3000gt:n twinturbon koneen viritys

Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

niin en mää ny tiiä että nouseeko nuo ahdot hitaasti nuilla tdo4 turboilla, tosin nämä vähän mallia BILLET mutta kuiteski tässä linkkiä

http://s7.photobucket.com/albums/y275/Eric21/Album%20Stealth/?action=view&current=MVI_2482.mp4

rpm 3500
1,58 bar

sitte ku rikastuu (rahoitun ::)) ni tämmöset kyllä pakko saaha ;D

"made 609 AWHP and 651 AWTQ (890Nm) on his Stock long block, but with adjustable cam gears, 91 Stealth RT TT at 25psi of boost on PUMP GAS, with these turbos. Eric's car broke 400ft/lb (542Nm) of TQ at 3100rpm, and brakes 600ft/lb of TQ at 3900rpm"

2700€ + tullit +++++Bolt on
 

Liitetiedostot

  • t_584.jpg
    t_584.jpg
    163 KB · Lukukerrat 1,180
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jenkkien "WHP" lukemat on huvittavaa luettavaa. Moottorissa voi olla tehoa vaikka +600hv, mutta "wheel horsepower" on vähän eri juttu.

www.the-matthews.com saitilla oli jarrukuponki -94 Stealthista. n. 1.0 bar vakio-9B:t, ym.
Tehoa jotain 367hv, renkailta 262hv. Toki tehon noustessa voimansiirtoon hukkuu vähemmän, mutta aika utopiaa on, että TD04-ahtimilla saataisiin ylipäätänsä 300hv/ahdin. Se on tiukassa 2.3 20V T5/R-volvoistakin, joissa on yleensä TD04HL-18T, niistä lähtee lastulla/putkella jotain 300hv - moottorista (ei renkailta).

Muutenkin jenkkien juttuihin voi suhtautua aika suurella varauksella, niiden varttimailipaikat on sellaisia alamäki-Alastaroja. Toki jenkit on tehneet nopeita autoja (maailman nopeimpiakin), mutta "whp"-lukemat on aika epäilyttäviä.

Kuinka paljon moottorissa pitää olla poltergeistia, että renkailta irtoaa 600hv?

Varmasti ihan pätevät ahtimet nuo on.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsuilija sanoi
Jenkkien "WHP" lukemat on huvittavaa luettavaa. Moottorissa voi olla tehoa vaikka +600hv, mutta "wheel horsepower" on vähän eri juttu.

www.the-matthews.com saitilla oli jarrukuponki -94 Stealthista. n. 1.0 bar vakio-9B:t, ym.
Tehoa jotain 367hv, renkailta 262hv. Toki tehon noustessa voimansiirtoon hukkuu vähemmän, mutta aika utopiaa on, että TD04-ahtimilla saataisiin ylipäätänsä 300hv/ahdin. Se on tiukassa 2.3 20V T5/R-volvoistakin, joissa on yleensä TD04HL-18T, niistä lähtee lastulla/putkella jotain 300hv - moottorista (ei renkailta).

Muutenkin jenkkien juttuihin voi suhtautua aika suurella varauksella, niiden varttimailipaikat on sellaisia alamäki-Alastaroja. Toki jenkit on tehneet nopeita autoja (maailman nopeimpiakin), mutta "whp"-lukemat on aika epäilyttäviä.

Kuinka paljon moottorissa pitää olla poltergeistia, että renkailta irtoaa 600hv?

Varmasti ihan pätevät ahtimet nuo on.

niin kyllä mäi oon aina mieltäny nuo jenkkiien whp hepat....kone tehoksi, kuulostaa
järkevämmältä, nuo ahtimet KUULEMMA virtaa huomattavasti enemmän ku ne volvon
18t hllät

pittää koittaa kysellä ihan mielenkiinnosta josko löytys jotain karttaa noista turboista

tuossa suora linkki thurboihin :http://www.dynamicracing.com/customer/product.php?productid=584&cat=189&page=1

näiden turbojen tekijä/kehittäjä tietää kyllä mistä puhuu onhan miehellä hallussa mm. nopein varttiaika stealtilla:
vaikka ois millanen alamäki rata niin aika kova aika
8,74s / 168mph Niin ja ihan maffi setupilla (arc-gp2) +vakio ecu + metanoli ruisku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

En sitä epäillytkään, etteikö tietäisi. Hyvältä nuo kuulostaa, tärkeä pointti, että moottoritila näyttäisi mahdollisimman vakiolta. Maalaa kaikki ahtoputket mustaksi ja mustilla klemmareilla, saa todellahyvin häivytettyä moottorin muutoksia.

Nykyisin on todella vaikeata saada viripeliä leimattua, mulla leimaukko kitisi dumpista (revotec, eloksoitu), että ei saisi olla.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsuilija sanoi
En sitä epäillytkään, etteikö tietäisi. Hyvältä nuo kuulostaa, tärkeä pointti, että moottoritila näyttäisi mahdollisimman vakiolta. Maalaa kaikki ahtoputket mustaksi ja mustilla klemmareilla, saa todellahyvin häivytettyä moottorin muutoksia.

Nykyisin on todella vaikeata saada viripeliä leimattua, mulla leimaukko kitisi dumpista (revotec, eloksoitu), että ei saisi olla.

no on ne per**le alkanu innokkaiksi leimaukot ...
nuissahan just oiski se hyväpuoli ku näyttää päälleppäin täysin vakiolta ;D

mennee vaan tuo tollarin kurssi nyt ihan vika suuntaan....painus johonki tuonne 1,6 tietämille niin sitte alakas jo naurattaan :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

haluatko itsellesi 10 sekunnin katuauton???
aatteelin vaan jos jollain on suunnitelmissa alkaa vakiota virittään....
osat maksaa noin 3500€ ? ;D
pelkät urpot veroineen noin 2000€ jos muut löytyy.....

mods...
take stock car and add

DR650 billets
550 injectors
walbro pump and hot wire
afc/maf translator
rps clutch
down pipe no cats
manual boost control
hard pipe kit
shiney stuff

if its not listed here.. its stock

10,97s / 202kmh
Kuski: Ray Pampena

meinas, että suti vähän lähössä liikaa 60ft 1,7
että ois kuulemma paremmalla lähöllä mahikset 10.7 aikoihin.......
voi kauheeta..sehän mennee nuilla dr750 matalia kymppejä :nykii

auto punnittu ennen lähtöä 1735kg!
penkitetty JENKKI heoppoja "whp" 523hp ja 784NM

laskitpa millä tahansa ohjelmalla tehon niin antaa reippaasti yli 600hp konetehoa.........
eikai kukaan voi enää vätittää, että TD04 turboilla ei voi saada 600 heppaa :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

JA eikös pampenan auto ole automaatti? vai muistanko väärin...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Hyvät on lukemat, mut ei kait me nyt tollasiin tyydytä kun parempaankin on mahkuja saman puljun eri ahtimilla. Ootko Mikko laittanut tilausta jo? Tuliskohan kimpassa tilaamalla kui paljon halvemmaks? Pitäis meinaan laittaa dynamicille tilausta, alkaa td05 unohtua mielestä pikku hiljaa.. ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Harri K sanoi
JA eikös pampenan auto ole automaatti? vai muistanko väärin...


6 lovinen manuaali,



plodi sanoi
Hyvät on lukemat, mut ei kait me nyt tollasiin tyydytä kun parempaankin on mahkuja saman puljun eri ahtimilla. Ootko Mikko laittanut tilausta jo? Tuliskohan kimpassa tilaamalla kui paljon halvemmaks? Pitäis meinaan laittaa dynamicille tilausta, alkaa td05 unohtua mielestä pikku hiljaa.. ;D


joo unohtakaa jo ne td05 ne on ihan antiikkia jo!! (ainaki tähän tonnarin pataan)

juu ei dr750 pitää tilata, en vielä tilannu, vähän vielä puuttuu, tuohta
ei tuu oikeestaan yhtään halvemmaksi kimpassa.
turbojen hinnat vaan uhkaa nousta noin 2000$....... ens vuoden alussa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
turbojen hinnat vaan uhkaa nousta noin 2000$....... ens vuoden alussa.

:eek: Lähde? Tämä jos pitää paikkansa niin on kyllä hurja nousu. Muistelinkin että jotain korotusta oli vissiin tulossa, mutta että nyt tuollaisia summia...

Pitää vissiin ostaa sit ahtimet ennen autoa. ::)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
:eek: Lähde? Tämä jos pitää paikkansa niin on kyllä hurja nousu. Muistelinkin että jotain korotusta oli vissiin tulossa, mutta että nyt tuollaisia summia...

Pitää vissiin ostaa sit ahtimet ennen autoa. ::)


3si.org


"The likelihood of any of these turbos going on much of a sale is very slim seeing how I have a limited supply of the MHI new turbos to build them with. Mitsu filled our order for the 70 sets we had in before the huge price bump but they are going fast. "

"the pricing from MHI has ALREADY gone up, I'm just working with the Stock we had ordered before the price bump. Once these are gone the pricing is going to change, allot. "

500-1000 increase ...per turbo.


siinäpä sitä.....
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Eli, suunnilleen moottoriin tarvitsee tehdä muutoksia ("support mod")

-putkisto, täyspitkä
-pa-laitemuutokset, suuttimet/pumppu/hotwire
-ohjain, esim. se ARC2 + MAF
-coolerisetti (toki se vesiruisku myös)

-kytkin

Nuo ne pakolliset modit? Noihin palaa kyllä pitkä penni, kait se on jossain vaiheessa laitettava.
Miten mahtaa 5-speed loota kestää tollaisen Dynamic Racing-turbojen voiman?

Turbot toki kuulostaa kalliilta, mutta aika harva nelivetoinen katuauto pysyy tonnarin perässä noin pienillä muutoksilla. (tai vaikka vähän isommillakin).
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsuilija sanoi
Eli, suunnilleen moottoriin tarvitsee tehdä muutoksia ("support mod")

-putkisto, täyspitkä
-pa-laitemuutokset, suuttimet/pumppu/hotwire
-ohjain, esim. se ARC2 + MAF
-coolerisetti (toki se vesiruisku myös)

-kytkin

Nuo ne pakolliset modit? Noihin palaa kyllä pitkä penni, kait se on jossain vaiheessa laitettava.
Miten mahtaa 5-speed loota kestää tollaisen Dynamic Racing-turbojen voiman?

Turbot toki kuulostaa kalliilta, mutta aika harva nelivetoinen katuauto pysyy tonnarin perässä noin pienillä muutoksilla. (tai vaikka vähän isommillakin).

jep jep.

kestäähän se viis lovinen paremmin ku kuus....
jakolaatikko onkin sitt toinen juttu, mutta ku laittaa siihen ne teräskuoret niin on kuulemma "bullet proof" vaihteisto sitte. tai vähintäänkin laittaa sen tukirauta hässäkän
toki 6 lovisenki jakolaatikko tarvii sen tukiraudan,
ja toinen juttu nuista vaihteista, niin 6 lovisen ykkös vaihteella ei kuulemma nuilla dr750:llä tee mitään ku suttaa niin perkeleesti ja heti pitäs olla kakkosta työntämässä pesään.
paljon hauskempi ajella nuilla viis lovisen aavikko väleillä.
tuo laatikko hommaki on varmasti ihan ajosta kiinni (luulisin) että jos sillä ny ei vartilla käy ja kauheesti revittele niin kestää kai se ilmanki vai täh ::)

+kenne bell boost a pump niin riittää soppa sitte +25psi jälkeenki varmasti

kattelin varsin tuossa ips motorsportilta nuita td04 13g turbojen hintoja niin olihan nuo tonnilla pompsahtanu kesästä nuo hinnat
kesällä oli jotain 1399$ pari niin nyt 2595$ :nykii
19T 3050$ :nykii


dr650 2199$
dr700 2999$
dr750 3599$

että on sinne perkele se tonnin korotus ainaki tulossa :seina

ps. joku muuten kauppaa tuolla 3si foorumilla MHI 16G kittiä pakosarjoineen 2100$/OBO
jos joku nyt välttämättä nuo antiikit haluaa...


hei Plodi:

pistäppä huvikseen ihan vertailun vuoksi (eikö sulla oo kuus lovinen?) joskus ku ehit niin ylös vauhti:

kierrokset vaikka 2000rpm ja 4000 rpm

1vaihe
2
3
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
pistäppä huvikseen ihan vertailun vuoksi (eikö sulla oo kuus lovinen?) joskus ku ehit niin ylös vauhti:

kierrokset vaikka 2000rpm ja 4000 rpm

1vaihe
2
3

Lisäisin vielä että olisi kiva tietää esim. 100 tai 120 vauhdissa paljonko on rpm 5v vs 6v lootalla. Tässä kun on tuota faceliftiä kuusilovisine laatikkoineen tullut himoittua ulkonäön lisäksi myös sen puolesta että olisi sitten mukavampi ajaa matkaa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Lisäisin vielä että olisi kiva tietää esim. 100 tai 120 vauhdissa paljonko on rpm 5v vs 6v lootalla. Tässä kun on tuota faceliftiä kuusilovisine laatikkoineen tullut himoittua ulkonäön lisäksi myös sen puolesta että olisi sitten mukavampi ajaa matkaa.

muistaakseni 2100rpm 5 vaihteella /100kmh se on vähä semmosta junnausta...vähintään 110-120kmh vitosella yleensä ajelen.

mutta tarkastetaan... :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

no niin otettu niitä nopeuksia.


vaihe vaihe vaihe
1 2 3
rpm
2000 22kmh 38kmh 60kmh

4000 40kmh 74kmh 118kmh


vitos vaihteella = nopeus 100kmh / kiekat 2050rpm
120kmh / kiekat 2440rpm
140kmh / kiekat 2840rpm

rpm katottu loggerilla
nopeus mittarista +-2kmh
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Eikös nuo nopeudet samalla vaihteella riipu lineaarisesti kierrosluvusta? Eli 2x kierroksia =2x nopeutta. Eli siis yksien kierrosluku-nopeus arvojen avulla voi helposti laskea nopeuden millä tahansa kierroksilla.

Voimansiirron välityksethän on kuitenkin vakiot kierrosluvusta riippumatta.

Näin nyt ainakin hölmönä insinöörinä asian ymmärtäisin. Toki useampi arvo vähentää mittausepävarmuutta, joten tuloksista on helpompi arvioida todellista kerrointa kierrosten ja nopeuden välille. Tietenkin mittarivirhekin pitää ottaa huomioon, varsinkin suuremmissa nopeuksissa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Pitipä itsekin käydä ennen auton talviteloille laittoa ottamassa niitä nopeuksia laatikoiden vertailun vuoksi..

6speed Getrag


vaihe vaihe vaihe
1 2 3
rpm
2000 19kmh 31kmh 48kmh

4000 37kmh 63kmh 98kmh


kutos vaihteella = nopeus 100kmh / kiekat 2000rpm
120kmh / kiekat 2400rpm

Itsellä nämä erot oli aika selviä koska on ollut molemmat laatikot.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Muistaakseni ne oli jotkin Garrettin tekeleet. Muistelen isojenpoikien (vase) sanoneen, että noille hevosvoimapuheille ei juuri saatu penkissä vastinetta ainakaan erään kerran.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Juu mä kanssa juttelin isojenpoikien kanssa kerran tuosta, jos en väärin muista niin lukemat alko 6xx hp.. ja kuulemma auto ei ainakaan aikoinaan toiminu niin kuin pitäisi.. Mutta ilmeisesti sitä on paljon laiteltu jälkikäteenkin joten nykyään asiat voi olla toisin.. :peukku Onhan tuollaiset teholukemat paljon, mutta jos hehkutetaan yli 1000hp autoks niin totuus on vielä aika kaukana.. Toisaalta siinä voi olla perinteiset gti lehden teholisätkin mukana.. ;D Upea työnjälki ainakin konehuoneessa.. Ja perkule samanlaiset vanteet kuin omassa.. Keväällä vielä mietin että ei nyt ihan heti pitäis samanlaisia tai edes samassa koossa olevia tulla vastaan kun maksaa uutena 500e/kpl.. ::) Voi tosin olla että Dozt sponsoroi noita tuohon kun aiemminkin siinä oli saman merkin vanteet mutta erilaiset...

Sekin on mietityttänyt onkohan nuo pakosarjat teetätetty jossain tai jopa itse tehty kun etummainen ahdin on ylöspäin. Kaikissa turbo kiteissä joita olen katsellut niin tuntuu olevan alaspäin ahdin, niin kuin vakionakin..
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mitä ootte mieltä nuista dynamic racingin staged upgradeista? Esim. tuo nelonen onko järkevän hintanen paketti tommoseen tehotavoitteeseen?
Lisäksi tartteis tietty ainakin kytkimen päivittää. Miten vakio sisuskalujen kans? ne vissiin pitäs kestää vielä ihan hyvin. :)
http://www.dynamicracing.com/customer/product.php?productid=67&cat=49&page=1
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
Herätelläänpä täällä taas keskustelua.. Pitkään oon miettinyt tätä ja nyt pomppas silmille tuolta tapahtumat osiosta kuva.. Tietääkö joku mitkä ahtimet tuossa on?

http://hablu.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+2011/Radalle.com+Ahvenisto+1.10/DSC04037.jpg

OFFtopic, oli muistaakseni nettiautossa myynnissä, oisko ollu pyynti jotain 75 000€ jos en väärin muista.. Kuulemma yli 100 000€ käytetty rakentamiseen.. Kuulostaa aika kalliilta :nykii
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

sengo sanoi
Mitä ootte mieltä nuista dynamic racingin staged upgradeista? Esim. tuo nelonen onko järkevän hintanen paketti tommoseen tehotavoitteeseen?
Lisäksi tartteis tietty ainakin kytkimen päivittää. Miten vakio sisuskalujen kans? ne vissiin pitäs kestää vielä ihan hyvin. :)
http://www.dynamicracing.com/customer/product.php?productid=67&cat=49&page=1

kyllä kyllä ihan ookoo paketti, mutta jos kerran kunnolla alkaa sijottaan niin säästä vielä 1300$ lisää ja laita kerralla tuo STAGE 5 paketti niin kyllä kulukee!
ja varmasti on ero ku yöllä ja päivällä vert tohon pakettiin 4, eipä siinä kyllähän sillä nelos stagellaki varmasti ehtii :peukku

hyvin kestää sisuskalut jos kunnossa vaan niin nuo tehot...jakolaatikko vakio varsinki se vanhempi 18 boorinen on sitte toinen juttu :-\

DR750 urpoja ootellessa....jospa ne jouluksi tulis:) 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Komppaan mitsumikkoa. DR750 FTW. Jos kone on kunnossa ja säädetään kohdilleen niin kyllä se kestää, ainakin jos nyt ei ihan järkyttävästi anna sikaa kulkineelle. Itse laittaisin kuitenkin melko nopeasti takokamaa sisään, ihan varmuuden vuoksi.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Se Lönngrenin vihreä Stealth on uusimman lehden maininnan mukaan esitelty GTI:n numerossa 5-6/09 jos joku haluaa lukea...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

sengo sanoi
Mitä ootte mieltä nuista dynamic racingin staged upgradeista? Esim. tuo nelonen onko järkevän hintanen paketti tommoseen tehotavoitteeseen?
Lisäksi tartteis tietty ainakin kytkimen päivittää. Miten vakio sisuskalujen kans? ne vissiin pitäs kestää vielä ihan hyvin. :)
http://www.dynamicracing.com/customer/product.php?productid=67&cat=49&page=1

Ihan ok hinnaltaan.. Mut tehot ehkä laitettu jenkkien tyyliin hiukan yläkanttiin osiin nähden? ::) Kuten Mikko sanoikin, eikun vaan vitosta kehiin tai sit kokonaan ihan eri osia erikseen jos vaan lompakko antaa periks.. Moottori kestää kyllä jos seokset kohdillaan ja ei nyt ihan älyttömillä paineilla ajele.. Innovaten laajakaista lambda lisäile ostoskoriin ehdottomasti.. Täällä tullaan odottelemaan ihan jotain muuta kuin dr750 puhaltimia.. ;D Rps hiilikuitu tuplalevy kytkinsettikin tupsahti tänään tulla kotia joten ei pitäis tulla ainakaan heti ongelmia kytkimen pitävyyden suhteen ainakaan.. ;)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
Ihan ok hinnaltaan.. Mut tehot ehkä laitettu jenkkien tyyliin hiukan yläkanttiin osiin nähden? ::) Kuten Mikko sanoikin, eikun vaan vitosta kehiin tai sit kokonaan ihan eri osia erikseen jos vaan lompakko antaa periks.. Moottori kestää kyllä jos seokset kohdillaan ja ei nyt ihan älyttömillä paineilla ajele.. Innovaten laajakaista lambda lisäile ostoskoriin ehdottomasti.. Täällä tullaan odottelemaan ihan jotain muuta kuin dr750 puhaltimia.. ;D Rps hiilikuitu tuplalevy kytkinsettikin tupsahti tänään tulla kotia joten ei pitäis tulla ainakaan heti ongelmia kytkimen pitävyyden suhteen ainakaan.. ;)

hmmmmm....eikait vaan oo suunnitteilla jopa 4 litrasta pataa konehuoneeseen ;)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
hmmmmm....eikait vaan oo suunnitteilla jopa 4 litrasta pataa konehuoneeseen ;)

eeei, 3,5litrasta vaan.. ;D sekin taitaa jäädä haaveeks vaan kun ei nykysen moottorin ostajilla tunnu olevan rahat kasassa kenelläkään... Mut eiköhän sitä voimaa saa kutiteltua 72 ihan tarpeeksi isojen ahtimien ja uusien sisuskalujen kera... Ois ollu aika jees rakentaa 74 kun samalla rahalla olis muuttanut puristussuhteen oikeanlaiseks kuin rakentaa 72 uusiks.. ja loput muutokset oiskin onnistunut ihan vain modailemalla... Ois sen kanssa isot föönit paremmin heräilly... ::)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
eeei, 3,5litrasta vaan.. ;D sekin taitaa jäädä haaveeks vaan kun ei nykysen moottorin ostajilla tunnu olevan rahat kasassa kenelläkään... Mut eiköhän sitä voimaa saa kutiteltua 72 ihan tarpeeksi isojen ahtimien ja uusien sisuskalujen kera... Ois ollu aika jees rakentaa 74 kun samalla rahalla olis muuttanut puristussuhteen oikeanlaiseks kuin rakentaa 72 uusiks.. ja loput muutokset oiskin onnistunut ihan vain modailemalla... Ois sen kanssa isot föönit paremmin heräilly... ::)

joo kyllähän ne puhhuu että paljo paremmin herrää nuo isommat mutkat tuossa 3.5 litrasessa....niin tuskin kellään suomessa on rakennettuna 3.5 litrasta mottia tonnariin??? 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pitää taas muistaa heittää jotain omaa juttua tänne, kun alkaa tuo mitsun kone olla taas ajankohtainen... eli päätin asentaa sen vaihteeksi tieliikenne mersuuni (W124 300E) TH400 laatikon kanssa ja nyt olis tarkoitus koittaa kahdella holset hx 40 super turbolla + C32 AMG mersusta kotoisin olevan ruuviahtimen yhdistelmää, joka vastaa suunnilleen lysholm 1600 AX mallia, mutta on hivenen suurempi tuotoltaan...

kone on edelleen vakio vaparin sisuskaluilla, kun vieläkään ei ole tarkoitus ottaa tehoja ulos yli 450 hp... mutta kun saa tuon paketin ensin katsastettua ja muutenkin toimintaan, niin ehkä sitten on jo aika siirtyä koneen päivitykseen takokamoilla... sitten voi jo oikeasti antaa niitä ahtojakin... nyt kannattaa varmaan vielä pysytellä tuossa 0.5 bar. tuntumassa ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Höylä sanoi
pitää taas muistaa heittää jotain omaa juttua tänne, kun alkaa tuo mitsun kone olla taas ajankohtainen... eli päätin asentaa sen vaihteeksi tieliikenne mersuuni (W124 300E) TH400 laatikon kanssa ja nyt olis tarkoitus koittaa kahdella holset hx 40 super turbolla + C32 AMG mersusta kotoisin olevan ruuviahtimen yhdistelmää, joka vastaa suunnilleen lysholm 1600 AX mallia, mutta on hivenen suurempi tuotoltaan...

kone on edelleen vakio vaparin sisuskaluilla, kun vieläkään ei ole tarkoitus ottaa tehoja ulos yli 450 hp... mutta kun saa tuon paketin ensin katsastettua ja muutenkin toimintaan, niin ehkä sitten on jo aika siirtyä koneen päivitykseen takokamoilla... sitten voi jo oikeasti antaa niitä ahtojakin... nyt kannattaa varmaan vielä pysytellä tuossa 0.5 bar. tuntumassa ;D

kuullostaa erittäin mielenkiintoiselta prokkikselta.. ;) kuvaakin ois hauska nähdä konehuoneesta vaikkei mitsu kyseessä olekaan.. potentiaalia tuolla paketilla tosiaan riittää kunhan kone saa uutta osaa sisuksiinsa.. onkos tuo vaparin alakerta 2 vai 4bolt?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
onkos tuo vaparin alakerta 2 vai 4bolt?

ihan on 2 bolt... kun tuota konetta ei kukaan ostanut/tarjonnut mitään järkevää siitä (paras tarjous tais olla 200 €...), niin sain idean, että miksei sitä vois kokeeksi heittää mersun keulalle... on se nyt kuitenkin parempi, kuin mersun oma 12 venainen 500 000 km ajettu suora kutonen :) ja sellaisestakin saa sen 500 hp ihan vakio sisuskaluilla nykyään...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitäs kaikkea 3000gt pitäs hankkkia että pääsin about ~400hp paikkeille ?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
mitäs kaikkea 3000gt pitäs hankkkia että pääsin about ~400hp paikkeille ?

pa-pumppu
suuttimet
väh T13 ahtimet
välijäähdyttin/met
downpipe ja putkisto alle
ruiskun boxin säätämiseen/huijaamiseen joku boxi
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mr mmc sanoi
pa-pumppu (Walbro 255 tms)
suuttimet 450cc tai isommat
väh T13 ahtimet
välijäähdyttin/met
downpipe ja putkisto alle
ruiskun boxin säätämiseen/huijaamiseen joku boxi Apex'i SAFC-II tms.

Muuten hyvä lista (tarkentelin vähän), mutta ei niitä vakiocoolereita tartte vaihtaa. Kyllä ne sen verran virtaa. (Haittaa vaihdosta ei toki ole, mutta jos nyt minimispekseillä mennään.) Ja kyllä 13g-ahtimillakin 400hp paikkeille päästään. Bensapumppu mielellään hotwirenä.

Koneen puolesta nuo riittänee. Kykä ja jakoloota alkavat varmaan antautua seuraavana, samoin output shaft.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Muuten hyvä lista (tarkentelin vähän), mutta ei niitä vakiocoolereita tartte vaihtaa. Kyllä ne sen verran virtaa. (Haittaa vaihdosta ei toki ole, mutta jos nyt minimispekseillä mennään.) Ja kyllä 13g-ahtimillakin 400hp paikkeille päästään. Bensapumppu mielellään hotwirenä.

Koneen puolesta nuo riittänee. Kykä ja jakoloota alkavat varmaan antautua seuraavana, samoin output shaft.

nimim. Matti.v muistaakseni penkitti oulussa 396hp.

auto täysin vakio paitsi putkisto+ ahtia 1 bar? (13g urpot)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
niitä vakiocoolereita tartte vaihtaa. Kyllä ne sen verran virtaa. (Haittaa vaihdosta ei toki ole, mutta jos nyt minimispekseillä mennään.)

Jenkit penkittäneet vesiruisku apuna vakiocoolereilla 550-600hp tehoja, että kyllä ne tuntuu riittävän kuhan oheislaitteet kunnossa. (ja jos on jenkkifoorumeihin uskominen) :peukku itsekin hätäilin ehkä niiden vaihdon suhteen aikoinaan, kun tottunut muissa peleissä siihen että vakiocooleri ei pitkälle riitä. Ahtoilman lämpötilaa olis ollut mielenkiintoista mittailla ja vertailla vakiocoolereilla vs isommalla välijäähyllä.

Eli ostoslistalle aluksi ennemmin vesiruisku kuin välijäähdytin kitti johon palaa pitkä penni.

400hp on siis suhteellisen helppoa saavuttaa näissä.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Eli pirun hintavalla ahtoputkisto sarjalla, bensanpaineensäätimellä , paremmalla putkistolla ja ahdot kiloon niin pitäs 400hp jo irrota?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
Eli pirun hintavalla ahtoputkisto sarjalla, bensanpaineensäätimellä , paremmalla putkistolla ja ahdot kiloon niin pitäs 400hp jo irrota?

no jos se tuo 396hp riittää niin.

ahdot 1bar, kuulajousi venttiili 20€
putkisto uusiksi katit pois (kaikki kolome)
hotwire kitti pumpulle 20€ + releen ohitus 0e
kunnon dp 300€
k&n putsari 150€
egr poisto, ym muut turhat letkut 0e


siihen mitään ahtoputkistoja tarvita tai bensapaineensäätimiä....

eli halapaa ku saipua 286hp.......396hp muutamalla satkulla.....
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mystinengalant sanoi
mitenkä tuo oma ecu, ja sen fuelcut: millä kuormituksella saadaan se aikaan ?


ei mittään hajua ei oo ikinä tullu vastaan ???

varmaan vakio hiluilla 1,5bar ahtoja niin joko fuelcuttaa tai räjähtää ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

eihän noissa gtoissa vakiona mtn ahtopaineen säädintä satu olemaan?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Saakohan tollasia hotwirejä jostain muualta kun ulkomaailmasta , ei viittis pelkkää sellasta alkaa tilaan sieltä saakka?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
Saakohan tollasia hotwirejä jostain muualta kun ulkomaailmasta , ei viittis pelkkää sellasta alkaa tilaan sieltä saakka?

ja sama sivusto:
http://www.stealth316.com/2-fuelpump-rewire.htm
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

eli paremmalla bensapumpulla ei tee mitään jos ei oo virtaa paranneltu? Ja tekeekö sillä muutenkan mitään jos pitää suuttimet vakiona?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
eli paremmalla bensapumpulla ei tee mitään jos ei oo virtaa paranneltu? Ja tekeekö sillä muutenkan mitään jos pitää suuttimet vakiona?

Ensiksi hotwire kit ja sit b-paineensäädintä ja pumppua miettimään jos tarvetta on. Ja vakiopumppu ei niin huono ole että virittely mielessä kannattaisi sinne ruveta mitään walbroa tunkemaan.. vakiopumpun korvikkeena se tietysti menee ihan niinkuin mikä tahansa muukin sen luokan pumppu.

Omassa autossanikin vakiopumppu toimii siirtopumppuna välisäiliöön josta löpö pumpataan järeämmällä pumpulla eteenpäin. (Fuelab Prodigy Efi 1300hp).
 
Takaisin
Ylös Bottom