Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Vs: Hydr. tasurien vaihto 4G63 8V
Tuota teräsharjaa ajattelin ensiksi näyttää levyille ja sitten kovaa ajoa sekä jarruttelua. Auto vain on katsastamaton, joten yleisillä teillä ei hirveästi voi vielä kaahata jarruttelemas.
Täytyy olla varovainen tuon teräsharjan piikkien kans. :o
Pitäis galluun vaihtaa tasurit ja venagummit, mutta askarruttaa että miten ootte ilmanneet/täyttäneet uudet tasurit? Korjausoppaassa käsketään täyttää diesel-öljyllä, mutta tarkoittaako löpöä vai ihan öljyä? ???
Jarrulevyt pitäis myös saada puhtaiksi ruosteesta. Auto on seissyt ulkona viime...
Onko noi bensapumpusta tulevat putket kiinteästi kiinni pumpussa?
Näkyy vuotavan tuo käyrä putki soppaa maantielle, eikä näillä bensanhinnoilla huvittais lorotella tippaakaan ohi moottorin. :seina
Uskaltaisko laittaa putken poikki laipan läheltä ja kumiletkua tilalle?
Melko pitkään tulee Gallu pysymään talossa. Mukava ajettava, hiljainen ja varma peli. Ruosteen alut täytyy poistaa kesälomalla, bensavuoto etsiä ja tukkia, venttiilinvarsien kumit uusia, hydr. nostajat uusia sekä ylätukilaakerit uusia... ja taas mennään. :driver
Uskaltaako tuon kampiakselin päässä olevan pultin aukaista pulttipyssyllä? On meinaan piukas! ::) Kaippa siinä on normaalit kierteet, ettei nurinkuriset? ???
Juu, kaikki tarvittavat osat löytyy: yläpään tiivistesarja, hydr. nostajat, jakopään remmit + kiristäjät sekä vesipumppu.
Venajousipuristin löytyy, momenttiavain myös, läppäysvälineet pitäis vielä hankkia sekä tuo kuusiokolosarja räikkään.
Täytyykö olla jotain erikoistyökaluja, kun alan purkamaan tuota Gallun kantta pois? Erikoisia hylsyjä/avaimia? Torx/xzn?
Tietäis vaan käydä ostoksilla ennen pyhiä.
Jakopään remontti pitäis tehdä ja samalla purkaan kannen puhdistusta varten. Vaihdan uudet nostajat sekä venttiiligummit.
Tuurilla löysin hyväkuntoisen etuhelman purkamolta. Ei lommoja eikä ruostetta. Pitäis vaan maalata auton väriin.
Takahelmasta pitäis tehdä kusilaituinen, kun omasta näkyy olevan paikattu pakkelilla ruostereiät. ::)
Galant 1.6 GL -81 oli ensimmäinen mitsu ja myös ensimmäinen auto. Sillä tuli opeteltua ajelemaan, aluksi pellolla ja myöhemmin opetusluvalla kortti.
Vuoden päivät tuli kurvailtua, mutta konerikko pakotti myymään auton pois. :'(
Itselläni yksi suosikeista on ooppelin 4syl. cih-kone sopivan ylävireisenä. 70-80- luvun vanha takapotku murisee kivasti 7000-8000 rundin paikkeilla. (Omaa B-ascoa tullut vähän rääkättyä ;D )
V-8 sekä H-D suorilla putkilla saa kylmät väreet aikaan.