Outlander PHEV

Vs: Outlander PHEV

Samaa ajatusta voi soveltaa ylipäätänsä sähkö-/hybridiauton hankinnan järkevyyteen. Jos PHEV maksaa sen 50 000 euroa, niin miksei ostaisi 15000 euron autoa ja ajelisi niillä 35 000 eurolla muutaman vuoden? Ei tule harmaita hiuksia kulutusta miettiessä ja voi vaan ajella tankkia tyhjäksi vaikka joka päivä :) Ja tämähän ei ole tarkoitettu PHEVin omistajille kuitiksi, vaan tällasta omaa pohdintaa. Jokainen tekee autohankintansa omien mieltymyksiensä ja ajatustensa perusteella. Tälläkin forumilla löytyy yks jos toinenkin, jonka auton omistamisessa ei ole järjen häivää, mutta se tunne vetää vaan aika helposti ohi siitä järkevyydestä :)
 
Vs: Outlander PHEV

Uuden auton ostaminen (tai liisaaminenkaan) ei ole koskaan taloudellisesti järkevää. Toisaalta elämässä ei koskaan tapahtuisi mitään kivaa jos kaiken pitäisi olla taloudellisesti järkevää :)

Eipä silti, mä ajan kymppitonnin JDM:llä ihan tyytyväisenä, vaikka kulutus onkin aika kaukana nykyisistä poliittisesti korrekteista lukemista. Se on isollakin kulutuksella taloudellisesti hyvinkin järkevää ja kaupan päälle saa sen lähemmäs 300 hevosta. Eli aika win-win.
 
Vs: Outlander PHEV

En ole varma onko minut käsitetty nyt väärin. Siis kyllähän tuo hybridi on eittämättä fiksu auto. Varmasti mukava ajaa ja samalla pieni kulutuksinen. Kritisoin lähinnä tuota liioittelua mihin useat hybridien omistajat tuntuvat sortuvan. Ymmärrän kyllä että monissa asioissa lähtee mopo käsistä esim. auton äänentoiston parantelussa ei monilla ole enää mitään tolkkua mutta niin se vaan menee.

Mielestäni on äärimmäisen naivia ajatella että Suomessa voisi ajella pelkällä sähköllä vaikka mainoksessa sanottaisiin mitä. Kannattaa että miettiä tunnistatko itsesi Kummelin Catch a fish sketsistä.
 
Vs: Outlander PHEV

Semmotteesta vielä että foorumilla on ihan koko alue tehty tätä "automallia" varten niin kannattaisiko alkaa oikeasti tekemään uusia topikkeja eri aiheista ? Saatais kaikki erikseen ja informaatio olisi saatavilla.

Kohta tässä threadissa on kaikki kätevästi 25:llä eri sivulla phevistä yleisesti, phevin talvikäytöstä, pehvin wifin asetuksista, pehvin lataustöpselistä, phevin kesävanteiden ofsetista, yms...

Vaikkei nyt pehvejä ole myyty kuin sata suomeen ja tänne foorumille saatu kirjotteleen kuin viisi pehvin omistajaa, mutta rules are rules!
 
Vs: Outlander PHEV

No. Tässä yksi omistaja lisää. Käyn kuittaamassa omani huomenna. Tässä parin kuukauden aikana olen oppinut autosta yhtä ja toista. Palaan asiaan, kun olen hieman ajellut omallani. Koeajo tapahtui kahdessa pätkässä, ensin pieni lenkki, ja sitten päivän "koeponnistus". Tuossa pidemmässä sessiossa osasin jo kiinnittää huomiota tekniikkaan ihan eri tavalla täältä saamani informaation perusteella. Kiitokset siitä T. Jerry
 
Vs: Outlander PHEV

tepi sanoi
Semmotteesta vielä että foorumilla on ihan koko alue tehty tätä "automallia" varten niin kannattaisiko alkaa oikeasti tekemään uusia topikkeja eri aiheista ? Saatais kaikki erikseen ja informaatio olisi saatavilla.

Kohta tässä threadissa on kaikki kätevästi 25:llä eri sivulla phevistä yleisesti, phevin talvikäytöstä, pehvin wifin asetuksista, pehvin lataustöpselistä, phevin kesävanteiden ofsetista, yms...

Vaikkei nyt pehvejä ole myyty kuin sata suomeen ja tänne foorumille saatu kirjotteleen kuin viisi pehvin omistajaa, mutta rules are rules!
Kannatetaan. Saiskohan adminit noi jotenkin jälkikäteen vielä jaoteltua omiksi treadeikseen? Nyt on tosiaan kaikki tullut survottua samaan threadiin... :eek:
 
Vs: Outlander PHEV

Sais teoriassa, ja tuo Tepin idea oli kyllä ihan hyvä.

Käytännössä tälläsen megatopicin pilkkominen voikin sitten olla jo aika urakka. :p
 
Vs: Outlander PHEV

Jerry Ganister sanoi
No. Tässä yksi omistaja lisää. Käyn kuittaamassa omani huomenna. Tässä parin kuukauden aikana olen oppinut autosta yhtä ja toista. Palaan asiaan, kun olen hieman ajellut omallani. Koeajo tapahtui kahdessa pätkässä, ensin pieni lenkki, ja sitten päivän "koeponnistus". Tuossa pidemmässä sessiossa osasin jo kiinnittää huomiota tekniikkaan ihan eri tavalla täältä saamani informaation perusteella. Kiitokset siitä T. Jerry

Onneksi olkoon uuden auton johdosta! Ja mukavia ja huolettomia kilometrejä!
 
Vs: Outlander PHEV

Nyt on sitten ensimmäiset 200 km ajettu ;D. Ensimmäinen liikkeellelähtö tuntui yliluonnollisela, ihan kuin koeajoillakin. Miten ihmeessä tämä voi liikkua vaikkei moottori käy... Poikakin kävi illalla koeajolla ja totesi, että ihan kun ratikkaa ajaisi. Tosiaan, paikalta lähtiessä, kun puhaltimet on pienellä ja radio pois, kuuluu vaimeasti samantapainen ääni kuin ratikan lähtiessä. Tyämatka aamulla Hki keskusta - lentoasema sujui hienosti 0,5 l/100 kulutuksella. Vielä olis päässy 8 km sähköllä.

Se tutkaohjattu nopeuskontrolli on kyllä hieno. Ainut vaan, että se piippaa aina kun hukkaa sen edessä olevan auton. Eilen Jorvaksella kun ajelin nopeusrajoitusten mukaisesti, ja toiset luonnollisestikin silloin ohittivat ja sitten tulivat kaistalle eteen, systeemi toimi muuten hienosti, lukuunottamatta sitä piipitystä kun siitä edestä sitten loittonivat. En tiedä saako hiljaiseksi, eli jos mikään muu ei auta, lue manuaali.

Tulispa nyt vielä viikoksi pienet pakkaset, että pääsis toteamaan kuinka mun työmatka onnistuu sähköllä. Pääsen keskustasta liikkeelle lämpimästä tallista ja Vantaan päässä on "haalea" betonibunkkeri. T. Jerry
 
Vs: Outlander PHEV

Jerry Ganister sanoi
Nyt on sitten ensimmäiset 200 km ajettu ;D. Ensimmäinen liikkeellelähtö tuntui yliluonnollisela, ihan kuin koeajoillakin. Miten ihmeessä tämä voi liikkua vaikkei moottori käy... Poikakin kävi illalla koeajolla ja totesi, että ihan kun ratikkaa ajaisi. Tosiaan, paikalta lähtiessä, kun puhaltimet on pienellä ja radio pois, kuuluu vaimeasti samantapainen ääni kuin ratikan lähtiessä. Tyämatka aamulla Hki keskusta - lentoasema sujui hienosti 0,5 l/100 kulutuksella. Vielä olis päässy 8 km sähköllä.

Se tutkaohjattu nopeuskontrolli on kyllä hieno. Ainut vaan, että se piippaa aina kun hukkaa sen edessä olevan auton. Eilen Jorvaksella kun ajelin nopeusrajoitusten mukaisesti, ja toiset luonnollisestikin silloin ohittivat ja sitten tulivat kaistalle eteen, systeemi toimi muuten hienosti, lukuunottamatta sitä piipitystä kun siitä edestä sitten loittonivat. En tiedä saako hiljaiseksi, eli jos mikään muu ei auta, lue manuaali.

Tulispa nyt vielä viikoksi pienet pakkaset, että pääsis toteamaan kuinka mun työmatka onnistuu sähköllä. Pääsen keskustasta liikkeelle lämpimästä tallista ja Vantaan päässä on "haalea" betonibunkkeri. T. Jerry

Onnea uuden auton johdosta!
Tuliks tää sulle suoraan laivalta vai oliko jo suomessa eli viime marraskuun satoa?
Mä oon käsittänyt, et uudet tulee maaliskuussa. Kertokaa joku jos on tarkempaa tietoa :)

-M
 
Vs: Outlander PHEV

Kiitos. Kiitos. Tuli Hankoon 13.02. Seuraavat tuleevat tietojeni mukaan ensi kuussa. Kaupat tein jo ennen joulukuuta, joten onhan tässä saanut joulua odotella.
 
Vs: Outlander PHEV

Koitetaan pilkkoa aihetta pikkuhiljaa.

Tästä lähtien tässä keskustelussa AINOASTAAN keskustelua auton ominaisuuksista ja yleistä fiilistelyä. Kaikki tekniset keskustelut ja ongelmat uusiin säikeisiin.
 
Vs: Outlander PHEV

dani sanoi
Koitetaan pilkkoa aihetta pikkuhiljaa.

Tästä lähtien tässä keskustelussa AINOASTAAN keskustelua auton ominaisuuksista ja yleistä fiilistelyä. Kaikki tekniset keskustelut ja ongelmat uusiin säikeisiin.
Jes hyvä, suuret kiitokset jo etukäteen :peukku
 
Vs: Outlander PHEV kokemuksia yms.

Minun mielestä tässä threadissa suuri osa on PHEV:n talvikäytöstä (ainakin viime aikoina) joten ehkä tämän ketjun vain nimeäis sellaiseksi ja irroittelis aihetta sivuavat "kokemuksia PHEV" tms. pienempiä palasia alusta toisiin ketjuihin.. ajattelin vaan että voisi olla helpompi prosessi?

Jaoin alueen viesti kerrallaan suurinpiirtein alueisiin, saatto olla että jotain viestejä jäi siirtämättä ja toisinpäin, mutta hyvä alku. Ja tästä eteenpäin tosiaankin pidetään tämä ketju "yleisenä phev keskusteluna" ja avataan tarpeen tullessa uusia ketjuja, niiden aukominen ei maksa exstraa ;D
 
Vs: Outlander PHEV

Mites täällä suhtaudutaan Tuulilasin Ekoauto 2014 juttuun? Jotenkin niukka oli Outlanderin osuuden kuvaus. Ehkä yllättävänkin huono tulos saatu tuossa vertailussa (toki näitä pitää aina tulkita vahvasti omien painotusten mukaisesti).

Itse en ole vielä PHEV:istä kauppoja tehnyt - toimi kyllä meidän ajossa hyvin.
 
Vs: Outlander PHEV

Henkilökohtaisesti suhtaudun varauksella Tuulilasin juttuihin ja etenkin Ketosen juttuihin. Pitääpä lukasta tuo juttu huomenna.
 
Vs: Outlander PHEV

Noni,

Nyt on PHEVi alla! On edelleen sellanen kuin sain käsityksen koe-ajossa mutta ehkä jopa hiukan parempi :)
Toistaiseksi erittäin tyytyväinen.
Kaukosäätö toimii ja etälämmitys tuntuu puhaltavan näillä +-nollakeleillä kabiibin ihan kunnolla lämpöseksi...

Huomasin tuossa vaan saman kuin muutkin, että toi latauspiuha on aika syvältä :-/ jäykkä ja huono pakata autoon...

Työmatkat on tosin taas mukavia!
 
Vs: Outlander PHEV

pitkamad sanoi
Noni,

Nyt on PHEVi alla! On edelleen sellanen kuin sain käsityksen koe-ajossa mutta ehkä jopa hiukan parempi :)
Toistaiseksi erittäin tyytyväinen.
Kaukosäätö toimii ja etälämmitys tuntuu puhaltavan näillä +-nollakeleillä kabiibin ihan kunnolla lämpöseksi...

Huomasin tuossa vaan saman kuin muutkin, että toi latauspiuha on aika syvältä :-/ jäykkä ja huono pakata autoon...

Työmatkat on tosin taas mukavia!
Onneksi olkoon uuden auton johdosta! Minkävärisen otit? Instyle Navi?

Mulla on jotenkin semmonen fiilis että tuo latausjohtokin siitä notkistuu kun sitä ajan myötä keräilee rullalle ja taas availee..
 
Vs: Outlander PHEV

Moro

Mä kans aatellu tota phev kulkupeliä mutta itelle vähän hintava ja töissä ei saa sitä laturiin .
miksihän ei tähän ole viälä ympätty tuota aurinkokennoa, ja latausta ajonkin aikana tai sitten jos kotona päivällä kerätyn aurinkoenerkian yön aikana ymppäis autoon mutta taitaa olla viälä hintavat noi systeemit ..
 
Vs: Outlander PHEV

Onnea vaan uusille omistajille. Itselläni tuli nyt 1900 km täyteen. Nyt kaksi tankillista ajettu, ja kulutus perinteiseen tapaan tankkauksista laskettuna 4.39l/100. Muutama vinkki uusille omistajille. Viime maanantaina tulin maalta aamulla melkoisessa lumi, ja loska kelissä. Paakkuuntuva lumi alkoi kertyä etumaskiin, ja lopulta kerros oli niin paksu, ettei tutka enää toiminut, vaan heitti nopeussäätimen pois päältä. ajelin sitten ihan "voimalusikkaa" painellen. ajellessa olin säätänyt sähköjarrun vitoselle. Sitten lähdettiin loskapatjan päälle liirtoon. vastomaisesti nostin lusikan ylös, jolloin alkoi jarrutus sähköllä. tämä vain pahensi asiaa. Pieni voimalusikan painallus sitten palautti pidon. Näyttäisi siltä ettei jarrua kannata liukkaalla säätää ainakaan maksimille odottamaan. Tästä jarrusta vielä, että se ei juurikaan jarruta, kun lähtee täysillä akuilla latauksesta. Vasta kun akuissa on tilaa alkaa jarru toimia.

Pääsen normaalisti liikkeelle lämpimästä tallista. Näissä lämpötiloissa voi hyvin säätää lämmön 15,0 asteeseen. Tällöin moottori ei käynnisty lainkaan lämmityksen vuoksi. Ilmastointi menee päälle kun lämmön säätää näin alas, joten se kannattaa manuaalisesti kytkeä pois. Työmatkani on n.26 km ja edellis viikolla moottori kävi tiistai aamulla, ja sitten seuraavan kerran perjantai iltapäivällä moottoritiellä kun akut tyhjenivät.

Tuolla aiemmin ihmettelin miksi auto piipittää, kun edellä ajava katoaa tutkasta. Asia selvisi jorvaksella kun olin säätänyt nopeuden 110 pyynnöksi ja ajelin jonossa. Kirkkonummelta lähes kaupunkiin asti koskematta nopeuteen. nopeusrajoitus oli muuttunut ajat sitten 80 kymppiin. jono kulki noin 70 kmh, kun sitten edellä ajaneet 4 autoa kääntyivät rampille, ja edessä oli tyhjä baana. Piip piip, ja sitten lähdettiin. Nopeus nousi hyvää tahtia, ennen kuin vielä hiukan hakusessa oleva nappulatekniikka oli kontrollissa, ja sain nopeuden aisoihin. Nyt kun ajan jonossa pidän säätimen 5-10 yli rajoituksen. Tällöin vältyn kovilta kiihdytyksiltä, sekä mahdolliset sakotkin pysyvät rikesakko kategoriassa.

Pahimmilla pakkasilla en päässyt / joutunut ajamaan, joten niistä en voi kommentoida. Tähän astiset kokemukset ovat myönteisiä, ja auto oli vähintäänkin sitä mitä odotin.
 
Vs: Outlander PHEV

jtp_fi sanoi
Onneksi olkoon uuden auton johdosta! Minkävärisen otit? Instyle Navi?

Mulla on jotenkin semmonen fiilis että tuo latausjohtokin siitä notkistuu kun sitä ajan myötä keräilee rullalle ja taas availee..

Kiitos! Musta toki ja Instyle jep.

Joo, toinen vaihtoehto vois olla, että ostaa (jos saatavilla) lyhyemmän latausjohdon kotiin..
 
Vs: Outlander PHEV

Luin vihdoin tuon tuulilasin jutun ja jäi ihmetyttämään että miksi se oli nuin suppea kun sitä varten on nähty kuitenkin suhteellisen paljon vaivaa. Mielestäni nuita puolen sivun kokoisia kuvia olisi voinut pienentää ja lisätä asiaa. Tuollaisena tuo artikkeli tuntuu vähän turhalle. Ei voi sanoa juuta eikä jaata Outtiksen suhteen.
 
Vs: Outlander PHEV

Basbarduu sanoi
Luin vihdoin tuon tuulilasin jutun ja jäi ihmetyttämään että miksi se oli nuin suppea kun sitä varten on nähty kuitenkin suhteellisen paljon vaivaa. Mielestäni nuita puolen sivun kokoisia kuvia olisi voinut pienentää ja lisätä asiaa. Tuollaisena tuo artikkeli tuntuu vähän turhalle. Ei voi sanoa juuta eikä jaata Outtiksen suhteen.
Ettei vaan johtuis siitä, että oleellista faktaa ei olla annettu, jottei peloteta potentiaalisia ostajia pois ja siksi artikkeli on jäänyt tyngäksi ::)

Mulla on nyt sitten valitus vetämässä kuluttajariitalautakunnassa.
Sain sieltä viestin, että ovat vastaanottaneet valituksen ja se tullaan käsittelemään 7kk kuluessa.
No tämä oli kaiketi odotettavissa.
Toivon mukaan asiaan on saatu joku päätös/ratkaisu ennen ensi talvea.
 
Vs: Outlander PHEV

asx sanoi
miksihän ei tähän ole viälä ympätty tuota aurinkokennoa, ja latausta ajonkin aikana tai sitten jos kotona päivällä kerätyn aurinkoenerkian yön aikana ymppäis autoon mutta taitaa olla viälä hintavat noi systeemit ..

Varmaan sen takia että aurinkopaneelin tuotto on edelleen varsin säälittävä, ainakin jos moottorin tarvitsemaa sähkömäärää ajattelee? Vaikka PHEVin koko katto olisi aurinkopaneelia niin sillä sähkömäärällä pystyy korkeintaan kuuntelemaan stereoita. Hyvällä kelillä.
 
Vs: Outlander PHEV

Basbarduu sanoi
Mielestäni on äärimmäisen naivia ajatella että Suomessa voisi ajella pelkällä sähköllä vaikka mainoksessa sanottaisiin mitä.
Mielestäni ei. Uskon, että lähitulevaisuudessa ajellaan paljonkin ihan pelkällä sähköllä. Itselleni PHEV olisi ollut nimenomaan sähköauto polttomoottoribackupilla, jos olisi toiminut, niin kuin mainospuheissa kerrottiin.
 
Vs: Outlander PHEV

temgesic sanoi
Mielestäni ei. Uskon, että lähitulevaisuudessa ajellaan paljonkin ihan pelkällä sähköllä. Itselleni PHEV olisi ollut nimenomaan sähköauto polttomoottoribackupilla, jos olisi toiminut, niin kuin mainospuheissa kerrottiin.

Onko tässä mainospuheessa jotain epäselvää? Mielestäni kumoaa noi valitukset aikatavalla.
On hyvä huomioida, että auto päättää itse, mitä voimanlähdettä se missäkin tilanteessa hyödyntää. Kuljettaja ei voi vaikuttaa siihen mitenkään.
 
Vs: Outlander PHEV

tommyz sanoi
Onko tässä mainospuheessa jotain epäselvää? Mielestäni kumoaa noi valitukset aikatavalla.
On hyvä huomioida, että auto päättää itse, mitä voimanlähdettä se missäkin tilanteessa hyödyntää. Kuljettaja ei voi vaikuttaa siihen mitenkään.

Heh. Jos tuollainen teksti on nykyään mainosmateriaalissa, niin ovat itsekin huomanneet, ettei kaikki toimi niinkuin ihmiset tahtoisivat. Olen aikalailla satavarma, että tuota riviä ei löydy viime vuoden mainosmateriaalista - eli siitä, minkä perusteella ensimmäiset ostajat tekivät ratkaisunsa. On minulla se vanha materiaali tallessa, niinkuin on muutamalla muullakin.
 
Vs: Outlander PHEV

Sittenhän valitus on tehnyt tehtävänsä jos materiaalia on päivitetty rautalankamaiseen suuntaan.
 
Vs: Outlander PHEV

Ei tuo Outtis PHEV vissiin kuitenkaan ihan heikko tapaus ole. Olihan tuossa lopussa kommentteja ulkomaailtakin.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014041118128756_at.shtml
 
Vs: Outlander PHEV

Täältä löytyy nettiauton kirjoitus. Muuten kohtuuasiallista tekstiä, oikeastaan melko ylistävääkin, mutta ihan kaikki faktat eivät ole menneet toimittajalta kohdalleen: "Kolmen ajotilan välillä liikutaan automaattisesti, mutta kuljettaja voi myös itse valita sähköajotilan manuaalisesti. Sähköajotila on luonnollisesti käytössä vain silloin kun akuissa on riittävästi potkua."

http://www.nettiauto.com/artikkeli/mitsubishi_outlander_phev_kilometreja_pistorasiasta
 
Vs: Outlander PHEV

Tänään tuli puoli vahingossa kokeiltua mitä tapahtuu kun bensa loppuu mutta akuissa on virtaa.
Näyttäis puolen päivän ajojen perusteella että ei oikein mitään.

Kiihtyvyydestä joutuu tietty vähän tinkimään...
Täytyy käydä vielä tänään tankkaamassa, että tulee todettua vielä toi koneen eloon herääminenkin. ::)

Tossahan olis sit pure moodi. Jerrykannullinen bensaa vaan varuiks takaboksiin. :peukku
 
Vs: Outlander PHEV

Eikö kukaan muu ole laittanut xenon-muutossarjaa pitkiin valoihin.
Edellisessä autossa oli samanlaiset lyhdyt kun tässä PHEVissä, ja muutossarjan virittelin molempiin heti paikalleen.
Jo vain näkee. Satkun maksoi ja helppo laittaa paikalleen.
No ne ei tietysti ole lailliset, mutta yhtä kirkkaat lisävalot saisi laittaa. Helpompaa ja halvempaa näin... :peukku
 
Vs: Outlander PHEV

sakari017 sanoi
Eikö kukaan muu ole laittanut xenon-muutossarjaa pitkiin valoihin.
Edellisessä autossa oli samanlaiset lyhdyt kun tässä PHEVissä, ja muutossarjan virittelin molempiin heti paikalleen.
Jo vain näkee. Satkun maksoi ja helppo laittaa paikalleen.
No ne ei tietysti ole lailliset, mutta yhtä kirkkaat lisävalot saisi laittaa. Helpompaa ja halvempaa näin... :peukku

Aiemmissa autoissa olen käyttänyt pitkissä xenonkonversioita, mutta tässä (pankin) autossa ei ole sellaista hinkua..
Syyt: konversio vaatii reiän alkuperäiseen kosteussuojaan, syttyminen kestää muutaman sekunnin, tehokkaimman halogeninkin teho riittää lisänäkyvyyteen. Eli helpompi vaihtoehto oli 110% halogen - näkyy kyllä, vaikka olishan xenonissa vielä enemmän valoa.

Tiedän, että viimeisimmät versiot xenoneista syttyvät jo tosi nopeasti (1-2sek), joten tuo syttymisaika on jo jonkin verran vanhentunut)
 
Vs: Outlander PHEV

Anaconda sanoi
Tänään tuli puoli vahingossa kokeiltua mitä tapahtuu kun bensa loppuu mutta akuissa on virtaa.
Näyttäis puolen päivän ajojen perusteella että ei oikein mitään.

Kiihtyvyydestä joutuu tietty vähän tinkimään...
Täytyy käydä vielä tänään tankkaamassa, että tulee todettua vielä toi koneen eloon herääminenkin. ::)

Tossahan olis sit pure moodi. Jerrykannullinen bensaa vaan varuiks takaboksiin. :peukku

Hyvä, että testattu. Tuosta voisi kehittää kytkennän, että napista saisi oikosuljettua/avattua polttoainetankin anturin piuhat haluttaessa (polttoainemittari menisi nollaan), joten auto siirtyisi Pure-EV tilaan.. Yksi napin paikkahan on vapaana vasemman käden ylärivin reunimmaisessa paikassa. (Itse olen vaihtanut menu-napin paikan tuohon, jotta ei jää sinne ratin katveeseen)
 
Vs: Outlander PHEV

No nyt on takana 40 000km ajoa sähkömitsulla, hyvin on pelannut mutta... kojelaudan "tuuletusräppänät" on mallia 70-luvun corolla eli on/off tyyppiä, aivan surkeat. Penkkien säädöt samaa tasoa.
Ajotietokone on liian hieno nimi laiteelle joka ei osaa kertoa edes suuntia kuinka paljon vielä ajaa tankissa olevalla polttoaineella.Tavaratilassa ei koukkuja kauppakasseille??
Muutamia ikäviä tilanteita nopeudessa 90-110km/h,auto kiihtyy yllättävän pitkällä viiveellä tarvitsee ennakoida hyvin ohitukset.
Nyt odottelen mielenkiinnolla kovia pakkasia -20 -30C .....
 
Vs: Outlander PHEV

windpower sanoi
No nyt on takana 40 000km ajoa sähkömitsulla, hyvin on pelannut mutta... kojelaudan "tuuletusräppänät" on mallia 70-luvun corolla eli on/off tyyppiä, aivan surkeat. Penkkien säädöt samaa tasoa.
Ajotietokone on liian hieno nimi laiteelle joka ei osaa kertoa edes suuntia kuinka paljon vielä ajaa tankissa olevalla polttoaineella.Tavaratilassa ei koukkuja kauppakasseille??
Muutamia ikäviä tilanteita nopeudessa 90-110km/h,auto kiihtyy yllättävän pitkällä viiveellä tarvitsee ennakoida hyvin ohitukset.
Nyt odottelen mielenkiinnolla kovia pakkasia -20 -30C .....

Mun kokemukset on hiukan päinvastaisia tuon ajotietokoneen polttoaineen arvioinnin suhteen.
Oon saanut ennusteet toteutumaan useinmiten..

Ja kiihdytykset on mulla aina lähteneet ilman pidempää viivettä. Tosin pedaalin saa joskus polkasta pohjaan jos haluaa reippaasti ohi.
Mun penkki säätyy sähköisesti ja ihan tuntuu löytyvän monta käyttökelpoista asentoa, mutta oot oikeessa, apukuskin penkin säädöt on aika vaatimattomat.
Tosin mulla ei oo vasta kuin noin 23tkm alla :)
 
Vs: Outlander PHEV

Anaconda sanoi
Tänään tuli puoli vahingossa kokeiltua mitä tapahtuu kun bensa loppuu mutta akuissa on virtaa.
Näyttäis puolen päivän ajojen perusteella että ei oikein mitään.

Kiihtyvyydestä joutuu tietty vähän tinkimään...
Täytyy käydä vielä tänään tankkaamassa, että tulee todettua vielä toi koneen eloon herääminenkin. ::)

Tossahan olis sit pure moodi. Jerrykannullinen bensaa vaan varuiks takaboksiin. :peukku
Jepu, ei muuta ku sama testi hiukan kovemmilla pakkasilla, ja kerrot sitten liikahtaako vai meneekö tukilakkoon pure moden suunnitelleiden insinöörien puelesta =)
 
Vs: Outlander PHEV

Onkohan se sitten vika vai ominaisuus kun ajaa sähköt loppuun ja sitten bensalla 120 tasaista vauhtia ilman savea tai muuta niin huomaan, että mennään bensalla samalla ladaten ajoakkua ehkä pari minuuttia ja sitten taas pelkällä sähköllä 15-30 sekuntia. Kun hyötysuhde bensa-akku-pyörät on varmaan paljon huonompi kuin suoraan bensa-pyörät niin eikö tässä mene energiaa hukkaan. Pitäisi mennä bensalla sitten koko ajan kun on ajoakku kerran mennyt vähiin. Vai mistä lie kymysys?
 
Vs: Outlander PHEV

Ensimmäisille PHEV-autoilijoille on nyt tullut vuosi täyteen Outlanderin kanssa. Minkäslaiset mietteet?

Itse olen ajanut 13 tkm vuoden aikana. Lähinnä kodin ja työpaikan väliä + kaupassa käyntiä. Muutama pitempi 200-500 km keikka heitettynä. Keskikulutus koko ajalta on 1.5 litraa/100 km. Omiin ajotarpeisiini siis vallan mainio peli kulutuksen puolesta. Autossa ei ole ollut käytännössä juuri mitään ongelmaa, ainoastaan takalasin pissapojan letku oli irti, ilmeisesti ollut irti tehtaalta toimitettuna. Eli toistaiseksi varsin huolettomia ja mukavia kilometrejä. Toivottavasti sama tahti jatkuu ja kelit pysyvät sähköautoilun kannalta suotuisina 8)
 
Vs: Outlander PHEV

fon sanoi
Onkohan se sitten vika vai ominaisuus kun ajaa sähköt loppuun ja sitten bensalla 120 tasaista vauhtia ilman savea tai muuta niin huomaan, että mennään bensalla samalla ladaten ajoakkua ehkä pari minuuttia ja sitten taas pelkällä sähköllä 15-30 sekuntia. Kun hyötysuhde bensa-akku-pyörät on varmaan paljon huonompi kuin suoraan bensa-pyörät niin eikö tässä mene energiaa hukkaan. Pitäisi mennä bensalla sitten koko ajan kun on ajoakku kerran mennyt vähiin. Vai mistä lie kymysys?

Samalla lailla toimii myös mulla, on varmaan ihan ominaisuus.
Toimii samalla tavalla kuin "Save"-moodissa ollessaan.
 
Vs: Outlander PHEV

jtp_fi sanoi
Ensimmäisille PHEV-autoilijoille on nyt tullut vuosi täyteen Outlanderin kanssa. Minkäslaiset mietteet?

Itse olen ajanut 13 tkm vuoden aikana. Lähinnä kodin ja työpaikan väliä + kaupassa käyntiä. Muutama pitempi 200-500 km keikka heitettynä. Keskikulutus koko ajalta on 1.5 litraa/100 km. Omiin ajotarpeisiini siis vallan mainio peli kulutuksen puolesta. Autossa ei ole ollut käytännössä juuri mitään ongelmaa, ainoastaan takalasin pissapojan letku oli irti, ilmeisesti ollut irti tehtaalta toimitettuna. Eli toistaiseksi varsin huolettomia ja mukavia kilometrejä. Toivottavasti sama tahti jatkuu ja kelit pysyvät sähköautoilun kannalta suotuisina 8)

Ensinnäkin... WOW!! Sähän oot superhypermileri :palvo

Kilsoja mulla on vajaat 16tkm, samantyyppistä ajoa kuin jtp_fi:lläkin.
Olen myös tykännyt autosta todella paljon, kunhan pääsin yli siitä alkuharmituksesta tuon kylmätoiminnallisuuden osalta ;D.
Tuntuu että se vaan paranee mitä enemmän sillä ajaa. Kaikkiin pikku lämmityskikkailuihinkin on jo ehtinyt tottua, eikä enää aina jaksa jännittää vaikka kone hetken käviskin.
Kulutus koko ajalta 2.7l/100km

Joidenkin mielestä autossa on vaikka mitä "vääränlaista ominaisuutta", itse olen edelleen sitä mieltä, että vain tuo kylmätoiminta on hieman outoa, muuten ihan kympin peli. :peukku
 
Vs: Outlander PHEV

Jep, vuosi täysi. Kilsoja 21000 ja keskikulutukseksi nyt 5,2. Olihan tuo alun "kulttuuri" shokki aika mittava, nyt en voi muuta kuin kehua autoa. Kulutuksen kannalta en olisi edellenkään autoa hankkinut, mutta ajokokemusta on paras ajamistani autoista.

Niksit on jo opittu ja muutenkin sinut auton kanssa. Vikoja ei ole ollut, mutta vepastoa olen kaivannut. Ehkä seuraavaan sen hankin.

Rauhallista Joulua kaikille!
 
Vs: Outlander PHEV

Joo, olen seurannut mielenkiinnolla tuota juttua. Kuulostaa upealta, mutta meikäläisen teknisillä taidoilla taitaa jäädä kokematta tuo ilo.

Jos olisi samalla latauksessa 3-vaihe virrassa ei akkukaan kerkeisi tyhjentyä liikaa, jos haluaa oikeasti autoon lämmintä. Tuo auton oma "lämmitys" ei kyllä minua ainakaan lämmitä. Tosin tuolla autolla on oppinut sen ettei autossa tarvitse olla aina kuuma, ajetaanhan sitä useasti ulkovaatteet päällä ;D
 
Vs: Outlander PHEV

no niin pääsin kokeilemaan PHEV nyt jo hiukan kylmissä olosuhteissa Joulun aikana Lapissa. Pakkasta -27 'C, auton kabiinin sain puhelimen avulla n.15 min lämmityksen jälkeen yllättävän lämpimäksi.
Kun koetin lähteä sitten ajamaan niin näyttöön ilmestyi" EV SYSYTEM SERVICE REQUIRED" eli sähköllä ei tarvinut sitten ajella , ajoin kaikkiaan 450 km kulutus 10,2/100km eli aika kova....
Auton mukana tulevan latausjohdon kerääminen mukaan on varsin mielenkiintoinen kokemus noissa pakkaslukemissa, onneksi oli kirves mukana:)
 
Vs: Outlander PHEV

Auto kuitenkin käyttäytyi muuten ok ja lähti hyvin käyntiin?

Onko kukaan päivittänyt Android ohjelmistoa? On kuulemma nyt mahdollista valita ajastus 10-30 välille. Minulla Apple laite, siihen ei vielä uutta ohjelmaa päivitetty.

Onkohan tuota "tekstiviesti" versiota jaossa valmiina ohjelmana? Ei taida saada Windows Lumiaan?
 
Vs: Outlander PHEV

tiko sanoi
Auto kuitenkin käyttäytyi muuten ok ja lähti hyvin käyntiin?

Onko kukaan päivittänyt Android ohjelmistoa? On kuulemma nyt mahdollista valita ajastus 10-30 välille. Minulla Apple laite, siihen ei vielä uutta ohjelmaa päivitetty.

Onkohan tuota "tekstiviesti" versiota jaossa valmiina ohjelmana? Ei taida saada Windows Lumiaan?

Kumpaa versiota meinaat, sitä mikä tulee siihen autoon jätettävään puhelimeen vai sitä mikä lähettää niitä tekstiviestejä? Jos siihen mikä lähettää niitä ennalta määrättyjä tekstiviestejä, niin sellaisen tekeminen ei pitäisi olla kauhean vaikeaa. Voisin koittaa tehdä sellaisen, jos tarvetta on.

Jos taas siihen mikä tulee autoon, niin ei taida olla "järkevää" kun noita adroid puhelimia saa niin edullisesti, että mielummin ostaa sellaisen.
 
Vs: Outlander PHEV

Wlooffy sanoi
Kumpaa versiota meinaat, sitä mikä tulee siihen autoon jätettävään puhelimeen vai sitä mikä lähettää niitä tekstiviestejä? Jos siihen mikä lähettää niitä ennalta määrättyjä tekstiviestejä, niin sellaisen tekeminen ei pitäisi olla kauhean vaikeaa. Voisin koittaa tehdä sellaisen, jos tarvetta on.

Jos taas siihen mikä tulee autoon, niin ei taida olla "järkevää" kun noita adroid puhelimia saa niin edullisesti, että mielummin ostaa sellaisen.

Siihen lähettävään päähän riittää mikä tahansa puhelin jolla voi lähettää tekstarin. Jos siihen haluaa ajatusmahdollisuuden, niin se onnistuu esim. Sillä Androidin taskerilla. Ja varmasti ios:ille löytyy omia ajastustyökaluja, joilla esim. Sms lähetyksen saa ajastettua.

Siihen autoon jätettävään luuriin ainakin yksi kaveri työstää standalone appia, jonka voisi ladata ihan google storesta uudemmille android laitteille.
Mun on tarkoitus tehdä jossain vaiheessa saman tyyppinen ratkaisu vanhemmille androideille myös, sillon saa ihan roskis puhelimesta käyttökelpoisen vehkeen jonka voi jättää autoon.

Mulla on itellä zte blade autossa ja hyvin toimii. Tänään justiin tunnin lämmityksen jälkeen onnistui pelkällä sähköllä ajelu -19°.ssa
 
Vs: Outlander PHEV

Oliko muut huomanneet tämän:

http://www.themotorreport.com.au/58513/2014-mitsubishi-outlander-phev-economy-review

Se taitaa olla niin ettei suomalaisen kaasujalalla ja ulkolämpötiloilla pääse noihin lukemiin koskaan.
Kiva kuitenkin lukea, että mahdollista on käytännössäkin...
 
Vs: Outlander PHEV

No nii

Perjantaina sain koeajoon PHEV:in

Oikein mainio peli, kulutus ok. vaikka bensallakin on ajeltu.

Kuinkas, onko kellään kolmen kersan istuimet sijoiteltu takapenkille?
Näyttäis tekevän tiukkaa..

Muuten kyllä ois makee laite meidän käyttöön..
 
Takaisin
Ylös Bottom