pajeron "viritys"

Vs: pajeron "viritys"

Ja sitä ahdonalaisensyötönkalvonjousta (sanahirviö ;D ) voi löysätä tai kiristää pyörittämällä sitä hammasrattaan näköistä mutteria siellä pumpun sisällä, mihin se jousi vastaa.
 
Vs: pajeron "viritys"

Niko Päivinen sanoi
Eikös sitä joku kokeillut, että Pajeron ahtimella saa paikallaan polkiessakin ahtoja? Pakopuoli on mitoitettu niin, että ahdin todellakin pyörii aina.

Jos ei sillä mandariinilla saa paikallaan ahtoja ni sit ei millää.
Omassa jopa HX35 Holsetillakin saa sinne kilon hujakoille... :nykii

Ei kannata pelätä sitä huonon koneen mainetta! Oma on saanu sellasta lekua että ei mitään järkeä.. Jos turbo on mitotettu oikein eikä ole kauheesti pakopaineita niin kyllä se kestää sen minkä muutki!
Kansiongelmia ei ole ollu ollenkaa..
12mm nestepää vaa pumppuun ni alkaa rötää. Tossa omassa on vielä vakio ja kyllä se kumi palaa silläkin. :peukku

http://s64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/?action=view&current=Pajehyv.mp4
 
Vs: pajeron "viritys"

MVa~1 sanoi
Ja sitä ahdonalaisensyötönkalvonjousta (sanahirviö ;D ) voi löysätä tai kiristää pyörittämällä sitä hammasrattaan näköistä mutteria siellä pumpun sisällä, mihin se jousi vastaa.

ajatelin tota kokeilla, mikäs tos on max paljon sitä pystyy kiertää? ja selittääkö joku mulle miks tosta on loppunu savutus? ahdot samat syöttöä on nostettu entisestään, mutta kun paikaltaan lähtee pöläyttää tumman harmaat savut ja sit ei enää yhtään savua. ahdot 1,1bar kulkee aikalailla samanlailla. ja putki on siitä kun turbolta laskee auton alle siitä 3" takaoven kohdalta ulos. vaikuttaako putki kun ei ole yhtään vaimenninta??? virtaako niin hyvin ettei savu kerkee niin sankaksi ;D
 
Vs: pajeron "viritys"

vastaan itselle, se pyöri 2 kierrosta ja varttikierroksen. eipä tuntunu vaikuttavan mitään. alkanu epäillä toimiiko toi ahdonalainen systeemi mulla ollenkaan. mulla on otettu siitä ahdonalaisen letkusta ahtomittarille paineet ei pitäis vaikuttaa kun siitä putkesta paine pääsee mittarille niin loppu painehan menee samaa letkua sinne ahdonalaisen kalvolle. sit joku kuitenki miettii miks mulla on tossa se ahto mittari, NOH, kun mulla ei ole säätötankoa tossa hukkiksen kellolla ja laitoin siihen bleedin kiinni joten ei jää vaihto ehtoja kun toi ahdonalainen letku. mutta näin tällä kertaa.... :)
 
Vs: pajeron "viritys"

(welmu) sanoi
Käänsitkö karan oikeaan asentoon samalla?

kyllä kara on hiottu aika jyrkäksi ja on oikein päin. varmaan tuplaten jyrkempi mitä orkkis on.
 
Vs: pajeron "viritys"

elikkä uutta testiä, matka ajossa menee pikkuisen pienemmällä kaasun painaluksella. Mutta savua ei ole havaittavissa.
 
Vs: pajeron "viritys"

ja taas lisäystä, elikkä katsastus tulossa ja ajattelin noi syötöt säätää lähemmäks orikinaalia ja tosiaan aikoinaan pyöritin joku 3 kierrosta lisää syöttöjä kuitenkin tyhjä käynti oli 1100 ja jos painoi kaasua vapaalla niin kierrokset jäi huutaa, ei tippunu ennen kun sammutti auton. nyt pyöritin 1,5 kierrosta takas päin ja kulkuun en huomannut mitään eroa? nyt pystyy painaa kaasua paikallaan ja ottaa hyvin kierroksia ja ne myös palaa tyhjä käynnille normaalisti. nyt pöläyttää mustaa kun paikallaan polkasee. kysyn nyt tässä samalla kun pakoputki kuuluu "virityksiin" niin, mitä säädöksiä katsastukseen tossa mallia kylkiputkella on? mulla ei nyt ole mitään vaimenninta mutta leimalle laitan pikku pöntön sinne ja oliko se näin että ei saa apparin puolelta tulla ulostulo? mulla se nyt tulee apparinpuolelta.
 
Vs: pajeron "viritys"

pajerotdic sanoi
ja taas lisäystä, elikkä katsastus tulossa ja ajattelin noi syötöt säätää lähemmäks orikinaalia ja tosiaan aikoinaan pyöritin joku 3 kierrosta lisää syöttöjä kuitenkin tyhjä käynti oli 1100 ja jos painoi kaasua vapaalla niin kierrokset jäi huutaa, ei tippunu ennen kun sammutti auton. nyt pyöritin 1,5 kierrosta takas päin ja kulkuun en huomannut mitään eroa? nyt pystyy painaa kaasua paikallaan ja ottaa hyvin kierroksia ja ne myös palaa tyhjä käynnille normaalisti. nyt pöläyttää mustaa kun paikallaan polkasee. kysyn nyt tässä samalla kun pakoputki kuuluu "virityksiin" niin, mitä säädöksiä katsastukseen tossa mallia kylkiputkella on? mulla ei nyt ole mitään vaimenninta mutta leimalle laitan pikku pöntön sinne ja oliko se näin että ei saa apparin puolelta tulla ulostulo? mulla se nyt tulee apparinpuolelta.

mulla on tullut autoissa putki ulos milloin mistäkin kohtaa ja ei ole ollut ongelmia sen asian suhteen. eikä myöskään desibeliä olla mittailtu koskaan, vaikka V8 höpöttää aika hyvin neljässä tonnissa ;D ja vielä noin muuten, että onko kuinka monella putki avara eli ilman vaimenninta tms.? ja itsehän kiersin syöttöö n. 4 kierrosta, ahtopuolelle en koskenut (muutakuin venttiilin tulppasin imusarjasta), niin mustaa tulee ennen ahtoja ja paikallaan. ahdot ku nousee, niin hyvin vähän tulee mustaa. mut eipähän toi hirveästi syö soppaakaan
 
Vs: pajeron "viritys"

noniin vika löytyi miksi ei ole kulkenut. kun tää on automaatti niin toi kickdown vaijeri estää kaasu vivun liikkumisen tappiin. kulkee silti paremmin kun vakio mutta kun kickdown vaijeri on "irti" niin menee niin v*tusti enemmän ;D 8) :driver paljos noin about savutus arvot vakiossa pitäis olla? eli kuinka tarkkaa täytyy toi syöttö vakioks kääntää että menee läpi vai meneekö läpi vaik olis pari kierrosta lisää vakioon verrattuna? mul oli joku 3-4 välillä ja nyt ruuvasin 2 ja vartin vakioon päin ja leimalle pitäis viedä. sanookos leima setä kun mulla on toi bleedi tos kiinni, jos jemmaan sen ruuvin tonne keskikonsolin sisään niin ettei se näy, mutta alkaako leima setä itkee kun näkee konehuoneesta et lähtee letkua ja tulee letkuja mitkä ei ole vakioita.
 
Vs: pajeron "viritys"

ei ole semmoisesta käytännöstäkään kokemusta leimalla... tykkäävät vaan ku pärisee ja kovaa, utua ja mustaa sellaista kans pitää tulla ;D

mutta asiasta moottoriin... tuli vaihdettua semmoinen ahtopainekello jossa ei ole säädettävää tankoa. nytten mennään vakio ahdoilla, syötöt edelleen lisättynä se vajaa 4 kierrosta ja maaantiellä ahdot melkein jatkuvasti vaihdellen 0.5-0.8 bar (0.9bar max). ja ajaen vitos vaihteella, 80-90km/h, tietty nuo 33" mutikat vähän ahdistaa...

mistähän tuo johtuu, että nytten pysyy ahdot melkein tapissa maantiellä? putkisto turbolta 3" kuiteski... entisellä säädettävällä tangolla olevalla max ahdot oli 1.4bar ja maantiellä oli paineet 0.4-0.7bar... pitänee vissii virittää vähän lisää ;D
 
Vs: pajeron "viritys"

eli siis vanhalla kellolla ei ollu noita 33 pyäriä? mulla ainaki oli ihan tuntuva ero kun oli mutikat ja sit nokian semmoset katukumit samaa kokoa, ni kyl mutikoil kaasupoljin on lähempänä syylaria ku katurenkailla.
 
Vs: pajeron "viritys"

pajerotdic sanoi
eli siis vanhalla kellolla ei ollu noita 33 pyäriä? mulla ainaki oli ihan tuntuva ero kun oli mutikat ja sit nokian semmoset katukumit samaa kokoa, ni kyl mutikoil kaasupoljin on lähempänä syylaria ku katurenkailla.

oli oli, silloin oli sama ulkovarustus kuin tälläkin... mutta se lienee normaalia, että alkaa vähän ahdistamaan. varmaan pitäisi olla isompi turbo ::)
 
Vs: pajeron "viritys"

Jos perusosilla varustetussa Pajerossa nostaa ahtopaineet vähän yli yhteen niin tarviiko alkaa vaihtamaan muutakin osaa? Eli kestääkö letkut sun muut vaihtamatta? Ei olis ihan just äkkiseltään varaa alkaa vaihtamaan imu-/pakosarjaa eikä myöskään itse turboa...

Jossain vaiheessa kyl virittelen noikin osat mut se on myöhempien aikojen juttuja. Osaako kukaan muuten vinkkaa mistä tuollainen L200:sen vapari löytyis ja mitä hintoja sellainen suunnilleen kustantaa?
 
Vs: pajeron "viritys"

Susihukka sanoi
Jos perusosilla varustetussa Pajerossa nostaa ahtopaineet vähän yli yhteen niin tarviiko alkaa vaihtamaan muutakin osaa? Eli kestääkö letkut sun muut vaihtamatta?

no joku muu voi pidemmällä kokemuksella kertoa, itsellä vasta 10tkm takana noilla syötön säädöillä ja ahdot on vähän vaihdellu max 1-1,3bar välillä. mutta kyllähän noi pitäis kestää jos muistaa nyrkkisääntönä jättää kylmällä koneella kenkiminen ja kenkimisen/raskaamman ajon jälkeen hetken tyhjäkäynti että paikat jäähtyy. ja jos ei ole välijäähy malli niiin ei tarvi koskee mihinkään 8) cooleri ensin ennenku alkaa sorkkia konetta sen enenpää.

ja vielä että toi oma on 1gen 2,5td (jälkiasennus cooleri) automaatti.
 
Vs: pajeron "viritys"

Jep, intercooleri löytyy :) Niinpä taidan ruuvaa noi syötöt sopiviks heti kun ahtopainemittarin saan asennettua ;)
 
Vs: pajeron "viritys"

http://www.youtube.com/watch?v=a1UERJ2u1-0&feature=related

siinä on pajerossa ainaki mukavat sävelet jos ei muuta ;)
 
Vs: pajeron "viritys"

mul lähti samanmoiset soundit kun oli 3" putki ilman vaimentimia ja tosta takaoven kohdalta tuli ulos. nykyään on yks vaimennin ja putki taakse asti.
 
Vs: pajeron "viritys"

Kertokaapa viisaammat mikä idea tuolla T-haaralla ja umpinaisella putkenpätkällä tossa kakkoskoppasen Pajeron välijäähyttimessä turbolta tulevassa painelinjassa on? Ykköskoppasen välijäähyttimessä sitä ei ole. Halutaanko sillä saavuttaa jotain ahtoviivettä vai kenties säilyttää painetta hetken pitempään imulinjassa esim. vaihtamisen aikana? En oikeesti tiedä ja kuulostaaki aika kaukaa haetulta :nykii
 
Vs: pajeron "viritys"

mikä idea tuolla T-haaralla ja umpinaisella putkenpätkällä tossa kakkoskoppasen Pajeron välijäähyttimessä turbolta tulevassa painelinjassa on?

Minusta se haiskahtaa äänenvaimentimelta, Helmholtz-resonaattorilta. Samanlaisia umpinaisia ulokkeita on esim. E3# Galanttien ilmanputsarien kyljessä, eli mistään turbo-spesifisestä jutusta ei luultavasti ole kyse. En ole itse ainakaan keksinyt mitään muuta selitystä niille, kuin tuo Helmholtz.
 
Vs: pajeron "viritys"

Tuo kuulostaa kyllä enemmän järkeenkäyvältä teorialta vaikka ei ne imuäänet kyllä omaan korvaan kuulosta sen ihmeellisemmältä ilmankaan tuota putkea.
 
Vs: pajeron "viritys"

mL200 sanoi
mulla ei ainankaan kuuluu "huokausta" noinkaan selvästi...

mitäs kaikkea tarttee tehrä pajelle, et huokailee tuollalailla kuten tuossa videossa...? ahdot 0.9, syöttöjä vajaa 4 kierrosta, putki melkein turbolta asti 3"...
 
Vs: pajeron "viritys"

mL200 sanoi
mitäs kaikkea tarttee tehrä pajelle, et huokailee tuollalailla kuten tuossa videossa...? ahdot 0.9, syöttöjä vajaa 4 kierrosta, putki melkein turbolta asti 3"...
Isompi turbo,vapaasti virtaava filtteri ja paljon paineita. Esim 2.3TD vakio ahdin niin alkaa huokailemaan.
 
Vs: pajeron "viritys"

paljonkohan tuossa videon autossa lie paineita...? vakio dodgekin huokas pelkillä syötön lisäyksille yläkierroksilta kun hölläs...
 
Vs: pajeron "viritys"

mL200 sanoi
paljonkohan tuossa videon autossa lie paineita...? vakio dodgekin huokas pelkillä syötön lisäyksille yläkierroksilta kun hölläs...
Joo no siinä' totkessa onkin vähän isompi ahdistin kuin tuossa pajerossa Vrt. Holset HX30 vs tennispallo ;D
 
Vs: pajeron "viritys"

Nuhapumppu sanoi
Joo no siinä' totkessa onkin vähän isompi ahdistin kuin tuossa pajerossa Vrt. Holset HX30 vs tennispallo ;D

niin niin, mutta autoon/voimaan nähden on samanlainen onneton tahistin... ja niissähän on vakiona muistaakseni 35 holsetti...
 
Vs: pajeron "viritys"

mulla huokas kuuluvasti jo 0,5 ahdoilla ku hölläs kaasun. 1-1,2 paineilla ni käänty päät että mikä siinä meni supra? skyline? ja henkseleitä paukuttaen köröttelin pajerolla 8) :driver
 
Vs: pajeron "viritys"

0.9 killoo näkkyy videon napero ahtavan.. ei se tartte ku vähä ahtoja ja syöttöjä lissää, vapaa virtaus suodatin ja 3 tuuman putki..
 
Vs: pajeron "viritys"

sitten on varmaan pistettävä suodatin hankinta listalle, ku kaikki muut noista on jo tehty... sitä minäkin kattelin videossa, et alle kiloon jää paineet.

kilossa on paineet, syöttöjä rukattu, 3" putki... pitäis kyllä huokailla :nykii, no mutta jos se alkais kuulumaan ku hankkii amishöpöttimen :D imuputken päähän.
 
Vs: pajeron "viritys"

Mr mmc sanoi
:nykii ei mulla ainakaan ällä huokailut mitään vaikka 3" putki, 1,6-1,7bar ahdot :nykii

sama vika tos mun pajeros, tai no, hyvin hyvin mieto huokaus kuuluu... mutta on kyllä melko onneton.

ot: rami kuitenkin huokas ihan kunnolla, vaikka automaatti, syötöt lisätty, vakio ahdot/ahtopaineletku halki viillettynä ahdot vakiosta pikkusen ylempänä, suora putki... ylhäältä kun hölläs ni johan huokas :D

pitänee koittaa hankkia takas semmonen mörkö ;D
 
Vs: pajeron "viritys"

kyllä se rupiaa huokaileen ku virtaavamman suodattimen vaihtaa ku vakio on tommonen hirviä muovikoppa nii ei niitä imuääniä paljo kuulu... pitäs itekki rueta vähä rukkaa pajeroa.. hillitysti nyt aluksi syöttöö ja ahtoja ja sitte putkia uusiksi.. ootteko niihin ahdonalaisiin syöttöihin koskeneeet vai pelkästä hupiruuvista pumpun kylestä kääntäneet? :D
 
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
kyllä se rupiaa huokaileen ku virtaavamman suodattimen vaihtaa ku vakio on tommonen hirviä muovikoppa nii ei niitä imuääniä paljo kuulu... pitäs itekki rueta vähä rukkaa pajeroa.. hillitysti nyt aluksi syöttöö ja ahtoja ja sitte putkia uusiksi.. ootteko niihin ahdonalaisiin syöttöihin koskeneeet vai pelkästä hupiruuvista pumpun kylestä kääntäneet? :D

se vakio virtaa ihan hyvin todistetusti yli 200hv... ja mulla ei ole ollu kantta suodattimessa ;) mutta ei niitä ääniä ylimääräisiä kyllä
ole kuulunu...
ettei nyt olisi pajerossa sen vuoksi sellaset äänet kun ahdin huutaa viimesiään pienen kokonsa vuoksi?
 
Vs: pajeron "viritys"

Mr mmc sanoi
se vakio virtaa ihan hyvin todistetusti yli 200hv... ja mulla ei ole ollu kantta suodattimessa ;)...
Hmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?

Onko sinulla mitään suojaa siinä ettei mene turhaa p*skaa sisään? Tuli mieleen et tilalle ku laittais jonku tiheähkön ritilän niin suojais isolta roskalta mut ei ahistais ilmavirtaa nimekskään...

EDIT: onko muuten näissä mitään järkeä?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37537.0;topicseen
 
Vs: pajeron "viritys"

Elkää nyt oikeasti alkako mitään vapaavirtaus perkeleitä sinne laittamaan,ne tee muuta kuin ahdistaa menoa. Itsellä moinen on ollut ja huvikseen kokeilin ilman niin vetää kuin eri auto,siksi siirränkin ilmanputsarin nyt katolle(ei sovi konehuoneeseen) ja sinne tulee 2,8TDi ducaton suodatin ku se kuulema jaksaa virrata jopa HJ61 ilman tarpeisiin.
Diesel kun ottaa hieman erimäärän ilmaa kuin bensakone.
mL200 sanoi
niin niin, mutta autoon/voimaan nähden on samanlainen onneton tahistin... ja niissähän on vakiona muistaakseni 35 holsetti...
Joo niin olikin,muttei sillä ole mitään merkitystä minkälainen moottori/turbo suhde on vaan tuo huokaus tulee ihan sillä kun ilmaa saadaan liikkumaan isot määrät.
 
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
no kyllähä se aina paremmin vapaavirtaussuodatin virtaa mitä vakio suodatin...
Riippuu hyvin paljon vaparista,mutta 90% ne on suunniteltu bensa autoihin ja niissä liikkuvat ilmamäärät eivät ole likikään samat kuin dieselissä,olipahan tuollainen 500hv riittävä vapari alkanut ahdistamaan alle 200hv tehoissa jo HJ:ssä,kun taas muokatulla vakio kotelolla oltiin päästy +300hv. Ongelmaksi oli tullut vaparin kanssa että ylhäällä moottori oli alkanut tukehtumaan.
En tietenkään kiellä laittamasta sitä sinne,onhan se helvetin hienoa kun auto savuaa aivan sikana kiihdytyksissä kun kone meinaa tukehtua,mutta jokainen tekee miten parhaaksi näkee,itse en enää tuota vaparia tuonne laita koska olen sen todennut ahdistavaksi.
 
Vs: pajeron "viritys"

Susihukka sanoi
Hmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?

Onko sinulla mitään suojaa siinä ettei mene turhaa p*skaa sisään? Tuli mieleen et tilalle ku laittais jonku tiheähkön ritilän niin suojais isolta roskalta mut ei ahistais ilmavirtaa nimekskään...

EDIT: onko muuten näissä mitään järkeä?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37537.0;topicseen

mulla ei ollu kantta koska ei sopinu paikalleen...
ilmansuodatinkotelo kun tuli nurin kuriseen asentoon
vaparin ilmansuodatin kotelo

noilla klipseillä saa kyllä säädettyä ahtoja, mutta ei siitä mitään hyötyä ole kun on muutenkin niin surkee tuo pajeron turbo
ajaa melkein saman säätää tangosta
mutta jos ei pysty tangosta säätämään niin sillon ihan toimiva
 
Vs: pajeron "viritys"

itse meinasin käydä hiflexillä teetättämässä tollasen venttiilin, entisestä taitaa olla kuitti tallella ni samanlainen uus... ku on tuo kiintee tanko ja ei auttanut vaikka nostin koko höskää vähän ylöspäin.

pitänee siis alkaa suunnittelemaan jotakin isoa ilmansuodatinta, mikähän ois kaikista paras? että sais sen suurempia nikkarointeja paikalleen... itelläni olis yks L200 orkkis kotelo, jos siitä leikkelis ympäriltä (moottorin puolelle vois jättää) pellit pois ja siihen sitten jotakin isoa suodatinta sovittelemaan.
 
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
kyllä se rupiaa huokaileen ku virtaavamman suodattimen vaihtaa ku vakio on tommonen hirviä muovikoppa nii ei niitä imuääniä paljo kuulu... pitäs itekki rueta vähä rukkaa pajeroa.. hillitysti nyt aluksi syöttöö ja ahtoja ja sitte putkia uusiksi.. ootteko niihin ahdonalaisiin syöttöihin koskeneeet vai pelkästä hupiruuvista pumpun kylestä kääntäneet? :D

Omassa 2.8 pajessa ei mitään muutakun ahdonalaistasyöttöä ja paineet 1.1bar kyllä sillä jo 1.9td venton jättää ;) Ja savuttaa ennen paineiden nousua kyllä.. 2.8 pajerossa on niin kyrvällä paikalla tuo syöttöruuvi :seina


Sitten tuohon huokailuun eikö tuo enempikin nolon kuulosta, hetku 705 valmetti..
 
Vs: pajeron "viritys"

Susihukka sanoi
Hmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?
Onko sinulla mitään suojaa siinä ettei mene turhaa p*skaa sisään? Tuli mieleen et tilalle ku laittais jonku tiheähkön ritilän niin suojais isolta roskalta mut ei ahistais ilmavirtaa nimekskään...

Ei siihen tarvi mitään virityksiä rueta nysvään, kansi pois vain. Omassa ollu koko kesän. Äläkä ainakaan käännä taakse päin sitä sitten ainakin huononee kun kuumaa ilmaa ottaa.
 
Vs: pajeron "viritys"

niin kyllähä niitä vapareita on monenlaisia.. kyllähä niillä ei varmasti mittää tee jos bilteemasta ostaa :D

ja kummasti ne kuitenki nuo st mersu pojat jotka +500 mersusta ottaa nii joka pojalla on vappaavirtaussuodatin...
 
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
niin kyllähä niitä vapareita on monenlaisia.. kyllähä niillä ei varmasti mittää tee jos bilteemasta ostaa :D

ja kummasti ne kuitenki nuo st mersu pojat jotka +500 mersusta ottaa nii joka pojalla on vappaavirtaussuodatin...
Herää kysymys onko mitään järkeä ostaa 200e vapaavirtaus suodatinta 100hp pajeroon :D Jolla saa tehot 95hp jos ei toteuta kylmääilmaa kunnolla suotimelle :peukku
 
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
niin kyllähä niitä vapareita on monenlaisia.. kyllähä niillä ei varmasti mittää tee jos bilteemasta ostaa :D

ja kummasti ne kuitenki nuo st mersu pojat jotka +500 mersusta ottaa nii joka pojalla on vappaavirtaussuodatin...
Joo on,vaan ne on kans sitten ISOJA,toisena ongelmana nuissa on suodatus teho,sekun on aika karkea että kaikki oravaa pienempi on ahtimessa. Tuossa mersussa on 500hv,katukäytössä ja silti saa olla lukeman mukaan ahkerasti putsaamassa tuota suodatinta.
attachment.php

Mutta siinäpä jokainen laittaa minkä haluaa,omakohtaiset kokemukset on vain huonoja ja tuollaista en enää laita,tarkoitus kun on ajaa muuallakin kuin siellä kadulla.
 
Vs: pajeron "viritys"

Kolme asiaa, joita kannattaa miettiä putsareiden yhteydessä:

1. toimiiko samantyylinen putsari 1.6 vapari Hondassa ja 2.5 turbodieselissä? Pohdinnan pohjaksi: diesel ottaa jatkuvasti maksimimäärän ilmaa, vaparissa sitä rajoitetaan 99% ajasta läpällä.
2. jos vaparista menee hiukkanen läpi koneesta, niin pahimmillaan se voi osua venttiiliin tai muodostaa öljyn kanssa hiomatahnaa, lievimmillään ei mitään. Turbossa, mitä se sama hiukkanen tekee, kun se osuu lähes äänennopeudella 100000rpm pyörivään turbon siipeen?
3.onko tehtailla JO mietitty tätä samaa hommaa? -> miksi turbodieseleissä on lähes aina ISO ja hyvinsuodattava suodatin?

Tähän on monta koulukuntaa, mutta itse(kin) kammoksun turbodieseleissä, varsinkin ns. käyttöautoissa harvoja ja/tai pieniä vapaavirtaussuodattimia.
 
Takaisin
Ylös Bottom