Hakutulokset

  1. L

    Mitsu Pajero gen 1 lehtijouset

    Olen katsellut tuon pätkäpajeron lehtijousia hieman huolestuneena, sillä kakkoslatin pää syö norraa molemmista päistä poikki. Aletaan olla kohta jo puolivälissä. Jatkotoimia on tietysti useita, enkä ole vielä ajatellut paalausta ;-). Ensinnäkin ovatko pitkän ja pätkän jouset saman mittaiset -...
  2. L

    Gen 1 simpukan voitelu

    Tuossa kevään kunniaksi katselin alustaa ja huomasin että simpukasta oli valunut tahmeaa voiteluainetta sitä kääntöakselia alas Varsinainen hydrauliikka oli edelleen ylämerkissä. Simpukan päällä on jonkinlainen rasvanippa, johon tyydyin laittamaan tulpan kun otin auton käyttöön. Mitähän ainetta...
  3. L

    Milläs bensapajeroita jatkossa ajetaan - E10?

    Milläs bensapajeroita jatkossa ajetaan? Kestävätkö polttoainejärjestelmän osat E10? Volvolandiassa on asiaa setvitty jo jonkin aikaa ja esim polttoaineen kulutus kasvaisi n 30%. Mielenkiinnolla odottelen hinnottelua, joka tietysti nousee ;D. Periaatteessa etanolilisäys 10% saisi maksaa 98E:hen...
  4. L

    Pajero "cabriolet 4-syl be" parantelua

    Onnistuin vihdoin saamaan se oikean imusarjan kesällä ja työ pääsi jatkumaan. Korvauskaasuttimeksi löytyi Weber 38 DGAS, joka oli jälkeenpäin varustettu manuaalirikastimella. Käytetyssä kaasuttimessa oli edellinen omistaja poistanut nopeaan tyhjäkäyntiin tarvittavat osat. Ne sain toisesta...
  5. L

    Virranjakajan anturijärjestelmä 4G54 -moottorissa?

    Virranjakajan anturijärjestelmä 4G54 -moottorissa on jäänyt avoimeksi ::). Sisällä on nelisakarainen roottoriosa, johon 0,5 mm:n välyksellä säädetään lukijaosa. Onkohan tuo ns Hall - virtatekniikkaan perustuva? Ei se optoelektroniikaltakaan näytä ja tuskin on induktiivinekaan:-\. Tuli mieleen...
  6. L

    Pätkäpajen kaasuttimen vaihto 2,6 litraiseen?

    Hommasin tuossa pari käytettyä kaasutinta ja tarkoitus ympätä niistä jompikumpi pätkäpajeroon. Onkos joku aikaisemmin tehnyt moista projektia? Lähinnä kiinnostaa tuo sovitus. Onko imusarjassa yksi soikea vaiko kaksi reikää. En ole vielä purkanut autoa, koska on talvikelillä ihan tarpeellinen ja...
  7. L

    Lisää pätkän jarruhuollosta 2,6 bensa

    Motonetissä on 2.6 - L042 88 - 91 malliin satulan tiivistesarjaa 54 mm. Nyt huomasin saksalaiselta sivulta, että siellä on 6/-87 jälkeen 57 mm:n sarjat ja satulassa on numero AD57-22. Katsoin kovasti samannäköisistä kuvista johtuen omia työmaakuviani ja kas kummaa, sama numero AD57-22 näyttäisi...
  8. L

    Pätkäpajeron jarruhuolto

    Katsastuksessa todettiin VIN-koodi huonosti näkyväksi (ihan pyysin tuota ;D) ja etujarruissa todettiin 40% eroa, eli oikealla oli "oikea luku" ja tuon huomasi kyllä ajossakin. Nyt on koodi meistattu ja jarruja aloittelin purkaa sieltä vasemmalta. Ulompi pala oli kuluneempi, sisempi lähes uuden...
  9. L

    Bensaneloskoneen öljynpaineet pätkäpajerossa

    Asensin "pätkään" Bilteman 3-osaisen lisämittariston (öljynpaine, moottorin lämpö, volttimittari) ja työkin onnistui ihan mukavasti. Erikoisuutena oli käyttää pääasiassa auton omia johdotuksia, joka aiheutti sitä lisätyötä. Periaattessa sijoitus on sama kuin "pitkissäkin", mutta käännetty hieman...
  10. L

    Naperon etupyörän laakerien säätölevyt

    Tein lähinnä napalukkojen huoltoa ja laakerin säätöä ja avasin samalla laakerin säätölevyn voitelutilanteen tarkistamiseksi. Yllättäen säätölevyn laakerin puolella oli n, 0,5 mm syvä ura, joka vastasi sovitettaessa varsin tarkasti laakerin sisäkooliin. Laakeri oli täysin ehjä KOYO eikä siinä...
  11. L

    Pätkäpajeron jakopään purkaminen, 4G54 moottori?

    Moottorin purkamisesta on sen verran kokemusta että kytkinlevy, painelaakeri, silmälaakeri, kampiakselin takastefa ja sen tiivistepaperi tuli jo vaihdetuksi moottori irrotettuna. Diagnoosikin oli virheellinen, sillä loppujaksossa päätin vielä katsoa mikä syy valuttaa öljyämoottorin vasenta...
  12. L

    Naperon bensakoneen kampiakselin takastefa 4G54

    Onkos joku sattunut katsomaan tuon 4G54 Astron -moottorin kampiakselin takastefan mittoja? Katselin kerran Motonetin listoja ja koko 80x96x9 näyttäisi olevan jonkinlainen Mitsun yleiskoko. Sitä on ainakin joissakin Pajeron dieseleissä, Sapporossa, Sigmassa, takaveto-Galantissa, L300:ssa...
  13. L

    Naperon stefat, jakovaihteisto ja moottorin takapää (bens 2.6)

    Katselin netistä varaosia noihin otsikon tarpeisiin. Näyttäisi siltä, että jakovaihteiston lähdön stefaa olisi luettelon mukaan saatavissa Tamgearsista, ellei sitten viime tipassa ole päätetty muuttaa vielä -90 malliin tätä osaa ;D. Saaneeko sitten tuota moottorin kampiakselin takastefaa enää...
  14. L

    Pätkäpajeron ohjaustehostinpumpun huohotin?

    Tehostimen pumpulta lähtee n. 10 mm paksu letku joka päättyy "ei mihinkään". Lekun päässä on jousiklemmari, joten jossain se on kiinni ollut. Lupaavia reikiä on lohkossa n. 16 mm ja vesiletkussa n. 9 mm mutta nekään eivät "johda mihinkään". Ilmeisesti letkun päässä on ollut jonkinlainen...
Takaisin
Ylös Bottom