinnolla odotin miltä keväällä asennetut xp8 näyttivät.. noh takana pintaa oli reilusti, edessä oli menny jo raudoille (tapit keskellä palaa, ~2mm koholla palan rungosta) asti eli aivan loppu :eek: oli jo päässy apparin puolen levyn sisäpuolta hiertää hieman. samalla pisti silmää mäntien kumitiivisteet jotka oli sulanu. eli nyt vaan tilailemaan korjaus-sarjaa, http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2330p9338 noita x2 niin hinta onki jo ~350€. halpaa tää rata-harrastelu ;)
jos joku tietää mistä saa 4 kumilärväkettä halvemmalla niin huudelkaa!

..ja joo, kyllä jäähylappeja tuli ihan "ohjeen" mukaan ajettua, ehkä ei sit tarpeeks.. perkeleen kuumaks noi vaan pääsee, ainaki omassa käytössä.

täs viel muutama pic,

IMG_0203.JPG


IMG_0202.JPG
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tunari-82 sanoi
Toinen mikä askarrutti oli se että kumminka päin nuo levyt kuuluisi pyöriä,mutta panin sitten noin päin,kun vaikutti jotenkin loogisemmalta
Mulla taas levyt on just toisinpäin. Mulla luki ainaki levyissä kummalle puolelle tulee. Levyt National Performancen 12 uraset ja palat ferodo DS 2500. Botnialla toimi ihan hienosti, mitä nyt alkuu vähän tärisi.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

tarkastakaas te muutkin ratailijat joilla "racing-brown" brembot että missä kunnossa o noi kumit..
vähän kyllä säikäytti nähdä, tiie mistä asti ollu tossa kunnossa. onneks jarrut on toiminu..

ens viikolla korjausta asiaan.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

XP8 kuluminen ei yllätä, tuli huomattua nelosessa että noita menee useampi setti kesän aikana jos yhtään enemmän ajaa radalla.

Tiivisteet ovat kyllä aika karun näköisessä kunnossa, pitää tarkistaa omastakin jossain vaiheessa ja laittaa kuvat kesän ajetuista paloista ja levyistä myös.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Joo sama juttu kun Makekolla. Motoparkissa tuli palaneen kumin käryä sen verran jäähdyttelystä huolimatta et on avattava jarrut. Onneks on muutenki menossa kaikki jarrut puunaukseen ja samalla laittaa uudet kamat sisään ja muutenki koko talvi aikaa laittaa ens kesän rientoihin.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tuossa juuri kans viikolla mittailin palojen vahvuuksia ja kulumaa oli ,mutta palaakin jäljellä vielä mukavasti. Takapalat vaihdan keväällä ,mutta talven yli pitäisvielä mennä hyvin.

- Etupalat 2010 huhtikuu , PF.11
- Takapalat 2009 huhtikuu , Ferodo 2500

Täytyy kyllä laittaa tarkastus listaan nuo kumit.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Onko kisakäyttöön tehdyissä satuloissa ollenkaan pölysuojia vai miten asia on niissä hoidettu?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Onko kisakäyttöön tehdyissä satuloissa ollenkaan pölysuojia vai miten asia on niissä hoidettu?

Ei ole kumeja ollenkaan.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Ulkomailla "ohje" on että älä uusi edes pölysuojakumeja jos ajat radalla. Yks kesä radal ja ovat taas rikki.
Sisempi tiiviste kuitenkin kestää. Toki Suomen olosuhteissa "saattaa" korroosiota alkaa tuleen ;)

Onkos "brake shields"it tarvikejarrupaloissa mukana?

http://forums.evolutionm.net/evo-tires-wheels-brakes-suspension-sponsored-tire-rack/48615-caliper-seals-cracking-3.html
vastaavasti tuosta on ongelmana:
The Girodisc is made of titanium to keep the calipers cool under braking ... the Racing Brake ones are made to keep noise down from the pad. Totally different purpose.

I ran the Girodisc titanium shims and had no problems. The problem is, you have to run a more aggressive brake compound. Since the heat doesn't escape as easily out the back of the pad into the caliper, it gets trapped in the brake pad and heats it up more than normal. My DS2500 pads totally melted, coated the rotor and wheel with chunks of brake material and warped my rotors as the uneven melted brake transfer material caused hot spots on the rotor.
Read more at http://forums.evolutionm.net/evo-tires-wheels-brakes-suspension-sponsored-tire-rack/48615-caliper-seals-cracking-4.html?ktrack=kcplink
 
Takaisin
Ylös Bottom