Pajeroiden tankit

khonkonen

New Member
Liittynyt
9 Lokakuu 2007
Jotain aiheeseen liittyvää löysin haulla, muttei ihan täyttänyt minun mieltäni.

Pätkän ja pitkän pajeron tankit on ilmeisesti erikokoiset?
Missä kohtaa se ero tulee eli passaako kiinnikkeet kuitenkin?

Sitten onko kukaan perehtynyt tohon ihmehässäkkään, joka on ainaki pätkä diisseli pajeron tankin päällä. Neljä sellaista muovi "koteloa", joihin kaikkiin menee letkut. Omaani sen verran ihmettelin, että kaikissa muovikoteloissa on se putki johon letku tulee ni tukossa. Ihan valetun näköisesti tukossa, eli tod.näk tehtaan jäljiltä. Mikä sillä keksinnöllä on merkitys vai revinkö irti ne kaikki? Eihän diisseli tarvi ku meno ja paluu letkun tankkiin. Niin ja tietenki tankkaus-aukon ilmauksen.
 
Vs: Pajeroiden tankit

Ne tankin päällä olevat pömpelit on pensa emmeille...ei tiisselissä niillä mitään tee. Ite oon ne ottanu pois ja juottanu pillin päät kiinni.

Pitää ukon autosta jokupäivä kattoo, että minkälainen tankki on pitkässä.
 
Vs: Pajeroiden tankit

mulla ainakin pitkässä on erilainen tankki kun kaverin saman ikäses pätkäs.... ja ei sovi kiinnikkeet... ja onhan toinen isompi...
 
Vs: Pajeroiden tankit

Otetaas tätäki ylös ku taas ongelmaa ton tankin kans. Eli kyseessä tosiaan pätkä pajero ja diisseli. Tankin kylessä on se lätkä, jossa letkut ja putken kiinni ni se lätkä on viidellä ruuvilla tankin kylessä kiinni. Ja mitä olen pitkien pajeroiden tankkeja kyselly niin niissä se on jotenkin "pyöräyttämällä" kiinni?? Osaako joku sanoa tarkemmin? Mistähän löytäisin tollasen lätkän ku toi oma on ihan hapan ja putketki poikki... Olisiko jossain toisessa japanilaisessa samanlainen tankki ja lätkä?
 
Vs: Pajeroiden tankit

Siinä lätkässä on muutes polttoaineanturi samassa. Eikös täällä clubillakin joku ole tehnyt uudet putket siihen. Toki jos se lätkäkin on mätä niin sitten saattaa mannä vaikeammaksi, kun se anturikin pitäis siirtää.

Ootkos merkkiliikkeestä kysyny hintaa?
 
Vs: Pajeroiden tankit

Jahvetti sanoi
mulla ainakin pitkässä on erilainen tankki kun kaverin saman ikäses pätkäs.... ja ei sovi kiinnikkeet... ja onhan toinen isompi...
Millä tavalla pitkän tankki on erilainen pätkään verrattuna? Onko se lyhyempi auton pituussuunnassa?
Pystyykö joku mittaamaan pätkän tankin pituuden?

Ajatuksena olisi sovittaa pätkän tankki pitkään, jos se vaan on lyhyempi, olis vähän tilan tarvetta tankin ja "takapuskurin" väliin ;) ;D
 
Vs: Pajeroiden tankit

Muuta en vielä osaa sanoa, kun en ole oman L:n tankkiin sen enempää ehtinyt perehtyä, kun otin vaan pois ja totesin kaikki kiinnikkeet ja letkujen sisäänmenot tms. suhteellisen ruosteisiksi. Sen kuitenkin osaan sanoa, että uus tankki on kallis. Kysyin hintaa Veholta, oli noin 500 eur.
 
Vs: Pajeroiden tankit

Voisko joku GEN1 pätkä Pajeron omistaja mitata tankin auton suuntaisen pituuden sekä leveyden?
Jatkokysymyksenä, ylettääkö pätkässäkin tankki rungon takimmaiseen poikittaispalkkiin asti?
 
Vs: Pajeroiden tankit

Nyt olis nätit ilmat jollekkin pätkän omaavalle mittailla ;D
Tietäis ees suurinpiirtein kannattaako moista alkaa haeskelemaan..
 
Vs: Pajeroiden tankit

Varmaan L200:ssa on ihan saman mitat. Mun olis helppo mitata, kun on lava ja hytti irti ja tankki kanssa irti...
 
Vs: Pajeroiden tankit

ällässä on ihan erilainen tankki..

hyvät ilmat ois juu ja helppo tuosta irtorungosta mitatakkin, mutta täällä on viel lunta sen verta, ettei kehtaa kahlata. Ois tossa yks kuva mistä näät miten se tankki on siellä, mutta ei siittäkään mittaa saa
 
Vs: Pajeroiden tankit

Kuvan perusteella se tankki on ainakin ihan eripaikassa kun L:ssä. Vaikee pelkän ton kuvan perusteella sanoo, onko se itse tankki erilainen. Aika jännä, että se on laitettu ihan eripaikkaan, vaikka runko on ihan sama. Olisko jotain tekoa takamatkustajien jalkatilan kansa. En siis mittaa...
 
Vs: Pajeroiden tankit

kyllä se tankki on ihan eri kun L-.. sarjassa.. käykää vertaamas purkaamossa
 
Vs: Pajeroiden tankit

Ei se runkokaan ole 100% sama ku pajerossa. Itsekkin luulin aluksi, et olis samalla tekniikalla ja osilla pajero ja ällä, mutta tarkemmin tutkii, niin yllättävän paljon löytää pikku eroja.. Toki paljon on myös samaakin osaa..
 
Vs: Pajeroiden tankit

MVa~1 sanoi
...Ois tossa yks kuva mistä näät miten se tankki on siellä...

Kiitos! Kyllä hyvä kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa, tuosta kuvasta selviää oikeastaan kaikki oleellinen. Pitkän ja pätkän runko lienee saman levyinen.

Eli pätkän tankki hankintaan :peukku
Saa tarjota, yv tavoittaa.
 
Vs: Pajeroiden tankit

khonkonen sanoi
Otetaas tätäki ylös ku taas ongelmaa ton tankin kans. Eli kyseessä tosiaan pätkä pajero ja diisseli. Tankin kylessä on se lätkä, jossa letkut ja putken kiinni ni se lätkä on viidellä ruuvilla tankin kylessä kiinni. Ja mitä olen pitkien pajeroiden tankkeja kyselly niin niissä se on jotenkin "pyöräyttämällä" kiinni?? Osaako joku sanoa tarkemmin? Mistähän löytäisin tollasen lätkän ku toi oma on ihan hapan ja putketki poikki... Olisiko jossain toisessa japanilaisessa samanlainen tankki ja lätkä?

pitkässä on sellanen kierrettävä rinkula joka painaa laipan tankkiin kiinni...eikä oo mikään kauheen arvokas, kaveri just osti ni oisko ollu 60e koko paketti timanttitiskillä...
 
Takaisin
Ylös Bottom