Evo V/VI valomuutokset

rolla

New Member
Liittynyt
29 Joulukuu 2008
Noniin, eli mistä ja mihin hintaan löytyy ajovalot JDM vitoseen? Timanttitiskillä tais olla jotain 220e pintaan kappale.

Saksan ebaystä näyttäis löytyvän sopivaa umpiota halvalla mutta mistä sopiva korkeussäätömoottori? Sopineeko sama kuin evo nelosen umpioon, eli VAG konsernin vehkeistä?

http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Mitsubishi-Lancer-links-97_W0QQitemZ160342596093QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item255529d9fd&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1229|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Noiden tarvikeumpioiden kanssa saa olla tarkkana ettei osta turhaan.
Suurimpaan osaan ei ole jostain käsittämättömästä syystä edes tarkoitettu laitettavaksi korkeudensäätömoottoria joten sille ei välttämättä ole paikkaa.
Itsekin tämän kanssa painiskelin alkuvuodesta ja päädyin soittamaan autobodypartsille jonka kautta sai alkuperäiset uudet umpiot melko sopuhintaan. :peukku
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Neloseen laitoin tarvikeumpiot,enkä osta enää ikinä semmoiset!!!
Suosittelen lämpimästi alkuperäiset,toki ne maksavat paljon ennemmän mutta ovat sen arvoisia!!!
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Mielestäni 400e sijoitus ajovaloihin kaikkineen säätömoottoreineen ei oo ees paha.. Tosin se on vain mun mielipide. :)
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Harrastukseen meneviä eurojahan ei lasketa ! :) ja tämä harrastus yleensä vie kaiken mitä tulee ! Itekki samaa mieltä että kerralla kunnolliset tarvikkeet ettei sitten tuu niitä ärräpäitä.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Oisko ollu 470e umpiot ja säätö potikka vehosta.Toimii ei tarvi säätää.Evo5
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

440e maksoi täälä orkkis umpiot,joissa tulee säätömoottorit ja polttimot mukana.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Onko ketään tilannu mistään muualta noita? Eli voisiko Original laatua saada jostain tuottamalla merkittävästi halvemmalla vai onko Vehon hinnoittelu kohdillaan?

Olisiko jollain varaosa numerot noille lampuille?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Saattaa olla että on tullut näppi virhe,ei ole noita laatikoita nyt tässä käsillä,mistä tarkastaa.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Evojen valoja löytyy korkeudensäädöllä ja ilman, joten kannattaa olla tarkkana varaosanumeron kanssa!
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

nokonzok sanoi
Evojen valoja löytyy korkeudensäädöllä ja ilman, joten kannattaa olla tarkkana varaosanumeron kanssa!

Jep.

Itselläni on säätömoottoreilla ja niillä oli hintaa se noin 440e.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Minkä kokoinen/muotoinen se korkeudensäätöpotikka on? Tällä haen sitä takaa että sopiiko tuo korkeudensäätöpotikka kaikista mitsuista ristiinrastiin vai onko tuossa V/VI:ssä jotenkin erikoinen se potikka?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Se on ihan sellainen kierrettävä,olikohan viisi asentoinen potikka.
Ajovalojen korkeuden säädin MB604847 ,mitsulta alkuperäisenä 51€
Tulee siihen neliskanttiseen upotukseen kojelaudassa, alhaalla ratin vasemmalla puolella.
Purkaamolla katselin niin muistaakseni Carismassa ainakin oli samanlainen katkaisija.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

tarviiko puskurin ottaa irti kutosessa ku ottaa valot irti?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Löytyykö jdm vitosen sivu ja etuvilkuista e merkintää? Mistä kirkkaat etuvilkut ja sivuvilkut edukkaimin? Ebay taas?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Vilkuissa on e-merkintä ja suosittelen lämpimästi hankkimaan kirkkaat vilkut orkikksena. Istuu parhaiten paikoilleen ja ei tiivisteet yms. repsota.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

rolla sanoi
Noniin, eli mistä ja mihin hintaan löytyy ajovalot JDM vitoseen? Timanttitiskillä tais olla jotain 220e pintaan kappale.

Saksan ebaystä näyttäis löytyvän sopivaa umpiota halvalla mutta mistä sopiva korkeussäätömoottori? Sopineeko sama kuin evo nelosen umpioon, eli VAG konsernin vehkeistä?

http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Mitsubishi-Lancer-links-97_W0QQitemZ160342596093QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item255529d9fd&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1229|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50

Onkos kukaan testannut näitä Saksan Ebayn tarvikeumpiota? Ajattelin keplotella leiman ilman korkeudensäätöä jäykkään alustaan vedoten.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Ja mistä saa tarvikeumpiot mihin moottorit sopivat (näitä on olemassa, mutta en tiedä mistä löytyy)? On pari moottoria, mutta umpiot puuttuvat.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Alkuperäiset umpiot maksaa moottoreineen päivineen 221 € / kpl timanttitiskiltä hankittuna. Jos Depo umpiot maksaa rapiat satasen pari ja moottorit helposti 50 € / kpl niin en kyllä näe kovin paljon mieltä alkaa askartelemaan noiden Depojen kanssa. Ne on oikeasti huonot.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

nokonzok sanoi
Alkuperäiset umpiot maksaa moottoreineen päivineen 221 € / kpl timanttitiskiltä hankittuna. Jos Depo umpiot maksaa rapiat satasen pari ja moottorit helposti 50 € / kpl niin en kyllä näe kovin paljon mieltä alkaa askartelemaan noiden Depojen kanssa. Ne on oikeasti huonot.

:peukku Samaa mieltä. Ostin exOpeliin Depon sumarit.. Eipä ollut häävit. :I

Edelleen suosittelen myös ostamaan orggis valot. Ei tule ainakaan mitään napinaa mistään.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tarvikeumpiot ovat kuulemma "raidallisella" lasilla kauttaaltaan.
Joten näyttääkin yhtä onnettomalta mitä ovat. (riippuen valmistajasta)
Alkuperäiset ovat kuitenkin pääosin kirkkaalla lasilla.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

nokonzok sanoi
Alkuperäiset umpiot maksaa moottoreineen päivineen 221 € / kpl timanttitiskiltä hankittuna. Jos Depo umpiot maksaa rapiat satasen pari ja moottorit helposti 50 € / kpl niin en kyllä näe kovin paljon mieltä alkaa askartelemaan noiden Depojen kanssa. Ne on oikeasti huonot.

Mitäs orkkisvalot maksaa sitten ilman korkeudensäätöä? Ebay valot olisi 130e rahteineen.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Krister sanoi
Ajattelin keplotella leiman ilman korkeudensäätöä jäykkään alustaan vedoten.

Onko kellään onnistunut tuo "vedätys" evoilla . Ainakin olen kuullut että mr2:seen olisi toyota toimittanut todistuksen jossa mainitaan, että alusta on tarpeeksi jäykkä. ::)
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Kapteenivamma sanoi
Onko kellään onnistunut tuo "vedätys" evoilla . Ainakin olen kuullut että mr2:seen olisi toyota toimittanut todistuksen jossa mainitaan, että alusta on tarpeeksi jäykkä. ::)

Mitsuissa on aivan turha yrittää todistuksia saada, maahantuoja ei niitä valitettavasti kirjoita. Alustaan vetoaminen on ihan AKE hyväksytty juttu, mutta kovin harva katsastuskonttori silti sitä suostuu soveltamaan. Ja jos tarkkoja ollaan, asia pitäisi tarkistaa laittamalla maksimimäärä punnuksia kyytiin ja mittaamalla kuvion nousu. Olen kerran ollut tässä tilanteessa sillä lopputuloksella, että nousua oli prosentin verran liikaa...

On siis täysin mahdollista, mutta on syytä varautua vääntämään konttorilla ihan tosissaan. Itse olin aikaisemmin tällä linjalla, mutta lopulta olen tullut siihen tulokseen, että paljon pienemmillä verenpaineilla pääsee kun vaan hankkii orkkisvalot korkeudensäädöllä. Ei se sitten kuitenkaan niin iso juttu ole.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

nokonzok sanoi
Mitsuissa on aivan turha yrittää todistuksia saada, maahantuoja ei niitä valitettavasti kirjoita. Alustaan vetoaminen on ihan AKE hyväksytty juttu, mutta kovin harva katsastuskonttori silti sitä suostuu soveltamaan. Ja jos tarkkoja ollaan, asia pitäisi tarkistaa laittamalla maksimimäärä punnuksia kyytiin ja mittaamalla kuvion nousu. Olen kerran ollut tässä tilanteessa sillä lopputuloksella, että nousua oli prosentin verran liikaa...

On siis täysin mahdollista, mutta on syytä varautua vääntämään konttorilla ihan tosissaan. Itse olin aikaisemmin tällä linjalla, mutta lopulta olen tullut siihen tulokseen, että paljon pienemmillä verenpaineilla pääsee kun vaan hankkii orkkisvalot korkeudensäädöllä. Ei se sitten kuitenkaan niin iso juttu ole.

Näin arvelinkin, itsekkin se on marssittava hattu kourassa timanttitiskille. Edelliseen kolmoseen ostin nuo depon vilkut ja umpiot ja kummatkaan eivät sattuneet suoraan paikallee + vilkuista lähti tiivisteet repsottamaan. Halvalla ei saa kuin harmia ;)
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tiedän että alkuperäiset ovat hyvät jne.

Mutta edelleen odottelen vastauksia kysymykseen mistä niitä tarvikkeita jotka sopivat moottorin kanssa saa. Suomesta ei löydy ainakaan sen perusteella mitä noiden varaosaliikkeiden kanssa on asiaa tutkittu.

Tiedän että niitä on, mutta kukaan ei ole suostunut kertomaan valmistajaa, numeroa tai ostopaikkaa.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Tiedän että alkuperäiset ovat hyvät jne.

Mutta edelleen odottelen vastauksia kysymykseen mistä niitä tarvikkeita jotka sopivat moottorin kanssa saa. Suomesta ei löydy ainakaan sen perusteella mitä noiden varaosaliikkeiden kanssa on asiaa tutkittu.

Tiedän että niitä on, mutta kukaan ei ole suostunut kertomaan valmistajaa, numeroa tai ostopaikkaa.

Depoihin käy Passatin säätömoottorit, hintaa Motonetissä n. 50 € / kpl. Tai ainakin joskus kävi. Ja sitten tulee vielä se jumppa, että saa sopivat nappulat kabiiniin... Osta ne alkuperäiset! :)
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Moottorit eivät olleet nyt kysymyksessä vaan UMPIOT. Moottoreitahan kyllä saa ja on ihan alkuperäinenkin Mitsun moottori varastossa. Nappulat eivät myöskään ole ongelma.

Eli mistä niitä umpioita saa? Ei löydy ainakaan Suomesta.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Itse olen vain törmännyt tarvikkeisiin joihin ei tuota säätömoottoria saa kiinni. Ast on varmaan ebay.de:n kolunnut läpi? Ja noiden orkkisten paremmuudesta: Kyllähän ne paikoilleen voi istua paremmin, mutta ei sitä käy kieltäminen että niidenkin valoteho on ala-arvoinen evon kaltaiseen autoon.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Moottorit eivät olleet nyt kysymyksessä vaan UMPIOT. Moottoreitahan kyllä saa ja on ihan alkuperäinenkin Mitsun moottori varastossa. Nappulat eivät myöskään ole ongelma.

Eli mistä niitä umpioita saa? Ei löydy ainakaan Suomesta.

Motonet niitä joskus myi, mutta ilmeisesti ei sitten enää. Ilmeisesti sielläkin on jonkinlaista laaduntarkkailua :)

_AH_ sanoi
Ja noiden orkkisten paremmuudesta: Kyllähän ne paikoilleen voi istua paremmin, mutta ei sitä käy kieltäminen että niidenkin valoteho on ala-arvoinen evon kaltaiseen autoon.

On kyllä ihan totta, että ei ne alkuperäisetkään valoteholla häikäise. Ovat kuitenkin vähemmän huonot. Itselle muistuu mieleen tapaus, jossa eräs Evo ei mennyt leimasta läpi pakasta vedetyllä Depo-umpiolla. Syy: liian epämääräinen valokuvio. Tarkistin itse tilanteen ja täytyy myöntää, että sillä kertaa ei mennyt v-mäisen katsurin piikkiin.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Menee jo aika :eek:fftopic

Omissa Depoissa oli kans ihmeellinen valokuvio mut kun vaihdoin Depon polttimot (oisko nyt ollut Philipseihin) niin kuvio parani huomattavasti. Ei se silti hyvä ole. ;D
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Eli Depo siis on tehnyt niitä? Ei kuitenkaan näy Depon kataloogeissa netissä tai liikkeissä.

Joku muu valmistaja kenties?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Olin muistaakseni ko. firman aiemmin yhteydessä.
Ei säätömoottoreita tai paikkaa sille.

EDIT 5:

http://www.lancer-cj0.eu/shop/main_bigware_34.php?bigPfad=30_42_54&items_id=123&bigwareCsid=1899141a45749986da24365f74248e96

Mitsubishi Lancer EVO 5 6 Klarglas Scheinwerfer (E-Pr.)

Dear Sir,

These headlights are not designed for electric lighting suitable width adjustment.
Shipping cost to Finland 22 Euro.
Complete Price inc. shipping cost 211 Euro.

Regards
Stefan Altmann
_______________________
SA Tuning Shop
Inh.: Stefan Altmann
Arneburgerstr. 2
39576 Stendal
Germany
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Eli Depo siis on tehnyt niitä? Ei kuitenkaan näy Depon kataloogeissa netissä tai liikkeissä.

Joku muu valmistaja kenties?

Depo on satavarmasti tehnyt niitä, mutta ei sitten ilmeisesti enää. Toinen halpisvamistaja on joku kolmikirjaiminen T:llä alkava taho, mutta nyt ei millään tule mieleen oikeaa kirjainyhdistelmää...
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

nokonzok sanoi
Toinen halpisvamistaja on joku kolmikirjaiminen T:llä alkava taho, mutta nyt ei millään tule mieleen oikeaa kirjainyhdistelmää...

TYC
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Mullakin oli kolmosessa depon tarvike umpiot ja toisia sellaisia ei kyllä omaan autoon tule,oli sen verran hanurista se valokuvio.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

nokonzok sanoi
Sä etä enää pääse tuntipalkoille tolla sun nettiselaamisella :)

Ei tässä ole kysymys tuntipalkoista tms. Enkä tiedä ostanko noita edes, mutta jos valmistaja on olemassa niin kaivan sen esille :)

Kysymykseen saa siis edelleen vastata, jos tietoa löytyy.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

nokonzok sanoi
Mitsuissa on aivan turha yrittää todistuksia saada, maahantuoja ei niitä valitettavasti kirjoita. Alustaan vetoaminen on ihan AKE hyväksytty juttu, mutta kovin harva katsastuskonttori silti sitä suostuu soveltamaan. Ja jos tarkkoja ollaan, asia pitäisi tarkistaa laittamalla maksimimäärä punnuksia kyytiin ja mittaamalla kuvion nousu. Olen kerran ollut tässä tilanteessa sillä lopputuloksella, että nousua oli prosentin verran liikaa...

On siis täysin mahdollista, mutta on syytä varautua vääntämään konttorilla ihan tosissaan. Itse olin aikaisemmin tällä linjalla, mutta lopulta olen tullut siihen tulokseen, että paljon pienemmillä verenpaineilla pääsee kun vaan hankkii orkkisvalot korkeudensäädöllä. Ei se sitten kuitenkaan niin iso juttu ole.

Kenenköhän kohdalle tääkin sattui.Siis 1 prosentti ja juuri pistetty uudet tolpat joka nurkkaan (otti päähän aivan sikana) ja varmasti myös nokoa ;D
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tunari-82 sanoi
Oikea umpio: MD414125
Vasen umpio: MD414126

Paikallinen Mitsuliike ei löydä näillä numeroilla mitään.

Ovatko varmasti oikeat ja mistä liikkeestä näillä on jotain onnistuttu ostamaan?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Paikallinen Mitsuliike ei löydä näillä numeroilla mitään.

Ovatko varmasti oikeat ja mistä liikkeestä näillä on jotain onnistuttu ostamaan?

rolla sanoi
Taitaa kuitenkin olla näin:

Oikea umpio: MR414125
Vasen umpio: MR414126

Noilla numeroilla minulle ainakin tuli oikeat.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Jep, noilla MR - alkuisilla rupee löytymään
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Kiitoksia, kokeillaanpa uudelleen noilla. Tietääkö joku vielä numerot ilman moottoria olevalle umpiolle kun sattuu olemaan yksi alkuperäinen Mitsun moottori tuossa ylimääräisenä ja voisi säästää vähän.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Ainakaan TecDoc:n mukaan mitään tarvikemallia ei saa ilman moottoria ja alkuperäistä ei myöskään toimiteta kuin moottorilla tai sitten manuaalisäätöisenä versiona.
 
Takaisin
Ylös Bottom